Uutta verta Foorumiin

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Alleggerita
Viestit: 37
Liittynyt: 13 Loka 2004, 02:17
Paikkakunta: Kirkkonummi

Uutta verta Foorumiin

Viesti Kirjoittaja Alleggerita »

Tervehdys vaan kaikille Foorumilaisille. Olen juuri rekistöröitynyt tähän uljaaseen joukkoon. Foorumia sinänsä on tullut kyllä seurattua jo jonkin aikaa. Nyt kun pääseen itsekin ääneen niin ihan ensiksi kiitän kaikkia osallistuneita hyvistä aiheista ja vinkeistä. Niistä on ollut apua kroonisellekin alfistille.
Alfa. Jo vuodesta 1990.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Tere tulemast.

Millaisella autolla kurvailet Kirkkonummella, voisi treenata tuota oikeaa kättä liikenteessä(kin) :silly:

Alleggerita
Viestit: 37
Liittynyt: 13 Loka 2004, 02:17
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Alleggerita »

Katos vaan, kuvittelin että se näkyisi jossain kun sitä kerran rekisteriin kysyttiin. :wink:
No, nyt ajelen 156 2.5 V6:lla

Aiemmat Alfat olivat 33 1.5TI vuosimallia '87 (Ihan sika hyvä auto - ajoin 180 tkm ilman suuria murheita). Sitten oli 164 TS mallia '91 (hyvää vuosikertaa!) jonka jälkeen 155 TS Super '95. Tämän vakuutusyhtiö halusi ihan väkisin ostaa ja kokeilinkin sitten vuoden verran bemaria. Siinä oli liikaa sähkövikoja yms. ja kun lapsetkin sitä vaati, niin oli helpotus taas palata Alfaan.

Kirkkonummella taitaa jossain olla Alfojen pesä. Sen verran paljon niitä täällä on. :mrgreen:
Alfa. Jo vuodesta 1990.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Kyllä niitä näkyy silloin tällöin. milanon ja nikuhan kanssa on tullut moikattua, näiden lisäksi yksi vanha pappa ajaa kuusnepalla ja moikkasi kun tuli kuusnepalla vastaan 8) Olisko ollut vuosi sitten kun lapanen nousi myös punaisesta 155:sta, ettei vaan ollut sinä..

Muutenhan noita 156:ia näkee mutta eipä ole tullut moikattua.

Tarvii laittaa kyrsälä miittiä pystyyn :-D

PS. Kirottu 33 Ti ja vieläpä -87 millä ajoin ensimmäiset metrit autolla mutkatiellä "melkein" 18 vuotiaana. Siitä se virus tarttui.. :twisted:

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Re: Uutta verta Foorumiin

Viesti Kirjoittaja HR »

Alleggerita kirjoitti:Tervehdys vaan kaikille Foorumilaisille. Olen juuri rekistöröitynyt tähän uljaaseen joukkoon.
Heti alkuun, tervetuloa joukoon uljaaseen.

Mitä muuten pidit 155'sta. Itsellä edellinen auto oli juuri tuollainen Super ja täytyy myöntää että vähän ikävä jäi tuota autoa.

Niin ja muuten terveisiä Posiolle jos kärryn nykyinen omistaja sattuu tätä lukemaan.
"Timing cingulum off et valuulas node"

sataviisviis
Viestit: 2037
Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja sataviisviis »

Siinä alkaa varmaan olemaan pohjoisin 155, jos joku on sinne asti semmoisen kuljettanut!

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

No eihän Posio nyt mitenkään kovin pohjoisessa ole.

sataviisviis
Viestit: 2037
Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja sataviisviis »

No onhan se nyt aika lappia, kyl mä oon siel ladalla joskus käyny!
OT:Abarth, mikäs toi sun caravani on?

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

No se Caravan on mun perheauto :)

Jos sä kerran sielä ladalla oot käyny, niin en ihmettele yhtään, että matka tuntui pitkältä :wink:

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Juu, tervetuloa minunkin puolesta! Vaikka foorumilla olet "märkäkorva", niin alfailussa et selvästikään 8)
Ayrton Senna da Silva forever

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Välkommen vaan, eiköhän täältä tilaa löydy :-D

Avatar
J. Saari
Viestit: 398
Liittynyt: 21 Syys 2004, 21:33
Car(s): 75, Ritmo

Re: Uutta verta Foorumiin

Viesti Kirjoittaja J. Saari »

Alleggerita kirjoitti:Tervehdys vaan kaikille Foorumilaisille. Olen juuri rekistöröitynyt tähän uljaaseen joukkoon. Foorumia sinänsä on tullut kyllä seurattua jo jonkin aikaa. Nyt kun pääseen itsekin ääneen niin ihan ensiksi kiitän kaikkia osallistuneita hyvistä aiheista ja vinkeistä. Niistä on ollut apua kroonisellekin alfistille.
Kas, itsekin rekisteröidyin tässä ihan piruuttaan, taitaapa itse asiassa olla tämä minun ensimmäinen viestini. Niin tosiaan minulla vielä EI ole minkään valtakunnan Alfaa, mutta TAATUSTI tulee joskus olemaan, sen verran on tullut noita jo ihasteltua. Joten foorumillekin päätin rekata vähintäänkin ajoissa... :lol:

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

sataviisviis kirjoitti:Siinä alkaa varmaan olemaan pohjoisin 155, jos joku on sinne asti semmoisen kuljettanut!
Itse asiassa jututinkin kaveria puhelimitse ja vaikutti tyytyväiseltä hankintaansa, ei ole kuulemma toista samallaista niillä kylillä. Olun seudulla oli kaksi 155 Superia ja se toinen täällä yhä liikkuu, sekä muutama 8 ventiilinen. Minun entinen superi on siis nyt Lapissa. Posiohan kuulunee lappiin, siinä missä Tornio ja Kemikin, minkä todistaa jo sekin ettei noilta pikkakuinnilta ole Saariselän tuntureille matkaa sen enempää kuin Kuopiosta Helsinkiin.

Siitä en osaa sanoe että mikä olisi Lapin 155 kanta. Luulisi että siellä ainakin joku 55'nen olisi muttta josko tuo voisi olla ainoa 16 venttiilinen.
"Timing cingulum off et valuulas node"

Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

Rovaniemellä ei ainakaan ole yhtään 155:sta, ei 8 eikä 16 venttiilistä. "Rollon" Alfa-kanta on suurinpiirtein seuraavanlainen. Noin öpaut 10x 156, 10x 164, 4x 75, 2x Bertone (GTV tai Junior), yksi sudi ja yksi 33 Giardinetta. Arvioissani voi olla heittoa useitakin yksilöitä, mutta noista menen takuuseen. Onhan täällä yksi pitkän linjan jokkis-mies, joka on jo iät ajat ajanut Alfalla kilpaa. Viimeksi pidetyissä kisoissa hän tuli kakkoseksi, mikä on kova saavutus Kuplien ja Fiatien seassa. Häpeäkseni myönnän, etten edes ole varma, onko hänen kisa-autonsa Giulia, vai joku GTV tai Junior.
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Oulaisten Alfa kanta 1x156, 3x75 ja 1x90 ja nnu neljä viimmeistä on meikäläisen... :wink: aika köyhä tilanne täällä siis.. :)

Giulia se muistaakseni on tuo Eikan jokkis alfa.

Vastaa Viestiin