
Nettiautosta bongattu
Valvoja: Moderators
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Nettiautosta bongattu
^^^ & ^^ Käykää hakemassa pois. Halvimmat saksassa myynnissä olevat harvat yksilöt mitä olen bongannut on olleet 35 000€. Toihan on suorastaan ale-hintainen kilometreihinsakin nähden. Sininen väri taitaa olla harvinaisempi, miltei kaikki bongaamani Shamalit on olleet punaisia. Tosin punaisena se on vielä aavistuksen brutaalimman näköinen. Oikeastaan niitä harvoja Maserateja joita punainen pukee paremmin kuin sininen. Muista punaisista Maserateista tuleekin mieleen ne vanhat kansallisten kilpavärien 50-luvun a6gc:t sekä 150, 200, 300 & 450 S:t Kyllähän toi Shamal munkin unelma-autotallissa olisi 90-luvun edustajana 

- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: Nettiautosta bongattu
^ Vittorion kanssa siis kimppaan. 
Bongasin joskus '90-luvulla punaisen Shamalin Helsingissä. Ei pysty muistamaan, minkä maan kilvissä Masse liikkui. Suomen lätkissä tiettävästi ei siis ole yhtäkään?

Bongasin joskus '90-luvulla punaisen Shamalin Helsingissä. Ei pysty muistamaan, minkä maan kilvissä Masse liikkui. Suomen lätkissä tiettävästi ei siis ole yhtäkään?
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: 10 Heinä 2012, 13:37
- Car(s): Brera 2.2 JTS, ex GT 2.0 JTS
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Nettiautosta bongattu
Onko kellekään tuttu Brera? http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/brera/4553521" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Houkuttaisi, mutta toivoin vähemmän kilometrejä ja ehkäpä tuo on turhan isolla koneella... Vaihdetaanko Breraan nokkahihna 50 000 km välein? Tyyppivikoja ja remonttitarvetta Brerassa? Ovatko huollot tyyriitä verrattuna 2,0 GT:seen?
Houkuttaisi, mutta toivoin vähemmän kilometrejä ja ehkäpä tuo on turhan isolla koneella... Vaihdetaanko Breraan nokkahihna 50 000 km välein? Tyyppivikoja ja remonttitarvetta Brerassa? Ovatko huollot tyyriitä verrattuna 2,0 GT:seen?
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Re: Nettiautosta bongattu
Greta kirjoitti:Onko kellekään tuttu Brera? http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/brera/4553521" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Houkuttaisi, mutta toivoin vähemmän kilometrejä ja ehkäpä tuo on turhan isolla koneella... Vaihdetaanko Breraan nokkahihna 50 000 km välein? Tyyppivikoja ja remonttitarvetta Brerassa? Ovatko huollot tyyriitä verrattuna 2,0 GT:seen?
Mikähän brera se oli, josta joku foorumiainen oli yllärivikojen vuoksi kaupat purkanu? Yleisesti ottaen noissa pitäisi olla hinnassa melko paljon ilmaa, nuita on ollu sen verran reilusti halvemmallakin myynnissä ja nuo myynnissä olevat yksilöt on puolestaan olleet myynnissä jo pitkään...
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Nettiautosta bongattu
Soli muistaakseni Tampereella myynnissä ollu musta yksilö. Tuo punanen taisi olla samassa kaupassa myynnissä jo alkuvuodesta kun itte autoa etin.
Toivottavasti 3.2:een ei vaihdeta jakohihnaa 50tkm välein, se kun tietääkseni on ketjukone
.
Toivottavasti 3.2:een ei vaihdeta jakohihnaa 50tkm välein, se kun tietääkseni on ketjukone

Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Nettiautosta bongattu
Taloudelliseen vai muuten vaan?Cuore Sportivo kirjoitti:^ Vittorion kanssa siis kimppaan.
Kumpikaan ei juuri nyt käy, sillä...
a. ...kaikki omat ja lainatut rahat menevät vessaan.
b. ...vaimo ei katsoisi poikaystävää hyvällä.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: Nettiautosta bongattu
^ Harmi. Meillä olisi varmasti kivaa yhdessä...
Shamalilla auringonlaskuun ajettaisiin.
Shamalilla auringonlaskuun ajettaisiin.
Viimeksi muokannut Cuore Sportivo, 10 Heinä 2012, 18:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Nettiautosta bongattu
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/156/4922159" onclick="window.open(this.href);return false; onko kukaan käyny kattomassa tätä?
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Nettiautosta bongattu
Rahamiehiä kun on varaa seteleillä pyyhkiäVittorio Jano kirjoitti: a. ...kaikki omat ja lainatut rahat menevät vessaan.

33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Nettiautosta bongattu
Välillä on käynyt mielessä, että ei tuo remontin teettäminen tuosta niin kaukana ole.Pasi kirjoitti:
Rahamiehiä kun on varaa seteleillä pyyhkiä
Tuo laittaa kyllä harkitsemaan tilannetta uudelleen...CS kirjoitti:Shamalilla auringonlaskuun ajettaisiin.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: Nettiautosta bongattu
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/gtv/4928969" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
miten on noilla sivupeileillä saatu museokilpiin..
miten on noilla sivupeileillä saatu museokilpiin..

- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Re: Nettiautosta bongattu
Tuo on se yksilö, joka oli viime vuonna Bella Italiassa alle 10k€ hintaan yksityisellä myynnissä. Silloin joka luonnehti kuntoa rupuiseksi mutta hintaa edulliseksi. Tiedä sitten mitä on tehty tuon jälkeen. Mulla ei ole muuta tietoa jakaa.Hegou kirjoitti:http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/156/4922159" onclick="window.open(this.href);return false; onko kukaan käyny kattomassa tätä?
Re: Nettiautosta bongattu
Minä kattelen sitä päivittäinHegou kirjoitti:http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/156/4922159" onclick="window.open(this.href);return false; onko kukaan käyny kattomassa tätä?

Otin sen vaihdossa palstaveljeltä.
Siisti auto, ajoltaan mainio.
Ei tarvitse pelätä, juuri katsastettu ja remmi vaihdettu myös just.
Autokaupan ammattilainen
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: Nettiautosta bongattu
Keravalla myynnissä oleva 155 V6. Onko (vielä) foorumilaisen omistuksessa? Tietoa auton historiasta?
- SaLexi
- Viestit: 549
- Liittynyt: 05 Marras 2011, 18:56
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Nettiautosta bongattu
On muuten todella raivostuttavaa, että ilmoituksessa on paikkakuntana Hämeenlinna, mutta sitten tekstissä lukee AUTO MOSKOVAN LIIKKEESSÄ? Onko vielä jokaisessa Kamuxin ilmoituksessa sama? Koitetaanko tuolla markkinoida tuota auton toimittamista ovelle, vai mikä järki?HANU kirjoitti:Minä kattelen sitä päivittäinHegou kirjoitti:http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/156/4922159" onclick="window.open(this.href);return false; onko kukaan käyny kattomassa tätä?![]()
Otin sen vaihdossa palstaveljeltä.
Siisti auto, ajoltaan mainio.
Ei tarvitse pelätä, juuri katsastettu ja remmi vaihdettu myös just.
- FatTony
- Viestit: 72
- Liittynyt: 26 Touko 2007, 09:57
- Car(s): Giulia Veloce, Ex 159, 147, 155
- Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Re: Nettiautosta bongattu
Mun omistuksessa ja tarkempia tietoja saa vaikka pm tai soittamalla. En ole kerennytCuore Sportivo kirjoitti:Keravalla myynnissä oleva 155 V6. Onko (vielä) foorumilaisen omistuksessa? Tietoa auton historiasta?

Speed is a virtue
Re: Nettiautosta bongattu
Tämä tuska johtuu siitä, että Nettiauto perisi 1000 euroa/piste/kk maksua jos erottelisi toimipisteiden autot.SaLexi kirjoitti:On muuten todella raivostuttavaa, että ilmoituksessa on paikkakuntana Hämeenlinna, mutta sitten tekstissä lukee AUTO MOSKOVAN LIIKKEESSÄ? Onko vielä jokaisessa Kamuxin ilmoituksessa sama? Koitetaanko tuolla markkinoida tuota auton toimittamista ovelle, vai mikä järki?HANU kirjoitti:Minä kattelen sitä päivittäinHegou kirjoitti:http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/156/4922159" onclick="window.open(this.href);return false; onko kukaan käyny kattomassa tätä?![]()
Otin sen vaihdossa palstaveljeltä.
Siisti auto, ajoltaan mainio.
Ei tarvitse pelätä, juuri katsastettu ja remmi vaihdettu myös just.
Se on järjetön rahasumma 19 liikkeen ketjussa. Gta on Raisiossa, minun vetämässäni pisteessä
Autokaupan ammattilainen
- SaLexi
- Viestit: 549
- Liittynyt: 05 Marras 2011, 18:56
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Nettiautosta bongattu
No huh huh, sitten kyllä ymmärrän tuon. Ja olen tästä lähin ärtynyt nettiautoa kohtaanHANU kirjoitti: Tämä tuska johtuu siitä, että Nettiauto perisi 1000 euroa/piste/kk maksua jos erottelisi toimipisteiden autot.
Se on järjetön rahasumma 19 liikkeen ketjussa. Gta on Raisiossa, minun vetämässäni pisteessä

-
- Viestit: 872
- Liittynyt: 15 Kesä 2004, 19:22
- Car(s): AM333E, Type 79 S2, AR115 Spider, XJ27, AR115 Spider 2500
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Nettiautosta bongattu
Niin.. On ollut jo jonkin aikaa myynnissä niin Blocketissa, kuin Enricon sivuilla. Omalla kohdalla ostamista on hillinnyt tietoisuus verokohtelun täydellisestä sattumanvaraisuudesta.Giallo Pozzuoli kirjoitti:Suht halpa Shamal naapurista. Shamalissa on jotain röyhkeää brutaaliutta, jotain samaa mitä ratakuntoon viritetyissä 75:ssa. Ruman kaunis ja hemmetin harvinainen auto.
-J
- _rico
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Nettiautosta bongattu
Mielenkiintoinen ilmoitus:
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/gt/4938882" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/gt/4938882" onclick="window.open(this.href);return false;

-
- Viestit: 49
- Liittynyt: 08 Helmi 2012, 02:19
- Car(s): 159 2.4 JTDm -06 & Porsche 911 Carrera 4 -01
(Ex 156 2.0 JTS Giugiaro FL) - Paikkakunta: Tampere
Re: Nettiautosta bongattu
Onkos tää mistään kotosin? Yhtäkkiä iski pieni kuume kun rupes kattelemaan, jotenkin toi kori ja muotoilu tossa 3200 iskee muhun, en vaan muuten mallista tiedä. Ainakin kulutus on riittävä ja varmasti huollot
http://www.nettiauto.com/maserati/3200/4875365

http://www.nettiauto.com/maserati/3200/4875365
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Re: Nettiautosta bongattu
Tuon pitäis olla ilmeisen hyvässä kunnossa. Oli pitkään yksityisellä myynnissä nettiautossa, ja hinta oli silloin halvempikin. Tuosta tuli luettua perusteellinen koeajo btcf foorumin puolelta. Siellä on yksi autoharrastaja, joka on myös italialaisiin hurahtanut. Samainen kaveri on aikoinaan ostanut uutena tuon nettiauto ghiblin. toki omistanut myös muita kuin italialaisia, mm. bimmeri m6:n.Dwayne kirjoitti:Onkos tää mistään kotosin? Yhtäkkiä iski pieni kuume kun rupes kattelemaan, jotenkin toi kori ja muotoilu tossa 3200 iskee muhun, en vaan muuten mallista tiedä. Ainakin kulutus on riittävä ja varmasti huollot![]()
http://www.nettiauto.com/maserati/3200/4875365
Tästä ketjusta jostain löytyy
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php ... rn&page=99" onclick="window.open(this.href);return false;
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: Nettiautosta bongattu
http://www.nettiauto.com/4857482" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuva otettu täsmälleen samasta kohtaa kuin oman GTV:ni (myynti)kuva aikoinaan.
Kuva otettu täsmälleen samasta kohtaa kuin oman GTV:ni (myynti)kuva aikoinaan.
Re: Nettiautosta bongattu
^^Voisiko joku jolla on Bimmerifoorumin tunnukset copy/pasteta Masen koeajon?
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Re: Nettiautosta bongattu
savijo-r kirjoitti:^^Voisiko joku jolla on Bimmerifoorumin tunnukset copy/pasteta Masen koeajon?
Siellä on itse asiassa parinkin 3200gt:n koeajoa, toisesta kuvatkin. Laitan kohta.
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Re: Nettiautosta bongattu
[QUOTE=Italowestern;2660627]Kävinpä tuossa eilen hiukan pidemmällä lenkillä 2000-mallisella Maserati 3200GTA:lla. Tällaista olen nyt tosissaan harkinnut vauhdinnälkään, kun aiemmin tuli jo aikalailla ihastuttua kyseisen auton tyyliin ja helppoon ajettavuuteen.
Aikanaan jo vuonna 1999 kun 3200-malli esiteltiin aivan uutukaisena Suomessa, ajelin sillä jokusen kerran ja tykkäsin kovasti. Olin vain tuolloin ehtinyt jo hankkia uuden Maseratin, Ghibli Gt:n, josta myös pidin erittäin paljon. Toki uusi malli kiehtoi, mutta oli sillä sitten hintaakin, melkein miljoona mummonmarkkaa siihen aikaan.
Nyt kun aika kylmät kelit on vielä, niin asfaltti ei ole ihan kauhean pitävää, eikä puhdastakaan. Ei anneta sen kuitenkaan häiritä.
Hiukan vielä Maseratin tekniikasta ennen ajotunnelmia:
Konehan on kokolailla mahtava, pitkään ja huolella kehitelty pakkaus, joka on erinomaisen hyvä-ääninen varsinkin turbokoneeksi. Upea saundi onkin yksi hienon tunnelman luoja auton ajattoman kauniin korin ja sisustan lisäksi.
Startatessa moottori tekee harkitun ohjelmoidun murahduksen, jonka jälkeen kaikille auton ympärillä oleville on selvää, että kyseessä on urheiluauto, jossa myös voimaa kuuluu olevan tarjolla.
Aikanaan tämä suunnittelultaan Ferrari-pohjainen moottori on ollut BMW:n M-koneiden rinnalla aikalailla tekniikan huippua kokonaisuutena, tarjoten urheilullista voimaa ja erittäin laajan vääntöalueen.
Yhteensä 4kpl yläpuolisia nokka-akseleita tehtaan porttaamissa kansissa, 32 venttiiliä, tasatut imusarjat ja erillinen puola jokaisen sylinterin sytytykselle. Jatkuva huipputeho normaalipolttoaineella tässä voimanlähteessä on 370 hv / 6250 rpm ja vääntö juhlalliset 491 Nm / 4500 rpm, josta yli 80% on käytettävissä alueella 1800-6800 rpm
Tässäpä aikamoisen hyvä resepti 3200ccm V8-koneelle ja siihen kun vielä lisätään kaksi keskikokoista turboa eli 1kpl molempiin pakosarjoihin, niin johan alkaa auto kuin auto kulkea mukavasti.
Kone myös kiertää silti mukavan ylös, eli varsin formulamaiset äänimaailmat on tällä konstruktiolla saatu aikaan. Kun jatkona on erinomaisen jämptisti ja tasaisesti vaihtava automaattivaihteisto, niin voiman tarjoilu on erittäin miellyttävää.
Toki nopeissa kiihdytyksissä tuo koneen reagointi tapahtuu aivan pienen turboviiveen kera, mutta normaalisti sitä ei edes huomaa. Sensijaan turbojen vihellys on mukavaa kuunneltavaa. Teho puhuu omaa kieltään ja pitää omaa ääntään.
Ferrari 355 moottorin pohjalta kehitelty turbokone on myös osoittautunut erittäin luotettavaksi oikein ylläpidettynä. Etenkin automaattivaihteisen yksilön tapauksessa on huoletonta menoa tarjolla ajokilometreistä huolimatta. Kunhan jakohihna on asiallisin välein vaihdettu ja manuaalivaihteisen yksilön kohdalla myös kampiakselin päittäisvälys säännöllisesti tarkistettu, niin kone tarjoaa erinomaista voimaa luotettavasti vuodesta toiseen.
Sulosointuja on siis tarjolla korville ja kaikissa normaaleissa liikennevauhdeissa erinomaista kiihtyvyyttä ja ajettavuutta.
Silmäniloa Giugiaron piirtämästä ajattomasta korista on kaikille esteetikoille tarjolla myös reilusti
Alusta on erittäin jämäkkä varsinkin sport-asetuksella ja tarjoaa erinomaisen tarkan ja välittömän tuntuman hammastanko-ohjauksen välityksellä. Ohjaus myös keskittää ja palauttaa hyvin vieden autoa toivottuun suuntaan kiitettävästi.
Vaikka 3200-mallin kori on 4-paikkainen, on se sekä ulkonäöltään, että ajotuntumaltaan selkeästi urheiluauto. Siitä huolimatta, verrattuna vaikkapa useisiin muihin 2-ovisiin 2+2 paikkaisiin autoihin, se tarjoaa jopa aikuisen istuttavat tilat myös takapenkkiläisille. Tunnelmasta tinkimättä.
Takapenkiltä näkyy myös hyvin ulos, jos ei ole aivan pikkulapsi. Takaikkunoiden alareunat ovat aika ylhäällä. Sekä etu- että takapenkit tarjoavat hyvän tuen ja ergonomian. Etupenkillä säädettävyys on myös hyvä ja varustettuna muistipaikoilla, mikäli autolla sattuisi olemaan useampia käyttäjiä. Tässä autossa muistipaikat ovat myös matkustajan etupenkissä.
Tummansiniseen koriin sopii mukavasti vaalea sisusta, joka on muutenkin erittäin viihtyisä ja elegantti antaen valoa ja eloa sisätiloihin sekä näyttää nahkan kauniin tekstuurin paremmin kuin tummat värit.
Ohjaamosta on tarkoituksella riisuttu mm. jalopuiset listat modernisoinnin vuoksi. Tosin itse en panisi pahakseni sellaisten olemassaoloa. Kuitenkin sisätilat näyttävät tässä Ghibliä uudemmilta, joka on ollut tarkoituskin.
Tässä ohjaamossa istuu mielellään. Kuljettajan penkin muodot osuvat omaan selkään hienosti ja ohjauspyörän sekä penkin säädöillä saa aikaiseksi useitakin mukavia ajoasentoja. Makaavampi asento matkalle ja pystympi kaupunkiin.
Musiikkilaitteena on tehdasasenteinen Becker Mexico, sen ajan kärkipäätä mutta nykyään parhaat laitteet menevät ohi vasemmalta ja oikealta. Kuitenkin ihan yllättävän mukavat saundit tuollakin saa aikaiseksi.
Mitoitukseltaan standardin musiikkilaitteen vaihto on kuitenkin helppoa ja se tulisikin lähes heti päivitettäväksi muutamien lisäominaisuuksien aikaansaamiseksi. MP3, subbari yms. pientä EQ:n kera. Kaiutinvarustus vaikuttaa sinänsä laadukkaalta ja toimivalta. Vain bassoa tarvitaan jonkin verran lisää kompensoimaan auton ajoääniä.
Tällä autolla on ajettu vasta alle 70tkm, joka tarkoittaa aika vähän ikäisekseen. Ulkoasu on myös varsin siisti ja kolhimaton, lukuunottamatta joitain pieniä kiveniskemiä konepellissä. Noh, niistä selviää tarvittaessa hyvällä meikillä ja uudella lakalla. Myllytys ja meikki sekä viimeistely lakalla tuo autoon alkuperäisen loiston helposti.
Koetin hetken aikaa aivopestä itseäni M5:n ostajaksi, mutta en onnistunut. Silmä vain tykkää niin paljon enemmän coupe-korisen 2-ovisen auton muodoista, että vaihtoehdot ovat siksi tässä kohtaa aika vähissä.
Myös 3200 takavalot ovat sellaiset, joihin tykästyin heti ensisilmäyksellä. Niissä on ihan omat muodot ja matalaan urheiluautoon ne sopivat kuin nenä päähän. Etenkin uudeltaan ne olivat aika harvinaiset ledilamppuineen muutenkin. Nyttemminhän auto kuin auto näyttää armotta vanhentuneelta, jos siinä on jotain muuta kuin ledit takavaloina. ei voi mitään. Maserati oli tuossa asiassa 10v edellä aikaansa.
Neljä ulostuloa pakoputkiston päissä kertovat takaatulijoille omaa selkeää viestiään. Tämän auton kanssa ei ihan millä tahansa kotterolla kannata lähteä kisaamaan. Hehiö.
Maserateilla on kautta aikojen ajettu kilpaa. Niin myös 3200-mallilla. Kisavireessä, ns. club-sport-varustein, on koneesta otettu n. 450 hv teho ja joissain kisaversioissa enemmänkin. Alkuperäisillä vakiojäähdyttimillä ja jarruilla tuo 450hv on vielä aivan sopiva teho ja pienin lisävarustein tehoa on saatavilla turboautojen tyyliin paljon enemmänkin. Suomen oloissa tämän auton saa helpohkosti leimattua 444hv merkinnällä, joka on siis tuo laillinen 20% tehon lisä ilman erityistarkastuksia, lupia ja muutoksia.
3200-mallin seuraajan, Coupe GT:n samanäköiseen koriin on vaihdettu keulalle vuodesta 2003 alkaen 4,2-litrainen Ferrari-Modena-pohjainen vapaastihengittävä V8-kone, jossa on vakiona tehoja 390 hv. Se taas on luonteeltaan enemmän kierroskone ja tietenkin myös ääniltään erittäin hieno. Vaihteistoina niihin on saanut sekä manuaali- että F1 sekventiaali-vaihteiston. Ne ovat kuitenkin hinnoiltaan Suomeen tuotuna vielä n. 30% kalliimpia kuin 3200-mallit, joten katsotaan niitä sitten ehkä joskus myöhemmin.
Nuolen kärkeä muistuttava 3200-mallin kori on kaikista eri suunnista kaunista katseltavaa. Se on lisäksi aerodynaamisesti Ferrari-luokkaa, johtuen Ferrarin tuulitunnelissa tehdyistä hiotuista muodoista.
3200-mallin korin lopullinen ja viimeinen versio tuli tuotantoon 4,2 GranSport-mallissa, jossa oli hyödynnetty vielä enemmän aerodynamiikkaa. Se olisikin halutuin tuon korisarjan edustaja sekä muodoiltaan että ajo-ominaisuuksiltaan. Sitäkin on tullut kokeiltua ja oli se erinomainen ajaa. Ainoana pikku puutteena voisi tuossa GranSport-mallissa pitää hienoista tehon puutetta aikalaisiin kilpailijoihinsa verrattuna, joka sittemmin on uusissa malleissa taas korjattu lisäämällä koneen tilavuutta 4,7 litraan ja siten myös vääntöä ja tehoa on tullut sopivasti lisää.. 4,2-litraisen kone oli kuitenkin eniten race kuivasumppuvoiteluineen ja ratkaisuineen. Se oli tehty kovaan ajoon.
Mutta mennäänpä ratin taakse.
Käynnistäminen tapahtuu normaalitapaan avaimella ja se on varsin mukava tapahtuma. Kone murahtaa käyntiin ilmaisten luonteensa selkeästi. Mittaristo on pikkupoikamaisen ajattelun kannalta mukava katsella yli kolmensadan menevine lukemineen, joskin huiput tälle autolle vakiona ovat hiukan sen alle. Tai noh, ehkä autobaanalla alamäessä tai sitten kovemmalla ahtopaineella päästään jo reilusti ylikin.
Pienen lämmittelytuokion jälkeen kytken vaihteen ajoasentoon "D" ja suuntaan määrätietoisen pitkän keulan tielle. Omalla kotitiellämme on joitain pieniä routavaurioita, joista alustan jykevyys käy heti ilmi. Mikään samettisen pehmeä ei tunnelma ole vaan pikemminkin "tarkoitukseen" tehty. Alusta ei kuitenkaan ole silti epämiellyttävän jäykkä vaan seurailee tien pintaa jouheasti. Heti kun päästään pihakadulta paremmalle tielle, on alusta kartalla ja jopa mukava. Oikeilla renkailla on myös iso rooli tämänkaltaisien autojen ajettavuudessa. Pirelli P Zero on hyvä valinta, joskin hiukan arvokkaampi kuin Hankook, Falken tms. suositut leveät kumit.
Autosta näkee myös kohtuullisen hyvin ulos sekä taakse ja ajaminen on varsin vaivatonta. Vaihteisto toimii miellyttävästi ja tarkasti ilman nykimisiä tai ylimääräisiä eleitä.
Koneen lämmettyä normaalilukemiin, kiihdyttelen luiskaa pitkin kehälle ja mittariin kertyy heti hiukan karsittavaa. 100km/h saavutetaan kakkosvaihteella ja kiihdytys kestää n. 5 sekuntia. Se on aivan riittävän hyvä arvo herrasmiesurheiluautolle. Kiihdytyksen dynaamista puolta kuvaa se, ettei auto vetele mihinkään vaan nopeus kasvaa kuin suihkukoneessa tai pikemminkin hävittäjästä voisi varmaan puhua.
BMW:n M-kuutoseen verrattuna tehoa on tietenkin vähemmän, mutta se ei tunnu aivan niin isolta erolta, koska Maseratin turbokone alkaa vääntää paljon alempaa ja 3200 on lähes 200kg keveämpi kuin Ämmäkuutonen. Tosiasiassa M6 jää tälle normaalitilanteessa maantienopeuksissa aluksi helposti, koska Maseratin ei tarvitse vaihtaa vaihdetta lainkaan päästäkseen samaan kiihtyvyyteen kuin M6, se on ahdetun koneen etu.
M6:ssa on parasta olla M-nappi painettuna jos pikku kisatilanteeseen tms. joutuu, ja usein se ei ole, koska aina niihin nappeihin ei jaksa tai muista tai viitsi koskea kun autoon istuu. Noh, toisaalta on 3200 kojelaudassakin se SPORT-nappi, josta alusta tiukkenee ja kaasuvaste sekä alasvaihto nopeutuu, mutta kone toimii silti muuten aika samalla tavoin antaen sitä kaivattua vääntöä paljon joka nopeudessa.
Moottoritien rampissa sitten painetaan sitä tallaa oikein kunnolla ja niinpä ohjuksen omaisesti mennään heti isompaa kovaa. En nyt viitsinyt kiusata onneani millään über-kovalla ylinopeudella, mutta selvää on että kyllä tämä tuplaturbokasikoneinen kevyehkö sukkula kulkee.
Suunnataanpa sitten keula kohti mutkateitä. Porvoon suunnallahan niitä riittää ja tunnin verran kurvailtuani alkoi olla melko selvää, että tällainen sen auton pitää olla. Mutkissa voi varsinkin SPORT-asetuksella ajaa huoletta erinomaisen vauhdikkaasti ilman minkäänlaista ongelmaa. Sekä kone, vaihteisto, että jarrut ovat tehtäviensä tasalla erittäin hienosti.
Valoillakin näkee ja pitkillä vielä paremmin. Kokolailla mahtava paketti, ja varsinkin hintaansa nähden. Noin puolet vanhan 2005-mallisen M6:n hinnasta ja siten Maserati tarjoaa rahalle erittäin hyvin vastinetta. Toki varusteita puuttuu ämmään verrattuna pitkä litania alkaen aina cruisesta ja sadetunnistimista, kääntyvien valojen kautta naveihin, Bluetootheihin yms, mutta ei se ole niin kauhea asia lopulta, kun auto on näin hieno ajaa. Noh ehkä se vakionopeussäädin olisi mukava olla, mutta saahan niitä. Aika helppoa oli kuitenkin pitää yllä tasainen ajonopeus ilman sitäkin.
Takaluukku ei ole kovin massiivinen, mutta kyllä sinnekin jotain mahtuu ja se mikä on hyvä asia, on että bensatankkiin mahtuu parikymppiä enemmän soppaa kuin Ämmäkuutoseen. Suurinpiirtein Maseratilla ajaa siis puolentoista- parisataa kilometriä kauemmaksi ennen seuraavaa tankkausta. Se on hyvä asia.
Eipä muuta kuin keräämään kolehtia tuohon, jotta menisi ensikesä taas rattoisammissa merkeissä. Jotenkin tuo KIA Magentis ei ihan vastaavaa kyytiä pysty tarjoilemaan, vaikka senkin V6-koneessa on aika kivasti ja suht taloudellisesti voimaa perisensataa kaakkia tarjolla.. Heh.[/QUOTE]
Aikanaan jo vuonna 1999 kun 3200-malli esiteltiin aivan uutukaisena Suomessa, ajelin sillä jokusen kerran ja tykkäsin kovasti. Olin vain tuolloin ehtinyt jo hankkia uuden Maseratin, Ghibli Gt:n, josta myös pidin erittäin paljon. Toki uusi malli kiehtoi, mutta oli sillä sitten hintaakin, melkein miljoona mummonmarkkaa siihen aikaan.
Nyt kun aika kylmät kelit on vielä, niin asfaltti ei ole ihan kauhean pitävää, eikä puhdastakaan. Ei anneta sen kuitenkaan häiritä.
Hiukan vielä Maseratin tekniikasta ennen ajotunnelmia:
Konehan on kokolailla mahtava, pitkään ja huolella kehitelty pakkaus, joka on erinomaisen hyvä-ääninen varsinkin turbokoneeksi. Upea saundi onkin yksi hienon tunnelman luoja auton ajattoman kauniin korin ja sisustan lisäksi.
Startatessa moottori tekee harkitun ohjelmoidun murahduksen, jonka jälkeen kaikille auton ympärillä oleville on selvää, että kyseessä on urheiluauto, jossa myös voimaa kuuluu olevan tarjolla.
Aikanaan tämä suunnittelultaan Ferrari-pohjainen moottori on ollut BMW:n M-koneiden rinnalla aikalailla tekniikan huippua kokonaisuutena, tarjoten urheilullista voimaa ja erittäin laajan vääntöalueen.
Yhteensä 4kpl yläpuolisia nokka-akseleita tehtaan porttaamissa kansissa, 32 venttiiliä, tasatut imusarjat ja erillinen puola jokaisen sylinterin sytytykselle. Jatkuva huipputeho normaalipolttoaineella tässä voimanlähteessä on 370 hv / 6250 rpm ja vääntö juhlalliset 491 Nm / 4500 rpm, josta yli 80% on käytettävissä alueella 1800-6800 rpm
Tässäpä aikamoisen hyvä resepti 3200ccm V8-koneelle ja siihen kun vielä lisätään kaksi keskikokoista turboa eli 1kpl molempiin pakosarjoihin, niin johan alkaa auto kuin auto kulkea mukavasti.
Kone myös kiertää silti mukavan ylös, eli varsin formulamaiset äänimaailmat on tällä konstruktiolla saatu aikaan. Kun jatkona on erinomaisen jämptisti ja tasaisesti vaihtava automaattivaihteisto, niin voiman tarjoilu on erittäin miellyttävää.
Toki nopeissa kiihdytyksissä tuo koneen reagointi tapahtuu aivan pienen turboviiveen kera, mutta normaalisti sitä ei edes huomaa. Sensijaan turbojen vihellys on mukavaa kuunneltavaa. Teho puhuu omaa kieltään ja pitää omaa ääntään.
Ferrari 355 moottorin pohjalta kehitelty turbokone on myös osoittautunut erittäin luotettavaksi oikein ylläpidettynä. Etenkin automaattivaihteisen yksilön tapauksessa on huoletonta menoa tarjolla ajokilometreistä huolimatta. Kunhan jakohihna on asiallisin välein vaihdettu ja manuaalivaihteisen yksilön kohdalla myös kampiakselin päittäisvälys säännöllisesti tarkistettu, niin kone tarjoaa erinomaista voimaa luotettavasti vuodesta toiseen.
Sulosointuja on siis tarjolla korville ja kaikissa normaaleissa liikennevauhdeissa erinomaista kiihtyvyyttä ja ajettavuutta.
Silmäniloa Giugiaron piirtämästä ajattomasta korista on kaikille esteetikoille tarjolla myös reilusti
Alusta on erittäin jämäkkä varsinkin sport-asetuksella ja tarjoaa erinomaisen tarkan ja välittömän tuntuman hammastanko-ohjauksen välityksellä. Ohjaus myös keskittää ja palauttaa hyvin vieden autoa toivottuun suuntaan kiitettävästi.
Vaikka 3200-mallin kori on 4-paikkainen, on se sekä ulkonäöltään, että ajotuntumaltaan selkeästi urheiluauto. Siitä huolimatta, verrattuna vaikkapa useisiin muihin 2-ovisiin 2+2 paikkaisiin autoihin, se tarjoaa jopa aikuisen istuttavat tilat myös takapenkkiläisille. Tunnelmasta tinkimättä.
Takapenkiltä näkyy myös hyvin ulos, jos ei ole aivan pikkulapsi. Takaikkunoiden alareunat ovat aika ylhäällä. Sekä etu- että takapenkit tarjoavat hyvän tuen ja ergonomian. Etupenkillä säädettävyys on myös hyvä ja varustettuna muistipaikoilla, mikäli autolla sattuisi olemaan useampia käyttäjiä. Tässä autossa muistipaikat ovat myös matkustajan etupenkissä.
Tummansiniseen koriin sopii mukavasti vaalea sisusta, joka on muutenkin erittäin viihtyisä ja elegantti antaen valoa ja eloa sisätiloihin sekä näyttää nahkan kauniin tekstuurin paremmin kuin tummat värit.
Ohjaamosta on tarkoituksella riisuttu mm. jalopuiset listat modernisoinnin vuoksi. Tosin itse en panisi pahakseni sellaisten olemassaoloa. Kuitenkin sisätilat näyttävät tässä Ghibliä uudemmilta, joka on ollut tarkoituskin.
Tässä ohjaamossa istuu mielellään. Kuljettajan penkin muodot osuvat omaan selkään hienosti ja ohjauspyörän sekä penkin säädöillä saa aikaiseksi useitakin mukavia ajoasentoja. Makaavampi asento matkalle ja pystympi kaupunkiin.
Musiikkilaitteena on tehdasasenteinen Becker Mexico, sen ajan kärkipäätä mutta nykyään parhaat laitteet menevät ohi vasemmalta ja oikealta. Kuitenkin ihan yllättävän mukavat saundit tuollakin saa aikaiseksi.
Mitoitukseltaan standardin musiikkilaitteen vaihto on kuitenkin helppoa ja se tulisikin lähes heti päivitettäväksi muutamien lisäominaisuuksien aikaansaamiseksi. MP3, subbari yms. pientä EQ:n kera. Kaiutinvarustus vaikuttaa sinänsä laadukkaalta ja toimivalta. Vain bassoa tarvitaan jonkin verran lisää kompensoimaan auton ajoääniä.
Tällä autolla on ajettu vasta alle 70tkm, joka tarkoittaa aika vähän ikäisekseen. Ulkoasu on myös varsin siisti ja kolhimaton, lukuunottamatta joitain pieniä kiveniskemiä konepellissä. Noh, niistä selviää tarvittaessa hyvällä meikillä ja uudella lakalla. Myllytys ja meikki sekä viimeistely lakalla tuo autoon alkuperäisen loiston helposti.
Koetin hetken aikaa aivopestä itseäni M5:n ostajaksi, mutta en onnistunut. Silmä vain tykkää niin paljon enemmän coupe-korisen 2-ovisen auton muodoista, että vaihtoehdot ovat siksi tässä kohtaa aika vähissä.
Myös 3200 takavalot ovat sellaiset, joihin tykästyin heti ensisilmäyksellä. Niissä on ihan omat muodot ja matalaan urheiluautoon ne sopivat kuin nenä päähän. Etenkin uudeltaan ne olivat aika harvinaiset ledilamppuineen muutenkin. Nyttemminhän auto kuin auto näyttää armotta vanhentuneelta, jos siinä on jotain muuta kuin ledit takavaloina. ei voi mitään. Maserati oli tuossa asiassa 10v edellä aikaansa.
Neljä ulostuloa pakoputkiston päissä kertovat takaatulijoille omaa selkeää viestiään. Tämän auton kanssa ei ihan millä tahansa kotterolla kannata lähteä kisaamaan. Hehiö.
Maserateilla on kautta aikojen ajettu kilpaa. Niin myös 3200-mallilla. Kisavireessä, ns. club-sport-varustein, on koneesta otettu n. 450 hv teho ja joissain kisaversioissa enemmänkin. Alkuperäisillä vakiojäähdyttimillä ja jarruilla tuo 450hv on vielä aivan sopiva teho ja pienin lisävarustein tehoa on saatavilla turboautojen tyyliin paljon enemmänkin. Suomen oloissa tämän auton saa helpohkosti leimattua 444hv merkinnällä, joka on siis tuo laillinen 20% tehon lisä ilman erityistarkastuksia, lupia ja muutoksia.
3200-mallin seuraajan, Coupe GT:n samanäköiseen koriin on vaihdettu keulalle vuodesta 2003 alkaen 4,2-litrainen Ferrari-Modena-pohjainen vapaastihengittävä V8-kone, jossa on vakiona tehoja 390 hv. Se taas on luonteeltaan enemmän kierroskone ja tietenkin myös ääniltään erittäin hieno. Vaihteistoina niihin on saanut sekä manuaali- että F1 sekventiaali-vaihteiston. Ne ovat kuitenkin hinnoiltaan Suomeen tuotuna vielä n. 30% kalliimpia kuin 3200-mallit, joten katsotaan niitä sitten ehkä joskus myöhemmin.
Nuolen kärkeä muistuttava 3200-mallin kori on kaikista eri suunnista kaunista katseltavaa. Se on lisäksi aerodynaamisesti Ferrari-luokkaa, johtuen Ferrarin tuulitunnelissa tehdyistä hiotuista muodoista.
3200-mallin korin lopullinen ja viimeinen versio tuli tuotantoon 4,2 GranSport-mallissa, jossa oli hyödynnetty vielä enemmän aerodynamiikkaa. Se olisikin halutuin tuon korisarjan edustaja sekä muodoiltaan että ajo-ominaisuuksiltaan. Sitäkin on tullut kokeiltua ja oli se erinomainen ajaa. Ainoana pikku puutteena voisi tuossa GranSport-mallissa pitää hienoista tehon puutetta aikalaisiin kilpailijoihinsa verrattuna, joka sittemmin on uusissa malleissa taas korjattu lisäämällä koneen tilavuutta 4,7 litraan ja siten myös vääntöä ja tehoa on tullut sopivasti lisää.. 4,2-litraisen kone oli kuitenkin eniten race kuivasumppuvoiteluineen ja ratkaisuineen. Se oli tehty kovaan ajoon.
Mutta mennäänpä ratin taakse.
Käynnistäminen tapahtuu normaalitapaan avaimella ja se on varsin mukava tapahtuma. Kone murahtaa käyntiin ilmaisten luonteensa selkeästi. Mittaristo on pikkupoikamaisen ajattelun kannalta mukava katsella yli kolmensadan menevine lukemineen, joskin huiput tälle autolle vakiona ovat hiukan sen alle. Tai noh, ehkä autobaanalla alamäessä tai sitten kovemmalla ahtopaineella päästään jo reilusti ylikin.
Pienen lämmittelytuokion jälkeen kytken vaihteen ajoasentoon "D" ja suuntaan määrätietoisen pitkän keulan tielle. Omalla kotitiellämme on joitain pieniä routavaurioita, joista alustan jykevyys käy heti ilmi. Mikään samettisen pehmeä ei tunnelma ole vaan pikemminkin "tarkoitukseen" tehty. Alusta ei kuitenkaan ole silti epämiellyttävän jäykkä vaan seurailee tien pintaa jouheasti. Heti kun päästään pihakadulta paremmalle tielle, on alusta kartalla ja jopa mukava. Oikeilla renkailla on myös iso rooli tämänkaltaisien autojen ajettavuudessa. Pirelli P Zero on hyvä valinta, joskin hiukan arvokkaampi kuin Hankook, Falken tms. suositut leveät kumit.
Autosta näkee myös kohtuullisen hyvin ulos sekä taakse ja ajaminen on varsin vaivatonta. Vaihteisto toimii miellyttävästi ja tarkasti ilman nykimisiä tai ylimääräisiä eleitä.
Koneen lämmettyä normaalilukemiin, kiihdyttelen luiskaa pitkin kehälle ja mittariin kertyy heti hiukan karsittavaa. 100km/h saavutetaan kakkosvaihteella ja kiihdytys kestää n. 5 sekuntia. Se on aivan riittävän hyvä arvo herrasmiesurheiluautolle. Kiihdytyksen dynaamista puolta kuvaa se, ettei auto vetele mihinkään vaan nopeus kasvaa kuin suihkukoneessa tai pikemminkin hävittäjästä voisi varmaan puhua.
BMW:n M-kuutoseen verrattuna tehoa on tietenkin vähemmän, mutta se ei tunnu aivan niin isolta erolta, koska Maseratin turbokone alkaa vääntää paljon alempaa ja 3200 on lähes 200kg keveämpi kuin Ämmäkuutonen. Tosiasiassa M6 jää tälle normaalitilanteessa maantienopeuksissa aluksi helposti, koska Maseratin ei tarvitse vaihtaa vaihdetta lainkaan päästäkseen samaan kiihtyvyyteen kuin M6, se on ahdetun koneen etu.
M6:ssa on parasta olla M-nappi painettuna jos pikku kisatilanteeseen tms. joutuu, ja usein se ei ole, koska aina niihin nappeihin ei jaksa tai muista tai viitsi koskea kun autoon istuu. Noh, toisaalta on 3200 kojelaudassakin se SPORT-nappi, josta alusta tiukkenee ja kaasuvaste sekä alasvaihto nopeutuu, mutta kone toimii silti muuten aika samalla tavoin antaen sitä kaivattua vääntöä paljon joka nopeudessa.
Moottoritien rampissa sitten painetaan sitä tallaa oikein kunnolla ja niinpä ohjuksen omaisesti mennään heti isompaa kovaa. En nyt viitsinyt kiusata onneani millään über-kovalla ylinopeudella, mutta selvää on että kyllä tämä tuplaturbokasikoneinen kevyehkö sukkula kulkee.
Suunnataanpa sitten keula kohti mutkateitä. Porvoon suunnallahan niitä riittää ja tunnin verran kurvailtuani alkoi olla melko selvää, että tällainen sen auton pitää olla. Mutkissa voi varsinkin SPORT-asetuksella ajaa huoletta erinomaisen vauhdikkaasti ilman minkäänlaista ongelmaa. Sekä kone, vaihteisto, että jarrut ovat tehtäviensä tasalla erittäin hienosti.
Valoillakin näkee ja pitkillä vielä paremmin. Kokolailla mahtava paketti, ja varsinkin hintaansa nähden. Noin puolet vanhan 2005-mallisen M6:n hinnasta ja siten Maserati tarjoaa rahalle erittäin hyvin vastinetta. Toki varusteita puuttuu ämmään verrattuna pitkä litania alkaen aina cruisesta ja sadetunnistimista, kääntyvien valojen kautta naveihin, Bluetootheihin yms, mutta ei se ole niin kauhea asia lopulta, kun auto on näin hieno ajaa. Noh ehkä se vakionopeussäädin olisi mukava olla, mutta saahan niitä. Aika helppoa oli kuitenkin pitää yllä tasainen ajonopeus ilman sitäkin.
Takaluukku ei ole kovin massiivinen, mutta kyllä sinnekin jotain mahtuu ja se mikä on hyvä asia, on että bensatankkiin mahtuu parikymppiä enemmän soppaa kuin Ämmäkuutoseen. Suurinpiirtein Maseratilla ajaa siis puolentoista- parisataa kilometriä kauemmaksi ennen seuraavaa tankkausta. Se on hyvä asia.
Eipä muuta kuin keräämään kolehtia tuohon, jotta menisi ensikesä taas rattoisammissa merkeissä. Jotenkin tuo KIA Magentis ei ihan vastaavaa kyytiä pysty tarjoilemaan, vaikka senkin V6-koneessa on aika kivasti ja suht taloudellisesti voimaa perisensataa kaakkia tarjolla.. Heh.[/QUOTE]
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Re: Nettiautosta bongattu
Olikohan tämä auto
http://www.nettiauto.com/maserati/3200/4677932" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nettiauto.com/maserati/3200/4677932" onclick="window.open(this.href);return false;
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Re: Nettiautosta bongattu
Tämä se pyydetty koeajo:
Onpa mennyt jo kohta vuosi ilman kuutosämmää ja mitäs siinä, meneehän se aika välillä jäitäkin poltellessa, kunnes olis taas pakko edes joku hauskempi nelipyörä saaha alle kun kesä ja MP-ajokausi päättyy.
Kesällä kun on päässyt Ducatilla ajelemaan niin ei ole kauheen pahasti autokuume vielä päässyt iskemään mutta tää syksy on ihan kamalaa aikaa kun välillä ei kerkee ja muut ajat sataa.
Noh, nettiautossahan noita ikävästi löytyy vaikka ja mitä mutta tuppaa tässä vaiheessa tuo putjetti olemaan vielä aika kireellä ja se taas karsii uudemmat pois hakututkasta.
Kuten joku ennätti varmaan huomaamaan, on tullut fanitettua Maseratia jo vuosikausia tuossa Bimmerin tehomallien rinnalla ja niinpä kun aika sopivan hintainen 3200GTA tuli ilmi, niin pakkohan sitä oli käydä hiukan testaamassa.
Sellaista kun ei ole vielä koskaan tullut omistettua ja vuosikaudet olen sitäkin miettinyt. Tuo alkuperäinen tuplaturbokasi kun nääs on aika mukavan oloinen laitos monessakin mielessä.
Manuaalina kolmetonnikakssatasta tuli tuossa taannoin ajeltua, mutta kun välillä vaimokin tahtoo noita pelejä kokeilla, niin automaatti antaa paremmat lähtökohdat siihen.
Lisäksi 3200 antaa takapenkkiläisillekin mahdollisuuden, eli 4h matkustaa aika hienosti kyseisessä kupeessa. Siinä mielessä siis jopa ämmäkuutoselle pärjäilee mainiosti. Tosin etupenkit siirtyilee moottorilla ja siihen kuluu hiukan enempi aikaa että se penkki siirtyy pois eestä jotta taakse pääsee, mutta ei tuossa kohtaa niiin kiire voi olla kummiskaan.
Hopeinen väri sopii mukavasti tuohon koppaan, koska se jotenkin tuo esiin hienoja muotoja ja lisäksi ei kovin äkkiä näytä likaiseltakaan, joten ylläpito helpottuu eikä maalipintaa tartte rääkätä jatkuvalla pesemisellä.
Tämä yksilö on maustettu oikein upealla viininpunaisella nahkasisustalla joka luo ihan erilaista tunnelmaa kuin synkkä musta, joita näissä millennium-malleissa monesti on. Auto on varsin hienosti pidetty ja voisi sanoa että sekä ulkoa että sisältä ei uutta häpeä.
Konepellin alla majailee siis tuo aito Maseratin oma hyvinkin potentiaalinen virityskohde, Tuplaturbo 3,2L V8. Jo vakiona koneesta irtoaa 368hv, joka sellaisenaan tarjoaa massiivista vääntöä ja suorituskykyä, hiukan miinuspuolella ehkäpä kunnioitettavalla bensan kulutuksella. Tosin ei ole sen pahempi kuin kuutosämmäkään, joten mitäpä sitä suremaan.
Näistä turbokoneista on suhteellisen helppo ottaa jopa lähemmäs 500hv lukemia, mutta sellainen jokapäiväiseen käyttöön luonteeltaan sopivampi 430hv voisi syntyä jopa aika edullisesti, jos lisää suorituskykyä kaipaisi.
Noh, kokeillaanpa nyt ennen kuin ruvetaan lisätehoja haikailemaan. Eihän sitä ämmäkuutosenkaan P500-nappia kovin usein tullut painettua..
Avain siis virtalukkoon ja ensin pieni stereotesti. Hienoa, joku on tilannut legendaarisen Nakamichin soittimen tähän autoon. Aivan mahtava saundi sellaisenaan ja bassotkin tulee upeasti ulos jo ilman mitään subbareita. Tätä voi siis hienosti käyttää kauniin kesäillan kuunteluhuoneena vaikkapa vuoristotien parkissa merta katsellen.
Sitten avaimen kääntö muutaman asteen pidemmälle ja HRUMMM!! Voi miten on mieltä lämmittävä urheilukahdeksikon murina. Yksi takuuvarmasti hienoimmista koneen äänistä, mitä markkinoilla löytyy.
Voi olla että toistan itseäni, mutta tunnelmassa tällainen nahkaisella ja tyylikkäällä sisustalla varustettu voimakas auto on todella mieltä ylentävä tekninen elämys. Kone vastaa kaasuun hienosti ja turbojen lievän vihellyksen säestämänä poistumme parkkikselta isommalle väylälle.
Alusta on juuri sopivan jämäkkä ja kuitenkin pintapehmeä, että auto etenee eleettömästi ja voimaa uhkuen ilman hälyääniä matalan murinan säestämänä moottoritien kiihdytysramppia kohti. Jo välittömästi on selvää, että tällainen auto nimenomaan automaattivaihteisena olisi itselle aivan loistava matkantekoväline.
Tallaa hiukan syvemmälle painaessa kone laulaa urheilullisen jykevästi mutta turbojen hillitsemänä ei kovin meluisasti kuitenkaan. Täällä voi siis ajaessakin kuunnella hyvää musiikkia ja nauttia maisemista.
Maserati janoaa mäkiselle mutkatielle, jossa loistavasti balanssissa oleva alusta on omiaan. Missään tilanteessa ei tule sellainen olo, että tämä lähtisi lapasesta. Tehoa ja suorituskykyä on juuri sopivasti ja ilman kommervenkkejä suoraan kaasupolkimen alla tarjolla. Kickdown vaihtaa ilman nykäystä pienempää silmään ja nopeusmittariin kelautuu huomaamatta reilusti lukemia.
Luonteeltaan tällainen auto on kiva ajaa jopa rajoitusvauhtejakin, koska auto itsessään ei provosoi ajamaan kovaa, vaikkakin se on tehty ajettavaksi reiluja matkavauhteja. Auto käyttäytyy ison auton tavoin mutta on kevyt kääntää mutkaan ja kulkee kurvissa kuin kiskoilla.
80-120 sujuu käsittämättömän nopeasti ja ohitukset tällä autolla käy käden käänteessä.
Nammm.. Ei tästä pääse oikein mitään pahaa sanomaan. Vaikka M6 suorituskyky onkin yläkierroksilla rajumpi ja auto vielä hiljaisempi ja ehkä hienostuneempi, niin ei tämä Italian ori sille kauheasti häviä missään asiassa ja tunnelma sekä alakierrosteho on jopa parempi kuin Germaanien laitoksessa.
Turbojen antama vääntö ja teho voimakkaassa kiihdytyksessä on jotain erittäin vaikuttavaa ja kierroksilla, joita tämäkin kone ottaa vaivattomasti, on ääni ihan omanlaisensa, hyvinkin kilpa-autoa muistuttava.
Varsinkin 50-80 vauhdista kiihdytettäessä voi sanoa, että lähtee kuin hauki rannasta. Satasenkin jälkeen peli kiihtyy lähemmäs kahta markkaa asti ja senkin jälkeen voi vielä puhua kiihtyvyydestä, eikä pelkästä nopeuden kasvusta. Toki huippuvauhdeissa sitten teho puhuu, mutta kuten todettiin, niin tuplaturbokoneissa on tuota potentiaalia helpohkoihin virityksiin..
Jarrut toimii kuin ajatus ja siihen onkin syynä melkoisen massiiviset Brembon levyt ympäri auton. Ei tartte pelätä, ettei pysähtyisi. Vauhtia voi toistuvasti vähentää ilman jarrutehon katoamisen pelkoa. Loistava tuntuma todellakin.
Mii laik veri meni!
Kurvaillaan takaisin parkkikselle ja ihmetellään, että mistäköhän se raha löytyisi nyt tähän kaunokaiseen. On nimittäin aivan fanaattisen hieno peli ja tarkoitan tällä siis verrattuna lähes mihin hyvänsä aivan uuteenkin autoon. Ajetut viisikymppiä on lähinnä tuoneet nahkoille hiukan toivottua patinaa ja pehmeyttä ja koneelle kierrosherkkyyttä.
Kun joku jossain muistaakseni kommentoi Maseratin kupeen näyttävän joltain vanhalta Renault Meganelta, niin sille nauran kyllä partaani komiasti.
On nimittäin erehtymättömän tyylikäs laite joka suunnasta. Lähes umpisokea pitää olla, jos tuota sekoittaa ylipäänsä yhtään mihinkään muuhun autoon. Ehkä lähinnä voisi verrata muodoissa johonkin nelipaikkaiseen Ferrariin, Jaguariin tai Aston Martiniin, mutta sillä erotuksella, että tuohon mahtuu oikeasti 4 ihmistä, niihin muihin ei niin hyvin.
Varsin ajaton, kaunis ja vielä käytännöllinenkin kori siis todellakin kyseessä. Asiaa paremmin tuntematon sekoittaa tämän yksilön helposti ihkauuteen autoon. Kiiltää melkein paremmin kuin uusi.
Lisäksi takapään ledi-bumerangi-valot on niin hienot ja nykyaikaiset, että ne on olleet auton markkinoilletuloaikaan ainakin kymmenen vuotta aikaansa edellä ja nytkin paremman näköiset kuin monet uusien autojen takalyhdyt.
Onpa mennyt jo kohta vuosi ilman kuutosämmää ja mitäs siinä, meneehän se aika välillä jäitäkin poltellessa, kunnes olis taas pakko edes joku hauskempi nelipyörä saaha alle kun kesä ja MP-ajokausi päättyy.
Kesällä kun on päässyt Ducatilla ajelemaan niin ei ole kauheen pahasti autokuume vielä päässyt iskemään mutta tää syksy on ihan kamalaa aikaa kun välillä ei kerkee ja muut ajat sataa.
Noh, nettiautossahan noita ikävästi löytyy vaikka ja mitä mutta tuppaa tässä vaiheessa tuo putjetti olemaan vielä aika kireellä ja se taas karsii uudemmat pois hakututkasta.
Kuten joku ennätti varmaan huomaamaan, on tullut fanitettua Maseratia jo vuosikausia tuossa Bimmerin tehomallien rinnalla ja niinpä kun aika sopivan hintainen 3200GTA tuli ilmi, niin pakkohan sitä oli käydä hiukan testaamassa.
Sellaista kun ei ole vielä koskaan tullut omistettua ja vuosikaudet olen sitäkin miettinyt. Tuo alkuperäinen tuplaturbokasi kun nääs on aika mukavan oloinen laitos monessakin mielessä.
Manuaalina kolmetonnikakssatasta tuli tuossa taannoin ajeltua, mutta kun välillä vaimokin tahtoo noita pelejä kokeilla, niin automaatti antaa paremmat lähtökohdat siihen.
Lisäksi 3200 antaa takapenkkiläisillekin mahdollisuuden, eli 4h matkustaa aika hienosti kyseisessä kupeessa. Siinä mielessä siis jopa ämmäkuutoselle pärjäilee mainiosti. Tosin etupenkit siirtyilee moottorilla ja siihen kuluu hiukan enempi aikaa että se penkki siirtyy pois eestä jotta taakse pääsee, mutta ei tuossa kohtaa niiin kiire voi olla kummiskaan.
Hopeinen väri sopii mukavasti tuohon koppaan, koska se jotenkin tuo esiin hienoja muotoja ja lisäksi ei kovin äkkiä näytä likaiseltakaan, joten ylläpito helpottuu eikä maalipintaa tartte rääkätä jatkuvalla pesemisellä.
Tämä yksilö on maustettu oikein upealla viininpunaisella nahkasisustalla joka luo ihan erilaista tunnelmaa kuin synkkä musta, joita näissä millennium-malleissa monesti on. Auto on varsin hienosti pidetty ja voisi sanoa että sekä ulkoa että sisältä ei uutta häpeä.
Konepellin alla majailee siis tuo aito Maseratin oma hyvinkin potentiaalinen virityskohde, Tuplaturbo 3,2L V8. Jo vakiona koneesta irtoaa 368hv, joka sellaisenaan tarjoaa massiivista vääntöä ja suorituskykyä, hiukan miinuspuolella ehkäpä kunnioitettavalla bensan kulutuksella. Tosin ei ole sen pahempi kuin kuutosämmäkään, joten mitäpä sitä suremaan.
Näistä turbokoneista on suhteellisen helppo ottaa jopa lähemmäs 500hv lukemia, mutta sellainen jokapäiväiseen käyttöön luonteeltaan sopivampi 430hv voisi syntyä jopa aika edullisesti, jos lisää suorituskykyä kaipaisi.
Noh, kokeillaanpa nyt ennen kuin ruvetaan lisätehoja haikailemaan. Eihän sitä ämmäkuutosenkaan P500-nappia kovin usein tullut painettua..
Avain siis virtalukkoon ja ensin pieni stereotesti. Hienoa, joku on tilannut legendaarisen Nakamichin soittimen tähän autoon. Aivan mahtava saundi sellaisenaan ja bassotkin tulee upeasti ulos jo ilman mitään subbareita. Tätä voi siis hienosti käyttää kauniin kesäillan kuunteluhuoneena vaikkapa vuoristotien parkissa merta katsellen.
Sitten avaimen kääntö muutaman asteen pidemmälle ja HRUMMM!! Voi miten on mieltä lämmittävä urheilukahdeksikon murina. Yksi takuuvarmasti hienoimmista koneen äänistä, mitä markkinoilla löytyy.
Voi olla että toistan itseäni, mutta tunnelmassa tällainen nahkaisella ja tyylikkäällä sisustalla varustettu voimakas auto on todella mieltä ylentävä tekninen elämys. Kone vastaa kaasuun hienosti ja turbojen lievän vihellyksen säestämänä poistumme parkkikselta isommalle väylälle.
Alusta on juuri sopivan jämäkkä ja kuitenkin pintapehmeä, että auto etenee eleettömästi ja voimaa uhkuen ilman hälyääniä matalan murinan säestämänä moottoritien kiihdytysramppia kohti. Jo välittömästi on selvää, että tällainen auto nimenomaan automaattivaihteisena olisi itselle aivan loistava matkantekoväline.
Tallaa hiukan syvemmälle painaessa kone laulaa urheilullisen jykevästi mutta turbojen hillitsemänä ei kovin meluisasti kuitenkaan. Täällä voi siis ajaessakin kuunnella hyvää musiikkia ja nauttia maisemista.
Maserati janoaa mäkiselle mutkatielle, jossa loistavasti balanssissa oleva alusta on omiaan. Missään tilanteessa ei tule sellainen olo, että tämä lähtisi lapasesta. Tehoa ja suorituskykyä on juuri sopivasti ja ilman kommervenkkejä suoraan kaasupolkimen alla tarjolla. Kickdown vaihtaa ilman nykäystä pienempää silmään ja nopeusmittariin kelautuu huomaamatta reilusti lukemia.
Luonteeltaan tällainen auto on kiva ajaa jopa rajoitusvauhtejakin, koska auto itsessään ei provosoi ajamaan kovaa, vaikkakin se on tehty ajettavaksi reiluja matkavauhteja. Auto käyttäytyy ison auton tavoin mutta on kevyt kääntää mutkaan ja kulkee kurvissa kuin kiskoilla.
80-120 sujuu käsittämättömän nopeasti ja ohitukset tällä autolla käy käden käänteessä.
Nammm.. Ei tästä pääse oikein mitään pahaa sanomaan. Vaikka M6 suorituskyky onkin yläkierroksilla rajumpi ja auto vielä hiljaisempi ja ehkä hienostuneempi, niin ei tämä Italian ori sille kauheasti häviä missään asiassa ja tunnelma sekä alakierrosteho on jopa parempi kuin Germaanien laitoksessa.
Turbojen antama vääntö ja teho voimakkaassa kiihdytyksessä on jotain erittäin vaikuttavaa ja kierroksilla, joita tämäkin kone ottaa vaivattomasti, on ääni ihan omanlaisensa, hyvinkin kilpa-autoa muistuttava.
Varsinkin 50-80 vauhdista kiihdytettäessä voi sanoa, että lähtee kuin hauki rannasta. Satasenkin jälkeen peli kiihtyy lähemmäs kahta markkaa asti ja senkin jälkeen voi vielä puhua kiihtyvyydestä, eikä pelkästä nopeuden kasvusta. Toki huippuvauhdeissa sitten teho puhuu, mutta kuten todettiin, niin tuplaturbokoneissa on tuota potentiaalia helpohkoihin virityksiin..
Jarrut toimii kuin ajatus ja siihen onkin syynä melkoisen massiiviset Brembon levyt ympäri auton. Ei tartte pelätä, ettei pysähtyisi. Vauhtia voi toistuvasti vähentää ilman jarrutehon katoamisen pelkoa. Loistava tuntuma todellakin.
Mii laik veri meni!
Kurvaillaan takaisin parkkikselle ja ihmetellään, että mistäköhän se raha löytyisi nyt tähän kaunokaiseen. On nimittäin aivan fanaattisen hieno peli ja tarkoitan tällä siis verrattuna lähes mihin hyvänsä aivan uuteenkin autoon. Ajetut viisikymppiä on lähinnä tuoneet nahkoille hiukan toivottua patinaa ja pehmeyttä ja koneelle kierrosherkkyyttä.
Kun joku jossain muistaakseni kommentoi Maseratin kupeen näyttävän joltain vanhalta Renault Meganelta, niin sille nauran kyllä partaani komiasti.
On nimittäin erehtymättömän tyylikäs laite joka suunnasta. Lähes umpisokea pitää olla, jos tuota sekoittaa ylipäänsä yhtään mihinkään muuhun autoon. Ehkä lähinnä voisi verrata muodoissa johonkin nelipaikkaiseen Ferrariin, Jaguariin tai Aston Martiniin, mutta sillä erotuksella, että tuohon mahtuu oikeasti 4 ihmistä, niihin muihin ei niin hyvin.
Varsin ajaton, kaunis ja vielä käytännöllinenkin kori siis todellakin kyseessä. Asiaa paremmin tuntematon sekoittaa tämän yksilön helposti ihkauuteen autoon. Kiiltää melkein paremmin kuin uusi.
Lisäksi takapään ledi-bumerangi-valot on niin hienot ja nykyaikaiset, että ne on olleet auton markkinoilletuloaikaan ainakin kymmenen vuotta aikaansa edellä ja nytkin paremman näköiset kuin monet uusien autojen takalyhdyt.
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Re: Nettiautosta bongattu
Toivottavasti en rikkonu kovin isoja lakeja kopioimalla nuo tekstit. Saatavillahan ne olisi ollut anyway rekisteröitymällä tuonne foorumille. Suosittelen sitä kyllä muutenkin, siellä on myös astonin, fefen yms vastaavia raportteja
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
Re: Nettiautosta bongattu
http://www.findit.fi/fin/search/332008.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Bongasin tuon ilmoituksen, mikäli jotakuta kiinnostaa. Artikkeli:

Bongasin tuon ilmoituksen, mikäli jotakuta kiinnostaa. Artikkeli:

- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Re: Nettiautosta bongattu
http://www.nettiauto.com/lancia/delta/4944072" onclick="window.open(this.href);return false;
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Nettiautosta bongattu
Brutaali
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Enzo
- Viestit: 860
- Liittynyt: 04 Loka 2009, 12:43
- Car(s): 916 Spider
Mersu,Mitsu&Matsda - Paikkakunta: Hamina
- Viesti:
Re: Nettiautosta bongattu
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/156/4945434" onclick="window.open(this.href);return false;
jos ei 156 meinaa mennä kaupaksi niin kannattaa siitä tehdä karmea mörkö niin johan alkaa olla kiinnostusta. vuorokauden myynnissä ja ei ihan halpa ja jo kysymyksiä tullut. koitappas myydä kohtuuhintaan kunnollista 156 ja ekaan puoleen vuoteen ei minkäänlaista liikehdintää.
jos ei 156 meinaa mennä kaupaksi niin kannattaa siitä tehdä karmea mörkö niin johan alkaa olla kiinnostusta. vuorokauden myynnissä ja ei ihan halpa ja jo kysymyksiä tullut. koitappas myydä kohtuuhintaan kunnollista 156 ja ekaan puoleen vuoteen ei minkäänlaista liikehdintää.
Keskivaikeasti alfaholisoitunut
- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: Nettiautosta bongattu
50% kysymyksistä koskee kuitenkin viereistä Escorttia, joka onkin todellinen helmi verrattuna tähän hirveään kötöstykseen.Enzo kirjoitti:http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/156/4945434" onclick="window.open(this.href);return false;
jos ei 156 meinaa mennä kaupaksi niin kannattaa siitä tehdä karmea mörkö niin johan alkaa olla kiinnostusta. vuorokauden myynnissä ja ei ihan halpa ja jo kysymyksiä tullut. koitappas myydä kohtuuhintaan kunnollista 156 ja ekaan puoleen vuoteen ei minkäänlaista liikehdintää.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: Nettiautosta bongattu
^^ Pientä näpräilyä ja pari olematonta osapuutetta.
Ainoastaan joku jämijärveläinen voi pyytää tuollaisesta romusta 2 kiloa. Tuohan on muuten mipon ja Zulakin exä. Neljä miljoonaa ajettu ja eikös se ole lunarissakin ollut.
Ainoastaan joku jämijärveläinen voi pyytää tuollaisesta romusta 2 kiloa. Tuohan on muuten mipon ja Zulakin exä. Neljä miljoonaa ajettu ja eikös se ole lunarissakin ollut.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Nettiautosta bongattu
Ja sitten ne oikeasti pelottavat historiatiedot:Cuore Sportivo kirjoitti:^^ Pientä näpräilyä ja pari olematonta osapuutetta.
Ainoastaan joku jämijärveläinen voi pyytää tuollaisesta romusta 2 kiloa. Tuohan on muuten mipon ja Zulakin exä. Neljä miljoonaa ajettu ja eikös se ole lunarissakin ollut.
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=3&t=7794&p=90187" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Nettiautosta bongattu
^
... Mitähän ne pelottavat historiatiedot oikeasti sitten on, kun nuo albumien kuvat on vähän niin kuin out of reach... Heräs mielenkiinto, jostain käsittämättömästä syystä
... Mitähän ne pelottavat historiatiedot oikeasti sitten on, kun nuo albumien kuvat on vähän niin kuin out of reach... Heräs mielenkiinto, jostain käsittämättömästä syystä

- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Nettiautosta bongattu
Sanotaanko näin, että kuvassa alaston mies panee konepeltiä, mikäli oikein muistelen.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: Nettiautosta bongattu
Muistat oikein. Tarkennettuna vielä alaston Mersu-mies.Alfissimo kirjoitti:Sanotaanko näin, että kuvassa alaston mies panee konepeltiä, mikäli oikein muistelen.
- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Nettiautosta bongattu
^Näinhän se meni, vieläkin puistattaa... 

- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Nettiautosta bongattu
Huh, kuulostaa vähintäänkin.... No, jätän sanomatta
"Mistä näitä oikein löytyy?"...

Re: Nettiautosta bongattu
^ Ehkäpä nykyinen omistaja on saanut selville historian ja halunnut maalipintaa myöten puhdistaa auton.
Mut mielenkiintoinen historia

Mut mielenkiintoinen historia

Re: Nettiautosta bongattu
Kamalaan kuntoon on mun eka Alfa päässyt...
Muistaakseni ko. auton takapenkillä voi olla myös verta, koska siellä istui kaksi alastonta miestä, joiden kummankin perseet vuoti verta...
Muistaakseni ko. auton takapenkillä voi olla myös verta, koska siellä istui kaksi alastonta miestä, joiden kummankin perseet vuoti verta...
- Ciancarlo
- Viestit: 1935
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Re: Nettiautosta bongattu
^no on teillä ollut melkoiset bileet 

Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
- jansku
- Viestit: 517
- Liittynyt: 02 Huhti 2007, 16:10
- Car(s): VW Polo GT + VW Tiguan (ex; 156 1.8ts, 206CC, Mini One, C4 VTS, A2, A3 2.0tdi, Mini one, Mini Cooper S clubman, VW Polo, VW Polo, A4)
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Nettiautosta bongattu
Tähän voiki sitten todeta että "hyvää vkonloppua"...mipo kirjoitti:koska siellä istui kaksi alastonta miestä, joiden kummankin perseet vuoti verta...
Ja jottei menis OT:ks nettiautoa selatessa ihmettelen miksi 2000-luvun pösöissä on pölykapselit sekä kasettisoitin? Eh...missä loppui rahat kesken? Toki olihan munki vm -06 minissä kasettisoitin

itken mielummin alfa romeossa kuin toyotassa
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Re: Nettiautosta bongattu
Kuumottais kysyä, mutta ei kannata vielä, kun juuri tullut myyntiin, niin välirahapyynti on varmasti liikaa ja tuli se hojotakin hankittua...
http://www.nettiauto.com/maserati/222/4950551" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nettiauto.com/maserati/222/4950551" onclick="window.open(this.href);return false;
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: Nettiautosta bongattu
http://www.blocket.se/stockholm/Ferrari ... ca=1_8&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
asenne replica.. ja toyotan moottorilla... mittasuhteet aikahyvin kohdillaan..
asenne replica.. ja toyotan moottorilla... mittasuhteet aikahyvin kohdillaan..
- michael
- Viestit: 704
- Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
- Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: Nettiautosta bongattu
^Lienee kyllä replica parhaimmasta päästä. Eikä tuolla teholla varmaan jää kiihdytyksessäkään kovin pahasti jälkeen aidosta.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: Nettiautosta bongattu
eipä kyllä ja sisustakin harvinaisen onnistunut..
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: Nettiautosta bongattu
Kruunuja tiskiin ja "Enzolla" Bella Italiaan ensi kesänä. 
