Wile E. Coyote kirjoitti:Lopulta mies antoi periksi
Ei näin.
Kyllä nainen vaihtuu ennen kuin kertoo missä ja minkälaisia äänentoistolaitteita kämpässä saa olla.
Valvoja: Moderators
Wile E. Coyote kirjoitti:Lopulta mies antoi periksi
Moi ikuinen poikamies!Tuomas K kirjoitti:
Kyllä nainen vaihtuu ennen kuin kertoo missä ja minkälaisia äänentoistolaitteita kämpässä saa olla.
Ettei olisi peräti päinvastoin? Paneelihan ei säteile sivuille, joten sen kannalta pitäisi olla melkein yksi hailee, jos toinen kaiutin on 0,4 m päässä sivuseinästä/ikkunasta ja toinen 1,5 m päässä sivuseinästä, koska ei sitä oviaukon eteenkään voi laittaa. Tietysti heijastus takaseinästä on erilainen, jos toisen lähellä on oviaukko tai matalille taajuuksille ”läpinäkyvä” puu/kipsiseinä, mutta säteilee pöntötkin ääntä taaksepäin – nimenomaan matalia taajuuksia, joten ongelmat ovat siellä. Korkeitahan pystyisi fiksaamaan myös akustoinnilla, tarpeen tullen.Wile E. Coyote kirjoitti:Panelien saundi voi mennä oudoksi myös jos huone on sellainen että toisen takana on seinä ja toisen ei (esim oviaukko), tai kiviseinä vs. puuseinä jne. Tämä vaikuttaa kyllä perinteisempiinkin kaiuttimiin, vain huomattavasti vähemmän.
Fiksu nainen...Tuomas K kirjoitti: Kyllä nainen vaihtuu ennen kuin kertoo missä ja minkälaisia äänentoistolaitteita kämpässä saa olla.
Aquatica kirjoitti:http://epaper.suomenmaa.fi/olepaper/epa ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Mielipiteitä?
Aquatica kirjoitti:http://epaper.suomenmaa.fi/olepaper/epa ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Mielipiteitä?
Nämä ihmisten painotukset ovat oikeasti aika kiinnostavia. On jotenkin siistiä, että mies laittaa vajaat 30 donaa kiinni johtoihin voidakseen kuunnella Loiria kerrostalokämpässään. Laittaa omaa kulutustakin hieman mittasuhteisiin...Aquatica kirjoitti:
Mielipiteitä?
No mitäs te niistä äänentoistolaitteista kuuntelette?Vittorio Jano kirjoitti:Nämä ihmisten painotukset ovat oikeasti aika kiinnostavia. On jotenkin siistiä, että mies laittaa vajaat 30 donaa kiinni johtoihin voidakseen kuunnella Loiria kerrostalokämpässään. Laittaa omaa kulutustakin hieman mittasuhteisiin...Aquatica kirjoitti:
Mielipiteitä?
Peukku :ylös:
Vähän mullakin särähti korvaan tuo piuhojen sisäänajo ja olen aiheesta kerran jos toisenkin väitellyt paikallisen hifikauppiaan kanssa, joka maksusta "ajelee asiakkaidensa kaapeleita sisään" siihen tehdyllä laitteella. Jos niissä molekyylitasolla tapahtuisikin jotain muutoksia "sisäänajossa", niin ne on erittäin pieniä ja jos joku väittää eron kuulevansa, niin silloin ero pitäisi pystyä myös mittaamaan. Epäilenpä että mittaamalla kaapelin ennen ja jälkeen ei löydy eroa, saatikka että joku sen eron kuulisi. Täytyy myös muistaa että ihmiskorva ei ole mikään kovin tarkka mittausväline. Tää on ihan uskonasia ja ihmismieli on kummallinen, eli jos tarpeeksi haluaa kuulla sen eron, niin sen varmasti kuulee.Hitusen sähköpuolta opiskelleelle pisti silmään tuo kaiutinjohtojen sisäänajo. Käy järkeen suunnilleen yhtä hyvin kuin joissakin johdoissa vastaan tullut suuntanuoli. Kun siinä narussa kuitenkin liikkuu vaihtovirtaa joka vaihtaa kulkusuuntaansa toistettavan taajuuden mukaisella tiheydellä...
Ei kai plasebovaikutuksesta haittakaan ole, jos siitä saa mielihyvää?Rasvis kirjoitti:Hitusen sähköpuolta opiskelleelle pisti silmään tuo kaiutinjohtojen sisäänajo. Käy järkeen suunnilleen yhtä hyvin kuin joissakin johdoissa vastaan tullut suuntanuoli. Kun siinä narussa kuitenkin liikkuu vaihtovirtaa joka vaihtaa kulkusuuntaansa toistettavan taajuuden mukaisella tiheydellä...
Kieltämättä erikoiset prioriteetit, mutta hyvin linjassa high endin subjektivistisen kulttuurin kanssa. Korostetaan jotain itse tärkeäksi koettua asiaa yli kaiken muun.Rasvis kirjoitti:^^ Vähän myös ihmettelin valintaa jossa puolet laitteistoon poltettavista pelimerkeistä on laitettu kaiutinjohtoihin, eikä kuuntelupaikkakaan näytä akustisesti kovin hääppöiseltä. Tietty kämpän vaihtaminen on sitten jo vähän kalliimpi hifi-investointi.
Mulla on linjajohdoissa suuntanuolet. En ole kokeillut vaikuttaako suunta ääneen, mutta kyllä ne on kytketty nuolen suuntaisesti. En muista mikä noissa oli perusteluna, mutta joissainhan johdon vaippa on kelluva toisessa päässä. Johdot on Analysis Plussan tekeleet, eli uskoisin heillä olevan ihan perustelu asialle kun eivät ole sitä subjektivistikoulukuntaa. Joku valmistaja perusteli sitä kuparijohtimen valmistussuunnan vaikutuksella kuparin kiderakenteeseenRasvis kirjoitti:Käy järkeen suunnilleen yhtä hyvin kuin joissakin johdoissa vastaan tullut suuntanuoli. Kun siinä narussa kuitenkin liikkuu vaihtovirtaa joka vaihtaa kulkusuuntaansa toistettavan taajuuden muka
Tästä aiheestahan saisi kokonaisen kirjasarjan. Tosin minun asiantuntemukseni loppuisi sen ensimmäisen osan jälkeen - oma painotukseni on käytännössä ollut vähän toisenlaisessa elektroniikassa, mutta mittausvahvistimienkin häiriöherkkyyteen pitää silloin tällöin etsiä ratkaisuja. Yksinkertainen, mutta hifimielessä ehkä vääräoppinen vastaus on, että liikaa on se mikä kuuluu. Käytännössä väittäisin todellisia häiriöongelmia olevan muutama, ja ne ovat varmasti kaikkien harrastajien tiedossa:jalittam kirjoitti:No nyt kun on asiantuntija asiaan, niin kerroppas maalaisellekkin häiriöiden (radio/alemmat taajuudet) vaikutus audiovahvistimen käyttäytymiseen, (väli)kaapeleiden tahi verkkosähkön osalta. Mikä on liikaa?
Valmistuttuani kuvittelin osaavani suunnitella elektroniikkaa. 10 vuoden työkokemuksen jälkeen uskoin juuri oppineeni suunnittelijaksi. Nyt 15 vuoden jälkeen olen sitä mieltä, että varmaankin opin lähivuosina suunnittelemaan elektroniikkaa. 10 vuotta tästä eteenpäin päädyn luultavasti siihen, että minun on ruvettava opettelemaan tätä alaa.jalittam kirjoitti:Itellä vaillinainen kolutus (autom.teknikko) asiaan, enkä edes enää luule tietäväni sähköstä mitään. Konsultointia olen kyläkin saanut wanhalta "nokiainsinööriltä".
Vastaus on varmasti hyvä ja oikein, mutta kun se sotketaan hifiin tullaan sen subjektivismin äärelle. Se olisi helppo sanoa että äänenlaatuun vaikuttavat vain sellaiset asiat mitkä kuuluvat (aika itsestäänselvältä vaikuttaa ), mutta kuulon ja aivojen toiminta tunnetaan vielä sen verran hatarasti että tyhjentävää vastausta siihen mikä kuuluu ei tänä päivänä voi antaa. Tiukan insinöörikoulukunnan edustajilla on asiasta oma näkemyksensä ja netinkin foorumeila sitä jotkut puolustelevat painokkaasti. Sitten on toinen ääripää joka viittaa kintaalla mittauksille ja uskoo vain siihen mitä kuulee.Isola kirjoitti:Yksinkertainen, mutta hifimielessä ehkä vääräoppinen vastaus on, että liikaa on se mikä kuuluu.
.. vaikka ne miten taottaisiin yksikiteisestä kuparista maapallon magneettikentän suuntaisesti...
Mites olis vaikka Sonos tai Linn?Joo siis tarkennetaas vähän näitä vaatimuksia: Mulla on valtaosa levyistä siirretty koneelle FLAC-muodossa, toista sataa gigaa siis. Tällä hetkellä musat livahtaa koneelta vahvistimelle ulkoisen äänikortin optisen SPDIF -liitännän kautta. Laatu on oikeesti CD-tasoa. Toisto-ohjelmana J.River Mediacenter. Haluan säilyttää tämän mediatoistimen käyttöliittymänä, mutta siirtää jollain konstilla äänen langattomasti vahvistimelle ja mieluiten niin, että saan sen optisella kaapelilla digimuodossa vahvistimeen sisään. Mikään pakkaava systeemi ei tule kysymykseenkään.
On tuota ainakin kehuttukin jossain. Samassa hintahaarukassa pyörii myös PSB Alpha B1 josta löytyy omakohtaistakin kokemusta. http://www.radiokulma.fi/kauppa/cat/pro ... php?p=1140" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;Rolle kirjoitti:Kelpaako Q Acoustics 2020i satunnaiseen musiikinkuunteluun, vai kannattaako suosiolla hommata tuplasti kalliimmat?
Itse itselleni vastaten: TÄSSÄPÄ olisi ratkaisu. Hieman hintava tosin, mutta kerranhan se vaan kirpasee... Myös kotimaisella Pebble Audiolla näkyy olevan ihan asiallisia laitteita tähän tarkoitukseen.Jakke kirjoitti:Joo siis tarkennetaas vähän näitä vaatimuksia: Mulla on valtaosa levyistä siirretty koneelle FLAC-muodossa, toista sataa gigaa siis. Tällä hetkellä musat livahtaa koneelta vahvistimelle ulkoisen äänikortin optisen SPDIF -liitännän kautta. Laatu on oikeesti CD-tasoa. Toisto-ohjelmana J.River Mediacenter. Haluan säilyttää tämän mediatoistimen käyttöliittymänä, mutta siirtää jollain konstilla äänen langattomasti vahvistimelle ja mieluiten niin, että saan sen optisella kaapelilla digimuodossa vahvistimeen sisään. Mikään pakkaava systeemi ei tule kysymykseenkään.
Taitaa kuitenkin olla helpointa ostaa elämäni ensimmäinen ompputuote: Apple Airport Express. Se kytkeytyy wlaniin ja äänet saa vaikka optisena vahvistimelle. Hintakin jää alle satkunJakke kirjoitti:Itse itselleni vastaten: TÄSSÄPÄ olisi ratkaisu. Hieman hintava tosin, mutta kerranhan se vaan kirpasee... Myös kotimaisella Pebble Audiolla näkyy olevan ihan asiallisia laitteita tähän tarkoitukseen.Jakke kirjoitti:Joo siis tarkennetaas vähän näitä vaatimuksia: Mulla on valtaosa levyistä siirretty koneelle FLAC-muodossa, toista sataa gigaa siis. Tällä hetkellä musat livahtaa koneelta vahvistimelle ulkoisen äänikortin optisen SPDIF -liitännän kautta. Laatu on oikeesti CD-tasoa. Toisto-ohjelmana J.River Mediacenter. Haluan säilyttää tämän mediatoistimen käyttöliittymänä, mutta siirtää jollain konstilla äänen langattomasti vahvistimelle ja mieluiten niin, että saan sen optisella kaapelilla digimuodossa vahvistimeen sisään. Mikään pakkaava systeemi ei tule kysymykseenkään.