Business-hinnastossa V40 D3 Kinetic on alle 31000 eur ja MB A reilut 29000 eur ja siihen saisi vielä "urban" varustepaketin mukaan. Talvipyörät ja lohkolämmitin tulee talon puolesta, joten nämä kaikki ovat sinällään aitoja vaihtoehtoja.. Kompromissi pitää tietysti tehdä tilojen ja typerän premiumin välillä.Rauta kirjoitti:
Eikös nuo mersut ja volvot voi heittää samantien pois? Ainaki V40 D3 noilla varusteilla ja talvikamppeilla taitaa olla jo huomattavasti kalliimpi kuin 32 000? Jotenkin kuvittelisin että mese on vielä kalliimpi... Noh, Jos superbin saa tuohon hintaa edes jollain koneella niin se on ihan auton oloinen, ota se.
Volvo on kokeiltu, ja se on kyllä ihan kiva, mutta pienimmällä koneella ja perusvarusteilla todella masentava. Kuten toki muutkin preemiumit perusmalleina. Skoda on ihan hyvä kompromissi, hyvät tilat ja ihan ok ajaa.
Autonvaihtoketju
Valvoja: Moderators
- glideslope
- Viestit: 1363
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Autonvaihtoketju
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Re: Autonvaihtoketju
Rauta kirjoitti:Täällä alkaa ensi keväänä olla Giulietalle vaihtoehtona jotain mielenkiintoisempaa, eli joko n. 25 000€ budjetissa Mazdan MX-5, Hondan S2000 tai Porsche Boxster. Tai sitten BMW Z4 Coupe jos panostaisi vähän enemmän MX-5 ja Boxster on kokeiltu ja ovathan ne oikein maittavia pelejä. Onkohan kenelläkään kokemuksia noista S2000 tai Z4?
Valintojen maailma...
Ei ole henkilökohtaisia kokemuksia, mutta tuo s2000 on saanut kyllä ylistystä vähän joka puolella ja tuskin z4:kään paha on. 3.0 coupeja alkaa jo olla alle 30te ja luulisi olevan hauska kampe. Mitenkäs lotukset, elise tai jos löytyy niin exige (ne taitaa uutuuttaan mennö yli budjetin) Noita joskus harvoin on LHD:nä myös tarjolla. Masen 3200? e46 M3? Vai onko keveydessä juuri se hauskuus? Possun 911 hieman vanhempana painoksena? Audi TT 3,2l pannulla? Vanhan mallin slk isolla konella? Jaguar xkr?
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Autonvaihtoketju
Siis moottorina raivokas 80 kW ja varusteluna 17" aluvanteet. Itse näkisin mesessä järkeä vasta, jos olisi massia laittaa varusteisiin 15+ k€, että saisi ensin puutteet (automaattikylmästöinti, BT-liitäntä yms.) paikattua & päälle vielä jotain herkkuja, mitä ei tuulipukuautoihin edes saa. Esim. tutkatoiminen vakionopeussäädin.glideslope kirjoitti:siihen saisi vielä "urban" varustepaketin mukaan
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Autonvaihtoketju
Glideslope: Kia Optima? Hinta jäisi sopivasti kymmenen euroa alle kipurajan... Autohan taistelee epätoivon vimmalla normin ja premiumin rajalla ja tarjoaa koko rahalla näköä ja tilaa. Ajo-ominaisuuksista en tiedä, mutten oikein usko että se nyt niin heittää noista alemman keskiluokan kulkineista kuitenkaan. Kai ne Opelit ja VW:t aika hyviä on, mutta ovatko "todella hyviä", en tiedä. Luulisi firman tykkäävän kun autossa on 7v takuu ja kaikkea... tai ainakin Deltan voivan tarjota edullisen leasing-sopparin. No, mistä minä tiedän, en lel kysynyt tai talossa töissä. Itse voisin ottaa Kian, jos voisin työsuhdeautoa olla valitsemassa.
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Re: Autonvaihtoketju
Mikäli listalla on Astraa ja Kolvia niin eikä kannattaisi huomioida myös Focus? Vaimolla on tuollainen 150 heppainen bensa-farmari Titanium -varusteilla ja on varsin oiva peli perheautoksi. Ajettavuus nyky-Fordien tapaan kohdillaan ja muutenkin perusasiat kunnossa. Bensa-Ecoboost-kone on tuohon luokkaan ominaisuuksiltaan hyvä, dieselien osalta en osaa tarkempaa vertailua kilpailijoihin tehdä, mutta käy edes koeajamassa. Hinnaston mukaan 163 hv Titanium Wagon on 32,2 teur eli menee rajan yli, mutta 140 heppainen Titanium mahtuu hintarajan alle.glideslope kirjoitti:...Ovh. hintaraja on n. 32000 euroa eli ei voi juhlia. -ja pitää olla diesel.
...1. Opel Astra Wagon Cosmo 165hv CDTi + parilla tonnilla herkkuja
2. Uusi Golf Comfortline 2,0 TDI + parilla tonnilla jotain
3. Skoda Superb Combi Greenline + jalkatilat ja laiskuus
4. MB A 180 CDI Premium Business + jotain
5. Volvo V40 D3 Kinetic Business + ei mitään
...
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Autonvaihtoketju
Mikäli ei takaosaston senteistä ole niin millintarkkaa ja Octaviankin tilat on riittäneet, niin noista Glideslopen ehdokkaista Opelin Astraan ehdin kesällä kovasti tykästymään. Ennemmin Astra "kaikilla herkuilla" ja kunnon koneella, kuin Superb "karvalakki mopokoneella". Sama pätee noihin "preemiumeihin", sillä juuri sitä "preemiumia" ihteään joutuu karsimaan liian tiukalla hintalapulla, jolloin jäljelle jää vain pyörillä kulkeva ja ratilla varustettu keulamerkki.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- glideslope
- Viestit: 1363
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Autonvaihtoketju
Kiitos kommenteista kaikille!
Focus on toki myös ehdokkaiden joukossa, Astraan vain saisi samalla rahalla paremmat vermeet ja ison moottorin.
Kia Optima on oikeasti hienon näköinen iso auto ja varmasti ihan kelpo peli muutenkin, mutta koska se ei kuulu merkkiryhmään, en näe tätä ainakaan tällä hetkellä potentiaalisena ehdokkaana.
A- mese on tosiaan mopokoneella, vaikka kyllä silläkin kerkiää töihin. Ja tosiaan, aika hassua tässä on urban paketin mukana tulevat isot vanteet ja molemminpuoliset tuplaputket . Autona A on vaan aika mielenkiintoinen ja tulen kyllä koeajamaan tämän joka tapauksessa.
Volvon pikkudiesel D2 oli kokeilussa pari päivää eikä aivan vakuttanut vaikka ihan laadukas ajettava olikin. Takakontista joutuu todella tinkimään, kuten tod. näk. Mersun ja Golfinkin kohdalla.
Tylsän muotoilun vastapainona Golfissa kiinnostaa vähentynyt omapaino. Auto painaa esim. Astran farkkuun verrattuna noin 300 kg vähemmän ja on todennäköisesti nopeampi vaikka hevosia on 15 vähemmän.
Katsotaan mihin tilanne etenee...
Focus on toki myös ehdokkaiden joukossa, Astraan vain saisi samalla rahalla paremmat vermeet ja ison moottorin.
Kia Optima on oikeasti hienon näköinen iso auto ja varmasti ihan kelpo peli muutenkin, mutta koska se ei kuulu merkkiryhmään, en näe tätä ainakaan tällä hetkellä potentiaalisena ehdokkaana.
A- mese on tosiaan mopokoneella, vaikka kyllä silläkin kerkiää töihin. Ja tosiaan, aika hassua tässä on urban paketin mukana tulevat isot vanteet ja molemminpuoliset tuplaputket . Autona A on vaan aika mielenkiintoinen ja tulen kyllä koeajamaan tämän joka tapauksessa.
Volvon pikkudiesel D2 oli kokeilussa pari päivää eikä aivan vakuttanut vaikka ihan laadukas ajettava olikin. Takakontista joutuu todella tinkimään, kuten tod. näk. Mersun ja Golfinkin kohdalla.
Tylsän muotoilun vastapainona Golfissa kiinnostaa vähentynyt omapaino. Auto painaa esim. Astran farkkuun verrattuna noin 300 kg vähemmän ja on todennäköisesti nopeampi vaikka hevosia on 15 vähemmän.
Katsotaan mihin tilanne etenee...
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Re: Autonvaihtoketju
Laitetaanpas tänne kyselyä, kun on tuo mobilekin jo aika hyvin koluttu, ja nyt ei enää uusia ideoita ole. Eli käyttöautoksi sopivaa tehokasta autoa oltaisiin etsimässä. Tehdastakuu voimassa, ei paljon yli 30tkm mittarissa, sedan tai touring, koska kyytiin pitää mahtua 2 lasta ja koira ja coupen kanssa ei riitä hermot ja aika. Tehoja yli 300hv mielellään, ei haittaa vaikka 400hv. Hinta ei saisi veroineen nousta yli sataan tonniin, mielummin 90te pinnassa tai alle.
M3 sedan oli harkinnassa aluksi yhdessä c63 amg mesen kanssa, näitä saa saksasta noin vuoden ikäisinä reiluun 50te, mutta 250-300 päästöt yhdessä suomessa laskettavan korkean verotusarvon nostavat hinnan yli 100te:oon. Käyttöautoksi nää on myös takavetoisia, mutta hauskuusfaktorin pitäisi korvata tuo nelivetoisuuden puute. M3 on myös jo poisjäänyt korimalli...
Mielnkiintoinen vaihtoehto olisi Alpina B3S biturbo, hankintahinnaltaa samaa luokkaa kuin m3, mutta on myös jonkun verran tarjolla farkkuna (harvoin myös nelvetona) ja päästöt selvästi alemmat (225 luokkaa). Tehoja 400hv ja vääntöäkin mukavasti, käytös arvostelujen mukaan käyttöautoksi mukavampi kuin m3. Tässä mallissa pohjana 335 bemu.
Toinen vaihtoehto on abt viritetyt audit, joissa päästöt eivät muutu tehojen noustessa hyvinkin houkuttelevaksi, tarjonta vaan sakssakin hieman heikkoa.
Katseltu on myös jenkkejä, caddy cts-v, mutta päästöt aivan liian korkeat ja korkea kulutus voisi jurppia tankilla rampatessa, lisäksi tuo jenkkien ajettavuus aina mietityttää, vaikka caddya onkin kehuttu. Charger srt samat mietteet, paitsi ajettavuusongelma arvostelujen perusteella hieman suurempi, samoin sisustan laadukkuun euroihin verrattuna.
Muita ideoita? Perus biturbo diesel a6, 535xda bimmeri yms tuntuu hieman tylsätä, jos tuommoisen summan autoon laittaa kiinni, jotenkin spesiaalifiilistä pitäisi olla. Sama ongelma myös esim 550xi:ssä, jossa taas päästötkin tosin jo nousee.
Niin ja ennen kuin joku sanoo, ettei tuossa mitään järkeä ole, niin ei olekaan, se on jo tiedossa, joten ei lähdetä siitä vänkäämään kiitos.
M3 sedan oli harkinnassa aluksi yhdessä c63 amg mesen kanssa, näitä saa saksasta noin vuoden ikäisinä reiluun 50te, mutta 250-300 päästöt yhdessä suomessa laskettavan korkean verotusarvon nostavat hinnan yli 100te:oon. Käyttöautoksi nää on myös takavetoisia, mutta hauskuusfaktorin pitäisi korvata tuo nelivetoisuuden puute. M3 on myös jo poisjäänyt korimalli...
Mielnkiintoinen vaihtoehto olisi Alpina B3S biturbo, hankintahinnaltaa samaa luokkaa kuin m3, mutta on myös jonkun verran tarjolla farkkuna (harvoin myös nelvetona) ja päästöt selvästi alemmat (225 luokkaa). Tehoja 400hv ja vääntöäkin mukavasti, käytös arvostelujen mukaan käyttöautoksi mukavampi kuin m3. Tässä mallissa pohjana 335 bemu.
Toinen vaihtoehto on abt viritetyt audit, joissa päästöt eivät muutu tehojen noustessa hyvinkin houkuttelevaksi, tarjonta vaan sakssakin hieman heikkoa.
Katseltu on myös jenkkejä, caddy cts-v, mutta päästöt aivan liian korkeat ja korkea kulutus voisi jurppia tankilla rampatessa, lisäksi tuo jenkkien ajettavuus aina mietityttää, vaikka caddya onkin kehuttu. Charger srt samat mietteet, paitsi ajettavuusongelma arvostelujen perusteella hieman suurempi, samoin sisustan laadukkuun euroihin verrattuna.
Muita ideoita? Perus biturbo diesel a6, 535xda bimmeri yms tuntuu hieman tylsätä, jos tuommoisen summan autoon laittaa kiinni, jotenkin spesiaalifiilistä pitäisi olla. Sama ongelma myös esim 550xi:ssä, jossa taas päästötkin tosin jo nousee.
Niin ja ennen kuin joku sanoo, ettei tuossa mitään järkeä ole, niin ei olekaan, se on jo tiedossa, joten ei lähdetä siitä vänkäämään kiitos.
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Autonvaihtoketju
^
Tuossa mainitussa listassa on mielestäni vain yksi vaihtoehto. Standard of the World emblemillä varustettu sedan (saa myös farkkuna) taitaa olla noista yksinkertaisesti nopein ja kiistatta omaa porukan isoimmat cohonekset. Kulutus oikeassa elämässä lienee samaa tasoa kuin noiden saksanseisojien.
-Tazio
Tuossa mainitussa listassa on mielestäni vain yksi vaihtoehto. Standard of the World emblemillä varustettu sedan (saa myös farkkuna) taitaa olla noista yksinkertaisesti nopein ja kiistatta omaa porukan isoimmat cohonekset. Kulutus oikeassa elämässä lienee samaa tasoa kuin noiden saksanseisojien.
-Tazio
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Re: Autonvaihtoketju
Tossa on vaan se ongelma, että kun lasket esm tähän:
http://bit.ly/UpWkTv" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
verot päälle (päästöt 365, veroprosentti 50) ja verotusarvoksi katsotaan varmaan joku m5 hinta eli 150te niin tuohon saakin sitten lisätä melkosen summan...
edit. On se vaan mielenkiintoista, miten muuten noiden kaikkien vaihtoehtojen hinnat saksan maalla on siinä vähän reilun 50te pinnassa noin vuoden ikäisinä, mutta tänne tuotuna hintaeroa voikin kertyä monta kymmentä tonttua
http://bit.ly/UpWkTv" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
verot päälle (päästöt 365, veroprosentti 50) ja verotusarvoksi katsotaan varmaan joku m5 hinta eli 150te niin tuohon saakin sitten lisätä melkosen summan...
edit. On se vaan mielenkiintoista, miten muuten noiden kaikkien vaihtoehtojen hinnat saksan maalla on siinä vähän reilun 50te pinnassa noin vuoden ikäisinä, mutta tänne tuotuna hintaeroa voikin kertyä monta kymmentä tonttua
Re: Autonvaihtoketju
Jaguar XF-R? Tosin neliveto ei ole tuokaan mutta tyylillisesti tarjoaa paljon enemmän kun esimerkiksi bemu tai audi. No joo ne päästöt...
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Autonvaihtoketju
Näitä ei ainakaan tule joka kulmalla vastaan, ja ainakin minulle riittäisi sitä jotain, jota perheautolta odottaa:
http://www.nettiauto.com/saab/9-5/5246291" onclick="window.open(this.href);return false;
Liian halpahan tuo toki on..
http://www.nettiauto.com/saab/9-5/5246291" onclick="window.open(this.href);return false;
Liian halpahan tuo toki on..
Senza cuore saremmo solo macchine
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Autonvaihtoketju
Tässä liikutaan tietysti vahvasti mielipideasioissa, mutta mersuista ja bemareista on ainakin minun vaikea löytää mitään erityistä. Teknisesti varmaan käypäisiä, mutta jotakin niistä puuttuu. Panamera tuli ensimmäisenä mieleen, mutta se ei taida mahtua budjettiin. Saksasta löytyy nuo speksit täyttäviä n. 50 ke alkaen, mutta verotus taitaa tehdä tehtävänsä. Tosin se päästöpohjainen verotus taitaa myös olla yksi tekijä, joka painaa Saksan hintoja alaspäin.
Järkiautoilija
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Re: Autonvaihtoketju
Ei kai mikään voi olla liian halpa . Mutta tuo saabbi nyt todennäkösesti ei tarjoa samaa suorituskykyä kuin nuo 400hv kaverit. Se onko sillä merkitystä vai ei riippuu yksilöstä ja tämän yksilön kohdalla (ollaan nyt hankkimassa kaksoisveljelle uutta käyttistä) sillä on merkitystä ja paljon. Muuten vois ihan hyvin ajella nykyisellä X1 23d:llä...
Noita jaggen xf R:iä mietittiin, mutta niitä ei oo hirveästi ylistetty testeissä (esim versus m3) ja päästöt on juu kohtuulliset ja mikä vielä ikävämpää niin nuo on täällä meilläpäin melko arvokkaita, joten se verotusarvo on varmasti huipussaan. Samoin käy lexuksen IS F:lle...
keep it coming kaikki vaihtoehdot käydään läpi. Mutta todettakoon myös, että esim S5 sportback ja S4 on ajateltu hieman tylsiksi vaihtoehdoiksi .
Tietenkin jos niihinkin ois laitettu tuo ABT viripaketti (435hv) + jotain ulkoista spessumpaa niin olis houkuttelevampaa (esim ABT:n korisarjat yms), mutta kun nekin näyttää olevan vähissä.
Pienet ne on ihmisen murheet ja ongelmat
edit. Panameraakin mietittiin, mutta kyllä nissä taitaa kokonaishinta nousta reilusti satkuun ja ne taitaa olla nelipaikkaisia (tätä en maininnu, mutta mielellään 5-paikkainen). Sitten taas tuossa hinnassa ja tuossa edustusautoluokassa, mihin ajattelen tuon panameran, CLS mesen kunnon koneella, A7:n isolla koneella yms, niin tulisi myös jo Fisker karma, joka olisi varmasti mielenkiintoisempi, mutta on jo selvästi yli budjetin...
Noita jaggen xf R:iä mietittiin, mutta niitä ei oo hirveästi ylistetty testeissä (esim versus m3) ja päästöt on juu kohtuulliset ja mikä vielä ikävämpää niin nuo on täällä meilläpäin melko arvokkaita, joten se verotusarvo on varmasti huipussaan. Samoin käy lexuksen IS F:lle...
keep it coming kaikki vaihtoehdot käydään läpi. Mutta todettakoon myös, että esim S5 sportback ja S4 on ajateltu hieman tylsiksi vaihtoehdoiksi .
Tietenkin jos niihinkin ois laitettu tuo ABT viripaketti (435hv) + jotain ulkoista spessumpaa niin olis houkuttelevampaa (esim ABT:n korisarjat yms), mutta kun nekin näyttää olevan vähissä.
Pienet ne on ihmisen murheet ja ongelmat
edit. Panameraakin mietittiin, mutta kyllä nissä taitaa kokonaishinta nousta reilusti satkuun ja ne taitaa olla nelipaikkaisia (tätä en maininnu, mutta mielellään 5-paikkainen). Sitten taas tuossa hinnassa ja tuossa edustusautoluokassa, mihin ajattelen tuon panameran, CLS mesen kunnon koneella, A7:n isolla koneella yms, niin tulisi myös jo Fisker karma, joka olisi varmasti mielenkiintoisempi, mutta on jo selvästi yli budjetin...
Viimeksi muokannut routasydän, 16 Joulu 2012, 20:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Autonvaihtoketju
Ilman tehdastakuuvaatimusta tässä ei olisi mitään ongelmaa, sen kanssa joutuisi kuitenkin tinkimään vaikkapa tähän.
Fiilispohjalta sata tonnia Mersuun tai Benariin tuntuu tuhlaukselta, olkoon vaikka tuhat heppaa. Harvemmin niille on työmatkaliikenteessä käyttöä kumminkaan.
Fiilispohjalta sata tonnia Mersuun tai Benariin tuntuu tuhlaukselta, olkoon vaikka tuhat heppaa. Harvemmin niille on työmatkaliikenteessä käyttöä kumminkaan.
- Epäkelpokeräilijä -
Re: Autonvaihtoketju
Kieltämättä tuossa kohtaa itse törsäisin vain 70keur Quattroporteen ja pitäisin 20keur remonttikassassa.
VMP
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Re: Autonvaihtoketju
Paljastettakoon sen verran, että tulee firman kautta työsuhdeautoksi (ei perinteinen liisarimalli), joten emofirmalla on joitakin rajoituksia, kuten tuo tehdastakuu.
Nuo Masetkin on ylläri ylläri käyty läpi ja nopeasti havaittu liian kalliiksi tänne tuotavaksi. Toinen pointti tuossa Quattroportessa on tuon mallin ikä ja uusi tuleva malli. Mutta turhapa sitä on miettiä, kun se ei joka tapauksessa ikävä kyllä mahdollinen ole.
Nuo Masetkin on ylläri ylläri käyty läpi ja nopeasti havaittu liian kalliiksi tänne tuotavaksi. Toinen pointti tuossa Quattroportessa on tuon mallin ikä ja uusi tuleva malli. Mutta turhapa sitä on miettiä, kun se ei joka tapauksessa ikävä kyllä mahdollinen ole.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Autonvaihtoketju
^
1. QP
2. XF-R
3. Caddy
4. Lexus GS450h / Infiniti M35
5. Joku saksalainen
1. QP
2. XF-R
3. Caddy
4. Lexus GS450h / Infiniti M35
5. Joku saksalainen
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Autonvaihtoketju
M550d. Taitaa olla käytetyt vielä kiven alla ja voi miettiä, onko siinä riittävästi extraa, vaikka M-malli onkin.
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Re: Autonvaihtoketju
M550d taitavat saksassakin olla päälle 70te ja suomessa noita on pari ollu myynnissä 130-140te eli verottaja laskenee sen mukaan...
Hyviä ehdotuksia tuli tuossa aiemmin, pistetty eteenpäin...
Hyviä ehdotuksia tuli tuossa aiemmin, pistetty eteenpäin...
- tumbe
- Viestit: 706
- Liittynyt: 27 Huhti 2006, 16:14
- Car(s): BMW F11 Ex: Insignia ST 1.6t, 159 2.4, 156 ts
- Paikkakunta: Tampere
Re: Autonvaihtoketju
Nämä tais jo tullakkin muiden suusta mutta omat ehdokkaat:
XFR, mitä itse olen lukenut niin jaggee on kyllä kehuttu koeajoissa.
S5 SportBack, tämä olisi oma valinta. No olen varmaan tylsä.
C,E,CLS amg versioina tai muuten isolla koneella.
"Wild card": http://www.nettiauto.com/bmw/750/4832626" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
XFR, mitä itse olen lukenut niin jaggee on kyllä kehuttu koeajoissa.
S5 SportBack, tämä olisi oma valinta. No olen varmaan tylsä.
C,E,CLS amg versioina tai muuten isolla koneella.
"Wild card": http://www.nettiauto.com/bmw/750/4832626" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Autonvaihtoketju
Jos ei halua talvella ajaa työnnettävillä malleilla niin tuohon budjettiin saattaisi istua tehdastakuineen:
-LR Discovery
-RR Sport
-LR RR Evoque
-LR Discovery
-RR Sport
-LR RR Evoque
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Autonvaihtoketju
^Ei vaan taida löytyä hintahaarukkaan sopivia, riittävän tehokkaita malleja.
Tuollainen Evoque bensa turbolla kelpaisi kyllä itselle..
Tuollainen Evoque bensa turbolla kelpaisi kyllä itselle..
Senza cuore saremmo solo macchine
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Re: Autonvaihtoketju
Evoque oli ihan ok, mutta tosiaan se sporttisuus hieman puuttuu ja maasturit (tai citymaasturit) taitaa olla taas hetkeksi koettu. Vaikka näkyvyydellä ja maavaralla omat etunsa on niin tosiaan haussa nyt henkilöautomainen ajettavuus. Mää voin tänne sitten päivitellä mihin päädytään
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Autonvaihtoketju
Tämmönen vaihtoehto tuli vielä vastaan routasytämmen vellokselle..
http://www.nettiauto.com/daimler/super-8/5277475" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nettiauto.com/daimler/super-8/5277475" onclick="window.open(this.href);return false;
Senza cuore saremmo solo macchine
- glideslope
- Viestit: 1363
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Autonvaihtoketju
Aivan törkeän hieno Super Eight !
Vähän on orpo olo kun haluaisi kommentoida aiemmin aloittamaani pohdintaa seuraavasta duuniautosta ja jätkät vääntää täällä sadantonnin työsuhdekärryistä.. Nooh ei siinä mitään, mielelläni itsekin painisin samantasoisten "ongelmien" parissa.
Eniveis, tilaus uudesta kiesistä on nyt tehty. Koeajon suoritin seuraavista aiemmin mainitsemistani autoista ja vähän muistakin malleista: Audi A3 Sportback 1,6 TDI, MB A 180 CDI, Volvo V40 D3Kinetic, Opel Astra farkku 165 hv Cosmo.
Nämä kaikki tuntuivat sinällään ihan ok peleiltä mutta perhekäyttöön aivan liian pieniltä. Jopa Astra on lähinnä kahden aikuisen auto, vaikka kontti löytyykin.
Listan ulkopuolelta ohi kaikista kiilasi Mondeo 1,6 TDCi Titanium Business Design, joka ei tietysti tehoilla juhli mutta varustelu, alkaen keyless-go:sta tai nahka-alcantara verhoilusta oli jotain ihan muuta muihin verrattuna. Kun tilaa ja ajettavuuttakin löytyy niin lopulta valinta oli helppo, vaikka olen aiemmin Mondeon laatuvaikutelmaa täälläkin pre-facelift mallin osalta moittinut.
Vähän on orpo olo kun haluaisi kommentoida aiemmin aloittamaani pohdintaa seuraavasta duuniautosta ja jätkät vääntää täällä sadantonnin työsuhdekärryistä.. Nooh ei siinä mitään, mielelläni itsekin painisin samantasoisten "ongelmien" parissa.
Eniveis, tilaus uudesta kiesistä on nyt tehty. Koeajon suoritin seuraavista aiemmin mainitsemistani autoista ja vähän muistakin malleista: Audi A3 Sportback 1,6 TDI, MB A 180 CDI, Volvo V40 D3Kinetic, Opel Astra farkku 165 hv Cosmo.
Nämä kaikki tuntuivat sinällään ihan ok peleiltä mutta perhekäyttöön aivan liian pieniltä. Jopa Astra on lähinnä kahden aikuisen auto, vaikka kontti löytyykin.
Listan ulkopuolelta ohi kaikista kiilasi Mondeo 1,6 TDCi Titanium Business Design, joka ei tietysti tehoilla juhli mutta varustelu, alkaen keyless-go:sta tai nahka-alcantara verhoilusta oli jotain ihan muuta muihin verrattuna. Kun tilaa ja ajettavuuttakin löytyy niin lopulta valinta oli helppo, vaikka olen aiemmin Mondeon laatuvaikutelmaa täälläkin pre-facelift mallin osalta moittinut.
Viimeksi muokannut glideslope, 23 Joulu 2012, 08:30. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: Autonvaihtoketju
Mun mielestä se onkin vähän hassua, että keskustelufoorumeilla joutuu kyselemään ja pohdiskelemaan, että minkä auton tässä nyt satasella hommaisi...
Kaikki tyylillään.
Kaikki tyylillään.
Viimeksi muokannut Cuore Sportivo, 22 Joulu 2012, 22:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Autonvaihtoketju
Tuon Daimlerin kabiinia katsellessa tuli kyllä vahva o tempora, o mores fiilis. Oli aika jolloin Jaguarin ja Daimlerin kabiineja ei voinut sekoittaa puolen tusinan germaanimerkin ohjaamoiden kanssa, mutta nythän tuo on lähes geneerinen "premium"
-Tazio
-Tazio
Re: Autonvaihtoketju
On muuten ihan perkeleen kiva varuste tuo keyless go. Ihmeellisen vähän jengi sitä autoihinsa uutena ottaa kun ajattelee että se on kuitenkin sellainen varuste josta on iloa joka ikinen kerta kun kotterolla johonkin lähtee.glideslope kirjoitti:alkaen keyless-go:sta tai nahka-alcantara verhoilusta oli jotain ihan muuta muihin verrattuna.
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Re: Autonvaihtoketju
Cuore Sportivo kirjoitti:Mun mielestä se onkin vähän hassua, että keskustelufoorumeilla joutuu kyselemään ja pohdiskelemaan, että minkä auton tässä nyt satasella hommaisi...
Kaikki tyylillään.
Öö millähän tavalla se hintaluokka vaikuttaa siihen keskusteluun muuten, kuin että vaihtoehdot ovat erilaisia? Ihan yhtälailla niitä vaihtoehtoja on paljon ja laatikon ulkopuolelta ajattelu on mahdollista kun kysyy neuvoa täysin ulkopuolisilta.
Back to topic. Mondeonhan pitäisi olla perusmukava pirssi, ja etenkin tilat pitäisi tosiaan olla huippuluokkaa ja kun varusteetkin kuulostaisi olevan huippuluokkaa niin kuulostaa nappivalinnalta.
- tumbe
- Viestit: 706
- Liittynyt: 27 Huhti 2006, 16:14
- Car(s): BMW F11 Ex: Insignia ST 1.6t, 159 2.4, 156 ts
- Paikkakunta: Tampere
Re: Autonvaihtoketju
^Täysin samaa mieltä, onhan se kumma jos KESKUSTELU FORUMILLA ei saa keskustella. Maailmasta löytyy miljoonia ihmisiä jotka pitäisivät hassuna että yleensä mietitään auton ostoa, kun he miettivät mistä saa vettä, ruokaa ym.. Mihin vedetään hassun/nolon raja?
- WWWVespa
- Viestit: 1742
- Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
- Car(s): 159 SW
ex 147 1.6 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Autonvaihtoketju
Varmaan joku simovaatekomerosta-hinta, päättyen kolmeen tai neljään ysiin.tumbe kirjoitti:Mihin vedetään hassun/nolon raja?
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.
Re: Autonvaihtoketju
^^^Nimenomaan.
Muiden mielipiteet eivät omiinkaan ostopäätöksiin vaikuta, mutta usein muiden suista tulee sellaisia vaihtoehtoja joita ei itse osannut ajatella.
Muiden mielipiteet eivät omiinkaan ostopäätöksiin vaikuta, mutta usein muiden suista tulee sellaisia vaihtoehtoja joita ei itse osannut ajatella.
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Re: Autonvaihtoketju
menee samaan luokkaan,kuin minkä värisen auton ostan.Saman mallisarjan vaihtoehdot asia erikseen,vaikka vastaus on arvattavissa,että se isoin koneisin tottakaiCuore Sportivo kirjoitti:Mun mielestä se onkin vähän hassua, että keskustelufoorumeilla joutuu kyselemään ja pohdiskelemaan, että minkä auton tässä nyt satasella hommaisi...
Kaikki tyylillään.
Re: Autonvaihtoketju
156:nen on mulle juuri sopivan kokonen auto. En tarvii isompaa ja tää kätevä saada parkkiin, kun työmaallakaan se ruutu ei oo hirven levee. Tehoo sais olla vaikka himppu lisä ja vääntöö vaikka vähän enempi. Ylensä kilometrejä on tullu 10-12 tkm vuoteen. Pari kertaa viikossa joudun kuljettaan autolla tavaraa asiakkaille. Joskus vielä haaveilen käyttäväni 15-20 te mielellään alla 100 tkm ajettuun autoon. Niin ja sais se olla kivaa ajaa. Onko Ford Focus St minun seuraava auto?
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Autonvaihtoketju
Tyypittelin tuossa yhtenä iltana kaverilla lainassa ollutta S60T6 Polestaria. Ihan pätevä vaihtoehto saksalaisten vastaaville?routasydän kirjoitti:
Back to topic.
Jos olisi varaa vaihtaa, niin uusi ST olisi omalla listalla aika korkealla. Onneksi ei ole.Savo kirjoitti:Onko Ford Focus St minun seuraava auto?
Italojen tarjonta - jos uudemmalla haluaa ajella - on kyllä aika kur(j)aa.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Ciancarlo
- Viestit: 1935
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Re: Autonvaihtoketju
Vittorio Jano kirjoitti:[Italojen tarjonta - jos uudemmalla haluaa ajella - on kyllä aika kur(j)aa.
Valitettavasti näin on. Itselläni on autonvaihto ajankohtainen 1-2 vuoden sisällä. Italialaisia vaihtoehtoja ei minun kriteereille löydy (Käytetty, coupe, neliveto, 300-400 hv, alle 50 te). Pitääkö vaihtaa puimurin 335Cix:ään..? Vai Aulikin A5:een..?
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
-
- Viestit: 21
- Liittynyt: 16 Heinä 2010, 20:19
- Car(s): BMW 735i E65 (Ex: MiTo)
- Paikkakunta: Turku
Re: Autonvaihtoketju
Nettiautoa tullut selailtua jonkun aikaa taas vähän "sillä silmällä" ja eilinen tapaus (ks. Hinurilla mennään -ketju) toi lisäpontta tähän fiilikseen. Paluu Alfa-leiriin kiinnostaisi melkoisen kovasti.
Tällä hetkellä kiinnostusta herättää ehkä eniten 156 ja luultavasti SW, kun pitää vauvanvaunuja kuskailla, ei taida kovin kivasti istua sedaniin. Miksei myös joku Nettiauton halvemmista 159-malleista. Jokerikorttina ehkä myös faceliftin saanut 166, johon vaunut varmaan takakonttiin jotenkin mahtuisi. Koneena joko dieseli tai TS/JTS. Mitäs huomioitavaa noissa koneissa on noin niinkuin tyyppivikojen ja luotettavuuden valossa? Ja kaikki kokemukset elämästä eri Alfojen ja lastenvaunujen (ja ylipäätään lasten) kanssa on tervetulleita vinkkejä!
Tarkoitus ois päästä kokonaistaloudelliseti suht järkevään ratkaisuun eli fiksuinta vois olla ehkä joku viimeisiä vuosimalleja oleva suht vähän ajettu 156? Jäisi autonvaihdossa jonkun verran rahaa säästöön korjailuja varten ja parhaimmillaan ehkä jopa harrasteautoakin varten pieni pesämuna.
Tällä hetkellä kiinnostusta herättää ehkä eniten 156 ja luultavasti SW, kun pitää vauvanvaunuja kuskailla, ei taida kovin kivasti istua sedaniin. Miksei myös joku Nettiauton halvemmista 159-malleista. Jokerikorttina ehkä myös faceliftin saanut 166, johon vaunut varmaan takakonttiin jotenkin mahtuisi. Koneena joko dieseli tai TS/JTS. Mitäs huomioitavaa noissa koneissa on noin niinkuin tyyppivikojen ja luotettavuuden valossa? Ja kaikki kokemukset elämästä eri Alfojen ja lastenvaunujen (ja ylipäätään lasten) kanssa on tervetulleita vinkkejä!
Tarkoitus ois päästä kokonaistaloudelliseti suht järkevään ratkaisuun eli fiksuinta vois olla ehkä joku viimeisiä vuosimalleja oleva suht vähän ajettu 156? Jäisi autonvaihdossa jonkun verran rahaa säästöön korjailuja varten ja parhaimmillaan ehkä jopa harrasteautoakin varten pieni pesämuna.
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Autonvaihtoketju
^Siinä 166:ssa on varmaan noista ehdokkaista paras kontti vaunujen kuskaamiseen. 156 ja 159 SW:t ovat siitä tylsiä vaunujen kanssa, että noissa on melkoinen kynnys jonka yli vaunut täytyy nostaa. Eli varsinaisesti siitä SW-perästä ei ole juuri hyötyä. Jotkut näppärät, kivat pienet city-rattaat menee varmaan 156SW:n konttiin, mutta kääntymättömillä pyörillä varustetut yhdistelmät täytyy purkaa kuljetuksen ajaksi ja nostaa poikittain kyytiin. Tää on pelkkää mutua, mutta uskoisin, että 166:n kontti on sen verran pidempi että mahtuvat pitkittäin ja kokonaisena.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Autonvaihtoketju
^^Itse menin lastentarvikeliikkeen pihaan 156:n kanssa ja testasin mikä malli mahtuu sedanin konttiin. Eli mahtuu sinnekin, sitten riippuu pitkälti pitääkö sinne mahtua muutakin.
Jokaisesta koneesta löytyy erilaisia käyttäjäkokemuksia. Minulla on ollut se maan ainoa TS-kone, joka ei ole porsinut hihnaa tai syö öljyä tai..
Lapsista.. varmista polttoaineen saatavuus. Nestevuodot, kitinät ja natinat ovat näissä malleissa tavallisia ja niiden kanssa pitää vaan oppia elämään.
Jokaisesta koneesta löytyy erilaisia käyttäjäkokemuksia. Minulla on ollut se maan ainoa TS-kone, joka ei ole porsinut hihnaa tai syö öljyä tai..
Lapsista.. varmista polttoaineen saatavuus. Nestevuodot, kitinät ja natinat ovat näissä malleissa tavallisia ja niiden kanssa pitää vaan oppia elämään.
Senza cuore saremmo solo macchine
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Autonvaihtoketju
Vaunujen kanssa kokeilemaan, ei maksa mitään, eikä kukaan pistä pahaksi jos on oikeasti halukas myymään
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Autonvaihtoketju
166:ssa on kyllä ihan tilava kontti, mutta aukko on turhan pieni eikä se nostokorkeuskaan kovin pieni ole. Esim. Brion yhdistelmärattaissa sai oittaa toisen puolen pyörät pois, että sai taipumaan sisään.
- Ottimo
- Viestit: 901
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
- Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
- Paikkakunta: Uppsala
Re: Autonvaihtoketju
Tätä harrastin itsekin Emmaljungan vastaavilla rattailla.Abarth kirjoitti:166:ssa on kyllä ihan tilava kontti, mutta aukko on turhan pieni eikä se nostokorkeuskaan kovin pieni ole. Esim. Brion yhdistelmärattaissa sai oittaa toisen puolen pyörät pois, että sai taipumaan sisään.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Autonvaihtoketju
Joo, noin minäkin muistelen sen menneen , yli 20v sitten Käyttöenergian input- ja output-välillä oli joskus tosi pieni aikaero, ja fuelin kiertonopeus oli meikoinen...hagger16 kirjoitti:^^
Lapsista.. varmista polttoaineen saatavuus. Nestevuodot, kitinät ja natinat ovat näissä malleissa tavallisia ja niiden kanssa pitää vaan oppia elämään.
Ja kitinät ja natinat... mullakin oli italiaano silloin , linjalla 127-Ritmo-Regata
Päästöjen hyötykäytössä ollaan sentään edetty roimasti.
Tsemppiä
JT
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- glideslope
- Viestit: 1363
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Autonvaihtoketju
Jay-Man, yksi mukavannäköinen uudempi 166 näyttäisi ainakin löytyvän Tsadin suunnalta:
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/166/5365102" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/166/5365102" onclick="window.open(this.href);return false;
- azorblade
- Viestit: 443
- Liittynyt: 15 Elo 2009, 23:39
- Car(s): 156 V6 -00
ex:
75 ts, 156 v6 ja jts, 159 2.4 sw - Paikkakunta: Kontiolahti
Re: Autonvaihtoketju
Meillä 156 sedanin kontissa kokoajan olikohan geissleinin matkarattaat, tätä enne gracon matkarattaat johon meni koppa suoraan kiinni. Tarvittaessa teutonian timmyt mahtuu myös kulkemaan mutta ei yhtä aikaa matkarattaiden kanssa. 159 sw tilavampi hieman mutta matkikset ei sinnekään aivan parhaalla mahdollisella tavalla mahdu. Gracot oli hieman pienemmät mutta myös huonommat.
Hyvin meidän matkat ja ajelut on sedanilla pärjätty.
Hyvin meidän matkat ja ajelut on sedanilla pärjätty.
-
- Viestit: 21
- Liittynyt: 16 Heinä 2010, 20:19
- Car(s): BMW 735i E65 (Ex: MiTo)
- Paikkakunta: Turku
Re: Autonvaihtoketju
Joo, mietin täs et ehkä helpompi kuitenki hankkia jotkut pienemmät matkakärryt ku antaa nykyisten sanella liikaa autonvalintaa. Mites muuten Isofix-kiinnikeet? Mistä vuosimallista lähtien niitä on 156:ssa? Ja onko ne ollut jostain vuosimalista lähtien vakiovaruste vai onko ollu vaan optio? Ja kiitoksia kaikille jo vastauksista!
- azorblade
- Viestit: 443
- Liittynyt: 15 Elo 2009, 23:39
- Car(s): 156 V6 -00
ex:
75 ts, 156 v6 ja jts, 159 2.4 sw - Paikkakunta: Kontiolahti
Re: Autonvaihtoketju
boseliftistä lähtien ymmärtääkseni isofixit takana vakiona.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Autonvaihtoketju
routasydän kirjoitti: Back to topic. .
Jokos on valinta tehty?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Re: Autonvaihtoketju
Vittorio Jano kirjoitti:routasydän kirjoitti: Back to topic. .
Jokos on valinta tehty?
Jep. Noista isoista puuttuu sen verran ajamisen tunnelmmaa, jotta mietti pienimmän kokoluokan mihin perhe hyvin mahtuu. "Tilauksessa" on nyt RS3, johon tulee joko ABT:n tai MTM viripaketti, joko saksan maalla tai Suomen puolella. Hintatasokin tippui samalla, mikä on aina plussaa. Ainut vaan, että nyt metsästetään sopivaa yksilöä (navi, bose, recarot ja pienehköt kilsat), eli autoa ei vielä ole saatu. Hieman tylsähkö valinta, mutta perheellinen joutuu kompromisseja tekemään, ja tuossa pitäis ajamisen tunnelmaa olla kuitenkin eri tavalla kuin a6 ja 5-sarjan kokoluokan autoissa. Tänä talvena on lisäksi taas tuo neliveto koettu melko mukavaksi varusteeksi, kun kilometrejä kohtuudella kertyy.