Oispahan tällä hetkellä yksi huoli vähemmänRaimo Miettinen kirjoitti:Entäs tämä?
IL: "Reipas eläkeläisrouva Oili Jalonen päätti toimia ja työnsi kaaharibemarin Aurajokeen."
Hinurilla mennään!
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 21
- Liittynyt: 16 Heinä 2010, 20:19
- Car(s): BMW 735i E65 (Ex: MiTo)
- Paikkakunta: Turku
Re: Hinurilla mennään!
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Hinurilla mennään!
Kuvastahan ei varsinaisesti selviä, onko kyseessä tuon laivan vesillelasku vai mitä...
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
-
- Viestit: 21
- Liittynyt: 16 Heinä 2010, 20:19
- Car(s): BMW 735i E65 (Ex: MiTo)
- Paikkakunta: Turku
Re: Hinurilla mennään!
Vesien lasku tai vesillelasku, mitä näitä nyt on.Jakke kirjoitti:Kuvastahan ei varsinaisesti selviä, onko kyseessä tuon laivan vesillelasku vai mitä...
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Hinurilla mennään!
Jos vedet ei pysy autossa, saa auto pysyä vedessä?Jay-Man kirjoitti:Vesien lasku tai vesillelasku, mitä näitä nyt on.Jakke kirjoitti:Kuvastahan ei varsinaisesti selviä, onko kyseessä tuon laivan vesillelasku vai mitä...
Eikös tuo Jalonen ainakin joskus myynyt tuonti-bemareita ja purkuosia ihan kohtalaisessa mitassa? Oma muistikuva varmaan 10:n vuoden takaa.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Hinurilla mennään!
Meinaatko, että kohta ois taas edullista bimmerin purkuosaa tarjolla?mutt kirjoitti:Jos vedet ei pysy autossa, saa auto pysyä vedessä?Jay-Man kirjoitti:Vesien lasku tai vesillelasku, mitä näitä nyt on.Jakke kirjoitti:Kuvastahan ei varsinaisesti selviä, onko kyseessä tuon laivan vesillelasku vai mitä...
Eikös tuo Jalonen ainakin joskus myynyt tuonti-bemareita ja purkuosia ihan kohtalaisessa mitassa? Oma muistikuva varmaan 10:n vuoden takaa.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Hinurilla mennään!
^kyllä niitä osia on siellä jo ihan riittävästi, sehän on penari-kuskin tavaratalo.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Hinurilla mennään!
wekkuli kirjoitti: Kaikin puolin terveellinen tapa.
Viimasuojahan voi olla myös äärettömän tyylikäs, jos itse tekee:
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
-
- Viestit: 2037
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
- Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Hinurilla mennään!
^Olvin pahvi olisi kyllä kotimaisempi vaihtoehto.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Hinurilla mennään!
Tuossa siis korostetaan omistajan huonoa makua sekä auto että juomapuolella. Voihan se tietysti olla joku perussuomalainen, joka haluaa karjalan takaisin, vaikka tölkki kerrallaan.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Hinurilla mennään!
*Tykkään*Alfissimo kirjoitti:Tuossa siis korostetaan omistajan huonoa makua sekä auto että juomapuolella. Voihan se tietysti olla joku perussuomalainen, joka haluaa karjalan takaisin, vaikka tölkki kerrallaan.
Eka sana joka tulee mieleen? 'Rattijuoppo', rivissä heti perässä 'Alkoholisti'
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Hinurilla mennään!
En tykkää.DaViega kirjoitti:*Tykkään*Alfissimo kirjoitti:Tuossa siis korostetaan omistajan huonoa makua sekä auto että juomapuolella. Voihan se tietysti olla joku perussuomalainen, joka haluaa karjalan takaisin, vaikka tölkki kerrallaan.
Eka sana joka tulee mieleen? 'Rattijuoppo', rivissä heti perässä 'Alkoholisti'
Omistajalla selvästi varma maku.
Jt
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- azorblade
- Viestit: 443
- Liittynyt: 15 Elo 2009, 23:39
- Car(s): 156 V6 -00
ex:
75 ts, 156 v6 ja jts, 159 2.4 sw - Paikkakunta: Kontiolahti
Re: Hinurilla mennään!
Päästiin ajelee hinurilla. Ja saatiin naapureille puheen aihetta. ABS, ajonvakautus yms ei toimi ja auto laahaa. Oisko jarru tai laakeri.. No nyt Hartikaisella ja Micra alla..
- Liitteet
-
- uploadfromtaptalk1360263723018.jpg
- (36.68 KiB) Tiedosto ladattu 11054 kertaa
- RikunAlfaRomeo
- Viestit: 209
- Liittynyt: 19 Elo 2012, 11:32
- Car(s): Alfa Romeo 159 Sportwagon 2.4 Jtdm Qtronic -09
Fiat Punto 60 S 3d 1.2 -00
Ex: Fiat Stilo 1.8 Dynamic 3d -03, Alfa Romeo 156 1.8 Ts -98, Fiat Stilo 1.6 3d -02, Fiat uno 1.1 Ies -93 - Paikkakunta: Kyröskoski
Re: Hinurilla mennään!
Jarrut jäässä... pari kertaa tehnyt saman itselle.
Without Heart We Would Be Mere Machines
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Hinurilla mennään!
^^
Takajarrut (käsijarru) voi hyvinkin olla syyllisiä... Tai ainakin jarruvaijerin suojakumit, mitkä menee rikki ja aiheuttaa vaijerin jäätymisen.
Polforea voi kertoa myös omista kokemuksistaan 159:n kanssa..
Itse voin sanoa samaa 156:sta =D Laahaava takajarru (vaijerit rikki) aiheutti helkkarinmoisen jarrurempan taakse, kuten levyt ja palat ja lisäksi vielä yksi jarrusatulakin. Kaikki parin euron "säästämisen" (ei vielä tarvi, kyllä ton kerkee-asenne) takia. Laahaava jarru, jäässä oleva vaijeri = ei ABS:ää tai herkkuja + lämpenevä pyörä + sulanut satula <3
Takajarrut (käsijarru) voi hyvinkin olla syyllisiä... Tai ainakin jarruvaijerin suojakumit, mitkä menee rikki ja aiheuttaa vaijerin jäätymisen.
Polforea voi kertoa myös omista kokemuksistaan 159:n kanssa..
Itse voin sanoa samaa 156:sta =D Laahaava takajarru (vaijerit rikki) aiheutti helkkarinmoisen jarrurempan taakse, kuten levyt ja palat ja lisäksi vielä yksi jarrusatulakin. Kaikki parin euron "säästämisen" (ei vielä tarvi, kyllä ton kerkee-asenne) takia. Laahaava jarru, jäässä oleva vaijeri = ei ABS:ää tai herkkuja + lämpenevä pyörä + sulanut satula <3
- azorblade
- Viestit: 443
- Liittynyt: 15 Elo 2009, 23:39
- Car(s): 156 V6 -00
ex:
75 ts, 156 v6 ja jts, 159 2.4 sw - Paikkakunta: Kontiolahti
Re: Hinurilla mennään!
Oukei. No huomenna selviää oisko vaan jäässä ollu. Aika kottero tuo Micra, joten hyvä vaan jos huomenna pääsis siitä eroon..
- azorblade
- Viestit: 443
- Liittynyt: 15 Elo 2009, 23:39
- Car(s): 156 V6 -00
ex:
75 ts, 156 v6 ja jts, 159 2.4 sw - Paikkakunta: Kontiolahti
Re: Hinurilla mennään!
Käsijarruvaijerit ongelman kohteena. Mutta vasta maanantaina ehtivät vaihtamaan eli nissanointi jatkuu.
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Hinurilla mennään!
Tulipa oma vuoro... eli hinurilla mentiin! Lankinen kävi ja kukkui moitteetta työmatkan, mutta 3h odottelua oli vissiin auton herkälle luonteelle liikaa. Startti pyöritti hyvin, aivan pientä lupailua aluksi, mutta ei koskaan herännyt kunnolla käyntiin. Arvelin, että nollan pinnassa sahaillut lämpö on tiivistänyt kosteutta, joka jäätynyt 10 asteen pakkasessa. Moottorin lämmitys lohkarilla ei tuottanut silti tulosta minkään vertaa. Ajotieturi herjasi kertaalleen "check diesel filter" ja se oli siinä. Ei muuta lu hinuri paikalle ja auto huoltoon. Toisin kuin pelkäsin, auto ei sielläkään herännyt koomasta ja ollut "kunnossa". Sen sijaan EGR-venttiili jumittanut, "selkeää vikakoodia". Ja toisin kuin arvelin, eivät tuota mahdollisuutta vettä liikaa kerännyttä dieselsuodatinta edes tarkistaneet. Ei vissiin jääny terveisiä vikamuistiin. Kaveri alkoi viisastella partikkelisuodattimesta, joten asiantuntemuksessakin olisi vähän viilaamisen varaa. En ole vielä itse ihan varma uskoako diagnoosia... jotenki en purematta niele.
En kyllä ollut uskoa korviani siis, että joku p*skankierrätysventtiili kuolee laakista ja tappaa koneen noin totaalisesti. Ja että vaihto on puolen päivän urakka ja hintaa kertyy yhteensä rapiat seittemänsataa rahaa. Kyllä on dieselillä ajaminen kerrassaan edullista, tai kuten Saunalahden mainoksessa, "edulliseen ajoon pitää vaan tottua"...
Jos nyt jotain myönteistä tästä kaivelisi, niin tuntuiskohan se auto nyt sitten virkummalta jatkossa. Eikös se jumittavan EGR saa kulkupuolta vähä vähältä hiipumaan..?
En kyllä ollut uskoa korviani siis, että joku p*skankierrätysventtiili kuolee laakista ja tappaa koneen noin totaalisesti. Ja että vaihto on puolen päivän urakka ja hintaa kertyy yhteensä rapiat seittemänsataa rahaa. Kyllä on dieselillä ajaminen kerrassaan edullista, tai kuten Saunalahden mainoksessa, "edulliseen ajoon pitää vaan tottua"...
Jos nyt jotain myönteistä tästä kaivelisi, niin tuntuiskohan se auto nyt sitten virkummalta jatkossa. Eikös se jumittavan EGR saa kulkupuolta vähä vähältä hiipumaan..?
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Hinurilla mennään!
Nimenomaan noin ne tuppaa usein tekemään. Ei tästä pitkään ole, kun tein havainnut autotarvikeliikkeen kemikaalihyllyltä. On näköjään useammaltakin valmistajalta tullut varta vasten tehdyt tuotteet EGR:n ja imusarjan puhdistamiseen. Takavuosina olisi hourulaan kuskattu sellainen, joka olisi väittänyt, että tulevaisuudessa imusarjan puhdistaminen on normaali huoltotoimenpide.Kivijärvi kirjoitti:En kyllä ollut uskoa korviani siis, että joku p*skankierrätysventtiili kuolee laakista ja tappaa koneen noin totaalisesti.
Eipä se p**kansyönti ole terveellistä ja luonnollista kenellekään. No ehkä vähän kärpäsille.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Re: Hinurilla mennään!
^^ Tuossa juuri yksi esimerkki, jonka vuoksi itse siirryin takaisin bensakoneisiin. Hanurista nämä nyky dieselit, jos omasta taskusta joutuu kaivamaan fyrkat huoltoihin. Liisarit erikseen.
Nimim: Detroit Diesel 6.2 Rules.
Nimim: Detroit Diesel 6.2 Rules.
Ride on!
Re: Hinurilla mennään!
Kyllähän eegeeärrättömiä ja loukuttomia dieseleitä on vielä maantiet täynnä. Meitsi pysyttelee vanhoissa ja sitten kun eegeeärrät ja loukut on tullu miehen ikään, osataan niitä jo korjata halvalla ja/tai tekniikasta on tullut luotettavampaa ja/tai tiedetään missä autoissa ne kestää ja missä ei.
Pätee oikeastaan kaikkeen tekniikkaan...
Pätee oikeastaan kaikkeen tekniikkaan...
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Hinurilla mennään!
Kyllä, eipä juuri naurata maksella itse tätä luonnonsuojelua lasipalatsien tiskeillä.. Olen aina ja nyt yhä enemmän ollut sitä mieltä että Nuova Delta tarttis pellin alle geriatrisen Volvon maanteiden pikisissä myrkkyliemisissä koetellun ja edelleen korkealta ja kovaa kirkuvan vitosen ja kasipätkän ohjauskilkkeet (tai no, pannaan koko alusta ja istuimet siitä) ja parempaa autoa olisi vaikea tähän autoilun nälkään saada. Tossahan ne pihalla kököttää ja yhtä autoa oikeastaan olenkin vain vailla, joten onnistuiskohan fuusiointi jossain...?
Tässä Multijet II -motissa tuntuu olevan ainakin kaksi "ominaisuutta" joita en kaipaa: EGR-venttiili ja joku vulkanoinnistaan pettävä ohjainpyörä jakohihnan reitillä. Molemmat susia... Hyviä ominaisuuksia taas alhainen löpön syönti ja käyttöominaisuudet.
Tässä Multijet II -motissa tuntuu olevan ainakin kaksi "ominaisuutta" joita en kaipaa: EGR-venttiili ja joku vulkanoinnistaan pettävä ohjainpyörä jakohihnan reitillä. Molemmat susia... Hyviä ominaisuuksia taas alhainen löpön syönti ja käyttöominaisuudet.
Re: Hinurilla mennään!
Googleen "diesel problems egr": tuottaa jotain 8,5 miljoonaa osumaa. Noita egr-ongelmia on aika monessa nykydieselissä, ei pelkästään Alfa/Fiat/Lancia-peräisissä koneissa.
En kyllä puolen päivän ajan käyttöä ja 700 euron kustannusta ymmärrä mitenkään. Kannattaa olla huoltoon yhteydessä ja pyytää asiasta tarkka selvitys. Ainakin 1,9 JTDm:ssä venttiilin irrotukseen ja paikalleenlaittoon ei mene puolta tuntia kauempaa. Edes ensikertalaiselta. Uuden venttiilin hinta lienee parisataa.
Nyt kun venttiili on vaihdettu ja uusi, kannattaa ajaa auto softa-päivitykseen (esim. Turbotec), jossa venttiilin parametreja muutetaan niin, että se on kiinni mahdollisimman paljon. En tiedä, miten 1,6:ssa, mutta 1,9:ssä ei saa softalla kokonaan sulki. Uudella softalla saa samalla vaivalla mukavammat teho/vääntö-ominaisuudet.
En kyllä puolen päivän ajan käyttöä ja 700 euron kustannusta ymmärrä mitenkään. Kannattaa olla huoltoon yhteydessä ja pyytää asiasta tarkka selvitys. Ainakin 1,9 JTDm:ssä venttiilin irrotukseen ja paikalleenlaittoon ei mene puolta tuntia kauempaa. Edes ensikertalaiselta. Uuden venttiilin hinta lienee parisataa.
Nyt kun venttiili on vaihdettu ja uusi, kannattaa ajaa auto softa-päivitykseen (esim. Turbotec), jossa venttiilin parametreja muutetaan niin, että se on kiinni mahdollisimman paljon. En tiedä, miten 1,6:ssa, mutta 1,9:ssä ei saa softalla kokonaan sulki. Uudella softalla saa samalla vaivalla mukavammat teho/vääntö-ominaisuudet.
TTi
-
- Viestit: 1472
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: Hinurilla mennään!
Samalla meni Salexin diisseliin kuin omaankin EGR:n neljäreikäinen peitepelti. Ainakin toistaiseksi molemmat pelanneet ongelmitta. Ratkaisun hinta jäänee "hieman" uutta softaa huokeammaksi...
Re: Hinurilla mennään!
Huomenna ois tarkoitus Alfonsoa ulkoiluttaa lavalla keskustan tuntumassa (onneksi ei pitkää matkaa kun ei ole tullut vähään aikaan pestyä... , eli en laita kuvaa...)
Eli viime yönä kun olin kotiin ajelemassa yhtäkkiä tuntui pikku pamahdus ja ohjaus katosi. Vedin tien sivuun ja olin varma että rengashan siinä oli mennyt... Ihmetys oli kuitenkin suuri hanttarin puolen etupyörän nähtyäni: Rengas ehjä mutta haritti ulospäin ja roikkui melkein kiinni kaaressa. No tunkki alle ja pyörä irti ja onneksi juuri silloin paikalle sattui pari avuliasta herrasmiestä matkalla ravinteliin jotka sitten sattuivat tietämään autoista allekirjoittanutta (huomattavasti) enemmän ja totesimme pienen etsiskelyn jälkeen että oikean etualatukivarren pultti oli katkennut
Onni onnettomuudessa että ehdin jo esikaupunkinopeuksiin päästeltyäni juuri Tuusulanväylällä (yli) sataa.
Onko tälläinen nyt miten yleistä ja miten ylipäänsä mahdollista?
Auto vielä katsastettiin pari viikkoa sitten eikä huomautettavaa ollut muuta kuin saman kulman hammastangon suojakumissa. Tämä ei ilmeisesti kuitenkaan alatukivarren brakaamiseen liity?
Pyöränkulmat eivät ilmeisesti ihan kohdillaan ole ollut kun ratti jonkun aikaa jo ollut pikkasen vinossa ja ajossa on kyllä ollut tiettyä epävarmuutta. Voisiko tämä olla syy että pultti on saanut ylimääräistä rasitusta ja katkennut?
Post Scriptum vielä että edullisia hinauspalveluita pk-seudulla saa suositella!
Eli viime yönä kun olin kotiin ajelemassa yhtäkkiä tuntui pikku pamahdus ja ohjaus katosi. Vedin tien sivuun ja olin varma että rengashan siinä oli mennyt... Ihmetys oli kuitenkin suuri hanttarin puolen etupyörän nähtyäni: Rengas ehjä mutta haritti ulospäin ja roikkui melkein kiinni kaaressa. No tunkki alle ja pyörä irti ja onneksi juuri silloin paikalle sattui pari avuliasta herrasmiestä matkalla ravinteliin jotka sitten sattuivat tietämään autoista allekirjoittanutta (huomattavasti) enemmän ja totesimme pienen etsiskelyn jälkeen että oikean etualatukivarren pultti oli katkennut
Onni onnettomuudessa että ehdin jo esikaupunkinopeuksiin päästeltyäni juuri Tuusulanväylällä (yli) sataa.
Onko tälläinen nyt miten yleistä ja miten ylipäänsä mahdollista?
Auto vielä katsastettiin pari viikkoa sitten eikä huomautettavaa ollut muuta kuin saman kulman hammastangon suojakumissa. Tämä ei ilmeisesti kuitenkaan alatukivarren brakaamiseen liity?
Pyöränkulmat eivät ilmeisesti ihan kohdillaan ole ollut kun ratti jonkun aikaa jo ollut pikkasen vinossa ja ajossa on kyllä ollut tiettyä epävarmuutta. Voisiko tämä olla syy että pultti on saanut ylimääräistä rasitusta ja katkennut?
Post Scriptum vielä että edullisia hinauspalveluita pk-seudulla saa suositella!
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Hinurilla mennään!
Jos olet osunut johonkin, mikä olisi murtanut iskun voimasta pultin ja se nyt kesti tuohon asti - esim. kanttikiveen paukauttanut, tai isoon kuoppaan tmv. vaikkei noista nyt pitäisikään hajota, niin onhan se mahdollista, että vanha ruosteinen pultti antaa periksi.
Ei ole hinausvakuutusta? Nimittäin sitten tarvitaan paljon rahaa - tai joku, kenellä kortti ja vetokalusto riittää + trailerivuokra (jos ei omasta takaa). Kaveri aikanaan kysyi n. 2km matkalle hinausta: 490,- halvin hinta, johtui vakuutuksista ja tuommosista. Tarinoita kuullut siitä, että vastuuvapauslappusen allekirjoittamalla voipi halvemmalla saada, kun ei ole firmalla sitten vahingon sattuessa vastuuta tästä. En tiedä, voiko noin tehdä ja jos voi, onko edes laillista.
Ei ole hinausvakuutusta? Nimittäin sitten tarvitaan paljon rahaa - tai joku, kenellä kortti ja vetokalusto riittää + trailerivuokra (jos ei omasta takaa). Kaveri aikanaan kysyi n. 2km matkalle hinausta: 490,- halvin hinta, johtui vakuutuksista ja tuommosista. Tarinoita kuullut siitä, että vastuuvapauslappusen allekirjoittamalla voipi halvemmalla saada, kun ei ole firmalla sitten vahingon sattuessa vastuuta tästä. En tiedä, voiko noin tehdä ja jos voi, onko edes laillista.
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Hinurilla mennään!
^
Ei varmaan maksa normihinaus tuota hintaa! Hätähinaus 'hinuri tänne nyt juhannusaatona' maksaa, mutta etukäteen tilattu työaikainen siirto on ihan järkevissä hinnoissa.
-Taxio
Ei varmaan maksa normihinaus tuota hintaa! Hätähinaus 'hinuri tänne nyt juhannusaatona' maksaa, mutta etukäteen tilattu työaikainen siirto on ihan järkevissä hinnoissa.
-Taxio
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Hinurilla mennään!
Todellakin - startin sanottua viimeinsen sanansa 159 siirtyi Janakkalasta Hyvinkäälle työaikana hintaan 195e.
Oiva, varsinaisesti kokemusta ei pk-seudun hinausfirmoista ole, mutta Inter-Hinauksen Timo on ainakin itsekin autoharrastaja, eli ymmärtää rakkauden ajoneuvoihin.
Oiva, varsinaisesti kokemusta ei pk-seudun hinausfirmoista ole, mutta Inter-Hinauksen Timo on ainakin itsekin autoharrastaja, eli ymmärtää rakkauden ajoneuvoihin.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Hinurilla mennään!
No onhan tohon Suomen tieverkoston, varsinkin talvenjälkeiseen, kuoppien väistelyyn jo tottunut mutta eikai sekään taito niin täydellistä ole että tuleehan niissä käytyä mutta en nyt muista ainakaan niin lujaa täräyttäneeni että tukivarret irtoais...
Pikku kammo tosta jäi että vähän alkaa jo harkita vakavissaan vähän käytettyä MiToa....
Ja arkena hinurin saa kuulemma parin kilsan matkalle 140e mutta sunnuntaina taksa oiskin sitten jo 250e luokkaa
Rakkaus rakoilee jälleen joo...
Pikku kammo tosta jäi että vähän alkaa jo harkita vakavissaan vähän käytettyä MiToa....
Ja arkena hinurin saa kuulemma parin kilsan matkalle 140e mutta sunnuntaina taksa oiskin sitten jo 250e luokkaa
Rakkaus rakoilee jälleen joo...
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Hinurilla mennään!
hinaus-immosen kanssa maksoi hinaus espoon olarista helsingin viikkiin, milanoon 120 e lauantai aamuna.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Hinurilla mennään!
75€ maksoi 6-8 vuotta sitten samantien tilattu hinaus n. 5 km matkalle.
Käytiin vielä hakemassa uusi pultti alapalloon samaan hintaa + vaihtoapua..
Käytiin vielä hakemassa uusi pultti alapalloon samaan hintaa + vaihtoapua..
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Hinurilla mennään!
^ Siis näitä on mennyt useammilta pitäisikö jo vaihtaa itse molemmat etukäteen...
Tämä on paha juttu, sillä turvallisuus pitäisi olla Tourismo Internazionale-tyylin autojenkin ( lue AR) suunnittelun lähtökohta. Luigi on taas testannut viineissään nämä pultit....
Jt
Tämä on paha juttu, sillä turvallisuus pitäisi olla Tourismo Internazionale-tyylin autojenkin ( lue AR) suunnittelun lähtökohta. Luigi on taas testannut viineissään nämä pultit....
Jt
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Hinurilla mennään!
^Ollut alfa silloin
Ei kartiokiinnityksellä olevan alapallon jostain syystä jouduin avaamaan. Vanha pultti oli aika hapan , eikä hyllyssä ollut c-pulttia.
Siispä sopiva uusi täyskierteinen, joka jälkeen päin paljastui tavallista pehmeämmäksi. Hetken kolkotti kunnes hyppäsi pois paikaltaan..
Ei kartiokiinnityksellä olevan alapallon jostain syystä jouduin avaamaan. Vanha pultti oli aika hapan , eikä hyllyssä ollut c-pulttia.
Siispä sopiva uusi täyskierteinen, joka jälkeen päin paljastui tavallista pehmeämmäksi. Hetken kolkotti kunnes hyppäsi pois paikaltaan..
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Hinurilla mennään!
siis mikä pultti meni poikki, ei se alapallon kartiokiinitys voi pettää muutenkuin mutteri löysänä tai kiristetty liikaa.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Hinurilla mennään!
^Jos minulta kysyit niin ei ollut kartiolla vaan tämän tyyppinen:
http://vectra.desteem.org/carimages/ala ... G2675s.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Eikä siis mennyt poikki, eikä ollut c-pultti. Jengat siis kuluivat pois..
http://vectra.desteem.org/carimages/ala ... G2675s.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Eikä siis mennyt poikki, eikä ollut c-pultti. Jengat siis kuluivat pois..
- Ottimo
- Viestit: 901
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
- Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
- Paikkakunta: Uppsala
Re: Hinurilla mennään!
Olin hyvin lähellä joutua kertomaan henkilökohtaisista hinurikokemuksista. Myin hiljattain autoni (Alfa 156 SW V6 -04) ja sain nyt tietää että samana päivänä n 200 km ajomatkan jälkeen etummainen moottorinkiinnitys petti ja matka jäi siihen. Eli aika hyvin ajoitettu myynti sitten kai. No, ikävältähän tämä tuntui ja olen ollut yhteeydessä auton ostajaan. Onneksi hän ei tästä nyt niin pahastunut vaan on kovasti autoon tyytyväinen.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Hinurilla mennään!
^Oliko mitään oireita ennakkoon ? Vaimon kanssa suunnitellaan vaan lomamatkaa hyvin huolletulla JTD-SW:llä Pohjois-Saksaan, niin tuokin olisi mukava ennakkoon eliminoida pois. Älkää vaan sanoko , että meidän täytyy lähteä reissuun huippuluotettavalla, mutta tylsähköllä Avensis-SW:lläOttimo kirjoitti:Olin hyvin lähellä joutua kertomaan henkilökohtaisista hinurikokemuksista. Myin hiljattain autoni (Alfa 156 SW V6 -04) ja sain nyt tietää että samana päivänä n 200 km ajomatkan jälkeen etummainen moottorinkiinnitys petti ja matka jäi siihen. Eli aika hyvin ajoitettu myynti sitten kai. No, ikävältähän tämä tuntui ja olen ollut yhteeydessä auton ostajaan. Onneksi hän ei tästä nyt niin pahastunut vaan on kovasti autoon tyytyväinen.
JT
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Ottimo
- Viestit: 901
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
- Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
- Paikkakunta: Uppsala
Re: Hinurilla mennään!
No auton ostaja ja kaverinsa sanoivat koeajolla huomanneensa kolahduksen rajummissa kiihdytyksissä ja arvioivat sen syyksi moottorin ylintä kiinnityskohtaa joka kuulemma näytti huonolta mutta tämähän on sitten toinen juttu. Ainoa asia minkä itse voisin tähän yhdistää on sellainen kitinä etupäästä (alkoi jo varmaan vuosi sitten) minkä aiheuttajaa en onnistunut paikallistamaan. Se kuului jos autoa keinutti etupäästä. Ei siis sellainen tavallinen tukivarsinarina vaan enemmän tosiaan kitinä.Jiitee kirjoitti:^Oliko mitään oireita ennakkoon ?Ottimo kirjoitti:Olin hyvin lähellä joutua kertomaan henkilökohtaisista hinurikokemuksista. Myin hiljattain autoni (Alfa 156 SW V6 -04) ja sain nyt tietää että samana päivänä n 200 km ajomatkan jälkeen etummainen moottorinkiinnitys petti ja matka jäi siihen. Eli aika hyvin ajoitettu myynti sitten kai. No, ikävältähän tämä tuntui ja olen ollut yhteeydessä auton ostajaan. Onneksi hän ei tästä nyt niin pahastunut vaan on kovasti autoon tyytyväinen.
-
- Viestit: 289
- Liittynyt: 06 Huhti 2011, 20:11
- Car(s): 156SW JTS selespeed ,02| Coupe Fiat 2.0 20V Turbo, 97| 916 Spider 2.0TS, 97| 159 Tbi,10
- Paikkakunta: Hollola
Hinurilla mennään!
Tässä etenemis muodossa on nyt tilanne Alfa vastaan Fiat 1-1
-
- Viestit: 2037
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
- Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Hinurilla mennään!
Uttista Kouvolaan päin oli hinurin lavalle juuri nousemassa 156sporttifarkku, vaaleanvihreä.
- Naamapalmu
- Viestit: 346
- Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
- Car(s): 156 2.0 T.Spark
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Hinurilla mennään!
Tällä tavalla hinattiin Espoossa viime vuonna laturin kärähdettyä. Lisättäköön että sain virkavallalta hieman työntöapua katukäytävälle.
- Liitteet
-
- 080320123.jpg
- (121.39 KiB) Tiedosto ladattu 8842 kertaa
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Hinurilla mennään!
Brittiläisessä kyselyssä oli Fiat kaikkein luotettavin merkki:
http://www.whatcar.com/car-news/honda-t ... vey/266383" onclick="window.open(this.href);return false;
No, tosin vain eurooppalaisista (no ehkä Fordkin on sellainen, vaikka tässä autoista puhutaankin), mutta kuitenkin. Alfa ei ihan ollut, mutta päihitti kuitenkin Porschen ja Bentleyn. Viime mainittujen sijoituksia huonontaa sekin, että indeksiin vaikuttaa myös korjauksien hinta.
http://www.whatcar.com/car-news/honda-t ... vey/266383" onclick="window.open(this.href);return false;
No, tosin vain eurooppalaisista (no ehkä Fordkin on sellainen, vaikka tässä autoista puhutaankin), mutta kuitenkin. Alfa ei ihan ollut, mutta päihitti kuitenkin Porschen ja Bentleyn. Viime mainittujen sijoituksia huonontaa sekin, että indeksiin vaikuttaa myös korjauksien hinta.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Hinurilla mennään!
^Aijai, kylläpä polttelee tuo Mx-5:nen, pahus kun 90-loppupuolella ei Alfalla ole tarjota takapotku-avokasta naatiskelubiiliä...kun tuo Mäksä on vielä luotettavakin
Mutta 916-spider on paremman näköinen... saako siihen muuten millään lasista takaruutua?
Muovinen ei oikein vakuuta....
Jt
Mutta 916-spider on paremman näköinen... saako siihen muuten millään lasista takaruutua?
Muovinen ei oikein vakuuta....
Jt
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Streider
- Viestit: 491
- Liittynyt: 12 Joulu 2011, 13:07
- Car(s): Opel Insignia GS -19
Honda Civic 1.6i DOHC -89
Honda Accord 2.0i tourer -07
Volvo V90CC D5 AWD -19
ex. Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -17, 156 V6 + kaikenlaista.. - Paikkakunta: Otalampi
Re: Hinurilla mennään!
^ Eikös tuossa nyt ole hieman huonosti pitoja Alfassa, jos kerran pitäisi tuota hinuria perässä vedellä?
Re: Hinurilla mennään!
- Liitteet
-
- WP_000397 (800x600).jpg
- (292.28 KiB) Tiedosto ladattu 8421 kertaa
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Hinurilla mennään!
Kai otitte spaikkuun uudet huiput matkalla?
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Re: Hinurilla mennään!
^^Harmi kun GTA ei ole SW. Spideri olisi mahtunut konttiin.
Mikä keltaiseen tuli?
Mikä keltaiseen tuli?
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Hinurilla mennään!
Spiideri ei koskaan ole kuulostanut yhtä hyvältä
Se vesipumpun hihnapyörään asennettu Bemarin viskokytkin ei sitten ollutkaan niin hyvä idea. Kesti kyllä pari kesää mutta nyt pumppu kypsyi sitten laakista, ei varmaan kestänyt ylimääräistä kuormaa akselilla.
Se vesipumpun hihnapyörään asennettu Bemarin viskokytkin ei sitten ollutkaan niin hyvä idea. Kesti kyllä pari kesää mutta nyt pumppu kypsyi sitten laakista, ei varmaan kestänyt ylimääräistä kuormaa akselilla.
- Epäkelpokeräilijä -
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Hinurilla mennään!
Ei se siivillään taidakkaan päästä hankaamaan lohkoon. Tuossa on laippa lohkoon päin.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Hinurilla mennään!
^^^^ Entä nuo muut? Hinausliikkeellä 4 yhden hinnalla -tarjous?
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.