Liikenteestä
Valvoja: Moderators
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Liikenteestä
^jos on, niin kuski on varmaan syyllistynyt kuormasta juomiseen kun auto on maannut tuossa hetken
Re: Liikenteestä
Välittömässä läheisyydessä olevalla parkkipaikalla on koko talven ollut hangessa peittyneenä Honda S2000, vklopun pyryn jälkeen ei oikein erota edes muotoja enää. Edellisen kerran kun auto oli näkyvillä, oli rätti jo talven lumien ajalta painunut hieman alaspäin. Eihän siinä sitten mitään, mutta itsellä jos tuon hintaluokan ja korimallin laite olisi, ja mikäli sitä ulkona joutuisin jonkin aivopierun takia talven seisottamaan niin kyllä nyt aivan minimissään kävisin lumesta kaivamassa säännöllisesti. Harvoja japanilaisia MX5:n ohella jotka hieman kiinnostavat.
Re: Liikenteestä
Tänään oli yksi talven pahimmista keleistä ainakin tässä Kehä 3:sen sisäpuolella. Mannerheimintie oli Hesperian kohdalla suhteellisen peilijää. Isot syvät spoorit ja kun kelilauhtui niistä tuli aivan liukuratoja. 10kmh ei mitään pitoa. ABS:t vaan raksuttaa ja auto liukuu ja liukuu ja liukuu. Siinähän oli 2 bussikolaria 4h sisään, samassa paikassa. Se oli niin petollista, että silmä ei sitä jäätä erottanut, spoorit näyttivät normaalin lumisilta, mutta todellisuus oli täysi jää.
Onneksi pahimmilta loukkaantumisilta vältyttiin.
Mutta tuli sekin muuten selväksi, että jotkut on kyllä syntyneet KUSIPÄÄMAASSA. Ei noiden joidenkin tempauksille ole enää mitään muuta selitystä. Käsittämätöntä piittaamattomuutta, omahyväsyyttä ja liikenneturvallisuuden vaarantamista.
Vihdintie Rajatorpantien risteys suunta pohjoinen. Jäinen risteysalue, jarrutusalue siis, himmasin ennakoiden valoja ja laskeskelin että kohta nuo vaihtuu joten pysähtyä ei tarvitse. Viereisellä kaistalla Skeida seisoi siinä valoissa odottamassa jo. Siinä oli sellanen 1½ Skeidan mittaa väliä tähän Skeidaan, kun vasentakaistaa tuli BEMALI, puikkas siitä olemattomasta välistä suoraan eteen ja pysähty siihen. No minä sitten jarrulle, ABS:t sano kloklok ja sen jälkeen auto liukui sen 1-2m, ja pysähty puolmetriä ennen tätä BEMALIN takapuskuria. Olin "hieman pihalla". En ole edes kesäkeleillä nähnyt noin törkeetä kiilaamista paalupaikalle. Saati talvella.
Syykin selvisi siihen, miksi tämä Suomen paras kuljettaja ajoi niin kuin ajoi. NELIVETO BEMALI!!!! Sillä kun voi näillä keleillä ajaa miten haluaa. Pysähtyy ja kiihtyy paremmin kuin kellään muulla..... Niin ne ainakin luulee. PERKELEEN HYVIÄ KULJETTAJIA. Pitää hattua nostaa. Niin upeaa fiksua ajattelua, että oikeen hämmentää.
Tälläsille omahyväsille idiootti BemalistiAudisteille, jotka tosiaan luulevat näistä autoistaan ja itsestään etenkin ihan liikaa, (suurin osa kollegoista kuten rekkapuolella nauraa näille aika paljon kahvipöydissä..jos ette tienneet) pitäisi antaa pari viikkoa pakollista rekan kyyydissä oloa, ensimmäinen viikko kyydissä olemista ja toinen viikko ajamista. Uskon, että suurimmalla osalla avautuu liikenteestä ihan täysin uusi näkökulma, ja se aivan takuulla pistää miettimään mitä tekee, missä tekee, miten tekee, millä tavalla tekee, kenelle tekee.
SIinä paraskin 30v B-korttia omannut kuljettaja meinaa menee hiljaseksi.
Onneksi pahimmilta loukkaantumisilta vältyttiin.
Mutta tuli sekin muuten selväksi, että jotkut on kyllä syntyneet KUSIPÄÄMAASSA. Ei noiden joidenkin tempauksille ole enää mitään muuta selitystä. Käsittämätöntä piittaamattomuutta, omahyväsyyttä ja liikenneturvallisuuden vaarantamista.
Vihdintie Rajatorpantien risteys suunta pohjoinen. Jäinen risteysalue, jarrutusalue siis, himmasin ennakoiden valoja ja laskeskelin että kohta nuo vaihtuu joten pysähtyä ei tarvitse. Viereisellä kaistalla Skeida seisoi siinä valoissa odottamassa jo. Siinä oli sellanen 1½ Skeidan mittaa väliä tähän Skeidaan, kun vasentakaistaa tuli BEMALI, puikkas siitä olemattomasta välistä suoraan eteen ja pysähty siihen. No minä sitten jarrulle, ABS:t sano kloklok ja sen jälkeen auto liukui sen 1-2m, ja pysähty puolmetriä ennen tätä BEMALIN takapuskuria. Olin "hieman pihalla". En ole edes kesäkeleillä nähnyt noin törkeetä kiilaamista paalupaikalle. Saati talvella.
Syykin selvisi siihen, miksi tämä Suomen paras kuljettaja ajoi niin kuin ajoi. NELIVETO BEMALI!!!! Sillä kun voi näillä keleillä ajaa miten haluaa. Pysähtyy ja kiihtyy paremmin kuin kellään muulla..... Niin ne ainakin luulee. PERKELEEN HYVIÄ KULJETTAJIA. Pitää hattua nostaa. Niin upeaa fiksua ajattelua, että oikeen hämmentää.
Tälläsille omahyväsille idiootti BemalistiAudisteille, jotka tosiaan luulevat näistä autoistaan ja itsestään etenkin ihan liikaa, (suurin osa kollegoista kuten rekkapuolella nauraa näille aika paljon kahvipöydissä..jos ette tienneet) pitäisi antaa pari viikkoa pakollista rekan kyyydissä oloa, ensimmäinen viikko kyydissä olemista ja toinen viikko ajamista. Uskon, että suurimmalla osalla avautuu liikenteestä ihan täysin uusi näkökulma, ja se aivan takuulla pistää miettimään mitä tekee, missä tekee, miten tekee, millä tavalla tekee, kenelle tekee.
SIinä paraskin 30v B-korttia omannut kuljettaja meinaa menee hiljaseksi.
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Liikenteestä
Tämän voin allekirjoittaa.S_A kirjoitti: pitäisi antaa pari viikkoa pakollista rekan kyyydissä oloa, ensimmäinen viikko kyydissä olemista ja toinen viikko ajamista. Uskon, että suurimmalla osalla avautuu liikenteestä ihan täysin uusi näkökulma, ja se aivan takuulla pistää miettimään mitä tekee, missä tekee, miten tekee, millä tavalla tekee, kenelle tekee.
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
Re: Liikenteestä
Joo kyllä mä aika ison hatun verran lyön vetoa, että aika monella muuttuu käsitys liikenteestä aivan täysin erilaiseksi. Kun sen kaiken sikailun näkee, mitä siitä seuraa toisille. Miten kivaa se on ennakoidessa joutua pysähtymään ylämäkeen jonkun ajattelmattoman kuljettajan takia vain ja ainoastaan sen takia, että se kaista on pakko vaihtaa ennen liikennevaloja sen rekan tai bussin eteen ja pakottaa se pysähtymään. Sitten hetken päästä soitetaan radioon, että on rekka jumissa sielä ja sielä.pitkämies kirjoitti:Tämän voin allekirjoittaa.S_A kirjoitti: pitäisi antaa pari viikkoa pakollista rekan kyyydissä oloa, ensimmäinen viikko kyydissä olemista ja toinen viikko ajamista. Uskon, että suurimmalla osalla avautuu liikenteestä ihan täysin uusi näkökulma, ja se aivan takuulla pistää miettimään mitä tekee, missä tekee, miten tekee, millä tavalla tekee, kenelle tekee.
Ihan itse suurin osa henkilöautoilijoista nämä jumiin jäämiset aiheuttaa, pakottamalla sen rekan tai bussin pysähtymään ylämäkiin ajamalla siihen eteen esim. juuri liikennevaloissa. Esim. Vihdintiellä Haagan paloaseman ylämäessä.
Siitä sitten kärsii enemmän ja vähemmän kauan puol PK-seutua kun tämän aiheuttaja on jo pska huusissa duunissa.
Ja omista oikeuksista kun ei voi koskaan luopua, niin ei tästä kauaa ole kun Westendissä Audikuski joutui 90 asteen mutkan ajamaan 130 asteisena kun sitä bussia ei nyt vaan voinut siitä välistä päästää. Minä tulkitsin tilanteen aivan toisella tavalla. Herra jäi väistämään kääntyvää vastaantulevaa ajoneuvoa risteysalueen alkuun suojatien eteen, minä tulkitsin että hän antaa mun mennä, että pääsee itse helpommalla. Minä kerkesin puoleen väliin kun tämä ajoi sinne keulan eteen ja mulkkasi kun Lehmää Kaupungissa.
On se vaan niin perkeleen vaikeaa joillain miettiä ees vähän enemmän kuin omaa hanuriaan, liikennesilmääkin oli melkeen kun muille jakaa. Hän olisi päässyt siitä todella helpolla, nyt piti sitten taiteilla lumipenkan ja bussinkeulan välistä 4,5m isolla Audilla hiljaa maleksien.
Noh, niin kun sanottua; minähän oon vaan tavallinen pussikuski, aina tiellä ja jaloissa....
Viimeksi muokannut S_A, 04 Maalis 2013, 20:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Liikenteestä
^
^^
Tuosta puhuttu vuosikausia, että jokaisen autokoulukurssin yhteydessä pitäisi olla liukasajoa raskaalla kalustolla, edes se 15min. Tajuisi porukka, että ihan oikeasti, ei se bussi/rekka/KA stoppaa samalla tavalla kuin alta pari tonnia painava nastarenkain varustettu henkilöauto...
^^
Tuosta puhuttu vuosikausia, että jokaisen autokoulukurssin yhteydessä pitäisi olla liukasajoa raskaalla kalustolla, edes se 15min. Tajuisi porukka, että ihan oikeasti, ei se bussi/rekka/KA stoppaa samalla tavalla kuin alta pari tonnia painava nastarenkain varustettu henkilöauto...
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Liikenteestä
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1 ... 70868.html" onclick="window.open(this.href);return false;
siellä taas juntit tukkimassa liikenteen 1 e bensakanisterin vuoks. huhhuh, normihinta varmaan 5 e, muutaman lantin säästön tähden perse edellä puuhun.
siellä taas juntit tukkimassa liikenteen 1 e bensakanisterin vuoks. huhhuh, normihinta varmaan 5 e, muutaman lantin säästön tähden perse edellä puuhun.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Liikenteestä
Hyvä keli (okei, tuuli pirusti, mutta näkyvyys loistava, aurinko paistaa ja melkeen linnutkin laulaa), kantatiellä on autojono, rajoitus 80km/h. Ensimmäisenä ajaa ajo-oppilas, ymmärrettävästi hieman alle suurimman sallitun. Tämän perässä Matti Meikäläinen, kolmantena volvomies. Nelospaikkaa pitää raskassarjalainen, viidentenä on Audi A6 C6 FL. Kuudenneksi olen tulossa minä, eli saavutan tätä jonoa kruisaillen vakionopeudensäätimen pitäessä lievää ylinopeutta, eli n. 85km/h. Jono saavuttaa hyvän ohitussuoran ja audikuski meinaa lähteä raskaasta ohi, mutta vetäytyykin takaisin taaksensa. En tiedä miksi, yhtään vastaantulijaa ei ollut. Saavutan jonon, joka etenee tasaista ja rauhallista vauhtia. Raskassarjalainen laittaa vilkun päälle ja kääntyy pois, jatkamme rauhallista kruisailua. Seuraavan suoran tullessa odottelin että audikuski lähtisi ensimmäisistä ohi, mutta eipä mennytkään. Totesin siinä rauhakseni, että no, seuraavalla suoralla on sitten minun vuoroni. Audikuski kääntyy pois edestä. Seuraavan suoran auetessa vilkku vasempaan, Garretti hommiin ja vakaasti mutta rauhallisesti kohti jonon kärkeä.
...volvokuski liimautuu puskuriin ja tulee perässäni ohi ajo-oppilaasta ja Matti Meikäläisestä. Suoraa olisi jäljellä, mutta ei tahdo mennä kärkeen. Wtf. Seuraavan suoran auetessa nuorekas ja dynaaminen volvomies ohittaa tyylipuhtaasti ilman vilkkua ja buustailee C30 D2:n horisonttiin - seuraavan "jonon" (2 autoa, Volvo siis kolmas) perään. Kruisailen - edelleen vakionopeudensäädin samalla asetuksella - kohti tuota jonontynkää ja ihailen, kuinka päättäväisesti C30 pysyy edelläkävijän takapuskurin lähimaastossa, huolimatta pitkästä, hyvästä ja vapaasta ohitussuorasta. Kunhan olen saanut tämänkin jonontyngän kiinni ja seuraava suora aukeaa, lähtee volvo vihdoin ohi. Tuosta eteenpäin pääsikin ajamaan hitusen minua kovempaa siihen asti että kääntyi pois.
Jonkun primitiivireaktion onnistuin vissiin laukaisemaan, kun tyypiltä löytyi ohitusinto ja ilmeisesti jonkinasteinen näyttämisen halu missattuaan roppakaupalla hyviä ohituspaikkoja (ajo-oppilaasta ja Matti Meikäläisestä hän olisi päässyt varmasti ohi siinä, missä audikuski jätti sittenkin tuon raskassarjalaisen ohittamatta). Volvon perää katsellessa tuli erehdyttävästi mieleen Insinörtin hiljattain kertoilema läheisriippuvaistarina.
...volvokuski liimautuu puskuriin ja tulee perässäni ohi ajo-oppilaasta ja Matti Meikäläisestä. Suoraa olisi jäljellä, mutta ei tahdo mennä kärkeen. Wtf. Seuraavan suoran auetessa nuorekas ja dynaaminen volvomies ohittaa tyylipuhtaasti ilman vilkkua ja buustailee C30 D2:n horisonttiin - seuraavan "jonon" (2 autoa, Volvo siis kolmas) perään. Kruisailen - edelleen vakionopeudensäädin samalla asetuksella - kohti tuota jonontynkää ja ihailen, kuinka päättäväisesti C30 pysyy edelläkävijän takapuskurin lähimaastossa, huolimatta pitkästä, hyvästä ja vapaasta ohitussuorasta. Kunhan olen saanut tämänkin jonontyngän kiinni ja seuraava suora aukeaa, lähtee volvo vihdoin ohi. Tuosta eteenpäin pääsikin ajamaan hitusen minua kovempaa siihen asti että kääntyi pois.
Jonkun primitiivireaktion onnistuin vissiin laukaisemaan, kun tyypiltä löytyi ohitusinto ja ilmeisesti jonkinasteinen näyttämisen halu missattuaan roppakaupalla hyviä ohituspaikkoja (ajo-oppilaasta ja Matti Meikäläisestä hän olisi päässyt varmasti ohi siinä, missä audikuski jätti sittenkin tuon raskassarjalaisen ohittamatta). Volvon perää katsellessa tuli erehdyttävästi mieleen Insinörtin hiljattain kertoilema läheisriippuvaistarina.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Liikenteestä
Tuli varmaan kymmenkunta autoa tänään vastaan kutostiellä kouvola-lpr välillä, jotka ajoivat ajoittain melko sankassa lumipyryssä pelkät päivävalot päällä (perä pimeänä).
En kyllä moisia omaan autooni haluaisi. Kumminkin unohtaisin kääntää valot päälle sade(oli sitten lumi tai vesi) tai lumipöllyn tms takia.
Tuntuu osalta olevan unohtunut, että parkkialueen käytävät/kaistat ovat tasa-arvoisia risteyksiä. Meinasi joku rouva viedä alfan keulan mukanaan kaupan parkkihallissa. Posotti vasemmalta aika vauhdilla menemään, edes vilkaisematta oikealle, mistä olin tulossa.
En kyllä moisia omaan autooni haluaisi. Kumminkin unohtaisin kääntää valot päälle sade(oli sitten lumi tai vesi) tai lumipöllyn tms takia.
Tuntuu osalta olevan unohtunut, että parkkialueen käytävät/kaistat ovat tasa-arvoisia risteyksiä. Meinasi joku rouva viedä alfan keulan mukanaan kaupan parkkihallissa. Posotti vasemmalta aika vauhdilla menemään, edes vilkaisematta oikealle, mistä olin tulossa.
Suoraan vaan suoraa
-
- Viestit: 1137
- Liittynyt: 12 Loka 2006, 15:12
- Car(s): Giulietta 2,0 JTDm -12, ex-159 2,4 JTDm -06,ex-156 SW GTA -03, ex-156 SW 2,0 TS -01, ex- 156 2,0TS -00
- Paikkakunta: Hattula
Re: Liikenteestä
Tampereella Ikean parkiksella vastaava tilanne ammattiautoilijan kanssa (taxi)Garmund kirjoitti: Tuntuu osalta olevan unohtunut, että parkkialueen käytävät/kaistat ovat tasa-arvoisia risteyksiä. Meinasi joku rouva viedä alfan keulan mukanaan kaupan parkkihallissa. Posotti vasemmalta aika vauhdilla menemään, edes vilkaisematta oikealle, mistä olin tulossa.
Re: Liikenteestä
http://www.mtv3.fi/uutiset/rikos.shtml/ ... npitelivat" onclick="window.open(this.href);return false;
Hyvää naistenpäivää!
Hyvää naistenpäivää!
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Re: Liikenteestä
No niin tuohan on oikein fiksua käyttäytymistä kanssaihmistä kohtaan....
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69
- Ottimo
- Viestit: 901
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
- Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
- Paikkakunta: Uppsala
Re: Liikenteestä
Luin Polforean ohituskokemukset tuossa ylempänä. Itsekin tiettyjä piirteitä ohituskäyttäytymisessä suomalaisessa liikenteessä ihmettelen kun siellä ajelen, mm päättämättömyys, haluttomuus/kyvyttömyys käyttää tilanteita ajoissa hyväkseen ja tästä joskus seuraavat viime tingan ohitukset. Itse toimin Polforean tavoin jonon saavuttaessani eli katson löytyykö muilla halua odottaa, jos ei niin sitten menen itse enkä jää odottelemaan kyseisen kuskin hitaasti (tai ei milloinkaan) kypsyvää päätöstä. Kaikki ei varmaan ole sitten pitäneet minunkaan ajotyylistä.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Liikenteestä
Mitä jos myisi pesuvateja eurolla, tai jotain muuta yhtä hölmöä/hyödytöntä...? Kuvassa on tasan 1 alle 55-vuotias, kassaneitijkk kirjoitti:http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1 ... 70868.html" onclick="window.open(this.href);return false;
siellä taas juntit tukkimassa liikenteen 1 e bensakanisterin vuoks. huhhuh, normihinta varmaan 5 e, muutaman lantin säästön tähden perse edellä puuhun.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Liikenteestä
Vuoron aikana mittariin kertyi 545km. Tuli nähtyä mm. Viiala,Toijala, Hämeenlinna, Riihimäki, Hyvinkää, Helsinki......Lumikin hiukan pöllysi ja välillä aurinko paisteli......Kuivat tiet kuitenkin ja homma toimi pääsääntöisesti hienosti. Sai soitella rauhassa grammaria ja "nauttia" menemisestä ja tekemisestä.....PAITSI kun saavut Ideaparkin nurkilta Tampereen suuntaan. Silloin rattia saa puristaa rystyset valkoisina, todistaa paria hyvinhyvin läheltä-piti-tilannetta ja vain odottaa kun joku täysin toistaidoton/röyhkeä/piittaamaton Tamperelainen tekee jotain käsittämättömän tyhmää.....
PS: en pidä itseäni sinä kuuluisana "keskivertoa parempana" kuskina....myönnän reilusti välillä lähes pelkääväni liikkua isolla autolla omassa kotikaupungissani......
PS: en pidä itseäni sinä kuuluisana "keskivertoa parempana" kuskina....myönnän reilusti välillä lähes pelkääväni liikkua isolla autolla omassa kotikaupungissani......
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Liikenteestä
Eilen kökötettiin 1.5h Kehä III:lla. Viisi henkeä DS4:ssa. Kivaa oli.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Liikenteestä
^uskomatonta miten sen yhden puolituntisen aikana kun lunta tulee kuin esterin hanurista on pohjolan maassa täysi kaaos. itse kökötin turuntiellä kun joku ei osannut risteysajoa.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Liikenteestä
Kolmostiellä osui tänään vekkuli bussikuski kohdalle. Olen ottanut tavaksi pitää konetiellä cruisessa asetusta 103 km/h, joka GPS:n mukaan on justiinsa sata kilometriä tunnissa. Bussi tuli Klaukkalan rampista taakse, ja katselin että kylläpäs roikkuu lähellä. Hivutti siinä pikku hiljaa aina vaan lähemmäs Pösön takapuskuria, kunnes... lähtee ohitukseen! Vehkeellä, jonka huiput on rajoitettu tasan sataan. Nopeuseroa näytti silmämääräisestikin arvioiden olevan vähemmän kuin yksi kilometri tunnissa. Siinä me sitten aikamme junnattiin, bussilla tietty vasemmalla kaistalla hitonmoinen jono perässä, kunnes oikealla kaistalla eteen tuli joku joka ajeli minuakin hiukan hiljempaa. Minähän polkaisin alta pois etten jäänyt pussiin, ja tilanne purkautui siihen koska bussi ei enää saanut polkaisussa syntynyttä välimatkaa kiinni.
Ehkä tässä kaksi pöljää kohtasi toisensa, mutta tiukka taisi olla onnikkamiehenkin aikataulu
Ehkä tässä kaksi pöljää kohtasi toisensa, mutta tiukka taisi olla onnikkamiehenkin aikataulu
- Epäkelpokeräilijä -
Re: Liikenteestä
http://www.hs.fi/paivanlehti/kaupunki/B ... 3064290261
Jooh kerrankin sai "minähän en bussia väistä", "vielä kerkeen, mun eteen ei tulla" - kuljettaja opetuksen. Toivottavasti tutkiskelee tekemisiään peilin edessä muutaman tovin.
Se on kun ne bussit lähtee kuin tyhjästä siihen keskelle katua, aika useella on se reaktio, että kaasua vaan lisää ja koitetaan sitten ohi vaikkei sinne ole enää mitään järkeä mennä. Kai se on joku reaktio, osalla se on ihan tahaton "paniikki", osa tekee sitten ihan tahalleen ja sen kyllä erottaa kumpaa sorttia kuljettaja on.
Ei tästä kauaa ole kun Jupperissa olin jo pysäkiltä kaistalle lähtenyt ihan täysin kerennyt siis kaistalle, bussi oli ihan suorassa jo kaistan suuntaisesti kun tämä takaa tullut tila-auto sitten änkesi kuitenkin vierelle. Hän tuli tilanteeseen ylinopeutta; jarrutti ja aikoi väistää, mutta alkoi sitten empimään ja päätti sittenkin mennä ohi. Laskelma vaan meni pieleen siinä suhteessa, että kerkesin sieltä pysäkiltä tosiaan kokonaan pois. Ongelma oli vaan sitten siinä, että vastaan tuli auto, joka joutui pysähtymään, ettei osu tähän ohittajaan. Minä taas vuorostani olin armollinen ja nostin kaasua sen verran, että tuo siitä välistä pääsi jyrkällä ohjausliikkeella eteen ja katosi horisonttiin 30kmh tietyöalueella.
Näitä riittää, parhaat muuten menee jakajan väärältä puolelta, jos ei muu auta. Se on sitä kun niin helpolla pääsisi, jos sen kaasun vaan nostaisi ja katsoisi eikä pitäisi kaasua päällä saati laittaisi sitä pohjaan kun bussi on pysäkillä. Kyllä se silleensä sieltä varmasti eteen tuleekin.
Mutta on se taas todistettu tällä viikolla, että liisinki autoilijat on niitä pahimpia. Ei ne voi muita olla tuola, jotka ajaa miten niitä huvittaa. Lähdetään valoista 2 pitkää sulaa vanaa 100m matkalta, tuskin kukaan omia renkaita lähes sulalla asfaltilla haluaa tuhota tolla tavalla, ellei ne ole jonkun muun renkaat....
Jooh kerrankin sai "minähän en bussia väistä", "vielä kerkeen, mun eteen ei tulla" - kuljettaja opetuksen. Toivottavasti tutkiskelee tekemisiään peilin edessä muutaman tovin.
Se on kun ne bussit lähtee kuin tyhjästä siihen keskelle katua, aika useella on se reaktio, että kaasua vaan lisää ja koitetaan sitten ohi vaikkei sinne ole enää mitään järkeä mennä. Kai se on joku reaktio, osalla se on ihan tahaton "paniikki", osa tekee sitten ihan tahalleen ja sen kyllä erottaa kumpaa sorttia kuljettaja on.
Ei tästä kauaa ole kun Jupperissa olin jo pysäkiltä kaistalle lähtenyt ihan täysin kerennyt siis kaistalle, bussi oli ihan suorassa jo kaistan suuntaisesti kun tämä takaa tullut tila-auto sitten änkesi kuitenkin vierelle. Hän tuli tilanteeseen ylinopeutta; jarrutti ja aikoi väistää, mutta alkoi sitten empimään ja päätti sittenkin mennä ohi. Laskelma vaan meni pieleen siinä suhteessa, että kerkesin sieltä pysäkiltä tosiaan kokonaan pois. Ongelma oli vaan sitten siinä, että vastaan tuli auto, joka joutui pysähtymään, ettei osu tähän ohittajaan. Minä taas vuorostani olin armollinen ja nostin kaasua sen verran, että tuo siitä välistä pääsi jyrkällä ohjausliikkeella eteen ja katosi horisonttiin 30kmh tietyöalueella.
Näitä riittää, parhaat muuten menee jakajan väärältä puolelta, jos ei muu auta. Se on sitä kun niin helpolla pääsisi, jos sen kaasun vaan nostaisi ja katsoisi eikä pitäisi kaasua päällä saati laittaisi sitä pohjaan kun bussi on pysäkillä. Kyllä se silleensä sieltä varmasti eteen tuleekin.
Mutta on se taas todistettu tällä viikolla, että liisinki autoilijat on niitä pahimpia. Ei ne voi muita olla tuola, jotka ajaa miten niitä huvittaa. Lähdetään valoista 2 pitkää sulaa vanaa 100m matkalta, tuskin kukaan omia renkaita lähes sulalla asfaltilla haluaa tuhota tolla tavalla, ellei ne ole jonkun muun renkaat....
-
- Viestit: 384
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 03:29
- Car(s): Isolohko Ducato + V70
- Paikkakunta: Savitaipale
Re: Liikenteestä
Tästä tuli mieleen omalle kohdalle osunut tilanne viime perjantailta. Iltasella ajelin kaikessa rauhassa töistä kotiinpäin. Imatran ja Lappeenrannan välillä VT6:lla (kaksi kaistaa samaan suuntaan) ajoin vakionopeussäätimellä noin satasta. Liikenne oli jo hiljentynyt ja saavutin edessä menevää kahden auton letkaa hiljalleen. Kun etäisyys noihin kahteen oli jotakuinkin 150m, lähti taaempi harmaa Volvo ohittamaan letkan ensimmäistä punaista volkkaria. Ohitus näytti kestävän ja päästessäni n. 20m päähän Volvo oli edelleen volkkarin rinnalla. Ajattelin siirtyä vasemmalle kaistalle, josko Volvo saisi vauhtia ja menisi ohi, mutta mitään ei tapahtunut. Peesailin hetken aikaa vasemmalla kaistalla -> ei mitään -> vilkautin pitkiä -> ei mitään -> huudatin räikkää -> ei mitään. Eipä siinä muuta voinut tehdä kun palata oikealle kaistalle ja jättää reilu etäisyys. Molemmat ajoivat samassa asetelmassa rinnakkain 2,5 km n. 95 km/h, kunnes saavuimme Saimaan kanavan sillalle, jonka nousussa volkkarin vauhti puutui sen verran, että Volvo pääsi ohi ja minä siinä samassa molemmista ohi. En tiedä, mikä kyseisen tilanteen takana oli, mutta aika outoa käyttäytymistä se mielestäni oli. Liikennettä oli niin vähän, että harmiahan tuosta ei koitunut.Rasvis kirjoitti:Kolmostiellä osui tänään vekkuli bussikuski kohdalle.
...
Ehkä tässä kaksi pöljää kohtasi toisensa, mutta tiukka taisi olla onnikkamiehenkin aikataulu
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Liikenteestä
^Lonkkaveikkaus: volvokuskilla vakionopeudensäädin ja golffarin manuaalijalka piti luonnostaan autonsa siinä Volvon rinnalla.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Liikenteestä
Tuohon omaan touhuun täytyy vielä kommentoida sen verran, että olisin minäkin siinä oikealla kaistalla nostanut tai laskenut nopeutta jos tuosta kilvanajosta nyt olisi mahdotonta haittaa syntynyt. Mutta kun kummallakin oli taulussa se suurin sallittu ja ratkaisun ohituskaistan tukkimisesta tekee ensi kädessä ohittaja niin enpä tällä kertaa reagoinut tilanteeseen. Takanani ei ollut ketään joten bussikuskillakin olisi kyllä ollut mahdollisuus palata takaisin jos halua olisi ollut.
Bussi tuli taakse Klaukkalan rampista ja nousi taas Nurmijärven rampista joten potentiaalinen ajansäästö oli massiivinen
Bussi tuli taakse Klaukkalan rampista ja nousi taas Nurmijärven rampista joten potentiaalinen ajansäästö oli massiivinen
- Epäkelpokeräilijä -
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Liikenteestä
Eilen ajelin Lopentiellä vanhemman Hiacen perässä. Hiacessa oli takahutlari auki ja kuvittelin, että siellä kuskataan jotain pitkää tavaraa. Lähemmäs päästessäni huomasin, ettei siellä mitään isompaa tavaraa ollut, mitä nyt hyllyillä porakone yms laatikoita ja seinällä naulassa työvaatteita. Tien epätasaisuuksissa luukku pomppi melkoisesti, mutta kuski ei reagoinut mitenkään. Välkyttelin aikani pitkiä valoja, mutta ei reagoinut siihenkään. Torveakin meinasin painaa, mutta ajatus kypsyi vasta oman määränpääni paikkeilla, joten jäi tekemättä.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Liikenteestä
^Sillä oli kato vaan vähän kiire niin oli nostanut siiven ylös
Ayrton Senna da Silva forever
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Re: Liikenteestä
Liikenne oli sangen omituista ti-ke. Taajaman oloisissa paikoissa nopeusrajoitus välillä 80.
Isolla tiellä mittarissa 125 jäi jalkoihin lähes kaikille kipoille. Kuorma-auto ja hautausauton näköinen autokin huitasi huolella ohi.
Lähes syö miestä kun tuossa vauhdissa nuori likka 1.2 Pololla ja mamma Opel agilalla pyyhkii ohi.
Ja tämä matkavauhti pysyi aikalailla vakiona tien ollessa märkä, ja lunta ollessa tienpenkoilla.
Yhdessä vaiheessa tie oli peilijäässä, pilkkopimeä ja lunta rupesi kertymään ja porukalla alla kesäkumit tai huonot talvikumit.
Suolaus ja auraus oli tehokkaampaa kuin Suomessa, ennenäkömättömän suolakylvyn sai 14v vanha autoni, jonka alla ei ehkä koskaan ole ollut talvipyöriä
Alfoja muuten bongasin 1000km Saksanmatkalla viitisen kappaletta, Lancioita pari. Täysin käsittämätön määrä liikennevirtaan nähden.
Tietyömailla motarilla rajoitus usein 80 kaistoilla joissa kaksi isoa kuorma-autoa ei mahdu rinnakkain.
Tällaisella tietyömaalla jossa rajoitus n.70 kiihdytyskaista motarille n.30m ja autoa tuli jatkuvana vanana motarilla.
Lentoasemalla ensimmäinen auto jonka maantasossa liikkeessä näin oli Rolls-Royce Ghost, lähinpänä parkissa Mersu SLS ja jotain tusina CL:iä. Lähes ulko-oven vieressä oli sentään oma Gtv
Isolla tiellä mittarissa 125 jäi jalkoihin lähes kaikille kipoille. Kuorma-auto ja hautausauton näköinen autokin huitasi huolella ohi.
Lähes syö miestä kun tuossa vauhdissa nuori likka 1.2 Pololla ja mamma Opel agilalla pyyhkii ohi.
Ja tämä matkavauhti pysyi aikalailla vakiona tien ollessa märkä, ja lunta ollessa tienpenkoilla.
Yhdessä vaiheessa tie oli peilijäässä, pilkkopimeä ja lunta rupesi kertymään ja porukalla alla kesäkumit tai huonot talvikumit.
Suolaus ja auraus oli tehokkaampaa kuin Suomessa, ennenäkömättömän suolakylvyn sai 14v vanha autoni, jonka alla ei ehkä koskaan ole ollut talvipyöriä
Alfoja muuten bongasin 1000km Saksanmatkalla viitisen kappaletta, Lancioita pari. Täysin käsittämätön määrä liikennevirtaan nähden.
Tietyömailla motarilla rajoitus usein 80 kaistoilla joissa kaksi isoa kuorma-autoa ei mahdu rinnakkain.
Tällaisella tietyömaalla jossa rajoitus n.70 kiihdytyskaista motarille n.30m ja autoa tuli jatkuvana vanana motarilla.
Lentoasemalla ensimmäinen auto jonka maantasossa liikkeessä näin oli Rolls-Royce Ghost, lähinpänä parkissa Mersu SLS ja jotain tusina CL:iä. Lähes ulko-oven vieressä oli sentään oma Gtv
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Liikenteestä
Jopas oli taas. Myönnän kyllä avoimesti, että mahdollisen peltikontaktin sattuessa olisi ollut hieman syytä itsessäkin, mutta toisen vilkun käyttämättömyydellä ja rymittymättömyydellä iso osuus asiassa.
Edelläni ajoi Kia Sorento maasturi, joka risteyksen kohdalla hiljensi, mutta ei vilkuttanut ja vaikutti ajavan risteyksen suoraan, sillä oli oikeassa reunassa ja tästä samasta risteyksestä itse olin kääntymässä vasemmalle. Ryhmityin kaistan vasempaan reunaan ja ajolinjanikaan ei poikennut mitenkään normaalista. Koska linjojen ja vilkuttomuuden perusteella päättelin Kian olevan selvästi menossa suoraan ja oli jo risteyksen "järkevän" kääntökohdan ohi, niin oman keulani työnsin rinnalle jo valmiiksi risteykseen vasemmalle ihan normaalisti. Eikös tämä Kia sitten ole myös koukkaamassa sinne, mutta huomaa onneksi, että olenkin rinnalla ja tulee sitten perässäni. Mystinen oli kyllä kuskin linja, sillä minä ajoin siitä, mistä kuuluukin.
Kyseessä siis tämä risteys http://goo.gl/maps/RTbrD" onclick="window.open(this.href);return false; ja Kia oli vahvasti jo matkalla tuon jakajan oikealle puolelle, kun itse olin tuossa puun varjon kohdalla matkalla vasempaan.
Onneksi ei osunut, mutta olisihan sinä oma selvittämisensä ollut. Kyllä vaan uskomattoman hitaalla tuolla liikenteessä jotkut käyvät, vaikkei itse ajaisi mitenkään erikoisen "lennokkaasti".
Edelläni ajoi Kia Sorento maasturi, joka risteyksen kohdalla hiljensi, mutta ei vilkuttanut ja vaikutti ajavan risteyksen suoraan, sillä oli oikeassa reunassa ja tästä samasta risteyksestä itse olin kääntymässä vasemmalle. Ryhmityin kaistan vasempaan reunaan ja ajolinjanikaan ei poikennut mitenkään normaalista. Koska linjojen ja vilkuttomuuden perusteella päättelin Kian olevan selvästi menossa suoraan ja oli jo risteyksen "järkevän" kääntökohdan ohi, niin oman keulani työnsin rinnalle jo valmiiksi risteykseen vasemmalle ihan normaalisti. Eikös tämä Kia sitten ole myös koukkaamassa sinne, mutta huomaa onneksi, että olenkin rinnalla ja tulee sitten perässäni. Mystinen oli kyllä kuskin linja, sillä minä ajoin siitä, mistä kuuluukin.
Kyseessä siis tämä risteys http://goo.gl/maps/RTbrD" onclick="window.open(this.href);return false; ja Kia oli vahvasti jo matkalla tuon jakajan oikealle puolelle, kun itse olin tuossa puun varjon kohdalla matkalla vasempaan.
Onneksi ei osunut, mutta olisihan sinä oma selvittämisensä ollut. Kyllä vaan uskomattoman hitaalla tuolla liikenteessä jotkut käyvät, vaikkei itse ajaisi mitenkään erikoisen "lennokkaasti".
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Liikenteestä
^ kaveri ei varmaan ollut "kartalla", noin joutunut itsekin tekemään oudossa paikassa, varsinkin ennen naviaikaa
Navi kyllä helpottaa elämää.
Toinen , nykyään tod.näköisempi vaihtoehto on kännyköinti ajaessa, jolloin ajatus ei pysy välttämättä perässä tutussakaan paikassa.
Jt
Navi kyllä helpottaa elämää.
Toinen , nykyään tod.näköisempi vaihtoehto on kännyköinti ajaessa, jolloin ajatus ei pysy välttämättä perässä tutussakaan paikassa.
Jt
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Liikenteestä
Eikä vieläkään kaikki tunnu tietävän, että jos on risteyksessä 2 kaistaa, niin oikealta kaistalta ajetaan suoraan ellei erikseen toisin käsketä. Vieläkin niitä vasemmalta suoraan ajajia löytyy.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Liikenteestä
^ja sitten löytyy niitä puusilmiä jotka eivät erota 3 kaistasella pätkällä suoria nuolia ja mutkallaan olevaa nuolta. Tänään yks volvoidari tän taas näytti, ajan kolmesta kaistasta sillä oikean puolimmaisella ainoalla josta saa kääntyä oikealle ja tää volvosankari siinä viereisellä eli keskimmäisellä. Saavutaan valoihin, käännyn oikealle ja tää volvosankari, jonka on parimetriä mua edellä viereisel kaistal kääntyy myös oikealle, meinas osua mun etukulma sen kylkeen. jarrut pohjaan ja töötti, niin volvo säikähti ja teki väistöliikkeen takasin, melkeen takanatulevan alle.
E: ainiin liikenneympyröistä, edessä ajaa yaris, joka kesken ympyrän päättää antaa tietä jollekin joka pyrkii ympyrään. sit on myös ne urpot jotka vaihtelee kaistaa kesken ympyrän, vaikeaa katsoa opasteita jo siinä vaiheessa kun ympyrä lähestyy?
E: ainiin liikenneympyröistä, edessä ajaa yaris, joka kesken ympyrän päättää antaa tietä jollekin joka pyrkii ympyrään. sit on myös ne urpot jotka vaihtelee kaistaa kesken ympyrän, vaikeaa katsoa opasteita jo siinä vaiheessa kun ympyrä lähestyy?
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Liikenteestä
Evil. EVIL! Motarilla tuli vastaan Almera, jonka etukilpi oli pultattu puskurin vasempaan reunaan. Jos on taipuvaisuutta nähdä 166-farkkuja, saattaa tuollaiselle joku pian vahingossa jopa morjestaa.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Liikenteestä
Mitään en myönnä
Ehkä Nissanisti haluaa huijata emäntänsä luulemaan, että 166 on sama kuin nissani kun näkyy kilpikin olevan samassa paikassa.....?
Ehkä Nissanisti haluaa huijata emäntänsä luulemaan, että 166 on sama kuin nissani kun näkyy kilpikin olevan samassa paikassa.....?
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Liikenteestä
Kyllä meinasi sappi ruveta kiehumaan tänään...
Piti tehdä pakkoregenerointi, olisi vaatinnut tasaista nopeutta niin, että pakokaasut mahdollisimman lämpimiä, eli isoin vaihde ja ~1500rpm, silloin oli mittarissa sen 87 pinnassa nopeus, tuota sitten 10km. Ensimmäinen ongelma on siinä, että suomessa on liikaa mäkiä, koko ajan joutu hölläämään nopeutta ja aina laski pakokaasujen lämpötila sen verran, että DPF:n lämpötila laski (tuolla oli jopa yllätävän suuri vaikutus). Kun monen kymmenen kilometrin jälkeen päästään tasaiselle pätkälle, niin eikö aina ole auto edessä, vaikka kuinka pysähdyt odottamaan pysäkille, että saat hyvän välin... ekana oli alla celica, tasan 80 mittarin mukaan, aurinko paistaa ja tiet on kuivia, seuraavaksi pt cruiser, sama homma, mäissä vielä hiljempaa, viimiseä ducato, jonka kuski vaikutti ajosta päätellen olevan kännissä.
Viimeisenä naulana henkisessä arkussa oli traktori joka veti perässään jotain tivolin härpäkettä. Nipistelin jo käsivartta "tän täytyy olla unta".
Ja eikö se työpuhelinkin soi koko ajan kun yrität pitää "limp home" tilassa olevan auton liikeessä, toinen silmä testerissä ja toinen tiessä
niin hankalaa oli tänään ajaa suurinta sallittua nopeutta
Piti tehdä pakkoregenerointi, olisi vaatinnut tasaista nopeutta niin, että pakokaasut mahdollisimman lämpimiä, eli isoin vaihde ja ~1500rpm, silloin oli mittarissa sen 87 pinnassa nopeus, tuota sitten 10km. Ensimmäinen ongelma on siinä, että suomessa on liikaa mäkiä, koko ajan joutu hölläämään nopeutta ja aina laski pakokaasujen lämpötila sen verran, että DPF:n lämpötila laski (tuolla oli jopa yllätävän suuri vaikutus). Kun monen kymmenen kilometrin jälkeen päästään tasaiselle pätkälle, niin eikö aina ole auto edessä, vaikka kuinka pysähdyt odottamaan pysäkille, että saat hyvän välin... ekana oli alla celica, tasan 80 mittarin mukaan, aurinko paistaa ja tiet on kuivia, seuraavaksi pt cruiser, sama homma, mäissä vielä hiljempaa, viimiseä ducato, jonka kuski vaikutti ajosta päätellen olevan kännissä.
Viimeisenä naulana henkisessä arkussa oli traktori joka veti perässään jotain tivolin härpäkettä. Nipistelin jo käsivartta "tän täytyy olla unta".
Ja eikö se työpuhelinkin soi koko ajan kun yrität pitää "limp home" tilassa olevan auton liikeessä, toinen silmä testerissä ja toinen tiessä
niin hankalaa oli tänään ajaa suurinta sallittua nopeutta
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Liikenteestä
Onnistui Olympiavolkkari kyykyttämään minut. Tulin just sopivasti risteykseen, jossa vasemmalla kaistalla muutaman auton jonon keulilla valkoinen Olympiavolkkari tupeksi liikkeellelähtönsä kanssa ja oikealta kaistalta kääntyi auto, jolloin siihen avautui sopiva kolo ja pääsin suhahtamaan jonon ohi yhtään hidastamatta.
Hirveästi ei yllättänyt, että tämän jälkeen alkoi diudikuskin kiire. Moni koukkii just tällä tavalla jonon keulille, käyttäen kaistaa, joka on tavallaan "erkanemiskaista", koska siltä on pakko kääntyä oikealle seuraavasta risteyksestä n. 300 m päässä. Minä olin kääntymässä, mutta sitähän ei diudikuski varmaan tiennyt, kun punnersi rinnalle ja ohi. Vaan kun se seuraava risteys tuli näkyviin kaarteen takaa, kuvittelin pääseväni kuittaamaan vielä toistamiseen, koska suoraan ajaville paloi punainen valo ja kääntyville vihreä. Ei onnistunut, koska diudikuski ei yhtään jänistänyt. Ei, vaikka sivutieltä oli autoja tulossa...
Hirveästi ei yllättänyt, että tämän jälkeen alkoi diudikuskin kiire. Moni koukkii just tällä tavalla jonon keulille, käyttäen kaistaa, joka on tavallaan "erkanemiskaista", koska siltä on pakko kääntyä oikealle seuraavasta risteyksestä n. 300 m päässä. Minä olin kääntymässä, mutta sitähän ei diudikuski varmaan tiennyt, kun punnersi rinnalle ja ohi. Vaan kun se seuraava risteys tuli näkyviin kaarteen takaa, kuvittelin pääseväni kuittaamaan vielä toistamiseen, koska suoraan ajaville paloi punainen valo ja kääntyville vihreä. Ei onnistunut, koska diudikuski ei yhtään jänistänyt. Ei, vaikka sivutieltä oli autoja tulossa...
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Liikenteestä
Oliko hauskaainsinörtti kirjoitti:Onnistui Olympiavolkkari kyykyttämään minut. Tulin just sopivasti risteykseen, jossa vasemmalla kaistalla muutaman auton jonon keulilla valkoinen Olympiavolkkari tupeksi liikkeellelähtönsä kanssa ja oikealta kaistalta kääntyi auto, jolloin siihen avautui sopiva kolo ja pääsin suhahtamaan jonon ohi yhtään hidastamatta.
Hirveästi ei yllättänyt, että tämän jälkeen alkoi diudikuskin kiire. Moni koukkii just tällä tavalla jonon keulille, käyttäen kaistaa, joka on tavallaan "erkanemiskaista", koska siltä on pakko kääntyä oikealle seuraavasta risteyksestä n. 300 m päässä. Minä olin kääntymässä, mutta sitähän ei diudikuski varmaan tiennyt, kun punnersi rinnalle ja ohi. Vaan kun se seuraava risteys tuli näkyviin kaarteen takaa, kuvittelin pääseväni kuittaamaan vielä toistamiseen, koska suoraan ajaville paloi punainen valo ja kääntyville vihreä. Ei onnistunut, koska diudikuski ei yhtään jänistänyt. Ei, vaikka sivutieltä oli autoja tulossa...
Tuollaisen pullistelun takia syntyy ihan turhia vaaratilanteita liikenteessä.
Ei pidä provosoitua, antaa niiden diudikuskien ja muiden pöljäillä... ajetaan me alfalla
tyylikkäästi ja toisia huomioiden liikenteessä
Jt
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Liikenteestä
Ei insinörtti tuossa ymmärtääkseni mitään erikoista tehnyt. Ajoi rauhallisesti ns. lennosta tyhjää kaistaa jonon ohi ja oli kääntymässä seuraavasta risteyksestä, mutta diudikuskin itsetunto ei kestänyt moista ja kiihdytti, ettei vahingossakaan insinörtti aja eteen, kuten kertoi joidenkin tuossa ko. paikassa tekevän. Kuittaamisella arvatenkin tarkoitettiin uutta samanlaista vihreillä läpi ajoa, eikä mitään kisaa
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Liikenteestä
Miten te nuoret jaksatte edes seurata noin tarkasti pullistelijoita ... turhaa angstia ja energiaa kuluu?Alfissimo kirjoitti:Ei insinörtti tuossa ymmärtääkseni mitään erikoista tehnyt. Ajoi rauhallisesti ns. lennosta tyhjää kaistaa jonon ohi ja oli kääntymässä seuraavasta risteyksestä, mutta diudikuskin itsetunto ei kestänyt moista ja kiihdytti, ettei vahingossakaan insinörtti aja eteen, kuten kertoi joidenkin tuossa ko. paikassa tekevän. Kuittaamisella arvatenkin tarkoitettiin uutta samanlaista vihreillä läpi ajoa, eikä mitään kisaa
Voi olla, että minäkin noin reilu 30 vuotta sitten joskus tein noin, mutta vuodet ovat vierineet ja ehkä jotain tarttunut mukaan
matkan varrella
JT
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Re: Liikenteestä
Sekin on aina hauskaa seurata kun kaupassa aukeaa uusi kassa ja ihmiset kiilaa sinne ensimmäisenä korvat punaisena.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Liikenteestä
Sammalta?Jiitee kirjoitti:Miten te nuoret jaksatte edes seurata noin tarkasti pullistelijoita ... turhaa angstia ja energiaa kuluu?Alfissimo kirjoitti:Ei insinörtti tuossa ymmärtääkseni mitään erikoista tehnyt. Ajoi rauhallisesti ns. lennosta tyhjää kaistaa jonon ohi ja oli kääntymässä seuraavasta risteyksestä, mutta diudikuskin itsetunto ei kestänyt moista ja kiihdytti, ettei vahingossakaan insinörtti aja eteen, kuten kertoi joidenkin tuossa ko. paikassa tekevän. Kuittaamisella arvatenkin tarkoitettiin uutta samanlaista vihreillä läpi ajoa, eikä mitään kisaa
Voi olla, että minäkin noin reilu 30 vuotta sitten joskus tein noin, mutta vuodet ovat vierineet ja ehkä jotain tarttunut mukaan
matkan varrella
JT
Jotenkin paloi tähän omahyväiseen lauseeseen ihan kokonaan kiinni.
Hienosti onnistuit taas profiloimaan suuret ikäloput juuri niin sympaattiseksi ikäryhmäksi kuin olen jo onnistunut itseni vakuuttamaan.
Tervetuloa minua opettamaan liikenteessä, toivottavasti nähdään!
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Liikenteestä
Kumma keskustelu, ymmärtääkseni insinörtti ei tehnyt muuta kuin esitti huvittuneisuutensa kanssa-autoilijan huonosta itsetunnosta
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Liikenteestä
Olymppiavolkkarin omistajuuteen liittyy kiinteästi vasemman kaistan rajoittamaton käyttöoikeus. Sitä ei pidä uhmaaman tai joutuu koulutukseen.
Re: Liikenteestä
Olisi pitänyt saada videolle tuo erään aamun mopoauto Vihdintien aamu ruuhkassa-hetki.
Kääntyi siis Kalajärveltä kohti Helsinkiä ja voitte kuvitella mitä tapahtuu kun 45kmh kulkeva mopoauto ajaa 60-ja 80 alueilla sitä 45kmh. En ole muuten vähään aikaan nähnyt niin käsittämättömiä ohituksia, sellasilla riskeillä ja mitättömällä ajan säästöllä.
5-6 auton takaa lähdetään ohittamaan koko letkaa, oli tuplakeltasia tai ei. Sitä oli aika mielenkintosta seurata sieltä kauempaa ja tosiaan. Ei kyllä ihan kaikilla ole päänsisällä ihan kunnossa.
Jokaiselle varmaan sanoo tollanen tilanne, jos vähänkin liikenteestä ymmärtää, että mitä tosta voi seurata tollasista järjettömistä ohituksista.....
No ajatkoot miten lystää, eipä kuulu mulle.
Oli vaan aika mielenkiintosta seurata ihmisten suoranaista tyhmyyttä. Ollaan niin pirun hyviä ajamaan, tiedetään liikenteestä ja osa varmasti autoistakin paljon enemmän kun normi perusperse, mutta liikenteestä ei kyllä osa ymmärrä hevon kuusta. Ei todellakaan.
Kääntyi siis Kalajärveltä kohti Helsinkiä ja voitte kuvitella mitä tapahtuu kun 45kmh kulkeva mopoauto ajaa 60-ja 80 alueilla sitä 45kmh. En ole muuten vähään aikaan nähnyt niin käsittämättömiä ohituksia, sellasilla riskeillä ja mitättömällä ajan säästöllä.
5-6 auton takaa lähdetään ohittamaan koko letkaa, oli tuplakeltasia tai ei. Sitä oli aika mielenkintosta seurata sieltä kauempaa ja tosiaan. Ei kyllä ihan kaikilla ole päänsisällä ihan kunnossa.
Jokaiselle varmaan sanoo tollanen tilanne, jos vähänkin liikenteestä ymmärtää, että mitä tosta voi seurata tollasista järjettömistä ohituksista.....
No ajatkoot miten lystää, eipä kuulu mulle.
Oli vaan aika mielenkiintosta seurata ihmisten suoranaista tyhmyyttä. Ollaan niin pirun hyviä ajamaan, tiedetään liikenteestä ja osa varmasti autoistakin paljon enemmän kun normi perusperse, mutta liikenteestä ei kyllä osa ymmärrä hevon kuusta. Ei todellakaan.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Liikenteestä
^Viimeistään näiden kuskien avulla ne mopoautoilijat oppii Hyville Tavoille(tm), kun Oikeat Autoilijat(tm) näyttää esimerkkiä.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Liikenteestä
Joo ei siinä kamalasti ollu järkeä osalla missään. Miten joku voi olla 100 varma siitä, että kun sieltä jonon takaa 5-6 auton takaa lähtee ohi, ettei joku käännä eteen 2-3 auton kohdalla.... Mutta eihän liikenteessä koskaan tapahdu mitään suunnittelematonta.....
Näiden pirun hyvien kanssa kun töitä tekee, niin uskotte varmaan, että on vähän hiljasta joskus...
http://metro.fi/paakaupunkiseutu/puskar ... ti/107934/
Näiden pirun hyvien kanssa kun töitä tekee, niin uskotte varmaan, että on vähän hiljasta joskus...
http://metro.fi/paakaupunkiseutu/puskar ... ti/107934/
-
- Viestit: 21
- Liittynyt: 16 Heinä 2010, 20:19
- Car(s): BMW 735i E65 (Ex: MiTo)
- Paikkakunta: Turku
Re: Liikenteestä
Päivän tähän mennessä parasta antia on kyllä kommentit tohon metro.fi-sivuston kuvaan. On kyllä jengi taas niin kujalla.S_A kirjoitti:Näiden pirun hyvien kanssa kun töitä tekee, niin uskotte varmaan, että on vähän hiljasta joskus...
http://metro.fi/paakaupunkiseutu/puskar ... ti/107934/
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Re: Liikenteestä
On kyllä melkoista kommenttia tuolla. Ei ihme että liikenteessä välillä asia sujuu niinkuin sujuu.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
Re: Liikenteestä
S_A kirjoitti:Joo ei siinä kamalasti ollu järkeä osalla missään. Miten joku voi olla 100 varma siitä, että kun sieltä jonon takaa 5-6 auton takaa lähtee ohi, ettei joku käännä eteen 2-3 auton kohdalla.... Mutta eihän liikenteessä koskaan tapahdu mitään suunnittelematonta.....
Näiden pirun hyvien kanssa kun töitä tekee, niin uskotte varmaan, että on vähän hiljasta joskus...
http://metro.fi/paakaupunkiseutu/puskar ... ti/107934/
Jos siis oikein ymmärsin, niin toimit linja-auton kuljettajan pk-seudulla.
Eli tähän maksimum support, kipport ja sepport.
Itseäni ei ole koskaan linkkakuskit haitanneet yhtä kertaa lukuunottamatta, jolloin kuski näki selvästi, kuinka juoksin pysäkille ja dösä lähti kirjaimellisesti nenän edestä. Tästä suivaantuneena en alkanut vittuuntua enempää, vaan kävin silloisen HKL:n sivuilla vähän tsekkailemassa. Sieltä löytyikin Q&A -palsta, jossa mainittiin HKL:n kuskeille ohjeistetetun, että pysäkiltä lähdetään, vaikka peilistä näkyisi juokseva hahmo. Homma siis sitä myöten selvä, eikä valittamista.
HKL:n yhden kuskin tilanne kyllä vieläkin kiinnostaa. Kaveri ajoi 68:n linjaa Viikistä Rautatientorille, oli kotoisin ehkä Chilestä ja painoi ns. mutkat suori
na. Ikinä en myöhästynyt, kun kaveri oli ratin takana. Ja tarkennuksena vielä, että ylinopeuteen hän ei puhelimen GPS-sovelluksen perusteella syyllistynyt, mutta otti autoista kyllä kaiken irti.