Käyttöfarkkuun perinteinen vuosihuolto:
Etupäähän ylä/ala-tukivarret ja koiranluut
Takapäähän poikittaistukivarret ja koiranluut
Iskarit ja jouset joka nurkkaan
Raidetangon päät ja muu kama joka varmasti jumittaa, jollei ole uutta palikkaa vieressä.
Matkahuollon hyllystä löytyi paketti, josta löytyi projektiautoon uutta valaistusta ulkopuolelle. Kyseessä on pakko olla vähintään pyhä ihme, koska kuten kansa tietää, ei konkurssiin ajautuneen ruotsalaismerkin edustajiin enää osia saa.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Tänks J. Saari ja routasydän. Oikeasti mä tiesinkin sen että täällä on kokolailla asiallista ja pirun mukavaa porukkaa kun muutamassa happeningissä (ajomiitissä ja kebabilla) kerkesin käymään entisellä 164 Superillani. Alfaharrastajat on fiksua porukkaa!
MacKaiwer kirjoitti:Tästä varmaan mua aletaan vihaamaan ja vainoamaan kuin noitaa mutta tollasen pistin:
Anteeks...
Eukolla oli tuollainen 520 käyttiksenä vielä kun aloimme seurustella. Yhden kerran kun pääsi ajamaan 156:lla, tuli Bemarille lähtö Hän kuitenkin tykkäsi myös tuosta autosta kovastikin, syystä joka jäi minulle hämäräksi. Itse en karvalakkimallin 520:stä keksinyt juurikaan hyvää sanottavaa.
Ei tullu synninpäästöä Toi on meinaan 518i eli mopomoottorilla ja allekirjoitan kyllä että verkkaisesti mennään... Mutta autossa oli niin paljon plussia että en voinu jättää ostamattakaan eli se oli halpa, jakopäähuolto just tehty, tuulilasi vaihdettu, jokin tovi sitten hydrauliset venttiilinnostimet uusittu (ei raksuta), ohjaustehostin vaihdettu, suht siisti ulkoa ja sisältä (mm. nahkajakkarat vaihdeltu niiden iänikuisten ja aina rikki olevien kangaspenkkien tilalle), suht kattava huoltokirja ja ajometrit 187 tkm. Tuntuu kyllä jämäkältä ja hyvältä ajossa. Halpiskulkineeksi toi valikoitui ja ei varmaan pikkukoneella ihan kauheasti ainettakaan hörpi...
MacKaiwer kirjoitti:ja ei varmaan pikkukoneella ihan kauheasti ainettakaan hörpi...
Mitään mistään tietämättä uskoisin, että kulutus on suurempi kuin isommilla koneilla. Joutuu tekemään pikkulohko paljon enempi töitä tuommoisen malmikasan liikuttamiseen.
MacKaiwer kirjoitti:ja ei varmaan pikkukoneella ihan kauheasti ainettakaan hörpi...
Mitään mistään tietämättä uskoisin, että kulutus on suurempi kuin isommilla koneilla. Joutuu tekemään pikkulohko paljon enempi töitä tuommoisen malmikasan liikuttamiseen.
Aika hyvä havainto. Katselin carfoliosta ja muista hevosmiesten tietotoimistoista kulutuksia niin kokolailla samalla kulutuksella menee 518/520/525 90 km/h sadalla, 120 km/h kutoskoneiset vie sen puol litraa vähemmän sadalla ja kaupungissa toki kutoskoneiset vie sen litran enemmän sadalla. No jos oikein tykästyy bemareihin niin mahdollista seuraavaa voi sitten vaikka ajatella isommalla padallakin... Kirjain M tietty vilkkuu aina välillä pienessä mielessä
Ciancarlo kirjoitti:^^ja muihin ylläoleviin liittyen: mä olen kuolannut jo pitkään puimurin 335Xi:tä. Älkää ampuko.
Lisää OT:tä .. Mulle riittäs 330i, 272 hp versio, jossa ne jotenkin on saanut päästötkin lukemiin 17X g/km. Perinne säilyisi, aina on tullut vaihdossa enemmän hepoja. Alfalla siihen on enää melko mahdoton päästä, kun tuota GM:n 3.2:sta en huoli. Joku tolkku se on bensankulutuksessakin ja verotuksessa.
Alkuperäisiä vastaavat. Löytyi erään harrastelijan jemmasta jossa olivat olleet n.15v. Kyllähän noita varmaan saa vielä ainakin muukkoselta ja classicalfapartsilta.
TommiS kirjoitti:^No niin! Vaaka kallistui sitten siihen suuntaan. 2.2?
Kyllähän se. 2.2 luonnollisesti, tässä on jakoketju vaihdettu ja hyvällä pidolla ollut. Löytyy kaikki paitsi matkapuhelinvalmius, joten ei tarvinnut enää miettiä ollenkaan. Bosetkin löytyy .
^Loistavaa! Ei se toinen ehdokkaana ollut kulkine yhtään huono vaihtoehto olisi ollut.
Saattaa olla, että tuosta riittää omistamisen iloa/haastetta kuitenkin pidemmäksi ajanjaksoksi.
Voimavirta MIG Kemppi Kempomat 220 ja Stihl moottorisaha.
Toivottavasti nyt saa tehtyä parempaa hitsaussaumaa kuin vanhalla Kempomat 150:llä. Nyt siis myynnissä halvalla hermojen kiristäjä Kempomat 150 valovirta MIG.
TommiS kirjoitti:^Loistavaa! Ei se toinen ehdokkaana ollut kulkine yhtään huono vaihtoehto olisi ollut.
Saattaa olla, että tuosta riittää omistamisen iloa/haastetta kuitenkin pidemmäksi ajanjaksoksi.
Ei olisi ollut ei. Ongelma sen kohdalla oli, ettei sopivaa yksilöä tahtonut löytyä millään. Eli puhutaan varustetasoista ja väristä ym. Autoa kuitenkin tarvittiin nyt eikä pian, joten Alfaan kääntyi valinta. Katsoo jos sitten kakkosautoksi Bravon...
2kpl Osram cool blue H4:a. Eivät ole sinisiä vaan aika vaalea minun mielestä. Samalla teilasin myytin, että 159:iin ei pysty vaihtamaan polttimoita itse - kun kannen saa pois, niin polttimoiden paikat erittäin hyvin näkyvillä, ei tarvitse arvailla polttimon asentoa.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
quppe kirjoitti:159 2.2 jts tarttu kaupasta mukaan.. Aikanen synttäri lahja itelleni Saas nährä miten nuoren klopin käy
tykkään ja auto kaupassa nous oikea kuume.. parani buranalla tai nimen paperiin kirjoittamalla!
No eipä se kovin maarittelevasti lähteny liikkelle. "CHECK ENGINE" tuli tauluun ja moottorin vikavalo jäi palamaan.. lisäksi ihme käry sisälle.. moottorin puolella en mitään hajuja huomannut Sinne jäi vanhempien pihaan ja huomenna soitto liikkeeseen et tulee hakemaan romunsa. Jotenkin tässä meni nyt maku.