Jos näin on, niin huomenna täytyy käydä se ostamassa.willez kirjoitti:Ei hirveesti häpiä uutta...
Sekalainen koeajoketju
Valvoja: Moderators
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: Sekalainen koeajoketju
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Sekalainen koeajoketju
Etkä mee , mää ostan še pois !Cuore Sportivo kirjoitti:Jos näin on, niin huomenna täytyy käydä se ostamassa.willez kirjoitti:Ei hirveesti häpiä uutta...
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Sekalainen koeajoketju
Tai mää.willez kirjoitti:Etkä mee , mää ostan še pois !Cuore Sportivo kirjoitti:Jos näin on, niin huomenna täytyy käydä se ostamassa.willez kirjoitti:Ei hirveesti häpiä uutta...
Re: Sekalainen koeajoketju
Luulis olevan tinkivaraa kun auto on maannu siinä pihalla tovin jos toisenkin.
Katoitko huoltohistoriaa?
Katoitko huoltohistoriaa?
Makaroonia jo vuodesta -98
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Sekalainen koeajoketju
Huoltohistoriaa en sen tarkemmin tutkinu , hinta on ilmeisesti se , mikä lapussa seisoo. Myyjä tais tietää että tämä yksilö on suomen halvinpuuha kirjoitti:Luulis olevan tinkivaraa kun auto on maannu siinä pihalla tovin jos toisenkin.
Katoitko huoltohistoriaa?
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Sekalainen koeajoketju
http://www.laakkonen.fi/vaihtoautot.php ... id=ZZC-665" onclick="window.open(this.href);return false;
Sen enempää sisustoista... suoraan siihen mikä kaikkia kiinostaa: Millainen se on ajaa?
Heti käynnistyksen yhteydessä huomaa, että nyt on jotain erikoisempaa teknistä ratkaisua, startti on pehmeä, aluksi luulee, että ei ole kääntännyt avainta tarpeeksi, kun sitten moottori surraakin jo tyhjäkäynnillä.
Tässähän moottori pyörii koko ajan, eikä sammu misään - sähköllä vain avustetaan. hitaassa pyörityksessä ei vielä huomaa mitään suurempaa eroa, jos vaihteisto olisi manuaali, niin ehkä erot tulisivat selvemmin esille.
Muuten ajossa kaikki tuntuu kovin normaalille - ehkä pienoinen pettymys omalla tavallaan, mutta eikös valmistajat juuri tähän pyrikkin
Äkkiä alkaa kuski seurata, millaisissa tilanteissa sähkömoottori toimii ja miten? pian huomaan ajavani niin, että sähköapu on minimaalista, mutta lataus useasti päällä, eli moottorijarrutuksella mahdollisimman paljon... Moottori jarrutuksesta puheen ollen: Välillä jarrutus tuntuu todella tehokkaalta ja terävältä, kun ottaa kaasun pois, niin vauhti rupeaa todella hiljenemään jopa siinä määrin, että kuski yllättyy, ja kun ihan oikeasti painaa jarrua, niin tunne on hyvin samanlainen kuin ensikokemukset Giuliettalla.
Hybridijärjestelmän tuoma lisäpaino ei tuntunnut oikeastaan missään, valoista auto lähti kevyenpuoleisesti, vaikka paperilla olevat tehot ovat parhaimillaankin tyydyttävät, vaikuttaisi siltä että noihin ei ole huomioitu sähköapua ollenkaan
Sen enempää sisustoista... suoraan siihen mikä kaikkia kiinostaa: Millainen se on ajaa?
Heti käynnistyksen yhteydessä huomaa, että nyt on jotain erikoisempaa teknistä ratkaisua, startti on pehmeä, aluksi luulee, että ei ole kääntännyt avainta tarpeeksi, kun sitten moottori surraakin jo tyhjäkäynnillä.
Tässähän moottori pyörii koko ajan, eikä sammu misään - sähköllä vain avustetaan. hitaassa pyörityksessä ei vielä huomaa mitään suurempaa eroa, jos vaihteisto olisi manuaali, niin ehkä erot tulisivat selvemmin esille.
Muuten ajossa kaikki tuntuu kovin normaalille - ehkä pienoinen pettymys omalla tavallaan, mutta eikös valmistajat juuri tähän pyrikkin
Äkkiä alkaa kuski seurata, millaisissa tilanteissa sähkömoottori toimii ja miten? pian huomaan ajavani niin, että sähköapu on minimaalista, mutta lataus useasti päällä, eli moottorijarrutuksella mahdollisimman paljon... Moottori jarrutuksesta puheen ollen: Välillä jarrutus tuntuu todella tehokkaalta ja terävältä, kun ottaa kaasun pois, niin vauhti rupeaa todella hiljenemään jopa siinä määrin, että kuski yllättyy, ja kun ihan oikeasti painaa jarrua, niin tunne on hyvin samanlainen kuin ensikokemukset Giuliettalla.
Hybridijärjestelmän tuoma lisäpaino ei tuntunnut oikeastaan missään, valoista auto lähti kevyenpuoleisesti, vaikka paperilla olevat tehot ovat parhaimillaankin tyydyttävät, vaikuttaisi siltä että noihin ei ole huomioitu sähköapua ollenkaan
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- jansku
- Viestit: 517
- Liittynyt: 02 Huhti 2007, 16:10
- Car(s): VW Polo GT + VW Tiguan (ex; 156 1.8ts, 206CC, Mini One, C4 VTS, A2, A3 2.0tdi, Mini one, Mini Cooper S clubman, VW Polo, VW Polo, A4)
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Sekalainen koeajoketju
Tulee tos toisinaan ajeltua suht uutta A4 Avantia samal koneel mikä omaki vessa on, ohjaus erittäin jäykkä eikä ehkä niin herkku vaikka tykkäänki siitä että tiedän missä renkaat menee, ohjaus palautuu oudohkosti ja autol on ajettu ehkä 40tkm niin jo tässä vaiheessa 3 vaihde rusahtaa suht ikävästi. Toki kun kysees on farkku kyseinen kosla ei liiku mihinkään enkä suosittele manuaalina muutenkaan. Mukava matka-ajoa varten mutta muuten autoa ajaessa tulee lähinnä mieleen miksi maksaa reilu 40teur "avensiksesta"?
itken mielummin alfa romeossa kuin toyotassa
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Sekalainen koeajoketju
^B7 (korimalli ennen ledipäivävaloja) ja 5-vaihteinen manuaali? Se aski käyttäytyy huomattavasti paremmin, jos pykältämisen jälkeen malttaa odottaa puolisen sekuntia-sekunnin, ennenkö nostaa kaasun ylös. Ihan kuin pykälä menisi sisään itse askissa lievällä viiveellä.
Nimim. reilut 60tkm kyseistä askia harjoitellut (olisko viidellä eri autolla)...
Nimim. reilut 60tkm kyseistä askia harjoitellut (olisko viidellä eri autolla)...
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Sekalainen koeajoketju
Niin juu, laitetaas omakin satunnainen koeajo. Eilen tuli "tyypitettyä" Suban Defeä arviolta parisataa kilsaa, kun hissasimme harrasteprojektini omasta pihasta talliin ja yksi seiskafemmakin siirtyi meikäliäisen puikoissa ollessa paikasta A paikkaan B. Edellisestä maasturiajostani on aikaa, mutta Defe yllätti varsin inhimillisellä ohjauksella ja ajettavalla alustalla. Traikkuveturina laite on mainio - lähellä 2 tonnia oleva traileri + tonnari -yhdistelmä tuli perässä kiltisti ja vaivatta ja hallinta oli helppoa. Vaihdelaatikko on suorastaan nautinnollisen täsmällinen pykälien "kliksahtaessa" sisään lähes itsestään. Kytkin on äkkijyrkkä ja yllättää helposti, siihen tarvii oikeasti hivenen keskittyä - ainakin alkuun. Tähän asti ajamistani autoista varmasti ehdottomasti paras maastokykyisyys-/arkikäyttöisyyssuhde ja malli on korkealla sijalla hyvänä ehdokkaana, jos mulle tuuppaa joskus tarvetta maastokykyisemmälle autolle.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Sekalainen koeajoketju
Minä olen ihmetellyt ihan samaa. Mutta vaikka minusta rahalle saa aika heikosti vastinetta, ei suuri yleisö taida olla samaa mieltä. Yhtenä aamuna ajelin Tsadiin päin jälkimmäisessä ns. toimihenkilöaallossa, ja perstuntumalta yleisin automerkki vaikutti olevan Audi. Pääosin uudehkoja aanelosia ja -kutosia.jansku kirjoitti:miksi maksaa reilu 40teur "avensiksesta"?
- Epäkelpokeräilijä -
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Re: Sekalainen koeajoketju
Audit on ihan kelpoja ajella, hiljaisia, jämäkkiä ja yleisesti laadukkaasti tehdyn oloisia. Kovin urheilullisia ne eivät ajettavuudeltaa ole (vrt esim bemarin uutukaiset), mutta samaa kastia 159:n kanssa.
Mutta sitten itse koeajoon. Toyota GT86:
Ennakkoasetelma: Liian vähän tehoa vs paino, suorituskyky urheiluautoksi vaatimaton
Ulkoasu: Sporttinen, paras toyota pitkiin aikoihin, paras japanilainen pitkiin aikoihin. Toki fast and furious nuoriso meininki on aistittavissa, mutta mitäs sitten, sporttinen ulkoasu ja takaspoilerikin oli pidetty riittävän hillittynä. Värinä se punainen, joka istuu mielestäni kyseiseen koriin kauniisti.
Sisätilat: Loistavat penkit, niihin uppoutui mukavasti. Varustelu vähintääkin riittävä, navit yms kuuluu perustasoon. Sisätilojen design on melko pelkistetty, sopinee auton imagoon passelisti.
Ajo: Auto käyntiin. Äänet ei juuri innosta, mikä oli odotettavissa. Alla 17" 215 nastat ja takaveto, +2 astetta ja märkä tie. Tomaatti D:lle ja menoksi. Ensimmäisisssä valoissa varovasti kaasua, luistonesto alkaa heti vilkkua ja kierrokset nousee hanakkaasti. Sama toistuu niin monta kertaa, että pakko ottaa luistonesto päältä pois. Jopa satasen vauhdissa motarilla kaasunpohjaanpainaminen laittaa lähinnnä luistonesto vilkkumaan. No esp pois ja valo lakkaa vilkkumasta .
Kiihtyvyys kaikilla nopeuksilla on mielyttävä ja perä lähtee iloisesti hyppelemään puolelta toiselle (ei mitenkään massiivisesti, mutta sen huomaa pers tuntumassa mukavasti). Suorastaan yllättävää, jos 0-100 on luvattu 7,5s. Muutoinkin ohjaus on jämäkkä ja tarkka, alusta välittää auton liikkeet hienosti, imien kuitenkin isommat möykyt ja auton olemuksen jotenkin tuntee, auto on jotenkin elossa verrattuna tunnottomiin nykypeleihin. Ja kun kaasua painaa, auto nykäisee ja rimpuilee heti ja moottori huutaa, on helppo aistia, että auto "yrittää" tosissaan, verrattuna esim uudempiin ja nopeampiin bimmereihin, jossa nopeuden nousun huomaa mittarista ja selän painumisesta penkkiin, ei muusta.
Kaiken kaikkiaan hieno laite, suosittelen koeajoa lämpimästi. Ainoat miinukset todella heikosta pidosta, ja totta puhuen olisi niitä polleja saanut enemmänkin olla. Nyt odotukset olivat alhaalla, joten suorituskyky yllätti, mutta tuohon tottuisi nopsaan, ja ainakin ak haluaisi kiihdytyksissä myös kunnon niskannykäisyefektin urheiluautolta. No myyjällä jätin yhteystiedot, jotta on yhteydessä, kunhan 300hv kersillä varustettu gt saadaan markkinoille . Ai niin, tulihan niitä rattivaihteitakin kokeiltua ja täytyy sanoa, että tuohon laitteeseen ne sopi. Oli mukava päästellä lähelle rajoitinta ja sitten vasta heittää seuraavaa vaihdetta kehään. Muuten tommaatti toimi pääasiassa hienosti, välillä oli tosin arpomista ja käyttiksenä jos tämmöistä pitää niin pienillä nopeuksilla auton herkkyys vastata kaasuun nykien voisi joitakin ärsyttää.
Mutta sitten itse koeajoon. Toyota GT86:
Ennakkoasetelma: Liian vähän tehoa vs paino, suorituskyky urheiluautoksi vaatimaton
Ulkoasu: Sporttinen, paras toyota pitkiin aikoihin, paras japanilainen pitkiin aikoihin. Toki fast and furious nuoriso meininki on aistittavissa, mutta mitäs sitten, sporttinen ulkoasu ja takaspoilerikin oli pidetty riittävän hillittynä. Värinä se punainen, joka istuu mielestäni kyseiseen koriin kauniisti.
Sisätilat: Loistavat penkit, niihin uppoutui mukavasti. Varustelu vähintääkin riittävä, navit yms kuuluu perustasoon. Sisätilojen design on melko pelkistetty, sopinee auton imagoon passelisti.
Ajo: Auto käyntiin. Äänet ei juuri innosta, mikä oli odotettavissa. Alla 17" 215 nastat ja takaveto, +2 astetta ja märkä tie. Tomaatti D:lle ja menoksi. Ensimmäisisssä valoissa varovasti kaasua, luistonesto alkaa heti vilkkua ja kierrokset nousee hanakkaasti. Sama toistuu niin monta kertaa, että pakko ottaa luistonesto päältä pois. Jopa satasen vauhdissa motarilla kaasunpohjaanpainaminen laittaa lähinnnä luistonesto vilkkumaan. No esp pois ja valo lakkaa vilkkumasta .
Kiihtyvyys kaikilla nopeuksilla on mielyttävä ja perä lähtee iloisesti hyppelemään puolelta toiselle (ei mitenkään massiivisesti, mutta sen huomaa pers tuntumassa mukavasti). Suorastaan yllättävää, jos 0-100 on luvattu 7,5s. Muutoinkin ohjaus on jämäkkä ja tarkka, alusta välittää auton liikkeet hienosti, imien kuitenkin isommat möykyt ja auton olemuksen jotenkin tuntee, auto on jotenkin elossa verrattuna tunnottomiin nykypeleihin. Ja kun kaasua painaa, auto nykäisee ja rimpuilee heti ja moottori huutaa, on helppo aistia, että auto "yrittää" tosissaan, verrattuna esim uudempiin ja nopeampiin bimmereihin, jossa nopeuden nousun huomaa mittarista ja selän painumisesta penkkiin, ei muusta.
Kaiken kaikkiaan hieno laite, suosittelen koeajoa lämpimästi. Ainoat miinukset todella heikosta pidosta, ja totta puhuen olisi niitä polleja saanut enemmänkin olla. Nyt odotukset olivat alhaalla, joten suorituskyky yllätti, mutta tuohon tottuisi nopsaan, ja ainakin ak haluaisi kiihdytyksissä myös kunnon niskannykäisyefektin urheiluautolta. No myyjällä jätin yhteystiedot, jotta on yhteydessä, kunhan 300hv kersillä varustettu gt saadaan markkinoille . Ai niin, tulihan niitä rattivaihteitakin kokeiltua ja täytyy sanoa, että tuohon laitteeseen ne sopi. Oli mukava päästellä lähelle rajoitinta ja sitten vasta heittää seuraavaa vaihdetta kehään. Muuten tommaatti toimi pääasiassa hienosti, välillä oli tosin arpomista ja käyttiksenä jos tämmöistä pitää niin pienillä nopeuksilla auton herkkyys vastata kaasuun nykien voisi joitakin ärsyttää.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Sekalainen koeajoketju
Lahden suunnalta etelään päin tämä sama aalto kulkee viimeisimmän otannan perusteella uudehkoilla farkkuPassateilla ja niitä oli monta. Otanta siis pitää sisällään vain ohitetut/ohittaneet autot allekirjoittaneen pudottaessa 115 todellista, mutta kai sekin jotain kertoo.Rasvis kirjoitti:Yhtenä aamuna ajelin Tsadiin päin jälkimmäisessä ns. toimihenkilöaallossa, ja perstuntumalta yleisin automerkki vaikutti olevan Audi. Pääosin uudehkoja aanelosia ja -kutosia.jansku kirjoitti:miksi maksaa reilu 40teur "avensiksesta"?
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Matti_S
- Viestit: 595
- Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
- Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08
Pärtsätin: Triumph Thruxton '06 - Paikkakunta: Oulu
Re: Sekalainen koeajoketju
Itellä kyllä lievästi tökkii tuo ajatus rattivaihteista tuollasessa back-to-basics -kiesissä. Mutta kun en oo tyypannu niin vaikea sanoa. Tosin en kyllä tykkää automaateista noin muutenkaan .routasydän kirjoitti:Ai niin, tulihan niitä rattivaihteitakin kokeiltua ja täytyy sanoa, että tuohon laitteeseen ne sopi. Oli mukava päästellä lähelle rajoitinta ja sitten vasta heittää seuraavaa vaihdetta kehään. Muuten tommaatti toimi pääasiassa hienosti, välillä oli tosin arpomista ja käyttiksenä jos tämmöistä pitää niin pienillä nopeuksilla auton herkkyys vastata kaasuun nykien voisi joitakin ärsyttää.
-Matti-
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Re: Sekalainen koeajoketju
No manuaalihan tuohon sopis varmasti vielä paremmin, mutta tarkotin, että yleensä automaateissa, joissa nuo rattivaihteet on, on ne täysin turhat (kuten vuosi sitten koeajamassani glk mersussa). Tuossa ne oli ihan hauska lisä. Ei tuo tomaattinakaan tosiaan paha ollu, mutta olis voinu toimia paremmin manuaalina. Edelleen sitä mieltä, että loisto vekotin. Tosin Suomessa tuonkin hinta on suolanen, mutta siitä huolimatta jäi hieno fiilis. Ite en tosin täysin päse ajatuksesta yli, että perusperhebemmit päihittää tuon paperilla, joten se 50-100hv olis mukava lisä (sitä nyt vaan on niin pinnallinen, mitä sitä tosiasioita kieltämään).
Mutta ei auta, kyllä se on todettava, että toyota on tehnyt hauskimman auton pitkään aikaan. Sitä tehoversiota joutuukin sitten oikeasti punnaamaan, jos perhetilanne antaa myöten, vaikka olen vaimolle aikoinaan sanonut, että yhteenkään tojotaan en roposiani käytä (tuli lievää painoistusta tojota sukulaisilta, kun 159:n hankin).
Mutta ei auta, kyllä se on todettava, että toyota on tehnyt hauskimman auton pitkään aikaan. Sitä tehoversiota joutuukin sitten oikeasti punnaamaan, jos perhetilanne antaa myöten, vaikka olen vaimolle aikoinaan sanonut, että yhteenkään tojotaan en roposiani käytä (tuli lievää painoistusta tojota sukulaisilta, kun 159:n hankin).
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Re: Sekalainen koeajoketju
Ei helvata, tuli gt86 esitteestä tarkistettua tuo tomaattii vs manuaali ja oli kyllä niin päin, että manuaali on nopeampi, eli ei oo bimmerin tomaatin veronen tomaatti. Manuaali 7,6s ja tomaatti hurjat 8,2s, eli kymmenyksen hitaammin, kun mun volle (xc60 D5 man). Vollessa tosin enemmän massaa ja ei tuu täyskaasukiihdytyksiä juuri tehtyä, mutta yllättävää kyllä. GT86 tuntui kyllä selvästi nopeammalta kuin mitä numerot antaa ilmi, olisiko syynä pidon puute/perän irtoaminen, alhainen massa ja hyvä tuntuma auton liikkeisiin sekä oma persdynon nollaus, eli oon ajanut ison osan ajoista nyt 1,4d yaris versolla, joka kakkosautoksi/koirienkuljettimeksi hankittiin.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Sekalainen koeajoketju
Eikös tärkeää olekin nimenomaan se kuinka nopealta auto tuntuu. Ei sitä kumminkaan aamulla paljoa pidempään saa nukkua vaikka nollasta sataan olisi viisi sekuntia.
- Epäkelpokeräilijä -
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Re: Sekalainen koeajoketju
Ei kai millään muulla ole periaatteessa merkitystä, kuin sillä, miltä se tuntuu. Mutta olisi itsepetos sanoa, etteikö tuo henk koht olisi merkittävä tekijä. Jos se häiritsee niin se häiritsee, vaikka sen periaatteessa ei pitäisikään häiritä. Ei auta, pitää tunnustaa omat heikkoudet. Sen verran paljon tulee kavereiden kanssa autoista puhuttua ja malleja ja (omiakin) autoja vertailtua, että kyllä niissä aina myös ne suoritusarvot nostetaan esiin ja niistä väännetään.
No tässä on taas mahdollisuus kasvaa ihmisenä. Onhan tässä aikaa, kun tänä vuonna meni koko autokalusto uusiksi niin ensi vuonna toivottavasti mennään koko vuosi samalla kalustolla, niin voi samalla sulatella tuota omaa pinnallisuutta ja yrittää päästä siitä eroon ennen seuraavaa autonvaihtoruljanssia
No tässä on taas mahdollisuus kasvaa ihmisenä. Onhan tässä aikaa, kun tänä vuonna meni koko autokalusto uusiksi niin ensi vuonna toivottavasti mennään koko vuosi samalla kalustolla, niin voi samalla sulatella tuota omaa pinnallisuutta ja yrittää päästä siitä eroon ennen seuraavaa autonvaihtoruljanssia
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Sekalainen koeajoketju
^Toi ei mee pois... Selitystä: Tykkään GT:stä kovin. Fiilis on hieno, kun menee autoon, ajettavuus nykyisin aika jees ja autosta poistuessa katselee mieluusti kaunista koria. Mutta ajon aikana on epämukava olo siitä, että kulkua ei tarvittaessa ole. Vaikka sitä kulkua ei edes käyttäisi, asian tiedostaminen riittää osittain pilaamaan koko auton funktion ja tulee ajeltua Jeepillä enemmän... Välillä kun pääsee Alfalla rauhassa räppäämään, niin ajosta nauttii. Mutta kun vertaa suorituskykyiseen autoon, vaikkapa edellisenä kesänä useasti käskemääni C6 Vetteen, niin mielipuolinen naurunremakka ja kuola suupielestä puuttuu GT:n kuskinpaikalta kokonaan. - Ominaisuus jota todella haluaisin auton aiheuttavan! Evil villain naurukohtaus ja kuolemanpelko ovat olennainen osa herrasmiehen autoilukokemusta. Muutoin sitä voi kehoaan siirtää vaikkapa Skodalla... no ei kyllä voi! Liiotteluksi meni tämäkin...
Summaten: Kasvu ihmisenä aiheuttaa elämään tylsyyttä ja viiksien kasvua. Pysytään rehellisinä ennenkaikkea itselle ja silloin tällöin (pakotettuna) myös muille!
Summaten: Kasvu ihmisenä aiheuttaa elämään tylsyyttä ja viiksien kasvua. Pysytään rehellisinä ennenkaikkea itselle ja silloin tällöin (pakotettuna) myös muille!
Re: Sekalainen koeajoketju
no kyllä skoda 120:n takapenkillä oli kuolemanpelkoa ihan riittämiin. eikä sitä vähentänyt se että takaovet ei pysyneet kiinni muutenkuin naruvirityksellä. talvella ainakin ilma vaihtui
200 baria vaparissa..
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: Sekalainen koeajoketju
Rasvis kirjoitti:Ei sitä kumminkaan aamulla paljoa pidempään saa nukkua vaikka nollasta sataan olisi viisi sekuntia.
- Karpo
- Viestit: 110
- Liittynyt: 16 Loka 2010, 12:48
- Car(s): Dedra 2.0i.e + muita italoja
- Paikkakunta: Parainen
- Viesti:
Re: Sekalainen koeajoketju
Huonoin juttu tuossa tehon/nopeuden kaipuussa on se että mikään ei koskaan riitä.
Kaverin entinen vanha lava-auto meni ostettaessa 7,6s sataseen, mikä on ihan kunnioitettava kiihtyvyys tavarankuljetusautolle.
Seuraavaksi kesäksi piti laittaa kaikki uusiksi sillä seurauksella että auto kulki varttimailin matalaan 12 sekuntiin.
Sittenkin seuraavana talvena auto täytyi rakentaa taas kokonaan uusiksi ja upottaa siihen vielä järjetön määrä rahaa. Seuraavana kesänä se kulki matalia 11:sia niin että kaksi mustaa viivaa seurasi autoa ensimmäiset kolmesataa metriä. Eikä se vieläkään omistajan mielestä kulkenut tarpeeksi, vaikka katuauto olikin...
Kaverin entinen vanha lava-auto meni ostettaessa 7,6s sataseen, mikä on ihan kunnioitettava kiihtyvyys tavarankuljetusautolle.
Seuraavaksi kesäksi piti laittaa kaikki uusiksi sillä seurauksella että auto kulki varttimailin matalaan 12 sekuntiin.
Sittenkin seuraavana talvena auto täytyi rakentaa taas kokonaan uusiksi ja upottaa siihen vielä järjetön määrä rahaa. Seuraavana kesänä se kulki matalia 11:sia niin että kaksi mustaa viivaa seurasi autoa ensimmäiset kolmesataa metriä. Eikä se vieläkään omistajan mielestä kulkenut tarpeeksi, vaikka katuauto olikin...
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Sekalainen koeajoketju
Joskus vuonna kivi ja miekka sain painettua Furyllä varttimailin matalaan 14 sekuntiin ja olin iki-onnellinen! Vastaava suorituskyky riittäisi, olin jo vallan tyytyväinen esim. Käkkylän Northstarilla saavutettavaan suoraan-ajamisen suorituskykyyn. Yleensäkin kun koneen tuottamat hevosvoimalukemat ovat olleet päälle parin markan, olen ollut lähes järjestään semi tyytyväinen. Ne koneet, jotka ovat menneet 300 hp tuotolle, ovatkin jo olleet riittäviä. Nälkäni olisi näillä eväin tyydytetty. Sitten kun saisi vielä ajo-ominaisuudet kohdalleen (tähän asti on ollut melkein aina joko/tai)...
- Ciancarlo
- Viestit: 1935
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Re: Sekalainen koeajoketju
^^tuo on niin totta...omakin kippa tuntuu aika laiskalta, vaikka on varmasti kunnossa.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: Sekalainen koeajoketju
^ Mä en taasen muista, olenko kertaakaan käyttänyt tämän nykyisen kierroksia yli 4 tonnissa. Tällaisella ajotyylillä tehoa ja kulkua on siis ainakin riittävästi.
Miksi sitten 3.2 busso? No niiden äänien takia!
Miksi sitten 3.2 busso? No niiden äänien takia!
Re: Sekalainen koeajoketju
Sie pilaat sen hienon moottorin tollasella tussuttelulla. Vai eikö röntti riitä laittaa lapikasta suoraksi.
Makaroonia jo vuodesta -98
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: Sekalainen koeajoketju
^ Ei vaan enää jaksa. Eikä ole muutenkaan oikein varaa laulattaa, jos haluaa pysyä tulevissa töissä. Sitä paitsi, mie olen nykyään lähinnä jalkamiehenä - kuten tiedät. Toivottavasti eanna kenkii.
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Sekalainen koeajoketju
Perjantaista tähän päivään saakka olen ajellut -05 mallisella Punto 80 dynamicilla n. 550 km ja kyllä on näppärä auto pyöritellä, eihän tuolla viitsi mihinkään Kainuuseen saakka lähteä, mutta nurkissa erittäin asiallinen. Kulutus on reilusti alle 6 litran ja puoleentoista tonniin saisi, mittarissa 141 tkm., tosin takaluukussa painuma ja puskuri halki.
Menee ruttutukkuun, ostakoon joku sieltä hyvän ajoauton.
Menee ruttutukkuun, ostakoon joku sieltä hyvän ajoauton.
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Re: Sekalainen koeajoketju
Uudeko A6 3,0 diesel tuplaturbo farkku tuli koeajettua. 313hv, neliveto ja tomaatti. Varustepuolelta puolinahkasporttipenkit, navit, ilmajousitukset yms.
Ulkonäkö isoilla vanteilla ja s-line paketilla jopa miellyttävä, etenkin A6:ksi. Sisätilat vähintäänkin riittävän väljät ja kaikenmaailman nappulaa löytyi keskikonsolista. En jaksanut kovin tarkoin tutustua. Sisäpaketti oli ilmeisesti myös sporttipaketti, sillä puulistojen tilalla oli alumiinilistat. Ihan laadukkaan oloinen ilmestys kaikenkaikkiaan myös sisältä. Penkit sai säädettyä hyvin ja tukevasti.
Tekniikka olikin tuttu jo vastaavasta A7 mallista. Moottori on hieno, saundit erittäin epädieselmäiset ja suorastaan makeat. Audi lupaa suorituskyvyksi 0-100 5,3s, mikä on reilu 1900kg autolle melko hyvin. Kuitenkin 313hv ja 650Nm autoa hyvin liikutti, ja selän painumisesta penkkiin ja nopeusmittarista päätellen lukema voi paikkansa pitääkin. Muuten nopeuden kasvua ei juuri huomaa, auto ei mitenkään vikuroi, vaan ottaa vauhtia tasaisen varmasti. Ohjaus oli tarkka ja alusta mielyttävä mutta tunnokas. Melua ei nastarenkaista huolimatta kabiiniin 120+kmh vauhdissakaan kuulunut.
Ai niin, saattinhan me auto kertaallee hieman sutimaankin .
Kaiken kaikkiaan maukas peli käyttöautoksi olisi tuo. Hiljainen, mukava, ripeä, taloudellinen, hyvät tilat ja kohtuu sporttinen ajotuntuma. Toki tuon auton hinnalla ominaisuudet pitää jo kohdillaan ollakin. Ainut ongelma on sitten se, että yhdistettyä hauskanpitolaitetta + käyttöautoa tuosta ei saa. Toki kysymys kuuluu mistä saa. e90 m3? C63amg mersu? S5 sportback audi? joku muu (hinta alle 100te 0-2v vanhana alle 30tkm ajettuna)? Olihan nuo paikaltaankiihdytykset toki hauskoja, samoin varmaan ohitustilanteet, eli käytännössä niistä se ilo tuolla revitään.
No mutta edellä mainittuun toyotaan verrattuna täysin erilainen auto. 0-100 taittuu siis 3s nopeammin tällä perhevankkurilla, mutta paljon huomaamattomammin. Tosin ei taida nämä autot samasta ostajakunnasta kilpailla.
Ulkonäkö isoilla vanteilla ja s-line paketilla jopa miellyttävä, etenkin A6:ksi. Sisätilat vähintäänkin riittävän väljät ja kaikenmaailman nappulaa löytyi keskikonsolista. En jaksanut kovin tarkoin tutustua. Sisäpaketti oli ilmeisesti myös sporttipaketti, sillä puulistojen tilalla oli alumiinilistat. Ihan laadukkaan oloinen ilmestys kaikenkaikkiaan myös sisältä. Penkit sai säädettyä hyvin ja tukevasti.
Tekniikka olikin tuttu jo vastaavasta A7 mallista. Moottori on hieno, saundit erittäin epädieselmäiset ja suorastaan makeat. Audi lupaa suorituskyvyksi 0-100 5,3s, mikä on reilu 1900kg autolle melko hyvin. Kuitenkin 313hv ja 650Nm autoa hyvin liikutti, ja selän painumisesta penkkiin ja nopeusmittarista päätellen lukema voi paikkansa pitääkin. Muuten nopeuden kasvua ei juuri huomaa, auto ei mitenkään vikuroi, vaan ottaa vauhtia tasaisen varmasti. Ohjaus oli tarkka ja alusta mielyttävä mutta tunnokas. Melua ei nastarenkaista huolimatta kabiiniin 120+kmh vauhdissakaan kuulunut.
Ai niin, saattinhan me auto kertaallee hieman sutimaankin .
Kaiken kaikkiaan maukas peli käyttöautoksi olisi tuo. Hiljainen, mukava, ripeä, taloudellinen, hyvät tilat ja kohtuu sporttinen ajotuntuma. Toki tuon auton hinnalla ominaisuudet pitää jo kohdillaan ollakin. Ainut ongelma on sitten se, että yhdistettyä hauskanpitolaitetta + käyttöautoa tuosta ei saa. Toki kysymys kuuluu mistä saa. e90 m3? C63amg mersu? S5 sportback audi? joku muu (hinta alle 100te 0-2v vanhana alle 30tkm ajettuna)? Olihan nuo paikaltaankiihdytykset toki hauskoja, samoin varmaan ohitustilanteet, eli käytännössä niistä se ilo tuolla revitään.
No mutta edellä mainittuun toyotaan verrattuna täysin erilainen auto. 0-100 taittuu siis 3s nopeammin tällä perhevankkurilla, mutta paljon huomaamattomammin. Tosin ei taida nämä autot samasta ostajakunnasta kilpailla.
- jansku
- Viestit: 517
- Liittynyt: 02 Huhti 2007, 16:10
- Car(s): VW Polo GT + VW Tiguan (ex; 156 1.8ts, 206CC, Mini One, C4 VTS, A2, A3 2.0tdi, Mini one, Mini Cooper S clubman, VW Polo, VW Polo, A4)
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Sekalainen koeajoketju
Paitsi et Avensis lämpenis varmasti nopeammin kun Anelsonin farkku, se fiilis kun ajaa neljä vuotta vanhalla autolla mikä ei käytännössä lämpene juurikaan reilun 40km matkalla...Sama se oli aikoinaan pari vuotta vanhas Minissäkin, saksalaiset insinööritRasvis kirjoitti:Minä olen ihmetellyt ihan samaa. Mutta vaikka minusta rahalle saa aika heikosti vastinetta, ei suuri yleisö taida olla samaa mieltä. Yhtenä aamuna ajelin Tsadiin päin jälkimmäisessä ns. toimihenkilöaallossa, ja perstuntumalta yleisin automerkki vaikutti olevan Audi. Pääosin uudehkoja aanelosia ja -kutosia.jansku kirjoitti:miksi maksaa reilu 40teur "avensiksesta"?
itken mielummin alfa romeossa kuin toyotassa
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Sekalainen koeajoketju
^B7 vai B8 (B8 Avant kun tuli just passelisti kesälle 2008)? Mun työsuhde-B8 (2.0TDI '08) lämpes vähän merkeleesti nopeemmin ja paremmin kuin sitä edeltänyt työsuhde-B7 (1.9TDI'06), vaikka kulutti ~litran vähempi satkulle. Etenkin sisäilmassa sen huomas, se sähkövastus ilmakanavassa teki ihmeitä.
...vaan silti on mukava todeta perään, että tuo 159 lämpiää pirusti paremmin .
...vaan silti on mukava todeta perään, että tuo 159 lämpiää pirusti paremmin .
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- jansku
- Viestit: 517
- Liittynyt: 02 Huhti 2007, 16:10
- Car(s): VW Polo GT + VW Tiguan (ex; 156 1.8ts, 206CC, Mini One, C4 VTS, A2, A3 2.0tdi, Mini one, Mini Cooper S clubman, VW Polo, VW Polo, A4)
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Sekalainen koeajoketju
En noista beetoista tiedä paljoa mutta kesän lapsi tuo taitaa olla, eli ei sitä vanhaa korisarjaa vaan sitä uutta ledeillä sun muilla "muka hienouksilla" ja business mallilla (ei kuitenkaan aleta liikaa kehuskelee eli ei B9) ja jep, tuolla rutikuivalla 2.0 tdillä painellaan. No onneksi menee kohta vaihtoon joten nelikkoa odotellessa :> Ja toki toi puolikasaudi eli oikeastaan volkkari lämpenee paljon nopeammin, toki onhan niissä kokoeroakin mutta silti vissi ero siinä lämpeneekö ollenkaan vai parin kilsan jälkeen.Polforea kirjoitti:^B7 vai B8 (B8 Avant kun tuli just passelisti kesälle 2008)? Mun työsuhde-B8 (2.0TDI '08) lämpes vähän merkeleesti nopeemmin ja paremmin kuin sitä edeltänyt työsuhde-B7 (1.9TDI'06), vaikka kulutti ~litran vähempi satkulle. Etenkin sisäilmassa sen huomas, se sähkövastus ilmakanavassa teki ihmeitä.
...vaan silti on mukava todeta perään, että tuo 159 lämpiää pirusti paremmin .
itken mielummin alfa romeossa kuin toyotassa
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Sekalainen koeajoketju
Hiukan offtopic, joten pahoittelut, MUTTA toisen työnantajani ex-työkulkine oli hiukan raskaammin....hmmmm...."ohjelmoitu" eurooppalaisvalmisteinen pakettiauto, josta irtosi myöhemmässä evoluutiossa yli 200hv. Ei nyt ehkä maatamullistavasti, mutta myönnän ajaneeni kerran k.o yksilöllä yli 200km/h (-häpeää -) ja 3/4 vaihteiden kiihtyvyyksillä jätti kevyesti kaikki kaupparatsujen veeseiskakymppiset deevitoset tms.....kulku oli siis melko säädytöntä kun tosiaan puhutaan tavarankuljettimesta, mutta siltikin se pieni paholainen siellä toisella olkapäällä huuti kokoajan; "Ei riitä!!!!!!"... ...Karpo kirjoitti:Huonoin juttu tuossa tehon/nopeuden kaipuussa on se että mikään ei koskaan riitä.
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Sekalainen koeajoketju
^
Näyttää hienolta kun tulee Transit-mies?
-Tazio
Näyttää hienolta kun tulee Transit-mies?
-Tazio
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Sekalainen koeajoketju
^ Oli muuten vielä SPORT-Van.....
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
- jansku
- Viestit: 517
- Liittynyt: 02 Huhti 2007, 16:10
- Car(s): VW Polo GT + VW Tiguan (ex; 156 1.8ts, 206CC, Mini One, C4 VTS, A2, A3 2.0tdi, Mini one, Mini Cooper S clubman, VW Polo, VW Polo, A4)
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Sekalainen koeajoketju
3.0tdi A4 nelivedolla (B8)...se fiilis ku tuut kiihdytyskaistan mutkaan ja voit huoletta painaa kaasun pohjaan...taisin rakastua ensimmäistä kertaa elämässäni....nyt alla Q3 nelivedolla eikä se vastaa millään tapaa tuota edellämainittua...kaiken lisäks se on viel erittäin ruma. Lähtenee vaihtoon samantien
itken mielummin alfa romeossa kuin toyotassa
- flapjack
- Viestit: 473
- Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
- Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
- Paikkakunta: Oulu
Re: Sekalainen koeajoketju
Sijaisauto: Fiat Grande Punto, jotain vuokraamon vuosikertaa ja joku bensakone.
Ensivaikutelma heti oven sulkemisen kohdalta: hirveä peltikoppero. Kaikki rapina ja roiske kuuluu läpi ja tuntuu kuin olisi istunut 80-luvun Fiestaan. Ohjaus ei paina yhtään mitään ja selvisikin että tehostimessa on joku city-moodi. Pois kääntämällä palataan odotettuun. Tekee pari ihmeellista tasajalkapomppausta jokaisesta töyssystä. Seurailee uria. Parin sadan kilometrin jälkeen penkit kipeyttää jo selkää.
Muutaman päivän ajelun jälkeen kuitenkin huomaa että varmasti ihan kelvollinen kulkuväline. Kaikki toimii, ulos näkee, kompakti mitoiltaan ja sisätilaakin on. Ainakin minusta myös melkein mukavan näköinen ulkoa. Konepellin alla on tilaa. Ei tule kuitenkaan ikävä enkä haluaisi omaan laskuun olla tämän kanssa tekemisissä, mutta ei voi pahemmin haukkuakaan.
Ensivaikutelma heti oven sulkemisen kohdalta: hirveä peltikoppero. Kaikki rapina ja roiske kuuluu läpi ja tuntuu kuin olisi istunut 80-luvun Fiestaan. Ohjaus ei paina yhtään mitään ja selvisikin että tehostimessa on joku city-moodi. Pois kääntämällä palataan odotettuun. Tekee pari ihmeellista tasajalkapomppausta jokaisesta töyssystä. Seurailee uria. Parin sadan kilometrin jälkeen penkit kipeyttää jo selkää.
Muutaman päivän ajelun jälkeen kuitenkin huomaa että varmasti ihan kelvollinen kulkuväline. Kaikki toimii, ulos näkee, kompakti mitoiltaan ja sisätilaakin on. Ainakin minusta myös melkein mukavan näköinen ulkoa. Konepellin alla on tilaa. Ei tule kuitenkaan ikävä enkä haluaisi omaan laskuun olla tämän kanssa tekemisissä, mutta ei voi pahemmin haukkuakaan.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
- Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
Opel Manta A 1900 DeLuxe -71
BMW 218i Active Tourer -15 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Sekalainen koeajoketju
Samaa ihmettelin Italian reissulla marraskuussa vuokra-Puntostamme. Tasaisen näköisellä moottoritielläkin oli pomppuja ja jousitus teki sellaisen tuntuman, kuin autossa olisi tosi lyhyt akseliväli ja samoin olemattomat joustovarat.flapjack kirjoitti:Sijaisauto: Fiat Grande Punto, jotain vuokraamon vuosikertaa ja joku bensakone.
Tekee pari ihmeellista tasajalkapomppausta jokaisesta töyssystä.
Ehkä tuo on peruja jo Tipon ajoilta. Meillä oli aikoinaan -90 mallinen Tipo 1,6 TwinCam ja se oli muuten todella hieno auto ajaa, mutta sen jousitus oli kummallinen pompotin ajoittain ihan tasaisen näköisellä tiellä. Kuoppaiset tiet taas meni ihan hyvin... ja lumipolanteinen tie uusilla Hakkapeliitoilla oli ihan järjettömän makea ajaa - ei hakenut eikä huojunut, mikä tuntui ihan ihmeelliseltä (ainakin -90 luvun alussa..).
Viimeksi muokannut peksu, 03 Tammi 2013, 09:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- flapjack
- Viestit: 473
- Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
- Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
- Paikkakunta: Oulu
Re: Sekalainen koeajoketju
Huojumista siinä ei muuten tosiaan tuntunut, ainakaan samalla tavalla kuin joskus lainaillussa C3:ssa joka tuntui vaappuvan menosuunnassa eestaas aina kun oli mahdollista. Sille kuuluu muistissa myös laiskimman koneen arvonimi jostain syystä. No, poislukien ehkä 244 dl Volvo joka ei vaihtanut enää jossain vaiheessa sähköllä ylivaihdetta ja jaksoi nelosella kulkea max 80 km/h tasamaalla.peksu kirjoitti: Samaa ihmettelin Italian reissulla marraskuussa vuokra-Puntostamme. Tasaisen näköisellä moottoritielläkin oli pomppuja ja jousitus teki sellaisen tunutman, kuin autossa olisi tosi lyhyt akseliväli ja samoin olemattomat joustovarat.
Ehkä tuo on peruja jo Tipon ajoilta. Meillä oli aikoinaan -90 mallinen Tipo 1,6 TwinCam ja se oli muuten todella hieno auto ajaa, mutta sen jousitus oli kummallinen pompotin ajoittain ihan tasaisen näköisellä tiellä. Kuoppaiset tiet taas meni ihan hyvin... ja lumipolanteinen tie uusilla Hakkapeliitoilla oli ihan järjettömän makea ajaa - ei hakenut eikä huojunut, mikä tuntui ihan ihmeelliseltä (ainakin -90 luvun alussa..).
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Sekalainen koeajoketju
S60 T6 Polestar.
Kyllä tuo uusi kuuskymppinen on aika hyvä auto ja tuolla voimalinjalla vallan hulppea laitos.
Kiinnostavampi kuin saksalaiset, vaan aika kaukana omien resurssien ulottumattomissa.
Kyllä tuo uusi kuuskymppinen on aika hyvä auto ja tuolla voimalinjalla vallan hulppea laitos.
Kiinnostavampi kuin saksalaiset, vaan aika kaukana omien resurssien ulottumattomissa.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Re: Sekalainen koeajoketju
Laitetaan tähän topickiin tämä "koeajo".
Reilu 2000 km takana Toyota Camryn ratin takana. Tämä Toyotan "lippulaiva" (?) oli parisen vuotta vanha Hertzin omistuksessa oleva 60 000 km ajettu vuokra-auto 2.4 l koneella.
Ensimmäiset mielipiteet, hyvin muovinen sisusta - harmaa muovi ja kustannustehokkuus huokui kabiinista. Esimerkiksi etupenkkeihin ei oltu turhaan tehty mitään sivuttaistukea haittamaan auton penkille istumista.
Sitten kun käynnisti moottorin ja lähti ajamaan. Noh, automaatti oli ihan näppärä kaupunkiajossa, mutta moottoritiellä ja isommissa ylämäissä haki hieman oikeaa vaihdetta. Ajettavuus oli erittäin tunnoton, ratissa taisi olla noin viisi senttimetriä välystä. Sitten kun piti ajaa tiukempaa mutkatietä niin tuli kyllä ajettavuuden heikkoudet esiin, ei ollut mitenkään mielekästä puuhaa vääntää rattia.
Summa summarum, nyt ymmärrän minkä takia Toyota-kuskit ajaa kahdella kädellä ratista pitäen moottoritiellä. Positiivisena asiana mainittakoon erittäin hienot maisemat, jotka näkyivät tämän auton tuulilasin läpi.
Reilu 2000 km takana Toyota Camryn ratin takana. Tämä Toyotan "lippulaiva" (?) oli parisen vuotta vanha Hertzin omistuksessa oleva 60 000 km ajettu vuokra-auto 2.4 l koneella.
Ensimmäiset mielipiteet, hyvin muovinen sisusta - harmaa muovi ja kustannustehokkuus huokui kabiinista. Esimerkiksi etupenkkeihin ei oltu turhaan tehty mitään sivuttaistukea haittamaan auton penkille istumista.
Sitten kun käynnisti moottorin ja lähti ajamaan. Noh, automaatti oli ihan näppärä kaupunkiajossa, mutta moottoritiellä ja isommissa ylämäissä haki hieman oikeaa vaihdetta. Ajettavuus oli erittäin tunnoton, ratissa taisi olla noin viisi senttimetriä välystä. Sitten kun piti ajaa tiukempaa mutkatietä niin tuli kyllä ajettavuuden heikkoudet esiin, ei ollut mitenkään mielekästä puuhaa vääntää rattia.
Summa summarum, nyt ymmärrän minkä takia Toyota-kuskit ajaa kahdella kädellä ratista pitäen moottoritiellä. Positiivisena asiana mainittakoon erittäin hienot maisemat, jotka näkyivät tämän auton tuulilasin läpi.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Sekalainen koeajoketju
Niin sitä pitäisikin, mutta ei nyt takerruta yksityiskohtiinvto kirjoitti:Summa summarum, nyt ymmärrän minkä takia Toyota-kuskit ajaa kahdella kädellä ratista pitäen moottoritiellä.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: Sekalainen koeajoketju
Pösön kestotesti jatkui, koska Alfa oli penkin rungon vaihdossa. Nyt oli tarjolla hopeinen yksilö, joka tuntui paremmin kasatulta kun edellinen versio. Hälyääniä kojelaudasta yms. kuului selkeästi vähemmän. Muut ominaisuudet tulikin kuitattua edellisellä testirupeamalta, joten keskitytään talviominaisuuksiin. Ensimmäinen huomio kiinnittyi penkinlämmittimien puuttumiseen. En meinannut uskoa, että v. 2012 rekisteröidyssä autossa ei ole tämmöistä perusvarustusta, mutta viiden minuutin könyämisen jälkeen oli pakko uskoa asia. (Tai sit käyttökytkin oli piilotettu vielä Alfaakin ovelammin). Puhallin oli selkeäkäyttöinen ja piti lasin auki kovalla pakkasella; jaloilla tuli selkeästi viileä.Farina kirjoitti:Peugeot 107 1.0 vm 2012, ajettu 12tkm
Huollon sijaisautoksi oli tarjolla aito Peugeot (=Toyota Aygo). Pirteänsininen väri istui sympaattisen näköisen pikkuautoon kun se kuuluisa nyrkki silmään. Sisälle istuttaessa ensimmäinen huomio kiinnittyi peltisiin ja korinvärisiin oviin ja siihen kuinka ovi helähti kun sen kiskaisi kiinni. Vaikka 107 onkin omaa sukua Toyota, niin mielikuva vanhasta Pösö 104:stä tai Citroen Visasta oli suuri. Kojelauta muovineen oli ämpärimuovista seuraavaa laatua, enkä tarkoita että paremmasta materiaalista olisi kyse. Tuulilasin huurteenpoistosta ei tullut mitään, joten jouduin kuivaamaan käsin lasia, jotta näkyvyys olisi taattu. Tällä autolla ei kolaria tekisi mieli ajaa, joten turvallisuus ennen kaikkea.
Koneen käynnistys toi mukavan kolmipyttyisen pörinän ja kaasuttelu nosti hymyn korviin. Tämähän kuulostaa ihan ralliautolta. Vaihdekeppiin tarttuminen vei innon. Toyotalta lienee jäänyt -87 Hiacen keppejä ylitse ja ne on päätetty hävittää tämän auton mukana. Hiacemainen kepin pituus ja tuntuma oli tallella, mutta sain arvottua ensimmäisen pykälän. Liikkeellelähtö oli helppoa, kytkin-kaasu-yhdistelmä oli looginen. Vaihtaminen ei.
Kiihtyvyys kahdella ekalla vaihteella oli suorastaan riuskaa. Viereiset autot jäi viivalle seisomaan, kun polkaisi pedaalin lattiaan. Hauska pörinä saatteli menoa. Pitkällä matkalla mahtaa hymy hyytyä meteliin, koska kaikki muutkin äänet kuuluivat todella selvästi sisään. Jopa vesilammikon vesien loiskuminen kuului kun avoveneessä.
Ohjaus oli periaatteessa hyvin keskittävä ja ohjausvastekin lähellä realistista. Ohjaustuntuma ei silti ollut paras mahdollinen, mutta ihan kelvollinen kaupunkiautoon. Tiloja en lähde kommentoimaan, koska ne eivät olleet relevantteja käytössäni, mutta olisivat voineet edes kunnon istuimen kuskille laittaa. Nyt se oli mallia lypsyjakkara ja ei missään nimessä sovellu pitkille matkoille.
Kaupunkiautot on kaupunkiautoja, mutta lieneekö tämmöiselle käyttöä Suomessa ikinä? Yhtään metropolia ei täällä ole ja Hesan kehäteilläkin ajellaan 80-100km/h-nopeuksia, joita 107:lla ei varmasti mielellään ajele.
Pörinät ja riuska kiihtyvyys oli tallella ja kun samalla etupään pito oli yllättävänkin hyvä, Pösö lähti viivalta todella riuskasti. Pelkoa stumppaamisesta valoihin ei ole, kun pakoäänet kuuluvat suoraan takalasista läpi. Ohjauksesta puuttuu paras tuntuma, mutta muuten nyrkinkokoisessa autossa on "vanhaa hyvää persetuntumaa", eli alusta välittää tietoa liukkaudesta kuljettajalle asti. Reiluilla mutkanopeuksilla taipumus puskemiseen tuli selkeästi ilmi. Näin lyhyellä akselivälillä yliohjautuminen olisikin kohtalokasta ja täyttäisi nopeasti ohjaamon käsillä. Luistonestovalo vilkkui ärhäkästi kun lumisella tiellä polki reilummin. Suureksi "iloksi" ajovakaudenjärjestelmää ei sentään löytynyt, jolloin käsijarrulla pystyi muuttamaan suuntaa rivakastikin.
Tämmöisellä kopilla ei periaatteessa tee Suomen talvessa mitään, mutta mieleen tuli vääjäämättä jäärata-ajo. Rehellinen perstuntuma, pienet ulkomitat, ketteryys ja räyhäkät pörinät olisivat varmasti lystikäs kokonaisuus vanhan hyvän ajan harrastuksessa. Vielä kun ajonvakautusjärjestelmän saisi disaploitua, niin avot!
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Sekalainen koeajoketju
Noin niinkuin pögöteistä yleisesti;
Itselläni ollut nyt vähän pitempiaikaisessa "koeajossa" tuo 207. Talviominaisuuksista sanon ihan samaa kuin ylläoleva: lähtee suht iloisesti, paitsi pöperössä ja jäällä (kitkat). Ohjaustuntuma on hyvä, mutta "jokin" puuttuu. Ja alusta välittää ihan hyvin tietoa liukkaudesta, välillä jopa vähän liiaksi. Pelottaa ihan oikeasti kulkea isommallakin tiellä, kun auto kirkuu perseenläpi "nyt on liukasta, älä nyt jumal*uta aja näin lujaa!"...
Itselläni ollut nyt vähän pitempiaikaisessa "koeajossa" tuo 207. Talviominaisuuksista sanon ihan samaa kuin ylläoleva: lähtee suht iloisesti, paitsi pöperössä ja jäällä (kitkat). Ohjaustuntuma on hyvä, mutta "jokin" puuttuu. Ja alusta välittää ihan hyvin tietoa liukkaudesta, välillä jopa vähän liiaksi. Pelottaa ihan oikeasti kulkea isommallakin tiellä, kun auto kirkuu perseenläpi "nyt on liukasta, älä nyt jumal*uta aja näin lujaa!"...
-
- Viestit: 897
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
- Paikkakunta: Espoo
Re: Sekalainen koeajoketju
Fiat 500L, 1.3 Diesel. Minkäköhän takia tämmöinenkin kapistus on tehty? En ole löytänyt vielä montaa syytä miksi tämän pienehkön tila-auton hankkisin, jos nyt ylipäänsä tämän tyylistä autoa pitäisi hankkia. Normi 500 on sentään retron näköinen, mutta tämä on vain kummallinen laatikko.
Penkki, ei tukea sitten tasan mihinkään suuntaan. Muistuttaa ominaisuuksiltaan lähinnä lypsyjakkaraa. Tarvitsisi nelipistevyöt, että tässä pysyisi tiukemmassa kurvissa.
Vaihteensiirto, yhtä täsmällinen kuin -81 1.3 Horisontissa, paitsi että keppiin on saatu vielä kumimaisempi "tuntuma" ja kytkimellä täytyy joskus pyöräyttää rattaita, että pykälä menee päälle. Ajettuhan tällä on jo 2500 km.
Nippelit ja nappelit, kaikki on jotenkin kaukana ja lypsyjakkaralla istuessa tulee fiilis, että on jotenkin ulkopuolisena koko autossa. Oikein mikään ei istu käteen. Viimeisenä uusiokäytön saanut keittiökauha, joka toimittaa käsijarrukahvan virkaa.
1.3 diesel on 1.3 diesel. Vääntöä siihen on kyllä onnistuttu loihtimaan kummasti, mutta muuten on normi työkaluvaikutelma.
Tavaratila, pieni. Keskikokoinen matkalaukku ja reppu, ei sinne juuri muuta isompaa sitten enää sovi.
Valitan, Hertz Düsseldorf, tämä ei nyt maistunut.
Penkki, ei tukea sitten tasan mihinkään suuntaan. Muistuttaa ominaisuuksiltaan lähinnä lypsyjakkaraa. Tarvitsisi nelipistevyöt, että tässä pysyisi tiukemmassa kurvissa.
Vaihteensiirto, yhtä täsmällinen kuin -81 1.3 Horisontissa, paitsi että keppiin on saatu vielä kumimaisempi "tuntuma" ja kytkimellä täytyy joskus pyöräyttää rattaita, että pykälä menee päälle. Ajettuhan tällä on jo 2500 km.
Nippelit ja nappelit, kaikki on jotenkin kaukana ja lypsyjakkaralla istuessa tulee fiilis, että on jotenkin ulkopuolisena koko autossa. Oikein mikään ei istu käteen. Viimeisenä uusiokäytön saanut keittiökauha, joka toimittaa käsijarrukahvan virkaa.
1.3 diesel on 1.3 diesel. Vääntöä siihen on kyllä onnistuttu loihtimaan kummasti, mutta muuten on normi työkaluvaikutelma.
Tavaratila, pieni. Keskikokoinen matkalaukku ja reppu, ei sinne juuri muuta isompaa sitten enää sovi.
Valitan, Hertz Düsseldorf, tämä ei nyt maistunut.
Re: Sekalainen koeajoketju
Poimin olennaisen koeajon arviosta. Nauratti kyllä.Monza kirjoitti:.. laatikko .. lypsyjakkara .. Vaihteensiirto, yhtä täsmällinen kuin -81 1.3 Horisontissa .. keittiökauha ..
Re: Sekalainen koeajoketju
Opel Mokka 4x4. Ei säväyttänyt, tuo 150 heppainen turbomoottori vaikuttaa ko. autoon turhaan nuhaiselta kulkineelta, jos oikeasti haluaa vauhtia ja sujuvuutta. Start & Stop automatiikka tosin pelitti hyvin siitä pojot. Kohtuuhiljainenkin on, mutta vähän turhan pieni 186-senttiselle ihmiselle (tai sitten se penkki tekee sen). Aika perus Opeliahan tuo, melkein kuin Astrassa istuisi, mut hivenen korkeammalla vaan. Neliveto toimii ihan jees, mitä tuli koitettua lumisessa maastossa, muttei se nyt mikään pelastava vehje tolla ole. Hauska auto, muttei herättänyt omistamisen halua.
-
- Viestit: 897
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
- Paikkakunta: Espoo
Re: Sekalainen koeajoketju
Hertz:in koeajosikermä!
Tässä viimeisen vuoden aikana kun on tullut keikkaa Saksaan jonkun verran, niin laitanpa muutamalla rivillä poikkitieteellisen vertailun Hertz:in compact, eli Golf luokan autoista. Koeajomatkaa on tullut tyypillisesti 300-500 km ja kuinka ollakaan painottuen autobaanaolosuhteisiin, jotka tässä vertailussa ovat siis hyvinkin merkittäviä.
Aloitetaan voittajasta.
1. Opel Astra, 2.0 CDTI Sports Tourer, Turbodiesel
Ooppeli sai niukasti kärkipaikan voimakkaan koneen ja hyvän varustelun ansiosta. Tähän yksilöön oli laitettu sporttipenkkiä ja muuta pientä mukavaa. Meno autobaanalla oli tukevaa ja perusautosta ei liiemmin mitään ärsyttävää löytynyt.
2. Ford Focus, 1.6 Wagon, Bensaturbo
Focus hävisi niukasti kärkipaikan Ooppelille lähinnä huojakkaan menon vuoksi suuremmissa nopeuksissa. Muuten Focus miellyttää tukevana perusautona, missä kaikki on kohdallaan ja tässä bensaturbossa oli mukavasti potkua vielä reippaissa motarinopeuksissa.
3. Ford Focus, 1.6 Wagon, Turbodiesel
Sama jämäkkä perusauto. 1.6 turbodiesel vie baanalla Focusta suhteellisen pontevasti eteenpäin, mutta kaupungissa dieseli on vähän karkea, kankea ja työkalunomainen.
4. Ford B-Max, 1.6, Turbodiesel
Korkea "Focus". En oikein ymmärrä näitä minitila-autoja. Neljän hengen testiryhmämme mielestä tilaa ei ollut. Tilaa lienee enemmän ainostaan ylöspäin, missä sitä kait harvemmin lisää tarvitsee. Muuten auto on kuin Focus, vähän kiikkerämpi vain. Ehkä nämä korkeat minitilat on tarkoitettu klaustrofobisille ihmisille.
5. VW Golf, 1.6 Variant, Bensavapari
Golfin testi jo parin vuoden takaa, eli edellistä versiota. Samaa perustasoa kuin Oppeli ja Foordi, ei näissä isoa eroa ole. Mieleen jäi liikaa tehostettu tunnoton ohjaus ja hengetön kone.
6. Chevrolet Cruze, 1.8, Bensavapari
Tällä GM:n "maailmanautolla" ajettiin lähinnä 150 km baanaa edestakaisin. Ei jäänyt mitää mainittavaa mieleen. Hajuton ja mauton. Kone taitaa olla jotain Ooppelin peruja, koska käy karkeasti isommilla kierroksilla. Ei sytyttänyt tämä peli suuntaan eikä toiseen.
7. Hyundai i30, 1.4, Bensavapari
Lähtökohtaisesti meinasin tyrmätä Korean poikien tuotoksen, mutta ei se nyt huono ole. Peli on tukevan oloisesti tehty ja kaikki on suunnilleen kohdallaan. 1.4 bensavapari on mikä on, mutta se kuitenkin kuljettaa tätä koppaa olosuhteisiin nähden kohtullisesti. Autobaanan kolmas kaista on käyttökelpoinen, koska peli kelaa 160 km/h kohtuuajassa ja huippuakin 180. Suurin puute Hundaissa isoissa nopeuksissa on järkyttävä sivutuuliherkkyys. Rekasta kun painaa ohi 50 km/h nopeuserolla, niin koskaan ei puuskan kohdalla tiedä mihin suuntaan Hundai loikkaa.
8. Opel Astra, 1.4, Sports Tourer, Bensavapari
Hinnat alkaen malli, aivan järkyttävän aneeminen laite. Vaikka autosta näimmä saa aivan kelvollisen kulkineen, kun sen vain varustaa kunnon moottorilla ja muulla tilbehöörillä, niin se voidaan myös pilata aivan alitehoisella koneella. Kolmannelle kaistalle tällä ei ole mitään asiaa baanalla ilman 1 km "kiihdytystä". Auto jossa kiihtyvyyttä ei tunne millään vaihteella. Luulin ensimmäisen yksilön olevan "rikki", mutta kaksi seuraavaa autoa olivat tasalaatuisia. Ei mene, ei.
9.Fiat 500L, 1.3, Turbodiesel
Ja niukasti perää pitää tämä koppifiiu. Tuoreita kommentteja tässä ketjussa, ei vain napannut.
10. Vertailun ulkopuolelta yksi intermediate luokan varaus, jonka tiski upgradesi luxuryyn. Ruudusta löytyi Bimmer 520d.
Tästä ei matkavaunu paljoa parane. En löytänyt autosta juuri mitään huonoa, paitsi että se on iso. Parkkipaikoilla kaikista tutkista on todella hyötyä. Iso bimmer menee baanaa kuin luotijuna ja vaikka viissataseen kuuluisi kutoskone, niin tuo pikkudieselkin kuljettaa tuota laivaa melko pontevasti. 200 todellista kelaantuu mittariin vaivatta ja meno on edelleen vakaata ja hiljaista. Huippuja en alkanut talvirenkailla kokeilemaan. Varusteisiin kun oli ruksattu pehmeää nahkaa, tutkaa, GPS:ää, säädettävää alustaa, kattoluukkua, jne. niin tämä on yksi parhaista autoista mitä olen koskaan ajanut. No täytyy sen toki ollakin, kun listahinta lähtee jostain 50k€ ja noilla varusteilla varmaan kymppi lisää. Kotimaisia bimmer taksareita kun olen takapenkiltä jututtanut, niin ei taida vain olla tuo nelosdiesel ammattikäytössä niitä lujimpia koneita. Silti ottaisin omaksi
---
Baanalla tarvitaan siis turbovoimaa, pienten bensavapareiden aika on auttamatta ohi! Valitettavasti Saksan vuokraamot pilaavat useimman osan autoista kesälläkin noilla four season renkailla. Luulisin, että meno isommissa nopeuksissa on monella autolla huojakkaa niiden takia.
Tässä viimeisen vuoden aikana kun on tullut keikkaa Saksaan jonkun verran, niin laitanpa muutamalla rivillä poikkitieteellisen vertailun Hertz:in compact, eli Golf luokan autoista. Koeajomatkaa on tullut tyypillisesti 300-500 km ja kuinka ollakaan painottuen autobaanaolosuhteisiin, jotka tässä vertailussa ovat siis hyvinkin merkittäviä.
Aloitetaan voittajasta.
1. Opel Astra, 2.0 CDTI Sports Tourer, Turbodiesel
Ooppeli sai niukasti kärkipaikan voimakkaan koneen ja hyvän varustelun ansiosta. Tähän yksilöön oli laitettu sporttipenkkiä ja muuta pientä mukavaa. Meno autobaanalla oli tukevaa ja perusautosta ei liiemmin mitään ärsyttävää löytynyt.
2. Ford Focus, 1.6 Wagon, Bensaturbo
Focus hävisi niukasti kärkipaikan Ooppelille lähinnä huojakkaan menon vuoksi suuremmissa nopeuksissa. Muuten Focus miellyttää tukevana perusautona, missä kaikki on kohdallaan ja tässä bensaturbossa oli mukavasti potkua vielä reippaissa motarinopeuksissa.
3. Ford Focus, 1.6 Wagon, Turbodiesel
Sama jämäkkä perusauto. 1.6 turbodiesel vie baanalla Focusta suhteellisen pontevasti eteenpäin, mutta kaupungissa dieseli on vähän karkea, kankea ja työkalunomainen.
4. Ford B-Max, 1.6, Turbodiesel
Korkea "Focus". En oikein ymmärrä näitä minitila-autoja. Neljän hengen testiryhmämme mielestä tilaa ei ollut. Tilaa lienee enemmän ainostaan ylöspäin, missä sitä kait harvemmin lisää tarvitsee. Muuten auto on kuin Focus, vähän kiikkerämpi vain. Ehkä nämä korkeat minitilat on tarkoitettu klaustrofobisille ihmisille.
5. VW Golf, 1.6 Variant, Bensavapari
Golfin testi jo parin vuoden takaa, eli edellistä versiota. Samaa perustasoa kuin Oppeli ja Foordi, ei näissä isoa eroa ole. Mieleen jäi liikaa tehostettu tunnoton ohjaus ja hengetön kone.
6. Chevrolet Cruze, 1.8, Bensavapari
Tällä GM:n "maailmanautolla" ajettiin lähinnä 150 km baanaa edestakaisin. Ei jäänyt mitää mainittavaa mieleen. Hajuton ja mauton. Kone taitaa olla jotain Ooppelin peruja, koska käy karkeasti isommilla kierroksilla. Ei sytyttänyt tämä peli suuntaan eikä toiseen.
7. Hyundai i30, 1.4, Bensavapari
Lähtökohtaisesti meinasin tyrmätä Korean poikien tuotoksen, mutta ei se nyt huono ole. Peli on tukevan oloisesti tehty ja kaikki on suunnilleen kohdallaan. 1.4 bensavapari on mikä on, mutta se kuitenkin kuljettaa tätä koppaa olosuhteisiin nähden kohtullisesti. Autobaanan kolmas kaista on käyttökelpoinen, koska peli kelaa 160 km/h kohtuuajassa ja huippuakin 180. Suurin puute Hundaissa isoissa nopeuksissa on järkyttävä sivutuuliherkkyys. Rekasta kun painaa ohi 50 km/h nopeuserolla, niin koskaan ei puuskan kohdalla tiedä mihin suuntaan Hundai loikkaa.
8. Opel Astra, 1.4, Sports Tourer, Bensavapari
Hinnat alkaen malli, aivan järkyttävän aneeminen laite. Vaikka autosta näimmä saa aivan kelvollisen kulkineen, kun sen vain varustaa kunnon moottorilla ja muulla tilbehöörillä, niin se voidaan myös pilata aivan alitehoisella koneella. Kolmannelle kaistalle tällä ei ole mitään asiaa baanalla ilman 1 km "kiihdytystä". Auto jossa kiihtyvyyttä ei tunne millään vaihteella. Luulin ensimmäisen yksilön olevan "rikki", mutta kaksi seuraavaa autoa olivat tasalaatuisia. Ei mene, ei.
9.Fiat 500L, 1.3, Turbodiesel
Ja niukasti perää pitää tämä koppifiiu. Tuoreita kommentteja tässä ketjussa, ei vain napannut.
10. Vertailun ulkopuolelta yksi intermediate luokan varaus, jonka tiski upgradesi luxuryyn. Ruudusta löytyi Bimmer 520d.
Tästä ei matkavaunu paljoa parane. En löytänyt autosta juuri mitään huonoa, paitsi että se on iso. Parkkipaikoilla kaikista tutkista on todella hyötyä. Iso bimmer menee baanaa kuin luotijuna ja vaikka viissataseen kuuluisi kutoskone, niin tuo pikkudieselkin kuljettaa tuota laivaa melko pontevasti. 200 todellista kelaantuu mittariin vaivatta ja meno on edelleen vakaata ja hiljaista. Huippuja en alkanut talvirenkailla kokeilemaan. Varusteisiin kun oli ruksattu pehmeää nahkaa, tutkaa, GPS:ää, säädettävää alustaa, kattoluukkua, jne. niin tämä on yksi parhaista autoista mitä olen koskaan ajanut. No täytyy sen toki ollakin, kun listahinta lähtee jostain 50k€ ja noilla varusteilla varmaan kymppi lisää. Kotimaisia bimmer taksareita kun olen takapenkiltä jututtanut, niin ei taida vain olla tuo nelosdiesel ammattikäytössä niitä lujimpia koneita. Silti ottaisin omaksi
---
Baanalla tarvitaan siis turbovoimaa, pienten bensavapareiden aika on auttamatta ohi! Valitettavasti Saksan vuokraamot pilaavat useimman osan autoista kesälläkin noilla four season renkailla. Luulisin, että meno isommissa nopeuksissa on monella autolla huojakkaa niiden takia.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Sekalainen koeajoketju
http://www.laakkonen.fi/auto/HBZ-930/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tollasta tuli sörkittyä. Heti aluksi huomaa, että ei ole mikään pikkuauto, varman oloinen, mutta ei tunnu kankealta - muistutti kovasti omaa autoa. Sisusta on tuttua Hondaa, japanilaisuuden huomaa: Kaikki toimii omilla nappuloilla, valikoita tai toimintoja ei tarvitse kaivella. Muovia löytyy, mutta vaikka 'koriste listat' loistaa poissa oloa, ei konttori tunnu halvalta, sama varmuus joka auton olemuksessa on, tuntuu myös sisustassa. Penkki oli oikein mallikaan olinen, ja tuki hyvin. Ohjaamo oli mukavan tyköistuva.
Ajossa jatkui ison auton tuntu. Tehoa oli vain 155hv, mutta tuo tuntui riittävän erittäin hyvin - Missään kohtaa ei tullut kuitenkaan tullut pakottavaa tarvetta naulata kaasua pohjaan, ja poistua paikalta vikkelään, Accord sopi kruisailuun. Alustasta tai ohjauksesta ei voinnut sanoa juurikaan pahaa, edelleenkään ei tullut tarvetta pistää autoa rajoille, ehkä osittain automaatin takia - tomaatista puheen ollen, joko luistaminen oli todella hyvin piilotettu tai sitten se ei todellakaan luistannut. vakio koeajolenkillä ei myöskään esiintynnyt urissa seilaamista, vaikka pätkällä on useita paikkoja joissa syvät urat
Konehuoneessa sitten oltiinkin vielä 90-luvulla, mitä tulee ulkomuotoon... paljon tilaa, eikä konetta oltu sen kummemin koteloitu, tästä huolimatta ajovalopolttimon vaihto aiheutti ärräpäitä, juuri se ainoa asia, mikä olisi pitännyt jättää myös avonaiseksi, oli sössitty.
Ei se kovin huono auto voi olla jos ainoat miikat tulee lampun vaihdosta - ehkä tuollaisen voisi ostaa jos joskus kasvaa aikuiseksi (isommaksi tästä ei enään tulla)
Tollasta tuli sörkittyä. Heti aluksi huomaa, että ei ole mikään pikkuauto, varman oloinen, mutta ei tunnu kankealta - muistutti kovasti omaa autoa. Sisusta on tuttua Hondaa, japanilaisuuden huomaa: Kaikki toimii omilla nappuloilla, valikoita tai toimintoja ei tarvitse kaivella. Muovia löytyy, mutta vaikka 'koriste listat' loistaa poissa oloa, ei konttori tunnu halvalta, sama varmuus joka auton olemuksessa on, tuntuu myös sisustassa. Penkki oli oikein mallikaan olinen, ja tuki hyvin. Ohjaamo oli mukavan tyköistuva.
Ajossa jatkui ison auton tuntu. Tehoa oli vain 155hv, mutta tuo tuntui riittävän erittäin hyvin - Missään kohtaa ei tullut kuitenkaan tullut pakottavaa tarvetta naulata kaasua pohjaan, ja poistua paikalta vikkelään, Accord sopi kruisailuun. Alustasta tai ohjauksesta ei voinnut sanoa juurikaan pahaa, edelleenkään ei tullut tarvetta pistää autoa rajoille, ehkä osittain automaatin takia - tomaatista puheen ollen, joko luistaminen oli todella hyvin piilotettu tai sitten se ei todellakaan luistannut. vakio koeajolenkillä ei myöskään esiintynnyt urissa seilaamista, vaikka pätkällä on useita paikkoja joissa syvät urat
Konehuoneessa sitten oltiinkin vielä 90-luvulla, mitä tulee ulkomuotoon... paljon tilaa, eikä konetta oltu sen kummemin koteloitu, tästä huolimatta ajovalopolttimon vaihto aiheutti ärräpäitä, juuri se ainoa asia, mikä olisi pitännyt jättää myös avonaiseksi, oli sössitty.
Ei se kovin huono auto voi olla jos ainoat miikat tulee lampun vaihdosta - ehkä tuollaisen voisi ostaa jos joskus kasvaa aikuiseksi (isommaksi tästä ei enään tulla)
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Sekalainen koeajoketju
Ei ollut espressomasiinaa?Monza kirjoitti:
Valitan, Hertz Düsseldorf, tämä ei nyt maistunut.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Sekalainen koeajoketju
Nissan Qashqai ykspisteäkänen bensa 2012. Taas kerran voi todeta ettei miljoona kärpästä voi olla väärässä. Tylsä auto voi olla hyvä! Mittaristossa on jotain imua ja rattikin viehättää ennen kuin huomaa miten tuotantotehokas se onkaan. Kun istutaan vähän tavallista korkeammalla, vauhti ei tunnu yhtään missään. Istuin tuntuu siltä kuin uimapatjan sisässä istuisi. Jotenkin sama meneekö 80-120 km/h, sama rengasmeluvalli puskee korvaan takaa, mutta vauhtia ei huomaa muuten missään. Moottori on nöyrä joo, mutta mitään apinanraivoa on turha odotella esiin nousevaksi. Teho tulee jotenkin portaittain ja viimeiset jengat jaksaa yllättävästi nostaa nopeutta, vaikkei sitä muuten mistään huomaakaan. Plussaa lienee ettei moottorista kuule mitään missään vaiheessa. Tästä ei ole iso loikka enää Leafin rattiin. Vaihdekeppi on 10cm liian pitkä - tosin sopivanmittaisena pallilta ei enää ylettyisi koko keppiin. Harmi, sillä vaihteisto itse on yksi kivoimmista hetkeen vastaan tulleista. Moottoritiellä Volvon lipuessa tasaisesti kuin pumpulissa tämä Kasanen hyppii ihmeellisesti. Alkujousto on löysä nopeasti kiristyen ja sitten päälle hätäinen ja jämpti palautus. Kerrassaan rasittavaa, ainakin valtamerilaivan tasaiseen kyytiin verrattuna. Ihmeen isokin on, ei parkkiruutuun meinaa mahtua. Mikähän se on tässä ku viehättää...?
Oman Deltan asuessa edelleen Autokeskuksen hellässä huomassa on joskus hyvä huomata miten hyvä se onkaan. Ovet kuin kassakaapista, sisusta tyylikäs ja toimiva. Perusstereot ovat hyvä-ääniset. Ohjauskin on lopulta ihan ok verrattuna kaikkiin sähkötehosteisiin mitä tässä on tullut ajettua. Ja esim.Linean hydraulivirityksen hakkaa mennen tullen, vaikka sitä kehuttu onkin. Istuimet ovat tukevat ja ajoasento on kerrassaan mainio. Moottorissa on luonnetta tusinan Kasasen tarpeisiin. Vaikka Deltassa on tiettyä pintakireyttä jousituksessa, on sekin näemmä varsin hanskassa vielä moneen muuhun. Kuten jo TM totesi koeajossaan, on se parhaimmillaan maantiellä reippaassa menossa - ei ala hyppiä ja heilua, vaan imeytyy tiehen. On se hyvä, vaikka yhteiselon ihanuutta tässä (taas) koetellaan.
Oman Deltan asuessa edelleen Autokeskuksen hellässä huomassa on joskus hyvä huomata miten hyvä se onkaan. Ovet kuin kassakaapista, sisusta tyylikäs ja toimiva. Perusstereot ovat hyvä-ääniset. Ohjauskin on lopulta ihan ok verrattuna kaikkiin sähkötehosteisiin mitä tässä on tullut ajettua. Ja esim.Linean hydraulivirityksen hakkaa mennen tullen, vaikka sitä kehuttu onkin. Istuimet ovat tukevat ja ajoasento on kerrassaan mainio. Moottorissa on luonnetta tusinan Kasasen tarpeisiin. Vaikka Deltassa on tiettyä pintakireyttä jousituksessa, on sekin näemmä varsin hanskassa vielä moneen muuhun. Kuten jo TM totesi koeajossaan, on se parhaimmillaan maantiellä reippaassa menossa - ei ala hyppiä ja heilua, vaan imeytyy tiehen. On se hyvä, vaikka yhteiselon ihanuutta tässä (taas) koetellaan.