Liikenteestä

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
S_A
Viestit: 1829
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

gYdEbUh kirjoitti:
S_A kirjoitti:
En ole enää aikoihin jaksanu lukea sun paasailuja tässä ketjussa, mutta sä voisit rajoittaa sun liikenteen kaikkitietävän aktia, kun itse olet suurin höyrypää tän viestiketjun perusteella henkisesti tuolla liikenteessä.
Liikenteen sujuvuus on sulle sivuseikka, pätemispäsmäröinti on sun juttu.
Ja ei, mä en rupea tuhlaamaan kenenkään aikaa vääntämällä yhtään enempää kun pakko tähän kommenttiin liittyen sun kanssa. Mutta jos on pakko niin en tule näpyttelemään fiinimmällä mahdollisella tavalla :lol:
Jaa vai pätemisenä pidät näitä kommentteja. :lol:
No siinäs sitten pidät. :lol:
Oon muutenkin miettinyt, että koska joku ottaa herneen nenään näistä. Ei siinä kovin kauaa mennyt.

Ja ei, en todellakaan kuule tiedä liikenteestä murto-osaakaan, ajaakaan en vielä osaa.
Joka päivä se auto vie, joka ikinen päivä.

Tossa nyt esimerkiksi tässä edellisessä kommentissani Kehä 3:rampilta liittymisestä on ihan oma kohtasia kokemuksia kun kusipäitä osuu taakse. Se on varsin mukavaa kun itse kiihdytät ja toivot tilaa ja kärsivällisyyttä muilta takanaolevilta, ei linja-auto kiihdy kuin muut yleensäkkään; ja takana oleva lataa takaa rinnalle kun olet kaistan loppupuolella kääntämässä vilkun kera.

Jos tällänen ym. muu toimiinta on sun mielestä liikenteen sujuvuutta aiheuttaa toisille vittumaisia tilanteita oman edun nimissä, olla ottamatta toisia huomioon ja suhtautua niihin ylimielisesti välittämättä sen enempää toisista liikenteessä; niin siitä vaan, mutta minä pidän tällästä käytöstä ihan suorana vittuiluna. Sori vaan.
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

legza
Viestit: 844
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
Paikkakunta: Hollola

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja legza »

Jos linja-auto yrittää motarille niin se on ymmärrettävää ettei se taida sitä 120km/h saada lasiin! Se on muuttuja, joka kannattaa mainita.

Itse pidän "kusipäisyytenä" sitä, että _henkilöautolla_ ei saada edes sitä 100km/h lasiin ennen kuin liitytään motarille ja nimenomaan syödään se rako, ja ne muutkin mahdollisuudet takanatulevilta, moottoritielle liittyviltä, Koska motarilla turvavälit lyhenee kun kaikki joutuu jarruttamaan sen ensimmäisenä, alinopeutta liittyvän takia.

Juuri niinkuin insinörtti mainitsi jo.

Ja voisin väittää, että jos kaikki pitäisi aamuruuhkassa varuilta sen 200m väliä edellä olevaan ennenkuin lähtee motarin rampille niin saattaisi pikkusen enemmän olla ruuhkaa, ja vitutusta.

Lisättäköön vielä, kun täydellisesti itse ajan :-D , aika usein itse liittynyt ennen edellä ajavaa, mutta jättänyt myös hänelle mahdollisuuden liittyä eteeni, jos en pysty turvallisesti vaihtamaan vielä motarin vasemmalle kaistalle.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Liekö tuossa nyt mistään kusipäisyydestä kyse. Osalle kuskeista rampista tuleminen taitaa vaan olla vähän jännä paikka, ja silloin tietysti mennään hitaasti ja varovaisesti. Lopputulos vaan ei taida olla ihan se haluttu.

Tuolla on kuitenkin monenlaisilla taidoilla taaplaavaa kuljettajaa seassa. Jokainen voi miettiä miten olettaa vaikka oman äitinsä selviävän konetielle liittymisestä, ja boonuksena miten haluaisi äitiään siinä tilanteessa kohdeltavan.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
S_A
Viestit: 1829
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

Rasvis kirjoitti:
Tuolla on kuitenkin monenlaisilla taidoilla taaplaavaa kuljettajaa seassa. Jokainen voi miettiä miten olettaa vaikka oman äitinsä selviävän konetielle liittymisestä, ja boonuksena miten haluaisi äitiään siinä tilanteessa kohdeltavan.
Sä pistit sanoiksi sen mihin mulla meni puoli sivua. :-D
Liikenteen sujuvuutta voi monella tapaa lisätä tosiaan, mutta tollaset todella törkeät selvästi tahalliset kiilaukset ja etuilut ei sitä kyllä lisää yhtään. Kyllä sen yleensä näkee siitä ajotyylistä, millon toisille haistatetaan pitkät.
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Rasvis kirjoitti:Tuolla on kuitenkin monenlaisilla taidoilla taaplaavaa kuljettajaa seassa. Jokainen voi miettiä miten olettaa vaikka oman äitinsä selviävän konetielle liittymisestä, ja boonuksena miten haluaisi äitiään siinä tilanteessa kohdeltavan.
Mun mutsi ainaki luukuttaa puntoa lappu lattiassa. Tosin se ajoi kortinkin yli viiskymppisenä ja käy nyt seittemankymppisenä lukiota. :-D

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja DaViega »

En usko, että se helpottaa yhtään sitä jännitystä, jos yrität liittyä muun liikenteen sekaan 20km/h hiljaisemmalla vauhdilla, päin vastoin - tuohan vain pahentaa omaa tilannetta, isoin virhe olisi vielä höllätä lisää. Jos tälläisen kuskin saa yrittämään liittymistä suurimmalla sallitulla nopeudella, eli samalla tahdilla kuin siinä vieressä ajavat, saattaa jännittäjäkin huomata, että meni nätisti, ei paniikkia ja tekee jatkossakin niin.

Liikenteessä pitää olla sopivasti varmuutta, jos sitä on liikaa, niin sitten kaivellaan autoa pöpeliköstä
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Bones
Viestit: 753
Liittynyt: 10 Elo 2004, 02:52
Paikkakunta: Nokia

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Bones »

tampereella ainakin aamuruuhkassa tämä kohta ärsyttää: http://maps.google.com/maps?q=tampere&h ... 39,,0,0.72" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
tuo bussikaista loppuu pysäkille, ja nuo lempäälästä tulevat bussit vetää ruuhkassakin tuohon asti viittäkymppiä ja vilkku vasempaan ja toivotaan että tilaa löytyy.
ei voi sitä kaistaa arpoa vähän aikasemmin kun ei tuossa ole hirmusti tilaa.
parhaimmat vetää hyvin sumppuun kun ylittävät keskimmäisen kaistan.
200 baria vaparissa..

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Rasvis kirjoitti:Tuolla on kuitenkin monenlaisilla taidoilla taaplaavaa kuljettajaa seassa. Jokainen voi miettiä miten olettaa vaikka oman äitinsä selviävän konetielle liittymisestä, ja boonuksena miten haluaisi äitiään siinä tilanteessa kohdeltavan.
Tyttöystävä hommasi kortin vasta kesällä ja on vielä aikalailla opetteluvaiheessa. Jotenkin sitä saa hoputtaa noissa rampeissa että kiihdytä nyt, polje polje. Sille saa ihan vakuutella että kyllä sitä kaasua saa painaa eikä auto siitä hajoa. Kuulemma moottorin kova ääni kuulostaa pahalta. Ei se toivoton ole liikenteessä, mutta joku naisellinen pelko sillä on autoa kohtaan.

Toisinaan sen kyydissä pelottaa, mutta jos me johonkin ollaan menossa yhdessä niin aina pistän sen kyllä ajamaan...

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

Alfissimo kirjoitti:Itsekin jätän rakoa, että saa rauhassa motarille vauhdin kelata ja tuolla pösöllä useimmiten joutuu koko kiihdytyskaistan käyttämäänkin, että vauhtia on tarpeeksi. Siitäkin huolimatta, vaikkei tuolla saa aina vauhteja kelattua, niin monesti tulee silti kaiihdytysalueen loppupäässä edellämenijä perä edellä vastaan, kun ei se kiihdytys vaan onnistu.
WWWVespa kirjoitti:Lisäksi talvella olisi syytä pyrkiä jäämään lähes poikkeuksetta pääväylää ajavan taakse, jotta ei kivittäisi hiekoitustavaralla taaksejäävän tuulilasia.
Olkoon kesä tai talvi, hiekkaa tai ei, niin usein unohtuu, että moottoritielle tai minne tahansa muuallekin liityttäessä pitäisi sovittaa oma nopeus niin, että jonoon mennään mahdollisen vierellä ajavan taakse, eikä hampaat irvessä yritetä ehtiä edelle.
Joo, sitähän se kolmio siellä tarkoittaa. Jotkut varmaan moista merkkiä hiffaa.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.

Avatar
alamajy
Viestit: 1989
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
Paikkakunta: Imatra

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja alamajy »

Alfissimo kirjoitti:Satasen vauhdissa kaksi sekuntia on kuitenkin melkein 60 metriä, joten ei siinä ihan koukkutuntumalla ole kuitenkaan ajettu.
Juu ei.
Mutta 2s väli tarkoittaa: 1s reaktioaikaa -> jää 1s pysäyttää auto 100km/h nopeudesta.

Itse pidän 3s väliä 100 nopeudessa...

Bones
Viestit: 753
Liittynyt: 10 Elo 2004, 02:52
Paikkakunta: Nokia

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Bones »

ei kai se edellämenevä sentään pysähdy kuin seinään? onhan silläkin samat reaktiot ja jarrutusmatkat...
200 baria vaparissa..

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Bones kirjoitti:ei kai se edellämenevä sentään pysähdy kuin seinään? onhan silläkin samat reaktiot ja jarrutusmatkat...
Toki. Mutta jos edessä oleva jarruttaa yllättäen, hänen reaktioaikansa ei sinua lohduta millään tavalla.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

alamajy kirjoitti:
Alfissimo kirjoitti:Satasen vauhdissa kaksi sekuntia on kuitenkin melkein 60 metriä, joten ei siinä ihan koukkutuntumalla ole kuitenkaan ajettu.
Juu ei.
Mutta 2s väli tarkoittaa: 1s reaktioaikaa -> jää 1s pysäyttää auto 100km/h nopeudesta.
Itse pidän 3s väliä 100 nopeudessa...
Eihän se 2 sekuntia riittävästi ole, mutta asiasta tehtiin otsikoihin paljon suurempi asia, kuin mitä se todellisuuteen suhteuttuna oikeasti oli. Vai kuinka moni tuolla todellisuudessa ajaa sadan metrin päässä edellä menevästä.

Tämän päivän kokemus saksalaisen premium-merkin kanssa: Jos ego ei kestä ohittamista, niin ei kannata ajaa satasen alueella alle 90:iä. Sain cruise105(tod.102) nopeudella kiinni ja menin seuraavalla suoralla ohi juurikaan kiihdyttämättä ja jatkoin cruisella 105. Pitkään ei mennyt, kun oli takaluukussa kiinni ja painoi tyhjässä välissä takas ohi. Meni kuitenkin hieman itseäni kovempaa, eikä muutenkaan ollut mitenkään törkytilanne, mutta mikähän uni oli iskenyt, kun ohitukseeni heräsi ja takaisin edelle piti päästä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
alamajy
Viestit: 1989
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
Paikkakunta: Imatra

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja alamajy »

Alfissimo kirjoitti:
alamajy kirjoitti:
Alfissimo kirjoitti:Satasen vauhdissa kaksi sekuntia on kuitenkin melkein 60 metriä, joten ei siinä ihan koukkutuntumalla ole kuitenkaan ajettu.
Juu ei.
Mutta 2s väli tarkoittaa: 1s reaktioaikaa -> jää 1s pysäyttää auto 100km/h nopeudesta.
Itse pidän 3s väliä 100 nopeudessa...
Eihän se 2 sekuntia riittävästi ole, mutta asiasta tehtiin otsikoihin paljon suurempi asia, kuin mitä se todellisuuteen suhteuttuna oikeasti oli. Vai kuinka moni tuolla todellisuudessa ajaa sadan metrin päässä edellä menevästä.

Tämän päivän kokemus saksalaisen premium-merkin kanssa: Jos ego ei kestä ohittamista, niin ei kannata ajaa satasen alueella alle 90:iä. Sain cruise105(tod.102) nopeudella kiinni ja menin seuraavalla suoralla ohi juurikaan kiihdyttämättä ja jatkoin cruisella 105. Pitkään ei mennyt, kun oli takaluukussa kiinni ja painoi tyhjässä välissä takas ohi. Meni kuitenkin hieman itseäni kovempaa, eikä muutenkaan ollut mitenkään törkytilanne, mutta mikähän uni oli iskenyt, kun ohitukseeni heräsi ja takaisin edelle piti päästä.
Jep. Se on ihme miten tuommoisia aina löytyy. Ehkä tosiaan noita herättelee unesta, kun cruisella tulee taakse ja sitten menee ohitse.

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

^^Varmaan tuon serkkuja ne pari viimeisintä Tuusulanväylällä kehien välissä etelään päin tulleet, Cadillac-maasturin ja vanhemma Astra-farkun rateissa. Vasemmanpuoleisinta kaistaa mennään rajoituksen alle, vaikka oikeammanpuoleisella ei olisi ketään. Takanatulevia ei voi laskea ohi kuin parisensataa metriä ennen kahdeksankympin rajoitusta.
Kai se on elämänasenne tuokin? :silly:
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.

Bones
Viestit: 753
Liittynyt: 10 Elo 2004, 02:52
Paikkakunta: Nokia

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Bones »

Jakke kirjoitti:Toki. Mutta jos edessä oleva jarruttaa yllättäen, hänen reaktioaikansa ei sinua lohduta millään tavalla.
no ei mutta siinä vaiheessa kun satasesta pomppaa jarrulle kun edessä olevalla jarruvalot syttyy niin on mennyt 28m ja edelläolevalla on nopeutta vielä 71km/h. välimatka tällöin 32m. siitä sitten täysjarruilla ja edelläajava pysähtyy 28m päässä ja oma pysähtymismatka on 56m joten eikös väliä jää jopa 4m eikä kolissu? :wink:
vai meniköhän pahasti lasku pieleen...
200 baria vaparissa..

Avatar
alamajy
Viestit: 1989
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
Paikkakunta: Imatra

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja alamajy »

Auto on pystyttävä pysäyttämään vapaana näkyvällä tien osuudella. Eli edellä edellä ajava ajaa betoniseinään.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja jkk »

^ ja muihinkin, eikös reaktio ajalla meinata sitä aikaa joka sulla menee vaaran havainnosta -->itse toimintaan? mutta mitäs jos sen vaaran huomaa snadisti myöhään niin se matemaattisesti laskettu 4 m vara joka jäis kuluu aika nopeesti, tällöinhän äkkiä kolisee ja kilisee?

nuo pysähtymis matkathan riippuu jarruista, renkaista, kelistä ym. mun mielestä turha liikenteessä miettiä että ajanpa näin lähellä niin mulla on sekunti aikaa painaa jarrua. nopeuden ja olosuhteiden mukaan aina, enkä tarkoita että turvavälin pitäis olla semmonen että perävalot näkyy jossain horisontissa, kunhan semmonen että pysähtyy varmasti kolisematta jos on pakko.

Bones
Viestit: 753
Liittynyt: 10 Elo 2004, 02:52
Paikkakunta: Nokia

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Bones »

no ei tuolla muuta tarkoitusta ollut osoittaa kuin että worst case scenariossakin 60m matkalla ehtii pudottaa nopeuden jo jonnekin viiteenkymppiin jos se edellä ajava tekee taikoja ja pysähtyy kuin seinään. silloin todennäköisesti kukaan ei enää kuole, rutuista ei niin väliä. peltiä saa aina uutta.
itse pyrin pitämään aina taajamien ulkopuolella sen pari sähkötolpan väliä edellämenevään.
200 baria vaparissa..

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

Jarrutuksissa on tosiaan se, että jotkut vehkeet pysähtyvät lyhyemmällä matkalla kuin toiset. Mutta-mutta, on myös se, että valo syttyy ihan samalla lailla, vaikka poljetaan pedaalia hampaat irvessä kuin vain hipaistaan. Jo pelkästään näissä kahdessa seikassa lienee riittävästi syitä pitää edes kohtuullista väliä muihin menijöihin.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^Tuon takia jossain välissä esiteltiin systeemi, joka hätäjarrutuksessa vilkuttaa jarruvaloa*. Eli jos edessä on tasaisesti ja tiuhaan vilkkuva jarruvalo uudehkossa autossa, liinat kiinni ihan suosilla - se on ihan oikeesti pysähtymässä.

*) Bemmi kuulemma esitteli aiheesta 700 -sarjassa vielä hienomman version - softabugin vuoksi se nimittäin jätti välillä jarruvalon sytyttämättä tyystin. Jostain syystä takaisinkutsu hoitui tiettävästi melko nopeasti ja hiljaisesti.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

Onhan niitä systeemejä, jotka sytyttävät hätävilkut voimakkaissa jarrutuksissa, mutta jarrutuksia on niin monenlaisia.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

On juu, mutta osasta signaloidaan heti selkeästi, että nyt ollaan oikeasti hidastamassa/pysähtymässä. Lopuista joutuu tulkkaamaan, mutta ihan hyvä parannus tuokin mielestäni.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Olin tänään menossa hoitamaan kaupungille asioita. Parkkeerasin autoni Liisankadulle (pitkittäisparkki kadun varressa). Parkkialueen perässä oli tyhjää ehkä vähän vajaa 20 metriä - perimmäisenä suht' tuore V70 Volle. Ajoin Volvon taakse, ja peruutin autoni ihan pysäköintialueen päähän. Väliin jäi siis ~15 metriä tyhjää. Jäin autoon puhumaan puhelimeen, ja yht'äkkiä huomaan, kun wanha Primera (ei se jossa on täysin sama keula kuin 166:ssa, vaan vieläkin vanhempi) kurvaa vauhdikkaasti väliin... viisti niin läheltä GT:n keulaa, että olin jo lähes sata, että nyt perkele kolahtaa. Ei kuitenkaan kolahtanut Alfaan, vaan edessä olevan Vollen perseeseen. Minuutin päästä Primerasta ulostautui keski-ikäinen nainen, käveli katsomaan Volvon perää ja meni takaisin Datsuniinsa. Samalla kyytiin hyppäsi nuori poika, ja törmäilijä poistui paikalta. Volvossa oli vetokoukku, eikä mitään näkyviä vaurioita äkkiseltään löytynyt. Kohta paikalle saapui ~ kuusvitonen täti - Volvon omistaja - jolle selitin tilanteen ja annoin Primeran rekkarin. Täti oli oikein kiitollinen, että vielä löytyy ihmisiä jotka viitsivät huomioida ja välittää. Lopuksi vielä tokaisi, että sinunkin on pakko olla autostasi tarkka, koska sinulla on Alfa Romeo.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Samalla lailla olin itse muutama vuosi takaperin todistamassa nuoren neidin peruutusta takanaan olleen auton kylkeen. Ei edes noussut autostaan, vaan ainoastaan katseli ympärilleen, ettei kukaan nähnyt. Otin rekkarin ylös ja menin katsomaan vahinkoja, mutta ilmeisesti oli osunut juuri käännettynä olleeseen eturenkaaseen, kun ei jälkiä näkynyt.
Kaivoin parkkeeratun auton omistajan yhteystiedot ja soitin tapahtuneesta, annoin osuneen auton rekkarin ja omat tietoni, mutta eipä kuulunut mitään jälkikäteen.
Kovasti oli vanhempi rouva iloinen ja hämmentynyt ilmoituksestani, joka kuitenkin kuuluu lähinnä hyviin tapoihin, eikä tuosta monen minuutin vaivaa ollut.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2339
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Kelit on ollut kosteat täällä lounaisrannikolla ja lauantai-iltana tihrustelin tuulilasin läpi hernerokkasumussa valtatiellä, kun ei tahtonut nähdä hetkittäin juuri ollenkaan. Linkin takaa selviää mikä sai hermostumaan.

http://www.youtube.com/watch?v=f_s3kf6PTqc" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^Samankaltainen tilanne oli perjantaina, tosin ilman sumua. Osumalta vältyttiin sillä, että sekä minä että vastaantulija tempastiin liinat kiinni heti, kun tilanne valkeni (mut saavuttanut C5 vaihtoi kaistaa hidastamisen sijasta). Selkeesti näky, kun vastaantulijan keula tipahti ~samaan aikaan kun ite survasin kaks vasemmanpuoleista poljinta voimalla pohjaan. Jotkut vaan on täysin järjettömiä tuolla ulkona.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
kivirok
Viestit: 460
Liittynyt: 28 Touko 2012, 09:33
Car(s): 147 TS, 156 V6, RAMi, Mielisairaus-Saabeja
Paikkakunta: Lahti

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja kivirok »

Rattijuoppo veti 54-tiellä sunnuntaina edessä vastaantulijaa kylkeen, mutta onnistui jatkamaan matkaa. Sain hemmon pysähtymään valoja väläyttelemällä. Eturengas oli kateissa, joten arvelin humalaisen isännän pysyvän paikallaan, kun ajoin takaisin päin katsomaan, miten oli toiselle osapuolelle käynyt. Olivat kunnossa, autokin ajokuntoinen, joten ajelin takaisin.
Heppu oli kolmipyöräisellään lähtenyt karkuun. Poliisi sai kuitenkin kiinni noin tuntia myöhemmin.
Kaikkea sitä kohtaa liikenteessä.

Avatar
Ricambi
Viestit: 1433
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Polforea kirjoitti:^Samankaltainen tilanne oli perjantaina, tosin ilman sumua. Osumalta vältyttiin sillä, että sekä minä että vastaantulija tempastiin liinat kiinni heti, kun tilanne valkeni (mut saavuttanut C5 vaihtoi kaistaa hidastamisen sijasta). Selkeesti näky, kun vastaantulijan keula tipahti ~samaan aikaan kun ite survasin kaks vasemmanpuoleista poljinta voimalla pohjaan. Jotkut vaan on täysin järjettömiä tuolla ulkona.

Kannattaa aina tiedostaa se tosiasia että liikenteessä on myös kavereita jotka ajaa "mömmöissä" meno on sen mukaista... :(. Voi hyvinkin olla että oli sellainen tapaus...
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Tänään tuli vähän itse hölmöiltyä liikenteessä kun oli firman vanha Corolla alla ja vetelin sitten ihan reipasta kyytiä tuolla sohjoloskassa ja ohituksiakin tuli tehtyä lähinnä motarilla. Ihmettelin vähän miten pirusti satasen vauhdissakin sutii. perillä tarkastin tilanteen ja alla olikin huonot kesäkumit huonojen talvikumien sijaan. :oops:
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Mikä lie voima joka pitää sut maadotettuna :P

Aamulla lähdin pihasta noin 35 sekunttia liian myöhään... jouduin siinä sitten ajelemaan naapuri papan perässä, vaikka lunta tuli kiitettävästi oli tie muuten hyvässä kunnossa, ei liukas, ei ruuhkaa ja avoimet urat josta paisto asfaltti läpi... ja vauhti koko ajan alle 40, kun edessä oli valo-ohjattu risteys vauhti tippuu 30 pintaan hyvissä ajoin, vaikka edessä puhdas baana ja juuri vaihtuneet vihreät valot... valoihinhan sitä kumpikin jäätiin. 40 köröteltiin sen 2km kunnes liikenne ympyrän jälkeen meni kaksi kaistaiseksi. Minä en missän kohtaa roikkunnu puskurissa - tiesin, että siitä ei olisi ollut mitään hyötyä. käännyin sitten vasemalle vievälle ryhmittyvien kaistalle, naapurin paappa meni lipui oikeaa kaistaa tuttua 40 ja metrin päässä joku "ammattikuski" täysperävaunulla metri takapuskurista :roll:
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja willez »

Kiva ajella kesärenkailla , kuivilla teillä nautiskella pestyllä autolla , kun muilla on avensikset ikkunarajaan asti paskassa ja ruosteiset peltivanteet nastarenkaiden kera.. Haahahaa 8)

Toivottavasti ei tuu huomen lunta :oops:

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Kaupan parkkiksella. Tyhjää täynnä, mutta silti tämä Citikka-mies onnistui runttaamaan autonsa vieressä näkyvään valaisinpylvääseen ajaessaan pakun parkkiin. Mustat listat lähti kävelemään - miehekäs lommokin syntyi. Kävi sentään hakemassa kaupan myyjän ihmettelemään vääntynyttä tolppaa.

Mä en lainais tolle ukolle GeeTeetä.
Liitteet
urpo.JPG
(51.51 KiB) Tiedosto ladattu 1674 kertaa

Avatar
evilpet
Viestit: 705
Liittynyt: 25 Joulu 2008, 18:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja evilpet »

Taisi joku vapaalla oleva bussikuski olla kinnerillään tänään vanhalla lahdentiellä. Yritti vilkku päällä tunkea kylkeen bussipysäkiltä, ja kun en antanut tietä vilkutteli pitkiä ja hätävilkkuja. Huvinsa kullakin...

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Liittyen "liikenteeseen" Hesarissa juttua:
Autolla hurauttaa pääkaupunkiseudun reunalta toiselle noin puolessa tunnissa. Bussilla sama ei onnistu – tarvitaan vaihtoja, odottelua ja kävelyä pysäkille.

Henkilöauto on pääkaupunkiseudun ylivertaisesti kätevin ja nopein kulkuneuvo.

Tähän tulokseen tultiin Helsingin kaupunkisuunnitteluvirastossa, jossa vertailtiin ensi kertaa arjen saavutettavuutta eri liikennevälineillä pääkaupunkiseudulla.
No tämän tietää aika hyvin jokainen joka on pääkaupunkiseudulla asunut tai säännöllisesti käynyt töissä tms. Ei siihen mitään tutkimusta tarvita!

Mutta nyt pisti silmään tuolla toi yksi kommentti "Tietullit ja ruuhkamaksut äkkiä että saadaan joukkoliikenne kannattavammaksi"

No tähänhän tämä suomalainen johtamistyyli kulminoituu... Eli rokotetaan sitä parempaa vaihtoehtoa enemmän että saadaan huonompi vaihtoehto näyttämään pikkusen paremmalta. Kansa jää nettona tappiolle ja valtio voittaa lisää rahaa tullimaksuilla, jota ei kuitenkaan ohjata joukkoliikenteen kehittämiseen. On se hienoo :D
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja jkk »

Pasi kirjoitti:Liittyen "liikenteeseen" Hesarissa juttua:
Autolla hurauttaa pääkaupunkiseudun reunalta toiselle noin puolessa tunnissa. Bussilla sama ei onnistu – tarvitaan vaihtoja, odottelua ja kävelyä pysäkille.

Henkilöauto on pääkaupunkiseudun ylivertaisesti kätevin ja nopein kulkuneuvo.

Tähän tulokseen tultiin Helsingin kaupunkisuunnitteluvirastossa, jossa vertailtiin ensi kertaa arjen saavutettavuutta eri liikennevälineillä pääkaupunkiseudulla.
No tämän tietää aika hyvin jokainen joka on pääkaupunkiseudulla asunut tai säännöllisesti käynyt töissä tms. Ei siihen mitään tutkimusta tarvita!

Mutta nyt pisti silmään tuolla toi yksi kommentti "Tietullit ja ruuhkamaksut äkkiä että saadaan joukkoliikenne kannattavammaksi"

No tähänhän tämä suomalainen johtamistyyli kulminoituu... Eli rokotetaan sitä parempaa vaihtoehtoa enemmän että saadaan huonompi vaihtoehto näyttämään pikkusen paremmalta. Kansa jää nettona tappiolle ja valtio voittaa lisää rahaa tullimaksuilla, jota ei kuitenkaan ohjata joukkoliikenteen kehittämiseen. On se hienoo :D
Tästä ajattelutavasta johtuen monella firmalla menee niin huonosti!

Eilen kehä 3 länteen, rajoitus 100 kmh. ihmettelin miks helvetis jengi vetää 50 kmh ja moni teki äkkinäisiä ohituksia, noh syylliseksi paljastui joku vitun mopoauto oikeanpuoleisella kaistalla, kuskina joku lähi-idän sankari.

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Pasi kirjoitti: Mutta nyt pisti silmään tuolla toi yksi kommentti "Tietullit ja ruuhkamaksut äkkiä että saadaan joukkoliikenne kannattavammaksi"

No tähänhän tämä suomalainen johtamistyyli kulminoituu... Eli rokotetaan sitä parempaa vaihtoehtoa enemmän että saadaan huonompi vaihtoehto näyttämään pikkusen paremmalta. Kansa jää nettona tappiolle ja valtio voittaa lisää rahaa tullimaksuilla, jota ei kuitenkaan ohjata joukkoliikenteen kehittämiseen. On se hienoo :D

http://www.merjakyllonen.fi/blogi/2012/10/03/2" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuonne jopa pyydetään palautetta.
VMP

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Olen antanut itseni ymmärtää, ettei II-koppaisen Renu Meganen ajovalopolttimoiden vaihto ole kaikkein yksinkertaisin homma, mutta kuinka kauan vaihtoa/vaihdattamista kannattaa viivyttää, että se tuntuu vielä järkevältä säästöltä. Tämä vain tuli mieleeni, kun työmatkalla tullut jo parin viikon ajan monta kertaa, aamulla ja illalla, pimeällä vastaan valkoinen Megane, jossa palaa vain yksi parkki ja sumuvalot. Pitkien toimivuudesta ei tietoa, kun ilmeisen tietoisesti ajaa aina toisen takana, kun näkyvyys ei taida olla kovin hyvä. Siis aivan uskomatonta pelleilyä, varsinkin jos perustuu puhtaaseen säästämiseen, ettei raaskisi viedä huoltoon vaihdettavaksi, jos ei oma osaaminen riitä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Isola
Viestit: 1645
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Isola »

^ Jos se oli ylöjärveläinen? Täällä näyttää olevan joku paikallinen tapa ajaa pimeässä ilman minkäänlaisia valoja, oli ajoneuvo sitten mitä tahansa polkupyörästä pakettiautoon. Sumarien käyttö puhuu vähän tuota vastaan - niiden käyttö säässä kuin säässä on taas tamperelainen tapa :wink:
Järkiautoilija

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Eilen illalla eräs A-kirjaimella alkavan, luultavasti isukin omistaman pappamobiilin nuorehko kuljettaja oli niin kiireinen, että piti Lempäälässä hieman ennen jäähallia ohittaa F-kirjaimella alkava auto (ei Ferrari) mittarissa n. 70 60 alueella. Ohitus tuli erittäin tyylikkäästi suojatien kohdalla, liikenteenjakajan väärältä puolelta. Oli ilmeisesti kova kiire samaan peliin kuin allekirjoittaneella. Tosin olimme 2 minuuttia hallilla heidän jälkeensä ja koska valitsin par5kkiåpaikan oven vierestä olin ensin hallissa sisällä. :roll: :fist:
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

insinörtti
Viestit: 2188
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): kaasukattilalaitos
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Pasi kirjoitti:Liittyen "liikenteeseen" Hesarissa juttua:
Autolla hurauttaa pääkaupunkiseudun reunalta toiselle noin puolessa tunnissa. Bussilla sama ei onnistu – tarvitaan vaihtoja, odottelua ja kävelyä pysäkille.
No tietenkin. Ei joukkoliikenteen tehtävä ole palvella ihmisten liikkumista, vaan ylläpitää hyväksi havaittua kaupunkirakennetta & hintatasoa. Ellei joukkoliikenteen avulla pakkosyötettäisi työmatkalaisia Helsingin keskustaan, sitä uhkaisi näivettyminen pelkäksi turistinähtävyydeksi, kuten muualla maailmassa on kaupunkien keskustoille saattanut käydä.

Siksi poikittaisliikenne on nihkeää, metro kovassa huudossa ja missään nimessä ei voida edes ajatella, ettei aivan kaikki lähi- ja kaukojunat ajaisi ihan sinne keskustan sumppuun, vaikka raiteiden kuormitus on niin tapissa, että yksi ainoa piiputtava juna tai vaihde sotkee aikataulut Tamperetta myöten.

Tynkä-kehä II:n jatkaminen, ei kiitos. Keskustatunneli, ei kiitos. Kehä III:n lisäkaistat, ei kiitos. Häslinki onnistui kähmimään tämän niin, että valtion rahoitus vedettiin pois kehä III:lta ja siirrettiin Länsimetroon, joka on siitä kiva, että se syöttää työmatkalaisia keskustaa elävöittämään.

Rakenteilla oleva kehäratakaan ei ole hurraahuutoja kirvoittanut. Ainakin se on jo tehty selväksi, ettei saa ehdottaa, että mikään muu kuin M-juna (tai millä tunnuksella se sitten aikanaan tuleekaan liikkumaan) tulisi tätä rataa käyttämään. Kyllä se on oikeus ja kohtuus vaatia, että kaikki Kehä III:n ulkopuolelle matkaavat käyvät hakemassa vauhtia keskustasta.

Pikaraitiotie Sipooseen, ei kiitos. Metro se olla pitää, vaikka maksaakin paljon enemmän eikä palvele työmatkaliikennettä, joka ennusteiden mukaan suuntautuu enempi kehäteiden varsille, missä työpaikatkin nykyään ovat.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
Albertolli
Viestit: 4181
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Upea pysäköinti?
http://sdrv.ms/VhC2La" onclick="window.open(this.href);return false;
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Karpo
Viestit: 110
Liittynyt: 16 Loka 2010, 12:48
Car(s): Dedra 2.0i.e + muita italoja
Paikkakunta: Parainen
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Karpo »

Käytiin perjantai-iltana maisema-ajelulla vaimokkeen kanssa. Näin erään aika pahan mutkan jälkeen auton ojassa ja pysähdyin luonnollisesti tien varteen ja napsautin hätävilkut päälle. Todettiin että kaikki ovat kunnossa ja auto ei ojasta nouse ilman hinuria, joten tarjosin kyydissä olleille kyydin kotiin (kuski jäi odottelemaan hinausautoa).
Matkalla kyytiläiset sanoivat että joku oli ajanut pysähtymättä heidän ohitseen! :shock:

Kuinka itsekeskeisiä ihmiset oikein voivat olla? Auto on ojassa keskellä metsää, ulkona on -12 astetta, lunta tulee taivaan täydeltä ja ihmiset värjöittelevät ulkona juhlapuvut päällä (olivat tulossa häistä) ja joku ajaa pysähtymättä ohi?! Uskomatonta touhua! :evil:

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Tuo on niin totta, itse jatkan matkaa vain, jos selkeästi on jo apua paikalla. Kuten esim. reilu kuukausi sitten ensilumien aikana oli ojassa kyljellään auto, mutta oli jo autoja mm. kuorma-auto pysähtyneenä ja tarkistamisen jälkeen katsoin hyvällä omatunnolla voivani jatkaa matkaa.

Tähän auttamattomuusilmiöön lievempänä esimerkkinä ihmisten valtava hämmästyneisyys, kun on selkeästi ongelmia auton kanssa ja tarjoan apua. Itselläni esim. kaapelit ja perustyökalut aina matkassa, joten jotain voisi saadakin aikaiseksi.
Omakohtaisena esimerkkinä viimetalvinen episodi, kun naiskuskin tuoreen Avensiksen pysäytytin ja umpeen jäätyneen takavanteen/-jarrut avasin. Vei itseltä sen reilu puoli tuntia, mutta nyt sillä Tojotalla pystyi ajamaan varovasti kotiin ja rengasliikkeeseen, kun laahaava rengas olisi kohta pettänyt.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Olin vähän aikaa sitten Lahden Salessa ja kysyin kassalta tietääkö milloin lähtee bussi Vääksyyn. (23km)
Sitten edessäni ollut ukko sanoi että on menossa Vääksyn ohi tuletko kyytiin, heitti himaan eikä halunnut mitään korvaukseksi :)
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Karpo
Viestit: 110
Liittynyt: 16 Loka 2010, 12:48
Car(s): Dedra 2.0i.e + muita italoja
Paikkakunta: Parainen
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Karpo »

Alfissimo kirjoitti:Tuo on niin totta, itse jatkan matkaa vain, jos selkeästi on jo apua paikalla. Kuten esim. reilu kuukausi sitten ensilumien aikana oli ojassa kyljellään auto, mutta oli jo autoja mm. kuorma-auto pysähtyneenä ja tarkistamisen jälkeen katsoin hyvällä omatunnolla voivani jatkaa matkaa.

Tähän auttamattomuusilmiöön lievempänä esimerkkinä ihmisten valtava hämmästyneisyys, kun on selkeästi ongelmia auton kanssa ja tarjoan apua. Itselläni esim. kaapelit ja perustyökalut aina matkassa, joten jotain voisi saadakin aikaiseksi.
Omakohtaisena esimerkkinä viimetalvinen episodi, kun naiskuskin tuoreen Avensiksen pysäytytin ja umpeen jäätyneen takavanteen/-jarrut avasin. Vei itseltä sen reilu puoli tuntia, mutta nyt sillä Tojotalla pystyi ajamaan varovasti kotiin ja rengasliikkeeseen, kun laahaava rengas olisi kohta pettänyt.
Olen minäkin ajanut vaan kun olen nähnyt että apua on paikalla. Kyllä ne auttajat sitten pysäyttää jos lisäapua kaipaa, mutta ei tulisi mieleenkään ajaa muuten ohi.

Avatar
alamajy
Viestit: 1989
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
Paikkakunta: Imatra

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja alamajy »

Tuli Lappeenrannassa yksityiseltä valvontamaksu. Lapussa lukee hienosti "Yksityisoikeudellinen valvontamaksu", 40 euroo, kiits !
Tein heti reklamaation. Pitää katsoa mitä se oikein auttaa.
Pitääkö näitä maksaa?

Avatar
alamajy
Viestit: 1989
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
Paikkakunta: Imatra

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja alamajy »

^Juu. Valmis olen maksamaan, ei siinä mitään.
Auto ei kyllä ollut pelastustiellä, vaan sen vieressä olevalla autojen parkkipaikaksi tehnyllä levennyksellä...

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Venasin just tuolla saman Salen bussipysäkillä reilu puoli tuntia dösää. Bussi pysähtyy, menen sisään, selitän mihin olen menossa ja ojentamassa rahaa, kun kuskin naamalle tule outo ilme ja sanoo että joku savuaa.
Mentiin sitten kattomaan mosaa ja se näytti vähän keittävän. Vajaan puolen tunnin odotus ja korvauslinkulla Vääksyyn (23km) Eipä maksanut senttiäkään kyyti, en kysynyt olisiko pitänyt.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

alamajy kirjoitti:^Juu. Valmis olen maksamaan, ei siinä mitään.
Auto ei kyllä ollut pelastustiellä, vaan sen vieressä olevalla autojen parkkipaikaksi tehnyllä levennyksellä...
Pysäköinninvalvonnanhan täytyy pystyä aukottomasti osoittamaan, että auto on väärin pysäköity. Myöskin niiden lie pitänee pystyä todistamaan ajaja - yksityisellä puolella, siis.

Vastaa Viestiin