Itse meinasin tänään olla ääliö ja viedä mesestä vasemman takakulman. Sattui oman ja edellämenevän nopeuksien arviointivirhe.

Valvoja: Moderators
Ai hitto kun ei tullut tuossa vaiheessa mieleenh_lauri kirjoitti:Olisit pessyt tuulilasia muutaman kilometrin. Poika pääsi sillä eroon virimoposta (kuli kaiketi ainakin kahdeksaakymppiä).
Jos navi käski ajaa "vasemmalla" kaistallaTazio kirjoitti:myöhemmin täysin tyhjällä Hämeenlinnan väylällä toinen samanlainen Snap, Crackle & Pop school of driving graduate kieltäytyi sitkeästi siirtämästä A6 farkkuaan oikealle kaistalle. Noin 8 sekunnin torven soiton jälkeen neitokainen väisti pois edestä, ajoin ohi, noin 200 metrin jälkeen siirryin oikealle ja neitokainen vaihtoi takaisin vasemmalle kaistalle...
-Tazio
Nyt on kyllä äärimmäisen vaikea uskoa että ne etusumarit olisi olleet edes etäisen oikeaoppisesti päällä, keskellä kesää.pitkämies kirjoitti:Etu ja takasumarit "oikeaoppisesti" päällä
Hyödyt on listattu aika hyvin täälläWile E. Coyote kirjoitti:^Kyllä kai kaatosateessa saa sumareita polttaa? Hyödystä en tiedä.
Kaikista pahimpia on pyöräilijät jotka ajelevat kaupungissa/taajama-alueella autojen kaistoilla VÄLITTÄMÄTTÄ kuitenkaan liikennevaloista tai muuten liikeneohjauksesta, tai jopa säännöistä jotka omalla maalaisjärjellä pitäisin lähes samana kuin samoilla ajoradoilla ajavien autojenkin... Laittakaa edes kypärä päähän niin selviätte toivottavasti säikähdyksellä.Aquatica kirjoitti:^
![]()
Noita.Ei.Vaan.V*ttu.Voi.KÄSITTÄÄ. Joko joku itsemurhaidiootti tai täysin aivokuollut (joko sairaskohtaus tai muuten vaan pehmustetun honeen potilas...)
Oma avautuminen liikenteestä:
Mikä helv*tsadtöl34!23059!###!:n pakko noiden pyöräilijöiden on ajaa AJORADALLA, kun tien MOLEMMILLA PUOLILLA on TÄYSIN TYHJÄ KEVYENLIIKENTEENVÄYLÄ?!?!?!?!?!?!?!!?"#!"#%
Keissejä tuli 100km lenkillä vastaan hyvin, hyvin monta. Hitto soikoon, että mä kieltäisin kakspyöräset kokonaan moisilta!
Sulla oli pieni typo tuolla, korjasinmichael kirjoitti: Varokaa jos näette mersuja liikenteessä, kuski on mielipuoli.
Eli siis ne jotka käyttävät turvavöitä ja ovat selvinpäin kun ajavat ylinopeutta eivät kuole. Tällöinhän vika on pelkästään ylinopeudessaUsein ylinopeus yhdistyy rattijuopumukseen tai turvavyön käyttämättä jättämiseen.
Se kenellä on eniten kaakkeja autossa?Tuomas K kirjoitti:Yhtä typerää logiikkaa on mun mielestä tuo "liikenteen rytmin" seuraaminen. Ikäänkuin ulkoistetaan se vastuu siitä omasta nopeudesta, "enhän mä mitään ylinopeutta aja kun muutkin ajaa"![]()
Jos kaikki vaan seuraa sitä "rytmiä", niin kuka sen nopeuden päättää?
Toivottavasti ei se 90-V mamma, joka ajaa 40km/h à 80km/h iltapäiväruuhkassa.Tuomas K kirjoitti:Yhtä typerää logiikkaa on mun mielestä tuo "liikenteen rytmin" seuraaminen. Ikäänkuin ulkoistetaan se vastuu siitä omasta nopeudesta, "enhän mä mitään ylinopeutta aja kun muutkin ajaa"![]()
Jos kaikki vaan seuraa sitä "rytmiä", niin kuka sen nopeuden päättää?
No, sittenpä ajavat ihan kuten kunnon kansalaisetkin. Eihän tavis anjoviskuskit yms. turhia liikennemerkkejä vilkuile, vaan ajavat kaupungissa n. 50 km/h (myös Vihdintie 70 km/h -rajoituksineen kuuluu tähän alueeseen) ja maantiellä (jollaiseksi lasketaan myös Kehä I ja Tuusulan moottoritie) n. 80 km/h. Toki mittarivirhe jää osalta huomaamatta ja muutenkin nopeus tuppaa soutamaan ainakin 15 km/h, joten yksilösuorituksia löytyy tyyliin 35...60 km/h viidenkympin alueella ja 70-95 "maanteillä".DaViega kirjoitti:Ihan kun kännikuskit edes tietäisivät mikä nopeusrajoitus on päällä![]()
Eh... PK-seudulla poliisi on ilmoittanut, ettei nopeuksia valvota ruuhka-aikoina, koska liikenteelle ei haluta aiheuttaa häiriötä. (Lue: haisee aivan liikaa työltä, sopivaan aikaan saisi poimia 90 % autoista tien sivuun). Toki pahimpien ruuhkahuippujen aikana se ruuhka rajoittaa nopeudet max. 30 (esim. iltapäivällä klo 16-17), mutta huipun molemmin puolin jää "vapaiden rajoitusten aika", jolloin ihan yleisesti päästellään rajoitus +10...+20. Myöhemmin illalla (klo 18-19) on sitten taas hitaammat kuskit tien päällä ja ajonopeudet taas tyyliin 75 km/h moottoritiellä.DaViega kirjoitti:Muistuu jonkin ajan takaa uutinen jossa kerrottiin poliisin lopettaneen ratsian kesken kun oli ollu LIIKAA ylinopeutta janeita liikenteessä...
Ehkä hyvällä säällä, mutku 90 % kuljettajista on niin puupäitä, että "osaavat" ajaa sitä suurinta sallittua (tai "kympin päälle") täysin kelistä riippumatta. Esim. viime talvena sankassa lumipyryssä ulosmenoteillä.mattijus kirjoitti: Hattuvakioidaan nyt, että 50% nopeusrajoituksista on tällä hetkellä huono vitsi.
Paljonkohan tällaiselle tulee hintaa?insinörtti kirjoitti: Kun ei jengi tajua yhtään hidastaa huonolla kelillä eikä joka paikkaan ole varaa laittaa muuttuvia nopeusrajoituksia...
Sama periaatehan on vallalla netissä esiintyvän lapsipornon ja röökaamisen suhteen. Piilotetaan ne, niin ongelmaa ei ole -> ei tarvitse korjata. Parin vuoden päästä on keskaritkin numerovalintojen takana...ykkösellä saat ohvia ja kakkosella olvia...michael kirjoitti:Nopeusrajoitusten lasku on vaan niin paljon helpompaa ja kivempaa kuin joku hankala asenneilmaston muokkaaminen tai joku muu tylsä ja vaikea homma. Ongelmaa korjataan ihan väärästä päästä, mutta who cares, onpa saatu jotain näkyvää aikaan ja päästään kättelemään Salea kiitokseksi hyvästä työstä.
Itse olen kerran todistanut kuskin paikalta, kun pyöräilijä ajaa täysin kuolleesta kulmasta puskan takaa vauhdilla suojatielle, enkä itse ehdi tehdä muuta kuin jarruttaa jonkin verran vauhtia, auton liukuessa sohjossa päin pyöräilijää. Oli kylläkin 50km/h alue ja sain hiljennettyä varmaan 20-30km/h tienoille ennen törmäystä. Tuossa kävi kyllä tuuri, nimittäin pojalle tuli jalkaan mustelma, pyörä taas meni sitten vähän enemmän ruttuun. Soitin tietenkin paikalle poliisit ja ambulanssin, joka vei pojan vielä tarkastettavaksi. Viikon-parin päästä tuli kotiin esitutkintapaperit, jossa pyöräilijä katsottiin syylliseksi tapahtumaan. Hän kun ei havainnoinut lainkaan, eikä taluttanut pyörää yli, kuten tuosta suojatiestä olisi pitänyt.Hepa kirjoitti:Itse olen kerran todistanut kun jalankulkija jää suojatiellä auton alle niin, että lentää voltilla konepellin yli ja päälleen katuun. Vauhtia varmaan max 20 max 30 km/h. Eli tarkkana myös suojateillä. Pahaa jälkeä tulee myös hiljaisissa vauhdeissa jos ei ole toisella peltikoppia ympärillä. Tuossa em. kolarissa ei ilmeisesti kuitenkaan käynyt sen pahemmin. tajuissaan mies lähti ambulanssiin, tosin aika tiukoissa toppauksissa.