Liikenteestä

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Tuliko päälle vai luovuttiko? Älytöntä touhua kyllä tuollai...

EDIT:
Tiedät kellonajan ja linjan, valita HKL:lle. Eikun HSL:lle. Eikun YTV:lle... Eikun kuka se nyt hoitaakaan noita.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1076
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Missä Volvo tai eläkelläinen, siellä ongelma. Viikon sisällä on kaksi kertaa pitänyt vetää pientareelle, ettei ole päässyt hengestään. Ensimmäinen Volvo tuli väärää kaistaa vastaan. Ohitti hitaampaa autoa pimeässä mutkassa sulkuviivan kohdalla. Tänään ohitin kolmea peräkkäin 60km/h köröttelevää eläkelläistä. Ensimmäisestä pääsin ohi. Toisen auton takapuskurin kohdalla sytty vilkku ja Volvo lähti samalla kiilaamaan eteen. Liinat kiinni ja taas pientareelle pakoon. Tuo järjen jättiläinen ajo hetken kolmannen auton rinnalla ja palasi sitte takaisin keskelle. Meni vissiin pasmat sekaisin. Oisin kyllä murhannu tuon kuskin, jos olis tullu kylkeen :evil:

Avatar
SaLexi
Viestit: 549
Liittynyt: 05 Marras 2011, 18:56
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja SaLexi »

Olen alkanut käyttäytymään hieman kusipäisesti. Jos marketin parkkipaikalla ei ole vapaana normaaleja parkkipaikkoja lähellä ovea, ajan lapsiperheille tarkoitettuun paikkaan, jos sellainen on vapaana. Miksi lapsiperheillä pitää edes olla omia paikkoja parkkipaikkojen parhailla kohdilla? Itsepähän päättivät nilkkakuulansa hankkia 8)

Ei tule leveämmässä ruudussa niin herkästi oveniskeymiä kylkeenkään 8)

Invapaikkoja en aio käyttää :lol:

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

^Niin. Minäkin olen aina saanut kakarani lastattua ulos/sisään ihan vakiopaikalla mitään kolhimatta. Vaan jospa ne on varattu tulevaisuuden läskejä varten. Kaikenlaiset jenkkinismithän tänne näyttävät rantautuvan, miksi ei sitten sairaalloinen ylipainokin.

Bones
Viestit: 753
Liittynyt: 10 Elo 2004, 02:52
Paikkakunta: Nokia

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Bones »

no lapsiperheet nyt on parempaa kohderyhmää marketeille kuin sinkut tai parit ja sinne ne menee minne helpommin pääsevät..
itse parkkeeraan kusipäisesti esim ahtaassa parkkihallissa, tänäänkin vein 2 parkkipaikkaa kun ruudut on vm82 ekkerin mukaan tehty, perkele
200 baria vaparissa..

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Bones kirjoitti:itse parkkeeraan kusipäisesti esim ahtaassa parkkihallissa, tänäänkin vein 2 parkkipaikkaa kun ruudut on vm82 ekkerin mukaan tehty, perkele
Määrittelet toimintasi tuossa ihan oikein!

-Tazio

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Päivänä muutamana yksi lexus parkkasi ennen minua ja stn suoraan viivan päälle. Lähdin sitten kylmästi peruuttamaan viereiseen ruutuun, jolloin kaveri innostui korjaamaan autonsa keskemmälle! Jos olisi ollut stetsoni päässä, niin hälle olisin nostanut.

Noista parkkiruuduistahan taisi olla juttu hesarissa vähän aikaa sitten. Kuulemma maalaavat niitä joskus jopa standardia kapeammiksi, jotta saavat "enemmän" parkkitilaa.

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Laku »

Parkkiruutujen leveysmitta on 70-luvulta, silloin mahtui ruutuihin heittämällä. Autot on levinneet vuosien aikana melkoisesti mutta ruudut pysyy ja pysyy vanhoissa mitoissa.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^^
Kyllä, joissakin paikoissa pistetään alileveitä. Nähnyt peräti 1,8metriä leveitä ruutuja kun joissakin paikoissa on 3metriä ja 3,3 tai jopa 3,5metriä invapaikoille. Mitäs se 156 oli leveä, 1,745? Ahdasta tulee...

^
Joissakin paikoissa 50-luvulta! Nykyäänkin yritetään 2metrillä pärjätä, mutta sekin alkaa olla jo todella vähän - 30cm ruudun molemmille puolille tilaa auton lisäksi ja suht ahdasta tulee varsinkin talvella...

insinörtti
Viestit: 2188
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): kaasukattilalaitos
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Aquatica kirjoitti:Tuliko päälle vai luovuttiko? Älytöntä touhua kyllä tuollai...
Kyllä se ihan oikeasti yritti päälle ajaa. Bussi ei siis ehtinyt/viitsinyt ajaa kunnolla edelleni, vaan rupesi puskemaan kaistalleni, kun olin vielä taka-akselin kohdalla. Montaa senttiä ei peiliin jäänyt välimatkaa ennen kuin oli pakko vetäistä väistöliike.

Toki minulla olisi ollut tilaa vaihtaa kaistaa vasemmalle tahi survaista kaasu pohjaan ja kiihdyttää dösän edelle, koska tilanne ei tullut täytenä yllätyksenä. Päätin kuitekin katsoa kuskin kortit, onko se oikeasti niin tyhmä & röyhkeä. Oli se.

Palautteet kävin toki lähettämässä tuoreeltaan. Tapahtuma-aika oli 18:30, joten muuta liikennettä ei juuri ollut ts. kyse ei ollut siitä, etteikö bussilla olisi ollut tilaa vähän siistimpäänkin suoritukseen.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Jevgen
Viestit: 384
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 03:29
Car(s): Isolohko Ducato + V70
Paikkakunta: Savitaipale

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Jevgen »

Pari mopopoikaa kaahasi eilen talomme ohi kylän läpi mutkittelevaa kantatietä 60 km/h rajoitusalueella varovaisesti arvioiden 150 km/h. Tiellä liikkuu normaalin liikenteen lisäksi jonkin verran työkoneita, lapsia, ratsuja ja koiran ulkoiluttajia. Oli v*tun kovia jätkiä.

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1608
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

Toki minulla olisi ollut tilaa vaihtaa kaistaa vasemmalle tahi survaista kaasu pohjaan ja kiihdyttää dösän edelle, koska tilanne ei tullut täytenä yllätyksenä. Päätin kuitekin katsoa kuskin kortit, onko se oikeasti niin tyhmä & röyhkeä. Oli se.

Tapahtuma-aika oli 18:30, joten muuta liikennettä ei juuri ollut
Ottamatta enempää kantaa tapahtuneeseen niin mua aina ihmetyttää liikenteessä se että kaksi yhtäaikaa liikkeellä olevaa hivenen erivauhtia liikkuvaa laatikkoa ei mahdu kulkemaan säyseästi samaan suuntaan vaikka kaistojakin on tarjolla enemmän kuin laatikoita?? :shock:

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

fahlsjy kirjoitti:vaikka kaistojakin on tarjolla enemmän kuin laatikoita?? :shock:
Olen ymmärtävinäni tässä vähän sellaista ehdotusta että helpommin annettaisi tietä sille toiselle.

Vaan mitäs virkaa sillä kärkikolmiolla on jos kolmion takaa tulevaa väistetään? Kyllä kolmion takaa tulevalla edelleen on se väistämisvelvollisuus.

Avatar
jansku
Viestit: 517
Liittynyt: 02 Huhti 2007, 16:10
Car(s): VW Polo GT + VW Tiguan (ex; 156 1.8ts, 206CC, Mini One, C4 VTS, A2, A3 2.0tdi, Mini one, Mini Cooper S clubman, VW Polo, VW Polo, A4)
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja jansku »

Herra pyöräilijä päätti sitten käyttää kaistojen keskiviivaa hyväkseen, veti kivasti suoraan ratikan eteen ja oli aika lähel ettei herra pyöräilijä olisi jäänyt alle...MIKSI nämä pyöräilijät ajavat muun liikenteen seassa vailla minkäänlaista järkeä tai sääntöjä käyttäen? Ainiin, koska he ovat pyöräilijöitä...! (no offense niille jotka päättävät käyttää polkupyörää ja joilla on järki päässä) :bad-words:
itken mielummin alfa romeossa kuin toyotassa

insinörtti
Viestit: 2188
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): kaasukattilalaitos
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Tuomas K kirjoitti:
fahlsjy kirjoitti:vaikka kaistojakin on tarjolla enemmän kuin laatikoita?? :shock:
Olen ymmärtävinäni tässä vähän sellaista ehdotusta että helpommin annettaisi tietä sille toiselle.
Eli pitäisi antaa tietä jantterille, joka oli alkuun 50 m takanani, kiihdytti rinnalle yrittäessään koukata oikealta ohi (vaikka vasemmaltakin olisi päässyt) ja kiilasi sitten surutta päälle, kun kaista loppui "yllättäen" kesken? :silly:

Mitenkä tämän tien antamisen muuten pitäisi tapahtua
  • - pikainen jarrutus neljäänkymppiin (ja sitten bussi on perseessä, jos se päättääkin vaihtaa kaistaa taakse)?
    - pikainen kaistanvaihto?
    - kiihdytys pois alta eli 100 tauluun 60 alueella?
Perusedellytyksiin toki kuuluu myös jatkuva peilien vahtiminen, jotta osaa ajoissa väistötoimenpiteisiin ryhtyä.

Tuon tempauksen olisi voinut ymmärtää ainoastaan siinä tapauksessa, että olisin ruvennut sitä "kiusaamaan" eli olisin alkanut kiihdyttämään rinnalla. Kiusaaminen oli lainausmerkeissä, koska rajoitus vaihtuu kahdeksaan kymppiin ... nyt koitin siis auttaa jättämällä kiihdytyksen väliin, mutta kuski rupesi vissiin himmailemaan nähdessään kaistan lopun lähestyvän.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
jansku
Viestit: 517
Liittynyt: 02 Huhti 2007, 16:10
Car(s): VW Polo GT + VW Tiguan (ex; 156 1.8ts, 206CC, Mini One, C4 VTS, A2, A3 2.0tdi, Mini one, Mini Cooper S clubman, VW Polo, VW Polo, A4)
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja jansku »

Enon turmarekan kuljettaja tuomittiin kuolemantuottamuksista

KOTIMAA Päivitetty: 15:43 (15:24)

Enon tuhoisan risteyskolarin rekkakuski on tuomittu käräjäoikeudessa sakkoihin liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja kuudesta kuolemantuottamuksesta.

Toissa vuoden elokuussa sattunut kolari vaati kuuden nuoren hengen.

Oikeus päätteli, että rekkakuski oli ajanut 60 kilometrin tuntinopeusrajoituksen alueella noin viiden kilometrin ylinopeutta. Henkilöauto tuli rekan eteen sivutieltä kolmion takaa.

Korjattu: Rekkakuski tuomittiin myös kuolemantuottamuksista.

STT

Näin meillä Suomessa, 5km ylinopeuden takia kolmion takaa tulleet eivät ole syyllisiä millään tapaa? (toki haudattuna ei paljoa varmaan väliä)
itken mielummin alfa romeossa kuin toyotassa

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Ainakaan tuossa lainauksessa ei sanallakaan vapauteta kolmion takaa tullutta syyllisyydestä.

Tekeekö kolmion takaa tuleminen sitten päätietä ajaneen syyttömäksi omiin rikkeisiinsä?

Onnettomuudessa oli kaksi syyllistä, sattuneesta syystä vain toinen saatiin oikeuden eteen...

Avatar
jansku
Viestit: 517
Liittynyt: 02 Huhti 2007, 16:10
Car(s): VW Polo GT + VW Tiguan (ex; 156 1.8ts, 206CC, Mini One, C4 VTS, A2, A3 2.0tdi, Mini one, Mini Cooper S clubman, VW Polo, VW Polo, A4)
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja jansku »

^Ei tietenkään tee ketään syyttömäksi...Ymmärrän hyvin pointin siitä että jokaisen kuuluisi ajaa just ja tasan tiellä sallittua suurinta nopeutta, nyt käsi ylös ketkä noudattavat tätä lakipykälää tilanteista riippumatta, rehellisesti! :evilbat:

Itselläni on moottoritiellä ajaessa aina se +10km/h (enemmän) nopeutta ihan vain siksi koska tiedostan mittarini heittävän esim. 120km/h sen n. 10km/h...
itken mielummin alfa romeossa kuin toyotassa

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja V6 »

ei voi muuta sanoa kuin että täysin käsittämätön toi päätös, kolmio ja 0.4-0.6 promillea vs. + 5km/h
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Mutta 5kmh ylinopeus...? Mut oliko tuossa myös sitten ylikuormaa jne? Jos pelkkä 5kmh ylinopeus niin on muuten hitusen rankkaa saada tuommosta siitä... 6 nuorta kuoli; oliko tuo auto vieläpä ylitäynnä kaiken kukkuraksi?

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

^Muistelen olleen 5-paikkaisen, mutta mistäs alkaen turvavöiden määrän pitikään täsmätä sisälläolijoiden määrän kanssa?

Vanhoina hyvinä aikoina promillet ratkaisivat eniten syyllisen. Paitsi silloin, kun "syöksyvyöt olivat kiinnitettynä" eli isoisän aikaan, jolloin ruuti paloi, renkaat paukkuivat ja turvavöiden käyttö oli merkkinä "aikomuksista ajaa lujaa".

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

Muistaakseni turma-auto oli Seat Cordoba eikä niitä 6-7 paikkaisina taida olla.. Paikalla oli, mitä uutisesta muistelen, huono näkyvyys, josko sillä on ollut osuutta tuomioon. 65kmh ajava auto ilmestyy kuitenkin vähän nopeammin tyhjästä, kun kolmio takaa ollaan lähdössä/jo tultu tielle, kuin 60kmh etenevänä..
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen

Avatar
jansku
Viestit: 517
Liittynyt: 02 Huhti 2007, 16:10
Car(s): VW Polo GT + VW Tiguan (ex; 156 1.8ts, 206CC, Mini One, C4 VTS, A2, A3 2.0tdi, Mini one, Mini Cooper S clubman, VW Polo, VW Polo, A4)
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja jansku »

maybetomorrow kirjoitti:Muistaakseni turma-auto oli Seat Cordoba eikä niitä 6-7 paikkaisina taida olla.. Paikalla oli, mitä uutisesta muistelen, huono näkyvyys, josko sillä on ollut osuutta tuomioon. 65kmh ajava auto ilmestyy kuitenkin vähän nopeammin tyhjästä, kun kolmio takaa ollaan lähdössä/jo tultu tielle, kuin 60kmh etenevänä..
Ja silloin kun on juonut hieman alkomaholia se tilanne tulee viel nopeammin kohdalle...
itken mielummin alfa romeossa kuin toyotassa

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja V6 »

kattelin sitä paikkaa google mapsista silloin heti kolarin jälkeen niin muistaakseni siinä risteyksessä oli ihan hyvä näkyvyys

risteys on siis tämä tietääkseni http://tinyurl.com/cf23jah" onclick="window.open(this.href);return false;
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

V6 kirjoitti:kattelin sitä paikkaa google mapsista silloin heti kolarin jälkeen niin muistaakseni siinä risteyksessä oli ihan hyvä näkyvyys
Ohranjyvä silmässä voi haitata näkyvyyttä. :wink:

...itsekin joskus kännissä ajanut, olisikohan ollut heinäkuussa 1984 ja kaksi kilometriä kello kolme aamuyöstä...

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Ero on hulppeat n. 2m/s. Eli onhan tuolla nyt jokin vaikutus, ja jos auto olisi kääntymässä vaikkapa vasemmalle ja rekka tuloo vasemmalta (eikö tää ollut se keissi?), se on juurikin puoli auton mittaa sekunnissa.

16.6667 metriä sekunnissa vs. 18.0555 metriä sekunnissa.
Jos matkaa on 100 metriä näköhavainnosta vähenee reaktio/toiminta-aika abauttirallaa silleen sopivasti:
100 / 16.667 = 5.99sec vs.
100 / 18.055 = 5.53sec ...
Eli eroa on alle puoli sekuntia. Sadan metrin "näköetäisyydellä".

Tässä vielä V6:n linkkaama osoite tapahtumapaikkaan, sikäli kuin tieto on oikein: http://tinyurl.com/cf23jah" onclick="window.open(this.href);return false;

Eli tuosta jos et näe 100metriä ja kerkeä reagoimaan sen mukaan, niin miten voi mennä rekkakuskin syyksi?! >_< Joo, ylinopeus on pahasta jne. mut joku roti.

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

Jos ja kun paikka on tuo niin ei taida suomirekalla semmoista vauhtia päästäkään että sitä kuljettajan syyksi saisi mitenkään päin.. edes osittain..
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Ja silti saanu tuomion kuudesta kuolemantuottamuksesta ja liikenneturvallisuuden vaarantamisesta, vaikkei ajanut edes sakkonopeutta? Sakoillahan se käräjien mukaan pääs mut...

Eli tarkennusta vielä uutiseen tässä: http://www.hs.fi/kotimaa/Enon+turmareka ... 5573501511" onclick="window.open(this.href);return false;
Kirkas auringonpaiste, rekalla selkeä ylikuorma ja ennen kohtausta parikymppiä ylinopeutta, sanovat. Matkaahan tosiaan ei montaa sataa metriä risteyksestä 60-alueen alkuun ole.

Tästä jätetään vaan pois seuraavat selventävät seikat, yllättäen:
Etäisyys risteykseen, missä rekka oli sinä hetkenä kun auto tuli näkyviin;
Etäisyys risteykseen siitä, kun rekkakuski polkasi jarrun pohjaan;

Jos edes joku noista tiedettäisiin varmana faktana paikan lisäksi, vois ehkä yrittää laskeskella noita nopeuseroja ja niiden vaikutuksia. Lähestymisessähän on jo selvä ero ~85kmh vauhdilla vrt. ~65kmh vauhtiin, mutta kuinka selvä?

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

Ota tästä nyt selvää oliko se lähestymisnopeus vai törmäysnopeus se maaginen 65. Laskuhommat jätän viisaammille mutta vaikka tuolta Lieksan suunnasta tulisi rajoitinta vastaan niin ei se kyllä tyhjästä ilmesty... Paitsi jos aurinko häikäisee mutta silloin ei olekaan väliä mitä vauhtia sieltä losottaa. Ikäviä juttuja tämmöiset.
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Siis jättikös porukka nyt kokonaan tuon uutisen lukematta kun päivittelee 5 km/h ylinopeudesta annettua tuomiota?

Sitä ylinopeuttahan oli 20 km/h ja vielä jarrutuksen jälkeen osumahetkelläkin vielä 5 km/h.

Nyt jarrutus oli 80 km/h -> 65 km/h. Jos alkunopeus olisi ollut sallittu 60 km/h olisk osumanopeus ollut varmaan alle 40 km/h, ja tuolla on jo merkittävä vaikutus siihen minkälaista jälkeä syntyy. Eikös tuolla ollut ylikuormaakin...

Henkilöauton kuljettaja se suurin törttö oli, mutta se vaan ei millään poista rekkakuskin osuutta.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Ota huomioon sekin, että iso osa spekuloinnista tehtiin jo ennen kuin uutisesta oli mitään tietoa irti edes. Eka versio sisälsi käytännössä lauseet tuomiosta ja 5kmh ylinopeudesta.. Ei muuta.

Avatar
jansku
Viestit: 517
Liittynyt: 02 Huhti 2007, 16:10
Car(s): VW Polo GT + VW Tiguan (ex; 156 1.8ts, 206CC, Mini One, C4 VTS, A2, A3 2.0tdi, Mini one, Mini Cooper S clubman, VW Polo, VW Polo, A4)
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja jansku »

Postaukseni oli suora lainaus hs:n sivuilta...
itken mielummin alfa romeossa kuin toyotassa

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Tuomas K kirjoitti:Nyt jarrutus oli 80 km/h -> 65 km/h. Jos alkunopeus olisi ollut sallittu 60 km/h olisk osumanopeus ollut varmaan alle 40 km/h, ja tuolla on jo merkittävä vaikutus siihen minkälaista jälkeä syntyy.
Ei pidä paikkaansa. Lopputulos olisi ollut taatusti sama. Kuormassa oleva moduuliyhdistelmä jyrää taatusti henkilöauton todella pahasti alleen alle neljänkympinkin nopeudessa.

Vähäisestä ylikuormastakaan on kuskia periaatteessa täysin turha syyttää.

Avatar
pitkämies
Viestit: 2457
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

V6 kirjoitti:ei voi muuta sanoa kuin että täysin käsittämätön toi päätös, kolmio ja 0.4-0.6 promillea vs. + 5km/h

En juurikaan enempää voisi olla samaa mieltä........

PS: siitä piirturin pätkimisestä ja väärästä kalibroinnista johtuen todellista nopeutta sillä ja sillä kohdalla ei kai kukaan edes tiedä ja jos kuski oikeasti ei muista........Jokuhan on aina Suomessa syyllinen, ja niin kauan kun rattijuoppojen päähänsilittely jatkuu ( kyllä myös maistissa ajava ON RATTIJUOPPO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!), niin se syyllinen on vain häkellyttävän usein se raskas......

(Tästä henkilökohtaisesta omasta mielipiteestäni en ala väittelemään kenenkään kanssa...)
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Kylmä tosiasia nyt on että se raskaan auton kuski on syyllinen. Niin on rattijuoppokin, mutta kun kaveri soittelee harppua pilven reunalla niin eiköhän sekin ole jo tuomionsa saanut.

Minä en ymmärrä mitä puolustelemista sen rekkakuskin tekemisissä on? Se että uhri oli maistissa ei muuta rekkakuskin tekemisiä miksikään.

Avatar
pitkämies
Viestit: 2457
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

pitkämies kirjoitti: Tästä henkilökohtaisesta omasta mielipiteestäni en ala väittelemään kenenkään kanssa...
.........
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

^^ Sovitaan sitten niin. Itse joskus yhdistelmää koeajaneena (käsittääkseni Tuomaksen kanssa saman firman palkkalistoilla olleena) saattaisin hyvinkin olla turmakuskin roolissa, vaikka liikenneihmisenä kaikinpuolin yritän noudattaa sääntöjä ja lakeja viimeiseen asti. Pystyn hyvin ymmärtämään sen, ettei 500-700 km yössä/päivässä tahkoava autonkuljettaja jaksa kauniissa hiljaisessa kesäyössä himmata joka pätkään ja jurnuttaa taas kolmea varttia suurimpaan sallittuun nopeuteen, kunnes taas täytyy jarruttaa. Vaikka toki niin pitäisi tehdä, tämä tapaus on siitä hyvänä esimerkkinä - ikinä ei tiedä, koska teini-idiootti tulee pienessä maistissa pilaamaan monen ihmisen elämän.

Autonkuljettajan homma on kaikinpuolin yksi vittumaisimmista palkkatöistä, mitä ihminen voi Suomessa tehdä.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Cuore Sportivo kirjoitti:Pystyn hyvin ymmärtämään sen, ettei 500-700 km yössä/päivässä tahkoava autonkuljettaja jaksa kauniissa hiljaisessa kesäyössä himmata joka pätkään
Jos asenne on se ettei jokaista nopeusrajoitusta tarvitse noudattaa niin ei paljon oikeampaan osoitteeseen voisi tuomio siinä tapauksessa mennä.
Cuore Sportivo kirjoitti:teini-idiootti tulee pienessä maistissa pilaamaan monen ihmisen elämän.
Teini oli syyllinen, mutta niin oli rekkakuskikin. Omaa ilmaisuasi lainaten rekkakuski-idiootti piittaamattomuudellaan nyt pilasi monta elämää, eikä ollut viaton kärsijä. Laillisella nopeudella ilman ylikuormaa olisi juopon kyytiläisistä saattanut osa ellei jopa kaikki säilyä hengissä. Onnettomuudessa kun voi olla kaksi syyllistä vaikka toinen olisi kuinka maistissa.

En puolustele juoppoa, mutta juoppo on rangaistuksensa saanut.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Edelleen pitäisi tietää todelliset nopeudet ja etäisyydet. Jos sitä matkaa on havaintihetkellä ollut 100metriä ja rekan nopeus on ollutkin peräti 80km/h (toisesta suunnasta tulleena taitaa olla joku 150m rajoitusmerkkiin? ja toisessa vähän enempi?) ja matkaa 100metriä, mikä tuossa on ainakin näkyvyyttä molempiin suuntiin, olisi siinä aikaa toimiva 22,22m/s vauhdilla 4,5sekuntia ennen kohtaamista.
Vastaan se aikaisempi ~5,5sekuntia se on yksi sekunti vähemmän. Ja 60-tonninen yhdistelmähän ei tasan kymmenissä metreissä pysähdy, oli siinä miten isot ja hyvät jarrut ja renkaat tahansa. Reaktioaika pitää laskea mukaan. Jos kuski on ollut hereillä, se on vaikuttanut tuossa ehkä 10metrin verran. Ja käsittääkseni rekka jatkoi matkaa vielä pitkään törmäyksen jälkeenkin? Jolloinka tuo 10 metriä on lienee ainakin osittain irrelevanttia...

Mutta joo, ylinopeudesta pitääkin rankasta, ei siinä. Mutta herran lettis sentään, että kuudesta kuolemantuottamuksesta? Totuushan on lienee se, että jos henkilöautolaiset olisi selvinneet hengissä, olisi kuljettaja saanut kovat rangaistukset ja rekkakuski olisi päässyt lienee hyvinkin vähällä. Mutta kun suomen oikeuslaitos on mitä on, että jonkun on PAKKO olla syyllinen ja lisäksi pitää muistaa sekin, että täällähän ei taideta kuolleita koskaan tuomiota kuten aika monessa muussa maassa, ainoa vaihtoehto on syyttää sitä ainoata henkiin jäänyttä asioihin edes teoreettisella tasolla jotenkin vaikuttanutta henkilöä - rekkakuskia.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Reaktioaikojen ja nopeuksien lisäksi pitää huomioida jarrutusmatkojen ero 60 km/h ja 80 km/h nopeuksista. Ero ei ole mitätön, karkeasti nopeuden kaksinkertaistaminen nelinkertaistaa jarrutusmatkan.

Nyt vauhti siis hidastui 80 km/h nopeudesta 15 km/h. 60 km/h nopeudesta se olisi siis hidastunut enemmän, sen lisäksi että jarrutus olisi alkanut aavistuksen kauempaa, siis osumanopeudessa ero olisi ollut todella suuri. Olihan sellainenkin arvio esitetty että laillisella nopeudella henkilöauto olisi ehtinyt alta pois. Kyse ei ole pienistä eikä merkityksettömistä asioista.

Kyllä sen tuolla tien päällä näkee että vaarallisten risteyksien kohdalle laitettujen rajoitusten noudattaminen on todella harvinaista. Yleinen piittaamattomuus ei ole mikään puolustus.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Tästä asiasta voitaisiin vääntää vaikka vuositolkulla. Se on totta, että henkilöauto olisi saattanut ehtiä alta pois, mikäli yhdistelmällä olisi ollut nopeutta vähemmän, mutta kuten jo totesin, törmäyksen sattuessa lopputulos olisi ollut todennäköisesti sama, vaikka jarrutus olisi lähtenyt ~kuudestakympistä. "Ylikuormalla" ei ollut hevonhelvetinkään merkitystä tässä keississä.

Mitä tulee rangaistuksiin, niin kyllä mä luulen, että rekkakuskin kärsimys on jokseenkin suurempi kuin Seat-ryhmän. Se on henkinen elinkautinen. Luulen, että sitä kaveria ei enää ne kuuden kuolemantuottamuksen paperit paljoa paina lopun elämäänsä kestävässä tuskassa.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Cuore Sportivo kirjoitti:lopputulos olisi ollut todennäköisesti sama, vaikka jarrutus olisi lähtenyt ~kuudestakympistä.
Törmäysenergia olisi laillista nopeutta ajaen saattanut olla jopa 75 % pienempi, meinaat että se on merkityksetöntä?
Cuore Sportivo kirjoitti:"Ylikuormalla" ei ollut hevonhelvetinkään merkitystä tässä keississä.
Eikö kuorma vaikuta jarrutusmatkaan?
Cuore Sportivo kirjoitti:Mitä tulee rangaistuksiin, niin kyllä mä luulen, että rekkakuskin kärsimys on jokseenkin suurempi kuin Seat-ryhmän. Se on henkinen elinkautinen. Luulen, että sitä kaveria ei enää ne kuuden kuolemantuottamuksen paperit paljoa paina lopun elämäänsä kestävässä tuskassa.
Varmasti se on tuon kuljettajan kovin rangaistus, mutta ei se liity oikeuden tuomioon kovinkaan olennaisesti. Ei oikeudessa muutenkaan jätetä ihmisiä tuomitsematta sen takia että kaduttaa kovasti.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Ensimmäiseen kysymykseesi: Kyllä. Tuollainen vessa ei tarvitse juurikaan kävelynopeutta suurempaa vauhtia, kun se jyrää henkilöauton vetopyöriensä alle. Siinä on vastakkain 60 000 kiloa ja 1500.

Toiseen kysymykseesi: Vaikuttaa, mutta tässä tapauksessa ei käytännössä yhtään.

Ja kyllä, oikeuslaitos jakaa omat rangaistuksensa. Totesinkin vain, että rekkakuskille se on varmasti loppupeleissä se ja sama, millaiset paperit sieltä putkahtaa (ok., onhan sillä tietynlainen henkinen vaikutus). On se silti väärin, että hengissä selvinneestä tehdään yksistään syyllinen syntipukki kaikelle tapahtuneelle, ihan vain siksi, että toinen, vähintäänkin yhtä syyllinen osapuoli on kuollut.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

En mitenkään kykene käsittämään tuota että puhutaan rekkakuskista ainoana syyllisenä. Missä niin sanotaan? Oikeudessa nyt ei ole tapana jakaa tuomioita kuolleille, mutta se on aika isosti eri asia kuin että kuollutta pidettäisi syyttömänä onnettomuuteen.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Laamanni, kuka olisi antanut huomattavasti lievemmän tuomion, oli sitä mieltä, että henkilöauton kuljettajan osuutta vähäteltiin. Eli kaksi kolmesta oli sitä mieltä, että rekkakuski oli about yksistään syyllinen. Toki siinä otettiin lieventäväksi asianhaaraksi henkilöauton kuljettajan hiprakka, ylikuorma ja väsymys. Silti lausuntotapa lienee ollut suuntaan "rekkakuskin vika, piste. Olis ajanut hiljempaa, mitään ei ois käynyt" eli tälläkin syyllistetään jo rekkakuski käytännössä kokonaan.

Ja tuosta ylikuormasta vielä: en löytänyt juttua, missä siitä olisi tarkalleen kerrottu sen määrä. Jossain mainittiin "useita satoja kiloja", mutta 60tonnisen yhdistelmän massassa 1000kg ei vaikuta enää juuri lainkaan. Tietty jos ylipaino ollut luokkaa 10tonnia niin asiahan on jo kovasti eri.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Tuomion mukaan tämä yhdistelmäajoneuvonkuljettaja on aiheuttanut kuuden ihmisen kuoleman.

insinörtti
Viestit: 2188
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): kaasukattilalaitos
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Tuomas K kirjoitti:Nyt vauhti siis hidastui 80 km/h nopeudesta 15 km/h. 60 km/h nopeudesta se olisi siis hidastunut enemmän, sen lisäksi että jarrutus olisi alkanut aavistuksen kauempaa, siis osumanopeudessa ero olisi ollut todella suuri. Olihan sellainenkin arvio esitetty että laillisella nopeudella henkilöauto olisi ehtinyt alta pois.
Äkkiäkös nämä on laskeskeltu. Lähtötiedot (jos on parempaa/tarkempaa tietoa, niin antaa tulla)
  • - reaktioaika 1 s + paineilmajarrujen viive 1 s
    - hidastuvuus 5,5 m/s
    - lähtönopeus 80 tai 60 km/h
Niin
  • - reaktiomatka on 44,4 / 33,3 m
    - jarrutusmatka 89,3 / 58,6 m (sis. reaktiomatkan)
    - törmäysnopeus 60 m päässä olevaan kohteeseen 65 km/h / auto pysähtyy 1,4 m ennen kohdetta
Ajonopeudella on siis helvetin iso merkitys.

Mutta. Silti. Kyllä tässä on taas kerran 1) otettu kuskin humalatila huomioon syyllisyyttä alentavana asianharana 2) rekkakuskista tehty tuon ylinopeuden vuoksi syntipukki ja varoittava esimerkki. Omien havaintojen mukaan raskas liikenne noudattaa näitä risteysalueiden alempia rajoituksia paremmin kuin tavis anjoviskuskit, joista valtaosa painaa läpi yhtään hidastamatta. Mitään valvontaahan ei ole, ellei ao. paikassa ole peltipoliiseja. Koskaan en ole nähnyt, että poliisi valvoisi risteysalueiden rajotuksia. Se haisee liiaksi työltä, kun pitäisi sakot kirjottaa melkein kaikille. Sama on PK-seudulla ruuhka-aikoina ... siis vapaat nopeusrajoitukset voimassa.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

willi
Viestit: 60
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 12:55
Car(s): 159 SW 2.0 JTDM - 11
ex.
GT JTS -05
Giulietta 1.4 MA -11
156 2.5 V6 -03
156 1.9 JTD -01

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja willi »

Joku naikkonen kehä kolmosella ohittaessa meinas mersullaan ottaa alfan keulan matkaansa. Liian läheltä tuli siihen mun eteen... Herätin tämän torven soittamalla torvea hetken aikaa. Kuolleen kulman tarkistaminenhan on yli 80 nopeudessa vaarallista, koska siinä saattaa lähteä auto hallinnasta.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

^Jaa että mitä että. Hallinnasta, onko se Tallinnan kaupunginosa kuin Töölö, josta se kuuluisa kuppakin on lähtöisin?

Ei muuten näkynyt äijää kepapkiskalla!

Avatar
SaLexi
Viestit: 549
Liittynyt: 05 Marras 2011, 18:56
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja SaLexi »

Tänään töistä tullessani liimautui perään kiinni noin 7km matkaksi motoristi. Itse ajoin hieman yli rajoitusten, joten en tiedä mitä tuo ääliö oikein meinasi. Liimautui nimittäin aivan takapuskuriin kiinni, mutta ei edes yrittänyt ohittaa. Ja siis väliä oli oikeasti jotain alle kahden metrin luokkaa. Parista risteyksestä lähdin vähän nopsempaan liikkeelle, mutta taas ääliö otti kiinni ja roikkui aivan kiinni perseessä.

En tajua mitä tuolla kaverilla liikkui päässään. Jos olisin joutunut tekemään äkkijarrutuksen, niin kaveri olisi lentänyt hienossa kaaressa autonnyli. Ärsyttikö Alfa Romeo vai halusiko vaan muuten kiusata oman henkensä kaupalla? Tuoksuuko dieseli vaan niin hyvältä?

Ehkä tuo sitten onnistui siinä mitä tavoittelikin, olin nimittäin aika raivoissani kotiin päästyäni.

Vastaa Viestiin