Tuosta Masebongauksesta muistin nähneeni n.2 viikkoa sitten valkoisen Maserati GranTurismon risteävän kadun valoissa, kun itse menin keulan edestä. Sen verran taas tullut pyörittyä pitkinpoikin, etten oikeasti muista kaupunkia näköhavainnolle , Lahti on kuitenkin vahvin arvaus. Mitä jos kuitenkin ajettais ihan selvinpäin .
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Pyörinyt myös Tampereella......Työkaveri bongas, ja soitti kysyäkseen olenko ostanut uuden lelun( )......Pyysin kauniisti säilömään v...tuilunsa samaan paikkaan tunkkinsa kanssa!!.....Juu mutta melko kaunis laite on kyseessä.....Ruattinpoika näitä ostaa "kohtuu"hinnalla, suamipoika haaveilee.........
^Jep, hieno oli ja huomattavasti isompi, kuin kuvista voisi päätellä. Onneksi edellä ajanut ei jarruttanut, sillä oma huomioni oli pari hetkeä ihan muualla
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Alfissimo kirjoitti:Onkohan noita GranTurismoja useampikin vaiko sama auto joka kerta . Valkoinen yksilö nyt siis nähtynä Lahdessa(ehkä), Helsingissä ja Nääsvillessä.
Ainakin täälä tsadissa sellainen pyörii usein, viimeksi maanantaina kuuntelin sen hienoa murinaa
Joo aikoinaan pyöri tollanen valkonen Gran Turismo Pähkinärinteen suunnalla. Sitten tuo auto katosi jonnekin ja hiljattain kuulin, että on ollut vähän väliä myynnissä ja ilmeisesti edelleen pyörii PK-seudulla. En tiedä onko noita valkosia Gran Turismoita montakin, mutta ainakin 1 kappale on; jossa on S-mallin putkisto vaihdettu alkuperäisen tilalle. Muistaakseni.
Ja tältä päivältä Klaukkalasta erään autokorjaamon pihalta pongasin tossa iltapäivän varhaistunteina punaisen 360 Modenan, manuaalilla. Onneksi oli kamera mukana. Tuli uus kilpikin tietokantaan.
Ja tässä yksilössä oli vielä miehekkäämpi musta takapaneeli, joissakin kun on punainen. En tiedä onko tuo joku vuosimalli-juttu vai mikä, mutta paljon "räyhäkkäämpi" tuo musta paneeli on.
Joo pitää kyllä nyt hehkuttaa sen verran, että Panterasta sain juuri sen kuvan, mitä hain. MItä olen jo kauan, todella itseasiassa todella kauan haaveillut. Juuri tälläsestä takasiivettömästä alkuperäisestä Panterasta, että sen kun kohdalle saan; niin yhden tietyn kuvan siitä haluan ja nyt tuo haave on totta.
Vain Italialainen voi keksiä jotain näin pervoa, 4 kromista tuhkaluukkua kohti taivasta. Onneksi sama ilmiö nähdään muutamassa muussakin Härkä-tuotteessa. Asia, jossa esimerkiksi Diabloon rakastuin ensi silmäyksellä, oli nämä 4 kromista tuhkista kohti taivasta, sopivalla er*****o kulmalla.
Tänään tuli keskustan liikenteessä vastaan seuraavaa:
- Porkkalankadulla viinin punainen Maserati Quattroporte, tätä nykyistä korimallia
- Manskulla Sokoksen kulmilla 997 korinen Porsche 911 GT2 (EX-Martini livery, nykyäänhän tuo on korjattu ja uusissa väreissä)
- Kehä 1:sellä ennen Leppävaaraa punainen 360 Modena
Muuten tästä Panterasta; minkäköhän vuoden malli ja versio tämä mahtaa olla?
GT5 vai GTS vai GT5-S, L se ei ole, ainakaan puskureitten perusteella...
Netin maailmassa löytyy termi Ghia, mikä juttu se on? Hitto. Sivistömätön moukka olen kun näitä pitää kysellä täällä.
Muistelisin eräästa Karmann Ghia-aiheisesta jutusta lukeneeni, että Ghia osallistui myös mm. tuon Panteran suunnitteluun/valmistukseen.
Mutta juu. Olipa kerran elämässä Karmann Ghian hankinta käyttöautoksi siten lähellä, että n. 70-85 prosenttia katsottujen ostokohteiden rahoituksesta oli kasassa, mutta sitten faija myi omakotitalonsa huokeine autonhuoltomahdollisuuksineen ja homma jäi sitten siihen.
S_A kirjoitti:Muuten tästä Panterasta; minkäköhän vuoden malli ja versio tämä mahtaa olla?
GT5 vai GTS vai GT5-S, L se ei ole, ainakaan puskureitten perusteella...
aika vaikee, voisi olla ihan toi perusmalli?
Pantera (1970-80)
Pantera L (1972-91)
Pantera GTS (1973-91)
Pantera GT5 (1980-85)
Pantera GT5-S (1985-91)
Pantera SI (1991-93)
Pantera SI Targa (1993-94)
L mallissa mustat turvapuskurit, GTS 2-väri maalaus, pullistetut lokasuojat, GT5 ja GT5-S spoilerit, erilaiset ilmaotot
Mediocrity is a sin Kuvat 155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02
Kiitokset vastauksista, täytyy toivoa jos Overdriveen vielä joku Pantera expertti osuisi lukasemaan samat kysymykset.
Tässä sitä taas nähdään, kun ei omistajan kanssa mene juttusille, saa arpoa ja ihmetellä ja ihmetellä ja arpoa.
No rakensin tälläsen esittelyn alun tonne Kuvablogiin; tekstiä pitää muokata jahka sais nyt varmistuksia vähän kaikenlaisiin kysymyksiin. http://kuvablogi.com/blog/1949/243/
Porissa oli aikoinaan kaksi Panteraa - niistä oli pari lehtijuttuakin Porin Panterat. V8 Magazinessa ja jossain paikallislehdessäkin. Toisen bongasin viimeksi joskus kymmenisen vuotta sitten trailerin päältä; sen jälkeen ei ole kuulunut eikä näkynyt. Tiedä sitten, makaavatko vielä jossain tallissa näillä nurkilla.
E: Googlen haulla ei tule muuta kuin helvetisti linkkejä pornosaiteille.
Ruokatunnilla bongattu autokorjaamon pihasta Lotus Esprit V8 tuplaturbo, punainen ja isolla takasiivellä. Tehoa asentajan mukaan yhtä paljon kuin Modenassa ja tarkan valmistusmääränkin kuulin, olisko ollut 174 tai jotain. Sääli, että kännykässäni ei ole kameraa.
Carlo Coppa kirjoitti:Ruokatunnilla bongattu autokorjaamon pihasta Lotus Esprit V8 tuplaturbo, punainen ja isolla takasiivellä. Tehoa asentajan mukaan yhtä paljon kuin Modenassa ja tarkan valmistusmääränkin kuulin, olisko ollut 174 tai jotain. Sääli, että kännykässäni ei ole kameraa.
Onhan tässä Lotus Esprit V8 Turbossa yksi erittäin hieno juttu muuten, jota moni ei edes tule ajatelleeksi. Kilpailuhistoria. Autollahan meinaa haastettiin ihan tosissaan vuoden 1996 BPR GT Sarjassa F40:set ja McLaren F1 GTR:t, joiden kehitysbudjetti oli taatusti tuplat tai enemmän mitä Lotukseen uhrattiin. Nopea se oli, mutta luotettavuus oli iso ongelma, mm Nyrrellä iso tulipalo jätti toisen Lotuksen toiseksi viimeiseen mutkaan kisan alkutaipaleella.
Mutta esimerkiksi Silverstonessa sijoitus oli toinen, joten nopea se kyllä oli.
Ennen puolipäivää tuli Kuliksen sillalla vastaan harmaa Bedford-kuormuri, jossa oli lavan reunat puuta ja niidenkin väri samaa. Siis sellainen 1960-lukulainen.
WWWVespa kirjoitti:Ennen puolipäivää tuli Kuliksen sillalla vastaan harmaa Bedford-kuormuri, jossa oli lavan reunat puuta ja niidenkin väri samaa. Siis sellainen 1960-lukulainen.
Joo pistää kyllä miettimään millasilla kuorkeilla Suomi rakennettiin. Kun meinaa katsoo tämän päivän kuorkkeja.....
Oliskohan Sportissa ollut tuplakaasarit, kuten GT:ssä, mutta enemmän tehoa, ehkäpä jotain 125 vs 105 hp, ja enemmän härpäkkeitä korissa. GTi:t tuli niiden tilalle joskus -89. Tai jotain sinnepäin...
Eilen hieno Porshe 924 Carrera GT (tai ainakin lookkeri) ajoi rinnalle ja ohi Teiskontiellä. Oli kyllä viimeisen päälle komea peli. Väri oli sellainen sinapin keltainen ja sopi tuohon kuin nenä päähän.
Eilen tuli koettua Possun ohitus. Ilmeisesti kyseessä ollut Carrera 4(s?) tai "joku sellanen", uusi ja värinä musta. Järvenpäästä kohti Keravaa lähdin motaria pitkin ja bongasin k.o yksilön ensin peräpeilistä, ohitin heti motarille liityttyä peräkärrykombon ja possu tuli perästä. Kattelin, että sillä ehkä kiirus johonkin ja väistin kiltisti oikealle kaistalle mittarin näyttäessä muutaman kilsan yli 120. Kuulee murina, näen kun possu lähtee, sitten näen kun possu menee ohi, koukkaa oikealle kaistalle ja ohittaa sitä kautta vasemmalla kaistalla ~110kmh ajelleen pashkatin, takas vasen kaista.... Menee minuutti, enkä enää näe possusta vilausta enempää. Vauhtia sillä lienee ollut jossain kivasti päältä 200?
Kyllä se vaan äkkiä läks tuosta 120:stä kiihtymään.