Muiden merkkien murheita.

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.

Avatar
Cadamuro
Viestit: 1056
Liittynyt: 26 Touko 2011, 22:34
Car(s): 159 2.4 TI farkku.
155 2.0 TS WB
75 2.0 TC
75 3.0 V6 America
Fiat Tipo sport 2000 Roadsport 2B
156 TS (ex)
Fulvia 1.3 HF (ukon).
Giulietta -81 (^)
128SC Kilpuri (^) (ex)
155 v6 (ex)
Paikkakunta: Mänttä

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Cadamuro »

Mullon kakkosautona tommonen ford fiesta -89 minkä kävin ostamassa perjantaina. Ongelmana on että mittari oli totaalisen pimeenä, bensamittari ainoastaan toimi jotenkuten. Sain mukaan toisen mittarin ja tossa äsken vaihtelin sen ja huomasin ettei nopeusmittari/kilometrimittari toimi vieläkään. Kävin sitten kaverin varaosafiestasta hakemassa vaijerin ja mittarin, ja vaihdoin paikoilleen. Mittari ei toimi vieläkään, ja ennen se siinä kaverin autossa oli toiminut. Eli mikähän mahtaisi olla vikana? Olisiko jollain ehdotuksia mitä alkaisi seuraavaksi katsomaan?
Kantapään kautta vuodesta -93..

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Smacket »

^ Hmm, jotenkin tuli mieleen erään työkaverin samanmoinen murhe - olivat kuulemma Fordin huollossa sanoneet että jokin "boxi" olis sökö. Käytännössä meinasi sitä ettei kannata korjata. :shock:
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Meillä oli joskus '87 Fiesta. Siinä oli kierroslukumittari korjattu laittamalla uusi mittari kiinni ja kierrokset katottiin "jostain muualta" :D Liekkö tuossa tarvinneisi tehdä sama tempaus, jos suinkaan mahdollista? Ja mistä tuo ottaa sen nopeuden ylipäänsä. Oisko siellä moottorin päässä se vaijerinkolo likanen, tukkonen tai muuta jännää mukavaa?

Avatar
Cadamuro
Viestit: 1056
Liittynyt: 26 Touko 2011, 22:34
Car(s): 159 2.4 TI farkku.
155 2.0 TS WB
75 2.0 TC
75 3.0 V6 America
Fiat Tipo sport 2000 Roadsport 2B
156 TS (ex)
Fulvia 1.3 HF (ukon).
Giulietta -81 (^)
128SC Kilpuri (^) (ex)
155 v6 (ex)
Paikkakunta: Mänttä

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Cadamuro »

Aquatica kirjoitti:Meillä oli joskus '87 Fiesta. Siinä oli kierroslukumittari korjattu laittamalla uusi mittari kiinni ja kierrokset katottiin "jostain muualta" :D Liekkö tuossa tarvinneisi tehdä sama tempaus, jos suinkaan mahdollista? Ja mistä tuo ottaa sen nopeuden ylipäänsä. Oisko siellä moottorin päässä se vaijerinkolo likanen, tukkonen tai muuta jännää mukavaa?
Joo siis vaihdelaatikkoon menee se mittarinvaijerin toinen pää. Voisiko sitten likaisuudesta jättää nopeuden näyttämättä? Pitää kokeilla ruiskutella jotain bräkleeniä koloon jos vähän edes auttaisi. Tommonen parinsadan talvirassihan tuo on joten ei kauheesti väliä, mutta olisi se kiva tietää paljon ajetaan ja miten pitkälle, kun ei tosiaan tuo kilometrimittarikaan toimi!
Kantapään kautta vuodesta -93..

sallas
Viestit: 217
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 18:03
Car(s): Lancia Delta -09 ja vääränmaalaiset lelut: 2 x V8 ja tukankuivain MR2 ZZW30
ex: 159 2.4 JTDm -07,156 1,9 JTDm -05 ja pari Fiatia + kasa vääränmaalaisia
Paikkakunta: Otava (Mikkeli)

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja sallas »

*kasapäin kirosanoja* Korealainen alkoi sitten hankalaksi.. juur pahimmalla mahdollisella hetkellä..
Maanantaina yritin leimaa käydä hakemassa, ja sen pitikin olla jokseenkin läpihuuto juttu, KUNNES.. päästöt, CO päin h*lvettiä :shock:

Kaikki muut arvot hyvin rajoissa, mutta CO seilaa sekä joutokäynnillä että millä vaan kierroksilla.. joutokäyntiarvot vaihtelee abt 0,4-1,0 välillä. Ei anna mitään vikakoodia eikä ole mitään oiretta. Puskaradion arvauslista on tällä hetkellä jo melko mahtava: vuoto imupuolella, vuoto pakopuolella, kaasuläppä, katti, lambda, ecu opetellut väärät seokset syksyllä (silloisen imupuolen vuodon aikoihin).. haluutteko jatkaa listaa? :lol:

Nyt olis kristallipallo tarpeen. Tilanne ei myöskään helpota se että aika loppuu kesken, leima menee maaliskuussa, huhtikuun lopussa piti mennä laitettavaksi.. Tulossa piristystä melkosen laajasti, mutta nyt ei tietenkään kannata alkaa tekeen mitään ihmeitä ennen kuin selviää että mikä siellä mättää..

Autot.. :roll:


--edit:
tässä vielä vähän iltaisia ja öisiä OBD lukijan kanssa pelleilyitä ilmaissoftien kanssa, jos vaikka jollekin foorumilaiselle sanoo luvut enemmän kuin mulle, mie vaan kerään dataa, muut ymmärtää sitä :wink:
http://www.karjavarkaan.com/coupearvojahelmi2012.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

-Lee-
Viestit: 371
Liittynyt: 19 Joulu 2005, 19:59
Car(s): Ex Alfa Romeo GT -05
Ex Alfa Romeo MiTo 1.6 JTDm -09
Viesti:

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja -Lee- »

Samanlaista ongelmaa täälläkin.
Ajelin katsastukseen, Helppokatsastus, Delta Auton tiloissa, Kotitontuntiellä, -98 MB vaäyrysellä. Kaikki ok paitsi CO arvot nenillään.
Varasin ajan AV autosähköstä, iltapäivällä tuli tekstiviesti että MB:n katalysaattori on hajalla, hinta
töineen 750 eur. Muuten olisin ostanut ajatuksen rikkinäisestä katalysaattorista mutta pari vuotta sitten kun hankin Märsun Kamuxista
siinä hajosi katti heti. Ja siten teki MB:stä ensimmäisen autoni joka jätti tielle. Kamux hoiti hommat hienosti ja vaihtoi katin. Tai siin näin ainakin väittivät.
Kamuxin toiminnasta jäi kuitenkin hyvä kuva joten oikein uskonut että he olisivat kovin pahasti oikaisseet katin vaihdossa.
Kävin hakemassa auton AV autosähköstä. Tarkastumaksu 100 eur.

Asia jäi vähäksi aikaa mietintään. Selailin Saksasta kattien hintoja ja ajattelin että tilaanpa sieltä, hintaakin miellyttävät reilu 200eur.
Ajattelin että käyn konttorilla hakemassa lisää ajoaikaa niin ei tule kiire sen katalysaattorin asentamisen kanssa. Ennen uutta katsastusta kurvasin
Motonettiin ja vaihdoin parkkivalon sekä samalla ostin uuden ilmansuodattimen, 8,90eur.

Kurvasin seuraavaksi takaisin Helppokatsastukseen. Tiskille päästyäni siellä oli lappu jossa kerrottiin että on kiirrettä ja menee hetki.
Odottelin n. 15min tiskillä kunnes "Rane" saapui paikalle. Ilman tervehdystä kysyi rekisteriotetta. Keskustelu meni näin:
Rane: Rekisteriote
Minä: Ole hyvä
Rane: Jälkitarkastus lappu
Minä: Mikä?
Rane: Jälkitarkastus lappu. Se minkä täältä sait.
Minä: Se on tainnut jäädä sinne missä tämä oli tarkistettavana
Rane: Minkälaisissa paikoissa sä huollatat autoa poika?
Minä: AV autosähkössä....?
Rane: Eikö ne tajua että sä tarvitset jälkitarkastuslapun.
Minä: No, ei sitä nyt ole joten mitä tehdään?
Rane: Sen voi tulostaa uudestaan mutta se sit maksaa.
Minä: Aha. No tulostetaan se.

Rane meni pois ja hetken päästä tiskin taakse ilmestyi "VillePetteri" lippahattuineen.
VillePetteri: Joo, kyl täs lukee että pitää olla jälkitarkastuslappu kun tulee uudestaan näyttämään.
Kyl sun poika(minä vajaa 40v), kannattais lukee noi laput tarkemmin mitä niissä lukee.
Minä: öööööö...... wtf?

Noh lopulta asiakkaan tyhmäksi tekemisen lomassa saatiin lappukin tulostettua ja "tän kerran ei tartte maksaa lisää tulostamisesta".
Sepä huojentava tieto. Taakseni oli kertynyt muutaman henkilön jono. VillePetteri, asiaan kuuluvien huokausten saattelemana, laahustaa tulostimelta koneelle. Naputtaa hetken. Kailottaa riittävään kovaan ääneen:
VillePetteri: sullä jätkä on verot pystyssä!!!
Minä: no ei varmaan ole!
VillePetteri: on, tässä näkyy että sulla on verot pystyssä
Minä: ei varmasti ole!
VillePetteri: on
Minä: No, tämä ei selkeästi etene joten mitä pitää tehdä.
VillePetteri: me tarvitaan kuitti.
Minä: Ok

Menin autolle. Läppäri auki. Verkkopankkiin. Kuitti näytölle ja takaisin jonoon.
Jonkin ajan kuluttua pääsen VillePetterin kanssa juttusille. Kone auki, tuossa on kuitti maksetusta verosta.
VillePetteri: joo niinhän toi on maksettu. Mutta toi ei riitä, me tarvitaan kuitti.
Minä: voiko tämä lähettää sähköisenä?
VillePetteri: joo, mä anna sähköpostiosoitteen (Luulin että Helppokatsastuksen henkilökunnalla on yrityksen sähköpostiosoitteet mutta ei).
Kuittini lähti pankkitietoineen osoitteeseen joka oli VillePetteri81@gmail.com
Kuitin saatuan VillePetteri meni taas koneelle - täähän onkin kunnossa katoin väärin.
Huoh.

No, Väyrynen siirtyi seuraavaksi katsastukseen. Itse jäin pyörimään Deltan tiloihin. Olin erittäin turhautunut prosessiin, Märsuun ja vanhoihin autoihin. Joten nyt on saatava Alfa 159 alle. Paukkuttelin ovia ja istuskelin parissa Alfassa. Mutta kukaan ei tullut myymään. Itse kun teen työkseni myynnin kehittämistä ei oikein pysty sulattamaan sitä että myyjä ei viitsi vaivaitua ottamaan mitään kontaktia. 35min autoissa istumisen jälkeen joku huutaa 20m päästä: oliko sulla jotain.
Autokuume oli onneksi mennyt jo pakkasen puolelle joten totesin: ei, ei mulla mitään.

Lopulta auto tuli katsastuksesta. Katsastaja antaa laput käteen ja sanoo:
- kaikki kunnossa. Hyvää matkaa.
- ????????

Mitä siis tapahtui? AV autosähkö Espoosta ei hoitanut hommiaan vaan yritti laskuttaa minulta 750 eur turhasta?
Katsastuskonttori ei hoitanut hommiaan kiiressä, kunhan hurauttivat Märsun läpi prosessista ja sillä selvä?
Vai oliko AV Espoon autosähkän diagnoosi väärä ja itse korjasin murheen vaihtamalla 8,90 eur maksaneen suotimen?
Kuka nyt ei hoitanut hommiaan oikein?

Autoilu ei ole aina helppoa.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Kuulostaa ihan normaalilta. Hommahan on, että paperissa jos lukee tietty arvo koholla, "tiedetään" syylliseksi esim. se katti. Se perustuu useimmiten vaan vanhoihin kokemuksiin ja faktatietoon. Sitä ei oteta huomioon, että imuilma mahdollisesti tukkoista ja jopa likaista -> aiheuttaa onkelmia -> päästöt pieleen, kun seokset sekoaa.
Eipä se kai paljoa tarvitse.
Tai sitten ne ei ekalla kerralla osanneet ottaa päästöjä oikein (nähty tätäkin) laisinkaan, vaan kusoivat sen. Joskus jopa kylmältä koneelta yritetty ottaa päästöjä (!), eihän se VOI olla OK, jos ei kone + katalysaattori ole käyntilämpösiä.
Tähänkin on usein toimiva ratkasu: huudatetaan kone hehkuvaksi ennen konttoria. Irtoopahan karsta, ehkä.

Esim. oma isäukkoni oli "ovela" tuon suhteen; vanhan kunnon pösön rikastimen anturi oli sökö. Tai anturin johto, tai joku sellainen. Tämän takia tyhjäkäynti heitteli ja oli huono. Sonaxia tankkiin ja motarilla katalysaattori hehkuvan lämpöiseksi ja konttorille - aina läpi ja vieläpä erinomaisin arvoin. Jos yritti ilman Sonaxia tai koneen kuumentamista, aina hylsy.

sallas
Viestit: 217
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 18:03
Car(s): Lancia Delta -09 ja vääränmaalaiset lelut: 2 x V8 ja tukankuivain MR2 ZZW30
ex: 159 2.4 JTDm -07,156 1,9 JTDm -05 ja pari Fiatia + kasa vääränmaalaisia
Paikkakunta: Otava (Mikkeli)

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja sallas »

Meidän tapauksessa sentäs auto oli ajettu kunnolla lämpimäksi ja katsastusmies varmaan vielä lähemmäs vartin murisutti hallissa parhaimmillaan 6000 kierroksilla ja oikeen sanoi että yrittää keinolla millä hyvänsä saada ne arvot läpi, mutta ei onnistu :lol:

Ajoin itse auton ulos katsastustiloista ja pihassa jäin suorittamaan kiroamis- ja soitteluringin, niin tämä sama katsastusmies tulee muutaman minuuutin päästä autolle: "tuossa googleteltiin kun oli niin mielenkiintoinen" ja lisää vinkkejä mitä kannattaa tsekata, että välillä näinkin päin :-D

sallas
Viestit: 217
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 18:03
Car(s): Lancia Delta -09 ja vääränmaalaiset lelut: 2 x V8 ja tukankuivain MR2 ZZW30
ex: 159 2.4 JTDm -07,156 1,9 JTDm -05 ja pari Fiatia + kasa vääränmaalaisia
Paikkakunta: Otava (Mikkeli)

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja sallas »

Menee vaan jännemmäksi, kävin vaihdattaa raidetangon pään + teettää nelipyöräsuuntauksen, niin samalla sit päätettiin kattoa ne päästöt että saisko niitä kikkailtua läpi. No yllätys oli melkosen suuri kun arvot ei heitelly yhtään eikä ollut mitään ongelmaa?!
Ainoa asia jota tässä välillä on tapahtunut on ecun resetointi.
Joko katsastusaseman vehkeet ei ole pelittäneet tai jotain on muuten mennyt pieleen mittaustilanteessa. Tai sitten tuo ecu on oikeasti opetellut viimesyksyisen imupuolen vuodon aikaan seokset päin honkia ja nyt resetoinnin jälkeen oppiva ecu on tullut järkiinsä ja syötöt taas pelittää.

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2339
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Eipä elo tämän baijerilaisen kanssakaan aivan ruusuisesti lähtenyt käyntiin, kun viikko oston jälkeen kyrvähti CCC-yksikkö (navi+radio+puhelin). Nyt toimii, kun vaihdettiin uusi yksikkö. Sopuhintaan 1000€+.

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Bongasin tässä lähiaikoina nosturilla ilman etupuskuria olleen n.vm.-00 Almeran kolarikorjauksessa. Eturunkorauta joka on muutaman millin paksu oli paikoittain totaalisen läpimätä.. Klara wappen.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Cadamuro
Viestit: 1056
Liittynyt: 26 Touko 2011, 22:34
Car(s): 159 2.4 TI farkku.
155 2.0 TS WB
75 2.0 TC
75 3.0 V6 America
Fiat Tipo sport 2000 Roadsport 2B
156 TS (ex)
Fulvia 1.3 HF (ukon).
Giulietta -81 (^)
128SC Kilpuri (^) (ex)
155 v6 (ex)
Paikkakunta: Mänttä

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Cadamuro »

gYdEbUh kirjoitti:Bongasin tässä lähiaikoina nosturilla ilman etupuskuria olleen n.vm.-00 Almeran kolarikorjauksessa. Eturunkorauta joka on muutaman millin paksu oli paikoittain totaalisen läpimätä.. Klara wappen.
Kaverilla on kanssa 00 almera ja osti kolaroituna. Nytkun se vaihto etupalkkia niin kanssa aivan läpimätä.
Kantapään kautta vuodesta -93..

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja mutt »

Aikoinaan 80-luvulla sukulaismiehellä oli melkoisen mätä (vissiin kattopelti oli ainoa ehjä pelti) Volvo 144. Ei sen kuntoa kukaan silloin ihmetellyt, autohan oli "jo 14 vuotta vanha." Kyllä nykyautoista on koriltaan paljon kestävämpiä tullut, vaikka esim. Mazda onkin ollut vastavirran kulkija.

Finikorin kuvagalleriassa oli aikoinaan -98 Almera, silloin muutaman vuoden vanha (4-6v), ja oli muuten melkoisen laajaa rusketusta pohjassa. Kai ne Cherryn perinteet velvoittivat... :mrgreen:
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Mikäköhän mahtoi cliota vaivata,kun emäntä soitteli työmatkalta,että ratti tärisee julmetusti,ja pystyy maks 60km/h ajamaan.No lähettiin viemään toista autoa tilalle duunipaikalle.Kävin kuitenkin koittamassa autoa,ja auto pelasi normaalisti.Auto siis tärisi työpaikalle asti,ja ajo oli maantie ajoa.
Ensimmäiseksi tuli mieleen,että vanteessa olisi jäätä,mutta keli oli +puolella,ja tien pinta märkä.Nyt siis auto pelaa normaalisti

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Smacket »

Tämä ei tullut varmaan yllätyksenä kenellekkään?

http://www.talouselama.fi/uutiset/varo+ ... i/a2096011" onclick="window.open(this.href);return false;
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Haha!
Kuva

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Smacket kirjoitti:Tämä ei tullut varmaan yllätyksenä kenellekkään?

http://www.talouselama.fi/uutiset/varo+ ... i/a2096011" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Njooo... wolkkareilla on luotettava maine, joten nämä uutiset voi sivuttaa ihan surutta :)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Matti_S
Viestit: 595
Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08

Pärtsätin: Triumph Thruxton '06
Paikkakunta: Oulu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Matti_S »

Jahas. Lisää pikku-miniropleemaan.

Ilsassa muiden sähkösekoiluiden lisäksi pysy ikkunat kiinni :O. Muutaman kerran nyt pakkasella kun on jättänyt auton parkkiin, niin ikkuna on palatessa ollu muutaman sentin raollaan. Pahin oli toissa vloppuna kun teki tempun kolmesti kahen päivän aikana. Ei hirviästi naurata kun pitäs lähtä ranskaan kuukaudeksi kuupoileen.
-Matti-

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Renault clio-04.Viime vuoden lopussa ilmeni vika,että moottorin pakokaasujärjestemän merkkivalo syttyi muutamaan otteeseen.Sammui itsestään kun oli ajanut pidemmän pätkän,ja syttyi taas jos kylmänä kiihdytti reippaasti.Moottori pelaa ok,paloi valo tai ei.
Mutta nyt on valo loimottanut pari kuukautta,eikä tunnu itsestään sammuvan.Mikäköhän mennyt?Oisko jollain renuissa vastaavaa vikaa ollut.
Oma villi veikkaus.lambra,katti tai puola

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Tuo puola voisi olla melkoisen vahva epäilys. Ei olisi ilmeisesti ihan ensimmäinen renu, josta pettää.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Eikö cliossa ole oma puola per sylinteri?miten tuota lähteä testaamaan,että mikä neljästä?
Ehkä kannattaisi pakokaasut käydä mittaamassa,että voisi sulkea lambran ja katin pois,tai toisaalta kylmä kone ja,katti ei vielä kuuma,voisi sytyttää herkän vikavalon?
Sytytys puoleen viittaa taas,että palamatonta pääsee läpi kiihdytyksessä,mutta mutta miksi vaan kylmänä?
Tulpat on muistaakseni juuri vaihdettu

legza
Viestit: 844
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
Paikkakunta: Hollola

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja legza »

Vikakoodien lukua vaan, niin tietää mistä lähteä etsimään...

Avatar
jansku
Viestit: 517
Liittynyt: 02 Huhti 2007, 16:10
Car(s): VW Polo GT + VW Tiguan (ex; 156 1.8ts, 206CC, Mini One, C4 VTS, A2, A3 2.0tdi, Mini one, Mini Cooper S clubman, VW Polo, VW Polo, A4)
Paikkakunta: Helsinki

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja jansku »

Yleensä jos omistaa automaatti-vaihteisen auton siihen on jokin syy, no minäpä päätin herätellä hieman itseäni ja ajelin ns. rattivaihteilla audia huomatakseni, omaksi ilokseni että vaihto 1-2 tapahtuu melkoisella nykäisyllä...Yleensä kun automaatti on kyseessä auto lähtee 2-vaihteella liikkeelle,eikö? Paitsi en tiedä DSG:stä kun "akselin päällä" on jo toinen vaihde valmiina, eli kaksi vaihdetta periaatteessa samaan aikaan "sisällä"...Mistä tällainen suht karmivalta tuntuva nykäisy mahtaa johtua, jos ja kun sitä ei tunnu silloin kun ajelen "d":llä eikä varsinkaan silloin kun ajan "s":llä -> antaa kierrättää eikä laatikko ole kokoajan vaihtamassa vaihteita. Musta tuntuu et se "s":llä ajaminen toimii paremmin keskustassa jossa pysähdyksiä sattuu enemmän kuin 10 metrin välin...toki silloin EI kannata katsoa kulutuksia...
itken mielummin alfa romeossa kuin toyotassa

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Abarth »

jansku kirjoitti:Yleensä kun automaatti on kyseessä auto lähtee 2-vaihteella liikkeelle,eikö?
Raskaasta kalustosta en tiedä, mutta henkilöautoissa ei ole moista tullut vastaan. :shock:

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

^ Niin Mersut kuin Alfatkin lähtevät laatikon "talvi"asennossa kakkosella liikkeelle.

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1608
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

Jep, mun kissassa on mersun laatikko ja normaali tilassa kakkosella lähtee aina liikkeelle. S- nappi kytkettynä käyttää ykköstä..

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Abarth »

^^No niinpä taisi ollakin.

Mun molemmissa automaateissa vaihteiston "talviasento" on/oli korvattu jakolaatikolla. :)

Avatar
jansku
Viestit: 517
Liittynyt: 02 Huhti 2007, 16:10
Car(s): VW Polo GT + VW Tiguan (ex; 156 1.8ts, 206CC, Mini One, C4 VTS, A2, A3 2.0tdi, Mini one, Mini Cooper S clubman, VW Polo, VW Polo, A4)
Paikkakunta: Helsinki

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja jansku »

jansku kirjoitti:Yleensä jos omistaa automaatti-vaihteisen auton siihen on jokin syy, no minäpä päätin herätellä hieman itseäni ja ajelin ns. rattivaihteilla audia huomatakseni, omaksi ilokseni että vaihto 1-2 tapahtuu melkoisella nykäisyllä...Yleensä kun automaatti on kyseessä auto lähtee 2-vaihteella liikkeelle,eikö? Paitsi en tiedä DSG:stä kun "akselin päällä" on jo toinen vaihde valmiina, eli kaksi vaihdetta periaatteessa samaan aikaan "sisällä"...Mistä tällainen suht karmivalta tuntuva nykäisy mahtaa johtua, jos ja kun sitä ei tunnu silloin kun ajelen "d":llä eikä varsinkaan silloin kun ajan "s":llä -> antaa kierrättää eikä laatikko ole kokoajan vaihtamassa vaihteita. Musta tuntuu et se "s":llä ajaminen toimii paremmin keskustassa jossa pysähdyksiä sattuu enemmän kuin 10 metrin välin...toki silloin EI kannata katsoa kulutuksia...
En tiedä perus automaattivaihteisista autoista mutta DSG kun hidastaa esim. risteykseen tultaessa, jarrua painamalla DSG heittää pykälän pienemmälle, annat auton valua jolloin DSG jälleen heittää pykälän pienemmälle (ei siis tarvitse seisoa jarrulla kokoaikaa). Eli tämä ominaisuus tai sitten vika? (ovatko muut DSG:llä ajavat huomanneet saman?) on sangen mukavaa ja säästää polttoainetta kun laatikko osaa vaihtaa pienemmälle jotta moottorijarrutuksella vauhti hidastuu, sit ellei takana ajava osaa katsoa muuta kuin minun jarruvaloja saattaa hänelle tulla yllätykseksi pysähtyminen mut se ei omasta mielestä ole täysin minun vika, enhän minäkään silmä kovana kyylää pelkästään mitä edessä ajava tekee vaan pidän silmällä mitä ylipäätään liikenteessä tapahtuu jotta voin ennakoida parhaani mukaan...Kaupunkikulutus on pysynyt 9l/100km / keskikulutus 6.8l/100km ottaen huomioon että 90% ajostani tapahtuu ruuhka-aikana sarakkeella sörnäinen - lauttasaari ja toistepäin, mikä on omasta mielestä aika mukava lukema. Diesel vielä kun on niin pienet kiihdytykset esim. valoista tai moottoritielle tultaessa ei niinkään näy polttoaineen kulutuksessa.
itken mielummin alfa romeossa kuin toyotassa

sanctus
Viestit: 1053
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Uusimmassa TM:ssa näytti olevan hankintahinnaltaan suht korkeiden autojen merkkihuoltojen arvostelu. Sen enempää en ehtinyt tsekata jutusta, oliko esim. Alfaa mukana, mutta ainakin BMW näytti saaneen huollon onnistumisesta yhden tähden viidestä. Kuulostaa jokseenkin kysymyksiä herättävältä.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Alfa ei o premium.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja V6 »

joo ei tarvii maksaa yhden tähden huolloista extraa.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Farina
Viestit: 1478
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Farina »

sanctus kirjoitti:Uusimmassa TM:ssa näytti olevan hankintahinnaltaan suht korkeiden autojen merkkihuoltojen arvostelu. Sen enempää en ehtinyt tsekata jutusta, oliko esim. Alfaa mukana, mutta ainakin BMW näytti saaneen huollon onnistumisesta yhden tähden viidestä. Kuulostaa jokseenkin kysymyksiä herättävältä.
BMW-foorumilla on muistaakseni vastaavan henkinen "Laakkonen-ketju", kun Alfa-palstalla on DA:n ja Autokeskuksen ylistysvirret. Ilmeisesti Laakkosen huoltotoiminta pääkaupunkiseudulla ei ole kovin vakuuttavaa.

Avatar
Antijape
Viestit: 758
Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Antijape »

Tämä kuulunee tähän ketjuun? Kävin äsken lounaalla ja sattui tälläinen näky eteen. Oli pakko ikuistaa.
Liitteet
IMAG0135.jpg
(357.05 KiB) Tiedosto ladattu 6313 kertaa

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Smacket »

^ Vanhassa vara parempi... :-D
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

Ei ole murheita vielä.. mutta josko kohta on.

Täällä oli muistaakseni parikin Opel-miestä.. niin eihän RE85 passaa tuommoiseen B Vectraan (2ltr)?? Koetin Opel-foorumiltakin stalkata..ei kai edes 50-50 suhteessa. Kovasti koitin toppuutella mutta sitä se Opelin onnellinen omistaja vaan vetäsee tankkiin. Kone käy kyllä hyvin, mutta ei taida polttoainejärjestelmä kestää..??
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen

Vesmo
Viestit: 25
Liittynyt: 14 Joulu 2011, 22:29

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Vesmo »

maybetomorrow kirjoitti:Ei ole murheita vielä.. mutta josko kohta on.

Täällä oli muistaakseni parikin Opel-miestä.. niin eihän RE85 passaa tuommoiseen B Vectraan (2ltr)?? Koetin Opel-foorumiltakin stalkata..ei kai edes 50-50 suhteessa. Kovasti koitin toppuutella mutta sitä se Opelin onnellinen omistaja vaan vetäsee tankkiin. Kone käy kyllä hyvin, mutta ei taida polttoainejärjestelmä kestää..??
Jos Opeliin on varaa, niin kai on vara tankata normi-bensaa? Eheh.

Näin maalaisjärjellä ajateltuna ainakin luulisi, että jos viunabensaa haluaa Opelin kitusiin, niin ecu-boxi ainakin kannattanee vaihtaa ennen sitä.
Viimeksi muokannut Vesmo, 10 Kesä 2012, 02:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

maybetomorrow kirjoitti:Kone käy kyllä hyvin, mutta ei taida polttoainejärjestelmä kestää..??
Taitaa olla toisinpäin, uskoisin että polttoainejärjestelmä kyllä kestää mutta ongelmat tulee toiminnassa kun ecu ei ymmärrä moisen polttoaineen päälle.

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja mutt »

Onhan noita sekoituksia aika monetkin jo kokeilleet eri merkkisissä autoissa. Polttoainejärjestelmän osien kestävyyshän se pahin ongelma on.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Tässä ei ole kyse murheista, vaan päinvastoin: Vaihdatin toissa päivänä vanhempieni Fiat Punto 60 -autoon jakohihnan hilppeineen. Edellinen vaihto oli tehty heinäkuussa 2005 eli melkein tuli hihnalle 7 vuotta täyteen. Fiat Punto kestää, ja käyttö & omistaminen on halpaa. Lisättäköön vielä, että pohjoisen Keski-Suomen huonokuntoisilla päällystetyiilä sivuteillä Punto 60 on käytännössä yhtä nopea (tai nopeampi) kuin yli kolme kertaa tehokkaampi Alfa Romeo 156 2,5 V6 Sportpack-alustoineen.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

155156 kirjoitti:Fiat Punto kestää
On sillä Puntonkin kestolla rajansa :mrgreen:
Kuva

Tältä näytti kaverin (nainen) Punton remmi viime kesänä. Taisi remmi olla yhtä vanha kuin autokin, lukuja en just muista. Startatessa meni poikki.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

155156 kirjoitti:Tässä ei ole kyse murheista, vaan päinvastoin: Vaihdatin toissa päivänä vanhempieni Fiat Punto 60 -autoon jakohihnan hilppeineen. Edellinen vaihto oli tehty heinäkuussa 2005 eli melkein tuli hihnalle 7 vuotta täyteen. Fiat Punto kestää, ja käyttö & omistaminen on halpaa. Lisättäköön vielä, että pohjoisen Keski-Suomen huonokuntoisilla päällystetyiilä sivuteillä Punto 60 on käytännössä yhtä nopea (tai nopeampi) kuin yli kolme kertaa tehokkaampi Alfa Romeo 156 2,5 V6 Sportpack-alustoineen.
Onhan se halpa. 2001 vuosimallin punto sanoi 4 vuodessa ja ~130tkm:ssa mm: hajonnut ABS, hajonnut Airbag, hajonnut ECU, hajonneet puolat. Hintaa näille jokaiselle tuli yli tonni.

Mikään noista ei myöskään mennyt takuuseen.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Jatketaan täällä, kun tänne paremmin sopiva aihe.
Alfissimo kirjoitti:
Alfissimo kirjoitti:Kohtuullisen ikävä naputus pesosen pellin alta
Vahvin arvaus tällä hetkellä jonkun kk-laakerin pettäminen...koneita ei kuulemma laakeroida ollenkaan, vaan tulee puolimoottori tilalle.
Tattaraa! Kaksi veiviä vetänyt kk-laakerit ympäri ja solmuun. Ihme, että naputti. Tällä hetkellä tarjolla tehdaskunnostettua moottoria á4000 €rkkiä ja huomenna selviää tarkempi laskelma koko potista. Siinähän myyjä yskii korjaamolta saamaansa sähköpostiaan, minä ostin merkkiliikkeestä merkkiliikkeessä säännöllisesti huolletun auton ehjällä moottorilla.
Katsotaan nyt mitä saan tilalle :lol: .

Rasvis, kun niitä öljyjä kummasteli. Tuosta löytyi merkinnöistä vielä kaiken lisäksi, ettei ole edes käytetty suosituksen mukaisia öljyjä. Tuo moottorityyppi on öljyiltään ihan yhtä nirso, kuin 156:n JTS-koneet 10W60:sen suhteen. Väärät öljyt pidemmän päälle tuhoaa koko mosan.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Siis merkkiliike on säännöllisesti kaatanut pataan jotain muuta kuin mitä sinne valmistajan speksauksen mukaan kuuluu? :crazyeyes:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Eihän toi ole ihme eikä mikään. Katos huvikses puolen 2.0JTS:n öljyistä. 5W30:stä niihin tungetaan likipitäen joka puolella, jos ei erikseen sano mittään... Näin olen nähnyt ja kuullut tapahtuvan O_O

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Rasvis kirjoitti:Siis merkkiliike on säännöllisesti kaatanut pataan jotain muuta kuin mitä sinne valmistajan speksauksen mukaan kuuluu? :crazyeyes:
Sillä varauksella "väärät" oljyt, että tuskin siellä ennen viimeistä öljynvaihtoa olleet Castrolin SLX Professional 5w-40 öljyt ihan täyttä kuraa ovat olleet, mutta eivät ainakaan tehtaan vaatimaa C2-luokituksen öljyä. Ja Professional ei siis tässä yhteydessä tarkoita, että olisi jotenkin erikoisen parempaa Pro-öljyä, vaan professional=ammattikäyttöön=huolloille tarkoitettua öljyä.

Viimeiset 5tkm ajoin noilla itse vaihdattamillani C2 öljyillä, kun sellaiset koneeseen kuuluu, niin tuli vaan mieleen, että olisiko sitten jopa jotain paskaa lähtenyt liikkeelle parempien öljyjen seurauksena ja tukkinut kanavan jos toisenkin :shock: . En edes tiedä voisiko olla mahdollista.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Huollolta terveisiä, että on siellä turbokin ottanut itseensä, kuten alkuun pelkäsivätkin. Eivät uskalla kasata enää vanhaa takaisin.

Kaiken kivan lisäksi kone on joko hajotessaan tai juuri ennen hajoamistaan imaissut kaksi litraa öljyä ilman, että mikään valo autossa on syttynyt. Missähän ne öljyt sitten on? No hiukkassuodattimessahan ne on nokea liimaamassa ja se liima ei sitten enää poltolla sieltä poistu mihinkään.
Myyjäkin oli saanut kustannusarvion ja varovaisesti soitteli, että kuinkahan paljon olisin itse halukas osallistumaan. Ei tosin yllättynyt, kun totesin näkemykseni, etten mitään.
Joo, saan uuden turbon ja tehdaskoneen. Eipä se paljon lohduta, kun auton nimellisarvoon sillä ei ole paskankaan vaikutusta. Päinvastoin minulle tulee lisäkuluja siitä, että joudun lisäksi itse maksamaan myös uusista osista, joihin ei olisi normaalisti ollut vielä mitään tarvetta koskea, jos en halua keulaa kasattavan vanhoilla osilla esim. kytkin, puslia ja niveliä, jotka joka tapauksessa pitää purkaa, kun kone ja apurunko irti lähtevät.

Niin, se kustannusarvio? Tällä hetkellä 7500€, kun turbokin tuli kummittelemaan, eikä summassa ole edes mukana tuota lähes varmasti tuhoutunutta hiukkassuodatinta.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
VMTD
Viestit: 3178
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja VMTD »

:crazyeyes: ^ Tuollahan saa jo melko hyvän autonkin.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Ihanko tosi? Täytyy melkein kohta ehdottaa, että pistetään kauppa purkuun. Korjaavat tuon sitten omalla korjaamollaan omaan piikkiinsä ja myyvät pois. Olisikohan se niille yhtään kannattavampi vaihtoehto, kuin alkaa makselemaan toiselle korjaamolle. Ainakin saisivat osat omakustannehintaan ja työt menisi oman asentajan piikkiin.

Sittenhän sen voisi hakea korjattuna taas takaisin :mrgreen: , no ei.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ei paha. Ex-Chevaan ei ihan olisi tuolla rahalla saanut uutta automaattilaatikkoa. Siis tiskiltä pelkkää laatikkoa, asennus on sitten eri laskuun.

Mitäs myyjä? Tuohan on jo huomattavan reilua jos maksavat koko roskan, Delta-auto oli kai joskus linjannut koneen käyttöiäksi 200tkm eli tässä tapauksessa et olisi saamassa oikeastaan mitään.
- Epäkelpokeräilijä -

Vastaa Viestiin