Lasten hankinnasta

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Lasten hankinnasta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

jansku kirjoitti:
Alfissimo kirjoitti: Jos ei halua, niin ei halua, mutta se syy tekee asian sivulliselle helpommin ymmärrettäväksi.
Mitä jos tekee lasten parissa töitä, kokee tämän olevan riittävän mielenkiintoista ja saa täten seurata ja olla mukana lasten kehityksessä? Onko tämä riittävän hyvä syy siihen miksen koe tarvetta saada omia lapsia vaikka pitäisinkin lapsista erittäin paljon. Toki siihen lisäten sen et haluan kehittyä jatkuvasti itse työssäni ja tälläkin hetkellä päivätyön lisäksi (niin ellei joku tajunnut; tarhassa)...
En minä syytä keneltäkään tarvitse enkä ole kysynyt, kun ei minulle kuulu. Yleisellä tasolla tarkoitin, että sivullisen on helpompi ymmärtää, jos on jokin syy asialle. Olet aiemmin mainitsemani esimerkki ihmisestä, joka kuitenkin pitää lapsista, vaikkei koe omia lapsia haluavansa.
Paremmin sinua tuntematta, voisin kaltaisesi henkilön kanssa hyvinkin ajatella yhdessäoloa. Olettaen, ettei omat lapseni ko. ihmiselle olisi kuitenkaan ongelma.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Lasten hankinnasta

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Alfissimo kirjoitti:Rasvikselle isosti onnea! Mökki pystyy ja jouluksi koko kööri uuteen kotiin. Farmariautohan sulla jo onkin, niin et voi edes maha-asukin verukkeella kammeta autokaupoille.
Stänks! Tosin vahvasti vaiheessahan se homma on ja mitä tahansa voi periaatteessa tapahtua, mutta toivottavasti ei kuitenkaan.

Koju ei tule olemaan valmis siinä vaiheessa kun penska saattaisi nähdä päivänvalon, se on varma se. Hidas timpuri jolla on pelkkiä peukaloita ja nekin keskellä kämmentä. Autopisnekset kyllä on periaatteessa tikissään, farmari ja "tila-"auto joihin pitäisi kyllä saada kärryjä sopimaan. Ja hyvä niin, ei ole just nyt aikaa eikä varsinkaan rahaa autohommiin poltettavaksi.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Lasten hankinnasta

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Shakal kirjoitti:Tällä forumilla näkee jotain parhautta.

Isä sekä poika samalla forumilla koska harrastavat saman merkkistä autoa.

Se on mielestäni jo tarpeeksi hieno ajatus hankkia omia lapsia.
Näin ON! Me tosin ei harrasteta, kun kummallakin on kaksi vasenta kättä ja niissäkin peukalot väärissä paikoissa. Toisaalta, olenhan mä "oppinut" wintoosaakin komentamaan, niin että ehkä vielä joskus kiintolenkkiäkin.

Janskulle mä nostan stetsonia ja korkealle, rouva kun on LTO. Itsellä ei hermo aina riitä edes itseni komentamiseen, saati vieraiden muksujen. Entä ne vanhemmat sitten...voi prkl pahimmillaan...

Rasvikselle onnea matkaan. Elämän mittainen taival siitä vain alkaa, ja siitäkin ne ekat 20 vuotta on ne vaikeimmat. :drinking:

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Re: Lasten hankinnasta

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Asiasta kukkaruukkuun. Oletteko kaikki isät olleet synnytyksissä mukana? Itselle on käsky käynyt, mutta rupeaa heikottamaan jo ajatuskin kyseisestä tapahtumasta, aina on ollut yliherkkyyttää mm. anatomian suhteen.

No, lähetään sinne heittämään laattaa, varmaan kahen viikon sisään pääsee kättärille..

AAW
Viestit: 975
Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
Car(s): Stelvio JTD
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm
Paikkakunta: Billnäs

Re: Lasten hankinnasta

Viesti Kirjoittaja AAW »

Poika ja tyttö on ja kaksi kertaa oon ollut salissa mukana, eka oli vähän turhan jännittävä kun meni 4 pussia verta vaimolle. Toka oli sitten läpihuutojuttu, meni viimeisessä pyrähdyksessä alle 30 min. Kannattaa olla mukana on mun mielipide, olihan se toisella kerralla ihan mukavaa kun kaikki meni käsikirjoituksen mukaan ja sai tyttäreltä leikata napanuora.

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Lasten hankinnasta

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

^^Pysyt vaan siellä pään puolella ja tarvittaessa katselet niitä vihreitä seiniä. Ihan vaan jos meinaat joskus vielä harrastaa seksiä. :mrgreen:
Ja kokeilet ilokaasua. Minä en kehdannut..prkl..
Juu, minäkin olen leikellyt napanuorat.

Hyvin se menee.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
jansku
Viestit: 517
Liittynyt: 02 Huhti 2007, 16:10
Car(s): VW Polo GT + VW Tiguan (ex; 156 1.8ts, 206CC, Mini One, C4 VTS, A2, A3 2.0tdi, Mini one, Mini Cooper S clubman, VW Polo, VW Polo, A4)
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lasten hankinnasta

Viesti Kirjoittaja jansku »

h_lauri kirjoitti:Janskulle mä nostan stetsonia ja korkealle, rouva kun on LTO. Itsellä ei hermo aina riitä edes itseni komentamiseen, saati vieraiden muksujen. Entä ne vanhemmat sitten...voi prkl pahimmillaan...:
:mrgreen:

Kunhan valmistun nykyisestä koulusta jatkan opiskeluita, pyrkimykseni olisi sosionomin paperit ja työt huostaanotettujen lasten parissa...


Jos olisin mies en menisi katsomaan synnytystä, ei varmasti paljoa tee mieli seksiä enää sen jälkeen kun näet miten se lapsi sieltä rakkauden vulvasta putkahtaa maailmaan ja mitä sille värkille tapahtuu ja miltä se näyttää :puke: Ja voi sitä veren määrää...
itken mielummin alfa romeossa kuin toyotassa

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Lasten hankinnasta

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Mä olin, esikoinen oli HUIKEA kokemus. Totuuden nimessä on sanottava, että kätilön kehotus "isäkin voi tulla katsomaan, kun pää näkyy" öklötti kybällä. Kun poika oli ulkona, oli se ihan jees, varsinkin, kun samaan aikaan auringonsäteet tunkivat esiin sadepilven raoista ja valaisivat koko huoneen. En ikinä unohda syyskuun 21. päivää vuodelta 1991 ja kellonaikaa 9.12.

Keskimmäisen syntymä ei hetkauttanut suuntaan eikä toiseen, kun olin jo "niin kokenut".

Kuopuksen synnytykseen en ehtinyt. Rouva oli kärrätty saliin klo 19.30, mutta mulkerot väittivät synnytyksen tapahtuvan aamulla. Kello 01 jotain soi puhelin, että "isällä alkaa olla kiire, jos meinaa ehtiä synnytykseen". ...-Ttu-tti-stn jne, miksette soittaneet aiemmin? Mistä mä saan lastenvahdin tähä aikaa?!? "En tiedä." No lähdin, en ehtinyt. Salissa tajusin, että päivä oli sama, jolloin siskontyttö kuoli 10-viikkoisena, mutta kolme vuotta aiemmin. Hajosin. Poika painoi 570 g, pituus 29 cm. Teho-osastolla itkin ja mietin, kuka toi vaksi on, kun pyörii kaapin ympärillä. Sattui olemaan koko osaston pomo, oli vissiin hälytetty vasiten paikalle...

Avatar
jansku
Viestit: 517
Liittynyt: 02 Huhti 2007, 16:10
Car(s): VW Polo GT + VW Tiguan (ex; 156 1.8ts, 206CC, Mini One, C4 VTS, A2, A3 2.0tdi, Mini one, Mini Cooper S clubman, VW Polo, VW Polo, A4)
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lasten hankinnasta

Viesti Kirjoittaja jansku »

h_lauri kirjoitti:tajusin, että päivä oli sama, jolloin siskontyttö kuoli 10-viikkoisena, mutta kolme vuotta aiemmin. Hajosin. Poika painoi 570 g, pituus 29 cm. Teho-osastolla itkin ja mietin, kuka toi vaksi on, kun pyörii kaapin ympärillä. Sattui olemaan koko osaston pomo, oli vissiin hälytetty vasiten paikalle...
:(
itken mielummin alfa romeossa kuin toyotassa

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Lasten hankinnasta

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

jansku kirjoitti:Jos olisin mies en menisi katsomaan synnytystä, ei varmasti paljoa tee mieli seksiä enää sen jälkeen kun näet miten se lapsi sieltä rakkauden vulvasta putkahtaa maailmaan ja mitä sille värkille tapahtuu ja miltä se näyttää :puke: Ja voi sitä veren määrää...
Joo, synnytyksen katselu olisi maailman paras ehkäisykeino. :-D

Minähän en napanuoria leikellyt, miehen täytyy tuntea rajoituksensa. Värkille sinänsä ei tapahtunut mitään, väliliha ei revennyt eikä sitä leikattu. Kanava ei myöskään levinnyt, niin että vanhempainvalmennuksen ja suoli24:n kauhutarinoista mikään ei toteutunut. Rouva ei myöskään paisunut pysyvästi yli satakiloiseksi. Kolmen lapsen jälkeen painonsa on 5 kiloa suurempi kuin tavatessamme ja silloin se oli 47 kg. Alkuaikoina illatsuista tullessamme kannoin häntä pysäkiltä kotiin (nilkka oli niukahtanut) ja totesin, että sua on kivempi kantaa kuin sementtisäkkiä (niiden paino oli tuolloin 50 kg ja kannoin niitä kaksitellen).

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Re: Lasten hankinnasta

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Joo mr. gasman vaan kylään sitten.. :oops:

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Lasten hankinnasta

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

h_lauri kirjoitti:"isäkin voi tulla katsomaan, kun pää näkyy"
Joo, tuohon ei kannata mennä. Ne kierot pask...
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
masaboy
Viestit: 225
Liittynyt: 13 Joulu 2010, 10:11
Car(s): Audi A6 Avant 2.4V6 -01

Ex: 156 1.8 -98
(JJB-19)
Hyundai Coupé -99
Paikkakunta: Pori

Re: Lasten hankinnasta

Viesti Kirjoittaja masaboy »

hagger16 kirjoitti:
h_lauri kirjoitti:"isäkin voi tulla katsomaan, kun pää näkyy"
Joo, tuohon ei kannata mennä. Ne kierot pask...
No ei se niin kummallista ees ollut!

T: Kolme päätä nähty tulevan.. :mrgreen:

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Lasten hankinnasta

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

^Kyllä minä uskon, että SINÄ olet nähnyt paljon kummallisempaakin.
Älkää kuunnelko tuota miestä.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Lasten hankinnasta

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

^ :lol:
h_lauri kirjoitti:Rasvikselle onnea matkaan. Elämän mittainen taival siitä vain alkaa, ja siitäkin ne ekat 20 vuotta on ne vaikeimmat.
Kiittikiitti! Eipä kai elämän aina kuulukaan olla helppoa, "paska reissu mutta tulipa tehtyä" :silly:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Lasten hankinnasta

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

^Mullo o enää 8 vuotta jäljellä! Lälläkslää!

Vaan kyllä ton esikoisenkin elämään tulee osallistuttua, se kun alfailee kans.

Avatar
jansku
Viestit: 517
Liittynyt: 02 Huhti 2007, 16:10
Car(s): VW Polo GT + VW Tiguan (ex; 156 1.8ts, 206CC, Mini One, C4 VTS, A2, A3 2.0tdi, Mini one, Mini Cooper S clubman, VW Polo, VW Polo, A4)
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lasten hankinnasta

Viesti Kirjoittaja jansku »

Rasvis kirjoitti:"paska reissu mutta tulipa tehtyä" :silly:
Kärjistettynä synnytyksessä mukana olleille :lol:

Siitä voittekin sitten harkita uutta ammattia, kätilönä...
itken mielummin alfa romeossa kuin toyotassa

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Lasten hankinnasta

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

^Mä voisin ol mieluummi kynekoloki Nikolai Kopeloi. On sen verra piremmät sormet. :mrgreen:

Avatar
jansku
Viestit: 517
Liittynyt: 02 Huhti 2007, 16:10
Car(s): VW Polo GT + VW Tiguan (ex; 156 1.8ts, 206CC, Mini One, C4 VTS, A2, A3 2.0tdi, Mini one, Mini Cooper S clubman, VW Polo, VW Polo, A4)
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lasten hankinnasta

Viesti Kirjoittaja jansku »

^sitä en epäile hetkeäkään ;DD
itken mielummin alfa romeossa kuin toyotassa

Avatar
routasydän
Viestit: 1555
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Re: Lasten hankinnasta

Viesti Kirjoittaja routasydän »

jansku kirjoitti:
Rasvis kirjoitti:"paska reissu mutta tulipa tehtyä" :silly:
Kärjistettynä synnytyksessä mukana olleille :lol:

Siitä voittekin sitten harkita uutta ammattia, kätilönä...

Ei kai siinä ny mitään niib ihmeellistä ole... Omaa lasta ei ole, mutta synnytyksiä tullu kyllä nähtyä. Ihmisiä ne vaan on molemmat, vauva sekä äiti, ei sen kummempia.

Itse topiikkiin liittyen alkaa itselle olisi pari hyvää syytä lasten hankintaan:

1)Evolutionäärinen syy hankkia 3 lasta (yksi molempien vanhempien tilalle ja yksi ylimääräinen koska kaikki eivät lisäänny).

2)Yhteiskunnallinen. Tässä maassa niin moni yhteiskuntakelvoton järjenjättiläinen lisääntyy kun A) ei osaa käyttää ehkäisyä (tai tajua huume/kännipäissään) tai B) puuttuu niin monta muumia laaksosta että lapsia hankitaan kun ne on niin söpöjä ja kasvatustyö on mitä sattuu ja jää kaikkien muiden vastuulle.

Normaalijärkiset ja ahkerat ja perusrehelliset ihmiset taas jättää lisääntymättä/lisääntvät liian vähän. Nämä yhdistettynä voidaan innolla odottaa parempaa huomista :silly: .

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Lasten hankinnasta

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

routasydän kirjoitti:Normaalijärkiset ja ahkerat ja perusrehelliset ihmiset taas jättää lisääntymättä/lisääntvät liian vähän. Nämä yhdistettynä voidaan innolla odottaa parempaa huomista :silly: .
Tähän ei mul o mitä lisättävää.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: Lasten hankinnasta

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

hagger16 kirjoitti:^Kyllä minä uskon, että SINÄ olet nähnyt paljon kummallisempaakin.

:mrgreen: Tästä ei ole epäilystäkään.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Lasten hankinnasta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Saliin vaan ja katsomaan mitä sieltä ulos tulee, verta se vaan on mitä ensin näkyy. Voin luvata, ettei sen jälkeen enää kertaakaan tule mieleen sanonta "vaikka näyttää pahalta, mutta tuntuu hyvältä" :mrgreen: .
Juu, olen omieni ulostulot katsellut, eikä minulle niistä traumoja ole jäänyt, suosittelen. Tosin mikä minä olen sanomaan, minä en ko. tilanteessa osannut stressata, vaan olen nukahtanut kiikkustuoliin äidin punnertaessa vieressä, eikä vielä "mitään" ollut tapahtumassa, joten ehkä minulta ei kannata kysyä :oops: .
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Lasten hankinnasta

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

^Älkää kuunnelko tuotakaan miestä. Mikä teitä vaivaa? Sinä et ole edes Porista.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Lasten hankinnasta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

:lol: :lol: Haggerille on jäänyt traumoja :lol: :lol: Kuitenkin kelpaa vielä tänäkin päivänä :drinking:
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Re: Lasten hankinnasta

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Naisen biologinen kello/muiden hössytys lapsista kun saa tuulta purjeisiin,niin eipä siinä miehellä paljon ole sananvaltaa :roll:

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Lasten hankinnasta

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Pöydällä olen katsonut 2 synnytystä ja 2 obduktiota. Mieluummin katson tulon kun lähdön.
Niin joo töissä noihin lähtöihin on jopa tottunut. Eli synnytykseen mukaan vaan.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: Lasten hankinnasta

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

alfa164 kirjoitti:Naisen biologinen kello/muiden hössytys lapsista kun saa tuulta purjeisiin,niin eipä siinä miehellä paljon ole sananvaltaa.
Isäni parhaasta lapsuudenkaverista tuli isä, kun uusi ~ 20 -vuotta nuorempi nainen jätti salaa ehkäisyn pois. Mies on nyt kuuskymppinen ja poika 4-vuotias, edellisistä liitoista on kolme noin 30-vuotiasta lasta. Osaa tietysti nauttia ja rakastaa iltatähteään, mutta muutaman kerran on pöhnäspäiten avautunut siitä kuinka kylmän tempun nainen teki - eikä mikään ihme. Tuskin on tämäkään mikään ainutlaatuinen tapaus.

Avatar
Albertolli
Viestit: 4181
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Lasten hankinnasta

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Nyt on kuukausi siitä kun identtisten "herra a" havaittiin menehtyneen. Männäviikolla oli rakennetutkimus ja kaikki näyttää tähän mennessä normaalilta B:n osalta. Jatkuvana riskinä kuitenkin on, että verenhyytymää tms, kulkeutuu elossa olevan verenkiertoon ja aiheuttaa menehtymisen tai vaurioita aivoissa. Noin puolessa välissä ollaan vasta, joten pitkä aika on olla ns. liipaisimella.

Kohta tulee 14v täyteen rouvan kanssa kimpassa. Kumpikin on halunnut lapsia, vaikka asiaa ei ole sen kummemin puitu, vaan ollaan odoteltu sopivaa hetkeä (vaimon valmistuminen, työ- ja asuntokuviot jne). Jos tässä arvonnassa saadaan pääpalkinto niin ehtii juuri ja juuri ennen kuin itselle tulee 30v mittariin.

En kyllä kovin helpolla allekirjoita Aquatican näkemystä, että joko maailma pyörii penskojen ympärillä tai sitten paskat välitetään. Kaikki lapselliset tuttavat tuntuvat asennoituvan "oikealla" tavalla asiaan. Eli ei luovuta omasta elämästä, mutta toimitaan perheenä toisista välittäen. Vastasyntyneen kanssa elämä luonnollisesti pyörii jonkun aikaa täysin maito-puklu-vaippa -sektorilla.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: Lasten hankinnasta

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Käsi sydämellä toivotaan Albertollin perheelle onnea, että Herra B pulpahtaa maailmaan terveenä ja hyvässä kunnossa!

Avatar
masaboy
Viestit: 225
Liittynyt: 13 Joulu 2010, 10:11
Car(s): Audi A6 Avant 2.4V6 -01

Ex: 156 1.8 -98
(JJB-19)
Hyundai Coupé -99
Paikkakunta: Pori

Re: Lasten hankinnasta

Viesti Kirjoittaja masaboy »

Cuore Sportivo kirjoitti:
hagger16 kirjoitti:^Kyllä minä uskon, että SINÄ olet nähnyt paljon kummallisempaakin.

:mrgreen: Tästä ei ole epäilystäkään.

Mitä työ siellä oikein päivittelette? Älkäähän nyt! Saamieni tietojen mukaan eilen on tullut jo samasta emännästä neljäskin pää..
Tosin tälläkertaa minulla ei ollut "suuri kunnia" päästä tätä tapahtumaa todistamaan, vaan jollakulla muulla.. Sukulaiseni kyllä vielä varmistelevat että onko varma ettei minulla ole osuutta tähän(kin) :wink:

Avatar
masaboy
Viestit: 225
Liittynyt: 13 Joulu 2010, 10:11
Car(s): Audi A6 Avant 2.4V6 -01

Ex: 156 1.8 -98
(JJB-19)
Hyundai Coupé -99
Paikkakunta: Pori

Re: Lasten hankinnasta

Viesti Kirjoittaja masaboy »

Itselläni on poijjaat vm.- 07, -08, sekä tyttö -09

Ovat ihania muksuja, oikeasti. :-D

Avatar
Guenevere
Viestit: 670
Liittynyt: 28 Maalis 2012, 23:06
Car(s): Exät:
166 2.0 V6 Turbo 2000
155 2.0 8V 1995 ja
147 2.0 T.S 2007
Paikkakunta: Tervakoski

Re: Lasten hankinnasta

Viesti Kirjoittaja Guenevere »

Cuore Sportivo kirjoitti:Käsi sydämellä toivotaan Albertollin perheelle onnea, että Herra B pulpahtaa maailmaan terveenä ja hyvässä kunnossa!
Samaa toivon minäkin.
Viimeksi muokannut Guenevere, 09 Kesä 2012, 11:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Never regret anything that made you smile.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Lasten hankinnasta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Täältäkin toivotaan Albetrollille puolisoineen parasta lopputulosta.

Mutta kuten sanoin, tuo on se minun lähipiirini ja tuttavat ja muut ihmiset, kenen kanssa olen ollut tekemisissä paljonkin. Ja poikkeuksen sääntöönkin kerkesin jo tuossa mainita, oman siskoni. Uskoisin, että edesmennyt veli oli myös järkevällä tasolla lapsiensa kanssa, ne kun tuntuu olevan varsin tervejärkisen oloisia, mitä niitä kerran viiteen vuoteen näkee.

En tiedä, kuuluuko nuo omat kokemukset sitten perinteiseen yhteiskuntaluokkajärjestelmään? Itse kun olen ns. vähävaraisten perua ja jostain hämärästä syystä suurin osa tuttavapiiristä kuuluu samaan, että onko tuo osa vaikutusta? Vanhempien täytyy puurtaa duunia niskalimassa 16h päivä, että saa leivän pöytään. Etenkin jos toinen vanhemmista on kotona lapsen kanssa. Joillakin sitten on vaan sen verran pienet tulot, että pitää molempien painaa täyttä viikkoa ja vuotta leipänsä eteen, eikä silti meinaa mihinkään riittää vaikka turhakkeet olisi jätetty pois.

Mutta se perusasia: lapsia pitää haluta tai ainakin olla valmis ottamaan vastuu niistä, jos niitä meinaa maailmaan pukata. Täällä foorumilla olevista olen saanut sen kuvan, että osaavat ainakin toimia jälkikasvunsa kanssa: ei unohdeta, muttei myöskään hemmotella piloille...

Mahtaako syynä olla se, että Alfistit keskimäärin ovat enemmän ajattelevia ihmisiä, vai onko tämä vain sattumaa? Ajattelevat ihmiset kun tuppaavat - edelleen omien kokemuksieni perusteella - miettimään syitä ja seurauksia asioille, sekä sitä mitenkä todellisuus eroaa utopiasta.

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Re: Lasten hankinnasta

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Cuore Sportivo kirjoitti:
alfa164 kirjoitti:Naisen biologinen kello/muiden hössytys lapsista kun saa tuulta purjeisiin,niin eipä siinä miehellä paljon ole sananvaltaa.
Isäni parhaasta lapsuudenkaverista tuli isä, kun uusi ~ 20 -vuotta nuorempi nainen jätti salaa ehkäisyn pois. Mies on nyt kuuskymppinen ja poika 4-vuotias, edellisistä liitoista on kolme noin 30-vuotiasta lasta. Osaa tietysti nauttia ja rakastaa iltatähteään, mutta muutaman kerran on pöhnäspäiten avautunut siitä kuinka kylmän tempun nainen teki - eikä mikään ihme. Tuskin on tämäkään mikään ainutlaatuinen tapaus.
Nänkin,mutta tarkoitin vähän iisimpää,kun nainen 24h hokee,että haluaa lapsen,niin jossain vaiheessa mies siihen suostuu,että perhe sopu säilyy...

Toivooko foorumilaiset poikia vai tyttöjä?Tavallaan poika oppii isältään harrastukset,kun mukana pyörii.Oppii kiroilemaan kun tekniikkaa parsitaan :)
Oppii tietämään mitkä autot on paskoja kun isän suusta kuulee.Ehkä jopa jatkaa isän harrastuksia.
Tytöt taas pyörii isän mukana täysillä,kunnes tyttöjen jutut alkavat kiinnostaa enemmän.
No,pääasia on,että on hyvä lapsuus,mutta kuitenkin.Poikaa olisin itse toivonut

Avatar
Guenevere
Viestit: 670
Liittynyt: 28 Maalis 2012, 23:06
Car(s): Exät:
166 2.0 V6 Turbo 2000
155 2.0 8V 1995 ja
147 2.0 T.S 2007
Paikkakunta: Tervakoski

Re: Lasten hankinnasta

Viesti Kirjoittaja Guenevere »

^ Noh, kaikki foorumilaiset ei oo miehiä :-D ja itellä on poika. Autoista kyllä mitään multa oppinut, mut haluais, että opetan sitä ajamaan...
Never regret anything that made you smile.

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Lasten hankinnasta

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Tsemppiä Albertollin perheelle täältäkin!
alfa164 kirjoitti:Toivooko foorumilaiset poikia vai tyttöjä?
Tyttöä tuli toivottua ensimmäiseksi. En vieläkään osaa selittää miksi, mutta jotenkin se vaan tuntui oikeammalta niin... Supersulonen tyttöhän sieltä sit tulikin. :) Seuraavana toivelistalla olis poika ja eipä sillekään sen kumemmpia perusteluja taida irrota. Ultrakuvan perusteella sellainen sieltä olis tulossakin, mutta saapas nähdä. Eräpäivä olis 2kk:n päästä. :)

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Lasten hankinnasta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Kuten todettua, kaksi poikaa ja jotenkin oli raskauksien aikana sellainen tunne, että pojan kanssa olisi luontevampaa. Silti olisi väärin sanoa, että varsinaisesti olisin poikaa toivonut. Jälkikäteen ajateltuna prinsessakin olisi ollut kiva, mutta toivottavasti näistä kahdesta kummastakaan ei sellaista tule :roll: .

E: enkä siis tarkoita, että itsellä mitään "miesprinsessoja" vastaan olisi, jos ovat niin ovat, mutta jotenkin ajatus ei omien poikien kohdalla tunnu kovinkaan luontevalta.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Lasten hankinnasta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

AAW kirjoitti:
KauGoH kirjoitti: Senkin olen aina koittanut pitää mielessä että kaikkea on kokeiltava, ja toisaalta, voipahan sanoa rehellisesti päin naamaa kaikille että on todistettavasti saanut p*llua kerran elämässään :mrgreen:
No ei sekään oo niin varma ellei pentu ole ihan näköinen :mrgreen:
Kyllähän ne nykyään taitaa vaatia isyyden tunnustamista. Sen jälkeen voi sanoa tuon saamisensa :mrgreen:
Life is too short to drive boring cars.

Avatar
Albertolli
Viestit: 4181
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Lasten hankinnasta

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

^Avioliitossa olevien ei tarvitse tunnustaa isyyttään :)
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Lasten hankinnasta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

Aha, tämä uutta tietoa. En tosin ole avioliitossa. Eli mun tarvii tunnustaa.
Life is too short to drive boring cars.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Lasten hankinnasta

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Albertollin porukoille voimia. Voin haaleasti aavistaa, millaisilla fiiliksillä on ehkä menty.

Sukupuolesta sen verran, että me ei haluttu tietää sitä ultrassa. Sehän olisi tuntunut samalta kuin joku olisi kertonut loton voittonumerot etukäteen. Olin innoissani, kun esikoinen oli poika. Faija oli kuulemma ollut yhtä innoissaan, leskensä kertoi. Vanhempi setäni vallan riehaantui ja nikkaroi puusta kaikenlaista, mm. säilytysarkun pikkutavaroille. Lapsista ei niin tykännyt isoäitini oli ottamassa vauvaa koko ajan syliin...

Toisesta tiedettiin, että se ei ole poika. Vaimo paisui joka suuntaan ja sikiön pulssi oli koko ajan (muistaakseni) yli 180, kun Villellä oli ollut n. 160. Kätilö/erikoissairaanhoitaja-tätini mukaan sikiön pulssista voi _melko_ luotettavasti päätellä sukupuolen. Tytön syntymä ei minussa suuria tunteita herättänyt, mutta lasken niiden puuttumisen aiheutuneen siitä, kun siskontytön kätkytkuolema sattui samalle päivälle isoäitini hautajaisten kanssa. Nyttemmin tulee vain ihailtua nuorta, piirtämistaitoista ja huumorintajuista neitoa, mutta millä pirun geeneillä siitä on tullut sen näköinen!

Kuopus päätti tulla maailmaan vahingossa. Raskauden kolmannella kuukaudella gynekologi diagnosoi hänet keskenmenoksi (erittäin runsas vuoto), mutta ultrasi. Sanoi sitten, että "sydänäänet kuuluvat, kaksi viikkoa sairaslomaa". Näillä eväillä selvittiin raskausviikolle 25 ja siitä lähtien tänne saakka. Kaipa tästä ettipäinki.

Molemmissa sukupuolissa on siis puolensa. Poikamme eroavat toisisitaan: vanhempi on rauhallinen humoristi ja nuorempi villimpi klovni. Tytär on luonteeltaan noiden välimalli ja tuhlaavainen, pojat pitävät rahoistaan kiinni viimeiseen saakka. Tai no, vanhempi hassaa rahnansa autoon ja tyttöystävän nahkasaappaisiin. Kauhulla odotan, koska se löytää viskit.

Avatar
jansku
Viestit: 517
Liittynyt: 02 Huhti 2007, 16:10
Car(s): VW Polo GT + VW Tiguan (ex; 156 1.8ts, 206CC, Mini One, C4 VTS, A2, A3 2.0tdi, Mini one, Mini Cooper S clubman, VW Polo, VW Polo, A4)
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lasten hankinnasta

Viesti Kirjoittaja jansku »

En tiedä kuuluisiko tämä "yleiseen avautumisketjuun" mutta kun on lapsista puhe...

Se fiilis kun tajuaa ettei hametta kannata pitää töissä, ekaks jouduin "nolaamaan" itseni tanssimalla pihalla koska minulla oli kuulemma "tanssi-hame" päällä ja minun piti näyttää nouseeko hameessa helmat, thank god it didn´t, seuraavaksi minun hametta silitetään, yhtäkkiä nostetaan ja kysytään "mikä toi on"...No mitäpä tähän sitten vastaamaan; "sukkahousut"...Minusta ei ilmeisesti tule biologian opettajaa :drinking:
itken mielummin alfa romeossa kuin toyotassa

Avatar
-HH-
Viestit: 659
Liittynyt: 01 Elo 2006, 17:47
Paikkakunta: Nuovo capitale

Re: Lasten hankinnasta

Viesti Kirjoittaja -HH- »

h_lauri kirjoitti:Kätilö/erikoissairaanhoitaja-tätini mukaan sikiön pulssista voi _melko_ luotettavasti päätellä sukupuolen.
Juu hyvä kun tuo melko on alleviivattuna... Meillä poitsu ehdotti lapsen vaihtamista kun neuvolatäti oli sille 100% varmuudella sydänääneten/pulssin perusteella kertonut että hän saa pikkuveljen ja sieltä tyttö tulikin... Oli sitten kaksi kertaa varmistanut papereista kun oli kattonut että tyttö olikin tullut.

Ehdottomasti kaksi elämäni tärkeitä hetkeä on ollut molempien lasten syntymät - vaikka niistä 16 ja 13 vuotta onkin jo kulunut. Itselle oli alusta lähteien selvää että haluan olla mukana synnytksessä eikä todellakaan niistä mitään traumoja ole jäänyt. Suosittelen lämpimästi kyllä kaikille isille!

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Lasten hankinnasta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

jansku kirjoitti:En tiedä kuuluisiko tämä "yleiseen avautumisketjuun" mutta kun on lapsista puhe...

Se fiilis kun tajuaa ettei hametta kannata pitää töissä, ekaks jouduin "nolaamaan" itseni tanssimalla pihalla koska minulla oli kuulemma "tanssi-hame" päällä ja minun piti näyttää nouseeko hameessa helmat, thank god it didn´t, seuraavaksi minun hametta silitetään, yhtäkkiä nostetaan ja kysytään "mikä toi on"...No mitäpä tähän sitten vastaamaan; "sukkahousut"...Minusta ei ilmeisesti tule biologian opettajaa :drinking:
Nuo hameethan kuuluu noiden testosteronihirviöiden (teinien..) lomaan. Sillä saadaan opiskelijatkin hetkeksi edes keskittymään muuhun kuin siihen kännykkäänsä...

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2339
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Re: Lasten hankinnasta

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Ei mulla muuta kuin, että kerrassaan hyvää keskustelua teiltä! Ei sohita henkilöä ja näkökulmia vähän joka suunnalta. Mahtavuutta.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Lasten hankinnasta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

jansku kirjoitti:seuraavaksi minun hametta silitetään, yhtäkkiä nostetaan ja kysytään "mikä toi on"...No mitäpä tähän sitten vastaamaan; "sukkahousut"...Minusta ei ilmeisesti tule biologian opettajaa :drinking:
Onneksi nostajilla ei vielä sen kummempia taka-ajatuksia aiheesta, 10 vuotta eteenpäin tilanne on toinen :wink: . Eiköhän se ole vanhempien tehtävä kertoa "mikä se on" ennen biologian opettajaa, mutta välillä tuntuu, ettei nykylapselle saa edes sanoa mistä lapset tulee, ettei ne saa traumoja.

Herran jestas sentään, miten me -70/80- luvulla syntyneet ja varsinkin meitä vanhemmat voimme edes olla hengissä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
jansku
Viestit: 517
Liittynyt: 02 Huhti 2007, 16:10
Car(s): VW Polo GT + VW Tiguan (ex; 156 1.8ts, 206CC, Mini One, C4 VTS, A2, A3 2.0tdi, Mini one, Mini Cooper S clubman, VW Polo, VW Polo, A4)
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lasten hankinnasta

Viesti Kirjoittaja jansku »

Alfissimo kirjoitti:
jansku kirjoitti:seuraavaksi minun hametta silitetään, yhtäkkiä nostetaan ja kysytään "mikä toi on"...No mitäpä tähän sitten vastaamaan; "sukkahousut"...Minusta ei ilmeisesti tule biologian opettajaa :drinking:
Onneksi nostajilla ei vielä sen kummempia taka-ajatuksia aiheesta, 10 vuotta eteenpäin tilanne on toinen :wink: . Eiköhän se ole vanhempien tehtävä kertoa "mikä se on" ennen biologian opettajaa, mutta välillä tuntuu, ettei nykylapselle saa edes sanoa mistä lapset tulee, ettei ne saa traumoja.

Herran jestas sentään, miten me -70/80- luvulla syntyneet ja varsinkin meitä vanhemmat voimme edes olla hengissä.
Sen muistan omasta nuoruudestani ettei seksistä puhuttu kotona, sen toki muistan mitä äitini minulle opetti tarha-iässä; "äiti, mitä tarkoittaa fuck you", "se tarkoittaa että panee itseään peppuun"...No mitä tästä opimme, hengailin tarhas, aidan vieres ja huutelin kyseistä lausetta ohi kulkeville ihmisille :crazyeyes:
Toinen muisto tarhasta on se kun minulla on hieno fiiatti, mummoni tuonut jostain reissulta ja eräs poika heitti sen maahan ja totesi "tänään ei ole omien lelujen päivä", siitähän irtosi sitten yksi rengas :(

Nykypäivän "seksivalistus" kuuluu mielestäni kouluikäiselle (ylä-aste), toki tyttöjen ja poikien erot saa selittää tarhas kunhan ei syvene liikaa anatomiaan, loput kuuluu vanhemmille :lol:
itken mielummin alfa romeossa kuin toyotassa

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Lasten hankinnasta

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

-HH- kirjoitti:Ehdottomasti kaksi elämäni tärkeitä hetkeä on ollut molempien lasten syntymät - vaikka niistä 16 ja 13 vuotta onkin jo kulunut. Itselle oli alusta lähteien selvää että haluan olla mukana synnytksessä eikä todellakaan niistä mitään traumoja ole jäänyt. Suosittelen lämpimästi kyllä kaikille isille!
Ha, ekan kanssa kävi sillai, et vedet meni joskus neljän aikaan aamulla. Mentiin sitten Jorviin, jossa semmoinen venäläisen voimanostajamiehen näköinen naiskätilö sanoi, että "isä voi vaihtaa vaatteet tuolla". Löysin sitten itseni synnytyssalista, vaikken ollut edes päättänyt, haluanko olla mukana. No ei kyllä kaduttanut, että olin!

Epätodellisin hetki oli kyllä se, kun olin nelosluokkalaisten opea sijaistamassa joskus 90-luvun puolivälissä. Välitunnille mennessä pojat ihmettelivät, koska tytöillä alkaa kuukautiset. Itse leikin sen ikäisenä vielä legoilla ja neppailin innokkaasti...siis niillä muovisilla munakupeilla, joita piti tuunata leveämmillä taka-akseleilla ja -renkailla. Kaikki kadehtivat varakkaamman pojan Fittipaldia, mutta olivat salaa tyytyväisiä, kunsei voinut nepata sillä.

Avatar
Guenevere
Viestit: 670
Liittynyt: 28 Maalis 2012, 23:06
Car(s): Exät:
166 2.0 V6 Turbo 2000
155 2.0 8V 1995 ja
147 2.0 T.S 2007
Paikkakunta: Tervakoski

Re: Lasten hankinnasta

Viesti Kirjoittaja Guenevere »

jansku kirjoitti: Nykypäivän "seksivalistus" kuuluu mielestäni kouluikäiselle (ylä-aste), toki tyttöjen ja poikien erot saa selittää tarhas kunhan ei syvene liikaa anatomiaan, loput kuuluu vanhemmille :lol:
Alakoulussa jo tulee ihmisen biologia, kyllä se on paras aloittaa ajoissa valistaminen, niin koulussa kuin kotona. Omalle muksulle taisin (hänen ollessa alakouluikäinen) tuoda kasan kortsuja ja sitten vähän juteltiin seksistä ja ehkäisystä jne. :-D
Yläkouluissa on jo tosi paljon ns. vahinkoraskauksia, eihän mikään valistus niitä poista, mutta kandee yrittää.
Never regret anything that made you smile.

Vastaa Viestiin