Miksi ei?

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Miksi ei?

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Buon giorno,

Monia muita ja nyt myös minua kovasti vaivannut asia:
Miksei Alfa Romeo tuo markkinoille autoa joka olisi head2head
BMW M5:n kanssa?

Tulipa taas mieleeni kun uudessa CAR lehdessä on uuden
M5:n testi, lisäksi tänä aamuna työmatkalla ohitseni ajoi
MCoupe. Siis: miksei super GTA:a? Miksei esim. Maseratin V8:a
ja vaikka 450hv? Miksei launchcontrollia ja manettinoa?
Miksei supersedania joka olisi yhtä paljon tai enemmän kuin
M5 nyt ja Giulia aikanaan?

Vaikka Alfa Romeon rooli olisi Maseratin alapuolella,
kai tuollaisen voisi 4porten alle sovittaa?

Äh, ilmeisesti aika vähentää kahvin ja
savukkeiden kulutusta.....

-Tazio

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Jep

Viesti Kirjoittaja alfista »

Samaa mieltä. Myös 8C-urheilumalli on vastatuulessa.

Tosin, kun katselee tulevaisuuden konevaihtoehtoja, niin raisuja koneita on kyllä tulossa!

Avatar
Maclane
Viestit: 260
Liittynyt: 20 Loka 2003, 18:56
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Maclane »

Näin mutuna heittäisin, että yksinkertaisesti ei ole varaa rakentaa marginaalimalleja pienille kuluttajaryhmille. Näiden edellä kuulutettujen "supermallien" merkitys valmistajalle ei ole suinkaan rahan takominen, se ei onnistu näillä malleilla. Yksikkökustannukset karkaavat helposti liian korkealle kompromissittomia ratkaisuja toteutettaessa. Näitä malleja kuitenkin löytyy eri autonvalmistajilta, jonkinlainen kysyntä on tietysti olemassa, mutta toiminta voi olla tältä osin tappiollista ja usein näin onkin.

Superautot ovat suurille autonvalmistajille ennenkaikkea imago- ja brändikysymys. Alfa Romeon näkemys ilmeisesti on ollut, ettei sen tarvitse rasittaa talouttaan valmistamalla pieniä eriä erikoisautoja. Hieman maltillisemmatkin panostukset ovat auttaneet ylläpitämään merkin urheilullista imagoa.

Toivoa tietysti saa, että talousasiat tulevat siinämäärin kehittymään, että Alfa Romeo valmistaisi jossain vaiheessa lahjana merkin uskollisille asiakkaille entistä räyhäkkäämpiä unelmia.

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Imagon säilyminen?

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Ciao,

Niin, Alfa Romeolla on vielä mainetta.
Mutta, yleisessä mielipiteessä se maine ei ole enään verrattavissa
esim. Bemarin maineeseen. Alfa Romeo on tässä imagokeskustelussa
jäänyt auttamatta toiseksi. Ja se on suuri sääli, autoissa on
edelleen sielu - vaikka siitä on taas lohkottu pala pois tuomalla
linjaan nuo GM-Holden kutoset - mutta jotenkin tuntuu että
sitä aitoa statement tyyppistä halo-mallia tarvittaisiin.
Yleinen mielipide vertaa Alfaa liian usein kaiken maailman MazHon mitälie
vemputtimiin ja max-power sukupolven leluihin. Sitä ei
tapahdu Bemarille. Toivoisin, ettei sitä tapahtuisi Alfa Romeolle.
Ratkaisuna/Alkuna voisi olla vaikka 166 V8 Q4.

-Tazio

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

syynä on yksinkertaisesti Maserati joka syö Alfan haavet :( ei kannata tehdä kilpailevia autoja saman ryhmän sisällä
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Imagon säilyminen?

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Tazio kirjoitti:Mutta, yleisessä mielipiteessä se maine ei ole enään verrattavissa esim. Bemarin maineeseen. Alfa Romeo on tässä imagokeskustelussa
jäänyt auttamatta toiseksi.

...

Yleinen mielipide vertaa Alfaa liian usein kaiken maailman MazHon mitälie
vemputtimiin ja max-power sukupolven leluihin. Sitä ei
tapahdu Bemarille.
Nyt olen kyllä Tazion kanssa eri mieltä. En tiedä mikä taho tuota "yleistä mielipidettä" edustaa, mutta oma palaute Alfasta on ollut kovin positiivista. Keskusteluissa Alfa Romeota verrataan yleensä juuri Bemariin ja monestakin suusta olen kuullut, että Alfa oli huomattavasti tyylikkäämpi ja yksilöllisempi valinta. Monet pitävät Bemaria turhan öykkärimäisena ja itsestäänselvänä ostoksena - eikä sillä ole Alfa Romeon veroista historiaakaan. Hienoja autoja baijerilaiset toki ovat aina tehneet ja tekevät tänäkin päivänä.

Tuo tuning-aspekti menee kyllä mielestäni toisin päin. BMW on tuning-kansan märkä päiväuni. Harva lippisteini haaveilee hienostuneesta Alfasta - saksalainen übersedan on huomattavasti tavallisempi tavoite. Toisaalta, mitäkös tällainen 30-vuotta täyttänyt perheenisä tuosta skenestä tietää...

Sinänsä en kyllä panisi pahakseni tuollaista huippusedania. Taitaa kuitenkin olla haavetta vain.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

aiheeseen liittyen uusista Alfoista

http://www.autocarmagazine.com/news_art ... _id=211478
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Off topic jatke: Googlen kautta löytyy luottamuksellistakin tietoa näistä space frame rakenteista ;) Hakusanoiksi: Fiat steel spaceframe technology

Tuossa Autocar artikkelissa oli varsin positiivinen sävy.
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: Imagon säilyminen?

Viesti Kirjoittaja Tazio »

[quote="Vittorio Jano]
Nyt olen kyllä Tazion kanssa eri mieltä. En tiedä mikä taho tuota "yleistä mielipidettä" edustaa, mutta oma palaute Alfasta on ollut kovin positiivista. Keskusteluissa Alfa Romeota verrataan yleensä juuri Bemariin ja monestakin suusta olen kuullut, että Alfa oli huomattavasti tyylikkäämpi ja yksilöllisempi valinta. Monet pitävät Bemaria turhan öykkärimäisena ja itsestäänselvänä ostoksena - eikä sillä ole Alfa Romeon veroista historiaakaan. Hienoja autoja baijerilaiset toki ovat aina tehneet ja tekevät tänäkin päivänä.

Tuo tuning-aspekti menee kyllä mielestäni toisin päin. BMW on tuning-kansan märkä päiväuni. Harva lippisteini haaveilee hienostuneesta lfasta - saksalainen übersedan on huomattavasti tavallisempi tavoite. Toisaalta, mitäkös tällainen 30-vuotta täyttänyt perheenisä tuosta skenestä tietää...

Sinänsä en kyllä panisi pahakseni tuollaista huippusedania. Taitaa kuitenkin olla haavetta vain.[/quote]

Buon giorno,

Hmm, osittain kyllä näinkin, esim. minulle olisi aika paha paikka
omistaa bemari. Siitä huolimatta, että ajo- ym. ominaisuudet ovat kiistattomia.

Ajatus Alfa Romeosta yksilöllisempänä ja hienostuneenpana
bemari-vaihtoehtona on juuri mitä tarkoitan. Eihän sen niin päin pitäisi mennä, vaan juuri toisin päin. Eli jotkut valitsevat bemarin kun omaavat viehtymystä öykkärimäisyyteen ja itsestäänselvyyteen, Alfa Romeo pitäisi nostaa takaisin(?) siihen 1. valinta tasoon.

Tuosta maxpower-skenestä minä ikämies-ikäisenä perheenisänä tiedän vielä vähemmän, samoin siitä kuka yleistä mielipidettä edustaa.

Mutta, esim. evo, car tai 4ruote lehden autoluokitukset antavat
viitettä siitä mitä tarkoitan, bemu on bemu on bemu - sitä ei kiistetä, korkeintaan pottuillaan 7-sarjan muotoilusta ja siitä infosysteemihelvetistä, Alfa Romeo taas on tyypillisesti sielu etsimässä suorituskykyä ja laatua, kone ja koppa etsimässä alustaa jne.

Tätä voisi muuttaa, esim. tyyliin:
- Super 'sud (nykyinen 147 nelivedolla ja ahdetulla konserninelikolla, 280 hv)
- UltraNuova Giulia Super ( 156 seuraaja takavedolla, konsernin kehittämällä omalla V6:lla, 332 hv)
- 166 V8 Q4 ( siis Maserin V8 ja neliveto)
ja nämä vaikka Alfa Romeo Autodelta, Conrero yms. brandilla
ei millään eurohumppa M, M-sport, nimellä.
Siis aidosti valot pimeäksi, ei tilaa spekuloinnille!

-Tazio
P.S surullisinta tässä lie se, että tiukan paikan tullen minäkin
varmaan ajan aitoa ylpeyttä tuntien Holdenin koneella varustetulla
Saabin muotoilemalla, Astran pohjalevylle rakennetulla, Koreassa
kootulla Alfa Romeolla.
Mutta kun sen ei välttämättä olisi oltava niin!

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

odotetaan 8 C:tä.....
8 C oli Morchion (Fiat groupin tj) suosissa ja projekti eteni hänen aikanaan, mutta johdon vaihtuessa viime keväänä, auton suunnittelu pistettiin jäihin, uusi tj Sergio Marchionne kun ei lämpene alfalle kuten edeltäjänsä.....mutta en uskalla sanoa enempää, koska minulla on asiasta ristiriitaista tietoa
´Sen tiedän että Alfalta on jonkin verran revitty rahoja myös Lancialle, kun vanha johto (Morchio ja Bochetti) leikkasivat Lancian suunnitelmia ja keskittyivät Alfaan.

Avatar
Savo
Viestit: 2044
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Imagon säilyminen?

Viesti Kirjoittaja Savo »

Tazio kirjoitti:Tätä voisi muuttaa, esim. tyyliin:
- Super 'sud (nykyinen 147 nelivedolla ja ahdetulla konserninelikolla, 280 hv)
- UltraNuova Giulia Super ( 156 seuraaja takavedolla, konsernin kehittämällä omalla V6:lla, 332 hv)
- 166 V8 Q4 ( siis Maserin V8 ja neliveto)
ja nämä vaikka Alfa Romeo Autodelta, Conrero yms. brandilla
ei millään eurohumppa M, M-sport, nimellä.
Siis aidosti valot pimeäksi, ei tilaa spekuloinnille!
Tulisipa tuollaisia Alfoja, olisi kymmenen vuoden päästä vaihtoautohalleissa minullekkin ostettavaa.

Avatar
1300ti
Viestit: 942
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 17:38
Car(s): A-R 101-102-105-116-156 & Fiat 501, 507F, 1500TS, 127, 128, 1.9TD
Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Viesti:

Re: Imagon säilyminen?

Viesti Kirjoittaja 1300ti »

"Monet pitävät Bemaria turhan öykkärimäisena ja itsestäänselvänä ostoksena - eikä sillä ole Alfa Romeon veroista historiaakaan. "

Hei! Mikäs kommentti tuollainen on??? BMW on ollut 30-luvulta lähtien Alfa Romeon merkittävä haastaja Mercedeksen ja Auto Unionin tavoin, kaikissa lajeissa ja luokissa! Sitä paitsi tällä hetkellä 156:sia on aivan joka kadunkulmassa kaikenmaailman parturikampaajilla (ketään väheksymättä), toisin kuin uusia ja kiistatta elegantteja baijerilaisia.

Alkaa muuten nyppiä pahemmanlaisesti kun vastaan tulevien Alfojen kuskit eivät koskaa morjesta niin kuin perinne velvoittaa, laskin viime viikolla matkalla Tku-Hki toistakymmentä 80-00 -lukujen Alfaa eikä kukaan tervehtinyt takaisin! PRKL! :evil:

Varsinkin vanhoja Alfoja purkaessa paljastuu myös melkoisen heppoinen laatu - vaikka kakku olisi päältä miten kaunis tahansa, italialaiset ovat aika suuripiirteisiä kaikessa mitä tekevät, pakko se on myöntää. Mikä näkyy myös hinnassa. Oletteko muuten huomanneet, että yhä harvempi taksi on Mersu, eivät kuulemma vanhat kuskit arvosta yhtä paljon uusia johtotähtiä nimen omaan kansanauton tasolle laskeneen laadun, viimeistelyn ja kestävyyden takia. Toisaalta jos haluaa ikuisen auton niin kannattaa ostaa 144 Volvo, niillä ajaa helposti yli kaksi miljoonaa kilometriä aidosti nauttien.

Alfan kanssa "eläessä" kyse onkin jostain ihan muusta. Siteeraten yhtä bandidosta joka kuolasi käyttöajossa ollutta Giuliaani puoli tuntia ja tuli sitten hehkuttamaan ettei missään ole sellaista tyyliä ja ehdottamaan yhteistyötä "hurjan" prätkäkertsin ja mobilistikavereitteni kanssa, heh.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Imagon säilyminen?

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

1300ti kirjoitti:Hei! Mikäs kommentti tuollainen on??? BMW on ollut 30-luvulta lähtien Alfa Romeon merkittävä haastaja Mercedeksen ja Auto Unionin tavoin, kaikissa lajeissa ja luokissa!
Sitähän se BMW on ollut, hyvä haastaja. Ykköset, Mille Miglia, LeMans - Alfa Romeo on niskan päällä. Tarkoituksenani ei missään tapauksessa ollut Bemarin dissaaminen. BMW:n markkinoinnissa autourheilutaustaa on vain osattu hyödyntää Alfaa paremmin. Varsinkin menestykseen suhteutettuna.

Ja mitä 156:n yleisyyteen ja omistajien koulutustaustaan tulee, niin säädettököön sellainen laki, ettei Alfaa myydä perheeseen, josta ei löydy vähintään yhtä lisensiaattitason tutkintoa. Johan alkavat harveta -tana.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
ahma
Viestit: 567
Liittynyt: 19 Heinä 2004, 16:19
Paikkakunta: Tampere

Re: Imagon säilyminen?

Viesti Kirjoittaja ahma »

1300ti kirjoitti:Sitä paitsi tällä hetkellä 156:sia on aivan joka kadunkulmassa kaikenmaailman parturikampaajilla (ketään väheksymättä), toisin kuin uusia ja kiistatta elegantteja baijerilaisia.
Koitatko nyt silmät kirkkaina väittää ettei joka viides kylänraitilla vastaatuleva teiniauto ole valkoinen 316 ämpäristä ja pläkkipellistä väännetyllä evottimella?

En koita väittää etteikö niitä 156sia olisi paljon, kun nyt satun sellaisen itsekkin laiskana ja tutkinnottomana opiskelijana omistamaan, mutta 156:sta ja uusia bemareita ei oikein voi verrata samassa lauseessa? Löytyy ne puolivuosikymmentä vanhat menopelit kaikelle kansalle joka valmistajalta.
156 2.0 TS ['98]

Avatar
Hamil
Viestit: 460
Liittynyt: 20 Marras 2003, 17:51
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Hamil »

No perskeles. Pitääkö tässä olla oikein tohtoris-mies ennenkuin voi alfalla ajaa? :lol:

Kyllä niitä autoja tuunataan aikalailla merkistä riippumatta. Tiedän yhden kaverin jolla on tyylikäs 700-sarjan bemari vm.99 ja alkuperäiset vanteet tyylin m5 ja tämä kundi vaihtoi siihen jotkut älyttömät kromiblingblig vanteet. Meni mielestäni koko auto pilalle. Joten ei se merkistä riipu.

Jokainen tallaa tyylillään!
On kivaa kun on kivaa

Avatar
Toronado
Viestit: 499
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 07:23
Car(s): AR 156 SW JTDm -05
Paikkakunta: Tampere

Re: Imagon säilyminen?

Viesti Kirjoittaja Toronado »

Savo kirjoitti:
Tazio kirjoitti:Tätä voisi muuttaa, esim. tyyliin:
- Super 'sud (nykyinen 147 nelivedolla ja ahdetulla konserninelikolla, 280 hv)
- UltraNuova Giulia Super ( 156 seuraaja takavedolla, konsernin kehittämällä omalla V6:lla, 332 hv)
- 166 V8 Q4 ( siis Maserin V8 ja neliveto)
ja nämä vaikka Alfa Romeo Autodelta, Conrero yms. brandilla
ei millään eurohumppa M, M-sport, nimellä.
Siis aidosti valot pimeäksi, ei tilaa spekuloinnille!
Tulisipa tuollaisia Alfoja, olisi kymmenen vuoden päästä vaihtoautohalleissa minullekkin ostettavaa.
Sanohan muuta,harmi vaan että taitaisi tulla perhanan pitkät kymmenen vuotta odottaa.
Alfa Romeo, isännän ylpeys ja naapurien naurun aihe.

Avatar
1300ti
Viestit: 942
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 17:38
Car(s): A-R 101-102-105-116-156 & Fiat 501, 507F, 1500TS, 127, 128, 1.9TD
Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 1300ti »

No kunhan provosoin. On toki hienoa mutta myös yllättävää kuinka yleinen merkki Alfa nykyisin tuntuu olevan, ainakin Turun ja Helsingin katukuvassa. Mihin varmasti vaikuttaa sekin, että jok'ikinen naistenlehti on vuodesta 1997 hehkuttanut Milanon merkkiä aivan käsittämättömästi. Alfa on siis muodikas. Kieltämättä Bemareita on maaseudun pojilla enemmän, mutta syykin on selvä, samalla lailla kuin 156:sia nyt niitä on myyty riittävän paljon 80-luvulla ja kun Saksastakin saa yhtälailla pilkkahinnalla tuotua teiniunelmansa, niin tottakai jotain 315/320/520 -malleja näkyy rutkasti. Sinänsä hyvä juttu, että kaahaavat edes kelvollisilla takavetoisilla aiempien japsipommiensa sijasta, he.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

1300ti kirjoitti:On toki hienoa mutta myös yllättävää kuinka yleinen merkki Alfa nykyisin tuntuu olevan, ainakin Turun ja Helsingin katukuvassa. Mihin varmasti vaikuttaa sekin, että jok'ikinen naistenlehti on vuodesta 1997 hehkuttanut Milanon merkkiä aivan käsittämättömästi. Alfa on siis muodikas. edes kelvollisilla takavetoisilla aiempien japsipommiensa sijasta, he.
Sataviiskutosia on kyllä myyty paljon, mutta vain Alfan omassa mittakaavassa. Silti Corollaa ja Volvoa menee kuukaudessa sama määrä kuin Roomeota vuodessa eli marginaalimerkistä on kuitenkin edelleen kysymys. Stadissa tilanne on hieman vääristynyt, sillä iso osa uusista Alfoista myydään siellä.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Vastaa Viestiin