Muiden merkkien murheita.
Valvoja: Moderators
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Muiden merkkien murheita.
^^
Kysyitkö purkua? Niin iso remppa kyseessä, että saattaisivat jopa ilomielin purkaa sen - jos otat samasta paiaksta toisen auton tilalle. Ja vähän vähemmän innokkaasti voivat ylipäänsä purkaa sen.
Jos siitä eroon pitää päästä, voisi sanoa, että nyt tai ei koskaan
Kysyitkö purkua? Niin iso remppa kyseessä, että saattaisivat jopa ilomielin purkaa sen - jos otat samasta paiaksta toisen auton tilalle. Ja vähän vähemmän innokkaasti voivat ylipäänsä purkaa sen.
Jos siitä eroon pitää päästä, voisi sanoa, että nyt tai ei koskaan
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Muiden merkkien murheita.
Rasvis: Korean poika on sitten tehnyt laatikon kuoret kullasta ?
Myyjän kanssa sentään pystyy keskustelemaan, mutta kyllähän meillä vielä näkemyseroa aiheesta jäi. Täytyy korjaamolta huomenissa varmistaa tuota osaluetteloa ja itselle väkisinkin maksuun jäävää osuutta noista omista, mutta pakollisista nippeleistä. Yritetään siitä sitten vääntää uudestaan myyjän kanssa jotain kohtuullista. Taisin minä jossain mielenhäiriössä täällä mainita pari tonnia uudesta koneesta, mutta tuohon pariin tonniin haluaisin kyllä saada itse sopimaan myös nuo extraosat.
Edit: Aquatica, en vielä ole ehdottanut auton vaihtoa, mutta katsotaan nyt, jos pitää alkaa enempi vääntämään. Liikkeen nettisivuilla ei kyllä ollut mitään mielekästä vaihtoehtoa tilalle.
Edit2: Kun vielä oppisi kirjoittamaankin.
Myyjän kanssa sentään pystyy keskustelemaan, mutta kyllähän meillä vielä näkemyseroa aiheesta jäi. Täytyy korjaamolta huomenissa varmistaa tuota osaluetteloa ja itselle väkisinkin maksuun jäävää osuutta noista omista, mutta pakollisista nippeleistä. Yritetään siitä sitten vääntää uudestaan myyjän kanssa jotain kohtuullista. Taisin minä jossain mielenhäiriössä täällä mainita pari tonnia uudesta koneesta, mutta tuohon pariin tonniin haluaisin kyllä saada itse sopimaan myös nuo extraosat.
Edit: Aquatica, en vielä ole ehdottanut auton vaihtoa, mutta katsotaan nyt, jos pitää alkaa enempi vääntämään. Liikkeen nettisivuilla ei kyllä ollut mitään mielekästä vaihtoehtoa tilalle.
Edit2: Kun vielä oppisi kirjoittamaankin.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Muiden merkkien murheita.
Oma ja myyjän näkemys kulujen jakautumisesta jää ennakko-odotuksieni mukaisesti kauas realistisesta, joten olin jo valmiiksi selvittänyt vaihtoehtoisesti auton siirtämisen toisaalle ja korjauttamisen käytetyillä osilla vastaavaan kuntoon, kun se oli ennen hajoamistaan, jolloin korjaus jäisi kuluttajasuojalain mukaan kokonaan myyjäliikkeen maksettavaksi.
Tämäkin summa olisi edullisempi, kuin heidän oma ehdottamansa osuutensa alkuperäisestä ehdotuksestaan kulujen jakamiseksi, mutta myyjäliikkeen matematiikkaa ei yllättäen päässyt samaan tulokseen ja vieläkin pitää odotella.
Soitin myös jo kuluttajaneuvojalta hieman kättä pidempää ja kuluttajaneuvoja piti ehdotustani hyvinkin kohtuullisena, eikä minun hänen mielestään pitäisi enää maksaa hajonneiden osien korjaamisesta lähes saman verran ajetuilla käytetyillä osilla.
Odottelen siis myyjäliikkeen soittoa asiasta. Ei vaan enää jaksaisi vääntää, kun kuluttajaneuvojankin mielestä kohtuullinen ratkaisumalli olisi jo olemassa.
Tämäkin summa olisi edullisempi, kuin heidän oma ehdottamansa osuutensa alkuperäisestä ehdotuksestaan kulujen jakamiseksi, mutta myyjäliikkeen matematiikkaa ei yllättäen päässyt samaan tulokseen ja vieläkin pitää odotella.
Soitin myös jo kuluttajaneuvojalta hieman kättä pidempää ja kuluttajaneuvoja piti ehdotustani hyvinkin kohtuullisena, eikä minun hänen mielestään pitäisi enää maksaa hajonneiden osien korjaamisesta lähes saman verran ajetuilla käytetyillä osilla.
Odottelen siis myyjäliikkeen soittoa asiasta. Ei vaan enää jaksaisi vääntää, kun kuluttajaneuvojankin mielestä kohtuullinen ratkaisumalli olisi jo olemassa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Muiden merkkien murheita.
Pääsimme myyjäliikkeen kanssa sopuun ja minulle jäävät kustannukset ovat järjen rajoissa .
Suurimmat kulut itselleni tulevat kasaamisen yhteydessä laitettavista uusista osista ja huoltotoimenpiteistä, joita ei sitten taas hetkeen tarvitse tehdä. Esim. uusi kytkinpaketti menee nyt pelkällä osan hinnalla, kun työt joutuu tekemään joka tapauksessa. Säästää siinäkin useamman satasen normikytkinremppaan verrattuna.
Tähän mennessä näyttää hyvältä. Iloitaan enemmän vasta sitten, kun auto on oikeasti kasassa ja ehjänä persiin alla kilometrejä keräämässä.
Suurimmat kulut itselleni tulevat kasaamisen yhteydessä laitettavista uusista osista ja huoltotoimenpiteistä, joita ei sitten taas hetkeen tarvitse tehdä. Esim. uusi kytkinpaketti menee nyt pelkällä osan hinnalla, kun työt joutuu tekemään joka tapauksessa. Säästää siinäkin useamman satasen normikytkinremppaan verrattuna.
Tähän mennessä näyttää hyvältä. Iloitaan enemmän vasta sitten, kun auto on oikeasti kasassa ja ehjänä persiin alla kilometrejä keräämässä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Muiden merkkien murheita.
Täydellisessä maailmassa Pösö on perjantaina valmis, eikä omakustanteisesti uusittavien osien summakaan näyttäisi nousevan tähtitieteelliseksi .
Yllämainittu siis täydellisessä maailmassa ja elokuvissa, mutta entäs IRL.
Yllämainittu siis täydellisessä maailmassa ja elokuvissa, mutta entäs IRL.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Muiden merkkien murheita.
"Meiltä oli jääny tilaamatta vahingossa tämä yksi osa, lähti sit ranskan tilaukseen ja tulee 3vko päästä, ei saa ajoon sitä ennen...kiitti kiva moi"Alfissimo kirjoitti:Täydellisessä maailmassa......perjantaina valmis
"...the driver comments about understeer at low, medium, and high speed corners."
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Muiden merkkien murheita.
Ja kolmen viikon päästä "Joo se osa tuli tänään mutta se on väärä, harmi homma. Tilataan toinen, kestää kolme viikkoa."
Näin mulle tilailtiin kumiletkunpätkää, ja autolla ei kuulemma ventta-aikana voinut ajaa
Näin mulle tilailtiin kumiletkunpätkää, ja autolla ei kuulemma ventta-aikana voinut ajaa
- Epäkelpokeräilijä -
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Muiden merkkien murheita.
Ehkä paras suorite ranskalaisilta, mitä ite oon kuullu, on äiteen miesystävän Lagunan kolariremppa. Autoon siis tuli vasempaan etukulmaan Corolla ja etukulmahan meni sitten uusiks. No, muuten saatiin kursittua kasaan melko nopeasti (parissa viikossa), mutta sivuvilkku ja sisälokasuoja jäivät puuttumaan. Sivuvilkkua tilailtiin ja huhuiltiin Ranskasta, kunnes se 2kk päästä pääsi Suomeen asti ja autoon kiinni. Tästä hieman eteenpäin tuli Ranskasta sisälokasuojaa koskien viesti, että eihän sellaista osaa ole olemassakaan! No, merkkiedustaja lähetti oikeanpuoleisesta sisälokarista nipun valokuvia Ranskaan ja löytyihän se vihdoin sisälokarikin, kun aikanasa odotteli.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Muiden merkkien murheita.
http://www.iltalehti.fi/autot/2012062715766525_au.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Onko monella muullakin varavetoakseli kontissa mukana?? Volvokuskilla ei vissiin ollut
Onko monella muullakin varavetoakseli kontissa mukana?? Volvokuskilla ei vissiin ollut
Re: Muiden merkkien murheita.
^ 2 CV killan sivuilta löytyy kyllä täydellisemmät ohjeet.
Liiallisena pitäisin jäähdytinnestettä rättäriin, se kun on ilmajäähdytteinen. No voihan sillä jotain kaveria auttaa.
Liiallisena pitäisin jäähdytinnestettä rättäriin, se kun on ilmajäähdytteinen. No voihan sillä jotain kaveria auttaa.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Re: Muiden merkkien murheita.
matkalle mukaan.
http://www.2cv.fi/images/Matkalle_mukaan" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; otettavat tavarat.pdf
En osaa näköjään linkittää oikein, mutta iske googleen, niin löytyy kyllä.
http://www.2cv.fi/images/Matkalle_mukaan" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; otettavat tavarat.pdf
En osaa näköjään linkittää oikein, mutta iske googleen, niin löytyy kyllä.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Muiden merkkien murheita.
Kuten koeajoketjusta käy ilmi, ei yllättäen ollut vielä edes työn alla. Virallisena selityksenä moottorinvaihdossa ollut VW Golf, joka ei ollutkaan ihan "niin nopea", kuin piti. No, en jaksa enää stressata. Kuljetaan tuolla bussilla nyt muutama päivä ja odotellaan soittoa, mikä oman auton remontissa ei mennytkään niinkuin piti .
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- WWWVespa
- Viestit: 1742
- Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
- Car(s): 159 SW
ex 147 1.6 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Muiden merkkien murheita.
Itsestään palava ja liikkuva Skoda. Uskonasioita?
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Eikös tuo ole ihan normaalia että palavassa autossa lähtee startti käyntiin.
- WWWVespa
- Viestit: 1742
- Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
- Car(s): 159 SW
ex 147 1.6 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Muiden merkkien murheita.
Taitaa olla ja siten yksi hyvä lisäsyy vetäistä kässäri päälle.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.
Re: Muiden merkkien murheita.
Tuossa vuonna 2001, kun läksin Le Mansilla Italiaan Guzzin tehtaan 80-vuotisbileisiin, pakkasin tankkilaukkuun mukaan kardaanin ristinivelen. Lähinnä sen tehtävä oli tasapainottaa pyörää, kun sivulaukut olivat niin täynnä.jkk kirjoitti:http://www.iltalehti.fi/autot/2012062715766525_au.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Onko monella muullakin varavetoakseli kontissa mukana??
Saksassa Kasselin lähellä oli sitten treffit parin suomalaisen kanssa, tarkoitus oli ajaa Laverda-kuskin kanssa Italiaan ja toisen Le Mans -miehen piti ajella meidän kanssamme sitten siihen asti, että hän kaartaa vasemmalle Müncheniin kaverinsa luokse. Njoo, siinä sitten baanaa jäi sateella alle, kunnes erään kerran peiliin vlikaistessani huomasin, että yhtä puuttuu. Lähistöllä oli levähdyspaikka, sinne Laverdan kanssa. Tuli levähdyspaikalle polliisiauto, joka kertoi, että suomikilpistä pyörää työnnetään tuonnempana ja ei kai siltä ole bensa loppu? Soitimma kaverille, joka sanoi, että ei enää uskaltanut ajaa - kuului kardaanista pahoja ääniä ja kun takahaarukan oikealle puolelle eteen, ristinivelen kohdalle, tuli vettä, se höyrystyi heti.
Kävelin apuun ja työnsimme pyörän levähdyspaikalle, jossa tutkimme tilannetta - on se kardaanin ristinivel, vähintään. Kahdella pyörällä kolmestaan baanalle, etsimään yö- ja korjauspaikkaa. Se löytyi ja takaisin levähdyspaikalle ja puhelua ADACille. Le Mans ADACin kyydissä yöpaikkaan, jossa se nostettiin isäntäväen suosiollisella ymmärryksellä kuistin hirrestä roikkumaan - keskitalla kun oli siirretty ns. ääreen. Laverda-kuski oli mekatsu ammatiltaan, joten eihän yhden takahaarukan irrottamisessa kauaa nokka tuhise. Ristinivelen laakeri korkannut ja tappanut ristinivelen. Jolloin minä - tadaa - kaivoin tankkilaukusta ristinivelen ja sanoin, että aamulla ajan kylään laakerikauppaan ja ostan uuden laakerin, kootaan koko roska ja jatketaan matkaa.
Näin kävi. Olimme aamulla tien päällä ennen kymmentä. Kaveri osti minulle Mandellosta Agostinilta uuden ristinivelen, jonka pakkasin tankkilaukkuun painoksi. Mainittakoon vielä, että tässä tapauksessa kaveri, jonka pyörä sippasi, oli jo ajanut alunperin aikomansa Münchenin liittymän ohitse, koska sää oli huono, ja arveli ajaa meidän kanssamme hiukan pidemmälle - ja sitten tosiaan nivel laukesi.
-Topi Kuusinen
"Ei tätä kai bensansäästöä varten ostettu."
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Muiden merkkien murheita.
minä itse kirjoitti:Täydellisessä maailmassa uusittavien osien summakaan ei näyttäisi nousevan tähtitieteelliseksi...
Dodi, tulihan se sieltä ja alkoi taas euroja kulumaan . Jos lohduttautuisi sillä, että onpahan sitten vaihdettu...minä itse kirjoitti:...odotellaan soittoa, mikä oman auton remontissa ei mennytkään niinkuin piti...
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Muiden merkkien murheita.
Vähän olis vielä vaiheessa...
- Liitteet
-
- IMG_1578.JPG
- Jotain puuttuu
- (204.92 KiB) Tiedosto ladattu 5346 kertaa
-
- IMG_1579.JPG
- Tää sinne pitäis kuulemma mennä
- (183.69 KiB) Tiedosto ladattu 5346 kertaa
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Mandeprkl
- Viestit: 1444
- Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
- Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Muiden merkkien murheita.
^
Mä en enää yhtään ihmettele, miksi nykyajan "moottorit" peitetään kaikenmaailman muovikatteilla..
Mä en enää yhtään ihmettele, miksi nykyajan "moottorit" peitetään kaikenmaailman muovikatteilla..
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Muiden merkkien murheita.
Juu, ei näistä konepeltiä avaa sen takia, että siellä jotain kivaa nähtävää olisi. Nyt on tyhjä konehuone saanut täytettä ja savut ulkona, kone siis toimii ok, mutta ihan itse hommasin itselleni lisää rahanmenoa todetessani, että katsokaa nyt samalla ne jarrut läpi, kun välillä tuntuisi laahanneen...taakse levyt, palat ja toinen satula uusiksi...
Kohtahan mulla on melkein uus auto, maksaakin saatana melkein sen verran.
Kohtahan mulla on melkein uus auto, maksaakin saatana melkein sen verran.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Muiden merkkien murheita.
Tervetuloa tulevaisuuteen:
http://www.zdnet.com/hackers-steal-keyl ... 000000507/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.zdnet.com/hackers-steal-keyl ... 000000507/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
It's cool to have a keyless BMW, until you no longer have a keyless BMW.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Muiden merkkien murheita.
Tänne passannee fillarivajaakin kalusto?
Kyseessä Honda CBR 600F2 (PC-25) vuosimallia 1992, joka ei tykkää moottoritieajosta. Montaa kilometriä ei tartte tasasta yli satkun vauhtia ajaa, että laite hyytyy. Syksyllä se kuulosti veekakkoselta, mikä ei ole ihan normaalia rivinelkulle. Viime kuussa sain vihdoin aikaiseksi leipoa talliin tilaa ja repiä pyörän palasiksi. Huomasin että sytkä on kahdella puolalla, joten toisen puolan lämpiäminen ~staattisen tehontarpeen alla kävisi ihan järkeen ja selittäisi syksyisen kahdella pytyllä käymisen. Tilasin uudet puolat, ostin uudet tulpat ja vaihtelin paikoilleen. Samalla vaihdoin hieman pykimään alkaneen polttoaineletkun. Ja ei kun baanalle.
...ja boooooo, kun lähdin ohittamaan kärrynkiskojaa motarilla. Himmailin, lotkottelin rauhassa ja käännyin Linnatuulen ramppia ylös ja sinnehän se sammu. Lähti sentään vielä käyntiin joten jolkottelin kotiin ja aloin jo miettimään kaasarien purkua. Sit välähti mieleen, että onhan mulla wb-lambaada ja seosmittari irtaallaan. Tyhjäkäynnillä näyttää tosiaan seos olevan tosi laihalla, kierroksilla ilman kuormaa sentään tipahtaa lambda-arvo siihen yhden tienooseen. Tarttee torpata toi mittari vaikka nipparilla kiinni ja hämmästellä ajaessa että mitä siellä oikeastaan tapahtuu. Ellei sitten joku osaa sanoa jo lonkalta että mikä siellä on vikana ja kertoa että miten se korjataan.
Tyhjäkäyntiseokset näyttää tältä. Otin videota jotta näkee ettei kyseessä ole yksittäinen piikki:
http://aero.1g.fi/kuvat/MP/Omat/Honda/C ... eo0001.mp4" onclick="window.open(this.href);return false;
Kyseessä Honda CBR 600F2 (PC-25) vuosimallia 1992, joka ei tykkää moottoritieajosta. Montaa kilometriä ei tartte tasasta yli satkun vauhtia ajaa, että laite hyytyy. Syksyllä se kuulosti veekakkoselta, mikä ei ole ihan normaalia rivinelkulle. Viime kuussa sain vihdoin aikaiseksi leipoa talliin tilaa ja repiä pyörän palasiksi. Huomasin että sytkä on kahdella puolalla, joten toisen puolan lämpiäminen ~staattisen tehontarpeen alla kävisi ihan järkeen ja selittäisi syksyisen kahdella pytyllä käymisen. Tilasin uudet puolat, ostin uudet tulpat ja vaihtelin paikoilleen. Samalla vaihdoin hieman pykimään alkaneen polttoaineletkun. Ja ei kun baanalle.
...ja boooooo, kun lähdin ohittamaan kärrynkiskojaa motarilla. Himmailin, lotkottelin rauhassa ja käännyin Linnatuulen ramppia ylös ja sinnehän se sammu. Lähti sentään vielä käyntiin joten jolkottelin kotiin ja aloin jo miettimään kaasarien purkua. Sit välähti mieleen, että onhan mulla wb-lambaada ja seosmittari irtaallaan. Tyhjäkäynnillä näyttää tosiaan seos olevan tosi laihalla, kierroksilla ilman kuormaa sentään tipahtaa lambda-arvo siihen yhden tienooseen. Tarttee torpata toi mittari vaikka nipparilla kiinni ja hämmästellä ajaessa että mitä siellä oikeastaan tapahtuu. Ellei sitten joku osaa sanoa jo lonkalta että mikä siellä on vikana ja kertoa että miten se korjataan.
Tyhjäkäyntiseokset näyttää tältä. Otin videota jotta näkee ettei kyseessä ole yksittäinen piikki:
http://aero.1g.fi/kuvat/MP/Omat/Honda/C ... eo0001.mp4" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Re: Muiden merkkien murheita.
Jostain luin, että kun Jeepin maahantuoja oli ensin antanut kritiikkiä auton vääränlaisesta lastaamisesta niin heidän itsensä lastaama Cherokee oli meinannut kipata vielä helpommin.
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Re: Muiden merkkien murheita.
:=)Raimo Miettinen kirjoitti:Jostain luin, että kun Jeepin maahantuoja oli ensin antanut kritiikkiä auton vääränlaisesta lastaamisesta niin heidän itsensä lastaama Cherokee oli meinannut kipata vielä helpommin.
Hyrssen virallisen lehdistötiedotteen mukaan tuo oli ylikuormattu + Teknikens Världeninkään kaverit eivät ole pystyneet toistamaan ko. tilannetta. Mene ja tiedä, jos tuo on totta lienee sitten ollut 'väistö' jossa auto on ihan oikeasti yritetty kaataa väistämisen sijaan.
-Tazio
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Muiden merkkien murheita.
pisti silmään, alfahan juuri on premium. Tuo käsite on ilmeisesti alkanut saksasta mutta käytössä laajemmalti. Alfa on ollut melkein 100 vuotta premium, ihan aluksi tais tehdä lisenssillä hetken jotain "peruskauraa".h_lauri kirjoitti:Alfa ei o premium.
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Re: Muiden merkkien murheita.
http://www.autotoday.fi/page.php?page_i ... =201205907" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;Tazio kirjoitti::=)Raimo Miettinen kirjoitti:Jostain luin, että kun Jeepin maahantuoja oli ensin antanut kritiikkiä auton vääränlaisesta lastaamisesta niin heidän itsensä lastaama Cherokee oli meinannut kipata vielä helpommin.
Hyrssen virallisen lehdistötiedotteen mukaan tuo oli ylikuormattu + Teknikens Världeninkään kaverit eivät ole pystyneet toistamaan ko. tilannetta. Mene ja tiedä, jos tuo on totta lienee sitten ollut 'väistö' jossa auto on ihan oikeasti yritetty kaataa väistämisen sijaan.
-Tazio
Jos tuosta nyt ymmärsin niin Chryslerin ilmoittama auton omamassa on väärin ja näin ollen se oli tosiaan ylikuormattu väistökokeessa.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Muiden merkkien murheita.
Höpö höpö! Näettekö miten komeasti se nostaa takarenkaat ettei ne osu merkkiin. tarkoin harkittua... tai sitten vain amerikkalaiseen makuun tehty alusta
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Muiden merkkien murheita.
Pösön moottorituho on ollut kokolailla täydellinen ja arvailuksi jäänee todelliset syyt. Sen verran ehdin korjaamon lattialla uteliaisuuttani konetta kurkkia, että romujen kk-laakereiden lisäksi yläkerta siinä ainakin on myös pyörinyt kuivana . Nokka-akseleista alkanut pinta jo palamaan ja selvästi kulumaan. Yhtään ei ollut nokissa märkää öljyä pinnassa, vain kuivaa nokea.
Siis 5tkm aiemmin vaihdettu suosituksen mukaiset öljyt ja 2tkm ennen tuhoa tikusta katsottu öljyjen olleen ylämerkissä. Auto itse sanonut jokaisessa käynnistyksessä ´Oil Ok´, eikä edelliset öljyt olleet 15tkm matkalla kuluneet ollenkaan, joten ei mitään syytä epäillä koneessa olleen mitään häikkää ja tuhon jälkeen koneesta kuitenkin puuttuu kaksi litraa ölppää. Jostain syystä turbo ei omaan sormeen kovinkaan väljältä tuntunut, mutta en todellakaan enää tuossa tilanteessa ala leikkimään vanhan turbon kanssa. Se kuitenkin maksoi "vaan" 300€ ja sekin myyjän piikkiin. En kuitenkaan jaksa uskoa, että turbo yksin olisi tuota tuhoa aiheuttanut. Joku muna oli ennen kanaa, vai miten se ny menikään.
Miksi sitten yläkerta on kuiva? Sihdit tukossa? Mutta miksi? Öljypumppu olisi väkisin painevalot sytyttänyt.
Kuten jo aiemmin tuli esille, ettei siellä merkkihuolto ole ihan oikeaoppisia öljyjä käyttänyt ja edellinen omistaja mennyt ohjekirjan mukaisella 20tkm vaihtovälillä, joka "pösötietäjien" mukaan on oikeillakin öljyillä liikaa tuolle 1.6 HDI FAP-versiolle. Kauheasti monia syitä alkaen Suomen kylmästä talvesta ja kesken jäävistä hiukkaspoltoista johtuen öljyn sekaan pääsevästä dieselistä. Jos öljy taas muuttuu liian jäykäksi jää turbo ilman öljyä tukkeentuvien sihtien myötä... Tässä vaiheessa oma paras arvaukseni on noista vääristä öljyistä ja "pitkistä" vaihtoväleistä johtuen koneeseen kerääntynyt paskaa, joka olisi 5tkm sitten vaihtamieni suositusöljyjen liuottamana lähtenyt liikkeelle ja vetänyt linjat umpeen .
Edelleenkään ei ymmärrä, ettei auto missään vaiheessa varoitellut, nikotellut, pitänyt pahaa ääntä tai varsinkaan sytyttänyt mitään valoja. Pikkuisen terävää ääntä se jälkikäteen muisteltuna ehkä piti ja kulutus oli hieman yläviistossa, mutta siinä kaikki. Ei vaan voi ymmärtää.
Siis 5tkm aiemmin vaihdettu suosituksen mukaiset öljyt ja 2tkm ennen tuhoa tikusta katsottu öljyjen olleen ylämerkissä. Auto itse sanonut jokaisessa käynnistyksessä ´Oil Ok´, eikä edelliset öljyt olleet 15tkm matkalla kuluneet ollenkaan, joten ei mitään syytä epäillä koneessa olleen mitään häikkää ja tuhon jälkeen koneesta kuitenkin puuttuu kaksi litraa ölppää. Jostain syystä turbo ei omaan sormeen kovinkaan väljältä tuntunut, mutta en todellakaan enää tuossa tilanteessa ala leikkimään vanhan turbon kanssa. Se kuitenkin maksoi "vaan" 300€ ja sekin myyjän piikkiin. En kuitenkaan jaksa uskoa, että turbo yksin olisi tuota tuhoa aiheuttanut. Joku muna oli ennen kanaa, vai miten se ny menikään.
Miksi sitten yläkerta on kuiva? Sihdit tukossa? Mutta miksi? Öljypumppu olisi väkisin painevalot sytyttänyt.
Kuten jo aiemmin tuli esille, ettei siellä merkkihuolto ole ihan oikeaoppisia öljyjä käyttänyt ja edellinen omistaja mennyt ohjekirjan mukaisella 20tkm vaihtovälillä, joka "pösötietäjien" mukaan on oikeillakin öljyillä liikaa tuolle 1.6 HDI FAP-versiolle. Kauheasti monia syitä alkaen Suomen kylmästä talvesta ja kesken jäävistä hiukkaspoltoista johtuen öljyn sekaan pääsevästä dieselistä. Jos öljy taas muuttuu liian jäykäksi jää turbo ilman öljyä tukkeentuvien sihtien myötä... Tässä vaiheessa oma paras arvaukseni on noista vääristä öljyistä ja "pitkistä" vaihtoväleistä johtuen koneeseen kerääntynyt paskaa, joka olisi 5tkm sitten vaihtamieni suositusöljyjen liuottamana lähtenyt liikkeelle ja vetänyt linjat umpeen .
Edelleenkään ei ymmärrä, ettei auto missään vaiheessa varoitellut, nikotellut, pitänyt pahaa ääntä tai varsinkaan sytyttänyt mitään valoja. Pikkuisen terävää ääntä se jälkikäteen muisteltuna ehkä piti ja kulutus oli hieman yläviistossa, mutta siinä kaikki. Ei vaan voi ymmärtää.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Re: Muiden merkkien murheita.
Alkupään C-mersusta etualatukivarsi mädäntynyt poikki. Kun siirsin autoa varovasti pari metriä eteenpäin lokarin kulma lähes puhkaisi kumin : P Ja kyseessä oli kaikkein lussuimmalla mosasalla varustettu kampe, eli vastaavia tapauksia siintää horisontissa. Vastaavalla vehkeellä ei välttämättä kannata lähteä ratapäiville kokeileen miten auto taipuu. Tukivarsi kun voi tosiaan hyvin taipua poikki : )
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Muiden merkkien murheita.
^Loistavasti vaiettu salaisuus, jonka eräältä korjaamon omistajalta kuulin ensimmäisen kerran jo useampi vuosi sitten. Ei ole kuulemma yksi eikä kaksi yksilöä, joissa noin on käynyt ja ko. korjaamon omistaja oli vahvasti sitä mieltä, että kaikki hänen kohdalleen osuneet yksilöt olisivat olleet perisuomalaisessa "märässä" autotallissa talvisin, joten suolapaska tehnyt tuhojaan 24/7 koko talven ajan.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Muiden merkkien murheita.
Remontin jäljiltä ensimmäinen tankki tyhjennetty ja kulutus asettui 5.5l/100km ilman sen enempiä yrityksiä erityiseen ekoajeluun. Ennen remonttia tuolla oli hankala mennä kesärenkailla alle 6 litran.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Muiden merkkien murheita.
Kovin rohkaisevan sivun ovat lantukka kuskeille pistännyt pystyyn http://landroverhell.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Muiden merkkien murheita.
Eukkoseni soitteli tuossa äsken 100km:n päästä ja kertoi, että juuri viime viikolla hankkimamme Brava 1,2 16v ei lähde käyntiin. Startti pyöritti kyllä iloisesti, mutta ei käynnistynyt. Käynnistyksen eston valo sammui, mutta kuulemma "semmonen partakone, josta roiskuu jotain" paloi. Tarkoittanee ruiskun merkkivaloa
Annoin ohjeeksi käydä kahvilla ja kokeilla puolen tunnin päästä uudelleen ja kas kummaa, sehän auttoi. Mutta mitäs veikkailette syyksi moiseen ilmiöön? Onkos näissäkin samoja juttuja kuin Alfoissa, että joku nokka-akselin (vai kampiakselin?) anturi pätkii joskus lämpimänä? Miten anturin voi mitata?
Vikakoodeja en pääse lukemaan, kun ilmeisti Alfaan sopiva VAG/KKL -piuha ei taida käydä tuohon?
Annoin ohjeeksi käydä kahvilla ja kokeilla puolen tunnin päästä uudelleen ja kas kummaa, sehän auttoi. Mutta mitäs veikkailette syyksi moiseen ilmiöön? Onkos näissäkin samoja juttuja kuin Alfoissa, että joku nokka-akselin (vai kampiakselin?) anturi pätkii joskus lämpimänä? Miten anturin voi mitata?
Vikakoodeja en pääse lukemaan, kun ilmeisti Alfaan sopiva VAG/KKL -piuha ei taida käydä tuohon?
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Muiden merkkien murheita.
Ex-naapurilla oli samanlaista oiretta Bravassa... Partakone-valo paloi satunaisesti eikä startannut ja sitten tuntia myöhemmin kaikki OK.
En tosin nyt muista millä koneella ja mikä vuosimalli ... auto meni paaliin ennen kuin vikaa paikallistettiin
En tosin nyt muista millä koneella ja mikä vuosimalli ... auto meni paaliin ennen kuin vikaa paikallistettiin
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
Re: Muiden merkkien murheita.
^^ Stilo ja sama kone. Nokka-akselin asentotunnistin (anturi) sytytti vikavalon mutta kone silti kävi ja kukkui joskin osa puhdista saattoi olla hävinnyt. Juju voi olla siinä että osalistojen mukaan bravan 1.2 16v koneessa ei olisi nokka-akselin anturia ollenkaan joten sytkä ajotettaisiin kampiakselin anturin perusteella joka selittäisi miksi se ei pörpähdä lämpöisenä käyntiin. Ainakin ex Tempra teki ihan sama ettei sitä kuumana saanut käyntiin lain kun se kampuran anturi (ykk anturin nimellä kulkeva myös) oli paskana.
Jos pitäisi mitata anturi niin sen pitäisi antaa jotain järkeviä lukuja... 700ohm luokkaa. Jos näyttää liki nollaa tai useita kilo-ohmeja (tai enemmän) niin uskallan väittää että se on paskana.
Jos pitäisi mitata anturi niin sen pitäisi antaa jotain järkeviä lukuja... 700ohm luokkaa. Jos näyttää liki nollaa tai useita kilo-ohmeja (tai enemmän) niin uskallan väittää että se on paskana.
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Muiden merkkien murheita.
Ykk-anturille ääni. Sama homma ollut parissa Tipossa ja Temprassa aikoinaan.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
-
- Viestit: 384
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 03:29
- Car(s): Isolohko Ducato + V70
- Paikkakunta: Savitaipale
Re: Muiden merkkien murheita.
Volvoon saa uusia repullisen alustan niveliä 180 000 km kohdalla.
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Muiden merkkien murheita.
Ok kiitoksia tästä, pitänee mittailla ja ensin ainakin putsailla liittimiä. On niin helvetin kurainen tuo konehuone muutenkin, ettei oo varmaan ikinä pesty.Vode kirjoitti:^^ Stilo ja sama kone. Nokka-akselin asentotunnistin (anturi) sytytti vikavalon mutta kone silti kävi ja kukkui joskin osa puhdista saattoi olla hävinnyt. Juju voi olla siinä että osalistojen mukaan bravan 1.2 16v koneessa ei olisi nokka-akselin anturia ollenkaan joten sytkä ajotettaisiin kampiakselin anturin perusteella joka selittäisi miksi se ei pörpähdä lämpöisenä käyntiin. Ainakin ex Tempra teki ihan sama ettei sitä kuumana saanut käyntiin lain kun se kampuran anturi (ykk anturin nimellä kulkeva myös) oli paskana.
Jos pitäisi mitata anturi niin sen pitäisi antaa jotain järkeviä lukuja... 700ohm luokkaa. Jos näyttää liki nollaa tai useita kilo-ohmeja (tai enemmän) niin uskallan väittää että se on paskana.
Valo ei kuulemma jäänyt palamaan sitten kun auton sai käyntiin. Kunhan saan jonkun sopivan piuhan, niin sittenhän tuon näkee, että onko jäänyt mitään muistiin.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- Cadamuro
- Viestit: 1056
- Liittynyt: 26 Touko 2011, 22:34
- Car(s): 159 2.4 TI farkku.
155 2.0 TS WB
75 2.0 TC
75 3.0 V6 America
Fiat Tipo sport 2000 Roadsport 2B
156 TS (ex)
Fulvia 1.3 HF (ukon).
Giulietta -81 (^)
128SC Kilpuri (^) (ex)
155 v6 (ex) - Paikkakunta: Mänttä
Re: Muiden merkkien murheita.
Mikähän meiän muorin puntossa on, parkkivalot kyllä toimii. Mutta kun laitat valoasentoon niin pitkien valo syttyy mittaristoon, ja ei näy pitkät eikä lyhyet. Vaikka miten sitä renkkaa niin ei tule valot päälle. Katsoin jo polttimot ja sulakkeet. Kokeilin kolmea eri relettä vaihtaa (kun en tienny mikä on valoille) mutta ei vieläkään toimi. Viikseäkin yritin kattella ja sitä viikseä heiluttelin sieltä juuresta josko olisi kosketushäikkää tjsp. Tänään aamulla taas oli yhtäkkiä sammunut pitkien valo mittaristosta, ja toinen lyhyt ajovalo palaa? henkimaailman hommia.. Olisikohan viiksen vaihto. Vai osaako joku sanoa missä punton valojen rele on? Jos se ei sitten olisi ollutkaan mikään noista kolmesta mitä kokeilin jo vaihtaa.
Viimeksi muokannut Cadamuro, 13 Elo 2012, 22:16. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kantapään kautta vuodesta -93..
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Muiden merkkien murheita.
Ykk-anturihan se oli. Kiitoksia vinkistä kaikille. Viiden minuutin remontti, mutta olishan tuo saattanut hieman etsityttää, jos ei olis vinkkejä saanutAlbertolli kirjoitti:Ykk-anturille ääni. Sama homma ollut parissa Tipossa ja Temprassa aikoinaan.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- Cadamuro
- Viestit: 1056
- Liittynyt: 26 Touko 2011, 22:34
- Car(s): 159 2.4 TI farkku.
155 2.0 TS WB
75 2.0 TC
75 3.0 V6 America
Fiat Tipo sport 2000 Roadsport 2B
156 TS (ex)
Fulvia 1.3 HF (ukon).
Giulietta -81 (^)
128SC Kilpuri (^) (ex)
155 v6 (ex) - Paikkakunta: Mänttä
Re: Muiden merkkien murheita.
? Onko kellään tietoa/kokemusta? Äitee menee töihin sillä keskiviikkona ja iltavuoro. Huominenkin meinaa mennä ukon sportti kupeen rakentelussa niin pitäisi pian tietää, huomenna ei ole paljoa aikaa etsiä vikoja.Cadamuro kirjoitti:Mikähän meiän muorin puntossa on, parkkivalot kyllä toimii. Mutta kun laitat valoasentoon niin pitkien valo syttyy mittaristoon, ja ei näy pitkät eikä lyhyet. Vaikka miten sitä renkkaa niin ei tule valot päälle. Katsoin jo polttimot ja sulakkeet. Kokeilin kolmea eri relettä vaihtaa (kun en tienny mikä on valoille) mutta ei vieläkään toimi. Viikseäkin yritin kattella ja sitä viikseä heiluttelin sieltä juuresta josko olisi kosketushäikkää tjsp. Tänään aamulla taas oli yhtäkkiä sammunut pitkien valo mittaristosta, ja toinen lyhyt ajovalo palaa? henkimaailman hommia.. Olisikohan viiksen vaihto. Vai osaako joku sanoa missä punton valojen rele on? Jos se ei sitten olisi ollutkaan mikään noista kolmesta mitä kokeilin jo vaihtaa.
Kantapään kautta vuodesta -93..
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Muiden merkkien murheita.
Muistaakseni porukoiden '01 puntossa oli hyvin samankaltanen juttu. Hintaa hommalle tuli joku likemmäs 600euroa, kun Deltassa teetettiin... Joo, viiksi vaihdettiin siinä. Vai oliko peräti kaikki viikset (tulee pakettina?) ...
Tosin ensin ne epäili jonkun johdon hankautuneen puhki, mikä menee "jostain jemmasta" olikos se nyt nimenomaa hanttarin puoleiselle umpiolle. Sen käsityksen sain, että jos kuskin puolella k.o piuha hankautuu, se ei aiheuta mitään erityisiä ongelmia.
Toivottavasti edes jotain iloa vuosientakaisista kauhukokemuksista k.o hirviöstä...
Tosin ensin ne epäili jonkun johdon hankautuneen puhki, mikä menee "jostain jemmasta" olikos se nyt nimenomaa hanttarin puoleiselle umpiolle. Sen käsityksen sain, että jos kuskin puolella k.o piuha hankautuu, se ei aiheuta mitään erityisiä ongelmia.
Toivottavasti edes jotain iloa vuosientakaisista kauhukokemuksista k.o hirviöstä...
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Muiden merkkien murheita.
^^Äidin Bravassa alkoi valot temppuilemaan jokunen vuosi sitten. Syylliseksi paljastui viiksipaketti, jonka liitos päässyt ajan myötä löystymään -> lämmennyt ja sulanut.
Viiksipaketin vaihto ja homma toimi taas.
Viiksipaketin vaihto ja homma toimi taas.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Muiden merkkien murheita.
Toisaalta huvittavaa, toisaalta kauhistuttavaa:
http://yle.fi/uutiset/ratti_irtosi_uude ... eo/6276510" onclick="window.open(this.href);return false;
Eehele. Onneks on noinkin turha varuste kuin suunnanvalitsin, joka tipahtaa kouraan...
Edit: linkissä mainitaan video, ite en sitä nähnyt.
http://yle.fi/uutiset/ratti_irtosi_uude ... eo/6276510" onclick="window.open(this.href);return false;
Eehele. Onneks on noinkin turha varuste kuin suunnanvalitsin, joka tipahtaa kouraan...
Edit: linkissä mainitaan video, ite en sitä nähnyt.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Muiden merkkien murheita.
Kyllä siinä video oli, kun kuvasta klikkasi ja ihan tehokkaasti se ratti tosiaan irti oli.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Muiden merkkien murheita.
Joo se näköjään päivittyi. Siitä oli alkuun kaksi versiota, toisen osoitteeessa luki tuo katso video ja toisen ei - video oli yllättäen siinä, missä sitä ei lukenut
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Muiden merkkien murheita.
Persana näitten epäluotettavien englantilaisten kanssa, vasta viides kesä menossa ja nyt jo tuli ensimmäinen vika
Ihmettelin kun luistonestovalo ei enää vilku kuivalla asfaltilla kiihdyttäessä mutta tuoreella ILMI:llä valo jälleen löytyi
Ihmettelin kun luistonestovalo ei enää vilku kuivalla asfaltilla kiihdyttäessä mutta tuoreella ILMI:llä valo jälleen löytyi
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Muiden merkkien murheita.
Mikäs hiertää Stiloa (1.8 benzina, 2005), kun tuon käynnistää, kierrokset tipahtaa heti startin jälkeen ja auto sammuu, välillä "pelastaa" ja auto pysyy kuin pysyykin käynnissä, joutokäynti onkin sitten vähän epävakaata ja täristävää.
Uudet tulpat
kokeiltu uudella sytytyspuolalla sylinteri sylinteriltä, ilman vaikutusta.
Kaasuläppä puhdistettu, vaikutusta oli, mutta niin vähän, ettei se juurikaan missään tunnu. (oli likainen)
Läpän resetti (ohjeet netistä, ei tietoa paikkansa pitävyydestä)
Pakoputki ja -sarja OK
Päästöt OK, CO ottaa hetken laskeutua, mutta menee sitten nätisti alle 0.1, HC alta 30 ja Lambda 1.000, ei happea seassa.
Ei vikakoodeja
Lämpimänä ihan siedettävä, mutta tuo kylmäkäynti on "sinne päin" hihna vaihdettu alle 10tkm sitten... Mulla tuli päänsärky kun tälläsiä maanantaina joutuu ajattelemaan
Uudet tulpat
kokeiltu uudella sytytyspuolalla sylinteri sylinteriltä, ilman vaikutusta.
Kaasuläppä puhdistettu, vaikutusta oli, mutta niin vähän, ettei se juurikaan missään tunnu. (oli likainen)
Läpän resetti (ohjeet netistä, ei tietoa paikkansa pitävyydestä)
Pakoputki ja -sarja OK
Päästöt OK, CO ottaa hetken laskeutua, mutta menee sitten nätisti alle 0.1, HC alta 30 ja Lambda 1.000, ei happea seassa.
Ei vikakoodeja
Lämpimänä ihan siedettävä, mutta tuo kylmäkäynti on "sinne päin" hihna vaihdettu alle 10tkm sitten... Mulla tuli päänsärky kun tälläsiä maanantaina joutuu ajattelemaan
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean