JHel kirjoitti:Tuttu puhu et 156:een olis vähän tuon 159:n tyyppinen keula vaihdettavissa.
Vaihda tuttuja tai älä ainakaan usko kaikkea, mitä ne puhuu . En mitenkään pysty kuvittelemaan 156:een jotain tuuninkisarjaa, jolla siitä tehtäisiin 159:n "näköinen". Ihme tosin ei olisi, jos sellaisen joku olisi väsännyt jossain päin mualimoo.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
^Kieltämättä en kyllä löytänyt netistä mitään tähän viittaavaa kun yritin etsiä. Jossain ulkomaisesta nettipuljusta oli tainnu bongata. Liekö sitten joku yksittäiskappale tms..
Kyllä täällä tiedettäisi jos olisi joku joskus tehnyt
Mitään järkeähän tuollaisessa ei ole, ei oikein miltään kantilta katsottuna. Teet niin kuin minäkin, ostin 156 ja odottelin että 159;en hinnat laskeutuu omalle tasolle, samalla pistää vähän säästöön sukan varteen.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Juu kisoihin se ei päässyt kuitenkaan ajamaan kun jarrujen paineensäädin alkoi kenkkuilemaan. Lauantaina vaan harjoitukset ja aika-ajot kävi ajamassa. Ei sitten viitsinyt suotta lähteä sompailemaan sinne pelkillä etujarruilla (jos siis olisi lyönyt putket luttuun, rikkinäinen UUSI paineensäätöventtiili aiheutti sen, että automaattisäätö sai jarrut laahaamaan aina vain enemmän.). Ja yleensäkkin kun oli kaikki vähän vaiheessa. Viimeviikko laitettu autoa yömyöhään ja 10 illalla vasta päästiin perjantaina perille. Eikä silloinkaan ollut vielä vöitä,mittaristoa ynnämuuta pientä kiinni. Ukko sano vaan että sillon sattuu kun lähet tonne kokeilemaan keskeneräisellä autolla mikä on p*ska ajaa, penkki päin persettä (vai eiksen pitäis?) polkimet aivan liian ylhäällä, aurauksetkin hakusessa ja siihen plussana jarrut kenkkuilee kera venttiilikopan öljyvuodon niin ei oo helppoo kellään Jurvaan sitten enskuussa päätöskisaan.
Sastamalasta juu . Aivan huikean auto ajaa pikkutiellä. Eilen vaihtui autot ja hakureissu mukaanlukien tuommonen 500km tullut pöristeltyä. Ei kaduta tippaakaan, ei alfa huono ollut, mutta onhan tuossa ajo-ominaisuudet ihan toiselta planeetalta
Ja auton historia ja kunto eivät myöskään pöllömmät ole, kuten varmaan tällä foorumilla on jo monella tiedossa. Pitäs päästä koko ajan ajamaan .
Sitä ollaan muuten ensimmäistä kertaa lähes 4vuoteen alfattomia . Grale varmaan kuitenkin hyväksytään joukkoon?
Toissa viikkona ostettu Alfa GTV paasi tanaan kosmetologiseen tayshoitoon. Eli eilen duunin jalkeen pesu ja kuivaus ja auto talliin. Tanaan aamulla seitsemalta talliin ja "clay bar" esiin. Vaikka on pieni auto niin on muuten puuduttavaa hommaa tuo savella pyyhkiminen.
Sitten kahvi ja aamupala perheen kanssa.
Takaisin talliin ja DAS-6 DA-polisher huutamaan ja ei kun Ultimate Compoundia kehiin. Siina jo paasi hiki hieman pukkamaan joten oli aika ottaa paivan ensimmainen olut. Jaakaapissa ei ollut miesten olutta oli vaan vaimon holittomia, mutta huh etta maistui hyvalle. Taas talliin ja sitten kiillotusta kehiin. Alkoi pikku hiljaan tuo koneen hurina soida paassa, mutta pakko oli jaksaa. Sitten lounaalle, herensoppaa ja holiton olut. Nyt tajusin laittaa aikuisten olutta jaakaappiin.
Alfa tallista ulos kun oli kerran sopivan pilvista ja ei kun Dodo Juice Purple Haze vahaa. Olut naamariin vahan kuivumista odotellessa. Sitten vaihdoin uuden eturitilan (vanha muuten myynnissa jos joku haluaa) kavin hakemassa oluen ja kameran ja nappasin alla olevat kuvat. Ei juma%$*ta etta on hieno olla taas Alfan omistajana. Autosta tuli joistain kohdista parempi kuin uusi ja joistain kohdista melkein kuin uusi. 13v vanhasta autosta ei mielestani paha. Olisi voinut EUR 3.5k tuhlata tyhmemminkin.
Täytyy kiitellä onnitteluista, mutta lisätä samalla, että jonkun verran aurinkoisia mutkateitä auto kyllä tulee näkemään . Eihän integrale voi olla pelkkä talliruusu. Tosin nyt kun on 2 käyttistä niin ajot voi valita huolella.
Tai sitten käy niin kuin elokuun Auto Italiassa (vai heinäkuun, en muista), missä kaveri ei ollu uskaltanu ajaa täydellisen alkuperäisellä gralella ja ostanut sitten käyttikseksi jo raiskatun version
routasydän kirjoitti:
Tai sitten käy niin kuin elokuun Auto Italiassa (vai heinäkuun, en muista), missä kaveri ei ollu uskaltanu ajaa täydellisen alkuperäisellä gralella ja ostanut sitten käyttikseksi jo raiskatun version
Noin se menisi oikein. Rakentelu intoa varten mullakin on tuo 16v tuolla tallin nurkassa.
Toki kohta on mennyt 8 vuotta ja mitään tuolla ei ole tapahtunut.
No olihan tuo sinunkin auto "talvisäilössä" Vesan luona vajaan 3 vuotta. Hyvä että pääsee vähän maantielle.
Kyllä tuo FL on vaan nätti - keulasta. Perähän siinä onkin sit vähän eriparia muun auton kanssa... Komia peli anyways, vaihdat siihen non-FL:n takapuskurin ja tuunaat sen näyttämään ykslinjaselta niin johan on hyvä
Ei tuo omasta mielestä ole ihan mielettömän ruma perästäkään päin, mutta ensimmäinen omistaja on asentanut siihen irroitettavan peräköukun Sen nappaan irti, kunhan ehdin.
Käärmelada kirjoitti:Ei tuo omasta mielestä ole ihan mielettömän ruma perästäkään päin, mutta ensimmäinen omistaja on asentanut siihen irroitettavan peräköukun Sen nappaan irti, kunhan ehdin.
Paljollakos myisit tuon törkeän näköisen lisäkkeen? Siis irroitettavan päräköukun?
Käärmelada kirjoitti:ensimmäinen omistaja on asentanut siihen irroitettavan peräköukun Sen nappaan irti, kunhan ehdin.
asiaa
meinasin kans laittaa kuvan lauantaina puunauksen jälkeen, mutten tohtinut, väri kun on grigio sterling Tykkkään kyllä itse väristä, mutta verrattuna tuohon punaiseen niin vähän se on sellainen
Käärmelada kirjoitti:Ei tuo omasta mielestä ole ihan mielettömän ruma perästäkään päin, mutta ensimmäinen omistaja on asentanut siihen irroitettavan peräköukun Sen nappaan irti, kunhan ehdin.
No jos ihan oikeasti rehellisiä ollaan....... Olen vain kateellinen
Tuosta trailerin kulmalla keikkuvasta moottorista olis pitänyt ottaa lähikuva
Jossain vaiheessa kotimatkaa muuten syttyi monivikatoriin jäähdytysnesteen määrän merkkivalo. Ensin ajattelin tietysti että tuo nyt näyttää mitä sattuu mutta päätin sitten kuitenkin pysähtyä tarkistamaan. Paisari ihan kuiva... Ilmeisesti ei mitään kummempia ehtinyt tapahtua kun lämppäristä tuntui tulevan koko ajan lämmintä ja lämpömittarikin pysyi suunnilleen normaaleissa lukemissa. Nesteen lisäyksen jälkeiset 30 kilsaa konetietäkin menivät ilman dramatiikkaa.
Tiedä sitten mihin ne nesteet olivat neljän vuoden seisotuksen aikana hävinneet kun eivät näyttäneet ainakaan suoraan uloskaan tulevan. Totta kai ne olisi pitänyt älytä tarkistaa ensin, mutta saattoi olla pikkiriikkisen into päällä