Onkohan missään autoalan lehdessä/verkkosivulla/TV-ohjelmassa ikinä testattu eri valmistajien jarruja... siis levyt ja palat eri valmistajilta, ja kuinka ne oikeesti eroaa käytännössä toisistaan?
Valmistajathan väittävät että heidän tuotteensa ovat aina vähintään 50% paremmat kuin kilpailijoilla.........
Persdyno kertoo että kalliilla "erikoisjarruilla" G voimien hidastus tapahtuu tehokkaammin kuin mallin X tarvikeosilla... Mutta onko tästä mustaa valkoisella missään?
Tarvikeosista löysin tämmöiset vanhat (mutta mielenkiintoiset) artikkelit:
http://tos.pp.fi/koukku/jarrut.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://tos.pp.fi/koukku/suodattimet/jarrupalat.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Persdynot ja faktat: Jarrut
Valvoja: Moderators
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Persdynot ja faktat: Jarrut
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Vainio
- Viestit: 650
- Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
- Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota - Paikkakunta: Lahti
Re: Persdynot ja faktat: Jarrut
Ameriikan pollarit on ainakin testanneet oikein tosissaan.
http://www.michigan.gov/documents/msp/2 ... 7522_7.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuli muuten omaan vaihdettua Remsan palat ja OEM Brembon levyt about 20tkm sitten.
Remsan palat poikkesivat alkuperäisistä silleen, että palan etu ja takareuna on viistetty.
Tuntuu se viistetty reuna saattavan välillä mukavasti pieniä kiviä levyn ja palan väliin.
Muistaakseni paketissa mainostettiin jotain "optimoitua jarrutustehoa" tjsp.
Kaippa ne pikkukivet siellä palan ja levyn välissä sitten jotain optimoi
Ainakin meteliä jos ei muuta
http://www.michigan.gov/documents/msp/2 ... 7522_7.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuli muuten omaan vaihdettua Remsan palat ja OEM Brembon levyt about 20tkm sitten.
Remsan palat poikkesivat alkuperäisistä silleen, että palan etu ja takareuna on viistetty.
Tuntuu se viistetty reuna saattavan välillä mukavasti pieniä kiviä levyn ja palan väliin.
Muistaakseni paketissa mainostettiin jotain "optimoitua jarrutustehoa" tjsp.
Kaippa ne pikkukivet siellä palan ja levyn välissä sitten jotain optimoi

Ainakin meteliä jos ei muuta
-
- Viestit: 1472
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: Persdynot ja faktat: Jarrut
Ne Remsan palat istuu paikalleen aika nopeasti, jolloin myös tuo kivi-ongelma poistuu. Meinaa ite olen ostanu pelkkiä Remsan paloja... Kestää ratarääkkiäkin yllättävän hyvin murenematta.
-
- Viestit: 425
- Liittynyt: 15 Maalis 2006, 16:51
- Car(s): 156 V6 2.5 SW Boselift 2002/06 Novitec putket KW alusta
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Persdynot ja faktat: Jarrut
Mulla on Ferodo DS Performance palat ja Car HPD:n reikälevyt, toimii todella hyvin ja ero on perstuntumalla vanillajarruihin selkeä. Ainoa miinus on että kylmänä vinkuu.
- Vainio
- Viestit: 650
- Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
- Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota - Paikkakunta: Lahti
Re: Persdynot ja faktat: Jarrut
Noissa 2.4 jtdm:ään myydyissä Remsan tarvikepaloissa on toi viiste melkein palan taustarautaan saakka.
Viiste ei häviä ennen kuin pala on ihan raudoille asti kulunut. Kuvan alareunassa näkyy se viiste.
Levytkin on menneet aika urille kivien takia.
Mitkähän tossa 2.4 diisselissä on OEM palat?
Viiste ei häviä ennen kuin pala on ihan raudoille asti kulunut. Kuvan alareunassa näkyy se viiste.
Levytkin on menneet aika urille kivien takia.
Mitkähän tossa 2.4 diisselissä on OEM palat?
- Liitteet
-
- PA250820.JPG
- (58.34 KiB) Tiedosto ladattu 632 kertaa