Kivaa!
Valvoja: Moderators
- maybetomorrow
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
- Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
- Paikkakunta: Sisä-Suomi
Re: Kivaa!
Offtopicia vielä kun asian viereen päästiin
Smacketin ajama tie on karkeasti pohjoinen-etelä -suunnassa, kulkee nelostien "viertä". Se on vielä mutkaisempi ja mukavampi. 627 on taas länsi-itä-suuntainen päättyen toisessa päässään legendaariselle Hirvaskankaalle. Siihen on pinta tehty joskus 1986 (sama vuosi kun meidän huusholli nousi sen varteen) ja sen jälkeen on kerran tehty uusiksi. Ehkä se selittää Tuosta voisi selvitä http://www.uurainen.fi/index.php?page=kartat" onclick="window.open(this.href);return false;
Smacketin ajama tie on karkeasti pohjoinen-etelä -suunnassa, kulkee nelostien "viertä". Se on vielä mutkaisempi ja mukavampi. 627 on taas länsi-itä-suuntainen päättyen toisessa päässään legendaariselle Hirvaskankaalle. Siihen on pinta tehty joskus 1986 (sama vuosi kun meidän huusholli nousi sen varteen) ja sen jälkeen on kerran tehty uusiksi. Ehkä se selittää Tuosta voisi selvitä http://www.uurainen.fi/index.php?page=kartat" onclick="window.open(this.href);return false;
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen
- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
Re: Kivaa!
Ohops! Olipas tuo meikäläisen reittivalinta herättänyt keskustelua - hyvä niin! Olisiko aiheellista tehdä oma ketju vaikkapa nimellä "nautinnolliset ajoreitit" tai jotain?
Ja tosiaan, kyseessä maybetomorrowin mainitsema reitti, tiekin on kohtuullisen hyvässä kunnossa suurimman osan ajasta. En ainakaan itse pahana pitänyt, sillä huomattavasti pahempiakin pätkiä on ns. paremmillakin teillä.
Tässä vähän fiiliskuvaa Google Street Viewin kauta: http://g.co/maps/a6u92" onclick="window.open(this.href);return false;
Sori OT.
Ja tosiaan, kyseessä maybetomorrowin mainitsema reitti, tiekin on kohtuullisen hyvässä kunnossa suurimman osan ajasta. En ainakaan itse pahana pitänyt, sillä huomattavasti pahempiakin pätkiä on ns. paremmillakin teillä.
Tässä vähän fiiliskuvaa Google Street Viewin kauta: http://g.co/maps/a6u92" onclick="window.open(this.href);return false;
Sori OT.
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
Re: Kivaa!
75:sen valoviat korjattu. Pikkasen oli yleismittarilla hommaa.
- maybetomorrow
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
- Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
- Paikkakunta: Sisä-Suomi
Re: Kivaa!
Nyt kun sanosit niin muistui mieleen http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=3&t=3705" onclick="window.open(this.href);return false;Smacket kirjoitti:Olisiko aiheellista tehdä oma ketju vaikkapa nimellä "nautinnolliset ajoreitit" tai jotain?
Kivaa: toinen viidestä tentistä takana ja ressitasot laskee sitä myötä. Kyllä musta vielä työtön tulee. Kirjoitelmia olisi vielä pakerrettava senkin edestä..
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen
Re: Kivaa!
uudet kilvet ruuvattu autoon [x]
- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
Re: Kivaa!
Kesäkuussa Budapestiin ja Balaton järvelle
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: Kivaa!
^Veli osti juuri balaton järven lähettyviltä mökin ja pienen viinitarhan. Ilmeisesti ajatus olisi sitä myös vuokrailla muille käyttöön sillon kun eivät itse siellä ole.
Jospa sitä vaikka ensivuonna pääsisi itsekin jonnekin.
Jospa sitä vaikka ensivuonna pääsisi itsekin jonnekin.
- WWWVespa
- Viestit: 1742
- Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
- Car(s): 159 SW
ex 147 1.6 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Kivaa!
IP-maantieteellä suomalaisilta blokattu MM-lätkä näkyy suomalaisella IP:llä. Kipin-kapin korttikauppaan kaikki lätkän ystävät, eiku.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.
Re: Kivaa!
Vaimo varasi lahjaksi äkkilähdön sisiliaan, isojen ponien maa - täältä tullaan.
..ammattina autoslalom..
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Re: Kivaa!
Kävin vetäsemässä 10min vauhtilenkin tuossa pikkuteillä ilta-auringonpaisteessa . Aluksi ikkunat auki, nilkka suoraksi ja korvat hörölle. Kyllä stressi unohtuu hetkeksi
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Kivaa!
Kehu ny sääki siel se veekuutose pörinöi. Mä ko kiihytä akkuna ammollaa ei tu ko korva kipeeks vedosta. Eikä siis semmosest "vedost".
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Kivaa!
Scalextric kasattu ja kytketty! Ei vaan tahdo pää enää kestää tuota vauhtia. Joutunee hankkimaan lisäosia, että ratakierros ei ole ihan tuollaista kieputusta.
Niin ja tuohan on siis tietenkin lapsille.
Niin ja tuohan on siis tietenkin lapsille.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Kivaa!
Se olis lähtö alfalla Barceloonaan... tosin vain Vantaan kentälle asti, loppumatkan vie Finnair.....
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Kivaa!
Kylläpäs on nykyaikaisen veroilmoituksen korjaaminen mukavaa puuhaa. Juurikin korjasin puuttuvia tietoja ja mätkyt pitäisi muuttua palautuksiksi.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Kivaa!
Kirjanpitäjäni lähetti juuri samansisältöisen viestin: -1600€ >>> +90€. Sanoi tosin laskuttavansa 1300€.Alfissimo kirjoitti: Juurikin korjasin puuttuvia tietoja ja mätkyt pitäisi muuttua palautuksiksi.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Kivaa!
Tuparit , parikytä ihmistä pitäs tulla. Saa Jamot kyytiä tänään
- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
Kivaa!
Jees! Tuolla tulikin käytyä, upea paikka. Ei muuta ku "Ramblalle" pyörimään ja Monserat -vuorelle patikoimaanfahlsjy kirjoitti:Se olis lähtö alfalla Barceloonaan... tosin vain Vantaan kentälle asti, loppumatkan vie Finnair.....
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
- EBITDA
- Viestit: 1858
- Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
- Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
- Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma
Re: Kivaa!
Vallan hieno voitto Hakalta tänään, yleisökin oli löytänyt Tehtaankentälle.
- jansku
- Viestit: 517
- Liittynyt: 02 Huhti 2007, 16:10
- Car(s): VW Polo GT + VW Tiguan (ex; 156 1.8ts, 206CC, Mini One, C4 VTS, A2, A3 2.0tdi, Mini one, Mini Cooper S clubman, VW Polo, VW Polo, A4)
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Kivaa!
Täydellinen ilma, aurinko lämmittää joten terassit kutsuu ja työmatkan (sörnäinen-lauttasaari) keskikulutus kaupungin läpi ruuhka-aikaan 8.7l/100km, keskinopeus 18km/h
itken mielummin alfa romeossa kuin toyotassa
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Kivaa!
Tuusulassa ois sellanen kepaasiterassi .
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- jansku
- Viestit: 517
- Liittynyt: 02 Huhti 2007, 16:10
- Car(s): VW Polo GT + VW Tiguan (ex; 156 1.8ts, 206CC, Mini One, C4 VTS, A2, A3 2.0tdi, Mini one, Mini Cooper S clubman, VW Polo, VW Polo, A4)
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Kivaa!
Mutku mutku... ;D (ne koulutehtävät ;<)Polforea kirjoitti:Tuusulassa ois sellanen kepaasiterassi .
itken mielummin alfa romeossa kuin toyotassa
Re: Kivaa!
Täällä taas o/
Luvassa jälleen autokouluturinoita. Oli nimittäin eilen 2. vaiheen arvioiva ajo. Mä sitten inhoan noita tilaisuuksia, kun joku kyttää sitä miten ajat. Mielestäni koko 2. vaiheen arvioiva ajo on ihan turha, koska ei siitä oikein saa mitään irti... Eiku... Sainhan mä...
En ole sitten autokoulun ajanut millään muulla kuin 156:llamme Oikkulilla. Mikäs sillä on ollut ajellessa
Nyt alleni putkahti autokoulun tuliteräauto. Volkswagen ja joku farkkumalli se oli. Ei hajuakaan mikä, mutta aivan tuore, vain 3000km ajettu. Ruma kuin mikä omaan italiattareen verrattuna.
-Penkin säädöt ok? Voit käynnistää auton, sanoi opettaja.
Käännän virta-avainta asianmukaisella ranneliikkellä ja jään odottelemaan.
-No?
-Tää ei käynnisty??
-Öh... Se on jo käynnissä...
Jumankauta! Mä en kuullut mitään! Missä on kotoisa hurahdus?? Auto oli kuin olikin käynnissä ja ei muuta kuin liikkelle. Ensin säikäytti kytkin. Ajattelin, että menikö jalka lattian läpi. Sen verran lujaa tuli polkastua, mutta mikään ei tuntunut missään. Kytkinhän oli ihan lerppu!
Pääsimme kuitenkin liikkelle. Kirosin jo alkumetreillä vaihteita. Tuossa romiskossa oli kuusi vaihdetta, Oikkulissa viisi. Romiskossa perutuusvaihde oli vasemmalla edessä, Oikkulissa oikealla takana. Uuuaah! Onneksi sitä peruutusta ei voinut laittaa vahingossa silmään...
Pääsimme Kehä I:lle (lähtö oli Leppävaaran Shelliltä)...
-Tuota noin... Näetkö siinä näytöllä kellon?, tiedustelee opettaja.
-Öh... Joo. Se on varttia yli kymmenen, vastaan kohteliaasti.
-Joo. Tiedän. Siinä kellon vieressä on varmaan joku numero ja nuoli ylöspäin?
-Hmm..., mumisen ja koitan vilkuilla liikennettä enkä näyttötaulua. -Joo. Siinä on 5 ja nuoli ylöspäin.
-Joo. Se tarkoittais nyt sitä, että sun tarttis vaihtaa vitosvaihde.
-Ahaa...
En edelleenkään siis kuule autosta suunnilleen pihaustakaan. Radiokaan ei ole koko aikana ollut päällä. Olen Oikkulin kanssa tottunut hiljalleen jo siihen, että vaihdan vaihteet kuulokorvalla ja toki välillä kierroslukumittaria vilkaisten. Tuossakin ehkä oli kierroslukumittari. En saanut selvää. Koko kojelauta kun oli musta, niin sinne ne mittaristot jotenkin vain hukkuivat.
Opettaja kertoi, että tuohon numeronäyttötyyliin ollaan siirtymässä yhä enemmän, koska ihmiset vaihtavat vaihdetta korvakuulolta (*punastelin*) ja siksi aivan liian myöhään. Se on erittäin epätaloudellista. (Jaa?) Ja nykyautoissa muutenkin numeronäyttö on parempi, koska autoa ei tosiaan kuule (no oh shit, Sherlock!).
Niinpä sitten katseeni sinkoili kuin flipperin kuula; sivuille, näytölle, eteen, näytölle, taakse, näytölle... Niitä vaihteitahan sai veivata kaupunkiajossa ainakin ihan jatkuvasti!
Tätä ällistellessä se arvioiva ajo sitten kuluikin. Ajoimme Leppävaarasta Tapiolaan, sieltä Matinkylään ja Tapiolan kautta takaisin Leppävaaraan. Vieraita reittejä, joten silmäbingo jatkui; eteen, näytölle, eteen, opasteet, näytölle, sivulle, opasteet, näyttö, oho jalankulkija, tielle...
Kaikki osapuolet kuitenkin selvisivät hengissä. Jalankulkija myös
Hallintalaitteiston sähläyksestä huolimatta minulla on kuulemma ihan hyvät ajoedellytykset. Opettaja toki ymmärsi sen, että vieras auto on vieras auto... Minulla on realistinen käsitys omasta ajotaidostani, olen keskimääräistä huolellisempi kaistanvaihtaja (tosin tuossa taustalla varmaan sunnuntaina ollut melkein läheltä piti -tilanne, joka säikäytti) ja suunnistuskin sujui ok. Ainoastaan vaihteita käsittelen vähän turhan kovakouraisesti (piiloaggressioita?). Lisäksi kun sanoin, että minusta ajonopeuteni oli ok ja muun liikennevirran mukaan etenevä, n. +10km/h yli rajoituksen, niin sain saarnan siitä, että tavasta olisi syytä pyrkiä pois
Ensi viikolla tarinointi jatkuu, sillä luvassa on rata-ajo
edit:
Se tärkein meinasi unohtua! Sainhan minä tästä tosiaan antoisan kokemuksen ja opin irti: Kahta en vaihda; toinen on Alfa ja toinen on... Auran sinappi
Luvassa jälleen autokouluturinoita. Oli nimittäin eilen 2. vaiheen arvioiva ajo. Mä sitten inhoan noita tilaisuuksia, kun joku kyttää sitä miten ajat. Mielestäni koko 2. vaiheen arvioiva ajo on ihan turha, koska ei siitä oikein saa mitään irti... Eiku... Sainhan mä...
En ole sitten autokoulun ajanut millään muulla kuin 156:llamme Oikkulilla. Mikäs sillä on ollut ajellessa
Nyt alleni putkahti autokoulun tuliteräauto. Volkswagen ja joku farkkumalli se oli. Ei hajuakaan mikä, mutta aivan tuore, vain 3000km ajettu. Ruma kuin mikä omaan italiattareen verrattuna.
-Penkin säädöt ok? Voit käynnistää auton, sanoi opettaja.
Käännän virta-avainta asianmukaisella ranneliikkellä ja jään odottelemaan.
-No?
-Tää ei käynnisty??
-Öh... Se on jo käynnissä...
Jumankauta! Mä en kuullut mitään! Missä on kotoisa hurahdus?? Auto oli kuin olikin käynnissä ja ei muuta kuin liikkelle. Ensin säikäytti kytkin. Ajattelin, että menikö jalka lattian läpi. Sen verran lujaa tuli polkastua, mutta mikään ei tuntunut missään. Kytkinhän oli ihan lerppu!
Pääsimme kuitenkin liikkelle. Kirosin jo alkumetreillä vaihteita. Tuossa romiskossa oli kuusi vaihdetta, Oikkulissa viisi. Romiskossa perutuusvaihde oli vasemmalla edessä, Oikkulissa oikealla takana. Uuuaah! Onneksi sitä peruutusta ei voinut laittaa vahingossa silmään...
Pääsimme Kehä I:lle (lähtö oli Leppävaaran Shelliltä)...
-Tuota noin... Näetkö siinä näytöllä kellon?, tiedustelee opettaja.
-Öh... Joo. Se on varttia yli kymmenen, vastaan kohteliaasti.
-Joo. Tiedän. Siinä kellon vieressä on varmaan joku numero ja nuoli ylöspäin?
-Hmm..., mumisen ja koitan vilkuilla liikennettä enkä näyttötaulua. -Joo. Siinä on 5 ja nuoli ylöspäin.
-Joo. Se tarkoittais nyt sitä, että sun tarttis vaihtaa vitosvaihde.
-Ahaa...
En edelleenkään siis kuule autosta suunnilleen pihaustakaan. Radiokaan ei ole koko aikana ollut päällä. Olen Oikkulin kanssa tottunut hiljalleen jo siihen, että vaihdan vaihteet kuulokorvalla ja toki välillä kierroslukumittaria vilkaisten. Tuossakin ehkä oli kierroslukumittari. En saanut selvää. Koko kojelauta kun oli musta, niin sinne ne mittaristot jotenkin vain hukkuivat.
Opettaja kertoi, että tuohon numeronäyttötyyliin ollaan siirtymässä yhä enemmän, koska ihmiset vaihtavat vaihdetta korvakuulolta (*punastelin*) ja siksi aivan liian myöhään. Se on erittäin epätaloudellista. (Jaa?) Ja nykyautoissa muutenkin numeronäyttö on parempi, koska autoa ei tosiaan kuule (no oh shit, Sherlock!).
Niinpä sitten katseeni sinkoili kuin flipperin kuula; sivuille, näytölle, eteen, näytölle, taakse, näytölle... Niitä vaihteitahan sai veivata kaupunkiajossa ainakin ihan jatkuvasti!
Tätä ällistellessä se arvioiva ajo sitten kuluikin. Ajoimme Leppävaarasta Tapiolaan, sieltä Matinkylään ja Tapiolan kautta takaisin Leppävaaraan. Vieraita reittejä, joten silmäbingo jatkui; eteen, näytölle, eteen, opasteet, näytölle, sivulle, opasteet, näyttö, oho jalankulkija, tielle...
Kaikki osapuolet kuitenkin selvisivät hengissä. Jalankulkija myös
Hallintalaitteiston sähläyksestä huolimatta minulla on kuulemma ihan hyvät ajoedellytykset. Opettaja toki ymmärsi sen, että vieras auto on vieras auto... Minulla on realistinen käsitys omasta ajotaidostani, olen keskimääräistä huolellisempi kaistanvaihtaja (tosin tuossa taustalla varmaan sunnuntaina ollut melkein läheltä piti -tilanne, joka säikäytti) ja suunnistuskin sujui ok. Ainoastaan vaihteita käsittelen vähän turhan kovakouraisesti (piiloaggressioita?). Lisäksi kun sanoin, että minusta ajonopeuteni oli ok ja muun liikennevirran mukaan etenevä, n. +10km/h yli rajoituksen, niin sain saarnan siitä, että tavasta olisi syytä pyrkiä pois
Ensi viikolla tarinointi jatkuu, sillä luvassa on rata-ajo
edit:
Se tärkein meinasi unohtua! Sainhan minä tästä tosiaan antoisan kokemuksen ja opin irti: Kahta en vaihda; toinen on Alfa ja toinen on... Auran sinappi
Iloinen mieli korvaa puuttuvan älyn.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: Kivaa!
^ Hyvä se on totutella ajamaan erilaisia autoja, vaikka ei huvittaisikaan. Uudemmat Alfatkin (esim. 159, Giulietta, MiTo) ovat täysin eri maailmasta 156:n kanssa. Entisen 159:ni nykyisen omistajan vaimo istahti viisysin puikkoihin ensi kertaa isolla parkkiksella, mutta ei halunnut lähteä liikenteeseen koska ajamisesta ei tullut "yhtään mitään" - yli 10-vuotta oli ajanut 156:lla.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Kivaa!
Mitäsmitäs, ennenwanhaan kakkosvaihe ajettiin nimenomaan omalla autolla, että olisi kuskille tuttu peli.
Josta tuli mieleeni hassu tarina "inssiajosta". Tuli nuorena kuljettajana otettua pari sakkoa liikaa, joten piti uusia kirjalliset ja inssi (kahteen eri otteeseen ).
Tämä ns. uusintainssi ajettiin omalla autolla ja ensimmäisellä kerralla siinä ei ollut mitään ihmettä, mutta pari vuotta myöhemmin toista uusintaa ajellessa omalla V6 164:llä vierellä ollut inssi totesikin parin risteyksen jälkeen jotakuinkin sanatarkasti: "hyvinhän tää ajo näyttää sujuvan, mutta mennääs kuitenkin täys lenkki, kun harvoin kunnon auton kyydissä pääsee töitä tekemään" . Loppumatka menikin sitten niitä näitä Autoista ja "autoista" jutellessa. Leima lupalappuun ja inssi totesikin, "koita nyt pitää se kortti, vaikka se tällä voikin hieman vaikeaa olla" ja nauroi perään. Asiallinen tapaus!
Edit: Sakkoakaan en ole tuon jälkeen saanut *koputtaa puuta*
Josta tuli mieleeni hassu tarina "inssiajosta". Tuli nuorena kuljettajana otettua pari sakkoa liikaa, joten piti uusia kirjalliset ja inssi (kahteen eri otteeseen ).
Tämä ns. uusintainssi ajettiin omalla autolla ja ensimmäisellä kerralla siinä ei ollut mitään ihmettä, mutta pari vuotta myöhemmin toista uusintaa ajellessa omalla V6 164:llä vierellä ollut inssi totesikin parin risteyksen jälkeen jotakuinkin sanatarkasti: "hyvinhän tää ajo näyttää sujuvan, mutta mennääs kuitenkin täys lenkki, kun harvoin kunnon auton kyydissä pääsee töitä tekemään" . Loppumatka menikin sitten niitä näitä Autoista ja "autoista" jutellessa. Leima lupalappuun ja inssi totesikin, "koita nyt pitää se kortti, vaikka se tällä voikin hieman vaikeaa olla" ja nauroi perään. Asiallinen tapaus!
Edit: Sakkoakaan en ole tuon jälkeen saanut *koputtaa puuta*
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: Kivaa!
^ Kyllä mä ainakin ajoin kakkosvaiheen arvioivan ajon autokoulun autolla, sillähän mitattiin kulutuslukemat ym. Radalla oltiin omalla autolla.
Re: Kivaa!
Opettajan mukaan ennen tosiaan ajettiinkin 2. vaihe omalla autolla. Mutta sitten sattui pari kohtalokasta liikenneonnettomuutta ja systeemi muutettiin. Ymmärrettävää sinänsä opettajien työturvallisuuden kannalta.
Rata-ajo hoidetaan sitten omalla autolla.
Ja juu. Oishan hyvä treenata eri autoilla... Uusia Alfa-malleja ei kyllä uskalla kokeilla. Lähinnä rahapoliittisista syistä
Rata-ajo hoidetaan sitten omalla autolla.
Ja juu. Oishan hyvä treenata eri autoilla... Uusia Alfa-malleja ei kyllä uskalla kokeilla. Lähinnä rahapoliittisista syistä
Iloinen mieli korvaa puuttuvan älyn.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Kivaa!
Liekö sitten ollut paikkakuntaeroja, mutta itsellä kortti ajettuna -00 ja ainakin täällä oli tosiaan kakkosvaihe keväällä -01 omalla autolla, eikä tietoakaan mistään kulutusmittauksista. Muistan vielä, kun liukasradalla opettaja urputti, kun en antanut mennä takapyörät mutkassa lukkoon. Sehän oli jo silloisella ajokokemuksella täysin järjenvastaista toimintaa yrittää tahallaan lukita jarrut mutkassa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Eero
- Viestit: 2584
- Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
- Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00 - Paikkakunta: Janakkala
Re: Kivaa!
Nastaa olla taas lämpimässä (?) Suomessa. Oltiin pitkä viikonloppu Irlannissa ja kelit oli juuri sitä mitä odotettiinkin eli kosteat ja tuuliset. Maisemat oli kohdallaan ja Guinnes maullaan
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina
Re: Kivaa!
^^Ohhoh? Liekö tosiaan jotain eroja sitten? Jäin käsitykseen, että n. 1990-luvun puolivälissä olisi tullut muutos siihen, että siirrytään autokoulun autoihin, mutta ei näemmä sitten.
Ja mitään kulutuslukemia ei kyllä mitattu tässä arvioivassa ajossa.
Ja mitään kulutuslukemia ei kyllä mitattu tässä arvioivassa ajossa.
Iloinen mieli korvaa puuttuvan älyn.
- EBITDA
- Viestit: 1858
- Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
- Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
- Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma
Re: Kivaa!
^^ Missä päin Irlantia kävitte? Dublinissa? Mukava maa, myös Dublinin ulkopuolella.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: Kivaa!
Me oltiin vuosi sitten viikko Irkuissa; alkuviikko Galwayssa ja loppu Dublinissa. Täytyy sanoa, ettei Galwayn jälkeen oikein osannut enää nauttia reissusta. Guinnessin tehdas oli oikeastaan ainoa jännä juttu Dublinissa.EBITDA kirjoitti:^^ Missä päin Irlantia kävitte? Dublinissa? Mukava maa, myös Dublinin ulkopuolella.
Irlantiin matkustaville suosittelen lämpimästi näitä pienempiä kaupunkeja. Galway on aivan mahtava paikka, ja sieltä järjestetään hienoja bussiretkiä upeisiin maisemiin.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Kivaa!
Parilla autolla ajanut, joissa tuo vaihdevinkkari on ollut. Sen ehdottomasti paras ominaisuus on, että sen on saanut kaikista pois päältä. Olkoonkin vaan hirveän epätaloudellista, se silti usuttaa jurnuttamaan konetta pikkukierroksilla ja nuo ah niin huipputaloudelliset nykysuosikit rivineloset vibraa siellä 1500rpm tienoossa ainakin mulle aivan liikaa. Jurnuttamattakin 9-3:n sai menemään työmatkaa kesällä alle ilmoitetun maantiekulutuksen, jos niin halusi (tankkauksista laskettu kulutus) ja tuskin Audikaan paljoa sen pahempi oli (vaikkei sillä taloudellisuus kiinnostanutkaan, kun oli vapaa autoetu). Molemmissa ois varmaan aine lisääntynyt tankissa, jos ois jurnuttanut niinkuin ajotieturi opastaa .Morre kirjoitti:Opettaja kertoi, että tuohon numeronäyttötyyliin ollaan siirtymässä yhä enemmän, koska ihmiset vaihtavat vaihdetta korvakuulolta (*punastelin*) ja siksi aivan liian myöhään. Se on erittäin epätaloudellista.
Se on parempi, että katse on siellä mittaristossa seuraamassa niitä 17 asiaa, jotka ajotieturi haluaa sulle juuri sillä hetkellä kertoa, kuin ulkona olevassa ympäristössä.Morre kirjoitti: (Jaa?) Ja nykyautoissa muutenkin numeronäyttö on parempi, koska autoa ei tosiaan kuule (no oh shit, Sherlock!).
Ja joo, ajoin kanssa arvioivan ajon autokoulun autolla ja liukasradalla omalla. Tämä vuonna 2001.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Eero
- Viestit: 2584
- Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
- Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00 - Paikkakunta: Janakkala
Re: Kivaa!
^^^Dublinissa pääasiallisesti ja poikettiin myös Belfastissa. Tuolla pohjoisen reissulla tuli myös pörrättyä maaseudulla ja siellä olikin eniten nähtävää koko reissulla. Ihan kiva kohde, todennäköisesti otetaan uusiksi syssymmällä.
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina
- _rico
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Kivaa!
Mä ajoin kakkosvaiheen Malmin autokoulussa -02 ja silloin ajettiin autokoulun autolla sama lenkki kahteen kertaan. Ensin omaan tyylin ja sitten opettajan ohjeiden mukaan. Ja kulutus mitattiin molemmilla kierroksilla.Morre kirjoitti:^^Ohhoh? Liekö tosiaan jotain eroja sitten? Jäin käsitykseen, että n. 1990-luvun puolivälissä olisi tullut muutos siihen, että siirrytään autokoulun autoihin, mutta ei näemmä sitten.
Ja mitään kulutuslukemia ei kyllä mitattu tässä arvioivassa ajossa.
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Kivaa!
Työmatkan (Hallila-Sarankulma...n 5km..) keskikulutus keväällä 16.7l/100km ...... Onneks bentsiiniä saa yhä vapaasti mittarista....jansku kirjoitti:työmatkan (sörnäinen-lauttasaari) keskikulutus kaupungin läpi ruuhka-aikaan 8.7l/100km, keskinopeus 18km/h
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
- SP
- Viestit: 957
- Liittynyt: 02 Kesä 2003, 05:21
- Car(s): Ducati 748 -01
Ducati Monster 750 -99
BMW D - Paikkakunta: Tampere
Re: Kivaa!
Viimeinen koulupäivä oli eilen, saa taas keskittyä työhön ja motorsporttiin
Ex-autonasentaja entisessä elämässä...
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Kivaa!
Hatanpää-Epilä-välillä menee ajoluulokoneen mukaan tupaöljyä 9,3 l/100 km, mikä taitaa mittarivirheellä korjattunakin jäädä alle kympin. Ei paha siihen nähden, että alle 9 km matkalla on 24 (!) liikennevalot, joista osaan on rakennettu aito tamperelainen punainen aalto ja loput ovat epäsynkassa.pitkämies kirjoitti:Työmatkan (Hallila-Sarankulma...n 5km..) keskikulutus keväällä 16.7l/100km ...... Onneks bentsiiniä saa yhä vapaasti mittarista....
Järkiautoilija
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: Kivaa!
Tää meni nyt ihan inssi keskusteluksi. Mä ajoin aikanaan 1.3 diisseli corollalla ton taloudellisen ajon pätkän kakkosvaiheessa. Opettaja ei sanonut ajon aikana mitään, kun ajo oli ohi niin kysyin että miten se meni "on jotkut saanut kulmaan enemmänkin". Olipa vitusti hyötyä kun oma auto oli tuolloin V6 TB GTV.
-
- Viestit: 80
- Liittynyt: 04 Huhti 2012, 12:45
- Car(s): ex. 159 sw 2.2JTS
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Kivaa!
Ensimmäistä kertaa tänä keväänä motukalla sadepäivänä töihin.
Ja Ocu hävis pihasta nyt pääsee keskittymään 159:n ettimiseen.
Ja Ocu hävis pihasta nyt pääsee keskittymään 159:n ettimiseen.
Re: Kivaa!
Jos tuossa huoneessa on kumimattolattia, älä pidä kärriä sen päällä. menee pilalle, tulee ihme kusenkeltaisia laikkuja renkaiden kohdille, nimimerkillä kokemusta
se kumi jotenkin reagoi sen maton kanssa...
se kumi jotenkin reagoi sen maton kanssa...
200 baria vaparissa..
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Kivaa!
Alfan jarruletkun ja koiranluun vaihto kaikkineen oli halvempi kuin odotin; vaivaiset 105€ \o/ Kohta konttorille näyttämään uusiksi, josko menis läpi ;P
-
- Viestit: 217
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 18:03
- Car(s): Lancia Delta -09 ja vääränmaalaiset lelut: 2 x V8 ja tukankuivain MR2 ZZW30
ex: 159 2.4 JTDm -07,156 1,9 JTDm -05 ja pari Fiatia + kasa vääränmaalaisia - Paikkakunta: Otava (Mikkeli)
Re: Kivaa!
Italiaano on ilmeisesti niin kuvauksellinen että peltipoliisikin tahtoi ottaa kuvan siitä eilen
- WWWVespa
- Viestit: 1742
- Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
- Car(s): 159 SW
ex 147 1.6 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Kivaa!
^Toivottavasti kuva koristaa jatkossa heidän kahvihuoneensa ilmoitustaulua eikä sitä siis lähetetä kotiin.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.
-
- Viestit: 217
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 18:03
- Car(s): Lancia Delta -09 ja vääränmaalaiset lelut: 2 x V8 ja tukankuivain MR2 ZZW30
ex: 159 2.4 JTDm -07,156 1,9 JTDm -05 ja pari Fiatia + kasa vääränmaalaisia - Paikkakunta: Otava (Mikkeli)
Re: Kivaa!
^ rajoitusten mukaan kun ajelin niin pitihän sitä het sillään laittaa polliisisedälle viestiä että mitäs *piip*
Oli kuulemma yliaktiivisella päällä kamera ollut koko päivän ja kuvaillut mitä tahtonut - sillon hyvä maku kun edessä ajanut tojota ei kelvannut
Oli kuulemma yliaktiivisella päällä kamera ollut koko päivän ja kuvaillut mitä tahtonut - sillon hyvä maku kun edessä ajanut tojota ei kelvannut
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Kivaa!
^ Kuulemma nuo peltipoliisit välillä suorittavat myös turvavyön käytön valvontaa. Ehkä toijotassa oli syöksyvyöt kiinni, kun siitä ei tarvinnut kuvaa ottaa.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Kivaa!
^Eikös ne silloin väläyttele kaikille?
Uusi jakohihna 156:een. Lähipajalla tapahtuneen vaihdon yhteydessä vaihtoivat myös öljyt ja tarkistivat vikakoodit, kun ABS-valo palaa.. Oikean eturenkaan anturi taitaa olla kaput. No hommataan uusi..
Niin, vanhalla hihnalla mentiin 4 vuotta ja 20 tkm. Eipä tule paljoa kilometrejä yhdelle autolle vuoteen.. Osat hommasin itse ja työn osuus oli mielestäni mukava yllätys -> 230€.
Uusi jakohihna 156:een. Lähipajalla tapahtuneen vaihdon yhteydessä vaihtoivat myös öljyt ja tarkistivat vikakoodit, kun ABS-valo palaa.. Oikean eturenkaan anturi taitaa olla kaput. No hommataan uusi..
Niin, vanhalla hihnalla mentiin 4 vuotta ja 20 tkm. Eipä tule paljoa kilometrejä yhdelle autolle vuoteen.. Osat hommasin itse ja työn osuus oli mielestäni mukava yllätys -> 230€.
Senza cuore saremmo solo macchine
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Kivaa!
Hieroin puoli lauantaita Lanchaa.....Glymiä (punaista ja kultaista..) pintaan, Prestaa sisustaan....Pannuhuone siivottu hammasharjan kanssa....listojen kiillotusta, vanteiden nysväystä....paaaaljon kaffetta, mutta nyt neiti kiiltää! Käytetty kaupungilla ulkoilemassa. Käyttäytyi siivosti ja murisi mukavasti .....nyt ja saunaa....
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Kivaa!
Wanha oikea tekniikka!
Sitä on näköjään taas talven aikana unohtunut mitä tarkoittaa kun kaasupoljin on suoraan kytköksissä tupla Webereihin, vaihdekeppin liikkeet ovat oikeasti sujuvan mekaaniset ja kevyet ja ohjaus on suunniteltu ajamista varten:)
Äitienpäivän ajot on siis hoideltu Contessalla
-Tazio
Sitä on näköjään taas talven aikana unohtunut mitä tarkoittaa kun kaasupoljin on suoraan kytköksissä tupla Webereihin, vaihdekeppin liikkeet ovat oikeasti sujuvan mekaaniset ja kevyet ja ohjaus on suunniteltu ajamista varten:)
Äitienpäivän ajot on siis hoideltu Contessalla
-Tazio
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Kivaa!
Radalla oli kivaa. Vaimo tykkäsi eritoten, ei nimittäin hidas ajo riittänyt vaan piti lähteä kypärää lainaamaan..