unknown kirjoitti:joo... niissä huoltohinnoissa ja osien hinnoissa on ISO ero, Testarossa on aika arvokas huoltaa, kuten myös 348 ja 355, kun se noissa suorissa moottoreissa tarkoittaa aina moottorin irroittamista, kun jakohihna laitetaan uusiksi neljän vuoden välein, tämä siksi että hihna joutuu aika koville kun sitä roipetta on V12:sta aika paljon pyöritettäväksi, 348:ssa vain yksi hihna pyörittää koko jakopäätä ja 355:ssa on viisi venttiiliä. sen voi laskea että 1k€/kesä pelkkään jakohihnaan ja se ei riitä, kun se moottori on ulkona niin vesipumppua, tiivisteitä, ym ym.
Jos joku suunnittelee 550:sen tai 456:n hankimista niin sitten niiden huoltohinnat on vielä siitäkin ylöspäin autojen harvinaisuuden vuoksi.
Poikittaiset V8:t on todella halpoja huoltaa ja itse kun teen kaikki huollot, niin halvempia on kuin käyttöautoni varaosat pelkästään.
Jos joku on ostamassa Ferraria niin painatte päähän tämän listan:
-Älä ikinä osta halvinta autoa minkä löydät. (siihen on jokin syy)
-Älä ikinä osta automaattia ("Nintendo" -vaihteita, "F1")
-Ota selvää, onko sinulla myös varaa pitää autoa. (aika moni 348 ja Testarossa on ajamatta tallissa, kun ne huollot ja osat oli vähän arvokkaampia.)
-Yritä olla ostamatta punaista autoa (punainen väri ei sovi kaikkiin Ferrarin malleihin ja kun kaikilla on jo se punainen niin vähän se jo kyllästyttää.)
Lamborghini on sitten vielä vähän arvokkaampaa, Countach:in kannentiivisteet on 1k€/kpl, kytkin sopivaan malliin 10k€, iskunvaimentimet 12k€, ym ym, mutta harvemmin noita tarvitsee ja aika monen osan pystyy teettämään halvemmalla.
Kun toukokuussa katsastin oman punapääni, katsoi katastusmies järjestelmästä niitä olevan rekisterissä 4 kpl. Ainakin toinen mokoma on ilman kilpiä tallissa. Pääsyynä tallissa pitämiseen lienee se järkyttävän suuren autoveron maksaminen...
Itse ajan noin 1000km vuodessa (tai siis kesässä) ja aina auringon paisteessa. Huoltoja tulee uusiin ja vanhoihin Ferrareihinkin ja ne pitää vaan tiedostaa kun on autoa hankkimassa. Huollon hintaan pystyy parhaiten vaikuttamaan missä autoa huollattaa. Toisilta Ferrarikuskeilta saa hyviä vinkkejä.
Ensimmäiset F1 -vaihteistot olivat ilmeisesti lapsentautisia. Ongelma on jo pitkän aikaa sitten poistunut. Nähtävästi alkupään Modenat sairastavat tätä.
Mielestäni Ferrareille ei ole kun yksi oikea väri: Punainen
Testarossassa on 12 syl kone. 348:ssa ja 355:ssa kasin kone. Tiesitkin varmaan sen, mutta tekstiä lukemalla sai kuvan, että noissa 3.ssa 12 syl...
Älkööt, tosiaan kukaan ostako sitä halvinta. Autolla tulee olla hyvä historia, jossa auto on ollut pitkään samalla omistajalla...
Pahasti out off topic ...