Liikenteestä
Valvoja: Moderators
Re: Liikenteestä
Joo tänä aamuna kun oli sumua pukkaamassa siinä joskus 7 nurkilla tuli vastaan näitä huomioledi-autoja. Ilmeisesti joko ei ole sitä valohämäryysanturia tai sitten kuljettajalla ei ole aavistustakaan niistä valoista, miten ne pitää kytkeä, että ajovalotkin palaa....
Luulis vaan jotenkin pistävän merkille, että A. On sumua ja hämärää. B. mitkähän valot mulla on päällä? C. hämärässä kun ei valokiilaa näy auton edessä edes sumussa, niin olisikohan jotain vialla?
EIEIIII, ei näitä kannata huomioida tai pohtia. Mitä sitä muista välittämään...
Mutta silti sanon, että nämä sumuvalo-huomio toopet on kaiken huipun huipentuma. Parkit palaa, sumarit päällä, mikään ei näytä niin typerältä, koska selvähän se on miksi ne niin ajaa, pitäähän se nyt ledihuomiovalot olla, jos ei muuten niin lakia kiertämällä... Näyttää todella typerältä, aikuiset miehet leikkimässä hommaa....
Miksei voi vaan hyväksyä sitä, että "mun autossa ei ole niitä päivähuomiovaloja, niin anti olla..."
No toisaalta, eilen ja tänään on ensimmäiset nastarenkaat tullu kuultua tienpäällä....Kai se talvi sieltä tulee, mutta eikö kitkoilla pärjää uudella ESP autolla ja nelivedolla...?
Tätä voimmekin pohtia seuraavat 200 sivua.
Luulis vaan jotenkin pistävän merkille, että A. On sumua ja hämärää. B. mitkähän valot mulla on päällä? C. hämärässä kun ei valokiilaa näy auton edessä edes sumussa, niin olisikohan jotain vialla?
EIEIIII, ei näitä kannata huomioida tai pohtia. Mitä sitä muista välittämään...
Mutta silti sanon, että nämä sumuvalo-huomio toopet on kaiken huipun huipentuma. Parkit palaa, sumarit päällä, mikään ei näytä niin typerältä, koska selvähän se on miksi ne niin ajaa, pitäähän se nyt ledihuomiovalot olla, jos ei muuten niin lakia kiertämällä... Näyttää todella typerältä, aikuiset miehet leikkimässä hommaa....
Miksei voi vaan hyväksyä sitä, että "mun autossa ei ole niitä päivähuomiovaloja, niin anti olla..."
No toisaalta, eilen ja tänään on ensimmäiset nastarenkaat tullu kuultua tienpäällä....Kai se talvi sieltä tulee, mutta eikö kitkoilla pärjää uudella ESP autolla ja nelivedolla...?
Tätä voimmekin pohtia seuraavat 200 sivua.
Viimeksi muokannut S_A, 14 Loka 2012, 20:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- WWWVespa
- Viestit: 1742
- Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
- Car(s): 159 SW
ex 147 1.6 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Liikenteestä
Mulla on valoautomatiikka, jota en käytä, kun ei ole niitä päiväajovaloja. Onneksi hooseiskapolttimot on helppo vaihtaa, minkä vuoksi en ole alkanut kysellä, saako jotkut ledit toimimaan pienellä asennuspuuhailulla sekä automatiikan uudelleenohjelmoinnilla.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Liikenteestä
S_A:
Luuletko tosissasi, että nykyihmiset ymmärtävät nastojen ja kitkojen eroja tarpeeksi, jotta pärjäisivät kitkoilla nastoihin tottuneina? Itselläni on nyt kitkat ja aion kokeilla ekat mustat jäät ja kunnon jäät. Sitten päätän, pidänkö ne vai en. Omat ajotavat on mitä on, niin saanko muutettua niitä sopivasti rauhallisemmaksi kitkoille sopivaksi? En tiedä, mutta ainakin moni ESP-nelivetotoope ei ymmärrä eroa täyskaasun (+ESPn väliintulo) kesällä kesärenkailla ja täyskaasun (+ESPn väliintulo) jäällä kitkarenkailla välillä... Ja pitää muistaa, ettei se liikkeellelähtö ole ongelma: se pysähtyminen äkkitilanteessa on. Idiootit moottoritiellä 5m etäisyydellä perseestä, milläs pysäytät sen kolmetonnia painavan katumaasturin, kun renkaat kelpaisivat parhaimmillaankin jonkun rantabuggyn kruisailuun kesähelteisellä hiekkarannalla?
Valoista vielä toki senverta: tänäpäivänähän lisäjarruvalo on pakollinen. Joten miksi siis ei pakoteta myös niitä peräpään parkkeja palaviksi? Tai sitten poistetaan kaikki turhat lelut pois joa päivisinkin palaa ajovalot normaalisti... Käyttää polttimoina vaikka H4:sta ja helposti vaihdettavaksi tekevät nuo, niin ei ole ongelma. Seiskat kuulemma kärähtelee tiheään; tosin 156:n valoista 2,5v aikana kärähti peräti yksi kappale etuparkkeja (vääränmallinen polttimokin) sekä yksi kappale rekisterikilven valoja.
Luuletko tosissasi, että nykyihmiset ymmärtävät nastojen ja kitkojen eroja tarpeeksi, jotta pärjäisivät kitkoilla nastoihin tottuneina? Itselläni on nyt kitkat ja aion kokeilla ekat mustat jäät ja kunnon jäät. Sitten päätän, pidänkö ne vai en. Omat ajotavat on mitä on, niin saanko muutettua niitä sopivasti rauhallisemmaksi kitkoille sopivaksi? En tiedä, mutta ainakin moni ESP-nelivetotoope ei ymmärrä eroa täyskaasun (+ESPn väliintulo) kesällä kesärenkailla ja täyskaasun (+ESPn väliintulo) jäällä kitkarenkailla välillä... Ja pitää muistaa, ettei se liikkeellelähtö ole ongelma: se pysähtyminen äkkitilanteessa on. Idiootit moottoritiellä 5m etäisyydellä perseestä, milläs pysäytät sen kolmetonnia painavan katumaasturin, kun renkaat kelpaisivat parhaimmillaankin jonkun rantabuggyn kruisailuun kesähelteisellä hiekkarannalla?
Valoista vielä toki senverta: tänäpäivänähän lisäjarruvalo on pakollinen. Joten miksi siis ei pakoteta myös niitä peräpään parkkeja palaviksi? Tai sitten poistetaan kaikki turhat lelut pois joa päivisinkin palaa ajovalot normaalisti... Käyttää polttimoina vaikka H4:sta ja helposti vaihdettavaksi tekevät nuo, niin ei ole ongelma. Seiskat kuulemma kärähtelee tiheään; tosin 156:n valoista 2,5v aikana kärähti peräti yksi kappale etuparkkeja (vääränmallinen polttimokin) sekä yksi kappale rekisterikilven valoja.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Liikenteestä
Pösössä olisi nuo päivävalopolttimotkin valmiina, mutta niiden kytkeminen toimimaan tuntuu olevan merkkihuollolle ylivoimainen tehtävä, enkä toisaalta ole päätäni asialla vaivannut, sillä H7:ja uusii aika monta paria noiden päivävalopolttimoiden hinnalla. Eikä ole toisaalta yhtään lamppua vielä tarvinnut vaihtaa (kopkopkop puuta), joten iso vuotuinen kuluerä ei nuo H7:kaan ole vuositasolla.
Eihän tuo S-A:n mainitsema parkki-sumari yhdistelmä mikään uusi juttu ole, eikä ollut yli kymmenen vuotta sitten tietoakaan mistään päivä-LEDeistä, kun tuo oli joidenkin mielestä olevinaan hienoa. Muutaman kerran itsekin aikanaan moiseen syyllistyin ja sainpa aiheesta jopa rikasakonkin .
Eihän tuo S-A:n mainitsema parkki-sumari yhdistelmä mikään uusi juttu ole, eikä ollut yli kymmenen vuotta sitten tietoakaan mistään päivä-LEDeistä, kun tuo oli joidenkin mielestä olevinaan hienoa. Muutaman kerran itsekin aikanaan moiseen syyllistyin ja sainpa aiheesta jopa rikasakonkin .
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- WWWVespa
- Viestit: 1742
- Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
- Car(s): 159 SW
ex 147 1.6 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Liikenteestä
Ei noita 159:iin joka päivä vaihdella. Nyt tämän vajaan vuoden aikana olen vaihtanut kummallekin puolelle kerran eikä ole tietoa, koska "Jürgen Bochumilaisen" aikana niitä on vaihdettu viimeksi.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Liikenteestä
Automatiikka lienee sellainen, joka tarpeen tullen sytyttää "parkit" + ajovalot?WWWVespa kirjoitti:Mulla on valoautomatiikka, jota en käytä, kun ei ole niitä päiväajovaloja. Onneksi hooseiskapolttimot on helppo vaihtaa, minkä vuoksi en ole alkanut kysellä, saako jotkut ledit toimimaan pienellä asennuspuuhailulla sekä automatiikan uudelleenohjelmoinnilla.
Silloin et tarvitse mitään uudelleenohjelmointia, vaan jälkiasennukseen tarkoitetut päiväajovalot, jotka latausjännitteestä haistelevat, milloin moottori käy, ja jotka sammuvat, kun "parkit" kytketään päälle. Tällöin toiminta vastaa uusien autojen kytkentää (jokin valo palaa aina moottorin käydessä) eikä tarvi pähkäillä, miten estetään kielletyt yhdistelmät, kuten päiväajovalot + sumuvalot.
Toki tien päällä näkee ihan tarpeeksi myös näitä "osasin ihan itse asentaa" / laitoin seksikkäät lisävalot keulalle -asennuksia, joissa palaa päiväajovalot + ajovalot rinnakkain.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- WWWVespa
- Viestit: 1742
- Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
- Car(s): 159 SW
ex 147 1.6 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Liikenteestä
^Juu, hämärän tullen tyrkkää valot päälle.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Liikenteestä
Nää "mulla on ESP" toopet näkyy kohta liikenteessä. En yllä tajua sitä mmiten moni luottaa siihen autoon enemän kuin itseensä kuljettajana, mikään ihme että kohta luetaan taas "talvi yllätti autoilijat"- uutisia. Autokoulussa ope sanoi hyvin: hyvän ja taitavan kuskin ero on se, että taitava kuljettaja ei joudu tilanteeseen josta hyvä kuljettaja selviääAquatica kirjoitti:S_A:
Luuletko tosissasi, että nykyihmiset ymmärtävät nastojen ja kitkojen eroja tarpeeksi, jotta pärjäisivät kitkoilla nastoihin tottuneina? Itselläni on nyt kitkat ja aion kokeilla ekat mustat jäät ja kunnon jäät. Sitten päätän, pidänkö ne vai en. Omat ajotavat on mitä on, niin saanko muutettua niitä sopivasti rauhallisemmaksi kitkoille sopivaksi? En tiedä, mutta ainakin moni ESP-nelivetotoope ei ymmärrä eroa täyskaasun (+ESPn väliintulo) kesällä kesärenkailla ja täyskaasun (+ESPn väliintulo) jäällä kitkarenkailla välillä... Ja pitää muistaa, ettei se liikkeellelähtö ole ongelma: se pysähtyminen äkkitilanteessa on. Idiootit moottoritiellä 5m etäisyydellä perseestä, milläs pysäytät sen kolmetonnia painavan katumaasturin, kun renkaat kelpaisivat parhaimmillaankin jonkun rantabuggyn kruisailuun kesähelteisellä hiekkarannalla?
Valoista vielä toki senverta: tänäpäivänähän lisäjarruvalo on pakollinen. Joten miksi siis ei pakoteta myös niitä peräpään parkkeja palaviksi? Tai sitten poistetaan kaikki turhat lelut pois joa päivisinkin palaa ajovalot normaalisti... Käyttää polttimoina vaikka H4:sta ja helposti vaihdettavaksi tekevät nuo, niin ei ole ongelma. Seiskat kuulemma kärähtelee tiheään; tosin 156:n valoista 2,5v aikana kärähti peräti yksi kappale etuparkkeja (vääränmallinen polttimokin) sekä yksi kappale rekisterikilven valoja.
Itse olen ajanut kortin saatuani kitkoilla 2 talvea ja nyt kolmas talvi tulossa kitkoilla. joka kerta on muutaman päivän saanut totutella ajamiseen liukkaalla, mutta hyvin sujunut ilman ongelmia. Kokemusta nastoilla ajamiseen ei ole joten ehkä siitä johtuu että olen kitkoilla oppinut ajamaan
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Liikenteestä
^
Joo no täällä taas juur toistepäin. Tosin Itellan pakuja muistaakseni kitkoilla ajelin, eikä niissä pito-ongelmia ollut. Paitsi yhdessä, missä oli nastat, mikä jäi kiinni niin hyvin et meinas oikeasti itku tulla. Automaatti-Transporter, uudehkot nastarenkaat ja yksi kappaletta "nostoramppeja", eli siis mitä ikinä ne kiilajutut onkaan mitä laitetaan renkaan alle, jotta k.o renkaalle saadaan ylimäärästä pitoa ja saataisiin auto ylös jostain montusta....
Niin, se jäi jumiin lähes suoralle tielle. Sattui vain olemaan sadevesikaivo sopivasti siinä reunassa ja 15cm paksun jääkerroksen mystinen kohta oli parin edellispäivän toimesta aurautunut ja sitten siellä olikin pieni sulakko, vaikka tapahtumahetkellä -25 tai sinnepäin...
EDIT:
Ja niin, se jumiinjäänti ei tosiaan ollut renkaiden vika, vaan huonon tien
Joo no täällä taas juur toistepäin. Tosin Itellan pakuja muistaakseni kitkoilla ajelin, eikä niissä pito-ongelmia ollut. Paitsi yhdessä, missä oli nastat, mikä jäi kiinni niin hyvin et meinas oikeasti itku tulla. Automaatti-Transporter, uudehkot nastarenkaat ja yksi kappaletta "nostoramppeja", eli siis mitä ikinä ne kiilajutut onkaan mitä laitetaan renkaan alle, jotta k.o renkaalle saadaan ylimäärästä pitoa ja saataisiin auto ylös jostain montusta....
Niin, se jäi jumiin lähes suoralle tielle. Sattui vain olemaan sadevesikaivo sopivasti siinä reunassa ja 15cm paksun jääkerroksen mystinen kohta oli parin edellispäivän toimesta aurautunut ja sitten siellä olikin pieni sulakko, vaikka tapahtumahetkellä -25 tai sinnepäin...
EDIT:
Ja niin, se jumiinjäänti ei tosiaan ollut renkaiden vika, vaan huonon tien
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Liikenteestä
No itse itellal duunis ajelin vitoa, ja täytyy sanoa että takaveto mb vito kyllä talvella itkettää. jumiin jää tyyliin alamäessäkinAquatica kirjoitti:^
Joo no täällä taas juur toistepäin. Tosin Itellan pakuja muistaakseni kitkoilla ajelin, eikä niissä pito-ongelmia ollut. Paitsi yhdessä, missä oli nastat, mikä jäi kiinni niin hyvin et meinas oikeasti itku tulla. Automaatti-Transporter, uudehkot nastarenkaat ja yksi kappaletta "nostoramppeja", eli siis mitä ikinä ne kiilajutut onkaan mitä laitetaan renkaan alle, jotta k.o renkaalle saadaan ylimäärästä pitoa ja saataisiin auto ylös jostain montusta....
Niin, se jäi jumiin lähes suoralle tielle. Sattui vain olemaan sadevesikaivo sopivasti siinä reunassa ja 15cm paksun jääkerroksen mystinen kohta oli parin edellispäivän toimesta aurautunut ja sitten siellä olikin pieni sulakko, vaikka tapahtumahetkellä -25 tai sinnepäin...
EDIT:
Ja niin, se jumiinjäänti ei tosiaan ollut renkaiden vika, vaan huonon tien
- WWWVespa
- Viestit: 1742
- Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
- Car(s): 159 SW
ex 147 1.6 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Liikenteestä
Helppoja pelejä talviautoilussa nämä nykypakut verrattuna vaikka tähän:
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Liikenteestä
^voin vaan kuvitella!
- WWWVespa
- Viestit: 1742
- Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
- Car(s): 159 SW
ex 147 1.6 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Liikenteestä
Postilla oli noita, kai Fouga Magister -vastakauppojen ansiosta. Jarrut hävisivät käytön myötä kesäisin ja pienempää vaihdetta ei saanut silmään edes välikaasulla, jos vauhtia ei ollut tarpeeksi vähän. Talviajo-ominaisuuksia ei ollut edes sen vertaa kuin Transiteilla, joilla sentään pääsi tasaisella liikkeelle.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Liikenteestä
Siinä opettelussa mitään ongelmaa ole. Ostin ekat kitkat Cromaan syksyllä 2010 ajettuani vuodesta 1983 vain nastoilla. No oli siinä kyllä muutama autotonkin talvi välissä.jkk kirjoitti:totutella ajamiseen liukkaalla, mutta hyvin sujunut ilman ongelmia. Kokemusta nastoilla ajamiseen ei ole joten ehkä siitä johtuu että olen kitkoilla oppinut ajamaan
Re: Liikenteestä
No joo.....EN.Aquatica kirjoitti:S_A:
Luuletko tosissasi, että nykyihmiset ymmärtävät nastojen ja kitkojen eroja tarpeeksi, jotta pärjäisivät kitkoilla nastoihin tottuneina? Itselläni on nyt kitkat ja aion kokeilla ekat mustat jäät ja kunnon jäät. Sitten päätän, pidänkö ne vai en. Omat ajotavat on mitä on, niin saanko muutettua niitä sopivasti rauhallisemmaksi kitkoille sopivaksi? En tiedä, mutta ainakin moni ESP-nelivetotoope ei ymmärrä eroa täyskaasun (+ESPn väliintulo) kesällä kesärenkailla ja täyskaasun (+ESPn väliintulo) jäällä kitkarenkailla välillä... Ja pitää muistaa, ettei se liikkeellelähtö ole ongelma: se pysähtyminen äkkitilanteessa on.
Sen mitä asioita on katsellut, niin EN luule.
Itsellä on kitkat alla ja en koskaan enää nastoja vaihda alle. Pitoa on ihan eri tavalla, nasta kun tuppaa asfalttilla liukumaan, kitka ei tee sitä, koska ei ole metallien päällä. Mustajää, no joo sitten alkaa nastallakin olemaan kusessa, mutta kitkalla on tosiaan se ero näillä jää keleillä, ettei se varota kun se lähtee. Nastoistahan kuuluu se puskemisen raapinta, jollon tietää jo äänestä. Kitka rengas vaan "lähtee" ja se pitää ennakoida.
Kitkoilla ajamiseen oikeastaan on muutama nyrkkisääntö talvikeleissä;
- ENNAKOINTI
- Tilannenopeus
- risteyksiin ajoissa vauhti pois
- hae tukea uran vierestä lumelta jarrutuksissa, eli ÄLÄ aja ajourassa
- Turvavälit kunniaan
Sama pätee nastarenkaisiinkin, vaikkei se kyllä siltä tuola toisinaan näytä. Oikeastaan se nastan ja kitkan isoin ero on se, että nasta varottaa, kitka ei. Se vaan lähtee puskemaan ja siksi tuo ennakointi on super tärkeää.
Ja tästä ESP:stä, mulla on nyt tulossa eka talvi tämän EPS:n kanssa. Viime talvena sain vähän kokeilla sitä järjestelmää lumella ym. talvikelissä koeajo auton kanssa ja se on kyllä super hämäävä laite. Tuuduttaa oikeen siihen, että ei täällä liukasta ole. Mutta katsotaan miten tuo alkaa tuntumaan. EN kommentoi siihen vielä enempää, mutta samalla linjalla olen muiden kanssa siitä, että ESP toopet on iso ongelma ja siitä johtuu vallan iso osa näistä kolareista ja ojaan ajoista....
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Liikenteestä
Rooman reissun jälkeen pidän kyllä tästälähin turpani kiinni suomalaisten "huonoista" ajotavoista.... voi helvetti!
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
Re: Liikenteestä
Joo....Italia, Kreikka.... täällä menee aika hyvin vielä. Eniten tässä Suomi kulttuurissa ottaa päähän se "haista vttu" ajotyyli, enemmän tai vähemmän tahallisesti....
Kreetallahan ne pisti saaren läpi kulkevalle valtatielle kameroita, no tais sielä vielä pari vuotta sitten olla 1 toimiva kamera, kaikki muut on hajotettu...
Ja jos haluaa elämään elliksiiriä, niin Puolaan tai Moskovaan...............
Kreetallahan ne pisti saaren läpi kulkevalle valtatielle kameroita, no tais sielä vielä pari vuotta sitten olla 1 toimiva kamera, kaikki muut on hajotettu...
Ja jos haluaa elämään elliksiiriä, niin Puolaan tai Moskovaan...............
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Liikenteestä
Kreetalla, haniassa ei meinannut päästä jalan tien yli kun kukaan ei anna tietä ja ajetaan pauttiarallaa 80 kmh 40 tiellä....Espanjassa ja kanarialla autot antoivat lähes aina tietä jalankulkijoille.S_A kirjoitti:Joo....Italia, Kreikka.... täällä menee aika hyvin vielä. Eniten tässä Suomi kulttuurissa ottaa päähän se "haista vttu" ajotyyli, enemmän tai vähemmän tahallisesti....
Kreetallahan ne pisti saaren läpi kulkevalle valtatielle kameroita, no tais sielä vielä pari vuotta sitten olla 1 toimiva kamera, kaikki muut on hajotettu...
Ja jos haluaa elämään elliksiiriä, niin Puolaan tai Moskovaan...............
Re: Liikenteestä
Eikä mitä.. Vajaa puoli vuotta Italiassa ja sieltä paluu tänne jäykän liikenteen pohjolaan niin tuo etelän maan ajokulttuuri ja kaikki siihen liittyvähän oli mitä vimosen päälle nautiskeltavaa.. Parkkipaikatkin löytyivät kuin sattumalta..Pasi kirjoitti:Rooman reissun jälkeen pidän kyllä tästälähin turpani kiinni suomalaisten "huonoista" ajotavoista.... voi helvetti!
PS. Oli muuten kohtuu surkea tuota Huihaita suhata. En suosittele. Tuon jälkeen oli uusi Fiesta. Suosittelen.
- maybetomorrow
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
- Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
- Paikkakunta: Sisä-Suomi
Re: Liikenteestä
Juu, joustavuus, jalankulkijan kunnioittaminen ja vilkun käyttö, niistä on meillä vielä paljon opittavaa. Samoin pysäköinti Suomessa on aika lohdutonta.
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen
- maybetomorrow
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
- Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
- Paikkakunta: Sisä-Suomi
Re: Liikenteestä
^Aiheesta jatkaen lähetin aikanaan fiksuparkki.net -sivustolle Italiagalleriani. Kuvat nr. 9-24 löytyvät vielä täältä http://picasaweb.google.com/fiksuparkki ... 1036188386" onclick="window.open(this.href);return false;. Kotimaisista kuvista taas näyttää Turku olevan hyvin edustettuna.. melkoisesti tutunnäköisiä paikkoja..
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Re: Liikenteestä
http://www.youtube.com/watch?v=M_EXwPJRWB4" onclick="window.open(this.href);return false;
Tällainen temppu tänään.
Tällainen temppu tänään.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Liikenteestä
Onko Raimolla aina kamera päällä liikenteessä, kun näkyi muitakin pätkiä erinäisistä sankareista olevan ladattuna?
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Liikenteestä
Venäjän malliin. Kyllähän tuollaisella kummasti saa poliisisetälle todisteita, mikäli käy jotain ja vastapuoli kävisi kinaamaan mitä kävi. Tyyliin juuri tuo papan u-käännös, ilman kameraa olisi törmäyksen tapahtuessa ollut takanatulijan syy, kameran kuva olisi saattanut muuttaa lopputulosta, vaikkei varmuutta olekaan.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Liikenteestä
Tänään aamusta Lopentietä Klaukkalan suuntaan ajaessa näin jotain harvinaislaatuista:
Traktori piipahti bussipysäkillä sen verran, että sen taakse muodostunut hiekkarekka + 3 henkilöautoa sisältävä "letka" pääsi ohi. Ellen aivan väärin muista niin tuohan on laissakin määrätty, mutta olikohan toinen kerta kun moisen tapahtuman oikeasti näin. Iso peukku traktoria kuljettaneelle herralle.
Traktori piipahti bussipysäkillä sen verran, että sen taakse muodostunut hiekkarekka + 3 henkilöautoa sisältävä "letka" pääsi ohi. Ellen aivan väärin muista niin tuohan on laissakin määrätty, mutta olikohan toinen kerta kun moisen tapahtuman oikeasti näin. Iso peukku traktoria kuljettaneelle herralle.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
Re: Liikenteestä
^Täältä toinen todistettu tapaus lauantai aamupäivältä. Saarijärven kupeessa maajussi vetäs pysäkille ja päästi kaikki taakse kertyneet ohitse. Piti oikein ääneen ihmetellä tapahtumaa ja näyttää kuskille peukkua! Tais olla myöskin toinen kerta, kun sattuu omalle kohdalle.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Liikenteestä
Traktorit kyllä yleensä ovat antaneet tietä.... mopoautot onkin sitten aivan oma lukunsa... niistä kun ei välttämäti tuollainen rekka mene ihan heittämällä ohi kapealla tiellä....
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
Re: Liikenteestä
Tarttis tollasen töihin. Kympin uutisiin vähän loppukevennysviihdettä.....Raimo Miettinen kirjoitti:Jep, kuvaa looppia auton ollessa käynnissä.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Liikenteestä
Suomessa nousee näköjään haloo, jos rengas koskettaa ruudun reunamaaleja, maailmalla vähän liberaalimpaa menoa.maybetomorrow kirjoitti:Kotimaisista kuvista taas näyttää Turku olevan hyvin edustettuna.. melkoisesti tutunnäköisiä paikkoja..
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Re: Liikenteestä
Samaa mieltä ylläolevan kanssa, pysäköinti on usein kielletty paikoissa missä auto ei aiheuta mitään haittaa jalankulkijoille tai muulle liikenteelle.
Esimerkiksi tässä tänne foorumille linkitetyssä kuvassa on ainakin mielestäni ihan järkevästi parkkeerattu tuo Smart.
Harmi kuin päin persettä kadun varteen parkkeeramisesta ei voida sakottaa vastaavasti kuin siitä, että rengas ylittää nanometrillä parkkiruudun viivan.
Tässä esimerkkitapaus välinpitämättömästä tavasta parkkeerata, jossa syödään parkkipaikkoja jättämällä se turvallinen parin metrin hajurako edessä olevaan autoon.
Harmaa auto on parkkeerattuna vielä niin, että auton peräpään ja suojatien välillä on myös reilun parin metrin hajurako.
photo hosting
...Syynä tähän avautumiseen, että olen tullut viimeaikoina liian myöhään kotiin ja käyttänyt vähäisen vapaa-ajan parkkipaikan metsästämiseen.
Esimerkiksi tässä tänne foorumille linkitetyssä kuvassa on ainakin mielestäni ihan järkevästi parkkeerattu tuo Smart.
Harmi kuin päin persettä kadun varteen parkkeeramisesta ei voida sakottaa vastaavasti kuin siitä, että rengas ylittää nanometrillä parkkiruudun viivan.
Tässä esimerkkitapaus välinpitämättömästä tavasta parkkeerata, jossa syödään parkkipaikkoja jättämällä se turvallinen parin metrin hajurako edessä olevaan autoon.
Harmaa auto on parkkeerattuna vielä niin, että auton peräpään ja suojatien välillä on myös reilun parin metrin hajurako.
photo hosting
...Syynä tähän avautumiseen, että olen tullut viimeaikoina liian myöhään kotiin ja käyttänyt vähäisen vapaa-ajan parkkipaikan metsästämiseen.
- maybetomorrow
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
- Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
- Paikkakunta: Sisä-Suomi
Re: Liikenteestä
^^Tai sitten asia onkin niin päin, että Turku edustaa kotimaassamme vähän liberaalimpaa pysäköintikulttuuria...
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Liikenteestä
Noista yllä olevan kuvan "välinpitämättömistä parkkeeraajistakaan" ei välttämättä tiedä, kuka siinä on ollut se välinpitämätön, kun parkkeeraajia on tullut ja mennyt. Smart taas on tehtykin nimenomaan tuollaista parkkeerausta varten, ja nimenomaan noin sitä pitäisi käyttääkin, niin riittäisi parkkitilaa paremmin kaikille. Em. syistä(kin) olen suhtautunut nihkeästi noihin parkkikyttäyssivustoihin.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Liikenteestä
Tänään tötöilin sitten ihan ite. Ei onneksi käynyt mitään, mutta tuurilla ne laivatkin seilaa. Päätin kääntää auton yhden rivarin pihan risteyksessä, kun vastasuunnasta ei tullutkaan autoja ja pystyi hyvin peruuttamaan takaisin tiellä häiritsemättä ketään. Mikä on todennäköisyys, että takanasi tuleva auto on tulossa juuri siihen samaan pihaan ja huomaat ko. auton vasta, kun oma auto on jo käännettynä. Onneksi takana tullut kuski oli sen verran hereillä, ettei ollut ehtinyt ihan vetokoukkutuntumalle ennenkuin aloin peruuttamaan, sillä muuten olisi osunut ilman, että olisin edes tajunnut ennen osumaa .
Mitä siis opimme, emme todennäköisesti yhtään mitään, mutta pään kääntäminen toiseenkin suuntaan ja vasemman peilin tarkistaminen olisi tässäkin tapauksessa auttanut.
Mitä siis opimme, emme todennäköisesti yhtään mitään, mutta pään kääntäminen toiseenkin suuntaan ja vasemman peilin tarkistaminen olisi tässäkin tapauksessa auttanut.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Liikenteestä
Tapahtuipas tänään Kehä 1:sellä Vihdintien liittymässä suunta Itä ja ramppi Kehältä Vihdintielle.
Autona mulla oli alla henkilöauto.
Vesipöllyssä ajeltiin kohti tätä liittymää, kunnes jono yllättäen jarrutti epätavallisen voimakkaasti juuri ennen sitä Kehä 1:seltä poistumiskaistaa Vihdintielle.
Katson peiliin, seatti tulee ihan kiitettävän lähellä. En nähnyt muutakaan keinoa kuin väistää penkalle päin, JOS se jono pysähtyykin täysin nollille nopeasti niin on tilaa takana olevalle ajaa ees muutaman metrin musta ohi. Kun en Volvon yli nää mitä sielä on. Jätän Seatille tilaa ja näin ei ainakaan sen takia osunut, että en reagoinut sen liempään jarruttamattomuuteen...
Seuraavaksi mitä nään; on se, että vihreä vanha C-Luokan Mersu pysähtyy poistumiskaistan aivan alkupäähän, siis siihen kohtaan mistä kaista alkaa. Tämä pysähtyi siihen puoliksi kaistalle, puoliksi pientareelle ja alkoi puhumaan puhelimeen.
Siinä vaiheessa mun peli oli pelattu. Jono menee noin 70-80kmh kyljen vierestä ohi ja tämä Mersu on tien tukkeena poistumiskaistan alussa. Seisoin torven päällä ehkä sen 5-7 sekunttia ennen kuin tämä tajuaa jonkun asian soivan takana.
Siirtää Mersuaan 2m oikealle muttei siitä vieläkään mahtunut ohi ilman Kehän kaistan lainaamista.
Tilanteesta selvittiin lopulta ehjin nahoin, Mersun jäädessä puhumaan puhelimeen ja minä pääsin siitä nipinnapin karkuun Vihdintielle.
Millanen ihminen keksii mennä tekemään tollasen tempun?!!?!?!?!!?
Jarruttaa, pysähtyy liittymiskaistan alkupäähän täysin 0kmh puhuakseen puhelimessa KEHÄ 1:sellä tälläsessä vesisasteessa, jossa vesipölly vie puolet näkyvyydestä!!!!??!!?!?!?
Mitä tollasten järjenriemuvoittojen päässä oikeen liikkuu..IHAN OIKEASTI. Kiesus Vtu sentään ihan todella....
Tässä ei oikeen sanat nyt riitä kuvailemaan tätä asiaa. Menee muuten kiroiluksi vaan.
'MIten tyhmä ihminen voi olla tehdäkseen tällästä ihan oikeasti?!
Jos ei taito riitä puhumaan puhelimessa samamalla kun ajaa suoraa tietä 80kmh tunnissa ja etsiä turvallinen paikka, esimerkiksi 200m päästä tullut bussipysäkki, niin pysyisivät sitten kotona ihan oikeasti ja myisivät autonsa helvttiin ihan oikeasti. Tollasista tempuista niitä kuolonkolareita juuri käy, kun tekemisissä ei ole mitään järkeä eikä häntää...
Kiesus stana mitä porukkaa.......
En yleensä ihan näin hiilly, mutta nyt kyllä hiillyin. Ihan kunnolla jmlauta....
Autona mulla oli alla henkilöauto.
Vesipöllyssä ajeltiin kohti tätä liittymää, kunnes jono yllättäen jarrutti epätavallisen voimakkaasti juuri ennen sitä Kehä 1:seltä poistumiskaistaa Vihdintielle.
Katson peiliin, seatti tulee ihan kiitettävän lähellä. En nähnyt muutakaan keinoa kuin väistää penkalle päin, JOS se jono pysähtyykin täysin nollille nopeasti niin on tilaa takana olevalle ajaa ees muutaman metrin musta ohi. Kun en Volvon yli nää mitä sielä on. Jätän Seatille tilaa ja näin ei ainakaan sen takia osunut, että en reagoinut sen liempään jarruttamattomuuteen...
Seuraavaksi mitä nään; on se, että vihreä vanha C-Luokan Mersu pysähtyy poistumiskaistan aivan alkupäähän, siis siihen kohtaan mistä kaista alkaa. Tämä pysähtyi siihen puoliksi kaistalle, puoliksi pientareelle ja alkoi puhumaan puhelimeen.
Siinä vaiheessa mun peli oli pelattu. Jono menee noin 70-80kmh kyljen vierestä ohi ja tämä Mersu on tien tukkeena poistumiskaistan alussa. Seisoin torven päällä ehkä sen 5-7 sekunttia ennen kuin tämä tajuaa jonkun asian soivan takana.
Siirtää Mersuaan 2m oikealle muttei siitä vieläkään mahtunut ohi ilman Kehän kaistan lainaamista.
Tilanteesta selvittiin lopulta ehjin nahoin, Mersun jäädessä puhumaan puhelimeen ja minä pääsin siitä nipinnapin karkuun Vihdintielle.
Millanen ihminen keksii mennä tekemään tollasen tempun?!!?!?!?!!?
Jarruttaa, pysähtyy liittymiskaistan alkupäähän täysin 0kmh puhuakseen puhelimessa KEHÄ 1:sellä tälläsessä vesisasteessa, jossa vesipölly vie puolet näkyvyydestä!!!!??!!?!?!?
Mitä tollasten järjenriemuvoittojen päässä oikeen liikkuu..IHAN OIKEASTI. Kiesus Vtu sentään ihan todella....
Tässä ei oikeen sanat nyt riitä kuvailemaan tätä asiaa. Menee muuten kiroiluksi vaan.
'MIten tyhmä ihminen voi olla tehdäkseen tällästä ihan oikeasti?!
Jos ei taito riitä puhumaan puhelimessa samamalla kun ajaa suoraa tietä 80kmh tunnissa ja etsiä turvallinen paikka, esimerkiksi 200m päästä tullut bussipysäkki, niin pysyisivät sitten kotona ihan oikeasti ja myisivät autonsa helvttiin ihan oikeasti. Tollasista tempuista niitä kuolonkolareita juuri käy, kun tekemisissä ei ole mitään järkeä eikä häntää...
Kiesus stana mitä porukkaa.......
En yleensä ihan näin hiilly, mutta nyt kyllä hiillyin. Ihan kunnolla jmlauta....
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Liikenteestä
No mersukuski toimi oikein sen osalta, että läki kieltää yksiselitteisesti puhumasta puhelimeen ajon aikana, mikäli ei ole hf-laitetta. Oliko pysähtymispaikka oikea liikenneturvallisuus huomioon ottaen voi olla väärä.
Yleensähän niillä kehillä ajetaan tapissa kiinni vailla järjen häivää, joten helposti rytisee kun joku on väärässä paikassa. Mikäli ajetaan vesisumussa vauhti sen mukaiseksi, että saadaan pysäytettyä mikäli yllättävä este tulee tielle. Voihan sielä seistä auto teknisen vian vuoksi.
Yleensähän niillä kehillä ajetaan tapissa kiinni vailla järjen häivää, joten helposti rytisee kun joku on väärässä paikassa. Mikäli ajetaan vesisumussa vauhti sen mukaiseksi, että saadaan pysäytettyä mikäli yllättävä este tulee tielle. Voihan sielä seistä auto teknisen vian vuoksi.
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Liikenteestä
Mersukuski toimi väärin. Puhelimeen ei ole pakko vastata.VMTD kirjoitti:No mersukuski toimi oikein
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1981/19810267 kirjoitti:
Ajoneuvoa ei saa pysäyttää eikä pysäköidä sellaiseen paikkaan eikä siten, että siitä aiheutuu vaaraa tai että liikenne tarpeettomasti estyy tai häiriytyy.
Pysäyttäminen ja pysäköinti on kielletty:
... [tekstiä poistettu]
7) missä ajorata ennen risteystä on sulkuviivoin tai ryhmitysmerkein jaettu eri ajokaistoihin, eikä niin lähelle tällaista sulkuviivaa tai merkkiä, että ajo asianomaiselle ajokaistalle vaikeutuu
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Liikenteestä
Itse olisin tuossa vaiheessa jo niin hiilenä, että olisin vetässyt siihen mersun eteen auton, kaivanu noi neon-liivit takakontista ja kävelly vähän juttelemaan sille. Poishan siitä ei olisi päässytkään ihan helposti... Tuollaista idiotismia ei ole kuin Suomessa, Venäjällä, kehitysmaissa (joissa ei ole lakeja) ja idioottien takapihalla (kaikki tiet kaikkialla, jossa moisia ääliöitä oleilee).
Onneksi ei käynyt pahemmin, Kehä 1 kun on tunnetusti äärimmäisen ruuhkasietoinen ja onnettomuuksista hyvin selviävä...
Onneksi ei käynyt pahemmin, Kehä 1 kun on tunnetusti äärimmäisen ruuhkasietoinen ja onnettomuuksista hyvin selviävä...
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Liikenteestä
^No et ole Italiassa käynny, ai niin sehän on kehitysmaa.
Re: Liikenteestä
No ei se Mersu kuski kyllä oikein toiminut. Laki nyt jo ihan suoraan ja puhdas maalaisjärjen pitäisi sanoa ihan suoraan, että mitä tosta seuraa jos tossa kolahtaa. Pahimmillaan tulee ruumiita.
Kuka voi oikeasti olla noin idiootti, että jarruttaa auton parkkiin asti Kehä 1:sellä poistumisrampin alkupäähän, jättäen sen puoliksi penkalle ja kaistalle?! Vaikka miten puhelin soi, niin ei nyt jmlauta noin mennä tekemään!
Tuloksena on juuri tollanen kamala sekasoppa, kukaan takana 2-3 auton päässä tiedä hevon kuusta mitä sielä jossa tapahtuu kun äkkiä jarrutetaan vailla syyttä.
Omat virheet tässä tilanteessa oli liian vähäinen turvaväli keliin nähden, pari sekunttia lisää olis pelastanut tuon tilanteen, mutta taas se nähtiin. Ajatukset jo kotona ja pikkuauto alla, ja sillon se päivän pahin tilanne sitten vasta tuleekin.
Tästä pitää ottaa opiksi.
Mutta ei toi jumalavita kyllä mun järkeen mene millään tuon Mersun toiminta, Ei millään asteikolla tai selityksillä. Täysin kahjoa, urpoa toimintaa, joka tukee kyllä sitä päivittäistä pohdintaa toisinaan työpaikan konttorilla, että "osalla ei ole kyllä liikenteestä mitään harmaintakaan aavistusta, mitä se on ja miten sielä pitää käyttyä tai toimia", siltä se näyttää ja tämä kyllä sen taas todisti.
Sitten kun vielä mietitään, että mun duunissa saattaa matkustaja tulla pahimmassa mahdollisessa paikassa kysymään, "meneekö tämä bussi meille?" Ja tilanne voi olla se, että oot keskellä keltasilla vilkuilla olevaa risteystä aamuruuhkassa kääntymässä 2 kaistasen tien yli, jossa joka suunnasta tulee autoa pimeässä vesisateessa; ja sitten siihen ilmestyy joku asiakas keskelle etuovea peittäen näkyvyyden oikealle ja sitten pitäisi vielä osata vastata sille jotain nopeasti ja selvityä siitä risteyksen keskeltä ilman kolaria....
Ni miten nää jmlauta voi olettaa, että nämä "paremman luokan kuljettajat" voivat vetää ihan minne tahansa parkkiin kelissä kuin kelissä sivuun vain ja ainoastaan sen takia, että "on nyt tärkeä puhelu ja ei voi keskittyä ajamiseen?"
Ei mene mun jakeluun, jos tosiaan 4m Mersu on suoralla tiellä liian vaikea pitää tiellä puhelin toisessa kädessä, niin myy auto ja mene bussilla. Säästyy monta kirosanaa aika monelta....
Todennäköisesti jos olisin mennyt sinne ovea aukasemaan, niin se olisi ihmetellyt mitä vaahtoan. Koska ei nämä tälläset urpot koskaan tajua tehneensä mitään prseelleen. Sen osottaa jo suurimman osan keskisormen heilutukset pitkien valojen vilauttamisesta ohituskieltoalueella ohituksen jälkeen. Eihän tollanen muusta kerro kuin siitä, että kusipää kuin kusipää.
Kuka voi oikeasti olla noin idiootti, että jarruttaa auton parkkiin asti Kehä 1:sellä poistumisrampin alkupäähän, jättäen sen puoliksi penkalle ja kaistalle?! Vaikka miten puhelin soi, niin ei nyt jmlauta noin mennä tekemään!
Tuloksena on juuri tollanen kamala sekasoppa, kukaan takana 2-3 auton päässä tiedä hevon kuusta mitä sielä jossa tapahtuu kun äkkiä jarrutetaan vailla syyttä.
Omat virheet tässä tilanteessa oli liian vähäinen turvaväli keliin nähden, pari sekunttia lisää olis pelastanut tuon tilanteen, mutta taas se nähtiin. Ajatukset jo kotona ja pikkuauto alla, ja sillon se päivän pahin tilanne sitten vasta tuleekin.
Tästä pitää ottaa opiksi.
Mutta ei toi jumalavita kyllä mun järkeen mene millään tuon Mersun toiminta, Ei millään asteikolla tai selityksillä. Täysin kahjoa, urpoa toimintaa, joka tukee kyllä sitä päivittäistä pohdintaa toisinaan työpaikan konttorilla, että "osalla ei ole kyllä liikenteestä mitään harmaintakaan aavistusta, mitä se on ja miten sielä pitää käyttyä tai toimia", siltä se näyttää ja tämä kyllä sen taas todisti.
Sitten kun vielä mietitään, että mun duunissa saattaa matkustaja tulla pahimmassa mahdollisessa paikassa kysymään, "meneekö tämä bussi meille?" Ja tilanne voi olla se, että oot keskellä keltasilla vilkuilla olevaa risteystä aamuruuhkassa kääntymässä 2 kaistasen tien yli, jossa joka suunnasta tulee autoa pimeässä vesisateessa; ja sitten siihen ilmestyy joku asiakas keskelle etuovea peittäen näkyvyyden oikealle ja sitten pitäisi vielä osata vastata sille jotain nopeasti ja selvityä siitä risteyksen keskeltä ilman kolaria....
Ni miten nää jmlauta voi olettaa, että nämä "paremman luokan kuljettajat" voivat vetää ihan minne tahansa parkkiin kelissä kuin kelissä sivuun vain ja ainoastaan sen takia, että "on nyt tärkeä puhelu ja ei voi keskittyä ajamiseen?"
Ei mene mun jakeluun, jos tosiaan 4m Mersu on suoralla tiellä liian vaikea pitää tiellä puhelin toisessa kädessä, niin myy auto ja mene bussilla. Säästyy monta kirosanaa aika monelta....
Todennäköisesti jos olisin mennyt sinne ovea aukasemaan, niin se olisi ihmetellyt mitä vaahtoan. Koska ei nämä tälläset urpot koskaan tajua tehneensä mitään prseelleen. Sen osottaa jo suurimman osan keskisormen heilutukset pitkien valojen vilauttamisesta ohituskieltoalueella ohituksen jälkeen. Eihän tollanen muusta kerro kuin siitä, että kusipää kuin kusipää.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Liikenteestä
Muistakaa! Moottoritiellä pitää väistää välittömästi ja antaa tilaa 5km/h tunnissa nopeammin kulkevalle Skoda Octavialle. Ainakin tämänpäiväisen perusteella, kun 115 cruisessa ohitin kahta peräkkäin ajavaa rekkaa ja tämä Skoda oli kaaaaukana, kun itse vaihdoin kaistan ja olin jo etummaisen rekan vaunun takapyörien kohdilla, kun Ocu kiinni sai ja alkoi pitkää vilkuttamaan. Jaa, siihen perävaunun kylkeen olisi ilmeisesti pitänyt väistää. Viisi sekuntia myöhemmin pääsin sitten tämän myöhäisen väistön tekemään oikean puoleiselle kaistalle, mutta taisi jo olla päivä pilalla Ocun ratissa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Liikenteestä
Myntinsyrjästä kehä 3 itään yritin liittyä, kiihdytyskaistalla havainnot tein: kaukana takana vielä hyundai paku vitun viron kilvissä, kerkii vielä vaikka monta autoa liittymään, no hilaan vauhtia siihen 80-90
ja oon liittymässä oikealle kaistalle, noh sit tää paku kiihdyttää siihen mun kylkeen, siis viereen ja yrittää estää a, mun liittymistä, b, rupee ajamaan kilpaa siinä. Noh ei muutakun jarrua ja liityin sen taakse kiltisti.
Tyhmät leikit näillä saatanan urpoilla, mitä huonompi keli, mitä enemmän jengi flippaa...teki mieli käydä ruuuvaamassa siltä takapalkki irti!!
ja oon liittymässä oikealle kaistalle, noh sit tää paku kiihdyttää siihen mun kylkeen, siis viereen ja yrittää estää a, mun liittymistä, b, rupee ajamaan kilpaa siinä. Noh ei muutakun jarrua ja liityin sen taakse kiltisti.
Tyhmät leikit näillä saatanan urpoilla, mitä huonompi keli, mitä enemmän jengi flippaa...teki mieli käydä ruuuvaamassa siltä takapalkki irti!!
Re: Liikenteestä
luojan kiitos liukuvista työajoista, 07-15 on paljon mukavampi tampereellakin ajella.
200 baria vaparissa..
Re: Liikenteestä
No huomenna se lysti sitten vasta alkaakin kun on perjantai ja kaikilla on puolukka nenässä ja kamala kiire kotiin kello 15.01.01. Yleensä perjantain iltaruuhka on sellanen hauska elämys toisinaan.
Oottakaas kun saadaan vähän töppöä tien päälle....
Oottakaas kun saadaan vähän töppöä tien päälle....
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Re: Liikenteestä
http://youtu.be/1aumI0aPekE" onclick="window.open(this.href);return false;
Eipä auttanut tämän autoilijan toilailussa pitkien vilkuttelu tai tööttäily vaan matka jatkui seuraavaan valoristeykseen saakka (300m).
Eipä auttanut tämän autoilijan toilailussa pitkien vilkuttelu tai tööttäily vaan matka jatkui seuraavaan valoristeykseen saakka (300m).
Re: Liikenteestä
Mahtaa olla piiiiiiiiiiiiiiitkä sytytyslanka tämän Nissanin kuljettajalla.........Toooodeeellaaa piiiittkkäää....ennen kuin tajuaa, että miksi noi ajaa vastaan...miksi noi välkyttää valoja.....öööööö
- WWWVespa
- Viestit: 1742
- Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
- Car(s): 159 SW
ex 147 1.6 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Liikenteestä
Ajelin äsken Rauhasta kotiin ja leveäkaistatiellä huomasin varsin mielenkiintoisen seikan vastaantulijoiden ajotavoissa. Edelläni ajoi Kouvolan jälkeen musta Golf GT (joka kyllä hölmöili pari kertaa oikein kunnolla ennen kehäkolmosta) ja siihen oli väliä hetkittäin enemmän mutta toisinaan vähemmän. Ajoimme molemmat hyvin lähellä valkoista viivaa. Nimittäin, vastaantulijat lähtivät ohittamaan vasta sen kohdalla tai heti sen jälkeen, joten ne mitä ilmeisimmin luottivat järjestään, että Alfa ei viivan tuntumasta keskemmälle kurvaa. Ovatko muut huomanneet vastaaavaa?
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Re: Liikenteestä
Meni pikkasen ohi mitä selitit, mutta leveäkaistapätkä on todella hyvää pätkää mun mielestä. Kaksi autoa mahtuu samalle kaistalle hyvin, eli neljä autoa rinnan on normaalia. Jos yksi näistä on rekka niin rupeaa olemaan turhan ahdasta.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER