Yleinen avautumis-ketju
Valvoja: Moderators
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Yleinen avautumis-ketju
Laita kokeeksi ne asiat paperille. Auttaa ainakin itsellä, kolme miljoonaa hoidettavaa juoksevaa asiaa on paljon helpompi sulattaa kun ne on kirjoittanut ylös eikä tarvitse pelätä että puolet unohtaa.Alfissimo kirjoitti:Mieluummin sitä tähän aikaan esim. nukkuisi, kuin pyörittelisi miljoonia asioita päässään
- Epäkelpokeräilijä -
- Simulaattori
- Viestit: 338
- Liittynyt: 14 Joulu 2012, 10:31
- Car(s): 156 2.5 Azzurro Nuvola, ex: 33 1,5QV -86 Alfa Rosso, 156 2.0TS Bianco Polare, gtv TS, 156 2,5
- Paikkakunta: Forssa
Re: Yleinen avautumis-ketju
Buctulle senverran vielä komppia, että ainakin useimmiten tuollaiset asiat lutviutuu, ainakin johonkin suuntaan. Taannoin kävi meille niin, että emäntä oli kuskaamassa tytärtä harrastuksiin, olivat pysähtyneenä odottamaan valtatielle pääsyä aura-auton perässä. Molemmat vilkuttivat vasemmalle. Sitten Destian aura-auto päätti tuikata pakin päälle ja runnoa suolasirottimen bemarin nokkapellille. Menin selvittämään asiaa Destialle, koska aura "ei huomannut", ja lähti matkoihinsa naikkosten jäädessä ihmettelemään mitä tapahtui. Paikallisesti homma toimikin hyvin, tehtiin vahinkoilmoitukset, otettiin bemarista kuvat, mutta kun tuli aika hakea auto pois ehjäämöstä, eipä tullutkaan maksajan tietoja.
Destian vakuutusyhtiö oli sitä mieltä, että kun aura-auto on rekisteröity työkoneeksi, niin sillä on 8 metrin varoalue, jossa toimitaan omalla vastuulla.
Minäpä soittamaan sinne ja kysymään, että onko tosiaan näin, että kun on tuollainen pykälä, niin kyseinen laite saa laillisesti halutessaan murskata kaiken kahdeksan metrin säteellä? Enkä myöskään ole aikaisemmin kuullut tapauksesta, jossa paikallaan ollut auto joutuu osumatilanteessa maksumieheksi.
En ollut kovin tyytyväinen, ja sen varmasti kuuli äänestä.
Kaksi tuntia puhelun jälkeen tuli korjaamolta soitto, että maksutiedot tuli, tuu hakemaan autos pois.
Tulipa pitkä. Tsori.
Destian vakuutusyhtiö oli sitä mieltä, että kun aura-auto on rekisteröity työkoneeksi, niin sillä on 8 metrin varoalue, jossa toimitaan omalla vastuulla.
Minäpä soittamaan sinne ja kysymään, että onko tosiaan näin, että kun on tuollainen pykälä, niin kyseinen laite saa laillisesti halutessaan murskata kaiken kahdeksan metrin säteellä? Enkä myöskään ole aikaisemmin kuullut tapauksesta, jossa paikallaan ollut auto joutuu osumatilanteessa maksumieheksi.
En ollut kovin tyytyväinen, ja sen varmasti kuuli äänestä.
Kaksi tuntia puhelun jälkeen tuli korjaamolta soitto, että maksutiedot tuli, tuu hakemaan autos pois.
Tulipa pitkä. Tsori.
"Taittuuko?" "Ei taitu!" "Taittuu!!" "EI TAITU!!!"
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Yleinen avautumis-ketju
Väsyttää... Eikä siis mitään pientä kaamosväsymystä. Ympäri vuorokauden. Eikä auta edes viikonloppuna noin 12 tunnin yöunet kahtena päivänä.
Pitäsköhän käydä lekurissa, vai nauraakohan ne sieltä pihalle
Pitäsköhän käydä lekurissa, vai nauraakohan ne sieltä pihalle
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Simulaattori
- Viestit: 338
- Liittynyt: 14 Joulu 2012, 10:31
- Car(s): 156 2.5 Azzurro Nuvola, ex: 33 1,5QV -86 Alfa Rosso, 156 2.0TS Bianco Polare, gtv TS, 156 2,5
- Paikkakunta: Forssa
Re: Yleinen avautumis-ketju
Pasi kirjoitti:Väsyttää... Eikä siis mitään pientä kaamosväsymystä. Ympäri vuorokauden. Eikä auta edes viikonloppuna noin 12 tunnin yöunet kahtena päivänä.
Pitäsköhän käydä lekurissa, vai nauraakohan ne sieltä pihalle
Ei naura. Mutta ensiapuna tuollaiset 100 mikrogrammaa D-vitamiinia päivässä ja kirkasvaloa, niin rupeaa taas kulkemaan. Kokemusta on.
"Taittuuko?" "Ei taitu!" "Taittuu!!" "EI TAITU!!!"
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Yleinen avautumis-ketju
Pitäs varmaan kokeilla!
10 litraa maitoa päivässä ja tietokoneen kuvaruutua kirkkaammalle.... riittääkö?
10 litraa maitoa päivässä ja tietokoneen kuvaruutua kirkkaammalle.... riittääkö?
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
Re: Yleinen avautumis-ketju
Hauskempaa hankkia D-vitamiinit vaikka oluellaPasi kirjoitti:Pitäs varmaan kokeilla!
10 litraa maitoa päivässä ja tietokoneen kuvaruutua kirkkaammalle.... riittääkö?
VMP
- Simulaattori
- Viestit: 338
- Liittynyt: 14 Joulu 2012, 10:31
- Car(s): 156 2.5 Azzurro Nuvola, ex: 33 1,5QV -86 Alfa Rosso, 156 2.0TS Bianco Polare, gtv TS, 156 2,5
- Paikkakunta: Forssa
Re: Yleinen avautumis-ketju
Ei se ihan piisaa...Pasi kirjoitti:Pitäs varmaan kokeilla!
10 litraa maitoa päivässä ja tietokoneen kuvaruutua kirkkaammalle.... riittääkö?
Mutta oikeasti, muutamia päiviä kirkasvaloa, niin maailma näyttää ihan toisenlaiselta.
Emäntä varsinkin on sellainen, että näin talven pimeinä aikoina tarvii aika järeitä konsteja pysyäkseen "elävien kirjoissa".
"Taittuuko?" "Ei taitu!" "Taittuu!!" "EI TAITU!!!"
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Yleinen avautumis-ketju
pakkanen + huolimattomuus ja kiire = 156:en vasen takaoven kahva rikki perkele, rikoin jo yhen viime talvena, sekin vasen
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Yleinen avautumis-ketju
Tää on niin normaalia nykyään, mutta loppuvuosi töissä on lähestulkoon sietämätöntä kiirettä. Kaikki on kiristetty äärimmäisen tiukaksi, päivät venyy pahimmillaan 15 tuntisiksi, kelit on mitä on, joku on jatkuvasti "saikulla" jolloin allekirjoittaneelle tipahtaa tekstiviesti: Missä ikinä nyt oletkin ja mitä ikinä teetkin, niin tiputa kaikki käsistäsi, mene heti kotiin jollet jo ole, käy suihkussa ja ala välittömästi nukkumaan jotta ehdit 5 tunnin päästä takaisin työmaalle......
PS: Juu eihän tätä pakko ole tehdä, mutkun ei se ruoho taida olla siellä aidan toisella puolella yhtään sen vihreämpää...
PS: Juu eihän tätä pakko ole tehdä, mutkun ei se ruoho taida olla siellä aidan toisella puolella yhtään sen vihreämpää...
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
- Simulaattori
- Viestit: 338
- Liittynyt: 14 Joulu 2012, 10:31
- Car(s): 156 2.5 Azzurro Nuvola, ex: 33 1,5QV -86 Alfa Rosso, 156 2.0TS Bianco Polare, gtv TS, 156 2,5
- Paikkakunta: Forssa
Re: Yleinen avautumis-ketju
Hempponen! 156:sta hävis lähivalot! Pitkät toimii, sulakkeet ja polttimot ehjät, rele naksuu vaihtaessa pitkille, muttei laittaessa ajovalot päälle. Oiskoos se sit toi rele mäzä?
"Taittuuko?" "Ei taitu!" "Taittuu!!" "EI TAITU!!!"
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Yleinen avautumis-ketju
Juu ja kurjuuden maksimoiseksi tipahti "Trafilta" postia.......Jotta Thesiksellä, joka on oma/maksettu, SAA ajaa Suomen valtion hienokuntoisilla teillä niin olkaa hyvä ja suorittakaa 481,00e......(CO2 oliko 332g)........Olkoon vaikka tonnin! Mitään sähköhybridikäköstyksiä en osta. Piste.
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
-
- Viestit: 164
- Liittynyt: 23 Elo 2011, 23:58
- Car(s): Japanilainen kulkinen
ex-Alfa Romeo 156 SW - Paikkakunta: Oulu
Re: Yleinen avautumis-ketju
Aarggh Kiinteistähuolto oli aurannut traktorilla lumikasan suoraan Alfan peltiä vasten. Koko eturengas, puoli ovea ja alahelma lumikasan alla. Lumet oikein työnnetty autoa vasten. Otin kasan kuvia lumipinosta ja autosta, ja sitten aamulla katotaan tuliko kolhuja kun näkee jotain. Etupuolella vastaava tilanne kun oli työntäny lumet vastakkaiselta parkkiruudulta etupuskuria vasten. Että näin
- Caijo-Romeo
- Viestit: 1189
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
- Paikkakunta: Kylmäkoski
Re: Yleinen avautumis-ketju
eikö ole hienoa,että sua kiitetään vähäpäästöisellä -01/uudemmalla autolla ajamisesta vaatimattomalla maksulla. Jos thesis olis -00 niin sen vuosi maksu olis varmaan "vain" n.250e. Kyllä kai sähköautoistakin joku sähkövero menee, ja kun niitä alkaa menee paremmin kaupaksi,niin tuskin se maksu ainakaan pienenee. Täytyy vaan pitää hauskaa koko rahan edestä ja nauttia laatuauton kyydistä vielä kun bensaa saapitkämies kirjoitti:Juu ja kurjuuden maksimoiseksi tipahti "Trafilta" postia.......Jotta Thesiksellä, joka on oma/maksettu, SAA ajaa Suomen valtion hienokuntoisilla teillä niin olkaa hyvä ja suorittakaa 481,00e......(CO2 oliko 332g)........Olkoon vaikka tonnin! Mitään sähköhybridikäköstyksiä en osta. Piste.
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.
Re: Yleinen avautumis-ketju
Tulin kysyneeksi lohkarin hintaa, kun sen puute on tuntunut paria "ostajaa" haittaavan . Pelkät palikat 900 €! Eikä löydy Suomesta. Ei ole edes maahantuojalla hyllyssä. Olkoot saatana.
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Yleinen avautumis-ketju
Kyllähän sähköautoista käyttövoimavero nimellä kulkeva maksu peritään. Nimeä vaan piti vaihtaa, kun dieselvero ei enää toiminut sähkö- eikä kaasuautojen kanssa. Sähkö- ja kaasuautoissa vero muodostuu jotenkin eri tavalla ja on "dieselveroa" pienempi, mutta lisä mikä lisä.
Oma avautuminen, vaikkei paljon hyödytäkään, mutta ipanan kanssa sairaalassa nukkuminen tuskin varsinaisesti parantaa esim. viime yönä syntynyttä univajetta. Noo, ei mulla niin väliä, kunhan pojalla on kaikki hyvin täällä.
Oma avautuminen, vaikkei paljon hyödytäkään, mutta ipanan kanssa sairaalassa nukkuminen tuskin varsinaisesti parantaa esim. viime yönä syntynyttä univajetta. Noo, ei mulla niin väliä, kunhan pojalla on kaikki hyvin täällä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Simulaattori
- Viestit: 338
- Liittynyt: 14 Joulu 2012, 10:31
- Car(s): 156 2.5 Azzurro Nuvola, ex: 33 1,5QV -86 Alfa Rosso, 156 2.0TS Bianco Polare, gtv TS, 156 2,5
- Paikkakunta: Forssa
Re: Yleinen avautumis-ketju
Tsemppiä!Alfissimo kirjoitti: Oma avautuminen, vaikkei paljon hyödytäkään, mutta ipanan kanssa sairaalassa nukkuminen tuskin varsinaisesti parantaa esim. viime yönä syntynyttä univajetta. Noo, ei mulla niin väliä, kunhan pojalla on kaikki hyvin täällä.
"Taittuuko?" "Ei taitu!" "Taittuu!!" "EI TAITU!!!"
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Yleinen avautumis-ketju
Kiitos, eikä niin pahaa ettei jotain kivaakin. Vaikka ujo ja hiljainen olenkin, niin näiden yövuorohoitsujen kanssa on kiva jutella, kun niillä ei ole kiire . Tän yön hoitsuille esim. antaisin milloin vaan luvan hoitaa minuakin...nohnoh...
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Yleinen avautumis-ketju
ALV Korotus.
Hoidan ALV korotuksen asiakkaideni verkkokauppoihin keskiyöllä 1.1.2013...
Jännä efekti kyllä se että kyseessä on suht pieniä firmoja, ja lähes kaikki ovat ilmoittaneet että haluavat pitää hinnat samana, eli hinnat eivät nouse vaikka ALV nousee.
Isoilla firmoilla ALV korotuksen hinnan nousu on selvä asia, eikä se vaikuta juuri mihinkään... Mutta pienillä yrittäjillä, kun pitää kynsin hampain pitää kiinni siitä vähäisestä kilpailukyvystä, homma ei olekkaan niin yksinkertainen.
Toisinsanoen, ALV korotus on paljon suurempi näille pienille joilla sillä on oikeesti väliä, kuin isoille firmoille.
Sapettaa taas tämäkin niin pirusti (vaikka ei enää itseeni vaikutakkaan niin pahasti).
HYVÄ SUOMI!
Hoidan ALV korotuksen asiakkaideni verkkokauppoihin keskiyöllä 1.1.2013...
Jännä efekti kyllä se että kyseessä on suht pieniä firmoja, ja lähes kaikki ovat ilmoittaneet että haluavat pitää hinnat samana, eli hinnat eivät nouse vaikka ALV nousee.
Isoilla firmoilla ALV korotuksen hinnan nousu on selvä asia, eikä se vaikuta juuri mihinkään... Mutta pienillä yrittäjillä, kun pitää kynsin hampain pitää kiinni siitä vähäisestä kilpailukyvystä, homma ei olekkaan niin yksinkertainen.
Toisinsanoen, ALV korotus on paljon suurempi näille pienille joilla sillä on oikeesti väliä, kuin isoille firmoille.
Sapettaa taas tämäkin niin pirusti (vaikka ei enää itseeni vaikutakkaan niin pahasti).
HYVÄ SUOMI!
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- KJS
- Viestit: 4670
- Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
- Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
- Paikkakunta: Nokia
Re: Yleinen avautumis-ketju
Miten vitussa huolto voi muka UNOHTAA tehdä työn, johon on tälle päivälle varattu aika. Taaskaan käsitykseni merkkihuollon toiminnasta ei kohentunut.
Alfaholismia vuodesta 2001
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Yleinen avautumis-ketju
http://www.youtube.com/watch?v=mR-dOEK0xjo" onclick="window.open(this.href);return false;
- niki
- Viestit: 1633
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
- Paikkakunta: Aura
Re: Yleinen avautumis-ketju
Sama pää kesät talvet ja taksia ajavat amatöörit... Aamu ei käynnistynyt kauhean hyvin, kun vein auton AutoFilaroon lohkolämppärin asennukseen ja huomasin sitten töihin kiirehtiessäni bussipysäkillä, että kukkaro on jäänyt pöydälle 26km päähän. Siitä sitten hetken mietintätuokion jälkeen taksia soittamaan ja nokka kohti kotia lompakon hakureissulle. Kun lopulta pääsin työpaikan pihaan Turussa, esittää kuljettaja vajaan 100 euron näkemyksensä kuljetuskustannuksista.
Tässä kohtaa tivasin, ettei mittaria oltu laitettu pois päältä paluumatkan ajaksi, kun kuitenkin liikuttiin toiminta-alueen, tässä tapauksessa Turun ulkopuolella ja palattiin samaa reittiä takaisin. Mittarihan pitäisi laittaa paluumatkalla päälle vasta, kun tullaan Turun rajojen sisäpuolelle. Kuski oli kuitenkin sitä mieltä, että veloitus on ihan oikein, eikä hänen tarvitse kyydistä mitään vähentää.
Korostin oikaisukehoitusta vielä mainitsemalla ajaneeni itsekin pirssiä 4 vuotta sitten ja olen asiasta tasan eri mieltä. Koska taksikuskin näkemys jousti tässäkin vaiheessa rautakangen lailla, maksoin kyydin ja jatkoin töihin myöhässä, ärräpäiden saattelemana. En huomannut edes kuittia reissusta pyytää.
Alkoi sitten asia sen verran kismittämään että soitin keskukseen selvittääkseni minua kuljettaneen auton tiedot ja yhdistivät sieltä kuljettajalle, muistivat myös tarjota tarkastajan yhteystietoja tässä vaiheessa. Nyt kuski olikin jo yhteistyöhaluisempi oikaisemaan virheellistä laskutustaan ja muisti vielä kiitellä etten ottanut tarkastajaan yhteyttä. Olisi kuulemma tullut aika kovat sanktiot...
Tästä kaikesta jäi vaan mieleen että systeemi toimii, mutta asiakkaan ei pitäisi joutua huolehtimaan siitä, että sääntöjä noudatetaan. Taas on liikenteessä varmasti moni hyväuskoinen maksanut maksunsa mukisematta vastaavassa tilanteessa. Ehkä olisikin jälkikäteen mietittynä pitänyt soitella sille tarkastajalle... Ei siitä päivästä meinannut hyvää saada töissäkään tämän jälkeen, mutta se on jo toinen tarina se.
Jotain positiivista päivään toi kuitenkin AutoFilaro. Kohtuullinen veloitus hyvin ja siististi tehdystä työstä, vilpittömän iloiset joulun ja uuden vuoden toivotukset sekä matkustajan penkille jätetty pieni joululahja; Alfa-Romeo kukkaro ja avaimenperä. Näin sen palvelun pitäisikin toimia!
Tässä kohtaa tivasin, ettei mittaria oltu laitettu pois päältä paluumatkan ajaksi, kun kuitenkin liikuttiin toiminta-alueen, tässä tapauksessa Turun ulkopuolella ja palattiin samaa reittiä takaisin. Mittarihan pitäisi laittaa paluumatkalla päälle vasta, kun tullaan Turun rajojen sisäpuolelle. Kuski oli kuitenkin sitä mieltä, että veloitus on ihan oikein, eikä hänen tarvitse kyydistä mitään vähentää.
Korostin oikaisukehoitusta vielä mainitsemalla ajaneeni itsekin pirssiä 4 vuotta sitten ja olen asiasta tasan eri mieltä. Koska taksikuskin näkemys jousti tässäkin vaiheessa rautakangen lailla, maksoin kyydin ja jatkoin töihin myöhässä, ärräpäiden saattelemana. En huomannut edes kuittia reissusta pyytää.
Alkoi sitten asia sen verran kismittämään että soitin keskukseen selvittääkseni minua kuljettaneen auton tiedot ja yhdistivät sieltä kuljettajalle, muistivat myös tarjota tarkastajan yhteystietoja tässä vaiheessa. Nyt kuski olikin jo yhteistyöhaluisempi oikaisemaan virheellistä laskutustaan ja muisti vielä kiitellä etten ottanut tarkastajaan yhteyttä. Olisi kuulemma tullut aika kovat sanktiot...
Tästä kaikesta jäi vaan mieleen että systeemi toimii, mutta asiakkaan ei pitäisi joutua huolehtimaan siitä, että sääntöjä noudatetaan. Taas on liikenteessä varmasti moni hyväuskoinen maksanut maksunsa mukisematta vastaavassa tilanteessa. Ehkä olisikin jälkikäteen mietittynä pitänyt soitella sille tarkastajalle... Ei siitä päivästä meinannut hyvää saada töissäkään tämän jälkeen, mutta se on jo toinen tarina se.
Jotain positiivista päivään toi kuitenkin AutoFilaro. Kohtuullinen veloitus hyvin ja siististi tehdystä työstä, vilpittömän iloiset joulun ja uuden vuoden toivotukset sekä matkustajan penkille jätetty pieni joululahja; Alfa-Romeo kukkaro ja avaimenperä. Näin sen palvelun pitäisikin toimia!
Ammattina autokauppa
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Yleinen avautumis-ketju
^Siis miten toi taksi oikein pelittää?
Re: Yleinen avautumis-ketju
Äidillä oli synttärit 11. päivä. Hän asuu Espanjassa joten tilasin hänelle Espanjalaiselta tavarataloketjun verkkosivuilta lahjan.
Parin päivän päästä sain sähköpostin sanoen että luottokorttimaksu ei ole mennyt läpi, olkaa hyvä ja ottakaa yhteyttä sähköpostitse tai puhelimetse.
Sähköpostin lähetin eikä tullut vastausta.
Äidin synttäri tuli ja meni ohi...
Tilasin viime viikonloppuna lahjan uudestaan samasta paikasta ja maksoin tällä kertaa PayPalilla.
Tänään sain sähköpostin sanoen että jos haluatte vahvistaa tilauksenne tarvitsemme henkilötodistuskopion, luottokorttitiedot ja allekirjoitetun asiakirjan joka antaa meille oikeuden nostaa luottokortiltanne maksun!!!
Millä ihmeen tavalla tuo maa pyörii kun asiat pitää tehdä niin hankaliksi ja hitaiksi!!!
Tulee mieleen v. 2006 jolloin porukat muuttivat asuntoa siellä ja odottivat laajakaistanettiyhteyden yhdistymistä yli kuuden kk ajan!!!! En yhtään ihmettele!
Parin päivän päästä sain sähköpostin sanoen että luottokorttimaksu ei ole mennyt läpi, olkaa hyvä ja ottakaa yhteyttä sähköpostitse tai puhelimetse.
Sähköpostin lähetin eikä tullut vastausta.
Äidin synttäri tuli ja meni ohi...
Tilasin viime viikonloppuna lahjan uudestaan samasta paikasta ja maksoin tällä kertaa PayPalilla.
Tänään sain sähköpostin sanoen että jos haluatte vahvistaa tilauksenne tarvitsemme henkilötodistuskopion, luottokorttitiedot ja allekirjoitetun asiakirjan joka antaa meille oikeuden nostaa luottokortiltanne maksun!!!
Millä ihmeen tavalla tuo maa pyörii kun asiat pitää tehdä niin hankaliksi ja hitaiksi!!!
Tulee mieleen v. 2006 jolloin porukat muuttivat asuntoa siellä ja odottivat laajakaistanettiyhteyden yhdistymistä yli kuuden kk ajan!!!! En yhtään ihmettele!
- Simulaattori
- Viestit: 338
- Liittynyt: 14 Joulu 2012, 10:31
- Car(s): 156 2.5 Azzurro Nuvola, ex: 33 1,5QV -86 Alfa Rosso, 156 2.0TS Bianco Polare, gtv TS, 156 2,5
- Paikkakunta: Forssa
Re: Yleinen avautumis-ketju
Että mua sitten ottaa aivoon takasumuvalot! Helvetti! Niihin pitäis olla oma ajokortti. Kirjalliset ja inssi!
"Taittuuko?" "Ei taitu!" "Taittuu!!" "EI TAITU!!!"
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Yleinen avautumis-ketju
^^
Eihän se pyörikään se valtio... Nehän on konkurssin partaalla/konkurssissa...
Eihän se pyörikään se valtio... Nehän on konkurssin partaalla/konkurssissa...
Re: Yleinen avautumis-ketju
No perhana jos ne olisi ollutkin konkurssissa 5 vuotta sitten niin vasta nyt se alkaa selvita.
Re: Yleinen avautumis-ketju
Lahjuksilla faija tilas -90 luvulla Grand Canarialla asuessaan lankapuhelimen,kuukauden odoteltuaan totes täällä toimitaan vähän kuin Suomessa. Soitti puhelin firmaan ja pyys asentajaa puhelimeen ja sopi maasutus hinnan.Puhelin asennettiin seuraavana päivänä.Jos ei huomannut voidella kesti puhelimen saanti sen puolvuotta.Pujazuba kirjoitti:Tulee mieleen v. 2006 jolloin porukat muuttivat asuntoa siellä ja odottivat laajakaistanettiyhteyden yhdistymistä yli kuuden kk ajan!!!! En yhtään ihmettele!
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka
- DragonForce
- Viestit: 243
- Liittynyt: 25 Marras 2005, 13:58
- Car(s): 2x 156v6, 147,159Tbi Citikka C2 1.6VTS
- Paikkakunta: Joensuu/Mikkeli
Re: Yleinen avautumis-ketju
Jee 156:seen koko pohja rakenneltava uusiks. Oli vesi päässyt kivasti massan ja pohjan väliin. PRKL!!!!
"Having no way as way, having no limitation as limitation"
-
- Viestit: 2037
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
- Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Yleinen avautumis-ketju
Surkein maailman loppu ikinä
- PK
- Viestit: 516
- Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
- Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )
Re: Yleinen avautumis-ketju
Totta - ois luullu että ufot ois laskeutuneet ja nähty Jeesuksen toinen tuleminen ja Nibiru - planeetan ilmestyminen ja elämää Marsista ja 11. planeetta... mutta (vanhan) maailman loppu tapahtuukin ihmisessä itsessään - tästä on kyse. Siis henkisestä evoluutiosta, tätä ne mayat ja muut inkkarit tarkoittivat !
- jansku
- Viestit: 517
- Liittynyt: 02 Huhti 2007, 16:10
- Car(s): VW Polo GT + VW Tiguan (ex; 156 1.8ts, 206CC, Mini One, C4 VTS, A2, A3 2.0tdi, Mini one, Mini Cooper S clubman, VW Polo, VW Polo, A4)
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Yleinen avautumis-ketju
Miehellä oli yllätys kun tuli himaan, Audi Q3 nelivedolla ja pikku kiisselillä...en tiedä kumpi ottaa enemmän päähän, ulkonäkö vaiko huonosti käyttäytyvä neliveto...
itken mielummin alfa romeossa kuin toyotassa
- WWWVespa
- Viestit: 1742
- Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
- Car(s): 159 SW
ex 147 1.6 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Yleinen avautumis-ketju
Miksi Sininen viiva ei säihky koko yötä?
siis lasersäde Unioninakselin yllä
siis lasersäde Unioninakselin yllä
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Yleinen avautumis-ketju
vittu kun vituttaa, leimalla oli oikea lähivalo pimeänä, vaihoin sen ja eilen pimeni vasen. hetki sen jälkeen toimiva oikealla, jostain syystä irtos ja näyttää valosäteen jalkakäytävälle suoraan ajettaessa. onneks en oo kerinnyt säätään valoja vielä, pitkillä voi ajaa, eikä kukaan vilkuta kun ne näyttää niin toivottoman alas
uudet h7 :kat haettu jo kumminkin
uudet h7 :kat haettu jo kumminkin
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Yleinen avautumis-ketju
Ite oon ottanu sen periaatteen et vaihdan aina molemmat jos toinen vaan pimenee. Käyny sama homma tarpeeks usein et vaihtaa toisen ja parin päivän päästä palaa toinen
Se ..tuttaa ihan törkeesti.
Se ..tuttaa ihan törkeesti.
Life is too short to drive boring cars.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Yleinen avautumis-ketju
^mä rupeen noudattaa samaa periaatetta!
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Yleinen avautumis-ketju
Joulun kunniaksi Lanciassa jäässä: Käsijarru oik. taka, molemmat takaovet (kahvojen mikrokytkimet...), peräaukon sähköaukaisu......Kun kylmäkäynnistää -19`C työmaalta niin taulussa palaa " Variosteer Defekt!", "EPD-Defekt!", "Air-Bag Defekt!"...( Hän suostuu puhumaan minulle vain Saksaa )....Ja kun ajaa pahaan kuoppaan niin jousituksen varoitus; "Sky-Hook Defekt!" muistuttaa olemassaolollaan.......Suomen Talvea vaan pitää Rakastaa!! Oikein hyvää Joulua kaikille Foorumilaisille!!
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Yleinen avautumis-ketju
^Joulun kunniaksia hyvinkin, tuo ilmiöhän - paljon värivaloja kerralla tauluun - tunnetaan juurikin nimellä Weihnachtsbaum. Ei niistä keltaisista tarvitse välittää, punaiset pitää katsoa ennen kuin ohittaa...
Avaria Variosteer (kyllä Thesiksen pitää puhua italiaa, ihan jo navigaattorinkin takia) on ihan normaali ilmoitus kylmäkäynnistyksessä. Sen sijaan ohjaustehostuksen vikailmoitusta EI tule, jos tehostin päättää ampua kaikki nesteensä konehuoneeseen. Tämä tuli todettua eilen... Pakkasten lauhduttua lähdemme vierailemaan hydrauliikkaliikkeessä toivoen, että se oli letku joka turskahti. Paikasta päätellen kyllä.
Avaria Variosteer (kyllä Thesiksen pitää puhua italiaa, ihan jo navigaattorinkin takia) on ihan normaali ilmoitus kylmäkäynnistyksessä. Sen sijaan ohjaustehostuksen vikailmoitusta EI tule, jos tehostin päättää ampua kaikki nesteensä konehuoneeseen. Tämä tuli todettua eilen... Pakkasten lauhduttua lähdemme vierailemaan hydrauliikkaliikkeessä toivoen, että se oli letku joka turskahti. Paikasta päätellen kyllä.
Järkiautoilija
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Yleinen avautumis-ketju
Pakkasta 32astetta, kotiin 362,3km matkaa, määränpäähän n.40km, huohotin jäässä, öljyt pitkin konehuonetta ja maantietä...
Hyvää joulua!
...ttu
Hyvää joulua!
...ttu
Re: Yleinen avautumis-ketju
Eikös ainakin tuon kuvan mukaan tuo ole vain pullahtanut pois paikoiltaan kun tuo kiristin ei ole jaksanut pitää letkua paikoillaan paineen noustua liikaa?Isola kirjoitti:^Joulun kunniaksia hyvinkin, tuo ilmiöhän - paljon värivaloja kerralla tauluun - tunnetaan juurikin nimellä Weihnachtsbaum. Ei niistä keltaisista tarvitse välittää, punaiset pitää katsoa ennen kuin ohittaa...
Avaria Variosteer (kyllä Thesiksen pitää puhua italiaa, ihan jo navigaattorinkin takia) on ihan normaali ilmoitus kylmäkäynnistyksessä. Sen sijaan ohjaustehostuksen vikailmoitusta EI tule, jos tehostin päättää ampua kaikki nesteensä konehuoneeseen. Tämä tuli todettua eilen... Pakkasten lauhduttua lähdemme vierailemaan hydrauliikkaliikkeessä toivoen, että se oli letku joka turskahti. Paikasta päätellen kyllä.
Synteettiset sisälle ja kun jo vanhat taitavat olla hangella (liitoksen paikoilleen laiton jälkeen siis).
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Yleinen avautumis-ketju
Kävin vakoilemasssa (turhaan) joulupata kommentteja vagina-forumilla ja muuta ei jäänyt reisusta kuin päänsärky. Satuin vahingossa meinaan lukemaan heidän vannesopivuusjutustelua ja siellä näkyy vanteen leveyskin jo vaikuttavan raideväliin jos täällä on jollain tunnarit sinne, niin käykää ny siellä vähän ojentamassa pääsis tosta päänsärystä eroon
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Yleinen avautumis-ketju
Nii ainakii sevverra et vanhaa hyvää aikaa se ol raideleveys eikä mikää väli.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Yleinen avautumis-ketju
^no laitoin sentakia väli ettei ny tulis mitään epäselvyyttä mistä puhutaan, autojen kanssa se on aina renkaan keskelta keskelle. Rautatiet on erijuttu
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Yleinen avautumis-ketju
^No nii o, mutko alotteli teeämmä lukemise joskus 1971 ni sillo se ol viel -leveys. Myös autois.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Yleinen avautumis-ketju
^no ku munki mielestä se on raideleveys, mutku katoin sivistyssanakirjasta ni leveys o sisäreunasta mitattu ja väli on keskeltä keskelle ei voi tietää muuta ku sen, että kupla-pojilla on hiukan hakusessa TM on muuten aina ollu aikamoinen naistenlehti (siis naiset ei lue sitä siksi paljoa, kun jaskaa jauhetaan liikaa), joten sen kirjoitelut ei paljoa paina, sitä vissiin tarkoititkin
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Yleinen avautumis-ketju
Hyvä työkaveri kuollut sairauskohtaukseen ulkomaanmatkalla. 5-kymppinen äijä. Hilaiseksi vetää.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Re: Yleinen avautumis-ketju
Itse bongasin Audifoorumin topikista tuon tämän foorumin nettiautosta bongattu topikin kuuluisimman tuuninki-Alfan. Sitä oli oikeen muutamat siellä käsitelleet ylläriylläri samantyylisesti kuin täälläkin, valistin heitä vähän tilanteestastoichiometric kirjoitti:Kävin vakoilemasssa (turhaan) joulupata kommentteja vagina-forumilla ja muuta ei jäänyt reisusta kuin päänsärky. Satuin vahingossa meinaan lukemaan heidän vannesopivuusjutustelua ja siellä näkyy vanteen leveyskin jo vaikuttavan raideväliin jos täällä on jollain tunnarit sinne, niin käykää ny siellä vähän ojentamassa pääsis tosta päänsärystä eroon
Ja raideväli/leveys muuttuu lähes aina vanteen leveyden kasvaessa koska vanne levenee joko ulkoa tai sisältä, ei tasaisesti kiinnityslaipan molemmilta puolilta. Jolloin ET luku muuttuu vanteen leveyden kasvaessa. Se kuinka suoraan verrannollisesti se muuttuu suhteessa leveyteen, en tiedä, mutta harvoin suoraan verrannollisesti.
Käytännössä jos vaihdat valssit leveämpiin, niin lähes aina raideväli/leveys muuttuu ainakin vähän.
Tilannetta sekoittaa vielä se että vanneleys on tuumina ja ET luku milleinä. Sitä miten tarkat nuo mitat käytännössä on en tiedä, ja harvaa kiinnostaa.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: Yleinen avautumis-ketju
^paitsi jos ET pysyy ennallaan
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Yleinen avautumis-ketju
^^ no kun se et on tyypillisesti aina vanteissa ilmoitettu ja se on se mikä ratkaisee tuon raidevälin muutoksen, ei tartte välittää vanteen leveydestä. Ja tuolla vagina-arenalla justiinsa otetaan et- lukeman lisäksi vanteen leveys mukaan
Lain mukaan auton raideväli saa muuttua vanteen vuoksi korkeintaan + - 30 mm. Muutos voi johtua joko vanteen leveydestä tai ET:stä tai niiden yhteisvaikutuksesta. Jos tuo 30 mm aiheutettaisiin pelkästään ET:tä muuttamalla, Golf VI:n ja Golf VII:n ET voisi olla välillä 32 - 72 mm. ET:stä riippumatta on olleellista, että rengas kääntyy lokasuojan sisässä moitteetta ääriasentoihinsa. Ilmeisesti tästä syystä suurin osa vanteista on ET-lukemaltaan 50 mm tai alle. Tämä tarkoittaa, että suurimmalla osalla vanteista raideväli on muutaman millin suurempi kuin mitä raideväli olisi ET-lukemaltaan 47 mm:n vanteilla.