V6:n valmistus päättynyt.
Valvoja: Moderators
V6:n valmistus päättynyt.
Alfa Romeon legendaaristen V6-moottorien valmistus on päättynyt Milanon Aresessa. Ensi vuonna esitellään uudet Australian Holden-GM-pohjaiset V6-Alfa-moottorit.
Perinteikkäässä Aresessa keskitytään nyt vain alfojen tuotekehitykseen, 156 ja 147 kootaan edelleen etelä-italiassa, Pomigliano D´Arcossa. Aresen 400 työntekijää on lomautettu/irtisanottu.
Perinteikkäässä Aresessa keskitytään nyt vain alfojen tuotekehitykseen, 156 ja 147 kootaan edelleen etelä-italiassa, Pomigliano D´Arcossa. Aresen 400 työntekijää on lomautettu/irtisanottu.
- niki
- Viestit: 1633
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
- Paikkakunta: Aura
Tuntuu vähän oudolta nuo 400 hengen irtisanomiset/lomautukset. Eikös juuri ollut juttua, että esim. GT:tä menisi enemmän mitä pystytään valmistamaan- ja että mm. dieseleitä ei kysynnän vuoksi riitä pohjoiseen? Näinollen on varsin kummallista, että lähdetään tälle linjalle- eikö tosiaan tällekin porukalle olisi löytynyt jostain muualta hommia...
Ammattina autokauppa
No muuttaistko sinä Milanosta töiden perässä Napoliin?niki kirjoitti:Tuntuu vähän oudolta nuo 400 hengen irtisanomiset/lomautukset. Eikös juuri ollut juttua, että esim. GT:tä menisi enemmän mitä pystytään valmistamaan- ja että mm. dieseleitä ei kysynnän vuoksi riitä pohjoiseen? Näinollen on varsin kummallista, että lähdetään tälle linjalle- eikö tosiaan tällekin porukalle olisi löytynyt jostain muualta hommia...
No ei vaan tosiaan perinteikäs ja alkuperäinen Alfa-tehdas Milanossa oli vuosien sijassa muuttunut tynkätehtaaksi, ja nyt se ajettiin lopullisesti alas. Pomigliano D´Arcon tehtaalla on kyllä kapasiteettiongelmia, mutta Gt: valmistus siirtynee parin vuoden kuluessa Bertonelle.
Kaikilla Fiatin tehtailla ei tosiaankaan ole tarpeeksi töitä, suurimmissa vaikeuksissa ovat Mirafiori (Thesis, Multipla, Musa, Idea, 166, Lybra ja vielä tämän sukupolven punto), Cassino (Stilo ja tuleva 194) sekä Termoli Imerese Sisiliassa (Ypsilonit ja PuntoII, ei kuitenkaan Punto III).
194 ja PuntoIII sekä ypsilonin valmistuksen keskittäminen sisiliaan auttavat asiaa mutta Mirafiori kohtalo on vielä epävarma.
- MKT
- Viestit: 654
- Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
- Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166 - Paikkakunta: Muurame
Re: V6:n valmistus päättynyt.
Sniff...Mirafiori kirjoitti:Alfa Romeon legendaaristen V6-moottorien valmistus on päättynyt Milanon Aresessa.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Toinen juttu on, et pitäähän niitä löytyy varaosina vielä vuosien ajan! Eli mukana ollaan boikotissa. Ei oo pelkoo, et ainakaan vähään aikaan joutuis uutta autoa harkitsemaan näillä tuloilla.Cuore Sportivo kirjoitti:Aika saatanasti niitä on tarvinnut jemmaan tehdä. Luulisi ainakin, jos saa itse vielä auton värinkin päättää.
Re: Mistä?
Samaa mietin minäkin.155156 kirjoitti:Mistäs tuo tieto on kotoisin? Tuntuu vähän oudolta sikäli, että myös osa "uuden 156:n" versioista käyttää Alfa V6-moottoria.
Suurin osa uusista alfoista taitaa olla diisselipelejä ja 2.5 v6 on kait jo poistunut virallisesti mallistosta. Pitää huomenna muistaa kysäistä vieläkö niitä on varastossa.
V6 valmistus tuskin loppuu kokonaan kun ei ainakaan GTA:n valmistusta ole missään vielä uhattu lopettaa ennen kuin uusi GTA on saatavilla (ja olisi se tyhmääkin myydä ei-oota melkein vuosi kun nykyistä tuotetta varmasti menisi kaupaksi)
Eli oma arvaus tuosta uutisesta on se että laajamittainen valmistus lopetetaan koska tarvetta suuriin sarjoihin ei ole. Tarvittavat vanhat v6 vehkeet kasattaneen jatkossa jossakin muussa tehtaassa esim 2.0 JTS koneiden sivussa
Ei niitä hirveästi mene.... sitä paitsi Aresen varastoissa on vain moottorit, autot kootaan edelleen siellä Pomiglianossa....Cuore Sportivo kirjoitti:Aika saatanasti niitä on tarvinnut jemmaan tehdä. Luulisi ainakin, jos saa itse vielä auton värinkin päättää.Mirafiori kirjoitti:Kyllä, eli niitä riittää jonkun aikaa.
Italiassa myytävistä 156:sta 90% on dieseleitä, loput 1,6 1,8 ja 2,0 litraisia, murto-osa on v6:sia...... Esim 156 2,5 V6:n näkeminen italiassa on tosi harvinainen juttu!
Tässä uutinen kokonaisuudessaan epäilijöille Italiaksi:
TORINO (Reuters) -
Powertrain, joint venture tra Fiat e General Motors, ha comunicato oggi la messa in cassa integrazione straordinaria da ottobre di 300 persone dello stabilimento di Arese (Milano) e 400 di Mirafiori (Torino).
Il provvedimento e' legato alla fine delle produzioni del motore Torque a Mirafiori, che viene trasferito in Argentina, e del V6 ad Arese.
Per questi due motori la domanda si era estremamente ridotta e i volumi esigui "rendendo industrialmente non sostenibile la loro produzione", ha detto una fonte interpellata da Reuters.
"Una parte delle 700 eccedenze annunciate oggi potranno essere riassorbite con nuove produzioni previste", aggiunge la fonte.
A Mirafiori arriveranno mei prossimi mesi i cambi attualmente fabbricati in Turchia, circa 100.000 pezzi l'anno che faranno dello stabilimento torinese "il maggior produttore di cambi all'interno di Powertrain e per Arese e' confermata la continuita' del polo di progettazione".
La joint venture Fiat-Gm ha circa 22.000 dipendenti dislocati in 8 paesi tra Europa e Sud America, di cui circa 8.000 in Italia.
TORINO (Reuters) -
Powertrain, joint venture tra Fiat e General Motors, ha comunicato oggi la messa in cassa integrazione straordinaria da ottobre di 300 persone dello stabilimento di Arese (Milano) e 400 di Mirafiori (Torino).
Il provvedimento e' legato alla fine delle produzioni del motore Torque a Mirafiori, che viene trasferito in Argentina, e del V6 ad Arese.
Per questi due motori la domanda si era estremamente ridotta e i volumi esigui "rendendo industrialmente non sostenibile la loro produzione", ha detto una fonte interpellata da Reuters.
"Una parte delle 700 eccedenze annunciate oggi potranno essere riassorbite con nuove produzioni previste", aggiunge la fonte.
A Mirafiori arriveranno mei prossimi mesi i cambi attualmente fabbricati in Turchia, circa 100.000 pezzi l'anno che faranno dello stabilimento torinese "il maggior produttore di cambi all'interno di Powertrain e per Arese e' confermata la continuita' del polo di progettazione".
La joint venture Fiat-Gm ha circa 22.000 dipendenti dislocati in 8 paesi tra Europa e Sud America, di cui circa 8.000 in Italia.
Re: Mistä?
Joo moottorien valmistus ei ole mitään käsityötä.... V6:n tuotanto linjat puretaan piakkoin, eikä niitä kasata minnekkään muualle....ay-liikkeet eivät sitäpaitsi sitä hyväksyisi missään nimessä....Aresen tehtaan alasajo on perusteltu sillä että kyseisiä moottoreita ei enää tarvita....motorhead kirjoitti:Samaa mietin minäkin.155156 kirjoitti:Mistäs tuo tieto on kotoisin? Tuntuu vähän oudolta sikäli, että myös osa "uuden 156:n" versioista käyttää Alfa V6-moottoria.
Suurin osa uusista alfoista taitaa olla diisselipelejä ja 2.5 v6 on kait jo poistunut virallisesti mallistosta. Pitää huomenna muistaa kysäistä vieläkö niitä on varastossa.
V6 valmistus tuskin loppuu kokonaan kun ei ainakaan GTA:n valmistusta ole missään vielä uhattu lopettaa ennen kuin uusi GTA on saatavilla (ja olisi se tyhmääkin myydä ei-oota melkein vuosi kun nykyistä tuotetta varmasti menisi kaupaksi)
Eli oma arvaus tuosta uutisesta on se että laajamittainen valmistus lopetetaan koska tarvetta suuriin sarjoihin ei ole. Tarvittavat vanhat v6 vehkeet kasattaneen jatkossa jossakin muussa tehtaassa esim 2.0 JTS koneiden sivussa
Re: Mistä?
Taidat olla tuossa oikeassa, Italian AY liike taitaa olla hyvinkin voimissaan. Suomessa tommosen temppu tod näk onnistuis yllättävän monella alalla.Mirafiori kirjoitti: ....ay-liikkeet eivät sitäpaitsi sitä hyväksyisi missään nimessä....
täytyypä sitten pitää kunnon hautajaiset vanhalle kutoselle ja pistää lisää rahaa possuun että olis jotain rahkeita uuteen
-
- Viestit: 301
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Niin ja esim. Britanniaan ei V6:sta ole viety enää aikoihin.Mirafiori kirjoitti:Italiassa myytävistä 156:sta 90% on dieseleitä, loput 1,6 1,8 ja 2,0 litraisia, murto-osa on v6:sia...... Esim 156 2,5 V6:n näkeminen italiassa on tosi harvinainen juttu!
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Jaarin, jaarin
Jatkan vielä epäuskoista jaarittelua aiheena "onko Alfa V6 tuotanto todellakin lopetettu". Vaikka nykyinen & tuleva 156 ei enää Alfan V6-konetta käyttäisikään, on silti edelleen tuotannossa seuraavat mallit, joissa Alfa Romeon erinomainen V6-moottori on pellin alla:
- 147 GTA 3.2 V6
- 166 2.5 V6
- 166 3.0 V6
- 166 3.2 V6
- GT 3.2 V6
- GTV 3.2 V6
- Spider 3.2 V6
- Lancia Thesis 3.2 V6
Puuttuuko joku?
ITALIASPEED.COM kertoo Alfan V6 moottorin "siirtyvän syrjään", kunhan uusi V6 (developed jointly with GM) on esitelty.
- 147 GTA 3.2 V6
- 166 2.5 V6
- 166 3.0 V6
- 166 3.2 V6
- GT 3.2 V6
- GTV 3.2 V6
- Spider 3.2 V6
- Lancia Thesis 3.2 V6
Puuttuuko joku?
ITALIASPEED.COM kertoo Alfan V6 moottorin "siirtyvän syrjään", kunhan uusi V6 (developed jointly with GM) on esitelty.
Viimeksi muokannut 155156, 10 Syys 2004, 21:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Fonzarelli
- Viestit: 76
- Liittynyt: 14 Marras 2003, 05:24
Re: Mistä?
Ei toi Alloytec-lohko mikään paska ole. Willo jenkkialfistina laitto artikkelin:V6 valmistus tuskin loppuu kokonaan kun ei ainakaan GTA:n valmistusta ole missään vielä uhattu lopettaa ennen kuin uusi GTA on saatavilla (ja olisi se tyhmääkin myydä ei-oota melkein vuosi kun nykyistä tuotetta varmasti menisi kaupaksi)
Eli oma arvaus tuosta uutisesta on se että laajamittainen valmistus lopetetaan koska tarvetta suuriin sarjoihin ei ole. Tarvittavat vanhat v6 vehkeet kasattaneen jatkossa jossakin muussa tehtaassa esim 2.0 JTS koneiden sivussa
"Holden says it will build the Alloytec V6 in various
sizes for other GM brands, including Saab and Alfa
Romeo."
A GM brand? Nooooo!
Full article, which is quite good, is at:
http://www.theaustralian.news.com.au/co ... 32,00.html
Willo
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
"While it's difficult but possible to imagine it (Holden V6) under the bonnet of a Saab, it's inconceivable and verging on sacrilegious to conceive it as any replacement for the passionate and peaky Alfa Romeo 3.2."
Pyhänhäväistyspä hyvinkin . Toivottavasti siinä on edes jakopää ketjulla.
Itse itselleni vastaten: näyttäisi ketjulla olevan => http://www.holden.com.au/images/flash/a ... ntent.html
Aika hieno Flash..
Pyhänhäväistyspä hyvinkin . Toivottavasti siinä on edes jakopää ketjulla.
Itse itselleni vastaten: näyttäisi ketjulla olevan => http://www.holden.com.au/images/flash/a ... ntent.html
Aika hieno Flash..
Eräs aikakausi Alfan historiassa on päättynyt.....Alfa Romeo Milanon Arese-tehtaan sulkemisesta lopullisesti tiedotti tänään Fiat Auton toimitusjohtaja Herbert Demel. Tosiasiassa tehtaan alasajo on jatkunut jo vuosia: viimeiset alfat valmistettiin Milanossa yli kaksi vuotta sitten, sen jälkeen on Milanossa valmistettu vain V6-moottoreita ja Hybridi-Multiplat.
Alfojen valmistus keskittyy Napolin Pomigliano d´arcon tehtaalle (muistattehan, Alfasud ) kokonaan, kun 166-mallin tuotanto loppuu kesällä 2005 (Mirafiorissa)
Tällä hetkellä 166:lle ei ole enää tiedossa jatkajaa, Herbert Demel sanoi että uudet Maserati-mallit korvaavat Alfan ja Lancian Lippulaivamallit (Eli Quattroportea pienempi auto?....ilmesesti...)
Säästyneet rahat käytetään mm. Kamal-konseptin saattamiseksi tuotantoon vuonna 2006. Virallisesti Alfa on kertonut tuovansa markkinoille 2 uutta autoa vuonna 2005 (157&Brera), samoin kaksi vuonna 2006 (Kamal ja Spider) sekä yhden 2007 (148)....jokerina on vielä 8 C Competizione, jonka tuotantoon tulemisesta vielä Fiat Autossa mietitään.
Alfojen valmistus keskittyy Napolin Pomigliano d´arcon tehtaalle (muistattehan, Alfasud ) kokonaan, kun 166-mallin tuotanto loppuu kesällä 2005 (Mirafiorissa)
Tällä hetkellä 166:lle ei ole enää tiedossa jatkajaa, Herbert Demel sanoi että uudet Maserati-mallit korvaavat Alfan ja Lancian Lippulaivamallit (Eli Quattroportea pienempi auto?....ilmesesti...)
Säästyneet rahat käytetään mm. Kamal-konseptin saattamiseksi tuotantoon vuonna 2006. Virallisesti Alfa on kertonut tuovansa markkinoille 2 uutta autoa vuonna 2005 (157&Brera), samoin kaksi vuonna 2006 (Kamal ja Spider) sekä yhden 2007 (148)....jokerina on vielä 8 C Competizione, jonka tuotantoon tulemisesta vielä Fiat Autossa mietitään.
- niki
- Viestit: 1633
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
- Paikkakunta: Aura
Todella ikävää...
Fiat auto tekee mielestäni kyllä suuren virheen lopettaessaan Alfan ja Lancian lippulaivamallit keskittäen sen puolen Maseratille. Mitä Lanciasta ja Alfasta ollaan siis tekemässä? Mielestäni Alfa tarvitsee myös 156:sta edustavamman auton mallistoon eikä tämä näytä ollenkaan hyvältä.
Fiat auto tekee mielestäni kyllä suuren virheen lopettaessaan Alfan ja Lancian lippulaivamallit keskittäen sen puolen Maseratille. Mitä Lanciasta ja Alfasta ollaan siis tekemässä? Mielestäni Alfa tarvitsee myös 156:sta edustavamman auton mallistoon eikä tämä näytä ollenkaan hyvältä.
Viimeksi muokannut niki, 22 Loka 2004, 02:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ammattina autokauppa
- HR
- Viestit: 783
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
- Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi - Paikkakunta: Kempele
Älkää itkekö ajat muuttuu. Valurautalohkoisen twnsparkin tulo oli aikanaa skandaali kun Alfoihin laitetaan Fiatin moottori, mutta kovin sekin on Alfamainen voimalähde ollut ja ainakin minulle hyvin kelvannut. Itseasiassa tuo Holden V6 vaikuttaa asialliselta perusknostruktiolta ja sopivasti säädettynä voi olla hyväkin voimanlähde tulevaisuuden Alfa Romeoihin. Se vaan on niin että jos halutaan tehdä urheilulisia autoja kohtuu hintaan ei voida takertua periteisiin kiinni ja kehittää yksipuolisesti omia konstruktioita. Tuo mallipolitiikkakin näyttää jotenkin loogiselta kun ottaa huomioon että 156:n seuraaja on isompi mitoiltaan.
Se sen sijaan mietityttää että Maserati jotenkin lähestyisi 166:sen segmenttiä. Voiko Maserati olla se mitä se on tuotannollisuuden ehdoilla. Lopputulos taitaa olla liian kallis tai sitten jonkinlainen wanabee Mase pikku Jaguaarien tyyliin. No en ole pikku Jagessa edes istunut joten huono lähteä arvostelemaan, mutta eilen kävin katsomassa erästä Rover 600:sta ja tuli kyllä vähän käytetty Honda mieleen. Halpis Maserati vai aiheuttaisi merkille inflaation.
On muuten mielenkiintoista mitenkä nuo firmojen logot joskus ennakoivat tulevaisuutta, ei ole enään aikoihin lukenut Alfan logossa Milano, eikä ollut kotimaisen tietoliikennejätin logossa nuolia ylöspäin.
Se sen sijaan mietityttää että Maserati jotenkin lähestyisi 166:sen segmenttiä. Voiko Maserati olla se mitä se on tuotannollisuuden ehdoilla. Lopputulos taitaa olla liian kallis tai sitten jonkinlainen wanabee Mase pikku Jaguaarien tyyliin. No en ole pikku Jagessa edes istunut joten huono lähteä arvostelemaan, mutta eilen kävin katsomassa erästä Rover 600:sta ja tuli kyllä vähän käytetty Honda mieleen. Halpis Maserati vai aiheuttaisi merkille inflaation.
On muuten mielenkiintoista mitenkä nuo firmojen logot joskus ennakoivat tulevaisuutta, ei ole enään aikoihin lukenut Alfan logossa Milano, eikä ollut kotimaisen tietoliikennejätin logossa nuolia ylöspäin.
"Timing cingulum off et valuulas node"
ei tuo 166 oikein pysty edustusluokassa kilpailemaan bemarien ja mersujen kanssa vaikka hieno auto onkin. Imago ei vaan riitä ja sen rakentaminen ei taida ihan hetkessä ja halvalla onnistua. Maseratilla on jo valmiiksi luksus imago, tarvitaan vain sopivan hintaluokan tuote.
Ihan järkevän oloinen strategia Fiatilla. Kukin keskittyy vahvuuksiinsa.
Säästyneet kehitysrahat kun voi sitten käyttää 14x ja 15x mallistojen kehittämiseen
Ihan järkevän oloinen strategia Fiatilla. Kukin keskittyy vahvuuksiinsa.
Säästyneet kehitysrahat kun voi sitten käyttää 14x ja 15x mallistojen kehittämiseen
- niki
- Viestit: 1633
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
- Paikkakunta: Aura
Entä sitten? Onhan Daewoota monessa maassa myyty ennenkin Chevroletin nimellä, nyt se käytäntö vaan tulee tännekin. Ihmettelen suuresti, sillä hyvin ko. automallien myynti lähti meillä käyntiin Daewoo nimestä huolimatta. En tiedä, kummalle tämä on huonompi uutinen, nykyisille Daewoo-omistajille vai Chevrolet-omistajille...
No, ainakin Daewoon hinnat tippuu ja mikäs sen mukavempaa niille, jotka ovat autonvaihtoa ajattelemassa... Myöhemmin ne onkin sitten keräilykappaleita. Saattaa tietysti olla, että uudet "Chevroletit" laskevat merkin arvostusta, tiedä häntä... Nyt mennään kuitenkin liikaa OT. Mielipiteeni tämänhetkiseen tilanteeseen Alfalla on se, että Fiatin johdolla on kyllä ihan hyvä pointti asiassa, mutta jotenkin siitä huolimatta tuntuu, että homma on menossa pusikkoon ja pahasti. Millä Alfa nostaa imagoa, jos 156 on "hienoin" auto mitä mallistosta löytyy. Säälittävää...
No, ainakin Daewoon hinnat tippuu ja mikäs sen mukavempaa niille, jotka ovat autonvaihtoa ajattelemassa... Myöhemmin ne onkin sitten keräilykappaleita. Saattaa tietysti olla, että uudet "Chevroletit" laskevat merkin arvostusta, tiedä häntä... Nyt mennään kuitenkin liikaa OT. Mielipiteeni tämänhetkiseen tilanteeseen Alfalla on se, että Fiatin johdolla on kyllä ihan hyvä pointti asiassa, mutta jotenkin siitä huolimatta tuntuu, että homma on menossa pusikkoon ja pahasti. Millä Alfa nostaa imagoa, jos 156 on "hienoin" auto mitä mallistosta löytyy. Säälittävää...
Ammattina autokauppa
no ensinnäkin 156 ei tule olemaan koskaan ison alfa...samaa ei voi sanoa kuitenkaan 157:stä joka lähettää eläkkeelle sekä 156:n että 166:n. 166 saa seuraajansa aikaisintaan 2007. Todennäköisesti kuitenkin 2008 tuleva malli tulee olemaan typpiä "neliovinen coupe".niki kirjoitti:Entä sitten? Onhan Daewoota monessa maassa myyty ennenkin Chevroletin nimellä, nyt se käytäntö vaan tulee tännekin. Ihmettelen suuresti, sillä hyvin ko. automallien myynti lähti meillä käyntiin Daewoo nimestä huolimatta. En tiedä, kummalle tämä on huonompi uutinen, nykyisille Daewoo-omistajille vai Chevrolet-omistajille...
No, ainakin Daewoon hinnat tippuu ja mikäs sen mukavempaa niille, jotka ovat autonvaihtoa ajattelemassa... Myöhemmin ne onkin sitten keräilykappaleita. Saattaa tietysti olla, että uudet "Chevroletit" laskevat merkin arvostusta, tiedä häntä... Nyt mennään kuitenkin liikaa OT. Mielipiteeni tämänhetkiseen tilanteeseen Alfalla on se, että Fiatin johdolla on kyllä ihan hyvä pointti asiassa, mutta jotenkin siitä huolimatta tuntuu, että homma on menossa pusikkoon ja pahasti. Millä Alfa nostaa imagoa, jos 156 on "hienoin" auto mitä mallistosta löytyy. Säälittävää...
Alkuperäinen pointti oli se että ei Alfalla vielä toivottoman huonosti mene, vaikka tulee paljon yhteisiä osia muiden kanssa. Huolestutaan sitten kun Kiaan laitetaan Alfan logo.niki kirjoitti:Entä sitten? Onhan Daewoota monessa maassa myyty ennenkin Chevroletin nimellä, nyt se käytäntö vaan tulee tännekin.
"Entä sitten?" on osuva kysymys Chevystä. Tekevät pääasiassa mielenkiinnottomia autoja Ameeriikassakin, että ei tässä Daewoo asiassa paljon muutu. Tosin ennen oli hienoa sanoa, että omistaa Chevroletin, ei ole enää pitkään.
- niki
- Viestit: 1633
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
- Paikkakunta: Aura
Tarkoitin vain, että muualla GM-Daewoota on myyty alusta alkaen Chevrolettinä... Onhan esim. Oldsmobile Aleroakin myyty Chevroletin nimellä joten siinä ei käsittääkseni ole mitään uutta, että GM myy vähemmän arvostettuja merkkejä ja malleja arvostetun merkin nimellä.
Harmi vaan, että nyt kärsii Chevroletin nimi ja pidemmän päälle "aidon" chevyn myyntikin. Toisaalta ne, jotka oikeasti automaailmaa tuntevat, tietävät, mitkä ovat aitoja Chevyjä ja mitkä ei. Ne, ketkä haluavat vain vi****lla, ovat pystyneet siihen jo ennenkin.
Täytyy tosin myöntää, että kyllä mullakin nousisi karvat pystyyn jos Fiat alkaisi myymään Stiloa Alfan nimellä, tai Lada mallejaan Fiatin tunnuksílla
Harmi vaan, että nyt kärsii Chevroletin nimi ja pidemmän päälle "aidon" chevyn myyntikin. Toisaalta ne, jotka oikeasti automaailmaa tuntevat, tietävät, mitkä ovat aitoja Chevyjä ja mitkä ei. Ne, ketkä haluavat vain vi****lla, ovat pystyneet siihen jo ennenkin.
Täytyy tosin myöntää, että kyllä mullakin nousisi karvat pystyyn jos Fiat alkaisi myymään Stiloa Alfan nimellä, tai Lada mallejaan Fiatin tunnuksílla
Viimeksi muokannut niki, 22 Loka 2004, 20:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ammattina autokauppa
Mitenkä Lada liittyy enää mitenkään Fiatiin????niki kirjoitti:Tarkoitin vain, että muualla GM-Daewoota on myyty alusta alkaen Chevrolettinä... Onhan esim. Oldsmobile Aleroakin myyty Chevroletin nimellä joten siinä ei käsittääkseni ole mitään uutta, että GM myy vähemmän arvostettuja merkkejä ja malleja arvostetun merkin nimellä.
Harmi vaan, että nyt kärsii Chevroletin nimi ja pidemmän päälle "aidon" chevyn myyntikin. Toisaalta ne, jotka oikeasti automaailmaa tuntevat, tietävät, mitkä ovat aitoja Chevyjä ja mitkä ei. Ne, ketkä haluavat vain vi****lla, ovat pystyneet siihen jo ennenkin.
Täytyy tosin myöntää, että kyllä mullakin nousisi karvat pystyyn jos Fiat alkaisi myymään Stiloa Alfan nimellä, tai Lada mallejaan Fiatin tunnuksílla
Mut joo ei tarvi pelätä että alfat olisivat tulevaisuudessa Fiateja, näin on ollut vähän aiemmin, (mm. 156:ssa Tipon pohjalevy), mutta esim 157:llä on täysin oma Premiumiksi kutsuttu pohjlevy, ja Fiatiin yhteistä on muutenkin erittäin vähän!