Ei nappaa oikein 166:nen, mutta tosin mulla ei nappaa mikään sedani vrt. coupeen, avoon
tai farkkuun. Vähän "paappainen" mutta lajissaan kyllä parhaasta päästä.
JT
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Alkuperäinen 166 on universumin seksikkäin sedan. Jaguarilla on joitain malleja historian saatossa mitkä tulevat lähelle muotoilun suhteen. Nyt olen vähän meinannut tehdä kesäautolinjalla "syrjähyppyä" S-Typen suuntaan...
Tottakai alkuperäinen on parempi, sellaiseksi se suunniteltiinkin, eikä miksikään norsukeulaksi kuten se pilattu facelift on.
Ensimmäistä 166:stani kun vein paikalliselle Boschille ensimmäistä kertaa, nähdessään keulan, mainitsivat parkkipaikalla lymyilevän hain. Keula on erittäin onnistunut, kylkiprofiili ajaton ja linjakas, perä täydellinen.
Ja se sisusta! Vaalealla nahalla täydellinen. Voisi teettää penkeistä vaikka sohvat olohuoneeseen!
159:n sisusta onkin sitten kopioitu kirkon penkeistä. Ja muutenkin melkoinen sotanorsu verrattaessa siroon 166:seen. Ei voi käsittää miten voi pilata auton 166:sen kaltaisen mestariteoksen jälkeen tuolla lailla.
Ja farmareiden muoto on luokatonta, täysin mautonta, ihan kaikilla merkeillä. Ei niillä kehtaa ajaa Kämpin eteen parkkiin.
Riccardo kirjoitti:Alkuperäinen 166 on universumin seksikkäin sedan. Jaguarilla on joitain malleja historian saatossa mitkä tulevat lähelle muotoilun suhteen.
Tottakai alkuperäinen on parempi, sellaiseksi se suunniteltiinkin, eikä miksikään norsukeulaksi kuten se pilattu facelift on.
Ensimmäistä 166:stani kun vein paikalliselle Boschille ensimmäistä kertaa, nähdessään keulan, mainitsivat parkkipaikalla lymyilevän hain. Keula on erittäin onnistunut, kylkiprofiili ajaton ja linjakas, perä täydellinen.
Ja se sisusta! Vaalealla nahalla täydellinen. Voisi teettää penkeistä vaikka sohvat olohuoneeseen!
159:n sisusta onkin sitten kopioitu kirkon penkeistä. Ja muutenkin melkoinen sotanorsu verrattaessa siroon 166:seen. Ei voi käsittää miten voi pilata auton 166:sen kaltaisen mestariteoksen jälkeen tuolla lailla.
Ja farmareiden muoto on luokatonta, täysin mautonta, ihan kaikilla merkeillä. Ei niillä kehtaa ajaa Kämpin eteen parkkiin.
Onneksi ihmisillä on varaa valita millä ajaa ja minkä tuvan eteen ...
Tutut on kyllä kommentoinut, että mulla on ruottalaane automaku. Myönnetään
auliisti. Tackar å pockar
JT
PS. Ja kyllä FL166 on paremman näköinen kuin 1.versio, sen naama jotenkin
pyytelee anteeksi olemassa oloaan ei-alfamaisesti .
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Cuore Sportivo kirjoitti:^ Kyl. Se sinun (ja MKT:n) ex-166 on todella upea. Kuolattu on ja kelpaisi koska vaan. Mutta, kyllä uudempi 166 Ti kelpaisi myös.
no kelpais tuo uudempikin juu mutta vanhempiin sai punaiset leederit ja uudempiin ei.. tuota omaa muistellen voin sanoa värinä nero vulcano + punaiset nahat ynnä päälle zenderin alkuperäisiä nuotoja korostava levikesatsi= NAM!!
siinä oli sitä jotain ja ei tarvinnut hankintaa silloin miettiä pitkään..
Omasta mielestä alkuperäinen 166 on hyvän näkönen auto. Kuitenkin ei sillä lailla perussievällä tavalla, että helppo ymmärtää jos joku on toista mieltä. Keula varsinkin on alkuperäisessä semmoinen vähän surkea ja luimisteleva. Kaveri sanoi että masentuu aina kun 166 tulee vastaan, koska nokan ilme on niin alakuloinen.
Faceliftistä en pidä. Tuntuu yleensäkin että italialaiset autot vaan huononee omissa silmissä kun alkuperästä designia muutellaan.
Hyvän muotoilun tunnistaa siitä, että se kestää aikaa. Usein se vaatii myös hiukan totuttelua alkuun. 166 on yksi hienoimpia isoja autoja ja alkuperäinen ilme toimi siinä hyvin uutena. Sittemmin olen alkanut luisua facelift-mallin puolelle, mutta... luultavasti se menee ohi ja lopulta olen taas alkuperäisen kannalla. Faceliftillähän 166:tta muutettiin enemmän muodin mukaiseksi, kun taas alkuperäinen design on juuri siihen autoon tehty.
Joskus tulee mieleen, olisiko Thesiksen myyntiä saatu piristettyä vastaavalla tempulla. Ehkä olisi, ehkä ei.
Kyllä minä olen tykännyt niin kamalasti tuosta omasta 166:sta. Kutosta en ole keulalle koskaan kaivannut. Ehkä siksi, kun en sellaista ole kokeillutkaan. Tuosta tulee taas mulle varmaan aikanaan yksi sellainen auto, josta en pysty luopumaan, vaikka muiden mielestä se pitäs pihasta pois saada. Herätti heti sellaisen omistushalun, kuin 90 aikanaan Vehon vaihtoautohallissa
Niko Tuomola kirjoitti:Ja ei muuten saatana näytä kyllä primeralta vaikka mistä suunnasta katsois .
Samaa kyllä oon ihmetellyt että miten joku voi sekoittaa tuon Primeraan?!? Tonhan nyt erottaa jo kilometrin päästä (ellei erota niin se ei oo auton vaan puusilmäisen katsojan vika - jonka olisi paras joko opetella autontunnistusta tai mennä optikolle ) että vastaan tulee alkuperäinen ja tyylikäs 166. Oma mielipide on kanssa sellainen että FL:n keula on eri paria muun auton kanssa...