Maserati-Perheellisen valinta
Valvoja: Moderators
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Onko tästä kenelläkään tietoa. Velipoika on harrasteautoa hommaamassa ja myös italoautoihin jossain määrin hurahtanut, joten tämä olis hyvä vaihtoehto. Ulkonäkö ei näissä ole se vahvin tekijä, mutta muuten kaikki täsmäisi. Eli jos on tietoa niin kiitollisena otetaan vastaan
http://www.nettiauto.com/maserati/coupe/4781275" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nettiauto.com/maserati/coupe/4781275" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Viestit: 872
- Liittynyt: 15 Kesä 2004, 19:22
- Car(s): AM333E, Type 79 S2, AR115 Spider, XJ27, AR115 Spider 2500
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Maserati-Perheellisen valinta
^Vaikuttaa tekijämiehen omistamalta autolta:
http://www.hevosvoima.com/foorumi/viewt ... ?f=9&t=204" onclick="window.open(this.href);return false;
Hintakin alkaa olla kohdallaan.
-J
http://www.hevosvoima.com/foorumi/viewt ... ?f=9&t=204" onclick="window.open(this.href);return false;
Hintakin alkaa olla kohdallaan.
-J
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: Maserati-Perheellisen valinta
No jo on rakennettu. Miksiköhän noin halvalla myy 

-
- Viestit: 247
- Liittynyt: 25 Kesä 2004, 07:13
- Car(s): Alfa 159 JTDm 2.4 Qtronic 2008, Lancia Kappa 2.4 JTD Berlina, Maserati 222 SE 2.8, Lancia Thesis V6 Emblema, Fiat 124 Sport Coupe 1967, XJ8 4.2 2004, Fiat Bravo 1.4 TJet Sport 2008, almost ex.Lancia Kappa V6 SW, ex. Alfa 166 TS 2001
- Paikkakunta: Punkalaidun
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Jo on rakennettu, lienee aika kunnioitettava hevosvoimamäärä moisessa.
Vakio 2.8 18-venaisesta kun saa 300 hp suht helposti..
http://apavlov.pagesperso-orange.fr/mas ... boost.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuolee tosi ikävästi siinä rajoittimen katkaistessa sytkän, kokemusta on...
Vakio 2.8 18-venaisesta kun saa 300 hp suht helposti..
http://apavlov.pagesperso-orange.fr/mas ... boost.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuolee tosi ikävästi siinä rajoittimen katkaistessa sytkän, kokemusta on...
- michael
- Viestit: 704
- Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
- Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: Maserati-Perheellisen valinta
tuskin sitä tuohonkaan hintaan käsistä revitään. ostajakunta kuitenkin aika pieni?Epezi kirjoitti:No jo on rakennettu. Miksiköhän noin halvalla myy
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Jospa hän haluaa sen saada myös myytyäEpezi kirjoitti:No jo on rakennettu. Miksiköhän noin halvalla myy
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Juu, sehän se syy toki on. Arvoa tuolla on mielestäni ainakin 13-15t€, mutta ei tosin juuri ostajia.
-
- Viestit: 872
- Liittynyt: 15 Kesä 2004, 19:22
- Car(s): AM333E, Type 79 S2, AR115 Spider, XJ27, AR115 Spider 2500
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Maserati-Perheellisen valinta
On minun hinta, Sinun hinta, ja kauppahinta. Ainoa oikea näistä on kauppahinta...
-J
-J
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Maserati, jota on viritelty. Vaikka tekijä olisi kuinka taidokas, niin ellei se ole joku tunnettu paja (edes jotain takuuta siitä, että tekijä on tiennyt mitä tekee), putoaa monta potentiaalista ostajaehdokasta pois. Alkuperäiskuntoinen olisi arvokkaampi, siinä mielessä hintaa ei kannata ihmetellä.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Näitä "tekijämiehiä" on aina löytynyt Alfojenkin parista, legendaarisimpia taitavat olla "Jakari-Lefa" ja "Leka-Arska".J kirjoitti:^Vaikuttaa tekijämiehen omistamalta autolta:
http://www.hevosvoima.com/foorumi/viewt ... ?f=9&t=204" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Hintakin alkaa olla kohdallaan.
-J

Maseratissa "edullisen" hinnan syy paljastuu yleensä siinä vaiheessa, kun kone leviää jonkun puoskaroinnin jäljiltä, ja sitten 5-10.000 euron autoon olisi edessä 15-20.000 euron koneremontti. Aika hupitekstiä tuossa linkissä De Tomasosta, Alfierista ja muustakin.
Kuten edellä, kannattaisi ostaa samalla hinnalla mieluummin pilaamaton tai sitten edes jonkun tunnetun pajan käsittelemä yksilö.
"l'Alfa Romeo non è una semplice fabbrica di automobili"
-
- Viestit: 872
- Liittynyt: 15 Kesä 2004, 19:22
- Car(s): AM333E, Type 79 S2, AR115 Spider, XJ27, AR115 Spider 2500
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Maserati-Perheellisen valinta
No joo.. Nuo taustahistoria jutut eivät todellakaan ole kohdallaan. De Tomaso, Alfieri, Bertocchi, Andreani, palat ovat vähintäänkin omaperäisessä järjestyksessäSatta kirjoitti:Näitä "tekijämiehiä" on aina löytynyt Alfojenkin parista, legendaarisimpia taitavat olla "Jakari-Lefa" ja "Leka-Arska".J kirjoitti:^Vaikuttaa tekijämiehen omistamalta autolta:
http://www.hevosvoima.com/foorumi/viewt ... ?f=9&t=204" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Hintakin alkaa olla kohdallaan.
-J![]()
Maseratissa "edullisen" hinnan syy paljastuu yleensä siinä vaiheessa, kun kone leviää jonkun puoskaroinnin jäljiltä, ja sitten 5-10.000 euron autoon olisi edessä 15-20.000 euron koneremontti. Aika hupitekstiä tuossa linkissä De Tomasosta, Alfierista ja muustakin.
Kuten edellä, kannattaisi ostaa samalla hinnalla mieluummin pilaamaton tai sitten edes jonkun tunnetun pajan käsittelemä yksilö.

On tekijämiehiä ja "tekijämiehiä". Jokainen joutuu päättämään itse kehen ja mihin uskoo. Sinällään on hupaisaa huomata, että joskus puun alla maannut jo sammaloitunut auto muuttuu vahauksella alkuperäiskuntoiseksi räpeltämättömäksi helmeksi, kun taas vastaavasti läpikäyty auto on epäilyttävä tapaus. No, Caveat emptor, etc.
Toivottavasti Biturbot löytävät sopivat omistajat. On hienoa huomata, että toisin kuin amerikkalaisilla nettisivuilla, alfabbsässä Biturbot ovat arvossaan.
-J
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Täällä on vaan niin köyhää porukkaa, ettei oo varaa ajatella muita masejaJ kirjoitti:No joo.. Nuo taustahistoria jutut eivät todellakaan ole kohdallaan. De Tomaso, Alfieri, Bertocchi, Andreani, palat ovat vähintäänkin omaperäisessä järjestyksessäSatta kirjoitti:Näitä "tekijämiehiä" on aina löytynyt Alfojenkin parista, legendaarisimpia taitavat olla "Jakari-Lefa" ja "Leka-Arska".J kirjoitti:^Vaikuttaa tekijämiehen omistamalta autolta:
http://www.hevosvoima.com/foorumi/viewt ... ?f=9&t=204" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Hintakin alkaa olla kohdallaan.
-J![]()
Maseratissa "edullisen" hinnan syy paljastuu yleensä siinä vaiheessa, kun kone leviää jonkun puoskaroinnin jäljiltä, ja sitten 5-10.000 euron autoon olisi edessä 15-20.000 euron koneremontti. Aika hupitekstiä tuossa linkissä De Tomasosta, Alfierista ja muustakin.
Kuten edellä, kannattaisi ostaa samalla hinnalla mieluummin pilaamaton tai sitten edes jonkun tunnetun pajan käsittelemä yksilö.. Sinällään hauskana juttuna voi mainita, että De Tomason omistama valimo oli niin hyvä, että Lamborginin lohkot tehtiin siellä aikoinaan (joko 60- tai 70-luvulla). Alejandron tykästyminen valutöihin oli näkyvissä myös hänen formuloissa, joissa oli upeita magnesiumvaluja. Magnesiumvaluissa oli luonnollisesti myös huonot puolensa..
On tekijämiehiä ja "tekijämiehiä". Jokainen joutuu päättämään itse kehen ja mihin uskoo. Sinällään on hupaisaa huomata, että joskus puun alla maannut jo sammaloitunut auto muuttuu vahauksella alkuperäiskuntoiseksi räpeltämättömäksi helmeksi, kun taas vastaavasti läpikäyty auto on epäilyttävä tapaus. No, Caveat emptor, etc.
Toivottavasti Biturbot löytävät sopivat omistajat. On hienoa huomata, että toisin kuin amerikkalaisilla nettisivuilla, alfabbsässä Biturbot ovat arvossaan.
-J

Re: Maserati-Perheellisen valinta
En ole aiemmin kuullut että Lamborghini tetti valuja ulkopuolella, kun olihan niillä omakin valimo.
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
-
- Viestit: 872
- Liittynyt: 15 Kesä 2004, 19:22
- Car(s): AM333E, Type 79 S2, AR115 Spider, XJ27, AR115 Spider 2500
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Tuotanto Modenassa 60- ja 70-luvulla oli melkoista tilkkutäkkiteollisuutta, kun lukee aikalaiskertomuksia. Luin em. jutun jostain 70-luvun brittilehdestä, joka tarttui kokoelmiini Longchamp-projektin yhteydessä. Koitan kaivaa sen esiin, jotta emme ole vain minun hataran muistikuvani varassa. Pikaisella KVG:llä löytyy Modenasta mm. Fonderia Fall, joka valmisti valuja mm. Maseratille, De Tomasolle ja Lamborghinille.unknown kirjoitti:En ole aiemmin kuullut että Lamborghini tetti valuja ulkopuolella, kun olihan niillä omakin valimo.
-J
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Minä taas en käsitä, miksi Cheek, perheetön mies(?), ajaa masseylla.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Se bongausketjussa ihmetelty valkoinen GranTurismo taitaa olla juuri tuo Cheekin auto. Eihän se mikään perhemalli poikamiehellä olekaan.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Maserati-Perheellisen valinta
2+2 paikkaa? Jo vain se silloin pienen perheen auto on.
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Cheekin pieneen perheeseen kuuluu Mari, Heidi ja Jasmina sekä laatikollinen samppanjaa. Siksi perhe-Maserati.
Senza cuore saremmo solo macchine
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Väittäisin että tällä osatuotannolla tarkoitetaan samoja osia mitä käytettiin näissä autoissa. Esimerkiksi Maseratissa ja Lamborghineissa on samat sisäpanos öljynputsarit, minkä kuoret on alumiinivalua ja eroaa selvästi Lamborginin tekemistä osista.J kirjoitti:Tuotanto Modenassa 60- ja 70-luvulla oli melkoista tilkkutäkkiteollisuutta, kun lukee aikalaiskertomuksia. Luin em. jutun jostain 70-luvun brittilehdestä, joka tarttui kokoelmiini Longchamp-projektin yhteydessä. Koitan kaivaa sen esiin, jotta emme ole vain minun hataran muistikuvani varassa. Pikaisella KVG:llä löytyy Modenasta mm. Fonderia Fall, joka valmisti valuja mm. Maseratille, De Tomasolle ja Lamborghinille.unknown kirjoitti:En ole aiemmin kuullut että Lamborghini tetti valuja ulkopuolella, kun olihan niillä omakin valimo.
-J
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
-
- Viestit: 872
- Liittynyt: 15 Kesä 2004, 19:22
- Car(s): AM333E, Type 79 S2, AR115 Spider, XJ27, AR115 Spider 2500
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Maserati-Perheellisen valinta
unknown kirjoitti:Väittäisin että tällä osatuotannolla tarkoitetaan samoja osia mitä käytettiin näissä autoissa. Esimerkiksi Maseratissa ja Lamborghineissa on samat sisäpanos öljynputsarit, minkä kuoret on alumiinivalua ja eroaa selvästi Lamborginin tekemistä osista.J kirjoitti:Tuotanto Modenassa 60- ja 70-luvulla oli melkoista tilkkutäkkiteollisuutta, kun lukee aikalaiskertomuksia. Luin em. jutun jostain 70-luvun brittilehdestä, joka tarttui kokoelmiini Longchamp-projektin yhteydessä. Koitan kaivaa sen esiin, jotta emme ole vain minun hataran muistikuvani varassa. Pikaisella KVG:llä löytyy Modenasta mm. Fonderia Fall, joka valmisti valuja mm. Maseratille, De Tomasolle ja Lamborghinille.unknown kirjoitti:En ole aiemmin kuullut että Lamborghini tetti valuja ulkopuolella, kun olihan niillä omakin valimo.
-J
Voi olla näinkin, mutta oma mielikuvani on että kyse oli piensarjatuotannon valuista, ei niinkään monimerkki osista. Yritän löytää sen jutun, niin selviää muistelenko omiani..
-J
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Ettei olisi tuo faktana kertomasi tieto sittenkin peräisin jostain Tuulilasitekniikan Maailman KG Paukapään aprillipakinasta?
En tiedä Lamborghinin oman valimon tasosta mitään. Kuulostaa kuitenkin erikoiselta, että tehdas, jonka voisi ehkä sanoa valmistaneen 1960-luvun alkupuolella Italian teknisesti hienoimpia autonmoottoreita, olisi teettänyt lohkot kilpailijalla, joka turvautui muiden valmistamiin moottoreihin?

En tiedä Lamborghinin oman valimon tasosta mitään. Kuulostaa kuitenkin erikoiselta, että tehdas, jonka voisi ehkä sanoa valmistaneen 1960-luvun alkupuolella Italian teknisesti hienoimpia autonmoottoreita, olisi teettänyt lohkot kilpailijalla, joka turvautui muiden valmistamiin moottoreihin?

"l'Alfa Romeo non è una semplice fabbrica di automobili"
-
- Viestit: 872
- Liittynyt: 15 Kesä 2004, 19:22
- Car(s): AM333E, Type 79 S2, AR115 Spider, XJ27, AR115 Spider 2500
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Onpas söpöä vihjailua..Satta kirjoitti:Ettei olisi tuo faktana kertomasi tieto sittenkin peräisin jostain Tuulilasitekniikan Maailman KG Paukapään aprillipakinasta?![]()
En tiedä Lamborghinin oman valimon tasosta mitään. Kuulostaa kuitenkin erikoiselta, että tehdas, jonka voisi ehkä sanoa valmistaneen 1960-luvun alkupuolella Italian teknisesti hienoimpia autonmoottoreita, olisi teettänyt lohkot kilpailijalla, joka turvautui muiden valmistamiin moottoreihin?
Olen mielestäni kertonut aika selvästi että voin muistaa asian väärinkin.. Sinällään tuo sinun veetuiluviestisi osoittaa sinun täydellisen tietämättömyytesi siitä kuinka Modena toimi 60- ja 70-luvulla. Esimerkkinä nyt vaikka öljykriisin aikaiset Lambon korit Urracoa lukuunottamatta tehtiin Golden Carilla, vaikka koripajan merkki kyljessä olikin jotain ihan muuta. Sama juttu Maseratin ja De Tomason pienempituotantoisten autojen suhteen. Öljykriisin aikaan ei yksikään Italialainen pienvalmistaja pystynyt täysin omavaraiseen tuotantoon. Vuonna 1974 esim. Lamborghini möi neljän ensimmäsen kuukauden aikana yhdeksäntoista (19kpl) autoa. Edellisenä vuonna vastaava luku oli 54. (Lähde: Frere, Motor Week 1974)
Olen samaa mieltä kanssasi siitä että et tiedä mitään De Tomason valimon (valimoiden) tasosta. De Tomaso autojen valuosista et myöskään tiedä yhtikäs mitään, et katuautojen, etkä kilpa-autojen osalta. Mitä tulee eri valmistajien autojen moottorivalintoihin, niin sille ei tietenkään ole mitään tekemistä sen kanssa onko ko. valmistajalla osaamista moottorin suunniteluun vai ei. Osaamista voi ostaa. Hyvänä esimerkkinä tästä on juuri De Tomaso ja Lamborghini. Lambo osti osti V12:sta suunnittelun ulkopuoliselta konsultilta, koska koki välttämättömäksi sen että hänen Ferrarin kilpailijaksi suunnitellussa autossa on paras V12 moottori mitä maan päältä löytyy (ja niinhän siinä kävikin). De Tomaso esitteli oman V12 moottorinsa vuonna 1970, mutta ei koskaan tarkoittanut sitä De Tomaso tuotantomalleihin, koska niiden markkina-asema oli suunniteltu toisin.
De Tomaso aloitti kilpa-autojen valmistajana ja alue jolla hän yritti saada itselleen kilpailuetua oli kevytmetallivalut. Hän saavutti tällä jonkin verran menestystäkin, mutta valitettvasti ei korkeimmalla tasolla, jossa nuo valuosat saavuttivat kyseenalaista kunniaa osana Piers Courgaren kuolemaan johtaneen onnettomuuden tulipalossa. Laajempi teollinen valutoiminta lähti De Tomason omistaman Moto Guzzin tarpeista, jonka vuoksi Ubezzi e Dones valimo ostettiin osaksi De Tomason "imperiumia".
Mitä noin yleiseen postailuun tulee, niin teen kyllä parhaani sen suhteen että en kirjoita tänne (kään) satuja (Tämän vannon kautta kiven ja kannon..). Lähdekirjaston kautta joka sanan varmistamiseen ennen postausta en kyllä aio lähteä harraste-foorumilla. Voisi hidastaa kirjoitustahtia. Mikäli joku kirjoittamani asia askarruttaa, niin asian voi kyseenalaistaa monella tavalla. Asiantuntijan asiallisesta tavasta voi ottaa mallia unknownilta.
Ugh, olen vuodattanut!

-J
-
- Viestit: 673
- Liittynyt: 11 Helmi 2006, 22:06
- Car(s): Sprint QV -88, 75 V6 3.0 -88, Maserati 4.24v -90, MaXi5 -00
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Lisävaruste Maserati-miehille. Perheellisillä tämä voi kyllä löytyä useammin lattialta kuin pöydältä:
http://www.huuto.net/kohteet/uniikki-up ... 361?ref=fg" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.huuto.net/kohteet/uniikki-up ... 361?ref=fg" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Tämmöinen sen pitäisi olla.routasydän kirjoitti:Onko tästä kenelläkään tietoa. Velipoika on harrasteautoa hommaamassa ja myös italoautoihin jossain määrin hurahtanut, joten tämä olis hyvä vaihtoehto. Ulkonäkö ei näissä ole se vahvin tekijä, mutta muuten kaikki täsmäisi. Eli jos on tietoa niin kiitollisena otetaan vastaan
http://www.nettiauto.com/maserati/coupe/4781275" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
"l'Alfa Romeo non è una semplice fabbrica di automobili"
-
- Viestit: 872
- Liittynyt: 15 Kesä 2004, 19:22
- Car(s): AM333E, Type 79 S2, AR115 Spider, XJ27, AR115 Spider 2500
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Maserati-Perheellisen valinta
J kirjoitti:[quote="unknown]En ole aiemmin kuullut että Lamborghini tetti valuja ulkopuolella, kun olihan niillä omakin valimo.
Väittäisin että tällä osatuotannolla tarkoitetaan samoja osia mitä käytettiin näissä autoissa. Esimerkiksi Maseratissa ja Lamborghineissa on samat sisäpanos öljynputsarit, minkä kuoret on alumiinivalua ja eroaa selvästi Lamborginin tekemistä osista.
Voi olla näinkin, mutta oma mielikuvani on että kyse oli piensarjatuotannon valuista, ei niinkään monimerkki osista. Yritän löytää sen jutun, niin selviää muistelenko omiani..
-J[/quote][/quote][/quote]
Enpäs muistellutkaan omiani. Sain juuri vahvistuksen aikanaan piireissä pyörineeltä. Valimo oli Santiago De Tomason johtama (Alejandron poika), ja sijaitsi Via Emilialla, aivan kuin De Tomason tehdaskin. Parin viikon päästä saan tarkempaa tietoa Santiagolta itseltään.
P.s. Jos porukalla on mitään mielenkiintoisia Maserati-kysymyksiä De Tomason omistusajalta voisin välittää niitä eteenpäin.
-J
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Heh heh .... jos poika on samanlainen kuin isänsä aikanaan, näitä satuja ja tarinoita riittää. 

"l'Alfa Romeo non è una semplice fabbrica di automobili"
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Nyt on pakko laittaa oma sormi soppaan ja vetäytyä samantien, ettei pala liian pahasti.
Tässä vaan itselle tulee sellainen mielikuva, että jos jäsen Satta ei tiedä jonkin asian tapahtuneen tai olevan olemassa, niin silloin se ei oikeastikaan olisi voinut tapahtua, vaikka asia olisi luettuna jostain "oikeasta" lähteestä tai kuultuna "luotettavalta" taholta joko suullisesti tai sähköpostilla. Mielestäni olen myös lukenut jossain foorumilla päinvastaisesta tilanteesta, että Sattan "tieto" kyseenalaistettiin, mutta eihän se toki voi olla mahdollista, että olisi voinut väärää "tietoa" olla.
Minä myönnän hyvin usein olevani väärässä johtuen juurikin tiedon puutteesta. Saatan joskus toki myös kinata asiasta, jonka varmaksi tiedän ja sittenkin olen joskus väärässä ollut
. Mielestäni on turha kinata asiasta, jos ei ole täysin varma tapahtumien todellisesta kulusta.
Jatkakaa...
Tässä vaan itselle tulee sellainen mielikuva, että jos jäsen Satta ei tiedä jonkin asian tapahtuneen tai olevan olemassa, niin silloin se ei oikeastikaan olisi voinut tapahtua, vaikka asia olisi luettuna jostain "oikeasta" lähteestä tai kuultuna "luotettavalta" taholta joko suullisesti tai sähköpostilla. Mielestäni olen myös lukenut jossain foorumilla päinvastaisesta tilanteesta, että Sattan "tieto" kyseenalaistettiin, mutta eihän se toki voi olla mahdollista, että olisi voinut väärää "tietoa" olla.
Minä myönnän hyvin usein olevani väärässä johtuen juurikin tiedon puutteesta. Saatan joskus toki myös kinata asiasta, jonka varmaksi tiedän ja sittenkin olen joskus väärässä ollut


Jatkakaa...
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Maserati-Perheellisen valinta
...mutta tosiaan ilman sitä kinaamista. Keskusteluun ei synny mitään lisäarvoa, jos keskittyy kyseenalaistamaan muiden kirjoittelua. Päinvastoin se vaan tappaa muuten hyvän ja mielenkiintoisen keskustelun!Alfissimo kirjoitti:Jatkakaa...
- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
Maserati-Perheellisen valinta
^ Nimen omaan juuri näin.
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
Re: Maserati-Perheellisen valinta
routasydän kirjoitti:Onko tästä kenelläkään tietoa. Velipoika on harrasteautoa hommaamassa ja myös italoautoihin jossain määrin hurahtanut, joten tämä olis hyvä vaihtoehto. Ulkonäkö ei näissä ole se vahvin tekijä, mutta muuten kaikki täsmäisi. Eli jos on tietoa niin kiitollisena otetaan vastaan
http://www.nettiauto.com/maserati/coupe/4781275" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Tässä on samantapainen Saksanmaalta.
"l'Alfa Romeo non è una semplice fabbrica di automobili"
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Re: Maserati-Perheellisen valinta
4-ovisuus sulkee pois tuommosen.Satta kirjoitti:routasydän kirjoitti:Onko tästä kenelläkään tietoa. Velipoika on harrasteautoa hommaamassa ja myös italoautoihin jossain määrin hurahtanut, joten tämä olis hyvä vaihtoehto. Ulkonäkö ei näissä ole se vahvin tekijä, mutta muuten kaikki täsmäisi. Eli jos on tietoa niin kiitollisena otetaan vastaan
http://www.nettiauto.com/maserati/coupe/4781275" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Tässä on samantapainen Saksanmaalta.
-
- Viestit: 872
- Liittynyt: 15 Kesä 2004, 19:22
- Car(s): AM333E, Type 79 S2, AR115 Spider, XJ27, AR115 Spider 2500
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Helsingistä nähden tämä on lähellä. Mikäli velipoikasi on Oulusta niin kuin sinäkin, tilanne voi olla toinen. Kaupunkiloma Tukholmaan?
http://www.blocket.se/stockholm/Maserat ... ?ca=11&w=1" onclick="window.open(this.href);return false;
-J
http://www.blocket.se/stockholm/Maserat ... ?ca=11&w=1" onclick="window.open(this.href);return false;
-J
Re: Maserati-Perheellisen valinta
[/quote][/quote]J kirjoitti:J kirjoitti:[quote="unknown]En ole aiemmin kuullut että Lamborghini tetti valuja ulkopuolella, kun olihan niillä omakin valimo.
Väittäisin että tällä osatuotannolla tarkoitetaan samoja osia mitä käytettiin näissä autoissa. Esimerkiksi Maseratissa ja Lamborghineissa on samat sisäpanos öljynputsarit, minkä kuoret on alumiinivalua ja eroaa selvästi Lamborginin tekemistä osista.
Voi olla näinkin, mutta oma mielikuvani on että kyse oli piensarjatuotannon valuista, ei niinkään monimerkki osista. Yritän löytää sen jutun, niin selviää muistelenko omiani..
-J
Enpäs muistellutkaan omiani. Sain juuri vahvistuksen aikanaan piireissä pyörineeltä. Valimo oli Santiago De Tomason johtama (Alejandron poika), ja sijaitsi Via Emilialla, aivan kuin De Tomason tehdaskin. Parin viikon päästä saan tarkempaa tietoa Santiagolta itseltään.
P.s. Jos porukalla on mitään mielenkiintoisia Maserati-kysymyksiä De Tomason omistusajalta voisin välittää niitä eteenpäin.
-J[/quote][/quote][/quote][/quote][/quote]
Maserati 222 / ZAM331B00JB118956
Kysymykset:
-mikä tehdas, (B) Milano?
-missä myyty uutena, Italia vai Suomi. Ensimmäinen omistaja Jouni L.... osoite: Rooma
Ensimmäiset huollot 6kpl. tehty Roomassa.
09.06.1993 Rekara Oy. Helsinki.
Lasse T
-
- Viestit: 872
- Liittynyt: 15 Kesä 2004, 19:22
- Car(s): AM333E, Type 79 S2, AR115 Spider, XJ27, AR115 Spider 2500
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Maserati-Perheellisen valinta
[/quote]lato kirjoitti:J kirjoitti:J kirjoitti:[quote="unknown]En ole aiemmin kuullut että Lamborghini tetti valuja ulkopuolella, kun olihan niillä omakin valimo.
Väittäisin että tällä osatuotannolla tarkoitetaan samoja osia mitä käytettiin näissä autoissa. Esimerkiksi Maseratissa ja Lamborghineissa on samat sisäpanos öljynputsarit, minkä kuoret on alumiinivalua ja eroaa selvästi Lamborginin tekemistä osista.
Voi olla näinkin, mutta oma mielikuvani on että kyse oli piensarjatuotannon valuista, ei niinkään monimerkki osista. Yritän löytää sen jutun, niin selviää muistelenko omiani..
-J
Enpäs muistellutkaan omiani. Sain juuri vahvistuksen aikanaan piireissä pyörineeltä. Valimo oli Santiago De Tomason johtama (Alejandron poika), ja sijaitsi Via Emilialla, aivan kuin De Tomason tehdaskin. Parin viikon päästä saan tarkempaa tietoa Santiagolta itseltään.
P.s. Jos porukalla on mitään mielenkiintoisia Maserati-kysymyksiä De Tomason omistusajalta voisin välittää niitä eteenpäin.
-J[/quote][/quote][/quote][/quote][/quote]
Maserati 222 / ZAM331B00JB118956
Kysymykset:
-mikä tehdas, (B) Milano?
-missä myyty uutena, Italia vai Suomi. Ensimmäinen omistaja Jouni L.... osoite: Rooma
Ensimmäiset huollot 6kpl. tehty Roomassa.
09.06.1993 Rekara Oy. Helsinki.
Lasse T[/quote][/quote][/quote][/quote][/quote][/quote][/quote][/quote][/quote][/quote][/quote][/quote][/quote][/quote][/quote][/quote]
Moi Lasse,
Tämä lähde on parempi yleisen historian, kuin yksittäisten autojen suhteen. Rekaran tai Enricon kautta voisi löytyä tuota myyntihistoriaa. Alustanumerokooderi kertoo autostasi seuraavaa:
Z=Italia, AM= Alfieri Maserati, 331= coupe, BOO= Biturbo, J= valmistettu 1988, B= Lambrate, eli Milanossa valmistettu, 118= vasemmanpuolenohjaus (teidän vain oikeanpuoleisen ohjauksen tarkat koodit. Tämä ei ole yksi niistä, joten oletus on vasemmanpuolenohjaus), 956= auton järjestysnumero.
P.s. Biturbo club Italialla on tämmöistä:
"Friends and Biturbo owners,
Eccovi una breve anteprima dell'evento 30° Anniversario Biturbo which will be based in Modena on the 23rd and 24th June.
The event will be staged over two days:
- The Saturday will be devoted to "themed" visits. We will visit the new Museo Casa Enzo Ferrari and Modena's famous Military Academy. We will display our cars in Piazza Roma, in the centre of Modena. Lunch will be taken at popular restaurants of a great symbolic significance, such as the "La Secchia Rapita" and "Europa92". And in the forecourt of Panini Museum we will present a large display of Biturbos and stage a Concours D'Elegance.
- The Sunday will take on a more sporty theme, we shall be spending the entire day at the new Autodromo di Modena, where we can exploit the horsepower of our cars and alsp take part in regularity tests.
At the present time we are working diligently on the final details. We ask you to wait another couple of days before receiving the final programme and prices for the event."
P.p.s. Nuo kolme ensimmäistämerkkiä voivat tarkoittaa myös Z= Eurooppa, A=Italia, M=Maserati.. Lähteet ovat hieman ristiriidassa

-J
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Saattaa olla alkupään kirjaimet juuri noin kuin alussa kirjoitit, ainakin Lanciassa, Fiatissa ja Alfa Romeossa on niin. LA, FA ja AR
-
- Viestit: 872
- Liittynyt: 15 Kesä 2004, 19:22
- Car(s): AM333E, Type 79 S2, AR115 Spider, XJ27, AR115 Spider 2500
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Näin olen ne ymmärtänyt, mutta löysin tuossa toisenkin tulkintaohjeen. Asiaa monimutkistaa vielä se Yhdysvaltoihin rahdatuissa autoissa on ollut toisenlaista systeemiä. 94 ne muuttivat sitten vielä tuota vuosikoodia niin että siitä ei voi päätellä valmistumisvuotta.VMTD kirjoitti:Saattaa olla alkupään kirjaimet juuri noin kuin alussa kirjoitit, ainakin Lanciassa, Fiatissa ja Alfa Romeossa on niin. LA, FA ja AR
-J
-
- Viestit: 16
- Liittynyt: 13 Marras 2009, 10:12
- Car(s): Spider 2.0, -95
ex. Maserati 222, -89 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Maserati-Perheellisen valinta
routasydän kirjoitti:4-ovisuus sulkee pois tuommosen.Satta kirjoitti:Tässä on samantapainen Saksanmaalta.
Ja tuo saksanpeli on myös vanhemmalla kaasarikoneella. Biturbo kaasarikoneella ei välttämättä käynnisty kovinkaan helposti kone lämpimänä. Ominaisuus, joka vaikutti merkittävästi auton huonon maineen syntymiseen erityisesti USAssa.
-
- Viestit: 872
- Liittynyt: 15 Kesä 2004, 19:22
- Car(s): AM333E, Type 79 S2, AR115 Spider, XJ27, AR115 Spider 2500
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Avohoukutin Seinäjoelta.
http://www.nettiauto.com/maserati/spyder/4849752" onclick="window.open(this.href);return false;
Olenko näkeväni I:in takaluukussa. Ruiskukoneinen?
-J
http://www.nettiauto.com/maserati/spyder/4849752" onclick="window.open(this.href);return false;
Olenko näkeväni I:in takaluukussa. Ruiskukoneinen?
-J
-
- Viestit: 247
- Liittynyt: 25 Kesä 2004, 07:13
- Car(s): Alfa 159 JTDm 2.4 Qtronic 2008, Lancia Kappa 2.4 JTD Berlina, Maserati 222 SE 2.8, Lancia Thesis V6 Emblema, Fiat 124 Sport Coupe 1967, XJ8 4.2 2004, Fiat Bravo 1.4 TJet Sport 2008, almost ex.Lancia Kappa V6 SW, ex. Alfa 166 TS 2001
- Paikkakunta: Punkalaidun
Re: Maserati-Perheellisen valinta
2,5 on -87 mallina ruisku, lienee kalifornia mopo saastelaitteet mutta noin vanha ei tarvitse edes kattia..
-
- Viestit: 16
- Liittynyt: 13 Marras 2009, 10:12
- Car(s): Spider 2.0, -95
ex. Maserati 222, -89 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Maserati-Perheellisen valinta
[quote="132 Coupe"]2,5 on -87 mallina ruisku, lienee kalifornia mopo saastelaitteet mutta noin vanha ei tarvitse edes kattia..[/quote]
Spyder 2,5 litraisella koneella pitäisi olla kaasariversio vuosimalleissa 84-88 ja ruiskulla 88-91, mutta Maserateissa vuosimalliasiat ovat aina vähän hämäriä. Voi tuo olla silti ruiskupeli. Jos on, niin aika harvinainen. 2,5 litraista ruiskua on avomallina tehty vain 122 kappaletta. Kaikkiaan avomalleja on tehty vain 3793, joten aika harvinaista herkkua Biturbo Spyder on muutenkin, ja hinnat aika kovat ulkomailla. Mielenkiintoinen projekti. Kuinkahan paljon tuossa on sitä "sipisteltävää"?
Spyder 2,5 litraisella koneella pitäisi olla kaasariversio vuosimalleissa 84-88 ja ruiskulla 88-91, mutta Maserateissa vuosimalliasiat ovat aina vähän hämäriä. Voi tuo olla silti ruiskupeli. Jos on, niin aika harvinainen. 2,5 litraista ruiskua on avomallina tehty vain 122 kappaletta. Kaikkiaan avomalleja on tehty vain 3793, joten aika harvinaista herkkua Biturbo Spyder on muutenkin, ja hinnat aika kovat ulkomailla. Mielenkiintoinen projekti. Kuinkahan paljon tuossa on sitä "sipisteltävää"?
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Kukas ulkoilutti tänään Espoossa tällästä. 
Ja tarkan malli nimen saa kertoa tottakai ja vuosimallin. Kiinnostaisi suuresti kun tuossa takakontissa kun ei olekaan noita mallitunnuksia niin tällänen vähemmän Friikki kiroaa pahemman kerran kun ei tunnista tarkasti.

Ja tarkan malli nimen saa kertoa tottakai ja vuosimallin. Kiinnostaisi suuresti kun tuossa takakontissa kun ei olekaan noita mallitunnuksia niin tällänen vähemmän Friikki kiroaa pahemman kerran kun ei tunnista tarkasti.

- Liitteet
-
- Kuva0269.jpg
- (213.27 KiB) Tiedosto ladattu 4757 kertaa
-
- Kuva0270.jpg
- (273.41 KiB) Tiedosto ladattu 4757 kertaa
-
- Kuva0271.jpg
- (232.24 KiB) Tiedosto ladattu 4757 kertaa
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Maserati-Perheellisen valinta
^ Jep, näyttäis äkkiseltään samalta Racingilta joka oli pari vuotta siten nettiautossa myynnissä Espoossa. Vuosimallia en muista, 2-litrasella koneella muistelen olleen.
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Oollrait kiitoksia! Asia selvisi aika paljon tässä näemmä. Mikäs vuosimalli tuo nyt sitten on? 

Re: Maserati-Perheellisen valinta
Kaivopuistossa Carusellin maisemissa tuli tänään bongattua valkonen Gran-Turismo. Saman auton oon nähny pari vuotta sitten ekan kerran, joten viimeinkin siitä sai hyvät myötävalokuvat!
Re: Maserati-Perheellisen valinta
90 tai 91, ei ole tehty kuin kahtena vuotenaS_A kirjoitti:Oollrait kiitoksia! Asia selvisi aika paljon tässä näemmä. Mikäs vuosimalli tuo nyt sitten on?
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Jaha tämä onkin sitten täydellinen infopaketti! Kiitän! 

Re: Maserati-Perheellisen valinta
Ostan tai vuokraan Maserati työkalut:
-AG 25540 Timing gear puller. Vesipumpun hihnapyörän ulosvetäjä.
- AG 25680 Cam guide pulley key. Jakopään hihnan kireyden säätötyökalu.
Auto on Maserati 222 -1988
Kaikenlaista tietoa, taitoa ja ohjeita otan kiitollisuudella vastaan.
Ystävällisin terveisin:
Lasse Tommola
Tapiolantie 8A
45740 KUUSANKOSKI
0400 445296
lasse.tommola@kolumbus.fi
-AG 25540 Timing gear puller. Vesipumpun hihnapyörän ulosvetäjä.
- AG 25680 Cam guide pulley key. Jakopään hihnan kireyden säätötyökalu.
Auto on Maserati 222 -1988
Kaikenlaista tietoa, taitoa ja ohjeita otan kiitollisuudella vastaan.
Ystävällisin terveisin:
Lasse Tommola
Tapiolantie 8A
45740 KUUSANKOSKI
0400 445296
lasse.tommola@kolumbus.fi