Autoliitto
Valvoja: Moderators
Autoliitto
Päätin liittyä Autoliittoon positiivisen kokemuksen vuoksi:
Autoni (se QV) ei lähtenyt käyntiin parkkihallissa. Soitin Autoliiton tiepalveluun. Ei päivystystä arki-iltana, mutta sain kolme puhelin numeroa. Eka oli kalassa, toka jossain, mutta kolmas lupasi tulla puolen tunnin sisällä.
Kaverin kanssa tutkittiin autoa ja todettiin, ettei saada käyntiin. Autoliiton mies etsi minulle edullisimman hainausliikkeen. Todettiin, ettei hinuri mahdu halliin. Hän veti autoni hallista ylös hinurin luokse. Aikaa kului noin tunnin verran. Veloitus naurettavat 25 e. Siis hän ajoi paikalle, katsoi helpot vikakohteet ja hinasi autoani.
En kehtaa olla vapaamatkustaja ja realismia on näiden vanhojen autojen kanssa pelatessa, että apua saattaa tarvita joskus tulevaisuudessakin.
Mainos:
"Autoliiton jäsenenä voit liittyä AL-Turvaan. 42,- euron lisäjäsenmaksulla käytössäsi on kattava 24 tuntia vuorokaudessa kaikkina viikonpäivinä toimiva tieltäpelastamispalvelu."
Tässä taisi olla ikäraja 15 v. Jos mulla olis ollu tuo vakuutus olisin jäsenmaksu mukaanlukien jäänyt säästön puolelle hinauskustannusten suhteen.
Autoni (se QV) ei lähtenyt käyntiin parkkihallissa. Soitin Autoliiton tiepalveluun. Ei päivystystä arki-iltana, mutta sain kolme puhelin numeroa. Eka oli kalassa, toka jossain, mutta kolmas lupasi tulla puolen tunnin sisällä.
Kaverin kanssa tutkittiin autoa ja todettiin, ettei saada käyntiin. Autoliiton mies etsi minulle edullisimman hainausliikkeen. Todettiin, ettei hinuri mahdu halliin. Hän veti autoni hallista ylös hinurin luokse. Aikaa kului noin tunnin verran. Veloitus naurettavat 25 e. Siis hän ajoi paikalle, katsoi helpot vikakohteet ja hinasi autoani.
En kehtaa olla vapaamatkustaja ja realismia on näiden vanhojen autojen kanssa pelatessa, että apua saattaa tarvita joskus tulevaisuudessakin.
Mainos:
"Autoliiton jäsenenä voit liittyä AL-Turvaan. 42,- euron lisäjäsenmaksulla käytössäsi on kattava 24 tuntia vuorokaudessa kaikkina viikonpäivinä toimiva tieltäpelastamispalvelu."
Tässä taisi olla ikäraja 15 v. Jos mulla olis ollu tuo vakuutus olisin jäsenmaksu mukaanlukien jäänyt säästön puolelle hinauskustannusten suhteen.
-
- Viestit: 443
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
- Paikkakunta: Rannikko
Taisin liittyä Autoliittoon pian kortin saamisen jälkeen, olisiko ollut kymmenen vuotta sitten. Tiepalvelua en ole kertaakaan tarvinnut mutta asiallisen lehden vuoksi on jäsenyys pysynyt. Sopivasti autoista sekä matkailusta. Ihan mukavaa luettavaa. Jäsenille on useita tarjouksiakin tarjolla mutta ovat jääneet enimmäkseen käyttämättä. Autolla paljon matkaileva saattaisi hyötyäkin. Polttoaineesta saa myös alennusta. Tarvittaessa on myös lakipykälistä jotain tietäviä löytyy.
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Minäkin liityin kun appiukko minut "ilmoitti" Kait se ajatteli että ressukalla on Alfa niin pitää jeesata No, en motiivista tiedä, kait ihan ilman taka-ajatuksia. Mutta on tuo 2 kertaa jo tullut uusittua, tosin ilman tuota lisäturvaa...
Ps. Ja moottori-lehti on ihan jees. Varsinkin hinta-laatu suhteen huomioon ottaen!
Ps. Ja moottori-lehti on ihan jees. Varsinkin hinta-laatu suhteen huomioon ottaen!
Ayrton Senna da Silva forever
- glideslope
- Viestit: 1363
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää
Moottori -lehti on ollut ihan hyvä lisä Suomen vaatimattomilla autolehtimarkkinoilla. Radikaali muutos lehden laadussa positiivisempaan suuntaan tapahtui joskus vuosituhannen taitteessa jolloin julkaisusta tuli viimein ihan oikea autolehti.
Ärsyttävänä piirteenä on vieläkin V6:n toteama "ihan hyvä" -linja sekä joidenkin automallien jatkuva ylistys.
Tästä esimerkkinä Volvo S60:n koeajo mallin ilmestyessä markkinoille.
Ajettavuudesta, hallittavuudesta ja likipitäen kaikesta muustakin auto sai täyden kympin, mitä ei yksikään aiempi auto ollut saavuttanut .
Ärsyttävänä piirteenä on vieläkin V6:n toteama "ihan hyvä" -linja sekä joidenkin automallien jatkuva ylistys.
Tästä esimerkkinä Volvo S60:n koeajo mallin ilmestyessä markkinoille.
Ajettavuudesta, hallittavuudesta ja likipitäen kaikesta muustakin auto sai täyden kympin, mitä ei yksikään aiempi auto ollut saavuttanut .
- markus_p
- Viestit: 96
- Liittynyt: 19 Helmi 2006, 15:41
- Car(s): 916 Spider 3.0 Busso
- Paikkakunta: Espoo
Autoliiton nuorisojäsenyys on ainakin ollut kannattavaa puuhaa, jäsenmaksu pari-kolme kymppiä ja sillä saa tosiaan muiden etujen lisäksi ihan kelvollisen moottori-lehden, joka toimii hyvin autoilun perustiedonlähteenä. Kovin syvällistä analyysiä esimerkiksi uusista automalleista siitä ei saa, sitä varten on sitten muita lehtiä... Mutta mukavaa ja helppoa luettavaa.
Itse käytin keväällä myös autoliiton teknisen asiamiehen palvelua antamaan puolueettoman arvion korjaamon vastuusta eräässä vikatilanteessa, se osoittautui ihan hyväksi ratkaisuksi ja auttoi tilanteen eteenpäin viemisessä. Lisäksi Superfastin ja muiden laivayhtiöiden myöntämillä alennuksilla saa tienattua jäsenmaksun hyvin takaisin, jos on reissaamista tiedossa.
Eli jos on kiinnostunut autoista ja/tai automatkailusta niin suosittelen!
Itse käytin keväällä myös autoliiton teknisen asiamiehen palvelua antamaan puolueettoman arvion korjaamon vastuusta eräässä vikatilanteessa, se osoittautui ihan hyväksi ratkaisuksi ja auttoi tilanteen eteenpäin viemisessä. Lisäksi Superfastin ja muiden laivayhtiöiden myöntämillä alennuksilla saa tienattua jäsenmaksun hyvin takaisin, jos on reissaamista tiedossa.
Eli jos on kiinnostunut autoista ja/tai automatkailusta niin suosittelen!
Ollaan vaimon kanssa molemmat jäseniä - mä olen ollut periaatteessa aina.
Jos on mutistavaa, niin kirjoittakaa suoraan sinne liittoon, niin mäkin oon tehnyt - sieltä jopa vastataan ja olen jopa huomannut mm. pääkirjoituksissa otettavan kantaa, jos asiat ovat tarpeeksi tärkeitä ja asiallisesti kirjotettuja.
Politiikoista, Tielaitoksesta ja Liikenneturvasta löytyy isoimmat jeesustelijat ja ikuisen elämän suojaajat kieltojensa kanssa holhoomassa ja yksilön vapautta rajoittamassa ja "ajattelemassa" muiden puolesta.
Jos on mutistavaa, niin kirjoittakaa suoraan sinne liittoon, niin mäkin oon tehnyt - sieltä jopa vastataan ja olen jopa huomannut mm. pääkirjoituksissa otettavan kantaa, jos asiat ovat tarpeeksi tärkeitä ja asiallisesti kirjotettuja.
Politiikoista, Tielaitoksesta ja Liikenneturvasta löytyy isoimmat jeesustelijat ja ikuisen elämän suojaajat kieltojensa kanssa holhoomassa ja yksilön vapautta rajoittamassa ja "ajattelemassa" muiden puolesta.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Re: Autoliitto
Nostetaas muinaista Autoliittoketjua.
Onko kokemuksia AL-turvasta ulkomailla? Siis jos oma auto hajoaa, tulee kaveri katsomaan, auttamaan hinauksessa ja saa sijaisauton?
Vai ottaako vain, vaikka tapiolan palo/hirvivakuutuksen johon kuuluu hinaus, jonka saa myös vanhempiin autoihin (monessa yhtiössä ei saa, siksi nimi tekstissä, ei mainos). Muuta hyötyä vakuutusyhtiöiden palo/hirvi jutuista ole kun auton arvo on heidän mielestä lähellä nollaa.
-g
Onko kokemuksia AL-turvasta ulkomailla? Siis jos oma auto hajoaa, tulee kaveri katsomaan, auttamaan hinauksessa ja saa sijaisauton?
Vai ottaako vain, vaikka tapiolan palo/hirvivakuutuksen johon kuuluu hinaus, jonka saa myös vanhempiin autoihin (monessa yhtiössä ei saa, siksi nimi tekstissä, ei mainos). Muuta hyötyä vakuutusyhtiöiden palo/hirvi jutuista ole kun auton arvo on heidän mielestä lähellä nollaa.
-g
-
- Viestit: 16
- Liittynyt: 13 Marras 2009, 10:12
- Car(s): Spider 2.0, -95
ex. Maserati 222, -89 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Autoliitto
[quote="giulia"]Nostetaas muinaista Autoliittoketjua.
Onko kokemuksia AL-turvasta ulkomailla? Siis jos oma auto hajoaa, tulee kaveri katsomaan, auttamaan hinauksessa ja saa sijaisauton?
Vai ottaako vain, vaikka tapiolan palo/hirvivakuutuksen johon kuuluu hinaus, jonka saa myös vanhempiin autoihin (monessa yhtiössä ei saa, siksi nimi tekstissä, ei mainos). Muuta hyötyä vakuutusyhtiöiden palo/hirvi jutuista ole kun auton arvo on heidän mielestä lähellä nollaa.
-g[/quote]
Minulla on tuo AL-turva, jota en ole vielä onneksi tarvinnut.
Turvaan kuuluu seuraavat palvelut:
- oma puhelinnumero, josta saa avun paikalle 24 h vuorokaudessa, 7 päivänä viikossa
- henkilökohtainen, ei ajoneuvoon sidottu palvelu, joka varmistaa perillepääsyn
- apu, joka koskee myös samassa ajoneuvossa jäsenen kanssa matkustavia
- palvelu, joka on käytössäsi aina kun olet kuljettajana tai matkustajana yksityiskäyttöön rekisteröidyssä henkilö-, paketti-, kevytkuorma-autossa tai matkailuautossa (enintään 3600 kg)
- palvelu käytössäsi myös liikkuessasi moottoripyörällä
- apu yli 40 Euroopan maassa, nyt myös Venäjällä (Karjalan, Viipurin, Pietarin ja Moskovan alueilla sekä Pietarin ja Moskovan välisellä tieosuudella)
- palvelu, joka koskee kaiken ikäisiä kulkuneuvoja Suomessa, ulkomailla alle 15-vuotiaita kulkuneuvoja
- palveluun sisältyy:
tiepalvelu; tekninen neuvonta, polttoaineen tuominen, renkaanvaihto, hinaus, apuvirta
tarvittaessa sijaisauto tai muu korvaava kuljetus tai majoitus
auton nouto korjaamolta
Olen käsittänyt asian siten, että jos autoni hajoaa, ja matka katkeaa, niin soittamalla numeroon järjestyy hinaus korjaamolle ja jos korjaus ei onnistu hetkessä, miin AL-turva kustantaa joko sijaisauton, tarvittavat ylimääräiset majoitukset tai kuljetukset perille. Mikä sitten halvemmaksi tulee.
Onko kokemuksia AL-turvasta ulkomailla? Siis jos oma auto hajoaa, tulee kaveri katsomaan, auttamaan hinauksessa ja saa sijaisauton?
Vai ottaako vain, vaikka tapiolan palo/hirvivakuutuksen johon kuuluu hinaus, jonka saa myös vanhempiin autoihin (monessa yhtiössä ei saa, siksi nimi tekstissä, ei mainos). Muuta hyötyä vakuutusyhtiöiden palo/hirvi jutuista ole kun auton arvo on heidän mielestä lähellä nollaa.
-g[/quote]
Minulla on tuo AL-turva, jota en ole vielä onneksi tarvinnut.
Turvaan kuuluu seuraavat palvelut:
- oma puhelinnumero, josta saa avun paikalle 24 h vuorokaudessa, 7 päivänä viikossa
- henkilökohtainen, ei ajoneuvoon sidottu palvelu, joka varmistaa perillepääsyn
- apu, joka koskee myös samassa ajoneuvossa jäsenen kanssa matkustavia
- palvelu, joka on käytössäsi aina kun olet kuljettajana tai matkustajana yksityiskäyttöön rekisteröidyssä henkilö-, paketti-, kevytkuorma-autossa tai matkailuautossa (enintään 3600 kg)
- palvelu käytössäsi myös liikkuessasi moottoripyörällä
- apu yli 40 Euroopan maassa, nyt myös Venäjällä (Karjalan, Viipurin, Pietarin ja Moskovan alueilla sekä Pietarin ja Moskovan välisellä tieosuudella)
- palvelu, joka koskee kaiken ikäisiä kulkuneuvoja Suomessa, ulkomailla alle 15-vuotiaita kulkuneuvoja
- palveluun sisältyy:
tiepalvelu; tekninen neuvonta, polttoaineen tuominen, renkaanvaihto, hinaus, apuvirta
tarvittaessa sijaisauto tai muu korvaava kuljetus tai majoitus
auton nouto korjaamolta
Olen käsittänyt asian siten, että jos autoni hajoaa, ja matka katkeaa, niin soittamalla numeroon järjestyy hinaus korjaamolle ja jos korjaus ei onnistu hetkessä, miin AL-turva kustantaa joko sijaisauton, tarvittavat ylimääräiset majoitukset tai kuljetukset perille. Mikä sitten halvemmaksi tulee.
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Autoliitto
^Noinhan se menee, sikäli kuin minäkin käsitin. Jos on kaikkein laajin kasko, Autoliiton turva on kotimaassa turha lisäkulu, oletan.
- Bisci
- Viestit: 511
- Liittynyt: 02 Elo 2007, 00:05
- Car(s): V60 AWD,
OIIIIIIIO ja
TVR S - Paikkakunta: Savicity
Re: Autoliitto
No joo. Erohan on siinä, että Autoliiton turva on henkilökohtainen ja kaskon keskeytysturva koskee kutakin vakuutettua ajokkia.
Taitaa tälläkin foorumilla meillä monella olla jos minkälaista vatkainta exit-aukon ja valtatien välissä, eikä suinkaan kaikissa harrastekulkineissa laajaa kaskoa? Silloin AL:n turva lienee melko edukas tapa vaikkapa aineen loppuessa tai konerikon yllättäessä joutua vaimokullan viereen. Kukapa sitä haluaisi jäädä matkan päälle jonkin maalikylän hotelliin riekkumaan ja korjausta odottelemaan?
Taitaa tälläkin foorumilla meillä monella olla jos minkälaista vatkainta exit-aukon ja valtatien välissä, eikä suinkaan kaikissa harrastekulkineissa laajaa kaskoa? Silloin AL:n turva lienee melko edukas tapa vaikkapa aineen loppuessa tai konerikon yllättäessä joutua vaimokullan viereen. Kukapa sitä haluaisi jäädä matkan päälle jonkin maalikylän hotelliin riekkumaan ja korjausta odottelemaan?
Ne jotka puhuu ei tiedä, ne jotka tietää ei puhu.
K.Rosberg
K.Rosberg
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Autoliitto
^Ainakin Nivalassa on ihan kelpo kievari. Koeajoin sen, muistaakseni, lokakuussa 2007. Kämpässä oli saunakin, sai hikoilla ihan itsekseen.
Mutta joo, toi henkilökohtaisuus on oikein hyvä pointti.
Mutta joo, toi henkilökohtaisuus on oikein hyvä pointti.
- Bisci
- Viestit: 511
- Liittynyt: 02 Elo 2007, 00:05
- Car(s): V60 AWD,
OIIIIIIIO ja
TVR S - Paikkakunta: Savicity
Re: Autoliitto
Onko vielä pystyssä?h_lauri kirjoitti:^Ainakin Nivalassa on ihan kelpo kievari. Koeajoin sen, muistaakseni, lokakuussa 2007.
Ne jotka puhuu ei tiedä, ne jotka tietää ei puhu.
K.Rosberg
K.Rosberg
Re: Autoliitto
Silloin muutama vuosi kun tuli esille, että vuosivero bensa-autoissa muuttuu päästöperusteiseksi niin ajattelin liittyä Autoliiton jäseneksi ja vastustaa ajatusta, ja että ilman muuta Autoliiton sivulta löytyy vahvaa vastustusta asiaan ja voi laittaa nimen johonkin vasta-adressiin. Noh, ei mitään silloin asiasta sieltä löytynyt.... ihme kyllä... ja jäi siihen liittyminen. Ja kun on senkin jälkeen seurannut Autoliiton tj:n osallistumista keskusteluun autoilun puolesta niin on aika kaukana, että järjestöön liityn.
Koska eihän ole mitään järkeä että jos auton päästö on esim 290 niin maksat n 300 euroa vaikka ajat vain 10.000 km. Ja sitten kaveri jolla päästöt 200 maksaa maksaa EUR 200 vaikka kaveri ajaa 60.000 km vuodessa. Jälkimmäiselle siis aika halpaa per km... Siis mikä järki tässä tavassa. Paras edelleen olisi ollut, jos taas autoilijoita täytyy kepittää, olisi ollut lisätä se sentti tai kaksi bensan litrahintaan eli kulutuksen mukaan. Autoliitton liityn välittömästi kun alkaa näkyä jotain todellista painoarvoa vaikuttamisessa autoiluun.
Koska eihän ole mitään järkeä että jos auton päästö on esim 290 niin maksat n 300 euroa vaikka ajat vain 10.000 km. Ja sitten kaveri jolla päästöt 200 maksaa maksaa EUR 200 vaikka kaveri ajaa 60.000 km vuodessa. Jälkimmäiselle siis aika halpaa per km... Siis mikä järki tässä tavassa. Paras edelleen olisi ollut, jos taas autoilijoita täytyy kepittää, olisi ollut lisätä se sentti tai kaksi bensan litrahintaan eli kulutuksen mukaan. Autoliitton liityn välittömästi kun alkaa näkyä jotain todellista painoarvoa vaikuttamisessa autoiluun.
Re: Autoliitto
Tuo ajoneuvovero nyt on vielä nappikauppaa:
Kia Rio 1.4 EX 5D A/T, (146g/km) => Arvioitu päästöperusteinen autovero 4536,33 eur
BMW 320d EfficientDynamics Edition A (109g/km) => Arvioitu päästöperusteinen autovero 7728,41 eur
Autoliitolle tämä(kään) ei tunnu olevan mikään ongelma. Tai se, millaiset tiet saadaan seitsemällä miljardilla. Erosin reilu vuosi sitten kyseistä järjestöstä. Tiepalvelusta voisin kyllä maksaa tiepalvelu ry:lle.
EDIT:
hinnat ja päästöt revitty http://www.kia.fi" onclick="window.open(this.href);return false; ja http://www.bmw.fi" onclick="window.open(this.href);return false; 1.6.2012
Kia Rio 1.4 EX 5D A/T, (146g/km) => Arvioitu päästöperusteinen autovero 4536,33 eur
BMW 320d EfficientDynamics Edition A (109g/km) => Arvioitu päästöperusteinen autovero 7728,41 eur
Autoliitolle tämä(kään) ei tunnu olevan mikään ongelma. Tai se, millaiset tiet saadaan seitsemällä miljardilla. Erosin reilu vuosi sitten kyseistä järjestöstä. Tiepalvelusta voisin kyllä maksaa tiepalvelu ry:lle.
EDIT:
hinnat ja päästöt revitty http://www.kia.fi" onclick="window.open(this.href);return false; ja http://www.bmw.fi" onclick="window.open(this.href);return false; 1.6.2012
VMP
Re: Autoliitto
täysin samaa mieltä tuosta itse autoveron tasostakin Suomessa, aivan älytöntä. Mutta tosiaan tässä pienessä periaatteellissa esimerkissä lisäksi se että et voi jo olemassa olevaa autoa helposti muuksi muuttaa. Eli vaikka et aja metriäkään niin veromaksut nousivat, eli vaikka vähennät ajoa niin ei vaikutusta ko veron määrään... viisasta...
Re: Autoliitto
Ja se 15 v vanha Alfa ei sitten suostunutkaan käynnistymään ja vielä Alfabbs-veljen pihalla, 200 kilometriä kotoa. Auto hinurilla korjaamolle, fiude alle ja palautus kolmen päivän sisällä. Tää sisältyy autoliiton plus -jäsenyyteen. Sehän on tietoinen riski pitää näin vanhaa käyttistä, mut tää sydeemi tasaaa riskiä.
Re: Autoliitto
Allekirjoittaneella ja puolisolla molemmilla Plus-jäsenyys autoliitossa ollut nyt parivuotta. Kerran joutunut koeponnistaa kun volvo ei lähtenyt kauppakeskuksen parkkihallista käyntiin => soitto autoliittoon ja hinuri paikalle alle puolessa tunnissa. Saatiin kuitenkin kaverin kanssa volle käyntiin työntämällä mutta kotiinkin oltaisiin hinattu jos tuuri ei olisi käynyt. Kustannus 0e.
Lehtikin on ihan asiallinen ja niitä tulee aika monta vuodessa. Huomioita on myös että perheenjäsenelle tuo plus-jäsenyys on käytännössä ilmainen eli hyvinkin kannattava hankinta. Meilläkin on autojen keski-ikä aika korkea kun lullat on vuosilta -99, -96 ja -79 joten tuo halpa kaskoon verrattava matkanjatkamisturva kaikkiin autohin. Voi suositella varauksetta.
Lehtikin on ihan asiallinen ja niitä tulee aika monta vuodessa. Huomioita on myös että perheenjäsenelle tuo plus-jäsenyys on käytännössä ilmainen eli hyvinkin kannattava hankinta. Meilläkin on autojen keski-ikä aika korkea kun lullat on vuosilta -99, -96 ja -79 joten tuo halpa kaskoon verrattava matkanjatkamisturva kaikkiin autohin. Voi suositella varauksetta.