Liikenteestä

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
alamajy
Viestit: 1989
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
Paikkakunta: Imatra

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja alamajy »

^Pitää pystyä todistamaan ajaja? Onko näin?
Sittenhän ei ole mitään hätää kun en vaan muista kuka autolla silloin ajoi...

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Kaistat on puol metriä ohkasempia talvella ja parkkipaikoille mahtuu puolet vähemmän autoja - on se lumi ihmeellistä :mrgreen:

ajelin kaksikaistaista tietä oikealla kaistalla, edessä vasemmalla kaistalla V70 rahtilaiva, ajoin sitten sen 5km/H rivakampaa, kuin saavutin koko ajan, volvohan ei sitten ollenkaan tajunnut missä kaistat menee, kun koko ajan seilasi sen 15 senttiä oikean kaistan puolella. :roll: No ei mitään, kun koin, että on tilaa niin äkkiä siitä välistä ohi, ennen kuin se taas ruorista säätää oikealle - kun edellä olin, niin oma ajolinja meni niin vasempaan reunaan omaa kaistaa kuin voi ilman että ylitän kuitenkaan kaistan rajoja, ihan vain tuollaisena pikku huomautuksena
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

DaViega kirjoitti:Kaistat on puol metriä ohkasempia talvella ja parkkipaikoille mahtuu puolet vähemmän autoja - on se lumi ihmeellistä :mrgreen:

ajelin kaksikaistaista tietä oikealla kaistalla, edessä vasemmalla kaistalla V70 rahtilaiva, ajoin sitten sen 5km/H rivakampaa, kuin saavutin koko ajan, volvohan ei sitten ollenkaan tajunnut missä kaistat menee, kun koko ajan seilasi sen 15 senttiä oikean kaistan puolella. :roll: No ei mitään, kun koin, että on tilaa niin äkkiä siitä välistä ohi, ennen kuin se taas ruorista säätää oikealle - kun edellä olin, niin oma ajolinja meni niin vasempaan reunaan omaa kaistaa kuin voi ilman että ylitän kuitenkaan kaistan rajoja, ihan vain tuollaisena pikku huomautuksena
Toi o nii totta. Eile aamull soitin rääkkää jollekki ransventtiilil ko seilas ykkökehää mun kaistal vaik viivat ol näkyviss.

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Se o huikeeta kun talvella aina välillä huomaa oikeanpuoleisen rengasuran poikki menevän keltaisen viivan. Siitä tietää aika hyvin, että linja ei ihan kohallaan oo...
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
Farina
Viestit: 1478
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Farina »

Just nää jätkät pilaa muuten hyvän merkin maineen:

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012120 ... 0_uu.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja quppe »

^ etusivulla oli/on mersu kuvassa kyseisessä otsikossa :lol:

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Farina kirjoitti:Just nää jätkät pilaa muuten hyvän merkin maineen:

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012120 ... 0_uu.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Ihan kajahtannu kuski :roll:
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
evilpet
Viestit: 705
Liittynyt: 25 Joulu 2008, 18:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja evilpet »

Farina kirjoitti:Just nää jätkät pilaa muuten hyvän merkin maineen:

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012120 ... 0_uu.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Harmittaa kun nämä tien sankarit ei ikinä osu omalle kohdalle. Aina toivon että joku näistä aivoinvalideista saisi kohtauksensa kanssani, mutta ikinä ei käy tsägä... :roll:

Avatar
Pele
Viestit: 2068
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Pele »

En ole koskaan ko.merkin forumeilla vieraillut,mutta mielestäni siellä pitäisi olla topicci "Bemarikuskit heilutta" :mrgreen:

Avatar
jansku
Viestit: 517
Liittynyt: 02 Huhti 2007, 16:10
Car(s): VW Polo GT + VW Tiguan (ex; 156 1.8ts, 206CC, Mini One, C4 VTS, A2, A3 2.0tdi, Mini one, Mini Cooper S clubman, VW Polo, VW Polo, A4)
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja jansku »

On tää talviaika mukavaa, porukka ajaa keskellä kahta kaistaa ja stadihan on tunnettu siitä ettei tääl pahemmin teitä kerkeä auraamaan. Eilen paloi kyllä kohtalaisen hyvin kiinni sen jälkeen kun olin edessä ajavalle skeidalle väläytellyt pitkiä, töötännyt jne jotta hän ymmärtäisi että ajelee keskellä tietä, no minä koukkaan oikealta ohi kun siihen jäi enemmän tilaa niin eiköhän tää skeidan kuljettaja, varmasti vahingossa tai paniikissa tai tai tai vetäse autoaan kohti mun kylkeä, tuli aikamoinen kiire päästä alta pois ja sit ilmeisesti syttyi se 2w hehkulamppu siel pääkopassa...onnistuneesti tämä teiden valtaaja vaihtoi oikealle kaistalle. Oi sitä juhlan tunnelmaa! :drinking:
itken mielummin alfa romeossa kuin toyotassa

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Farina kirjoitti:Just nää jätkät pilaa muuten hyvän merkin maineen:

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012120 ... 0_uu.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1 ... 75268.html

Aika surkea kohtelu naista kohtaan! :evil:
Kuva

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja DaViega »

"Mies näytti suuntavilkkua aikomuksenaan pysäyttää nainen. Mies kertoi oikeudessa halunneensa selvittää naisen "välinpitämätöntä ajoa ja käytöstä". Hän myös kiisti kiilaamiset ja syytti vaaran aiheuttamisesta naista."

:roll:
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
pitkämies
Viestit: 2457
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

Tamperelaiset ovat täysin paniikissa aina kun taivaalta tippuu muutama hiutale valkoista......Lancialla ei oikeasti oikein uskalla liikkua kuin yöllä töihin ja päivällä nopeasti kotiin.....(viimeksi odotin yli 6 viikkoa yhtä oven listaa....). Liikennekäyttäytyminen on 100% erittäin itsekästä ja TÄYSIN sattumanvaraista....( Jos edellä ajava pysähtyy keskelle moottoritien ramppia, satasen rajoitusalueella, ja alkaa syödä eväitä, niin se on täysin normaalia näillä seuduin!! :crazyeyes: )...
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

Avatar
Ricambi
Viestit: 1433
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

No niin oikein....toki ajokielto voisi olla paljon pitempi...tuollaisella käyttäytymisellä... :evil:

Mies kärsii vankeusrangaistuksensa ehdollisena. Ajokieltoa hän sai toukokuulle 2013 saakka.

Mies joutuu lisäksi korvaamaan uhrilleen henkisistä kärsimyksistä 2000 euroa. Oikeudenkäynti- ja muita kuluja miehen maksettavaksi tuli lisäksi yli 5000 euroa.
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69

Avatar
Ricambi
Viestit: 1433
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Allekirjoitan täysin Pitkämiehen kommentin, lisättynä sitten jos kiihdytyskaistalta on auto liittymässä väylälle niin sata varmasti auto joka ajaa pääväylällä kiihdyttää p..keleesti ettei vaan tule eteen, tuolla tsydeemillä pelti rutisee aina jossain vaiheessa....ja ne keleen risteilijä etuilijat jotka vaihtelee alituiseen kaistaa, näistä kyllä BMW merkkinä erottuu...juuri keskiviikkona Kekkosentiellä Särkänniemen jälkeen tuli bongattua ko. automerkki ja meno taas sellaista että oksat pois... :evil:
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Torstaina klo 15:32 alkaen matka Lauttasaaresta Keravalle. Yksi 3-sarjalainen bimmeri ja toinen, ilmeisesti 5-sarjalainen (en tunne bimmereitä kovin hyvin) loistoesimerkkeinä: molemmat lähti samasta paikasta, kuin minä. Molemmat ajoi samaa reittiä, kuin minä. Umpiruuhkassa Kehä 3:n alusta aina tunneleihin asti ohittelivat miten missäkin, ajoivat taksikaistaa Otaniemen nurkilta lähtien. Silti olivat vain kahden auton päässä Tuusulanväylän liittymässä... Sama meno jatkui, Tuusulanväylälle menivät "kolmatta kaistaa", eli siis se ennen Tammistoa päättyvä kaista kuin heikkopäät. Ohitin molemmat tuossa kohti, kun eivät saaneetkaan tilaa kanssakulkijoilta :mrgreen:

Molempia näytti myös kiukuttavan suunnattomasti se, että oikealla kaistalla ajavat ei antaneetkaan tilaa - bimmeristit kun molemmat sattui olemaan kolmion takaa tulossa... Lämmitti mieltä, että rauhallisella ja rasittavalla yli tunnin matkalla "säästivät" muutaman sekuntia aikaa ja loppupeleissä taisin kuitenkin olla perillä aikaisemmin, kuin k.o yksilöt. Eikä tarvinnut ottaa yhtään typerää riskiä, ääliömäistä ohitusta tai muuta perseilyä.

Mutta osaa ne ooppelistitkin: samalla reissulla Astra-kuski oli kovasti sitä mieltä, että punainen valo tarkoittaa "hanaa niin v*tusti", jonka jälkeen oli kolme kertaa valoristeyksessä keskellä risteystä tukkimassa liikennettä, kun kaista risteyksen toisella puolella ei vetänytkään :roll:

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Toi on aika tyypillistä että ruuhkassa joku ohittelee ja kiilailee ja sitten kuitenkin muutaman kilometrin jäljestä ollaan peräkkäin liikennevaloissa, eli sillä kauhealla repimisellä ja kiilailulla on päästy hyvässä lykyssä 20 metriä pidemmälle, hermot kireellä.

Avatar
doublesix
Viestit: 2529
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24
Car(s): 2.0, 2,0, 5.7.

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja doublesix »

^^ Varmaan tarkoitit Kehä 1:stä.

Suomi-Popilla aikoinaan vieraillut rekkakuski Topi62 totesi osuvasti:" Jos 60 km/h nopeus alkaa pelottamaan ratin takana, on parempi siirtyä julkisten käyttäjäksi".
Ride on!

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

doublesix kirjoitti:^^ Varmaan tarkoitit Kehä 1:stä.

Suomi-Popilla aikoinaan vieraillut rekkakuski Topi62 totesi osuvasti:" Jos 60 km/h nopeus alkaa pelottamaan ratin takana, on parempi siirtyä julkisten käyttäjäksi".
Ykköstä joo. Mistähän toi kolmonen tohon tuli :roll:

Avatar
evilpet
Viestit: 705
Liittynyt: 25 Joulu 2008, 18:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja evilpet »

Ricambi kirjoitti:Allekirjoitan täysin Pitkämiehen kommentin, lisättynä sitten jos kiihdytyskaistalta on auto liittymässä väylälle niin sata varmasti auto joka ajaa pääväylällä kiihdyttää p..keleesti ettei vaan tule eteen
Oli sitten varmaan joku tampereelta tänään tuossa lahdenväylällä. Olin tulossa korson liittymästä motarille, katsoin että yhden auton perässä on tilaa varmaan 5:n auton verran, laitan vilkun päälle ja lähden liittymään kun havaitsen rinnallani jonkun nissanin tai muun vastaavan joka kiidyttää hampaat irvessä aivan edellä ajavan perseeseen, johon itse olin liittymässä. Tästä vittuuntuneena päätin käyttää samaa metodia kuin valtaosa muistakin nykyään kolmion takaa liittyessään: aloin tunkea päälle. Tämän seurauksena hemmo siirtyi ohituskaistalle ja mulkoili minua vihaisesti mennessään. On se liikenne joillekin helvetin vaikea paikka... :roll:

Umanità
Viestit: 6
Liittynyt: 01 Kesä 2009, 18:49

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Umanità »

[Tästä vittuuntuneena päätin käyttää samaa metodia kuin valtaosa muistakin nykyään kolmion takaa liittyessään: aloin tunkea päälle. Tämän seurauksena hemmo siirtyi ohituskaistalle ja mulkoili minua vihaisesti mennessään. On se liikenne joillekin helvetin vaikea paikka... :roll:[/quote]

Hienosti toimittu. Uskomattoman paljon idiootteja tien päällä näkee. Edessä ajava on sellainen: ajaa liian hiljaa tai liian lujaa. Takana tulee sellainen: tulee kiinni puskuriin tai menee ohi. Sivulta tulee sellaisia: eivät osaa sopeuttaa liittymistään minun nopeuteeni.
Paljon on meillä hyvillä autoilijoilla vielä tekemistä, valojen vilkutusta, keskisormen näyttämistä ja muuta koulutusta.

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

DaViega kirjoitti:Kaistat on puol metriä ohkasempia talvella ja parkkipaikoille mahtuu puolet vähemmän autoja - on se lumi ihmeellistä :mrgreen:
Piipahdin tyttäreni kanssa Laajasalossa ja Hertsikan puolen bussikaistalla olisi mahtunut ajamaan vain kaksipyöräisellä, joten terveisiä Saurin Pekalle.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Mopoautot kun on ollut tässä vähän tapetilla niin tänään Lahdessa keulasta sen verran ryttääntynyt mopoauto että kiikunkaakun meneekö lunariin.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja DaViega »

^Sininen?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Jep.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

Ettei aina haukuta muita, vaihteeksi omaa hölmöilyä liikenteessä. Risteys, joka sekoitti pääni:

http://goo.gl/maps/Lqsgb" onclick="window.open(this.href);return false;

Käännyin vasemmalle ja jätin väistämättä "Transiittia". Olen tuossa sulallakin sekoillut, mutta etenkin lumen tultua risteävä tie on helppo mieltää nelikaistaiseksi (kolmikaistaisen sijaan). Sen verran leveä tuo alkupää on (Golf Plussan vieressä autonmentävä aukko). No ei "Transettikaan" kylkeen tullut onneksi.

Jyväskylän miittikävijät tietävät, että tuosta on ajettu ennenkin ja se pitäisi jo muistaa.. :oops:

Asiasta aivan toiseen, viime aikoina bongattu radan varrelta keskeyttäneitä: 2 Renaultia köyden päässä, 2 Renaultia odottamassa köyttä, samoin Volvo 850, Chrysler Voyager ja Audi 80. Ranskalaismerkillä on aika hyvä etumatka tälle talvelle.
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen

Avatar
Albertolli
Viestit: 4181
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Kepaasilta poistuttaessa bongasin Hyrylä -> Nukarin Seo väliltä varmaan 8 ojaan huitastua autoa. Lisäksi alkumatkasta vastassa olivat siniset valot ja kaista pois käytöstä kun ojasta nostettiin rekkaa. Oliko siellä muka niin liukasta?
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^No just lykkäsin kepaasiketjuun, että poliisisetä ohjasi kiertotielle. Ja kyllä, mä väitän että siellä oli liukasta. Vanhalta Hämeentieltä takaisin Hämeentielle kääntyessä vielä kolmosella riitti vajaa puoli kaasua maksimaaliseen kiihtyvyyteen ESPiä vastaan kierrosten ollessa siinä parin tonnin tienoossa.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
Albertolli
Viestit: 4181
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Mahtaakohan näkyä mitään?
http://sdrv.ms/S8Q86m" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeksi muokannut Albertolli, 12 Joulu 2012, 08:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Ei, tunnareita huutaa.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
Albertolli
Viestit: 4181
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

No nyt?
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Carlos »

^No, ny.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Nyt tuli lahelta piti tana aamuna. Olin kaantymassa vasemmalle paatielle joka on taajama aluetta (50 raja) ja muuttuu maantieksi (90 raja) myöhemmin.
Vasemmalta & oikealta tulee autoja kummatkin hyvin kaukana. Lahin kaantymaan ja kesken risteysta vilkaisin molempiin suuntiin uudestaan joka on tapana ja huomasin etta oikealta tuleva onkin aivan liian lahella jo ja on rekka..eika ole hidastanut vauhtiaan paljon!!! Paniikissa jain vastaan tulevan kaistalle ABSi huutaen ja rekka ampaisi ohi omalla kaistallaan! Onneksi vasemmalta tuleva ajoi inhimillisemmin ja ehti hidastaa rennosti silla aikaa kun herra rekka oli jatkamassa kiihdytystaan viela taajama alueella ollessaan!!

Itsi olisi kannattanut keskittya risteystilanteessa paremmin siihen etta muut autot eivat valttamatta noudata nopeusrajoitusta joten pelaa varman paalle!
Rekkakuski saisi kunniouttaa taajama alueen 50 rajaa pimeana ja jaisena aamuna! Vaikka tiedat etta tien nopeusraja muuttuu myöhemmin, ei se tarkoita etta nyt saa kiihdyttaa jo valmiiksi kun ollaan viela alueella jossa on risteyksia ja asutusta! :x
Kuva

Avatar
S_A
Viestit: 1829
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

Nyt on ESP-varusteisella autolla ajeltu näitä lumikelejä tässä viime aikoina.
Pitää kyllä sanoa, että on se ihan uskomaton laite. Ihan sama miten noihin pöppösiin/jäisiin kohtiin ajaa, se laite hoitaa aina homman. Eilen oikeen kokeilin lumipöpössä kääntää ja antaa happea kunnolla, niin siitä kamalasta lumipöpöstä huolimatta se käänty kun kiskoilla sinne mutkaan.
On se hieno järjestelmä, pitää täysin puupäänkin tiellä, kunhan nopeudet on vaan kohdillaan.

Ja en kyllä enää yhtään ihmettele sitä, että jotkut tuola liikenteessä ajavat ESP-varusteisilla autoilla näissä keleissä kuin kesällä. Koska se pysyy tiellä piti kaasun pohjasa tai ei. Kääntää vaan ja odottaa.
Siinähän tuon järjestelmän ainoa ongelma onkin, kun nämä puupäät sitten ajavat sitä vasten tuola kokoajan. Riippumatta tilanteista sen enempää. Pskavallin yli voi vetää surutta toisista ohi kun tietää, ettei se auto lähde ojaan siitä.

Varmasti kyllä täällä tuo tiedetään ja tästä on varmaan jauhettu jo ihan riittämiin. Mutta tosiaan on se aika metka laite kyllä, harmi vaan kun sitten on tosiaan näitä, jotka käyttää sitä sitten väärin hyväksi ja aiheuttavat sitten muille kaikenlaisia kivoja tilanteita kun ei ole aikaa ennakoida tai ootella vaan ohi mennään oli keli mikä tahansa.

Tänään radiossa itseasiassa puhuivatkin siitä kun rampilta tullaan liittymästä alas ja sitten oikea kaista vaihtaa samantien vasemmalle, mutta ongelma on taas siinä, että eivät kato sen enempää kun ratista käätävät.
Mutta kun ennakoidahan ei voi, 100-150m ennen liittymää jättää vähän lisää väliä edellä olevaan ja seurata rampista tulevaa liikennettä, ennakoida tuo koko tilanne jo paljon aikaisemmin. Mutta ei näköjään ees näissä keleissä voi, se jostain taivaalta aina tippuu se rampista tule auto just siihen etukulman nurkille ja sitten kun ei voi tietenkään kaasuakaan nostaa niin ainoa keino on painaa lisää kaasua ja vaihtaa kaistaa....
Ei taida kovin moni tuola tajutakkaan miten helpolla noista tilanteista pääsisi, jos vaan viitisi vähän miettiä ennen kun häseltää...
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Mielenkiintoista sinänsä etten voisi olla enempää erimieltä ajonvakautuksen ja luistoneston toiminnan hyödyllisyydestä omaan ajamiseeni suhteutettuna. Järjestelmät tekevät asioita ja reagoivat tilanteisiin lähes järjestään päinvastoin kuin itse toimisin. En kiistä ammattimiehen ajamiseen liittyvää kommentointia; onhan järjestelmä hyödyllinen vauhdinleikkaaja niille, jotka eivät autoaan muutoin hallitse, i.e. eivät osaa ajaa vaihtelevan kitkan oloissa. Olenpahan vain yllättynyt kommentista ja sen lähteestä.

Henkilökohtaisesti olen liikenteessä nykyisin hyvin turhautunut vallalla olevaan hidasteluun. Jos Italialainen 11 cm maavaralla eteenpäin puskeva pikku sportscoupe selviää näistä keleistä vailla vaikeuksia, niin miksi ihmeessä muut ajavat aivan tuskaisen hitaasti?!? Jeepin etenemiskyvyn vuoksi tilanne kärjistyy niin pahaksi, etten oikeastaan halua edes ajaa kyseisellä kulkineella hermojeni vuoksi...

Avatar
Karpo
Viestit: 110
Liittynyt: 16 Loka 2010, 12:48
Car(s): Dedra 2.0i.e + muita italoja
Paikkakunta: Parainen
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Karpo »

ESP:stä: Vaimoke ajeli tuossa jokin aikaa sitten äitinsä maasturilla liukkaalla kelillä ja perä lähti kaarteessa kohtuu reippaasti irti (rekkapenojen kiillottama kohta, vauhtia siis ~30km/h). Hän painoi kytkimen pohjaan ja piti ratin suorassa -> jarrut napsuttaa -> auto taas suorassa. Itse olisin tuossa tilanteessa vaistomaisesti kääntänyt ratin kulkusuuntaan ja polkaissut oikeanpuoleisen polkimen pohjaan... :roll:

Pitääkin varmaan käydä joskus koittamassa jollain isolla parkkiksella tms. että sekoaako kyseinen järjestelmä mun ohjausliikkeistä täysin vai lähdetäänkö siihen suuntaan kuin on tarkoitus. :lol:

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2339
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

http://youtu.be/K3m24bjkfg0?t=2m" onclick="window.open(this.href);return false;

Tämä kannattaa katsoa jos uskoo päihittävänsä ESP:n väistökokeissa. Sen kyllä myönnän, että yliholhoava ESP tappaa sen viimeisenkin hauskuuden näin talvella.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Karpo, Sekoaa... tai siis ei sekoa, vaan tekee juuri niinkuin pitääkin, eli yrittää ohjastaa auton ratin osoittamaan suuntaan. Tosin varmaankin emäntä on hieman korjannut ratin suuntaa, mutta kyllä järjestelmä kuulostaa hoitaneen loput.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

lerppu kirjoitti:Järjestelmät tekevät asioita ja reagoivat tilanteisiin lähes järjestään päinvastoin kuin itse toimisin.
Mielenkiinnosta: Kuinka monella ESP:llä varustetulla autolla olet koittanut ajaa ääritilanteessa? Kaahannut jäärataa ympäri, tms? Ja miten ne on toiminut päinvastoin kuin olisit tahtonut?

Tottakai takavetoinen auto ilman vakauttimia on hauskempi. Siitähän tässä ei ole kyse.

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

lerppu kirjoitti:^Mielenkiintoista sinänsä etten voisi olla enempää erimieltä ajonvakautuksen ja luistoneston toiminnan hyödyllisyydestä omaan ajamiseeni suhteutettuna. Järjestelmät tekevät asioita ja reagoivat tilanteisiin lähes järjestään päinvastoin kuin itse toimisin.
Olin osittain samaa mieltä silloin, kun ajoin 2006-mallisella Audilla, jonka ESP toimi joissain tilanteissa epäloogisesti, eikä ottanut aina kuskin tekemisiä huomioon: se ei tajunnut kunnolla esim. vastaohjausta eikä ollenkaan auton puskemista, jos kaasun piti tasaisena. Sitä uudemmat (2008 Audi, 2009 Saab, 2008 Alfa sekä jotain randomkoeajoja) ovat hyvinkin ottaneet huomioon kuskin toiminnan vastaohjauksia myöten ja toimineet niiden mukaan varmistaen mahdollisimman tehokkaan etenemisen mahdollisimman kapealla ajolinjalla, eikä näissä kolmessa autossa ole kertaakaan tullut mieleen laittaa ESP:tä pois päältä koska se haittaisi jotain (pl. leikkimistä, mikä ei liikenteen sekaan kuulukaan).
Karpo kirjoitti:Pitääkin varmaan käydä joskus koittamassa jollain isolla parkkiksella tms. että sekoaako kyseinen järjestelmä mun ohjausliikkeistä täysin vai lähdetäänkö siihen suuntaan kuin on tarkoitus. :lol:
Edelläkirjoittamaani nojaten väitän, että osa vanhoista ESPeistä saattaa yllättää pyrkimällä ulkomutkan ojaan oletusarvon ollessa se, että yliohjaustilanteessakin käännetään lisää ts. kuski ei itse tajua tehdä korjausliikettä. Näissäkin onneksi kehitys kehittyy ja ainakin mun kokemat uudemmat pysyy asiallisesti tilanteessa mukana riippumatta siitä, onko kuski täysi käsi vai meikäläisen kaltainen perusautoilija jolla on edes jotain pientä selkärangassa. Siihen en ota kantaa, pysyykö uusikaan ESP Kankkusen tai Mäkisen ajossa mukana, mutta todennäköisesti nuo herrat puolestaan osaavat suhteuttaa oman ajonsa ajoneuvon mukaan.

Summa summarum: liikenteessä ESP, etenkin nykytason suorituksena on ehdottoman jees. En haluaisi enää käyttöautoa ilman.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Bro!

Okei, okei. En ala keneltäkään viemään ajoneston tuomia käyttönautintoja pois! :wink:

2010 Jeepin zydeemi on ainakin sen verran tympeä, että siitä ei edes saa pois ajonvakautusta, ainoastaan sutimiseston. Ymmärrän toki, että ahtaassa liikenteeessä kun seikkaillaan, on ihan hyvä että agressiivisemmat ohjausmenetelmät kollektiivisesti karsitaan pois ja tiputetaan vauhdit kuskeilta veks. Olen vain itse ajautunut tämän vuoksi vieraammilla autoilla ajaessa surkeisiin tilanteisiin, joissa systeemi on leikannut tehoja pois (tai jarrutellut renkaita) ja oon jäänyt itse kyyditettäväksi ja näyttänyt ihan kädeltä kuskina.

Räppäily ei ole ainoastaan "hauskaa" vaan ajolinjojen korjaamiseen puutteellisen kitkan hetkenä agressiiviseen kaasun käyttöön ja kyljen tarjoiluun tottuneelle/opetelleelle systeemit ovat jopa haitallisia/vaarallisia.

Myönnän kyllä auliisti että saatan joskus hiiltyä tulppien takana liiaksi ja kelistä riippumatta baanan auetessa tarjoilen kulkineelle melkotavalla menovettä. Kukaties marinoituneemmat Alfistit ovat minua fiksumpia, puhunkin tässä vauhti ja asentosensoreja vastaan aivan tunteen pohjalta. Jos järjen pohjalta puhuisin, niin suosittelisin niitä aivan kaikkeen - You buy, I make!

"Is it diffucult to steer and control the volume of your urine? Now available: the Cock-a-Sensor 2000! (Series 3000 for the well-endowed gentleman.)" :silly:

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Eikös tuo Kankkunenkin joskus esitellyt ESP:n toimintaa jääradalla ja kehui kovasti. Ajoi kovemman ajan ESP:n kanssa kuin ilman.

Avatar
Karpo
Viestit: 110
Liittynyt: 16 Loka 2010, 12:48
Car(s): Dedra 2.0i.e + muita italoja
Paikkakunta: Parainen
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Karpo »

Polforea kirjoitti: Olin osittain samaa mieltä silloin, kun ajoin 2006-mallisella Audilla, jonka ESP toimi joissain tilanteissa epäloogisesti, eikä ottanut aina kuskin tekemisiä huomioon: se ei tajunnut kunnolla esim. vastaohjausta eikä ollenkaan auton puskemista, jos kaasun piti tasaisena. Sitä uudemmat (2008 Audi, 2009 Saab, 2008 Alfa sekä jotain randomkoeajoja) ovat hyvinkin ottaneet huomioon kuskin toiminnan vastaohjauksia myöten ja toimineet niiden mukaan varmistaen mahdollisimman tehokkaan etenemisen mahdollisimman kapealla ajolinjalla, eikä näissä kolmessa autossa ole kertaakaan tullut mieleen laittaa ESP:tä pois päältä koska se haittaisi jotain (pl. leikkimistä, mikä ei liikenteen sekaan kuulukaan).

Edelläkirjoittamaani nojaten väitän, että osa vanhoista ESPeistä saattaa yllättää pyrkimällä ulkomutkan ojaan oletusarvon ollessa se, että yliohjaustilanteessakin käännetään lisää ts. kuski ei itse tajua tehdä korjausliikettä. Näissäkin onneksi kehitys kehittyy ja ainakin mun kokemat uudemmat pysyy asiallisesti tilanteessa mukana riippumatta siitä, onko kuski täysi käsi vai meikäläisen kaltainen perusautoilija jolla on edes jotain pientä selkärangassa.
Tätä juuri tarkoitin. Viisainta olisi varmaan mennä uuden auton kanssa jonnekin turvalliselle paikalle kokeilemaan miten se reagoi eri ohjausliikkeisiin. Omissa autoissa ei ole koskaan ollut mitään elektronisia vimpaimia enkä niitä ole kyllä juuri kaivannutkaan, paitsi ehkä ABS-jarruja (kunnollisia sellaisia). Eipä luistonestosta tai ESP:stäkään mitään haittaa ole, kunhan ne toimivat loogisesti eivätkä estä ajamista (esim. vanha octavia, jolla ei pääse lumessa eteenpäin :roll: ).

Avatar
S_A
Viestit: 1829
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

lerppu kirjoitti:^Mielenkiintoista sinänsä etten voisi olla enempää erimieltä ajonvakautuksen ja luistoneston toiminnan hyödyllisyydestä omaan ajamiseeni suhteutettuna. Järjestelmät tekevät asioita ja reagoivat tilanteisiin lähes järjestään päinvastoin kuin itse toimisin. En kiistä ammattimiehen ajamiseen liittyvää kommentointia; onhan järjestelmä hyödyllinen vauhdinleikkaaja niille, jotka eivät autoaan muutoin hallitse, i.e. eivät osaa ajaa vaihtelevan kitkan oloissa. Olenpahan vain yllättynyt kommentista ja sen lähteestä.

Henkilökohtaisesti olen liikenteessä nykyisin hyvin turhautunut vallalla olevaan hidasteluun. Jos Italialainen 11 cm maavaralla eteenpäin puskeva pikku sportscoupe selviää näistä keleistä vailla vaikeuksia, niin miksi ihmeessä muut ajavat aivan tuskaisen hitaasti?!? Jeepin etenemiskyvyn vuoksi tilanne kärjistyy niin pahaksi, etten oikeastaan halua edes ajaa kyseisellä kulkineella hermojeni vuoksi...
No siis lähinnä tarkotin, että hemmetin hieno laite se on. Ei ton turvallisempaa ajamista enää voi tulla, korjaa ylinopeudella mutkaan tulemiset (kunhan vaan tilaa on jonkin verran), eli siis virheet joita voi tehdä kuka tahansa. Korjaa luistot ilman että sen enempää tarvitsee pohtia asiaa. Suoristaa ja oikaisee. Jarruttaa ja korjaa.
Ja maanteillä ihan takuulla 100% asiansa tekevä laite, kyllä sielä tota tarvitsee näissä tämänkin päivän olosuhteissa. MUTTA, silti sekään järjestelmä ei poista kuljettajan vastuuta. Liian kovat tilannenopeudet niin sitä virhettä se ei poista.

Sitä en kiistä, etteikö se ole ihan järjenvastaista, jokainen joka on autoa ajanut ilman näitä järjestelmiä, lähtee niitä luistoja ja aliohjaamisia korjaamaan ja siitä se hauska tilanne tulee, kun korjaat ja sitten auto on jo korjanut sen ja sitten tapahtuu kaikkea muuta mitä olettaa.

No tästä hidastelusta tämän päivän kelissäkin, no joo siitä voi nyt jokainen olla mitä mieltä haluaa. Ennakoimalla se ajaminen on ihan yhtä ripeää, ilman kiihdytyksiä ja jarrutuksia. Sen näkee hyvin duunissa kun itse ennakoit valot jne. ja ne samat autot lähtee aina paikaltaan kun sulla on vielä vauhtia mistä lähteä. Onko se sitten sujuvaa ripeää kaikkia edistävää ajamista, en tiedä mutta ainakin se on pirun paljon ressaavampaa.

Mutta niin, ehkäpä ne muut ei sitten ole niin hyviä kuljettajia ja ajavat siksi hiljaa risteyksiin ja kelin mukaan?
Tilannenopeuksista ne kolarit lähtee.

Tuli tossa yksi havainto tuosta Myyrmäestä, linja-auto lähti valoista liikkeelle ja kerkesi jo sellasen 20-30kmh kelaamaan vauhtia. Takaa tullaan sitten enemmän tai vähemmän rajotusten mukaan. No ohihan siitä pitää tietenkin päästä ja heti sitten sen bussin eteen, joka menee sitten tietenkin 210m päässä pysäkille.
On se joilleki myrkkyä tuo bussi edessä, näitä kun kattelee päivästä toiseen. Ilmeisesti ennakointi ja ajatteleminen on vaan niin ylivoimaista joillekin, ymmärtää se, että jos bussin takana näkyy linjakilvet, se varmasti menee pysäkille aika pian, pois siitä edestä häiritsemästä näköaloja. Mutta ei, ei sitä voi ennakoida ja malttaa paria sekunttia. Ei voi ei.
Ohi vaan vaikka sillä periaatteessa ei ole pskaakaan merkitystä, ajatko takana vai edessä.

Se muuten näyttää vähän siltä, että nää luulee sen linjalla olevan linja-auton ajavan niitten edessä koko loppupäivän kotiovelta kotiovelle. Ilmeisesti kun sekuntti kaksi kolmekin on kriittisiä juttuja, etenkin kun vielä yleensä noilla ohituksilla otetaan kortinlähtö riski....
No ajakoot miten ajaa, mutta aika hiljasta on katsella, tässä kelissä etenkin.
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja mutt »

S_A kirjoitti:On se hieno järjestelmä, pitää täysin puupäänkin tiellä, kunhan nopeudet on vaan kohdillaan.
Nimenomaan. Just niiden puupäiden takia näiden systeemien tulisi toimia niin, että aina, kun ne joutuvat puuttumaan tilanteeseen, auton huippunopeus putoaa 25% alle tilanteessa vallinneen nopeuden vaikkapa seuraavan puolen minuutin ajaksi. Siis jos vaikka 80:n nopeudessa olisi järjestelmä puuttunut kuskin toimintaan, niin seuraavat puoli minuuttia auton huippunopeus olisi 60km/h. Silloin noista alkaisi olla todellista turvallisuushyötyä myös näille täysille puupäillekin.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Tänään töihin mennessä taas oli oooo kuskilla kova hoppu. Katselin jo kaukaa kun pysäkillä oleva linja-auto laittoi oven kiinni ja himmailin kun se lähtee, ettei tuu mitään ylläreitä. Juuri kun olin kohdalla niin vilkku välähti ja se tulikin pysäkiltä. oooo kuskin oli kuitenkin pakko lähteä meikäläisen takaa ja hyökätä viel bussinkin ohi vastaankin tuli vielä porukkaa. Ajelin sitten rinkilärivin perässä taas hetken päästä pari kilsaa kun olin seuraavan pysäkin kohdalla mennyt sen bussin ohi. Sitten vielä loppumatkasta menin ohikin kun vasen kaista veti paremmin kuin oikea.

Mikä ihme noita ihmisiä riivaa?
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Itse tulee päivittäin ajettua ESP autolla ja sitten omalla alfalla ilman espiä. Oon huomannut että sitä ottaa ihan erilaisen ajotavan espi autolla. Kiihdytykset aina kaasu pohjassa, mutkaan hidastetaan normaalisi, mutta mutkan alkaessa vedetään jo kaasupohjassa koko matka :mrgreen:

Kerran on espi mut pelastanut kun vedin transporterilla autotraileria jossa auto kyydissä. Liukas keli, liikaa vauhtia ja sopiva sivutuuli aiheutti sen että kärry lähti heijaamaan oiken kunnolla. Lähdin kiihdyttämään vaan todetakseni että ei kiihdy, siinä vaiheessa kun totesin että peli on menetetty niin espi jarrutti oikeen reilusti vetoautoo ja korjasi tilanteen.

Avatar
Capirex
Viestit: 394
Liittynyt: 07 Tammi 2006, 18:03
Car(s): Skoda Octavia 1.4 TSI DSG -15, ex-159 jtdm 2.0 -10, ex-147 2.0 -08, ex-147 2.0 sele -02, ex-156 2.0, ex-156 2.4 jtdm, ex-Ducati 748 -00, ex-Ducati 750SS -95
Paikkakunta: Helsinki/Tampere

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Capirex »

Tänään oli kyllä Hesassa vaikea keli ja heti aamusta sainkin kokea sellaisen adrenaliiniryöpyn että oksat pois. Bussikuski heitti suoraan pysäkiltä eteen ilman mitään ennakkovaroituksia. Väistin penkkaan ja osuma oli ehkä säkällä sentin päässä. Minä en ymmärrä miksi tahallaan pitää aiheuttaa vaaraa liikenteelle vaikka ns. etuajo-oikeus pysäkiltä lähtiessä onkin.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Bussin täytyy poistua pysäkiltä erityistä varovaisuutta noudattaen, mikä ei nyt tällä kertaa tainnut ihan toteutua. Vastapuolen voi olla vaan hankala myöhemmin osoittaa että kuski rykäisi ilman vilkkua suoraan eteen.

Liikennöitsijälle voi kyllä laittaa palautetta...
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^^
Tommoset on kyllä uskomattomia keissejä... Tuusulanväylällä kerran nähnyt bussin lähetvän 70-alueella ilman vilkun väläytystäkään keskelle jonoa...

Eilinen oli kyllä muutenkin ihan perseestä. Matka kotoa töihin melkein-lumisateessa (n. 36km, Kerava-Lauttasaari) ja aikaa meni vaivaiset 1h40min - koska noi PDERÖLK#€#€"°!°°!!!! ääliöt jäi pällistelemään jotain saamarin HINAUSAUTOA Tuusulanväylällä, siinä Tammiston nurkilla. Niin, se ajoi pohjoiseen - eikä ollut ilmeisesti mikään ihmeellinen laitos.... Tuon ansiosta Lahdenväylältä pääsi porukka tukkimaan Kehä 1:n ennen kuin sinne kerkesin -> kesti, kesti ja kesti.
Kotimatkassa menikin sitten jo mukavat 2tuntia, klo 16 kun pääsin vasta lähtemään. Eipä siinä, pikkujuttu jne. mut pisti vihaks.

Tänään työmatka 45min, kun pääsi ennen ryysistä lähtemään...

Vastaa Viestiin