Autonvaihtoketju
Valvoja: Moderators
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Autonvaihtoketju
Emäntä lueskeli lehteä ja pongas kamuxin ilmotuksesta 3.2 gt:n ja ehdotteli renkaiden potkinta reissua, kieltäydyn jyrkästi koska sillä oltais sitten helposti ajeltu kotiin. Luojan kiitos se on nyt sit vissin myyty, rahanmenoa on muutenkin tiedossa. Oli muuten vähän kun emäntä tiesi kyseisen auton olevan tarjoushinnoiteltu ja paaljon halvempi kuin viimeks . Oppi on mennyt vissiin vähän liiankin hyvin perille
- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
Autonvaihtoketju
^^ Tai sitten hankkii tarkkaan valitun muutaman tonnin auton ja unohtaa pankkilainat ja lyhennykset...
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Autonvaihtoketju
Aika ökyisä peli. Mä jotain Cordoba SDI:tä ajattelinAlfissimo kirjoitti:IV-koppainen Golffi PumppeDusse siis Rasviksen valinta
Jos talo ja talli olisivat kasassa niin saattaisin olla riittävän pimeä hommaamaan käyttöautoksi vaikka vanhan Maseratin, tai Jaguarin nyt vähintään. Tuskin silti suosittelisin kenellekään muulle.
- Epäkelpokeräilijä -
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Autonvaihtoketju
^^ei tahdo muutaman tonnin auto kelvata
Re: Autonvaihtoketju
Tuossa yllähän se on hyvin kiteytetty
Edit: Viitaten siis Insinörtin laskelmiin
Edit: Viitaten siis Insinörtin laskelmiin
VMP
- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
Autonvaihtoketju
Näinhän se välillä, mutta elämähän on valintoja täynnästoichiometric kirjoitti:^^ei tahdo muutaman tonnin auto kelvata
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Autonvaihtoketju
Mutta eikös MK IV Golfissakin ole BKD? Eli sama mömmö, kuin 05 - 08 Octaviassakin. Noihan on käsittääkseni oikein luotettavia koneita, kuten pariin otteeseen jo sanonut: suuttimet on ongelma (eikä nekään enää nykysin lie, kun Siemenneste sai sieltä ehjiäkin tehtyä - ts. päivitetty versio?), turbot kestäneet aika hyvin, vaikkakin Vagarenaa lukiessa huomaa kyllä sen keston... Kaikkea 20 ja 600tkm välillä, joillakin mennee parin vuoden välein, toisilla alkuperänen turbo kestänyt kuusikin vuotta ja nelisensataatonnia. Eli tuuristahan tuokin kaikki on pitkälti kiinni.
Itse haluan mukavan, riittävästi lähtevän ja siedettävän vähän kuluttavan työmatkakulkineen, jolla voisi mökkireissujakin tehdä - eli 4aikuista + kaikki kamat pitäis mahtua myös mukaan. Farmari on nogo paremman puoliskon mielestä, ellei kyseessä ole pieni farkku - Stilosta on niin kamalia kokemuksia, että toiseen sellaiseen ei ihan heti tee mieli istahtaa ilman todellista luxusannosta (leederiä, automaagi-kylmästöinnit ja kaikki muutkin herkut ja kilkkeet) - eikä noita oikein löydy kovin helpolla, eh. Cromaa mietin ihan vakavissani, uudempaa nimenomaa - 1.9JTD voisi olla oikein mukava Croman nokalla, valitettavasti tuota '05-06 ikäistä Cromaa en ole ikinä edes livenä tainnut nähdä, vielä vähemmän moisessa istunut... Nahkapenkit tuossa yhdessä budjettiin istuvassa on.
206 SW voisi olla hyvä veto, mutta eipä niitä kovin montaa näyttänyt tarjolla olevan. Nekin sitten loppuunajettuja, karmeita kunnoltaan tai naurettavan huonolla varustuksella. Jos nyt saisi ensin sen pätevän kulkineen, jossa on "kaikki peruskilkkeet" alkaen toimivasta kauko-ohjatusta keskuslukituksesta ilmastointiin (myös manuaali kelpaa, mutta tietysti automaagi monialueilmastointi aina parempi), jotka vieläpä toimisikin, niin se helpottaisi autostressiä kivasti.
Ja joo, kyllä mulla aika kova autokuume on - onhan se kiva ajella liki 10 vuotta uudemmalla tai vaihtoehtosesti vähän "paremmalla varustuksella" olevalla, 6 vuotta uudemmalla kuin ainakin 5 vuotta kaltoinkohdellulla Alfalla. Eikä nämä eteläsuomen tiet oikein anna armoa, joten tukivarsien pitäisi olla kyllä sellasia, että kestävät edes kokonaisen vuoden ongelmitta.
Ja varmennettakoon nyt vielä tämäkin, kun se ilmeisesti vähän epäselväksi jäi:
Autoon on ostorahaa 8ke. Tilillä on kyllä enemmänkin, jos jotain hassua sattuisi käymään. Käytännössä voin lykkästä lähemmäs kympin autoon, mutta sitten hätävarat on käytetty omalta tililtä. 15pv välein on palkkapäivät (itselläni keskellä kuuta, neidillä viimonen päivä) joten sekään nyt ei niin kriittinen ongelma - ihan oikeasti - ole. Ja saahan isommat rempat osamaksulla tai hyvällä maksuajallakin nykysin...
Ylhäällä kun oli kommentti, että ei toiminut laskuri mieleisekseni: Joo, ei toiminut. Ostan käytettyä autoa, minkä hinta on esimerkiksi 8ke. Laskuri laskee autolle kuitenkin UUDEN hinnan ja lainanlyhennykset ja korot ymv. sen mukaan, eikä sen todellisen ostohinnan mukaan. Eikä se tunne 156-Alfaa laisinkaan...
Nyt vakavissani yritän tuota yhtä beigellä (..) nahkasisustuksella olevaa 249tkm ajettua Octaviaa saada, mutta firma tuskin suostuu ottamaan Alfaa vaihdossa - vielä vähemmän maksamaan loppuvelkaa. Ehkä jos ne osan siitä suostuisi maksamaan, kaupat voisi tullakin. Pitää selvitellä.
Toinen vaihtoehto on koeajoketjussakin mainittu 207 pösö "kaikkine herkkuineen", yli 200 ajettu sekin, mutta vuositasolla 30-40tkm, joten ajoa on nähnyt tasaisehkosti joka vuosi, joten kunto voisi olla oikeasti ihan hyvä. Se on vaan valitettavan pieni kulkine.
Kolmas vaihtoehto on '08 Hyundai i30, jota en vielä ole käynyt edes katsomassa. Ehkä huomenna pääsen, ehkä en. Se olisi alle 70tkm ajettukin, tosin vain manuilmastoinnilla... Muuten ulkoisesti ja sisäisesti kuvista päätellen mainiossa kunnossa ja siinä olisi myös ilmeisen luotettavaksi haukuttu 1.6 CRDI-motti.
Hätävara-vaihtoehtojakin on, parin tonnin 406 pököttejä, mutta firmat vaikuttavat semmosilta, ettei tosiaankaan ota Alfaa vaihdossa - edes vaikka siitä osan itse suostuisi maksamaan.
Pikkuriisselit kiinnostaa, mutta pitäisi olla vähän tuoreempia kuin '02 tai '03 ruostepommi-tojoja tai vastaavia... Jos niitä ei ole tarjolla, pitänee sortua isompaan kiisseliin isommassa autossa. Ocua ei alta yhdeksän tonnin saa uutta mallia bensalla, jos mitään varusteita halajaa. Enkä näe järkeä lätkästä "kaikkea kiinni" autoon, josta sitten puuttuu mukavuustekijöitä, järkiautoa kuitenkin hakemassa, pitäisihän siinä sitten viihtyäkin =P
Kakun päällimmäinen juttu ehkä kuitenkin on se, että vaikka ostaisin esim. Octavian ja jostain syystä ajomäärät tipahtaisi, sen jälleenmyynti tai vaihto olisi aivan selvästi helpompaa, kuin huonolla pohjalla, vikaisella ja kaltoin kohdelulla historialla olevan Alfan - etenkin, kun siinä ei ole edes kunnon moottoria (kutonen) tai mitään herkkuja etuikkunoiden sähkönostimia lukuun ottamatta...
Itse haluan mukavan, riittävästi lähtevän ja siedettävän vähän kuluttavan työmatkakulkineen, jolla voisi mökkireissujakin tehdä - eli 4aikuista + kaikki kamat pitäis mahtua myös mukaan. Farmari on nogo paremman puoliskon mielestä, ellei kyseessä ole pieni farkku - Stilosta on niin kamalia kokemuksia, että toiseen sellaiseen ei ihan heti tee mieli istahtaa ilman todellista luxusannosta (leederiä, automaagi-kylmästöinnit ja kaikki muutkin herkut ja kilkkeet) - eikä noita oikein löydy kovin helpolla, eh. Cromaa mietin ihan vakavissani, uudempaa nimenomaa - 1.9JTD voisi olla oikein mukava Croman nokalla, valitettavasti tuota '05-06 ikäistä Cromaa en ole ikinä edes livenä tainnut nähdä, vielä vähemmän moisessa istunut... Nahkapenkit tuossa yhdessä budjettiin istuvassa on.
206 SW voisi olla hyvä veto, mutta eipä niitä kovin montaa näyttänyt tarjolla olevan. Nekin sitten loppuunajettuja, karmeita kunnoltaan tai naurettavan huonolla varustuksella. Jos nyt saisi ensin sen pätevän kulkineen, jossa on "kaikki peruskilkkeet" alkaen toimivasta kauko-ohjatusta keskuslukituksesta ilmastointiin (myös manuaali kelpaa, mutta tietysti automaagi monialueilmastointi aina parempi), jotka vieläpä toimisikin, niin se helpottaisi autostressiä kivasti.
Ja joo, kyllä mulla aika kova autokuume on - onhan se kiva ajella liki 10 vuotta uudemmalla tai vaihtoehtosesti vähän "paremmalla varustuksella" olevalla, 6 vuotta uudemmalla kuin ainakin 5 vuotta kaltoinkohdellulla Alfalla. Eikä nämä eteläsuomen tiet oikein anna armoa, joten tukivarsien pitäisi olla kyllä sellasia, että kestävät edes kokonaisen vuoden ongelmitta.
Ja varmennettakoon nyt vielä tämäkin, kun se ilmeisesti vähän epäselväksi jäi:
Autoon on ostorahaa 8ke. Tilillä on kyllä enemmänkin, jos jotain hassua sattuisi käymään. Käytännössä voin lykkästä lähemmäs kympin autoon, mutta sitten hätävarat on käytetty omalta tililtä. 15pv välein on palkkapäivät (itselläni keskellä kuuta, neidillä viimonen päivä) joten sekään nyt ei niin kriittinen ongelma - ihan oikeasti - ole. Ja saahan isommat rempat osamaksulla tai hyvällä maksuajallakin nykysin...
Ylhäällä kun oli kommentti, että ei toiminut laskuri mieleisekseni: Joo, ei toiminut. Ostan käytettyä autoa, minkä hinta on esimerkiksi 8ke. Laskuri laskee autolle kuitenkin UUDEN hinnan ja lainanlyhennykset ja korot ymv. sen mukaan, eikä sen todellisen ostohinnan mukaan. Eikä se tunne 156-Alfaa laisinkaan...
Nyt vakavissani yritän tuota yhtä beigellä (..) nahkasisustuksella olevaa 249tkm ajettua Octaviaa saada, mutta firma tuskin suostuu ottamaan Alfaa vaihdossa - vielä vähemmän maksamaan loppuvelkaa. Ehkä jos ne osan siitä suostuisi maksamaan, kaupat voisi tullakin. Pitää selvitellä.
Toinen vaihtoehto on koeajoketjussakin mainittu 207 pösö "kaikkine herkkuineen", yli 200 ajettu sekin, mutta vuositasolla 30-40tkm, joten ajoa on nähnyt tasaisehkosti joka vuosi, joten kunto voisi olla oikeasti ihan hyvä. Se on vaan valitettavan pieni kulkine.
Kolmas vaihtoehto on '08 Hyundai i30, jota en vielä ole käynyt edes katsomassa. Ehkä huomenna pääsen, ehkä en. Se olisi alle 70tkm ajettukin, tosin vain manuilmastoinnilla... Muuten ulkoisesti ja sisäisesti kuvista päätellen mainiossa kunnossa ja siinä olisi myös ilmeisen luotettavaksi haukuttu 1.6 CRDI-motti.
Hätävara-vaihtoehtojakin on, parin tonnin 406 pököttejä, mutta firmat vaikuttavat semmosilta, ettei tosiaankaan ota Alfaa vaihdossa - edes vaikka siitä osan itse suostuisi maksamaan.
Pikkuriisselit kiinnostaa, mutta pitäisi olla vähän tuoreempia kuin '02 tai '03 ruostepommi-tojoja tai vastaavia... Jos niitä ei ole tarjolla, pitänee sortua isompaan kiisseliin isommassa autossa. Ocua ei alta yhdeksän tonnin saa uutta mallia bensalla, jos mitään varusteita halajaa. Enkä näe järkeä lätkästä "kaikkea kiinni" autoon, josta sitten puuttuu mukavuustekijöitä, järkiautoa kuitenkin hakemassa, pitäisihän siinä sitten viihtyäkin =P
Kakun päällimmäinen juttu ehkä kuitenkin on se, että vaikka ostaisin esim. Octavian ja jostain syystä ajomäärät tipahtaisi, sen jälleenmyynti tai vaihto olisi aivan selvästi helpompaa, kuin huonolla pohjalla, vikaisella ja kaltoin kohdelulla historialla olevan Alfan - etenkin, kun siinä ei ole edes kunnon moottoria (kutonen) tai mitään herkkuja etuikkunoiden sähkönostimia lukuun ottamatta...
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Re: Autonvaihtoketju
Tuohan on todellista insinöörin laskentatointa.insinörtti kirjoitti:...Hei, tosi pelimiähet tienaa autonvaihdoilla. Kas näin
- - ostetaan uusi, 30 000 € hintainen auto ja annetaan vanha vaihdossa, jolloin väliraha vain 20 000 €
-jne. jne.
Eli ei järjen hiventäkään.
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Autonvaihtoketju
Foorumi harrastajille,vaan oliko se näin?Rikkaitten juttuja alakaa olla,mun mielestä.
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Re: Autonvaihtoketju
Eipä ne omat vanhatkaan alfat ole tielle koskaan jättänyt,emännällä tosin katkesi kerran matka,kilometrejä tulee molemmilla 25tkm/v.
Tällä hetkellä mielipide,että ei koskaan enää lainaa/rahoitusta autoon.Vaikka kieltämättä välillä lievästi nyppii ajella 420tkm ajetulla 1.6b primeralla,mutta eipä mene ihmeemmin huoltoon/korjauksiin/lyhennyksiin rahaa
Tällä hetkellä mielipide,että ei koskaan enää lainaa/rahoitusta autoon.Vaikka kieltämättä välillä lievästi nyppii ajella 420tkm ajetulla 1.6b primeralla,mutta eipä mene ihmeemmin huoltoon/korjauksiin/lyhennyksiin rahaa
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Autonvaihtoketju
Kannattaako laskelmia tehdä nykyinen auto vs vähän kuluttava diesel ja sillä perustella diesel-pelin hankinta? Eikö pitäisi laskea potentiaalinen bensavehje vs potentiaalinen dieselvehje? Tuo rouvan käyttis vie jotain 6-6,5 litran pintaan bensaa (95) ajosta riippuen. Kannattaako 5,5-6 litraa vievä jonkun tonnin kalliimpi diesel? Rohkenen väittää ettei kannata.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Autonvaihtoketju
Tuotakin yritin, Albertollisein. Valitettavasti porukka vaan selvästi tykkää 2.2+ litrasista bensoista... PSA-konsernin bensakoneet on jotain hirveätä tuossa ikäluokassa, valitettavasti. Muistelen edelleen lämmöllä vanhaa kunnon 1.6 monipisteruisku-405-pösöä, minkä kone oli aivan mahtava. 406:n alkupäässäkin 2.0 oli vielä varsin jees, mutta nuo "nykyiset" on jotain aivan täysin muuta: syö enemmän kuin mikään ja tehoja löytyy vähemmän kuin missään. Kokemukset rajoittuu 1.8 ja 2.0 bensoihin, kahdessa eri autossa peräti.
Sitten jos bensacruiseri, sitten pitää myös niiden varusteiden olla samalla tasolla diisseliin nähden, jos hinta on yhtä paljon ajetusta bensasta samaa tasoa, kuin diisselissä. Väitän kuitenkin, että perusolettamuksena diisseli on pitkäikäisempi mitä bensa. Ja vaikka se ei paikkansa pitäis, en silti maksa bensaextraa saman vuosimallin laitteesta puolitetulla varustelulla
Sitten jos bensacruiseri, sitten pitää myös niiden varusteiden olla samalla tasolla diisseliin nähden, jos hinta on yhtä paljon ajetusta bensasta samaa tasoa, kuin diisselissä. Väitän kuitenkin, että perusolettamuksena diisseli on pitkäikäisempi mitä bensa. Ja vaikka se ei paikkansa pitäis, en silti maksa bensaextraa saman vuosimallin laitteesta puolitetulla varustelulla
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Autonvaihtoketju
En minä ainakaan tarkoittanut että kannattaa ostaa mikä tahansa 406 Pösö. Tarkoitin, että noita saa aika sopivalla rahalla myös kohtuullisesti ajettuja, ja ainakin meidän talouden vessoista helpoimpia pitää ovat olleet merkistä riippumatta ne vähiten ajetut autot. Etsi niin uusi ja niin vähän ajettu kuin löydät niin on parempi mahdollisuus päästä toivottuun lopputulokseen.Aquatica kirjoitti:Hätävara-vaihtoehtojakin on, parin tonnin 406 pököttejä
Nykyisessä tölkissä on 2.2 bensa enkä minä tuota kovasti haukkumaan ryhtyisi. 163 hepalla ei tuollaista malmikasaa vielä kuuhun viedä mutta 20 tonnin keskikulutus 8 litraa sadalla on mielestäni ihan linjassa. 406 on sen verran kevyempi että luulisi kulkevan vähän pienemmällä ja kepeämmin.
- Epäkelpokeräilijä -
- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Autonvaihtoketju
Komppaan täysin tätä... olen myös itse aina ajatellut niin että auto on mulle liian kallis jos sen hankintaan ei ole rahaa. Autot on niin huono sijoitus että ei kannata lainaa malmikasoihin ottaa.Tällä hetkellä mielipide,että ei koskaan enää lainaa/rahoitusta autoon.
Tästä olis Agullekkin vinkki, ostat semmosen mihin sulla on rahaa niin säästät heti rahoituskuluissa ja ostotapahtumassakin on enempi neuvotteluvaraa/mahdollisuuksia kun käteinen puhuu.. Ja vielä kun hoidat vanhan auton pois alta niin uuden etsintä on loppujen lopuksi aikas mukavaa ja stressitöntä puuhaa...
Toki ymmärrän kun autokuume on päällä niin silloin pitää tapahtua ja nopeasti, sillähän ne autokaupat elää Ja kuumeen laskeminen tulee hintoihinsa mutta lääkkeet sairauteen maksaa aina, joskus ne on halpoja, joskus ei...
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Autonvaihtoketju
^frendi osti pankkilainalla yksityiseltä vanhan bemmin, motti leipo kuuden päivän ajon jälkeen, nyt maksaa pankille rikkinäistä autoa jota ei kannata korjata.
jos meinaa rahotuksella hommata, niin mielummin säästää massia ja ottaa pätkälle mahd vähän tai ei ollenkaan.
jos meinaa rahotuksella hommata, niin mielummin säästää massia ja ottaa pätkälle mahd vähän tai ei ollenkaan.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Autonvaihtoketju
Samaa mieltä, vuos pari ajoa ja vaihtoon, ei tarvii olla kokoajan sormet paskassa(ford- fi or repair daily) kun vikoja rupee tulemaanRasvis kirjoitti:En minä ainakaan tarkoittanut että kannattaa ostaa mikä tahansa 406 Pösö. Tarkoitin, että noita saa aika sopivalla rahalla myös kohtuullisesti ajettuja, ja ainakin meidän talouden vessoista helpoimpia pitää ovat olleet merkistä riippumatta ne vähiten ajetut autot. Etsi niin uusi ja niin vähän ajettu kuin löydät niin on parempi mahdollisuus päästä toivottuun lopputulokseen.Aquatica kirjoitti:Hätävara-vaihtoehtojakin on, parin tonnin 406 pököttejä
- Ciancarlo
- Viestit: 1935
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Re: Autonvaihtoketju
Voisiko tuo olla neljäs vaihtoehto? Ottavat varmaan tessun vaihdossa, tosin hyvitys ei ole järin korkea.Aquatica kirjoitti:kunto voisi olla oikeasti ihan hyvä. Se on vaan valitettavan pieni kulkine.
Kolmas vaihtoehto on '08 Hyundai i30, jota en vielä ole käynyt edes katsomassa. Ehkä huomenna pääsen, ehkä en. Se olisi alle 70tkm ajettukin, tosin vain manuilmastoinnilla... ...
http://visa-auto.fi/Vaihtoautot/Vaihtoa ... 7/Kia/ceed" onclick="window.open(this.href);return false;
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Autonvaihtoketju
Sori, mutta en ihan ymmärrä tätä logiikkaa. Olin tähän asti ollut siinä uskossa, että pitäisi olla vähän enemmän kuljetuskapasiteettia kuin jossain C-segmentin töpöperässä, mutta nyt sanot, ettei farkku käy. Mutta Croma, mikä on reilusti näitä C-segmentin töpöperiä/farkkuja isompi, kelpaa…?Aquatica kirjoitti:Itse haluan mukavan, riittävästi lähtevän ja siedettävän vähän kuluttavan työmatkakulkineen, jolla voisi mökkireissujakin tehdä - eli 4aikuista + kaikki kamat pitäis mahtua myös mukaan. Farmari on nogo paremman puoliskon mielestä, ellei kyseessä ole pieni farkku - Stilosta on niin kamalia kokemuksia, että toiseen sellaiseen ei ihan heti tee mieli istahtaa ilman todellista luxusannosta (leederiä, automaagi-kylmästöinnit ja kaikki muutkin herkut ja kilkkeet) - eikä noita oikein löydy kovin helpolla, eh. Cromaa mietin ihan vakavissani, uudempaa nimenomaa
C-segmentissä 4 aikuista vielä matkustaa jotenkuten, mutta 0,33 m³ konttiin ei kaikkien kamat mahdu.
No, jos nyt kuitenkin leikitään C-sarjan töpöperän riittävän, niin sitten voisi pelissä olla mukana i30/Ceed. Tosin Fiat-forumilla joku haukkui ”koiransyöjien” auton (oman exänsä) pystyyn, muttei jaksanut sen kummemmin eritellä, mikä siinä mätti.
Tai sitten Bravo (mkII) DSL, 104 tkm ja 8500 €
http://www.autotalli.com/vaihtoauto/322 ... 2008/Espoo
Varustelu tässä on kyllä ehtaa karvalakkia eikä Dynamic ole hirveästi saanut suitsutusta jousituksen/alustankaan toimivuudesta. Hlökohtaista kokemusta minulla on vain sportista, jossa tämä puoli oli kunnossa. Pitkäaikaiskestävyydestäkään ei vielä paljoa tietoa ole, kun ei Fiat foorumillakaan ole näkynyt tarinoita >>100 tkm ajetuista.
Hlökohtaisen kokemukseni mukaan Bravossa on alusta tukevampaa tekoa kuin Stilossa (jossa koiranluut/kumipuslat kulutustavaraa), mutta vastapainona on sitten ollut T-Jettien nestevuodot ja ihan tuoreimpana juttuna vaihdelaatikoiden porsimiset (sama loota kuin T-Jet Giuliettassa).
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Autonvaihtoketju
^
No, olen ehkä hieman sekava Tosiaan nyt ihan livenä Cromaa ihmetellyt, eikä se todellakaan näytä niin isolta kuin on. Speksit puhuu toista kieltä ja se "vähän" yllättää. Samalla havaitsin, että Octavia vs. Octavia Combi-ero on käytännössä tasan 0, farkussa on enempi korkeutta. Ilmeisesti haluan siis ison perheauton, jolla voi tehdä pitkääkin reissua
No, olen ehkä hieman sekava Tosiaan nyt ihan livenä Cromaa ihmetellyt, eikä se todellakaan näytä niin isolta kuin on. Speksit puhuu toista kieltä ja se "vähän" yllättää. Samalla havaitsin, että Octavia vs. Octavia Combi-ero on käytännössä tasan 0, farkussa on enempi korkeutta. Ilmeisesti haluan siis ison perheauton, jolla voi tehdä pitkääkin reissua
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Autonvaihtoketju
159 tai 166
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Carlos
- Viestit: 1932
- Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
- Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15 - Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi
Re: Autonvaihtoketju
Siittä Aquaticalle.
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Autonvaihtoketju
Tai tommone:Carlos kirjoitti:[img]Siittä Aquaticalle.
- Liitteet
-
- fiat126.jpg
- (23.93 KiB) Tiedosto ladattu 6753 kertaa
- Herra Salo
- Viestit: 691
- Liittynyt: 29 Heinä 2006, 23:22
- Paikkakunta: Nokia
Re: Autonvaihtoketju
Tuohon Cromaan voisin todeta että siinä ainakin on melkoisen hyvät tilat sekä matkustamon että tavaratilan osalta. Jos Ocuun vertaa niin Croma on huomattavasti tilavampi johtuen etenkin suuresta sisäkorkeudesta. Vanhemmillani oli -06 2.2 ja kyllä se oli varsinkin matkan tekoon hyvinkin sopiva laite. Ei siinä tosin sporttisuutta tai voimaa ollut, mutta eipä sitä ole sellaiseksi ajateltukaan vaan mukavaksi perheautoksi.
Ammattiautoilua vuodesta 1998 ja Alfailua vuodesta 2004.
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Autonvaihtoketju
Komppaan taas Herra Saloa ja lisään tuon padan olevan vuotavaa mallia kaupunkiajoon. 10 l/100 km taisi olla minimi katuradalla. Maantiellä taisi tulla alimmillaan 7,6 l/100 km.
Oikein hyvä peli oli, mutta etujouset kannattaa tsekata, ne rikkovat katketessaan renkaat. Kaikki takatukivarret olivat kypsät 100 tkm:n kohdalla (tai jo aiemminkin, katsuri ne hylkäsi 5 vuoden iässä). Ketjukin taisi olla kumia (venyy). Niin, mullahan oli tomaatti ja poljin sitä aika huolella valoista. Pensansäästäjä varmaan olisi päässyt pienempiin kulutuslukemiin.
Oikein hyvä peli oli, mutta etujouset kannattaa tsekata, ne rikkovat katketessaan renkaat. Kaikki takatukivarret olivat kypsät 100 tkm:n kohdalla (tai jo aiemminkin, katsuri ne hylkäsi 5 vuoden iässä). Ketjukin taisi olla kumia (venyy). Niin, mullahan oli tomaatti ja poljin sitä aika huolella valoista. Pensansäästäjä varmaan olisi päässyt pienempiin kulutuslukemiin.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Autonvaihtoketju
No, nyt on haettu kuitenkin taloon tuo ensimmäisenä ajettu 207. Katsellaan, kuinka sen kanssa pärjäillään =P Kiitosta kuitenkin vinkeistä itse kullekin.
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Re: Autonvaihtoketju
Meillä on 1.9 JTDm automaatti Croma ollut reilut puoli vuotta ja n. 10 tkm. Kaupungissa menee 8-10 litraa, maantiellä saa menemään nipin napin alle 6 litran. Tilat on hyvät ja muutenkin autoon olen ollut tyytyväinen mittarissa nyt 65tkm. Tavaratila ei ole mikään järin suuri, mutta hyvinhän sinne silti kauppakassit ja lastenrattaat menee. Takapenkillä mahtuu aikuinenkin istumaan hyvin. Muutenkin tuohon pappamalliin on kivempi mennä istumaan kun esim. Giulian pulkkaan. Giulia kyllä voittaa ajon hauskuudessa 100-0.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Autonvaihtoketju
Mennään eukon kanssa ostoksille, löydetään ekasta kaupasta jotain kivaa, mutta päätetään kiertää muutkin kaupat. Lopulta palataan ostamaan se ensimmäisenä miellyttänyt kampe.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Autonvaihtoketju
^No kun kerrankin pääsee miehenä tekemään tuon, niin eikö se ole jo sen arvoista?
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Autonvaihtoketju
^^
^^^
Tuon luulokone väitti tosiaan alta neljään litraan satkulla jossain 70kmh vauhdeissa. Totuudesta ei vielä tietoa, mutta eipä tuo naftamittari sadan kilsan lenkillä näkyvästi muuttanut sijaintiaan Ja tuo vähän pystympi ja korkeampi ajoasento sopi ainakin suoraan meikäläisen selälle paljon paremmin, kuin 156:n. 159:ssä oli ainakin kiva istua kyydissä; siinä itseasiassa vähän samankaltainen fiilis kuin Ocu2ssa.
Poismennyttä Alfaa muistellen:
Lienee 163443 kilometriä loppulukema luopumahetkellä, 2,5v aikaisemmin jotain 118500. Eli ajetuksi tuli kuitenkin jopa 44943 kilometriä kahteen ja puoleen vuoteen, josta käytännössä koko viimevuoden alusta elokuuhun asti vain "pakolliset" ja nekin hyvin varovaisesti. Sitten leipoi laatikko, sitten onkin ajettu paljon. Taisi olla jossain 145tkm paikkeilla, kun laatikko paukkui. Projektipuoleltahan senkin näkee... sen jälkeen vähän lisääntyi ajot.
^^^
Tuon luulokone väitti tosiaan alta neljään litraan satkulla jossain 70kmh vauhdeissa. Totuudesta ei vielä tietoa, mutta eipä tuo naftamittari sadan kilsan lenkillä näkyvästi muuttanut sijaintiaan Ja tuo vähän pystympi ja korkeampi ajoasento sopi ainakin suoraan meikäläisen selälle paljon paremmin, kuin 156:n. 159:ssä oli ainakin kiva istua kyydissä; siinä itseasiassa vähän samankaltainen fiilis kuin Ocu2ssa.
Poismennyttä Alfaa muistellen:
Lienee 163443 kilometriä loppulukema luopumahetkellä, 2,5v aikaisemmin jotain 118500. Eli ajetuksi tuli kuitenkin jopa 44943 kilometriä kahteen ja puoleen vuoteen, josta käytännössä koko viimevuoden alusta elokuuhun asti vain "pakolliset" ja nekin hyvin varovaisesti. Sitten leipoi laatikko, sitten onkin ajettu paljon. Taisi olla jossain 145tkm paikkeilla, kun laatikko paukkui. Projektipuoleltahan senkin näkee... sen jälkeen vähän lisääntyi ajot.
- MacKaiwer
- Viestit: 116
- Liittynyt: 24 Heinä 2012, 22:41
- Car(s): Ex: 164 Super 3.0 24v
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Autonvaihtoketju
Semitosissaan on alkanut kiinnostaa ton 164sen vaihto MB SLK 200 Kompressoriin, tyyliin tämä: http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/slk/4849886 Mietin että etupäässä mä ajan yksin, kait tolla katolla talvenkin pärjäis ja sit olis kesäks avo, ja mikä tärkeintä mähän olen vanha mersumies. Tostahan pahat kielet toki sanoo että valioliigapelaajien muijat ajaa SLK:lla mut ei kai toi ihan toivoton auto ole... Ja se olis sit se takavetokin mistä vanhan liiton miehenä tykkään
"If in doubt, flat out" Colin McRae 1968-2007
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Autonvaihtoketju
kick, ban, tervaa ja höyheniä.Aquatica kirjoitti:159:ssä oli ainakin kiva istua kyydissä; siinä itseasiassa vähän samankaltainen fiilis kuin Ocu2ssa.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: Autonvaihtoketju
http://peugeot-foorumi.com/" onclick="window.open(this.href);return false;Aquatica kirjoitti:159:ssä oli ainakin kiva istua kyydissä; siinä itseasiassa vähän samankaltainen fiilis kuin Ocu2ssa.
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Re: Autonvaihtoketju
Itse asiasa ne ajavat Rangella tai jollain puutarhatraktorilla, miespuoliset kampaajat sen sijaan suosivat tuota MärssyäMacKaiwer kirjoitti: Tostahan pahat kielet toki sanoo että valioliigapelaajien muijat ajaa SLK:lla mut ei kai toi ihan toivoton auto ole...:
EDIT: Jaa, meillä on kotikylällä kyllä naispuolinenkin kampaaja joka ajaa tuollaisella!
-Tazio
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Autonvaihtoketju
Kerro nyt rohkeasti, mikä mun 159:ssä alkukesästä noin pahasti mätti?Aquatica kirjoitti:159:ssä oli ainakin kiva istua kyydissä; siinä itseasiassa vähän samankaltainen fiilis kuin Ocu2ssa.
Quadrifoglio 4 on taikasana. Siihen on integroitu takaveto hauskuuskertoimen parantamiseksi. Siihen on myös integroitu etuveto, jotta sillä pääsee myös oikeasti eteenpäin (myös talvella).MacKaiwer kirjoitti:Ja se olis sit se takavetokin mistä vanhan liiton miehenä tykkään
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Autonvaihtoketju
Kävin joskus kauan sitten kokeilemassa perus SLK 200:sta, joku 1998 vuotinen. Kiinnostus hävis ja uudempia en ole kokeillut.
Ulkomuoto ok, mutta ajosta tuli mieleen 122 Volvo mallia 1963.
Jos MB, niin alottaisin jostain 350 SL:stä, sillä saattaisi jopa ajaa. No hinta voi olla vähän eri.
Ulkomuoto ok, mutta ajosta tuli mieleen 122 Volvo mallia 1963.
Jos MB, niin alottaisin jostain 350 SL:stä, sillä saattaisi jopa ajaa. No hinta voi olla vähän eri.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
- Pankkiiri
- Viestit: 92
- Liittynyt: 21 Kesä 2012, 17:06
- Car(s): GTV 3.0 V6 1999
Alfetta GTV 1980 - Paikkakunta: Sveitsi
Re: Autonvaihtoketju
Erinomainen valinta. Meillä on vm. 09, 207 1.6 Hdi. On aivan pirun hyvä peli. Tosi kiva ajaa ja 1.6 moottorista löytyy mukavasti vääntöä eikä jää jalkoihin. Vaimo ei suostu edes Mersua ajamaan, tykkää Pökötistä niin paljon enemmän.Aquatica kirjoitti:No, nyt on haettu kuitenkin taloon tuo ensimmäisenä ajettu 207. Katsellaan, kuinka sen kanssa pärjäillään =P Kiitosta kuitenkin vinkeistä itse kullekin.
- MacKaiwer
- Viestit: 116
- Liittynyt: 24 Heinä 2012, 22:41
- Car(s): Ex: 164 Super 3.0 24v
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Autonvaihtoketju
Sittenhän sen täytyy olla hyvä ajaa:Laku kirjoitti:Ulkomuoto ok, mutta ajosta tuli mieleen 122 Volvo mallia 1963.
Oliko muuten kokeilemasi SLK perus vapari 136 heppaa vai kakslitranen 192 hepan kompressori vaiko kakskolmonen 193 hepan kompressori? Varmasti ainakin henki on pois tosta vaparista vois kokeilemattakin sanoo, kompuralla kuitenkin saadaan mukava vääntö ja 50+ heppaa... Ja voihan se olla että mersu on muutenkin epäonnistunut tuon ajettavuuden kanssa mutta kokeilematta en tuota väitettä niele eli täytyy mennä joku kompurakampe kokeilemaan... Se on päivänselvä juttu että vaparina en tuota itse ottaisi.
"If in doubt, flat out" Colin McRae 1968-2007
Re: Autonvaihtoketju
Kyllä oli ihan perus, ilman kompressoria.
Volvoon viitaten , yhtä pitkä vaihdekeppi ja tuntui nostavan perää ylös liikkeelle lähtiessä Volvon tapaan. Eikä voima jyllännyt.
Äänimaailma oli kun Toyotassa (Corolla ) ja muutenkin tuli 60-luku mieleen. Kaikenkaikkiaan kaunis katsella ulkoa, mutta ei houkuttanut ajamaan saati omistamaan.
Isompia en ole kokeillut, ehkä kannattais.
Volvoon viitaten , yhtä pitkä vaihdekeppi ja tuntui nostavan perää ylös liikkeelle lähtiessä Volvon tapaan. Eikä voima jyllännyt.
Äänimaailma oli kun Toyotassa (Corolla ) ja muutenkin tuli 60-luku mieleen. Kaikenkaikkiaan kaunis katsella ulkoa, mutta ei houkuttanut ajamaan saati omistamaan.
Isompia en ole kokeillut, ehkä kannattais.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Autonvaihtoketju
No kyllähän nuo slk:t vähän lelun näköisiä ovat, mutta perusasiat kuitenkin kunnossa, jakoketju, kori ei taida pahemmin nitistä, eikä osia tarvitse tilailla mualimalta.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Autonvaihtoketju
Osallistun näihin talkoisiinAlbertolli kirjoitti:kick, ban, tervaa ja höyheniä.Aquatica kirjoitti:159:ssä oli ainakin kiva istua kyydissä; siinä itseasiassa vähän samankaltainen fiilis kuin Ocu2ssa.
Mersu paranee, mitä enemmän sillä ajetaan En noita ole uutena kovasti arvostannu, mutta vanhempina alkaa näkyä merkkejä siitä maineesta millä nuo ratsastelee, ikinään en ole nähnyt kuivaa öljypohjaa yli 100tkm ajetussa mersussa, mutta eipähän noissa parissa vaihtarissa mitä olen tutkinnut ole mitään suurempia vikoja ollut, mitä nyt laakeria joutuu kiristelemään.
Nuo ensimmäiset SLK:t on hyvännäkösiä, sopivan simppeleitä ilman ylilyöntejä. Silti pihalta löytyy hämähäkki ennemin yhtäkään mersua
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Autonvaihtoketju
Ei niin yhtikäs mitään. En toisaalta istunut viittä tuntia Ocussa koeajolenkillä, joten ehkä se olis muuttunut siinä? En tiedä. Mutta viisysin kyydissä oli nautinto istuskella, mutta yhtä lailla se oli ainakin lyhyellä lenkillä Ocussa. Ehkä se oli hyvinvarusteltu yksilö? =DPolforea kirjoitti:Kerro nyt rohkeasti, mikä mun 159:ssä alkukesästä noin pahasti mätti?Aquatica kirjoitti:159:ssä oli ainakin kiva istua kyydissä; siinä itseasiassa vähän samankaltainen fiilis kuin Ocu2ssa.
- MacKaiwer
- Viestit: 116
- Liittynyt: 24 Heinä 2012, 22:41
- Car(s): Ex: 164 Super 3.0 24v
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Autonvaihtoketju
VMTD ja DaViega, omat mersukokemukset jotakuinkin samansuuntaisia. Kyllä ne tuntuvat olevan kestävän oloisia laitteita, ainakin nuo hieman vanhemmat. Omat kokemukset ajamistani mersuista on että ne on kokolailla hyviä ajettavia, tehohan tietty riippuu millä koneella kampesi valitset, ihan samoin kuin alfassakin. Ja itsekkin tykkään DaViegan tavoin juurikin tuon alkupään SLK:n simppelistä muotoilusta... Olen jotakuinkin valmis ainakin koeajamaan SLK 200 Kompressorin ja katsellaan sitten mitä siitä tykkään. Sitäpaitsi onhan mulla verrokiksi nyt tuo nykyinen 164 V6 3.0 24 v Busso ja lupaan vertailla niitä keskenään puolueettomasti (tottakai, koska sehän vaikuttaa että vaihtaisinko vai en).
"If in doubt, flat out" Colin McRae 1968-2007
- Rauta
- Viestit: 430
- Liittynyt: 27 Touko 2011, 19:45
- Car(s): Ford Focus ST ja Hyundai Ioniq plug-in hybrid (exiä: MiTo QV, Giulia, MiTo, Giulietta, 159 ja 156)
- Paikkakunta: Lohja
Re: Autonvaihtoketju
Täällä alkaa ensi keväänä olla Giulietalle vaihtoehtona jotain mielenkiintoisempaa, eli joko n. 25 000€ budjetissa Mazdan MX-5, Hondan S2000 tai Porsche Boxster. Tai sitten BMW Z4 Coupe jos panostaisi vähän enemmän MX-5 ja Boxster on kokeiltu ja ovathan ne oikein maittavia pelejä. Onkohan kenelläkään kokemuksia noista S2000 tai Z4?
Valintojen maailma...
Valintojen maailma...
- MacKaiwer
- Viestit: 116
- Liittynyt: 24 Heinä 2012, 22:41
- Car(s): Ex: 164 Super 3.0 24v
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Autonvaihtoketju
Kollegani Rauta! Lupaan koeajaa myös sen Mazda MX-5sen mistä oli puhetta sillä pitäähän sitä katsastaa mahdollisia vaihdokkeja enemmänkin Ja eiköhän maanantaina selviä jotain myös ton Superinki kohtalosta...
"If in doubt, flat out" Colin McRae 1968-2007
- glideslope
- Viestit: 1363
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Autonvaihtoketju
Leivän tuovan firman autopolitiikka kun on mikä on niin hirveästi ei voi valintoihin vaikuttaa mutta tosiasia on se, että vuoden vaihteessa pitäisi tilata uutta vankkuria alle.
Meillä on rajauksena tietyt merkit sekä se, että kiulu ei saa olla 2 tai 3 ovinen -tai avo.
Vapaata valintaa voi suorittaa tällä hetkellä seuraavien merkkien sisällä: Audi, BMW, Ford, Honda, MB, Opel, Skoda, Toyota, Volvo ja VW.
Ovh. hintaraja on n. 32000 euroa eli ei voi juhlia. -ja pitää olla diesel.
Nelihenkiselle lapsiperheelle pitäisi siis tästä ryppäästä valita sopiva vaihtoehto nykyisen Octavian tilalle. Sinällään olen kyllä ollut tähän Skodaan todella tyytyväinen ja voisin jopa harkita vastaavaa jatkossakin mutta uusi malli tulee myyntiin vasta keväällä, joten katse on suunnattava muualle.
Tällä hetkellä kompromissi-TOP 5 lista olisi seuraava:
1. Opel Astra Wagon Cosmo 165hv CDTi + parilla tonnilla herkkuja
2. Uusi Golf Comfortline 2,0 TDI + parilla tonnilla jotain
3. Skoda Superb Combi Greenline + jalkatilat ja laiskuus
4. MB A 180 CDI Premium Business + jotain
5. Volvo V40 D3 Kinetic Business + ei mitään
Heittäkää nyt jotain kommentteja tähän tukalaan olotilaan..please.
Meillä on rajauksena tietyt merkit sekä se, että kiulu ei saa olla 2 tai 3 ovinen -tai avo.
Vapaata valintaa voi suorittaa tällä hetkellä seuraavien merkkien sisällä: Audi, BMW, Ford, Honda, MB, Opel, Skoda, Toyota, Volvo ja VW.
Ovh. hintaraja on n. 32000 euroa eli ei voi juhlia. -ja pitää olla diesel.
Nelihenkiselle lapsiperheelle pitäisi siis tästä ryppäästä valita sopiva vaihtoehto nykyisen Octavian tilalle. Sinällään olen kyllä ollut tähän Skodaan todella tyytyväinen ja voisin jopa harkita vastaavaa jatkossakin mutta uusi malli tulee myyntiin vasta keväällä, joten katse on suunnattava muualle.
Tällä hetkellä kompromissi-TOP 5 lista olisi seuraava:
1. Opel Astra Wagon Cosmo 165hv CDTi + parilla tonnilla herkkuja
2. Uusi Golf Comfortline 2,0 TDI + parilla tonnilla jotain
3. Skoda Superb Combi Greenline + jalkatilat ja laiskuus
4. MB A 180 CDI Premium Business + jotain
5. Volvo V40 D3 Kinetic Business + ei mitään
Heittäkää nyt jotain kommentteja tähän tukalaan olotilaan..please.
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Autonvaihtoketju
No aakkonen alle, mutta onkos siinä tavaratilaa?
- Rauta
- Viestit: 430
- Liittynyt: 27 Touko 2011, 19:45
- Car(s): Ford Focus ST ja Hyundai Ioniq plug-in hybrid (exiä: MiTo QV, Giulia, MiTo, Giulietta, 159 ja 156)
- Paikkakunta: Lohja
Re: Autonvaihtoketju
Eikös nuo mersut ja volvot voi heittää samantien pois? Ainaki V40 D3 noilla varusteilla ja talvikamppeilla taitaa olla jo huomattavasti kalliimpi kuin 32 000? Jotenkin kuvittelisin että mese on vielä kalliimpi... Noh, Jos superbin saa tuohon hintaa edes jollain koneella niin se on ihan auton oloinen, ota se.glideslope kirjoitti:Leivän tuovan firman autopolitiikka kun on mikä on niin hirveästi ei voi valintoihin vaikuttaa mutta tosiasia on se, että vuoden vaihteessa pitäisi tilata uutta vankkuria alle.
Meillä on rajauksena tietyt merkit sekä se, että kiulu ei saa olla 2 tai 3 ovinen -tai avo.
Vapaata valintaa voi suorittaa tällä hetkellä seuraavien merkkien sisällä: Audi, BMW, Ford, Honda, MB, Opel, Skoda, Toyota, Volvo ja VW.
Ovh. hintaraja on n. 32000 euroa eli ei voi juhlia. -ja pitää olla diesel.
Nelihenkiselle lapsiperheelle pitäisi siis tästä ryppäästä valita sopiva vaihtoehto nykyisen Octavian tilalle. Sinällään olen kyllä ollut tähän Skodaan todella tyytyväinen ja voisin jopa harkita vastaavaa jatkossakin mutta uusi malli tulee myyntiin vasta keväällä, joten katse on suunnattava muualle.
Tällä hetkellä kompromissi-TOP 5 lista olisi seuraava:
1. Opel Astra Wagon Cosmo 165hv CDTi + parilla tonnilla herkkuja
2. Uusi Golf Comfortline 2,0 TDI + parilla tonnilla jotain
3. Skoda Superb Combi Greenline + jalkatilat ja laiskuus
4. MB A 180 CDI Premium Business + jotain
5. Volvo V40 D3 Kinetic Business + ei mitään
Heittäkää nyt jotain kommentteja tähän tukalaan olotilaan..please.
Volvo on kokeiltu, ja se on kyllä ihan kiva, mutta pienimmällä koneella ja perusvarusteilla todella masentava. Kuten toki muutkin preemiumit perusmalleina. Skoda on ihan hyvä kompromissi, hyvät tilat ja ihan ok ajaa.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Autonvaihtoketju
En ole tosiaankaan mikään mersun vihaaja, mutta märäntymisen taso kannattaa ainakin tarkistaa. Perusteho tuossa 200 kompurassa on aneeminen ja äänet ptryyy vakioputkilla. V6 slk on sitten täysin eri peli moottoriltaan.MacKaiwer kirjoitti:VMTD ja DaViega, omat mersukokemukset jotakuinkin samansuuntaisia. Kyllä ne tuntuvat olevan kestävän oloisia laitteita, ainakin nuo hieman vanhemmat. Omat kokemukset ajamistani mersuista on että ne on kokolailla hyviä ajettavia, tehohan tietty riippuu millä koneella kampesi valitset, ihan samoin kuin alfassakin. Ja itsekkin tykkään DaViegan tavoin juurikin tuon alkupään SLK:n simppelistä muotoilusta... Olen jotakuinkin valmis ainakin koeajamaan SLK 200 Kompressorin ja katsellaan sitten mitä siitä tykkään. Sitäpaitsi onhan mulla verrokiksi nyt tuo nykyinen 164 V6 3.0 24 v Busso ja lupaan vertailla niitä keskenään puolueettomasti (tottakai, koska sehän vaikuttaa että vaihtaisinko vai en).
edittiä: en ole VMTD tai DaViega mutta ethän suutu
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Autonvaihtoketju
Mersu taitaa tosiaan olla vähän paksummalle lompakolle. Justiinsa kävin laskurilla leikkimässä. Perusmalli alle 30 k€ = ei paha, mutta siihen päälle ei-mummo/pappamallin moottori, autom. + öbaut samat varusteet kuin omaan alphaan (tosin pieniä erija/upgreidauksia, kuten vakkari tutkamallia jne.) niin hintalapussa 47 k€
Jospa kuitenkin Astma? Saisi italiaanoa edes pellin alle & farkku + cosmos -yhdistelmään muutakin kuin hautajaistunnelmaa sisälle. Tarkoitan sitä ruskeaa sisustusta. Eikä lisävarusteet muutenkaan ole hinnalla pilattuja, joten listalta pystyisi aika paljon poimimaan tuohon 32 k€ maksimiin. Esim. kauko-ohjattu webasto 1,2 k€... (ups, oli bensakoneeseen, muttei dsl kait kauhiast kalliimpi ole).
Jospa kuitenkin Astma? Saisi italiaanoa edes pellin alle & farkku + cosmos -yhdistelmään muutakin kuin hautajaistunnelmaa sisälle. Tarkoitan sitä ruskeaa sisustusta. Eikä lisävarusteet muutenkaan ole hinnalla pilattuja, joten listalta pystyisi aika paljon poimimaan tuohon 32 k€ maksimiin. Esim. kauko-ohjattu webasto 1,2 k€... (ups, oli bensakoneeseen, muttei dsl kait kauhiast kalliimpi ole).
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- MacKaiwer
- Viestit: 116
- Liittynyt: 24 Heinä 2012, 22:41
- Car(s): Ex: 164 Super 3.0 24v
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Autonvaihtoketju
No tietenkään en suutu ja kaikki huomiot on aina varteenotettavia, ja jos auto tuntuu huonolta verrattuna n. 2000 euron 164 Superiin joka on alla niin sitä ei oteta, ihan sama mikä se sitten on ja maksakoon kuinka paljon tai vähän, sillä ei ole merkitystä, koska huonompaan ei vaihdeta... Korostan vielä että vaikka olenkin tällä hetkellä alfa romeon omistaja en silti ole menettänyt järkeänistoichiometric kirjoitti:En ole tosiaankaan mikään mersun vihaaja, mutta märäntymisen taso kannattaa ainakin tarkistaa. Perusteho tuossa 200 kompurassa on aneeminen ja äänet ptryyy vakioputkilla. V6 slk on sitten täysin eri peli moottoriltaan.
edittiä: en ole VMTD tai DaViega mutta ethän suutu
Edit: Nyt on tullut jo niin paljon kommenttia tuosta SLK:sta että se on kait jo ihan pakko käydä kokeilemassa ettei sitten ole muiden puheiden varassa... Ja jos se on vielä epäselvää tarkoitus on kokeilla 192 hp kakslitrasta kompressoriversiota (punakantinen), ei 163 hp kakslitrasta kompressoriversiota (vuosimalli 2000 ---->), jos sillä tuohon aneemisuuteen sitten mitään merkitystä on... Ei se nyt mikään raketti ole toi mun 164nenkaan 211 hevosella kun kuivapaino on kuitenkin yli 1500 kiloa...
"If in doubt, flat out" Colin McRae 1968-2007