Autotallissa krapisee 2012-2013

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Autotallissa krapisee 2012-2013

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Huoh. lista lyhenee kovin hitaasti.
Tarkoitus ja yritys.

Spider:
Uusi rätti (raha ? ). Kardaanin tasapainoitus+yhden ristikon uusinta. Vanteiden kiillotus (jälleen). Perämurikan tutkailua, tähän riippuu paljon Suban tulevat vaiheet ja löydökset. Oikean sähkölasin säätö. Startin ehostus.

GTV6.
Kone ja voimansiirto pois (mihinkähän nurkkaan nuokin säilöö) . Ruosteiden korjaus.
Viimeksi muokannut Alfistipohjoosesta, 23 Elo 2012, 21:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Re: Autotallissa krapisee 2012-2013

Viesti Kirjoittaja KJS »

Spider:
Joku täristää 60 km/h nopeudessa, eli joko vaihdelaatikon kannatinkumi, rättinivel tai kardaanin tukilaakeri luultavimmin menee vaihtoon.

GTV:
Yleistä siistimistä ulkokuoreen, uusi etupuskuri, jos löytyy jostakin ehjä järkevään hintaan, ennen kevättä jakopää. Itse asiassa pitäisi vaihtaa kone ja ahdin, mutta siihen ei taida tällä hetkellä olla rahaa. Jospa tuota vaihtokonetta kuitenkin saisi hipellettyä hiljalleen eteenpäin.

Giulia:
Mahdollisesti jonkinasteisia peltitöitä.

75:
Vanhenee arvokkaasti, ehkä siihenkin jotakin pientä askartelua

159:
Toivottavasti ei mitään huoltoja kummempaa
Alfaholismia vuodesta 2001

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Autotallissa krapisee 2012-2013

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

164 QV:tä oli kesän aikana tarkoitus ja olisi ollut aikaa ja vähän tilojakin tehdä, mutta Pösö puraisi budjetin :evil: . Ns. "moottorirahat" meni väärän himmelin moottoriin. Talven haaveena olisi saada haalittua tarpeellisia osia ja käyttää paikoita koneistamolla. Voisi sitten kelien lämmetessä alkaa jotain kasailemaankin.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Autotallissa krapisee 2012-2013

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Ei taida meikäläisen tallissa rapista talvella kuin hiiret. Giulia saa levätä koko talven ja katsellaan sitten keväällä mitä tehdään. Säilytys/remonttipaikka on sellainen, missä ei oikein viitsi talvella tehdä mitään.

Kesätallissa ei toivottavasti rapise niinkään paljoa. Viime tapaninpäivänä se otti ja repesi kahtia kun tuuli tarttui pressuun. Nyt on uusittu pressu ja parannellut perustukset :-D .
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Pele
Viestit: 2068
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Autotallissa krapisee 2012-2013

Viesti Kirjoittaja Pele »

Hepa kirjoitti:Ei taida meikäläisen tallissa rapista talvella kuin hiiret. :-D .
Tietää kyllä huonoa autolle..Oma harrastekilpuri oli menneenä talvena pari kuukautta kylmässä suht avonaisessa tallissa(normaalisti lämpimässä),ja kuppipenkin reisitukityynyyn oli kalvettu armoton amelo+ niitä papanoita oli sit ihan joka paikassa :crazyeyes: ..Onneks ei ole autossa muita verhoiluja,niin oli helppo siivota,ja sähköjohdot oli sentään saaneet olla rauhassa.

Avatar
Eero
Viestit: 2584
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00
Paikkakunta: Janakkala

Re: Autotallissa krapisee 2012-2013

Viesti Kirjoittaja Eero »

Jos sais pohjan hitsattua ja alustaa päivitettyä niin siinähän sitä olis. Kunnollinen talli uupuu vielä, mutta työpaikalla pystyy onneksi askartelemaan jonkunverran.
Motivaatio aika vähissä, mut eiköhän sitä jostain kaiveta.
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Autotallissa krapisee 2012-2013

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Pele kirjoitti:
Hepa kirjoitti:Ei taida meikäläisen tallissa rapista talvella kuin hiiret. :-D .
Tietää kyllä huonoa autolle..
Onneksi tämä on enemmän vertauskuva. Useamman vuoden autoja tuolla riihessä säilyttänyt, eikä vaurioita ole hiirten tekemänä tullut, ei edes kakkaa.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Autotallissa krapisee 2012-2013

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Parempi olla hiljaa kun ei ne kuitenkaan mene niin kuin olen ajatellut... Nimim. "Alfabbs:n vanhin/hitain projektiketju?" :?

No uskoisin, että tämän vuoden puolella tulee aloitettua uusi ketju Junnun käyttöentisöintiä koskien.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: Autotallissa krapisee 2012-2013

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Tarttis varmaan tehdä sitäsuntätä, mutta tuskinpa mitään tapahtuu, kattellaan sitten 2014.

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Re: Autotallissa krapisee 2012-2013

Viesti Kirjoittaja mutt »

Flavian kone pitäisi saada porautettua ja kannet teetettyä ennen talven tuloa, tallissa kun ei ole tilaa sitä kasata, vaan pitää tehdä kokoamispaikka tuonne ulkovarastoon. Flavia vie tallitilan 4.6m:n pituudellaan, ja odottelee, että joku tekisi keulan loppuun: Vanhat kolarivauriot on korjattu vaihtamalla pilalle menneet osat, etuhelman nurkkien sovitus on vielä kesken. Sitten saumojen tinaus ja muu tasoittelu, ennenkuin pääsee jatkamaan toistaiseksi ainoiden löytyneiden hitsaamista vaativien ruostevikojen korjaamista etupyörien takana. Tai olihan siinä yhden oven pohjassa hieman paikkaamista, ja takaluukun takasaumassa. Ai niin, ja konepelti pitäisi tehdä kahdesta konepellistä.

Kaikista ovista pitäisi avata alasaumat ja hapotella ruosteet pois peltien välistä. Puhki ei ole kuin ehkä yksi ovi. Konepeltiin pitäisi vaihtaa etureunan runkopelti toisesta, josta on pintapelti entinen, ja hitsata joskus avaamista varten rälläköidyt reiät kiinni. Jarrut vaatii täyskunnostuksen, vähän jo hirvittää, mitä niille joutuukaan tekemään (Dunlopin jarrut, eli tiivisteet männissä => ei paljon siedä ruostetta sylinterin seinissä.)

Vähän meinaa tämä omakotitaloasuminen viedä harrasteaikaa. :roll:
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

JaRoDD
Viestit: 1472
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet
Paikkakunta: 16900 ja syvällä.

Re: Autotallissa krapisee 2012-2013

Viesti Kirjoittaja JaRoDD »

GTA:
- kunhan vehkeen saa kotipihaan, niin JBL:n 6-kanavainen vahvistin pujotellaan alkuperäisen tilalle
- talvella sitten soitinten lisäpäivittelyä, mm. subwoofer (todennäköisesti) varapyörän koteloon
- koiranluut taakse
- mahdollisesti kaikenlaista erilaista sieltätäältä sipistelyä

JTDm:
- taakse takimmaiset varret vaihtoon (toisen haluavat nähdä konttorillakin)
- Konin Street-vaimentimet ja HR-jouset tilattu
- edellämainittujen vaihdon yhteydessä pussillinen muita niveliä ja kumeja
- MCSF-valon (tai siis sen sytyttäjän) tutkinta jatkuu

Hetkittäin on tullut (hulluja) ajatuksia vaihtaa pihaan taas käyttikseksi Pösö. Senkun ajaa, vaihtaa pyöränlaakerin, ajaa ja vaihtaa öljyt joskus - jos muistaa. Mutta josko nuo kolinat, helinät ja ylimääräiset vilkkuvalot sais hoidettua, niin fiilis saattaisi kohentua :)

Vastaa Viestiin