Liikenteestä

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Joo, valitettavasti ihan normaalia. Ilmeisesti jopa suomalaiset ovat ajan mittaan olleet niin kohteliaita, että jotkut ihan oikeasti luulevat että väylällä etenijä on väistämisvelvollinen.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Ihan väärää kohteliaisuutta kyllä antaa kolmion takaa tulevalle tietä. Tulee todella typeriä tilanteita semmoisesta.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja jkk »

Tuolla tojotalla ajelee varmaan itseään hauskaksi luuleva teini valkosine pikkuvanteineen. Keuhkolimaa päälle vaan!!

willi
Viestit: 60
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 12:55
Car(s): 159 SW 2.0 JTDM - 11
ex.
GT JTS -05
Giulietta 1.4 MA -11
156 2.5 V6 -03
156 1.9 JTD -01

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja willi »

^Samaan syssyyn menee kuorma-autoilija, joka tänä aamuna rampilla kehä kolmoselta hämeenlinnanväylälle liityttäessä meinasi kolmion takaa ajaa kylkeen. Jarrutti huomatessaan ettei pääse siinä kohtaa vaihtamaan kaistaa ja sitten jarruttaen tuli puskuriin roikkumaan.

Toinen mikä ärsyttää, niin se että ympyrään tungetaan väkisin johonkin pieneen rakoon...

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja jkk »

^silleenhän ympyrä toimii, liikennevalojen sijasta ettei jonoja synny. Suomessa ei vaan osata ajaa ympyrään, ympyrässä ja ympyrästä, pitäs ottaa mallia etelä euroopasta, siellä noi ympyrät toimii kuin hammasrattaat.

willi
Viestit: 60
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 12:55
Car(s): 159 SW 2.0 JTDM - 11
ex.
GT JTS -05
Giulietta 1.4 MA -11
156 2.5 V6 -03
156 1.9 JTD -01

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja willi »

jkk kirjoitti:^silleenhän ympyrä toimii, liikennevalojen sijasta ettei jonoja synny. Suomessa ei vaan osata ajaa ympyrään, ympyrässä ja ympyrästä, pitäs ottaa mallia etelä euroopasta, siellä noi ympyrät toimii kuin hammasrattaat.
Juu, niinhän se toimii. Ympyrään liittyvien tuntuu vain olevan vaikea hahmottaa ympyrässä ajavien nopeuksia. Monesti joutunut jarruttamaan, ettei aja perään. Ainakin autokoulussa vielä pari vuotta sitten ohjeistettiin, että kolmion takaa (ympyrään tai ei) tullaan niin ettei se aiheuta häiriötä etenevälle liikennevirralle.

Avatar
Vode
Viestit: 883
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 01:13
Paikkakunta: Tampere

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Vode »

Mä kyllä annan rampilta tuleville kuorkeille ja yhdistelmille motarilla tietä väistämällä vasemmalle kaistalle jos se on turvallisesti mahdollista vaikka tiedänkin rikkovani liikennesääntöjä. Tampereen ohitustiellä aamu ja iltaruuhkan aikaan vedetään puskuri puskurissa kiinni ja voin vain kuvitella minkälaista on yhdistelmän kuljettajalla jos saa max 70km/h vauhtia kelattua ja pitäisi 110km/h kulkevan yhtenäisen liikennevirran sekaan päästä liittymään. Olisiko turvallisempaa sen yhdistelmän pysäyttää sinne rampin päähän että odottaa sopivaa rakoa johon "puikata" kun tommonen 60 tonnin pakettihan ampuu kuin tykinsuusta paikaltaan?

insinörtti
Viestit: 2188
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): kaasukattilalaitos
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Vode kirjoitti:Mä kyllä annan rampilta tuleville kuorkeille ja yhdistelmille motarilla tietä väistämällä vasemmalle kaistalle jos se on turvallisesti mahdollista vaikka tiedänkin rikkovani liikennesääntöjä.
No tuo nyt on aikalailla itsestäänselvyys. Samoin voi olla ne yksi tai kaksi talvipäivää, kun sattuu oikein liukas keli eikä ainakaan "vajaavetoista" saa lyhyellä kiihdytyskaistalla millään repäistyä liikennevirran vauhtiin.

Noihin rekkoihin nämä tojokuskitkin aina vetoavat, kun aiheesta väännetään suoli24:ssä tms. Siis että pitäisi "sujuvuuden nimissä" aina antaa tietä. Oma periaatteeni on kyllä tasan päinvastainen. Aikanaan on ihan tarpeeksi monta kertaa joku tuollainen kahjo yrittänyt kyljestä sisään tai poukannut äkkiliikkeellä eteeni .... vaikka nopeutta on 40 km/h vähemmän kuin minulla. En todellakaan anna tietä, en edes kiusallani, jotten vahingossakaan tulisi tukeneeksi näiden pölvästien illuusiota siitä, että rampilta tulijoilla olisi etuajo-oikeus.

Tuntuu jopa toimivan .... siis nykyään näitä tilanteita tulee harvemmin. Jokunen vuosi sitten oli pikemminkin niin päin, että melkein sai vetää merkin kojelautaan, jos ei rapilta tulija puoliväkisin yrittänyt juuri sille 5 m tienpätkälle, jossa autoni juuri sattui olemaan. Vaikka edessä ja takana olisi ollut puoli km tilaa.

Tosin pari päivää sitten tuli kyllä nähtyä sankari, joka ei meinannut päästä Tuusulan moottoritielle, kun bussi sattui ajamaan juuri hänelle varatulla kohtaa. Ajoivat pitkän matkaa rinnakkain, mutta onneksi bussikuski jarrutti, niin pääsi tämäkin sujuvan liikenteen kannattaja sujuvasti liittymään liikennevirtaan :silly:
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Raskaan liikenteen kanssa tietysti täytyy käyttää pelisilmää, iso auto ei ihan joka rakoon mahdu. Toisaalta niitä ajaa ammattikuskit, ja rampissa jossa peruspentti kelaa sillä korollalla 60 km/h nopeuden jolla liitytään moottoritielle kiihtyy iso auto 80 km/h nopeuteen joten ammattikuski sentään osaa ajaa sitä autoaan joten osaavat myös liittyä sinne liikenteeseen jouheasti.

Eilen Helsingistä Tampereelle ajaessa moottoritiellä jostain rampista tuli joku Hondalla, ja kun kohdalla oli pari kuorma-autoa jotka ei tietenkään väistäneet niin Hondakuskilla meni ramppi pitkäksi ja pysähtyi rampin jälkeen pientareelle. Olisikohan ollut Ideaparkin kohdilla. Siihen kuorma-autojen väliin olisi kyllä yksi Honta mahtunut liittymään jos Hondakuski olisi siihen osannut ajaa.

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Väki antaa tietä motarilla/vastaavalla lähinnä fyysisen ja henkisen helppouden takia. Helpompi antaa tietä kun jännittää 20 sekuntia oikealla kaistalla että mitä liittyjät meinaa, ja samaan satsiin on kohtelias.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Iltapaska se vaan jaksaa... voi perse. Mikä vittu näitä "iltalehden lukijoitakin" oikein vaivaa?

E: Parkkipaikkakin on (taas) varmaan ollut tupaten täynnä. Kuvastakin näkyy.
Viimeksi muokannut Cuore Sportivo, 05 Elo 2012, 22:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Hepa »

^Toi nyt on jo osastoa "ihan sama".Tyhjää tilaa ympärillä vaikka kuinka.

Eilen nappasin puhelimella kuvan kun matkailuauto oli parkkeerattu poikittain kahteen invaruutuun. No oli siinä kiimakopin lasilla sentään invalappu, mutta pidän silti aika härskinä. En jaksanut lähettää iltapuluun silti, pitäisköhän? :silly:
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Albertolli
Viestit: 4181
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

^^Ihan samalla tavalla pysäköitiin Iittalan Shellille perjantaina täyspitkällä Avensis ja peräkärry yhdistelmällä. Ei kehdattu rekkaparkkia haaskata ja pihassa oli muille autoille lääniä vaikka kuinka ja paljon.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

^ Se on täysin hyväksyttävää Toyotalla.

Tämä kateus on ihan saatanan sairasta. Kyllähän sen tavan kyläjunteilta ymmärtävää, mutta että mediakin. Normaali ihminen sen ymmärtää, että iltapäivälehdet ovat haisevinta roskaa, mutta kuitenkin yli puolet suomalaisista lukevat niitä hartaammin kuin raamattua. Sääli.

E: Ja kuten Albertolli jo edellä - pitäisihän nyt jokaisen järki sanoa, ettei noilla kuulu tukkia rekkaparkkeja.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Yleisestihän porukka osaa noilla mennä paikkoihin, jossa parkkiruudut vastakkain (jos tyhjä kolo). Siihenhän se niin nätist menee. Toki jos ei ole esteettömästi vastakkaisia paikkoja niin "miksi ei" sitten noin? Jos lääniä riittää niin käytetään sitä.
Ja jos lääni alkaa olla loppu, yleensä kaikilla isommilla parkkipaikoilla on 2 tai 3 paikkaa, mihin voi vetää "sivuun"; jossain rivistöjen välissä kulkeva 2,5kaistainen kulkureitti - siihen vaan perälle johonkin, mahdollisimman vähän tielle. Noi ärsyttää joka kerta, mutta jotenkin sen pystyy ymmärtämään tupaten täynnä olevalla parkkipaikalla, että johonkihan se yhdistelmä on saatava.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Noniin. Aamulla oli "mielenkiintoinen" reissu Köhä I:stä länteenpäin... Huhhuh.
Lähes koko matkan perseessä roikkui betoniauto. Ilmeisesti kuormassa (päätellen voimasavujen- ja saundien määrästä pienimmässäkin ylämäessä).

..

..

...

Mutta se tosiaan painosti perseessä. Mittari näytti yli 95 ja se tuli lähemmäs. Ylämäessä.



Mitä helvttiäa?! Ja tosiaan oikea/keskikaista täysin tukossa ja itse vasemmalla puolella, alunperin lähin ohittamaan ~50kmh ajavaa, ilmeisesti jonkin asteista moottorivauriosta kärsinyttä pakettiautoa. Kaistaa ei mahtunut vaihtamaan, edessäajava alkoi olla uhkaavan lähellä ja takana tosiaan tuo vähintäänkin pelottava betoniauto. Aamuruuhka + epämääräinen keli (toisaalla vettä tonnikaupalla tiellä ja loisku ja roisku pitkin maita ja mantuja tiputtaen hetkittäin näkyvyyden aika alhaiseks).

Pitäisköhän vaan alkaa kulkemaan julkisilla Lauttasaareen, kun siinä säästäis hermoja? Samalla menettäisi 30min matka-aikaa...

Avatar
VMTD
Viestit: 3178
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Tänään seittemän korvilla illalla Hyvinkään pilliniemen kohdilla hinasi moottoritiellä Punto(ei grande) Volvo 740:stä, kevyesti tuli ainakin sillä kohdin kun köysi oli löysällä, miten lie sitten kun kiristyi. Itsekin olin hinaushommiin menossa, tosin valjakko muuttui Almera 1.8 aut. ja Kappa, hieman painosuhde parempi ja automaatti sopikin hyvin hinaushommiin. Moottoritietä mentiin, vaikka ei lain mukaan saisikaan hinata kuin lähimpään liittymään.

Ps. Jussille on lamppu alhvaan.

Avatar
S_A
Viestit: 1829
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

Alkaa kyllä huumori olemaan vähissä näiden "hemmetin hyvien tavallista paljon parempien autoilijoiden kanssa."

Manskulla saat puoli väkisin yrittää bussikaistalla seisovan autojonon väliin pysäkiltä lähtiessä. Sitten seuraavissa valoissa tullaan vierelle, kurotetaan oikeaan ikkunaan ja näytetään keskisormea. Kaikista paras tässä jutussa on se, että en edes tämän keskisormea näyttäneen paremman luokan kuljettajan eteen pysäkiltä lähtenyt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Miten tolla älykkyydellä on varaa ostaa 60 tonnin auto?!?!!?!?!
Ihan oikeesti, aika käsittämätön oikeuden taju pitää olla ja käsitys muutenkin liikenteestä aika loistava.
Sääli vaan, että aina nää "paljon paremmat kuljettajat ja tärkeämmät ihmiset" ajaa niillä tietyillä merkeillä.
Tunnen kyllä muutaman todella hienon ihmisen näiden autojen omistajina, mutta nää täysin ääliöt pilaa kaikkien maineen kertaheitolla.
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Äskettäin väsyneenä duunista palaamassa lähdin vihdoin ohittamaan 100 alueella alle 90 ajavaa autoa, kun olin saapumassa rinnalle huomasin että kissa juoksee tien yli. Sitten rupesi hiljalleen raksuttamaan että sehän on jäämässä alle. Kovahko jarrutus ja pieni väistö niin taisi katti päästä vammoitta tien yli.
Tästä tuli myös sellainen herätysilmiö mieleen että jos olisin väsyneenä roikkunut edelläajavan puskurissa ja se olisi vetäissyt täysjarrutuksen katin takia niin..
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Xehpuk
Viestit: 697
Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
Car(s): Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Xehpuk »

Tämä kuuluisi avautumisketkuun(kin): suomalaiset on juntteja ja itsekkäitä. Vilkulla ei saa tilaa ikinä mistään ja vetoketjuperiaate on täysin vieras, kun kaksi kaistaa pitäisi ahtaa yhdeksi. Viimeksi tämä hajotti tänään, kun moottoritie oli onnettomuuden takia osittain tukossa. Voiko oikeasti olla niin vaikeaa ottaa muut huomioon joskus? Sujuvampi liikenne olisi niiiiin helppoa.
Poliisiautoja paikalla oli kaksi, mutta kumpikin oli tasan onnettomuuspaikalla, eikä kumpaakaan oltu viety reilusti kauemmas varoittamaan onnettomuuspaikasta ja ohjaamaan liikennettä paremmin yhdelle kaistalle.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Joutuu kyllä vähän puolustamaan; Minusta pääkaupunkiseudulla saa nykyään ihan hyvin tilaa. Jos ei nyt ihan hopealautasella tarjoiltuna niin melkein aina kuitenkin pääsee nätisti väliin kun tuikkaa vilkun päälle ja ujuttaa varovasti sekaan. Aika harvassa ovat ne isännät jotka ajavat välin kiinni ja tuijottavat tiukasti eteenpäin ettei tarvitse ottaa epämiellyttävää katsekontaktia.

Vetoketjukin useammin toimii kuin ei toimi.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Hepa »

^Sama. Mielestäni myös useammin saa tilaa kuin on saamatta kun vilkun heittää päälle. Toki idiootteja jotka hartiatt lukossa tuijottaa eteensä, löytyy myös. Välillä itsekin saattaa olla sellainen jos vaikka ajatuksissaan kuuntelee jotain biisiä tai jotain. Yleensä toki yritämme kaikki ajaa fiksusti, ainakin uskoisin niin.

Nyt on tullut suhailtua pyörällä työmatkaa useammin (7 km/sivu) ja yhtäkään autoilijoistya johtuvaa "oho"-tilannetta ei ole sattunut. Jalankulkijoiden ja toisten pyöräilijöiden yli olen meinannut ajaa melkein joka päivä. Silti on ollut ihan virkistävää seurata liikennettä peltikopin ulkopuolella. Kypärän tosin hommasin parin päivän jälkeen :mrgreen:
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

Juu, kyllä Helsingin seudulla tilaa saa, jos vaan laittaa vilkun ajoissa päälle. Jos ensimmäinen tai toinen ei anna tilaa, kolmas tai vaikka viides sen tekeekin jo vuorenvarmasti.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Tazio kirjoitti: Tarkoitin lähinnä sitä, että järjettömimmät noin yleensä silmiin osuvat temput suorittavat beemer-henkilöt (normi Audi-hemmojen agre yhdistettynä jonkinlaiseen hävittäjä-ässän tot oder reich asenteeseen). Ei vain innosta leikkiä samoilla leluilla, vaikka olisivat kuinka hyviä tahansa.
Tähän palatakseni: Ymmärrän hyvin, että kyse on vain ennakkoluuloista jotka kohdistuvat tosimiehiin baijerilaisissaan, mutta kuitenkin:

Olen nyt kahden päivän aikana samassa paikassa (Hämeenlinnan väylältä etelästä tultaessa Nurmijärven liittymästä ylös, vasemmalle, moottoritien yli ja sitten vasemmalle Myllykukon pihaan) kohdannut molemmat beemer-miehen prototyypit:

A) Dressman/Boss pisnismiähen mustassa uudessa diesel 5-sarjalaisessa.

B) Camohousuisen, Tapout/MMA hupparisen ja lippispäisen Bimmer Tuning Club hemmon vanhassa mutta hyväkuntoisen oloisessa, puhtaassa ja ylivanteistetussa bensapyssyssään (tällä kertaa kyseessä myös 5-sarja)

Molemmat caset ovat edenneet samalla tavalla: laitan vilkun päälle, siirryn motarilta liittymäkaistalle, polkaisen jarrua sen verran että lukemaan 132 km/h asetettu cruise putoaa pois, rullaan tuohon t-risteykseen, vilkku päällle, hiljennän käytännössä pysähdyksiin jotta näen ettei kukaan ole tulossa päälle, annan sen verran happea että vessani kiihtyy sallittuun 70 km/h (mittariin 75 - 77) hyvissä ajoin ennen motarin ylitystä, vilkku, kääntyminen Myllykukkoon.

Bimmer-miehet:
Vaihe 1: molemat ovat luonnollisesti liittymässä vajaan metrin päässä Caddyn perästä, vasemmalle kääntyessä molemmat vetävät reilusti sisäkaistalta yli oikean puoleiselle kaistalle, tuning-hemmo saa aikaan hallitsemattoman oloisen heilahduksen, pisnismiähen pelastaa ilmeisesti ajonvakautus koska hänen oristaan vain keula tunkee hyvin lähelle tien oikeaa reunaa.

Vaihe 2: Kun freude am fahren vaunut on saatu suoraan -minä siis tässä vaiheessa noin 40 metrin päässä - avataan urut äärimmilleen tavoitteena saada kiinni, päästä ohi ja sitten viimetipassa leikata edestä siihen samaan Myllykukolle kääntyvään tienpätkään! Pisnismieheltä tämä voimasavujen saattelemana onnistui kun jarrutin riittävästi, tuning-hemmo puolestaan saa keulan etuoven tasolle ja joutuu jarruttamaan.

Varmaan jotenkin minun vika mutta näkemys siitä, että ei mistään syystä ikinä tähän talouteen vain kasvaa......

-Tazio

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Eilen olin Spiderillä tunkemassa kolmion takaa liikennevirtaan, niin joku BMW m*lkero M5:llaan antoi tilaa.

Ei näin. :evil:
VMP

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Joku paskattikuski ajoi edelläni Saunalahden suunnasta kohti kolmoskehää kuuttakymppiä kasikympin alueella ja kääntyi tietenkin kehälle. Huokasin taiteen sääntöjen vastaisesti kiihdytyskaistaa ohi ja sinnehän se jäi ajamaan kehätietäkin kuuttakymppiä. No oli sillä katettu peräkärry täynnä oksia, mutta ei sen kai nopeuteen pitäisi vaikuttaa, vaikka kansi olikin raollaan? Kun ne oksat pysyivät siellä sisällä, niin miksi kahdenkympin "alinopeus"...

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Eilen yritti edelläni farkkukorolla haastaa valoista E46-koppasta bemaria. Vieläpä niin, että pienen suoran jälkeen tulee kohtuu jyrkkä mutka ja hetken jo ihmettelinkin, miksei korollakuski jarruta. Kyllä se sitten jarrutti, mutta sen verran oli kaksikolla vauhtia, että pelkäsin bemarinkin menevän keskikivien yli vastaantulijoiden puolelle. Bemari meni kuitenkin "kuin kiskoilla".

En ymmärrä tuollaista kisaamista, en etenkään kaupunkialueella ja noissa tilanteissa vain toivoisi, että tulisi poliisi juuri oikealla hetkellä vastaan. Tuossa kisassa, kun oli mutkakin huomioiden hopea jaettuna valmiiksi.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Tänään aamulla, joskus 0745 lienee oli kello. Länsiväylälle liittymässä Kehä 1:ltä, menossa kohti keskustaa/Lauttasaarta.
Siinähän on oikein mukavan tiukka aluksi 2-kaistainen mutka vasemmalle, valitettavasti mutka jyrkkenee todella nopeasti ja samalla putoaa oikeanpuoleinen kaista pois (loppuu bussipysäkkiin).

Katsoin kauhulla, kun V70-tms-Volvo tuli perästä ja läheni kovaa vauhtia. Kyllähän minä tiedän, että Alfa siihen taittuu kuivalla kelillä vaikka olisi 90 lasissa (ei, en ole kokeillut. Hullu olen, mutten sentään täys idiootti), nyt vauhtia siis mittarin mukaan n.60 mikä onkin siinä se korkein sallittu.
Volvo otti vauhtia Kehä 1:n liittymää seuranneen risteyksen valoista asti ja yritti tosissaan nuuhkia pakoputkea - ehkä päästä jopa ohi, sitä päättyvää oikeanpuoleista kaistaa...
Jyrkän mutkan mentyä katselin taustapeiliä ja ihmettelin, mihin se Volvo eksyi. No, tulihan se sieltä. Mutta helkkarin varovaisesti - lienee ensimmäistä kertaa ajoi tuohon mutkaan, mikä on merkattukin jyrkäksi? Vai tajusikohan se, ettei tuommonen perheauto ehkä ihan yhtä hyvin reagoi yllättävään jyrkkään mutkaan 90 vauhdissa....?

Liekköhän seuraavalla kerralla farkkuvollesta lähtee kokeilemaan tuuriaan vai suosiolla ajelee rajoitusten mukaan? Toivon jälkimmäistä, koska onnettomuudet on aina ikäviä, vaikka toisinaan "luonto valitsee" todellakin...

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

^Juu, tuo on hyvä mutka taustapeilin tyhjentämiseen.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Rasvis kirjoitti:Joutuu kyllä vähän puolustamaan; Minusta pääkaupunkiseudulla saa nykyään ihan hyvin tilaa. Jos ei nyt ihan hopealautasella tarjoiltuna niin melkein aina kuitenkin pääsee nätisti väliin kun tuikkaa vilkun päälle ja ujuttaa varovasti sekaan. Aika harvassa ovat ne isännät jotka ajavat välin kiinni ja tuijottavat tiukasti eteenpäin ettei tarvitse ottaa epämiellyttävää katsekontaktia.

Vetoketjukin useammin toimii kuin ei toimi.
Omien havaintojen mukaan tuo pitää paikkansa. Eihän Suomessa oikein kunnon jonoja muualla olekaan kuin pääkaupunkiseudulla. Mielestäni opiskeluajoista 80-luvulta tähän päivään homma on vaan siellä parantunut. Se on sitä autoilukulttuuria....Seinäjoen seudulla olen tottunut siihen, että antaa sen tehon puhua kaistanvaihdossa... :wink:
Muuten autoilukulttuurimme on mielestäni länsimaistunut aika kivasti vaikkei moni esim.
niistä kääntymisaikomuksista aina vilkulla muisteta ilmoittaakkaan. Eikö muuten nykyään
autokoulussa opeteta vilkun käyttöä ohitustilanteessa ??

Vilkkuasiassa E-Pohjanmaa kyllä on Suomen perämettää ....valitettavasti.

JT
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Monza
Viestit: 897
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
Paikkakunta: Espoo

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Monza »

Tuossa oli EMPY:n jäsenkortti kesälomareissulla löyhässä. Ajelin kohtalaisessa sateessa pitkää suoraa ja vastaan tuli joukko autoja. Edellä meni paskatankkia traktorilla hinaava maajussi. Vastaantulevat autot loppuivat ja traktori tuli sopivasti ohitusetäisyydelle. Samalla vauhdilla vilkku vasemmalle ja ohi. Saatana, vähän ennen kun tulen rinnalle maajussi vääntää traktoria vasemmalle, selkäytimestä jarrua eteen ja taakse, taakse liikaakin, kun pyrki sivulle. Onneksi tässä vaiheessa maajussi, jo puoleksi vasemmalla kaistalla, huomaa, että joku on tulossa ohi ja lyö yhdistelmän stoppiin. Päästän jarrut ja vedän tuplavastaohjauksella koko höskästä ohi. Rinnalla ehdin vielä havainnoida, että traktorin vilkku on ainakin tässä vaiheessa päällä, mutta tankki oli aivan pimeänä. Tässä vaiheessa syke oli jo aika korkealla..

Jos maajussi ei olisi pysäyttänyt yhdistelmää, en tiedä olisiko aivolisäkkeestä vielä löytynyt toimintamalli kaataa pyörä jarruilla ja yrittää liukua pyörien välistä yhdistelmän ali. Onneksi sitä ei tarvinnut kokeilla, motoristi survivalissakaan kun sitä ei opeteta.

Otan tapahtumasta puolet omaan piikkiin, olisi pitänyt tajuta, että jos paskatankissa ei pala mikään valo, niin ei siinä toimi vilkutkaan. Oikea toimintamalli olisi ollut himmata perään (hajusta huolimatta..) ja ohittaa pienemmällä nopeudella. Motoristeille ja muille muistutus varoa kaikkia työkoneyhdistelmiä teillä. Valot eivät toimi ja voivat sinkoilla milloin vain minne vain.

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Monza kirjoitti:
Otan tapahtumasta puolet omaan piikkiin, olisi pitänyt tajuta, että jos paskatankissa ei pala mikään valo, niin ei siinä toimi vilkutkaan. Oikea toimintamalli olisi ollut himmata perään (hajusta huolimatta..) ja ohittaa pienemmällä nopeudella. Motoristeille ja muille muistutus varoa kaikkia työkoneyhdistelmiä teillä. Valot eivät toimi ja voivat sinkoilla milloin vain minne vain.
Noin toimien on aika hyvä, sillä lietevaunuissa valitettavan harvoin kaikki valot pelaavat ( mietikääpä mikä kosteus, urea , fyysiset iskut, lämpötilan vaihtelut yms. muhivat noissa ja usein yrittäjällä on kiire (urakka painaa ), jolloin päivittäinen tsekkaus jää tekemättä ). Ja ei se haju tapa eikä tartu Alfaan vaikka vähän lähempää suunnittelee ohituksen :wink:

Täällä E-Pohjanmaalla noita comboja liikkuu paljon, ja fiksuimmat kuskit päästävät useamman auton jonon kivasti ja turvallisesti ohi bussipysäkillä tms.

JT
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

insinörtti
Viestit: 2188
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): kaasukattilalaitos
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Aivoja ei kannata jättää narikkaan edes silloin, kun paskatankin tms. peräkärryn valot näyttäisivät toimivan. On tullut nähtyä mm. tapaus, missä vilkut oli kytketty ristiin. Siis kärry vilkutti oikealle ja traktori vasemmalle....

Em. syystä en pienemmillä teillä, missä voi noita peltotien liittymiä olla ihan missä vaan, heittelekään näistä ohi satanen lasissa, vaikka tilaisuus olisi.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
VMTD
Viestit: 3178
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Ennenhän puhuttiin ristiinkytkennästä, joten sitäkö se tarkoittaa. Kyllä nykyisten traktoreiden peileistä pitäisi aika hyvin näkyä takanatulijat, vanhemmissa oli peilinvarret sen verran lyhkäset, että vasta käännöksessä alkoi näkemään kärryn sivulle.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Nousin motarilta Nihtisiltaan ja käännyin vasemmalta kaistalta vasemmalle. Kesken käännöksen tuntui siltä, että oikeanpuoleisen kaistan pakukuski on tulossa mun kaistalle. Voi olla, että arvioin väärin, mutta ennen kuin ehdin ajatella, survaisin jarrua ja rääkkää. Kuski hikeentyi ja soitteli valoissa mulle torvea hyvästiksi(?). Jos sattuu tämän lukemaan, niin pyytelen anteeksi.

On kyllä tottumattomalle hankaa kohta, kun maalauksia ei juurikaan ole näkyvillä. Eilen rouva kurvasi juurikin väärin siinä.

Avatar
buctu
Viestit: 520
Liittynyt: 03 Huhti 2007, 22:07
Car(s): 156 sw 2.4 20v, 156 2.0 TS, RS2000 2.3i e85, Laguna sw II.
Paikkakunta: Jyväskylä -rock city

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja buctu »

Laitetaan kuva kunhan 3G-verkko palautuu
Nuoren miehen kuljettama urheiluauto törmäsi moottoritien keskikaiteeseen ysitiellä kello 14:n jälkeen maanantaina. Tapahtumapaikka sijaitsee noin kilometrin verran Pumperinmäen kohdalta Muuramen suuntaan, jonne mies oli ajamassa.

Miehen auto romuttui melko pahoin, mutta kuski itse säilyi ehjin nahoin.

Pelastuslaitoksen saapuessa paikalle tiellä oli puolen kilometrin mittainen jono. Päivystävän palomestarin mukaan molemmat etelään päin kulkevat kaistat saadaan siivottua ennen kello 15:tä.

Ensiarvio onnettomuuden syystä oli autoon iskenyt tekninen vika.
"Urheiluauto" on tässä tapauksessa Porsche 944.
"Too much ain't enough"

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Miksi urheiluauto lainausmerkeissä?

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Smacket »

Kyllä mielestäni myös 944 ansaitsee kyllä sanan -urheiluauto, ilman lainausmerkkejä. Sääli että meni jälleen yksi 944 paaliin :/
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
buctu
Viestit: 520
Liittynyt: 03 Huhti 2007, 22:07
Car(s): 156 sw 2.4 20v, 156 2.0 TS, RS2000 2.3i e85, Laguna sw II.
Paikkakunta: Jyväskylä -rock city

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja buctu »

"Urheiluauto" sitaateissa henkilökohtaisien mielipiteiden vuoksi kyseisestä automallista.

Kuva
"Too much ain't enough"

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja mattijus »

OK, eli olet väärässä :-D
VMP

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Tazio »

^^
Kysymys kyllä kuuluu millainen Darwin Awards kandidaatti tökkää motarilla 944:n keskikaiteeseen? Joku niiistä takaperin olevista vasaroista kyllä hyppää sen pari metriä sivuun kun aivastaa, mutta nuohan ovat oman kokemuksen - vähäisen tosin - perusteella oikeasti hyviä ajettavia :0

Ja joo, ne ilmajäähdytteiset uber-kuplat ovat minustakin makeita, mutta sellainen kyllä lähtee väärin käsiteltynä rukkasesta ennen kuin ehtii sanoa Die Fahne hoch.

-Tazio

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Lehdessä oli juttua siitä, että epäiltiin teknistä vikaa... Jos siellä on yhtäkkiä joku pyöränlaakeri tmv. hirttänyt, niin helpostihan sitä ollaan keskikaiteessa.

Avatar
Isola
Viestit: 1645
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Isola »

Buctun linkkaaman uutisen mukaan syyksi arveltiin teknistä vikaa. Se on äärimmäisen epätodennäköinen onnettomuuden syy noin yleisesti, mutta sitten taas kuivalta moottoritieltä keskikaiteeseen -manööverille jopa ihan järkeenkäypä selitys. Virallista totuutta tuohon tuskin saadaan koskaan.
Järkiautoilija

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Tazio »

^ ja ^^

Ok, tuollainen kyllä helposti syöksee Manfred von Richthofeninkin kaiteeseen.

-Tazio

Avatar
buctu
Viestit: 520
Liittynyt: 03 Huhti 2007, 22:07
Car(s): 156 sw 2.4 20v, 156 2.0 TS, RS2000 2.3i e85, Laguna sw II.
Paikkakunta: Jyväskylä -rock city

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja buctu »

Koska uteliaisuuteni on vahvaa sorttia eikä se antanut eilen mielenrauhaa ajoin katsomaan kyseisen paikan uudestaan ilman kolarin aiheuttamaa ruuhkaa.
Onnettomuuspaikkaa edeltää jyrkkä ylämäki jossa on 80km/h rajoitus. Osumakohta on paikassa jossa 80km/h nopeusrajoitus vaihtuu 100km/h, katso paikka tästä. Ihmetystä herätti oudot "valumajäljet" ennen osumakohtaa; Noin 75-100 metriä ennen törmäystä on auto ollut ilmeisesti vasemmalla kaistalla josta alkaa valumajäljet. Valumajälkien mukaan auto on siirtynyt oikeanpuoleiselle kaistalle, jälleen takaisin vasemmalle jonka jälkeen alkaa jarrutus/luiston jäljet. Loppu onkin jo historiaa...(Onhan mahdollista, että valuma olisi peräisin jostain toisesta autosta ja onnettomalla lähti "urheiluauto" vain käsistä ja jaloista ;) , on myös mahdollista ettei kyseiset jäljet liity onnettomuuteen mitenkään muuten kuin maantieteellisesti). Olen spekuloinut.
"Too much ain't enough"

Monza
Viestit: 897
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
Paikkakunta: Espoo

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Monza »

Vähän aiheeseen ehkä liittyen kehä ykkösellä Kannelmäen suoralla on jo viikkotolkulla ollut ojassa Audin raato. Melko huonossa kunnossa, joten yksi kysymys on miten tuokin ajosuorite on saatu suoralla tiellä aikaiseksi.

Enemmän minua sensijaan ihmetyttää, miksei sitä raatoa siivota sieltä pois? Aiheuttaa vielä lisää peräänajoja, kun ihmiset kiinnittää siihen huomionsa. Kenenkä toimenkuvaan tuo siivous pitäisi kuulua, raadon omistajan, tienpitäjän vai jonkun muun?

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja mutt »

Smacket kirjoitti:Kyllä mielestäni myös 944 ansaitsee kyllä sanan -urheiluauto, ilman lainausmerkkejä. Sääli että meni jälleen yksi 944 paaliin :/
Se on aikalailla siinä rajoilla. Takaistuintilojen puolesta kyllä ihan täysverinen urheiluauto. ;) Kesän ajelin tuollaisella -84 mallisella, ja suurimmat vibat se tuntui aiheuttavan muissa. Neljän-viiden tonnin hintainen auto, ja kaikki piti meikäläistä kovinkin pätäkkämiehenä. :lol: Kyllä sitä on mulle hyvin edullisesti tarjoteltu, mutta ei vaan ole innostus iskenyt. Ihan asiallinen käyttöauto se olisi, osatkin suurelta osin aika edullisia, kun paljon on lainattu VW:lta, vaikka tekniikka onkin kokonaan Porschen omaa. Esim. uusi lämppärin puhaltimen katkaisija 11€, jne.

Se on ollut seisomassa jonkun vuoden (käytetty/hieman ajettu aina välillä), ja tarvitsisi jakopäärempan. Osatkin on valmiina, kiristin taisi olla sama "System Porsche"-Seatien kanssa. Ainakin siinä paketissa lukee sopivuutena Seat. Lähtisi varmaan edullisesti, jos joku nahkahousuhenkinen on kiinnostunut.

Ja jotta topicin aiheessa oltaisiin, niin kyllähän sitä jotkut halusi aina välillä yrittää haastaakin, mutta yleensä sillä sai ajella aika rauhassa, kun joihinkin kiireisiin tuntui olevan jopa rauhoittava vaikutus. Takana olevia ohiteltiin, mutta kiire loppuikin sitten siihen taakse.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Ajelin kepaasilta kotiinpäin tietä 130 pitkin. Jolkottelin siinä kaikessa rauhassa mittarissa karvan vajaa 90. Hyvinkään pohjoisen liittymän tienoossa saavutin vähitellen kapeamman näköistä ajoneuvoa. Olin jo siinä määrin lähellä, että kun ko. liittymästä kääntyi maija väliimme, jouduin jo hivenen jarruttamaan ja etenimmekin peräti n. 70 km/h vauhtia. Nooo, seuraavasta risteyksestä maija kääntyi pois ja aloin taas saavuttamaan tuota hieman hitaampaa, kapeaa ajoneuvoa. Hetken kuluttua kulkine paljastuikin rättäriksi, jonka saavutin just hyvän ohitussuoran jälkeen, mäen päällä. Minä totesin että okei, kaveri cruisaa hieman hitaammin kuin minä, törppäsin kolmosen pesään ja mennä paukautin seuraavassa notkossa reippahasti ohitte (paikka on lyhyt - jos siinä ohittaa, on parempi mennä eikä arpoa) ja otin taas ruisinkivauhdiks sen mittarissa karvan vajaa 90.


...ja rättärimieheltä loppui ego kesken :lol:. Sieltä löytyi vihdoin kaasupoljin, toveri tuli suhteellisen lähellä perässä, auto seilasi ohituskyttäyksen näköisesti milloin oikeassa, milloin vasemmassa reunassa. Yhdessä risteyksessä, jossa on oikealle ryhmittymiskaista, hyökkäsi jo sinne kaistalle mutta palasi taakseni. Ja sama kyttäily kahta puolta jatkui taas. Hieman ennen Riihimäkeä rajoitus tipahtaa 60 kilometriin tunnissa, joten laskin vauhtiani. Melkeen samojentein on risteys, jossa on ryhmittymiskaista vasemmalle. Rättärihän tuli ryhmittymiskaistaa ohi asti ja veti liinat kiinni ennenkö kääntyi tuonne vasemmalle.

En muista, että olisin koskaan aiemmin nauranut roadragelle yhtä reilusti. Tähänastinen kokemus sanoo että rättäriväki on yleensä niitä rauhallisia kruisaajia, jotka jatkaa leppoisaa kruisailuansa jos/kun niistä menee ohi, mutta tuo tosiaan huvitti siinä määrin, että nauroin kabiinissani ääneen tyypin kurkkiessa vuorotellen eri puolilta autoa, että pääsisikö ohi :lol:
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Polforea kirjoitti:mennä paukautin seuraavassa notkossa reippahasti ohitte...ja rättärimieheltä loppui ego kesken...En muista, että olisin koskaan aiemmin nauranut roadragelle yhtä reilusti...tuo tosiaan huvitti siinä määrin, että nauroin kabiinissani ääneen tyypin kurkkiessa vuorotellen eri puolilta autoa, että pääsisikö ohi :lol:
Sää suututit sen. Häpeäisit edes, kun toisella varmaan meni ilta pilalle tuollaisesta... :mrgreen:
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Varmaan sama rättäristi, jolla oli tehoa vetää perässään kolmea rekkaa ja suuruusluokkana 2km pituista jonoa. Tämä tosin tapahtui pari vuotta sitten. (Meinasi aavistuksen v*tuttaa, kun näki mikä sitä letkaa veti)
VMP

Vastaa Viestiin