Muiden merkkien murheita.
Valvoja: Moderators
- WWWVespa
- Viestit: 1742
- Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
- Car(s): 159 SW
ex 147 1.6 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Muiden merkkien murheita.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.
- Cadamuro
- Viestit: 1056
- Liittynyt: 26 Touko 2011, 22:34
- Car(s): 159 2.4 TI farkku.
155 2.0 TS WB
75 2.0 TC
75 3.0 V6 America
Fiat Tipo sport 2000 Roadsport 2B
156 TS (ex)
Fulvia 1.3 HF (ukon).
Giulietta -81 (^)
128SC Kilpuri (^) (ex)
155 v6 (ex) - Paikkakunta: Mänttä
Re: Muiden merkkien murheita.
Mullon kakkosautona tommonen ford fiesta -89 minkä kävin ostamassa perjantaina. Ongelmana on että mittari oli totaalisen pimeenä, bensamittari ainoastaan toimi jotenkuten. Sain mukaan toisen mittarin ja tossa äsken vaihtelin sen ja huomasin ettei nopeusmittari/kilometrimittari toimi vieläkään. Kävin sitten kaverin varaosafiestasta hakemassa vaijerin ja mittarin, ja vaihdoin paikoilleen. Mittari ei toimi vieläkään, ja ennen se siinä kaverin autossa oli toiminut. Eli mikähän mahtaisi olla vikana? Olisiko jollain ehdotuksia mitä alkaisi seuraavaksi katsomaan?
Kantapään kautta vuodesta -93..
- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
Re: Muiden merkkien murheita.
^ Hmm, jotenkin tuli mieleen erään työkaverin samanmoinen murhe - olivat kuulemma Fordin huollossa sanoneet että jokin "boxi" olis sökö. Käytännössä meinasi sitä ettei kannata korjata.
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Muiden merkkien murheita.
Meillä oli joskus '87 Fiesta. Siinä oli kierroslukumittari korjattu laittamalla uusi mittari kiinni ja kierrokset katottiin "jostain muualta" Liekkö tuossa tarvinneisi tehdä sama tempaus, jos suinkaan mahdollista? Ja mistä tuo ottaa sen nopeuden ylipäänsä. Oisko siellä moottorin päässä se vaijerinkolo likanen, tukkonen tai muuta jännää mukavaa?
- Cadamuro
- Viestit: 1056
- Liittynyt: 26 Touko 2011, 22:34
- Car(s): 159 2.4 TI farkku.
155 2.0 TS WB
75 2.0 TC
75 3.0 V6 America
Fiat Tipo sport 2000 Roadsport 2B
156 TS (ex)
Fulvia 1.3 HF (ukon).
Giulietta -81 (^)
128SC Kilpuri (^) (ex)
155 v6 (ex) - Paikkakunta: Mänttä
Re: Muiden merkkien murheita.
Joo siis vaihdelaatikkoon menee se mittarinvaijerin toinen pää. Voisiko sitten likaisuudesta jättää nopeuden näyttämättä? Pitää kokeilla ruiskutella jotain bräkleeniä koloon jos vähän edes auttaisi. Tommonen parinsadan talvirassihan tuo on joten ei kauheesti väliä, mutta olisi se kiva tietää paljon ajetaan ja miten pitkälle, kun ei tosiaan tuo kilometrimittarikaan toimi!Aquatica kirjoitti:Meillä oli joskus '87 Fiesta. Siinä oli kierroslukumittari korjattu laittamalla uusi mittari kiinni ja kierrokset katottiin "jostain muualta" Liekkö tuossa tarvinneisi tehdä sama tempaus, jos suinkaan mahdollista? Ja mistä tuo ottaa sen nopeuden ylipäänsä. Oisko siellä moottorin päässä se vaijerinkolo likanen, tukkonen tai muuta jännää mukavaa?
Kantapään kautta vuodesta -93..
-
- Viestit: 217
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 18:03
- Car(s): Lancia Delta -09 ja vääränmaalaiset lelut: 2 x V8 ja tukankuivain MR2 ZZW30
ex: 159 2.4 JTDm -07,156 1,9 JTDm -05 ja pari Fiatia + kasa vääränmaalaisia - Paikkakunta: Otava (Mikkeli)
Re: Muiden merkkien murheita.
*kasapäin kirosanoja* Korealainen alkoi sitten hankalaksi.. juur pahimmalla mahdollisella hetkellä..
Maanantaina yritin leimaa käydä hakemassa, ja sen pitikin olla jokseenkin läpihuuto juttu, KUNNES.. päästöt, CO päin h*lvettiä
Kaikki muut arvot hyvin rajoissa, mutta CO seilaa sekä joutokäynnillä että millä vaan kierroksilla.. joutokäyntiarvot vaihtelee abt 0,4-1,0 välillä. Ei anna mitään vikakoodia eikä ole mitään oiretta. Puskaradion arvauslista on tällä hetkellä jo melko mahtava: vuoto imupuolella, vuoto pakopuolella, kaasuläppä, katti, lambda, ecu opetellut väärät seokset syksyllä (silloisen imupuolen vuodon aikoihin).. haluutteko jatkaa listaa?
Nyt olis kristallipallo tarpeen. Tilanne ei myöskään helpota se että aika loppuu kesken, leima menee maaliskuussa, huhtikuun lopussa piti mennä laitettavaksi.. Tulossa piristystä melkosen laajasti, mutta nyt ei tietenkään kannata alkaa tekeen mitään ihmeitä ennen kuin selviää että mikä siellä mättää..
Autot..
--edit:
tässä vielä vähän iltaisia ja öisiä OBD lukijan kanssa pelleilyitä ilmaissoftien kanssa, jos vaikka jollekin foorumilaiselle sanoo luvut enemmän kuin mulle, mie vaan kerään dataa, muut ymmärtää sitä
http://www.karjavarkaan.com/coupearvojahelmi2012.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Maanantaina yritin leimaa käydä hakemassa, ja sen pitikin olla jokseenkin läpihuuto juttu, KUNNES.. päästöt, CO päin h*lvettiä
Kaikki muut arvot hyvin rajoissa, mutta CO seilaa sekä joutokäynnillä että millä vaan kierroksilla.. joutokäyntiarvot vaihtelee abt 0,4-1,0 välillä. Ei anna mitään vikakoodia eikä ole mitään oiretta. Puskaradion arvauslista on tällä hetkellä jo melko mahtava: vuoto imupuolella, vuoto pakopuolella, kaasuläppä, katti, lambda, ecu opetellut väärät seokset syksyllä (silloisen imupuolen vuodon aikoihin).. haluutteko jatkaa listaa?
Nyt olis kristallipallo tarpeen. Tilanne ei myöskään helpota se että aika loppuu kesken, leima menee maaliskuussa, huhtikuun lopussa piti mennä laitettavaksi.. Tulossa piristystä melkosen laajasti, mutta nyt ei tietenkään kannata alkaa tekeen mitään ihmeitä ennen kuin selviää että mikä siellä mättää..
Autot..
--edit:
tässä vielä vähän iltaisia ja öisiä OBD lukijan kanssa pelleilyitä ilmaissoftien kanssa, jos vaikka jollekin foorumilaiselle sanoo luvut enemmän kuin mulle, mie vaan kerään dataa, muut ymmärtää sitä
http://www.karjavarkaan.com/coupearvojahelmi2012.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Viestit: 371
- Liittynyt: 19 Joulu 2005, 19:59
- Car(s): Ex Alfa Romeo GT -05
Ex Alfa Romeo MiTo 1.6 JTDm -09 - Viesti:
Re: Muiden merkkien murheita.
Samanlaista ongelmaa täälläkin.
Ajelin katsastukseen, Helppokatsastus, Delta Auton tiloissa, Kotitontuntiellä, -98 MB vaäyrysellä. Kaikki ok paitsi CO arvot nenillään.
Varasin ajan AV autosähköstä, iltapäivällä tuli tekstiviesti että MB:n katalysaattori on hajalla, hinta
töineen 750 eur. Muuten olisin ostanut ajatuksen rikkinäisestä katalysaattorista mutta pari vuotta sitten kun hankin Märsun Kamuxista
siinä hajosi katti heti. Ja siten teki MB:stä ensimmäisen autoni joka jätti tielle. Kamux hoiti hommat hienosti ja vaihtoi katin. Tai siin näin ainakin väittivät.
Kamuxin toiminnasta jäi kuitenkin hyvä kuva joten oikein uskonut että he olisivat kovin pahasti oikaisseet katin vaihdossa.
Kävin hakemassa auton AV autosähköstä. Tarkastumaksu 100 eur.
Asia jäi vähäksi aikaa mietintään. Selailin Saksasta kattien hintoja ja ajattelin että tilaanpa sieltä, hintaakin miellyttävät reilu 200eur.
Ajattelin että käyn konttorilla hakemassa lisää ajoaikaa niin ei tule kiire sen katalysaattorin asentamisen kanssa. Ennen uutta katsastusta kurvasin
Motonettiin ja vaihdoin parkkivalon sekä samalla ostin uuden ilmansuodattimen, 8,90eur.
Kurvasin seuraavaksi takaisin Helppokatsastukseen. Tiskille päästyäni siellä oli lappu jossa kerrottiin että on kiirrettä ja menee hetki.
Odottelin n. 15min tiskillä kunnes "Rane" saapui paikalle. Ilman tervehdystä kysyi rekisteriotetta. Keskustelu meni näin:
Rane: Rekisteriote
Minä: Ole hyvä
Rane: Jälkitarkastus lappu
Minä: Mikä?
Rane: Jälkitarkastus lappu. Se minkä täältä sait.
Minä: Se on tainnut jäädä sinne missä tämä oli tarkistettavana
Rane: Minkälaisissa paikoissa sä huollatat autoa poika?
Minä: AV autosähkössä....?
Rane: Eikö ne tajua että sä tarvitset jälkitarkastuslapun.
Minä: No, ei sitä nyt ole joten mitä tehdään?
Rane: Sen voi tulostaa uudestaan mutta se sit maksaa.
Minä: Aha. No tulostetaan se.
Rane meni pois ja hetken päästä tiskin taakse ilmestyi "VillePetteri" lippahattuineen.
VillePetteri: Joo, kyl täs lukee että pitää olla jälkitarkastuslappu kun tulee uudestaan näyttämään.
Kyl sun poika(minä vajaa 40v), kannattais lukee noi laput tarkemmin mitä niissä lukee.
Minä: öööööö...... wtf?
Noh lopulta asiakkaan tyhmäksi tekemisen lomassa saatiin lappukin tulostettua ja "tän kerran ei tartte maksaa lisää tulostamisesta".
Sepä huojentava tieto. Taakseni oli kertynyt muutaman henkilön jono. VillePetteri, asiaan kuuluvien huokausten saattelemana, laahustaa tulostimelta koneelle. Naputtaa hetken. Kailottaa riittävään kovaan ääneen:
VillePetteri: sullä jätkä on verot pystyssä!!!
Minä: no ei varmaan ole!
VillePetteri: on, tässä näkyy että sulla on verot pystyssä
Minä: ei varmasti ole!
VillePetteri: on
Minä: No, tämä ei selkeästi etene joten mitä pitää tehdä.
VillePetteri: me tarvitaan kuitti.
Minä: Ok
Menin autolle. Läppäri auki. Verkkopankkiin. Kuitti näytölle ja takaisin jonoon.
Jonkin ajan kuluttua pääsen VillePetterin kanssa juttusille. Kone auki, tuossa on kuitti maksetusta verosta.
VillePetteri: joo niinhän toi on maksettu. Mutta toi ei riitä, me tarvitaan kuitti.
Minä: voiko tämä lähettää sähköisenä?
VillePetteri: joo, mä anna sähköpostiosoitteen (Luulin että Helppokatsastuksen henkilökunnalla on yrityksen sähköpostiosoitteet mutta ei).
Kuittini lähti pankkitietoineen osoitteeseen joka oli VillePetteri81@gmail.com
Kuitin saatuan VillePetteri meni taas koneelle - täähän onkin kunnossa katoin väärin.
Huoh.
No, Väyrynen siirtyi seuraavaksi katsastukseen. Itse jäin pyörimään Deltan tiloihin. Olin erittäin turhautunut prosessiin, Märsuun ja vanhoihin autoihin. Joten nyt on saatava Alfa 159 alle. Paukkuttelin ovia ja istuskelin parissa Alfassa. Mutta kukaan ei tullut myymään. Itse kun teen työkseni myynnin kehittämistä ei oikein pysty sulattamaan sitä että myyjä ei viitsi vaivaitua ottamaan mitään kontaktia. 35min autoissa istumisen jälkeen joku huutaa 20m päästä: oliko sulla jotain.
Autokuume oli onneksi mennyt jo pakkasen puolelle joten totesin: ei, ei mulla mitään.
Lopulta auto tuli katsastuksesta. Katsastaja antaa laput käteen ja sanoo:
- kaikki kunnossa. Hyvää matkaa.
- ????????
Mitä siis tapahtui? AV autosähkö Espoosta ei hoitanut hommiaan vaan yritti laskuttaa minulta 750 eur turhasta?
Katsastuskonttori ei hoitanut hommiaan kiiressä, kunhan hurauttivat Märsun läpi prosessista ja sillä selvä?
Vai oliko AV Espoon autosähkän diagnoosi väärä ja itse korjasin murheen vaihtamalla 8,90 eur maksaneen suotimen?
Kuka nyt ei hoitanut hommiaan oikein?
Autoilu ei ole aina helppoa.
Ajelin katsastukseen, Helppokatsastus, Delta Auton tiloissa, Kotitontuntiellä, -98 MB vaäyrysellä. Kaikki ok paitsi CO arvot nenillään.
Varasin ajan AV autosähköstä, iltapäivällä tuli tekstiviesti että MB:n katalysaattori on hajalla, hinta
töineen 750 eur. Muuten olisin ostanut ajatuksen rikkinäisestä katalysaattorista mutta pari vuotta sitten kun hankin Märsun Kamuxista
siinä hajosi katti heti. Ja siten teki MB:stä ensimmäisen autoni joka jätti tielle. Kamux hoiti hommat hienosti ja vaihtoi katin. Tai siin näin ainakin väittivät.
Kamuxin toiminnasta jäi kuitenkin hyvä kuva joten oikein uskonut että he olisivat kovin pahasti oikaisseet katin vaihdossa.
Kävin hakemassa auton AV autosähköstä. Tarkastumaksu 100 eur.
Asia jäi vähäksi aikaa mietintään. Selailin Saksasta kattien hintoja ja ajattelin että tilaanpa sieltä, hintaakin miellyttävät reilu 200eur.
Ajattelin että käyn konttorilla hakemassa lisää ajoaikaa niin ei tule kiire sen katalysaattorin asentamisen kanssa. Ennen uutta katsastusta kurvasin
Motonettiin ja vaihdoin parkkivalon sekä samalla ostin uuden ilmansuodattimen, 8,90eur.
Kurvasin seuraavaksi takaisin Helppokatsastukseen. Tiskille päästyäni siellä oli lappu jossa kerrottiin että on kiirrettä ja menee hetki.
Odottelin n. 15min tiskillä kunnes "Rane" saapui paikalle. Ilman tervehdystä kysyi rekisteriotetta. Keskustelu meni näin:
Rane: Rekisteriote
Minä: Ole hyvä
Rane: Jälkitarkastus lappu
Minä: Mikä?
Rane: Jälkitarkastus lappu. Se minkä täältä sait.
Minä: Se on tainnut jäädä sinne missä tämä oli tarkistettavana
Rane: Minkälaisissa paikoissa sä huollatat autoa poika?
Minä: AV autosähkössä....?
Rane: Eikö ne tajua että sä tarvitset jälkitarkastuslapun.
Minä: No, ei sitä nyt ole joten mitä tehdään?
Rane: Sen voi tulostaa uudestaan mutta se sit maksaa.
Minä: Aha. No tulostetaan se.
Rane meni pois ja hetken päästä tiskin taakse ilmestyi "VillePetteri" lippahattuineen.
VillePetteri: Joo, kyl täs lukee että pitää olla jälkitarkastuslappu kun tulee uudestaan näyttämään.
Kyl sun poika(minä vajaa 40v), kannattais lukee noi laput tarkemmin mitä niissä lukee.
Minä: öööööö...... wtf?
Noh lopulta asiakkaan tyhmäksi tekemisen lomassa saatiin lappukin tulostettua ja "tän kerran ei tartte maksaa lisää tulostamisesta".
Sepä huojentava tieto. Taakseni oli kertynyt muutaman henkilön jono. VillePetteri, asiaan kuuluvien huokausten saattelemana, laahustaa tulostimelta koneelle. Naputtaa hetken. Kailottaa riittävään kovaan ääneen:
VillePetteri: sullä jätkä on verot pystyssä!!!
Minä: no ei varmaan ole!
VillePetteri: on, tässä näkyy että sulla on verot pystyssä
Minä: ei varmasti ole!
VillePetteri: on
Minä: No, tämä ei selkeästi etene joten mitä pitää tehdä.
VillePetteri: me tarvitaan kuitti.
Minä: Ok
Menin autolle. Läppäri auki. Verkkopankkiin. Kuitti näytölle ja takaisin jonoon.
Jonkin ajan kuluttua pääsen VillePetterin kanssa juttusille. Kone auki, tuossa on kuitti maksetusta verosta.
VillePetteri: joo niinhän toi on maksettu. Mutta toi ei riitä, me tarvitaan kuitti.
Minä: voiko tämä lähettää sähköisenä?
VillePetteri: joo, mä anna sähköpostiosoitteen (Luulin että Helppokatsastuksen henkilökunnalla on yrityksen sähköpostiosoitteet mutta ei).
Kuittini lähti pankkitietoineen osoitteeseen joka oli VillePetteri81@gmail.com
Kuitin saatuan VillePetteri meni taas koneelle - täähän onkin kunnossa katoin väärin.
Huoh.
No, Väyrynen siirtyi seuraavaksi katsastukseen. Itse jäin pyörimään Deltan tiloihin. Olin erittäin turhautunut prosessiin, Märsuun ja vanhoihin autoihin. Joten nyt on saatava Alfa 159 alle. Paukkuttelin ovia ja istuskelin parissa Alfassa. Mutta kukaan ei tullut myymään. Itse kun teen työkseni myynnin kehittämistä ei oikein pysty sulattamaan sitä että myyjä ei viitsi vaivaitua ottamaan mitään kontaktia. 35min autoissa istumisen jälkeen joku huutaa 20m päästä: oliko sulla jotain.
Autokuume oli onneksi mennyt jo pakkasen puolelle joten totesin: ei, ei mulla mitään.
Lopulta auto tuli katsastuksesta. Katsastaja antaa laput käteen ja sanoo:
- kaikki kunnossa. Hyvää matkaa.
- ????????
Mitä siis tapahtui? AV autosähkö Espoosta ei hoitanut hommiaan vaan yritti laskuttaa minulta 750 eur turhasta?
Katsastuskonttori ei hoitanut hommiaan kiiressä, kunhan hurauttivat Märsun läpi prosessista ja sillä selvä?
Vai oliko AV Espoon autosähkän diagnoosi väärä ja itse korjasin murheen vaihtamalla 8,90 eur maksaneen suotimen?
Kuka nyt ei hoitanut hommiaan oikein?
Autoilu ei ole aina helppoa.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Muiden merkkien murheita.
^
Kuulostaa ihan normaalilta. Hommahan on, että paperissa jos lukee tietty arvo koholla, "tiedetään" syylliseksi esim. se katti. Se perustuu useimmiten vaan vanhoihin kokemuksiin ja faktatietoon. Sitä ei oteta huomioon, että imuilma mahdollisesti tukkoista ja jopa likaista -> aiheuttaa onkelmia -> päästöt pieleen, kun seokset sekoaa.
Eipä se kai paljoa tarvitse.
Tai sitten ne ei ekalla kerralla osanneet ottaa päästöjä oikein (nähty tätäkin) laisinkaan, vaan kusoivat sen. Joskus jopa kylmältä koneelta yritetty ottaa päästöjä (!), eihän se VOI olla OK, jos ei kone + katalysaattori ole käyntilämpösiä.
Tähänkin on usein toimiva ratkasu: huudatetaan kone hehkuvaksi ennen konttoria. Irtoopahan karsta, ehkä.
Esim. oma isäukkoni oli "ovela" tuon suhteen; vanhan kunnon pösön rikastimen anturi oli sökö. Tai anturin johto, tai joku sellainen. Tämän takia tyhjäkäynti heitteli ja oli huono. Sonaxia tankkiin ja motarilla katalysaattori hehkuvan lämpöiseksi ja konttorille - aina läpi ja vieläpä erinomaisin arvoin. Jos yritti ilman Sonaxia tai koneen kuumentamista, aina hylsy.
Kuulostaa ihan normaalilta. Hommahan on, että paperissa jos lukee tietty arvo koholla, "tiedetään" syylliseksi esim. se katti. Se perustuu useimmiten vaan vanhoihin kokemuksiin ja faktatietoon. Sitä ei oteta huomioon, että imuilma mahdollisesti tukkoista ja jopa likaista -> aiheuttaa onkelmia -> päästöt pieleen, kun seokset sekoaa.
Eipä se kai paljoa tarvitse.
Tai sitten ne ei ekalla kerralla osanneet ottaa päästöjä oikein (nähty tätäkin) laisinkaan, vaan kusoivat sen. Joskus jopa kylmältä koneelta yritetty ottaa päästöjä (!), eihän se VOI olla OK, jos ei kone + katalysaattori ole käyntilämpösiä.
Tähänkin on usein toimiva ratkasu: huudatetaan kone hehkuvaksi ennen konttoria. Irtoopahan karsta, ehkä.
Esim. oma isäukkoni oli "ovela" tuon suhteen; vanhan kunnon pösön rikastimen anturi oli sökö. Tai anturin johto, tai joku sellainen. Tämän takia tyhjäkäynti heitteli ja oli huono. Sonaxia tankkiin ja motarilla katalysaattori hehkuvan lämpöiseksi ja konttorille - aina läpi ja vieläpä erinomaisin arvoin. Jos yritti ilman Sonaxia tai koneen kuumentamista, aina hylsy.
-
- Viestit: 217
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 18:03
- Car(s): Lancia Delta -09 ja vääränmaalaiset lelut: 2 x V8 ja tukankuivain MR2 ZZW30
ex: 159 2.4 JTDm -07,156 1,9 JTDm -05 ja pari Fiatia + kasa vääränmaalaisia - Paikkakunta: Otava (Mikkeli)
Re: Muiden merkkien murheita.
Meidän tapauksessa sentäs auto oli ajettu kunnolla lämpimäksi ja katsastusmies varmaan vielä lähemmäs vartin murisutti hallissa parhaimmillaan 6000 kierroksilla ja oikeen sanoi että yrittää keinolla millä hyvänsä saada ne arvot läpi, mutta ei onnistu
Ajoin itse auton ulos katsastustiloista ja pihassa jäin suorittamaan kiroamis- ja soitteluringin, niin tämä sama katsastusmies tulee muutaman minuuutin päästä autolle: "tuossa googleteltiin kun oli niin mielenkiintoinen" ja lisää vinkkejä mitä kannattaa tsekata, että välillä näinkin päin
Ajoin itse auton ulos katsastustiloista ja pihassa jäin suorittamaan kiroamis- ja soitteluringin, niin tämä sama katsastusmies tulee muutaman minuuutin päästä autolle: "tuossa googleteltiin kun oli niin mielenkiintoinen" ja lisää vinkkejä mitä kannattaa tsekata, että välillä näinkin päin
-
- Viestit: 217
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 18:03
- Car(s): Lancia Delta -09 ja vääränmaalaiset lelut: 2 x V8 ja tukankuivain MR2 ZZW30
ex: 159 2.4 JTDm -07,156 1,9 JTDm -05 ja pari Fiatia + kasa vääränmaalaisia - Paikkakunta: Otava (Mikkeli)
Re: Muiden merkkien murheita.
Menee vaan jännemmäksi, kävin vaihdattaa raidetangon pään + teettää nelipyöräsuuntauksen, niin samalla sit päätettiin kattoa ne päästöt että saisko niitä kikkailtua läpi. No yllätys oli melkosen suuri kun arvot ei heitelly yhtään eikä ollut mitään ongelmaa?!
Ainoa asia jota tässä välillä on tapahtunut on ecun resetointi.
Joko katsastusaseman vehkeet ei ole pelittäneet tai jotain on muuten mennyt pieleen mittaustilanteessa. Tai sitten tuo ecu on oikeasti opetellut viimesyksyisen imupuolen vuodon aikaan seokset päin honkia ja nyt resetoinnin jälkeen oppiva ecu on tullut järkiinsä ja syötöt taas pelittää.
Ainoa asia jota tässä välillä on tapahtunut on ecun resetointi.
Joko katsastusaseman vehkeet ei ole pelittäneet tai jotain on muuten mennyt pieleen mittaustilanteessa. Tai sitten tuo ecu on oikeasti opetellut viimesyksyisen imupuolen vuodon aikaan seokset päin honkia ja nyt resetoinnin jälkeen oppiva ecu on tullut järkiinsä ja syötöt taas pelittää.
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Re: Muiden merkkien murheita.
Eipä elo tämän baijerilaisen kanssakaan aivan ruusuisesti lähtenyt käyntiin, kun viikko oston jälkeen kyrvähti CCC-yksikkö (navi+radio+puhelin). Nyt toimii, kun vaihdettiin uusi yksikkö. Sopuhintaan 1000€+.
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Re: Muiden merkkien murheita.
Bongasin tässä lähiaikoina nosturilla ilman etupuskuria olleen n.vm.-00 Almeran kolarikorjauksessa. Eturunkorauta joka on muutaman millin paksu oli paikoittain totaalisen läpimätä.. Klara wappen.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
- Cadamuro
- Viestit: 1056
- Liittynyt: 26 Touko 2011, 22:34
- Car(s): 159 2.4 TI farkku.
155 2.0 TS WB
75 2.0 TC
75 3.0 V6 America
Fiat Tipo sport 2000 Roadsport 2B
156 TS (ex)
Fulvia 1.3 HF (ukon).
Giulietta -81 (^)
128SC Kilpuri (^) (ex)
155 v6 (ex) - Paikkakunta: Mänttä
Re: Muiden merkkien murheita.
Kaverilla on kanssa 00 almera ja osti kolaroituna. Nytkun se vaihto etupalkkia niin kanssa aivan läpimätä.gYdEbUh kirjoitti:Bongasin tässä lähiaikoina nosturilla ilman etupuskuria olleen n.vm.-00 Almeran kolarikorjauksessa. Eturunkorauta joka on muutaman millin paksu oli paikoittain totaalisen läpimätä.. Klara wappen.
Kantapään kautta vuodesta -93..
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Muiden merkkien murheita.
Aikoinaan 80-luvulla sukulaismiehellä oli melkoisen mätä (vissiin kattopelti oli ainoa ehjä pelti) Volvo 144. Ei sen kuntoa kukaan silloin ihmetellyt, autohan oli "jo 14 vuotta vanha." Kyllä nykyautoista on koriltaan paljon kestävämpiä tullut, vaikka esim. Mazda onkin ollut vastavirran kulkija.
Finikorin kuvagalleriassa oli aikoinaan -98 Almera, silloin muutaman vuoden vanha (4-6v), ja oli muuten melkoisen laajaa rusketusta pohjassa. Kai ne Cherryn perinteet velvoittivat...
Finikorin kuvagalleriassa oli aikoinaan -98 Almera, silloin muutaman vuoden vanha (4-6v), ja oli muuten melkoisen laajaa rusketusta pohjassa. Kai ne Cherryn perinteet velvoittivat...
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Re: Muiden merkkien murheita.
Mikäköhän mahtoi cliota vaivata,kun emäntä soitteli työmatkalta,että ratti tärisee julmetusti,ja pystyy maks 60km/h ajamaan.No lähettiin viemään toista autoa tilalle duunipaikalle.Kävin kuitenkin koittamassa autoa,ja auto pelasi normaalisti.Auto siis tärisi työpaikalle asti,ja ajo oli maantie ajoa.
Ensimmäiseksi tuli mieleen,että vanteessa olisi jäätä,mutta keli oli +puolella,ja tien pinta märkä.Nyt siis auto pelaa normaalisti
Ensimmäiseksi tuli mieleen,että vanteessa olisi jäätä,mutta keli oli +puolella,ja tien pinta märkä.Nyt siis auto pelaa normaalisti
- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
Re: Muiden merkkien murheita.
Tämä ei tullut varmaan yllätyksenä kenellekkään?
http://www.talouselama.fi/uutiset/varo+ ... i/a2096011" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.talouselama.fi/uutiset/varo+ ... i/a2096011" onclick="window.open(this.href);return false;
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Muiden merkkien murheita.
Njooo... wolkkareilla on luotettava maine, joten nämä uutiset voi sivuttaa ihan suruttaSmacket kirjoitti:Tämä ei tullut varmaan yllätyksenä kenellekkään?
http://www.talouselama.fi/uutiset/varo+ ... i/a2096011" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Matti_S
- Viestit: 595
- Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
- Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08
Pärtsätin: Triumph Thruxton '06 - Paikkakunta: Oulu
Re: Muiden merkkien murheita.
Jahas. Lisää pikku-miniropleemaan.
Ilsassa muiden sähkösekoiluiden lisäksi pysy ikkunat kiinni :O. Muutaman kerran nyt pakkasella kun on jättänyt auton parkkiin, niin ikkuna on palatessa ollu muutaman sentin raollaan. Pahin oli toissa vloppuna kun teki tempun kolmesti kahen päivän aikana. Ei hirviästi naurata kun pitäs lähtä ranskaan kuukaudeksi kuupoileen.
Ilsassa muiden sähkösekoiluiden lisäksi pysy ikkunat kiinni :O. Muutaman kerran nyt pakkasella kun on jättänyt auton parkkiin, niin ikkuna on palatessa ollu muutaman sentin raollaan. Pahin oli toissa vloppuna kun teki tempun kolmesti kahen päivän aikana. Ei hirviästi naurata kun pitäs lähtä ranskaan kuukaudeksi kuupoileen.
-Matti-
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Re: Muiden merkkien murheita.
Renault clio-04.Viime vuoden lopussa ilmeni vika,että moottorin pakokaasujärjestemän merkkivalo syttyi muutamaan otteeseen.Sammui itsestään kun oli ajanut pidemmän pätkän,ja syttyi taas jos kylmänä kiihdytti reippaasti.Moottori pelaa ok,paloi valo tai ei.
Mutta nyt on valo loimottanut pari kuukautta,eikä tunnu itsestään sammuvan.Mikäköhän mennyt?Oisko jollain renuissa vastaavaa vikaa ollut.
Oma villi veikkaus.lambra,katti tai puola
Mutta nyt on valo loimottanut pari kuukautta,eikä tunnu itsestään sammuvan.Mikäköhän mennyt?Oisko jollain renuissa vastaavaa vikaa ollut.
Oma villi veikkaus.lambra,katti tai puola
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Muiden merkkien murheita.
Tuo puola voisi olla melkoisen vahva epäilys. Ei olisi ilmeisesti ihan ensimmäinen renu, josta pettää.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Re: Muiden merkkien murheita.
Eikö cliossa ole oma puola per sylinteri?miten tuota lähteä testaamaan,että mikä neljästä?
Ehkä kannattaisi pakokaasut käydä mittaamassa,että voisi sulkea lambran ja katin pois,tai toisaalta kylmä kone ja,katti ei vielä kuuma,voisi sytyttää herkän vikavalon?
Sytytys puoleen viittaa taas,että palamatonta pääsee läpi kiihdytyksessä,mutta mutta miksi vaan kylmänä?
Tulpat on muistaakseni juuri vaihdettu
Ehkä kannattaisi pakokaasut käydä mittaamassa,että voisi sulkea lambran ja katin pois,tai toisaalta kylmä kone ja,katti ei vielä kuuma,voisi sytyttää herkän vikavalon?
Sytytys puoleen viittaa taas,että palamatonta pääsee läpi kiihdytyksessä,mutta mutta miksi vaan kylmänä?
Tulpat on muistaakseni juuri vaihdettu
-
- Viestit: 844
- Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
- Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
- Paikkakunta: Hollola
Re: Muiden merkkien murheita.
Vikakoodien lukua vaan, niin tietää mistä lähteä etsimään...
- jansku
- Viestit: 517
- Liittynyt: 02 Huhti 2007, 16:10
- Car(s): VW Polo GT + VW Tiguan (ex; 156 1.8ts, 206CC, Mini One, C4 VTS, A2, A3 2.0tdi, Mini one, Mini Cooper S clubman, VW Polo, VW Polo, A4)
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Muiden merkkien murheita.
Yleensä jos omistaa automaatti-vaihteisen auton siihen on jokin syy, no minäpä päätin herätellä hieman itseäni ja ajelin ns. rattivaihteilla audia huomatakseni, omaksi ilokseni että vaihto 1-2 tapahtuu melkoisella nykäisyllä...Yleensä kun automaatti on kyseessä auto lähtee 2-vaihteella liikkeelle,eikö? Paitsi en tiedä DSG:stä kun "akselin päällä" on jo toinen vaihde valmiina, eli kaksi vaihdetta periaatteessa samaan aikaan "sisällä"...Mistä tällainen suht karmivalta tuntuva nykäisy mahtaa johtua, jos ja kun sitä ei tunnu silloin kun ajelen "d":llä eikä varsinkaan silloin kun ajan "s":llä -> antaa kierrättää eikä laatikko ole kokoajan vaihtamassa vaihteita. Musta tuntuu et se "s":llä ajaminen toimii paremmin keskustassa jossa pysähdyksiä sattuu enemmän kuin 10 metrin välin...toki silloin EI kannata katsoa kulutuksia...
itken mielummin alfa romeossa kuin toyotassa
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Muiden merkkien murheita.
Raskaasta kalustosta en tiedä, mutta henkilöautoissa ei ole moista tullut vastaan.jansku kirjoitti:Yleensä kun automaatti on kyseessä auto lähtee 2-vaihteella liikkeelle,eikö?
Re: Muiden merkkien murheita.
^ Niin Mersut kuin Alfatkin lähtevät laatikon "talvi"asennossa kakkosella liikkeelle.
- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Muiden merkkien murheita.
Jep, mun kissassa on mersun laatikko ja normaali tilassa kakkosella lähtee aina liikkeelle. S- nappi kytkettynä käyttää ykköstä..
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Muiden merkkien murheita.
^^No niinpä taisi ollakin.
Mun molemmissa automaateissa vaihteiston "talviasento" on/oli korvattu jakolaatikolla.
Mun molemmissa automaateissa vaihteiston "talviasento" on/oli korvattu jakolaatikolla.
- jansku
- Viestit: 517
- Liittynyt: 02 Huhti 2007, 16:10
- Car(s): VW Polo GT + VW Tiguan (ex; 156 1.8ts, 206CC, Mini One, C4 VTS, A2, A3 2.0tdi, Mini one, Mini Cooper S clubman, VW Polo, VW Polo, A4)
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Muiden merkkien murheita.
En tiedä perus automaattivaihteisista autoista mutta DSG kun hidastaa esim. risteykseen tultaessa, jarrua painamalla DSG heittää pykälän pienemmälle, annat auton valua jolloin DSG jälleen heittää pykälän pienemmälle (ei siis tarvitse seisoa jarrulla kokoaikaa). Eli tämä ominaisuus tai sitten vika? (ovatko muut DSG:llä ajavat huomanneet saman?) on sangen mukavaa ja säästää polttoainetta kun laatikko osaa vaihtaa pienemmälle jotta moottorijarrutuksella vauhti hidastuu, sit ellei takana ajava osaa katsoa muuta kuin minun jarruvaloja saattaa hänelle tulla yllätykseksi pysähtyminen mut se ei omasta mielestä ole täysin minun vika, enhän minäkään silmä kovana kyylää pelkästään mitä edessä ajava tekee vaan pidän silmällä mitä ylipäätään liikenteessä tapahtuu jotta voin ennakoida parhaani mukaan...Kaupunkikulutus on pysynyt 9l/100km / keskikulutus 6.8l/100km ottaen huomioon että 90% ajostani tapahtuu ruuhka-aikana sarakkeella sörnäinen - lauttasaari ja toistepäin, mikä on omasta mielestä aika mukava lukema. Diesel vielä kun on niin pienet kiihdytykset esim. valoista tai moottoritielle tultaessa ei niinkään näy polttoaineen kulutuksessa.jansku kirjoitti:Yleensä jos omistaa automaatti-vaihteisen auton siihen on jokin syy, no minäpä päätin herätellä hieman itseäni ja ajelin ns. rattivaihteilla audia huomatakseni, omaksi ilokseni että vaihto 1-2 tapahtuu melkoisella nykäisyllä...Yleensä kun automaatti on kyseessä auto lähtee 2-vaihteella liikkeelle,eikö? Paitsi en tiedä DSG:stä kun "akselin päällä" on jo toinen vaihde valmiina, eli kaksi vaihdetta periaatteessa samaan aikaan "sisällä"...Mistä tällainen suht karmivalta tuntuva nykäisy mahtaa johtua, jos ja kun sitä ei tunnu silloin kun ajelen "d":llä eikä varsinkaan silloin kun ajan "s":llä -> antaa kierrättää eikä laatikko ole kokoajan vaihtamassa vaihteita. Musta tuntuu et se "s":llä ajaminen toimii paremmin keskustassa jossa pysähdyksiä sattuu enemmän kuin 10 metrin välin...toki silloin EI kannata katsoa kulutuksia...
itken mielummin alfa romeossa kuin toyotassa
Re: Muiden merkkien murheita.
Uusimmassa TM:ssa näytti olevan hankintahinnaltaan suht korkeiden autojen merkkihuoltojen arvostelu. Sen enempää en ehtinyt tsekata jutusta, oliko esim. Alfaa mukana, mutta ainakin BMW näytti saaneen huollon onnistumisesta yhden tähden viidestä. Kuulostaa jokseenkin kysymyksiä herättävältä.
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Muiden merkkien murheita.
Alfa ei o premium.
- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: Muiden merkkien murheita.
BMW-foorumilla on muistaakseni vastaavan henkinen "Laakkonen-ketju", kun Alfa-palstalla on DA:n ja Autokeskuksen ylistysvirret. Ilmeisesti Laakkosen huoltotoiminta pääkaupunkiseudulla ei ole kovin vakuuttavaa.sanctus kirjoitti:Uusimmassa TM:ssa näytti olevan hankintahinnaltaan suht korkeiden autojen merkkihuoltojen arvostelu. Sen enempää en ehtinyt tsekata jutusta, oliko esim. Alfaa mukana, mutta ainakin BMW näytti saaneen huollon onnistumisesta yhden tähden viidestä. Kuulostaa jokseenkin kysymyksiä herättävältä.
- Antijape
- Viestit: 758
- Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
- Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS
Re: Muiden merkkien murheita.
Tämä kuulunee tähän ketjuun? Kävin äsken lounaalla ja sattui tälläinen näky eteen. Oli pakko ikuistaa.
- Liitteet
-
- IMAG0135.jpg
- (357.05 KiB) Tiedosto ladattu 6313 kertaa
- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
Re: Muiden merkkien murheita.
^ Vanhassa vara parempi...
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
- maybetomorrow
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
- Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
- Paikkakunta: Sisä-Suomi
Re: Muiden merkkien murheita.
Ei ole murheita vielä.. mutta josko kohta on.
Täällä oli muistaakseni parikin Opel-miestä.. niin eihän RE85 passaa tuommoiseen B Vectraan (2ltr)?? Koetin Opel-foorumiltakin stalkata..ei kai edes 50-50 suhteessa. Kovasti koitin toppuutella mutta sitä se Opelin onnellinen omistaja vaan vetäsee tankkiin. Kone käy kyllä hyvin, mutta ei taida polttoainejärjestelmä kestää..??
Täällä oli muistaakseni parikin Opel-miestä.. niin eihän RE85 passaa tuommoiseen B Vectraan (2ltr)?? Koetin Opel-foorumiltakin stalkata..ei kai edes 50-50 suhteessa. Kovasti koitin toppuutella mutta sitä se Opelin onnellinen omistaja vaan vetäsee tankkiin. Kone käy kyllä hyvin, mutta ei taida polttoainejärjestelmä kestää..??
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen
Re: Muiden merkkien murheita.
Jos Opeliin on varaa, niin kai on vara tankata normi-bensaa? Eheh.maybetomorrow kirjoitti:Ei ole murheita vielä.. mutta josko kohta on.
Täällä oli muistaakseni parikin Opel-miestä.. niin eihän RE85 passaa tuommoiseen B Vectraan (2ltr)?? Koetin Opel-foorumiltakin stalkata..ei kai edes 50-50 suhteessa. Kovasti koitin toppuutella mutta sitä se Opelin onnellinen omistaja vaan vetäsee tankkiin. Kone käy kyllä hyvin, mutta ei taida polttoainejärjestelmä kestää..??
Näin maalaisjärjellä ajateltuna ainakin luulisi, että jos viunabensaa haluaa Opelin kitusiin, niin ecu-boxi ainakin kannattanee vaihtaa ennen sitä.
Viimeksi muokannut Vesmo, 10 Kesä 2012, 02:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Taitaa olla toisinpäin, uskoisin että polttoainejärjestelmä kyllä kestää mutta ongelmat tulee toiminnassa kun ecu ei ymmärrä moisen polttoaineen päälle.maybetomorrow kirjoitti:Kone käy kyllä hyvin, mutta ei taida polttoainejärjestelmä kestää..??
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Muiden merkkien murheita.
Onhan noita sekoituksia aika monetkin jo kokeilleet eri merkkisissä autoissa. Polttoainejärjestelmän osien kestävyyshän se pahin ongelma on.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Muiden merkkien murheita.
Tässä ei ole kyse murheista, vaan päinvastoin: Vaihdatin toissa päivänä vanhempieni Fiat Punto 60 -autoon jakohihnan hilppeineen. Edellinen vaihto oli tehty heinäkuussa 2005 eli melkein tuli hihnalle 7 vuotta täyteen. Fiat Punto kestää, ja käyttö & omistaminen on halpaa. Lisättäköön vielä, että pohjoisen Keski-Suomen huonokuntoisilla päällystetyiilä sivuteillä Punto 60 on käytännössä yhtä nopea (tai nopeampi) kuin yli kolme kertaa tehokkaampi Alfa Romeo 156 2,5 V6 Sportpack-alustoineen.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
On sillä Puntonkin kestolla rajansa155156 kirjoitti:Fiat Punto kestää
Tältä näytti kaverin (nainen) Punton remmi viime kesänä. Taisi remmi olla yhtä vanha kuin autokin, lukuja en just muista. Startatessa meni poikki.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Muiden merkkien murheita.
Onhan se halpa. 2001 vuosimallin punto sanoi 4 vuodessa ja ~130tkm:ssa mm: hajonnut ABS, hajonnut Airbag, hajonnut ECU, hajonneet puolat. Hintaa näille jokaiselle tuli yli tonni.155156 kirjoitti:Tässä ei ole kyse murheista, vaan päinvastoin: Vaihdatin toissa päivänä vanhempieni Fiat Punto 60 -autoon jakohihnan hilppeineen. Edellinen vaihto oli tehty heinäkuussa 2005 eli melkein tuli hihnalle 7 vuotta täyteen. Fiat Punto kestää, ja käyttö & omistaminen on halpaa. Lisättäköön vielä, että pohjoisen Keski-Suomen huonokuntoisilla päällystetyiilä sivuteillä Punto 60 on käytännössä yhtä nopea (tai nopeampi) kuin yli kolme kertaa tehokkaampi Alfa Romeo 156 2,5 V6 Sportpack-alustoineen.
Mikään noista ei myöskään mennyt takuuseen.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Muiden merkkien murheita.
Jatketaan täällä, kun tänne paremmin sopiva aihe.
Katsotaan nyt mitä saan tilalle .
Rasvis, kun niitä öljyjä kummasteli. Tuosta löytyi merkinnöistä vielä kaiken lisäksi, ettei ole edes käytetty suosituksen mukaisia öljyjä. Tuo moottorityyppi on öljyiltään ihan yhtä nirso, kuin 156:n JTS-koneet 10W60:sen suhteen. Väärät öljyt pidemmän päälle tuhoaa koko mosan.
Tattaraa! Kaksi veiviä vetänyt kk-laakerit ympäri ja solmuun. Ihme, että naputti. Tällä hetkellä tarjolla tehdaskunnostettua moottoria á4000 €rkkiä ja huomenna selviää tarkempi laskelma koko potista. Siinähän myyjä yskii korjaamolta saamaansa sähköpostiaan, minä ostin merkkiliikkeestä merkkiliikkeessä säännöllisesti huolletun auton ehjällä moottorilla.Alfissimo kirjoitti:Vahvin arvaus tällä hetkellä jonkun kk-laakerin pettäminen...koneita ei kuulemma laakeroida ollenkaan, vaan tulee puolimoottori tilalle.Alfissimo kirjoitti:Kohtuullisen ikävä naputus pesosen pellin alta
Katsotaan nyt mitä saan tilalle .
Rasvis, kun niitä öljyjä kummasteli. Tuosta löytyi merkinnöistä vielä kaiken lisäksi, ettei ole edes käytetty suosituksen mukaisia öljyjä. Tuo moottorityyppi on öljyiltään ihan yhtä nirso, kuin 156:n JTS-koneet 10W60:sen suhteen. Väärät öljyt pidemmän päälle tuhoaa koko mosan.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Muiden merkkien murheita.
Siis merkkiliike on säännöllisesti kaatanut pataan jotain muuta kuin mitä sinne valmistajan speksauksen mukaan kuuluu?
- Epäkelpokeräilijä -
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Muiden merkkien murheita.
^
Eihän toi ole ihme eikä mikään. Katos huvikses puolen 2.0JTS:n öljyistä. 5W30:stä niihin tungetaan likipitäen joka puolella, jos ei erikseen sano mittään... Näin olen nähnyt ja kuullut tapahtuvan O_O
Eihän toi ole ihme eikä mikään. Katos huvikses puolen 2.0JTS:n öljyistä. 5W30:stä niihin tungetaan likipitäen joka puolella, jos ei erikseen sano mittään... Näin olen nähnyt ja kuullut tapahtuvan O_O
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Muiden merkkien murheita.
Sillä varauksella "väärät" oljyt, että tuskin siellä ennen viimeistä öljynvaihtoa olleet Castrolin SLX Professional 5w-40 öljyt ihan täyttä kuraa ovat olleet, mutta eivät ainakaan tehtaan vaatimaa C2-luokituksen öljyä. Ja Professional ei siis tässä yhteydessä tarkoita, että olisi jotenkin erikoisen parempaa Pro-öljyä, vaan professional=ammattikäyttöön=huolloille tarkoitettua öljyä.Rasvis kirjoitti:Siis merkkiliike on säännöllisesti kaatanut pataan jotain muuta kuin mitä sinne valmistajan speksauksen mukaan kuuluu?
Viimeiset 5tkm ajoin noilla itse vaihdattamillani C2 öljyillä, kun sellaiset koneeseen kuuluu, niin tuli vaan mieleen, että olisiko sitten jopa jotain paskaa lähtenyt liikkeelle parempien öljyjen seurauksena ja tukkinut kanavan jos toisenkin . En edes tiedä voisiko olla mahdollista.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Muiden merkkien murheita.
Huollolta terveisiä, että on siellä turbokin ottanut itseensä, kuten alkuun pelkäsivätkin. Eivät uskalla kasata enää vanhaa takaisin.
Kaiken kivan lisäksi kone on joko hajotessaan tai juuri ennen hajoamistaan imaissut kaksi litraa öljyä ilman, että mikään valo autossa on syttynyt. Missähän ne öljyt sitten on? No hiukkassuodattimessahan ne on nokea liimaamassa ja se liima ei sitten enää poltolla sieltä poistu mihinkään.
Myyjäkin oli saanut kustannusarvion ja varovaisesti soitteli, että kuinkahan paljon olisin itse halukas osallistumaan. Ei tosin yllättynyt, kun totesin näkemykseni, etten mitään.
Joo, saan uuden turbon ja tehdaskoneen. Eipä se paljon lohduta, kun auton nimellisarvoon sillä ei ole paskankaan vaikutusta. Päinvastoin minulle tulee lisäkuluja siitä, että joudun lisäksi itse maksamaan myös uusista osista, joihin ei olisi normaalisti ollut vielä mitään tarvetta koskea, jos en halua keulaa kasattavan vanhoilla osilla esim. kytkin, puslia ja niveliä, jotka joka tapauksessa pitää purkaa, kun kone ja apurunko irti lähtevät.
Niin, se kustannusarvio? Tällä hetkellä 7500€, kun turbokin tuli kummittelemaan, eikä summassa ole edes mukana tuota lähes varmasti tuhoutunutta hiukkassuodatinta.
Kaiken kivan lisäksi kone on joko hajotessaan tai juuri ennen hajoamistaan imaissut kaksi litraa öljyä ilman, että mikään valo autossa on syttynyt. Missähän ne öljyt sitten on? No hiukkassuodattimessahan ne on nokea liimaamassa ja se liima ei sitten enää poltolla sieltä poistu mihinkään.
Myyjäkin oli saanut kustannusarvion ja varovaisesti soitteli, että kuinkahan paljon olisin itse halukas osallistumaan. Ei tosin yllättynyt, kun totesin näkemykseni, etten mitään.
Joo, saan uuden turbon ja tehdaskoneen. Eipä se paljon lohduta, kun auton nimellisarvoon sillä ei ole paskankaan vaikutusta. Päinvastoin minulle tulee lisäkuluja siitä, että joudun lisäksi itse maksamaan myös uusista osista, joihin ei olisi normaalisti ollut vielä mitään tarvetta koskea, jos en halua keulaa kasattavan vanhoilla osilla esim. kytkin, puslia ja niveliä, jotka joka tapauksessa pitää purkaa, kun kone ja apurunko irti lähtevät.
Niin, se kustannusarvio? Tällä hetkellä 7500€, kun turbokin tuli kummittelemaan, eikä summassa ole edes mukana tuota lähes varmasti tuhoutunutta hiukkassuodatinta.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Muiden merkkien murheita.
^ Tuollahan saa jo melko hyvän autonkin.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Muiden merkkien murheita.
Ihanko tosi? Täytyy melkein kohta ehdottaa, että pistetään kauppa purkuun. Korjaavat tuon sitten omalla korjaamollaan omaan piikkiinsä ja myyvät pois. Olisikohan se niille yhtään kannattavampi vaihtoehto, kuin alkaa makselemaan toiselle korjaamolle. Ainakin saisivat osat omakustannehintaan ja työt menisi oman asentajan piikkiin.
Sittenhän sen voisi hakea korjattuna taas takaisin , no ei.
Sittenhän sen voisi hakea korjattuna taas takaisin , no ei.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Muiden merkkien murheita.
Ei paha. Ex-Chevaan ei ihan olisi tuolla rahalla saanut uutta automaattilaatikkoa. Siis tiskiltä pelkkää laatikkoa, asennus on sitten eri laskuun.
Mitäs myyjä? Tuohan on jo huomattavan reilua jos maksavat koko roskan, Delta-auto oli kai joskus linjannut koneen käyttöiäksi 200tkm eli tässä tapauksessa et olisi saamassa oikeastaan mitään.
Mitäs myyjä? Tuohan on jo huomattavan reilua jos maksavat koko roskan, Delta-auto oli kai joskus linjannut koneen käyttöiäksi 200tkm eli tässä tapauksessa et olisi saamassa oikeastaan mitään.
- Epäkelpokeräilijä -