Aquatica kirjoitti:
Eli ilmeisesti tuolla oli siis n. 200g vajaus kylmäaineesta ja 10g öljystä? Noh, helteitä ootellessa
Tuo on vain "automaattinen" öljynlisäys, voi olla vieläkin liian vähän öljyä tai sitten liikaa, ei voi tietää ikinään varmasti
Näinhän se menee. Parempi olis kun lisättäis vain senverta kuin on tullut pois. Paitsi jos järjestelmä on ollut auki tai sinne uusitaan jotain niin sitten joutuu tilanteen mukaan arvioimaan öljyn määrän.
Omaani rakentelin ilmastointia purkuosista, jolloin öljyt oli lähes kokonaan pois (kompressoriin varmaan jää aina vähän). Nyt jälkeenpäin tullut mieleen että paljonkohan se asentaja hoksasi sinne öljyä laittaa, täytyy kaivella kuitti jostain. Todennäköisesti liian vähän.
No, eipä ole minun murheeni kun kerta maksan palvelusta, jossa joku muu tietää moiset asiat
Sitäkään ei tosiaan tiedä, onko auton ilmastointiin ikinä kukaan missään koskenutkaan - ehkä se on kerran viiteen vuoteen käynyt täyttöhuollossa... Edellinen omistaja kun ajoi vähän, niin eipä sitä pelkästään ajan vuoksi monia huoltojakaan tehty
Aquatica kirjoitti:Ilmastoinnin täyttöhuolto, 40,- Hyrylän Vianorilla (lauantaina tehdyt ajanvaraukset ja/tai työt oli tarjoushintaan).
Vanhaa tavaraa lähti seuraavasti:
Kylmäaine, 405g
Öljy, 5g
Tilalle meni:
Kylmäaine, 600g
Öljy, 15g
Väriaine, 5g
Eli ilmeisesti tuolla oli siis n. 200g vajaus kylmäaineesta ja 10g öljystä? Noh, helteitä ootellessa
Tuli käytettyä GTA tuolla 40e huollossa kun ei ole 3 vuoteen ainakaan = mun omistuksessa ilmastointia huollettu.
Eikä ole tietoa millon Cuore on sen viimeks huollattanut... olin yllättynyt että oli noinkin paljon kylmäainetta jäljellä...
Vanhaa pois:
Kylmäaine, 480g
Öljy, 23g
Tilalle:
Kylmäaine, 650g (V6 mukaan laitettiin kun ei tuntenut laite GTA.ta)
Öljy, 33g
Väriaine, 5g
Ja nuokin on laitekohtasia ja vaikka ja mitä. Koneeltahan nuo speksit katsotaan ja sen mukaan täytetään, joten en tiedä. Minen ilmastointisyteemeistä tajua mitään - lisäksi kun yritin ettiä täyttömääriä tai faktoja tuohon, ei oikeen mitään löydy... Tuntuu riippuvan moottorista, vuosimallista, varustelutasosta (?), ilmastoinnin chipistä, chipin versiosta ja kuun asennosta Siriukseen...
^Tarkoitin ylipainetestiä millä lie typellä tms. paineistettu.
Toi alipainetesti on kai varoiksi normaalin ilmastointihuollon yhteydessä + sillä imetään järjestelmä tyhjäksi kosteudesta (alle 1 bar paine-ero).
Mutta jos epäilys, että vuotaa niin ammattitaitoisen firman pitäisi automaattisesti tehdä ylipainetesti (mikäli alipaineella ei näy vuotoja) , jonka paine vastaa käyttötilannettä (n. 20bar).
Aivan tottakai ! Typpitäyttö on oikea menetelmä vuodon hakuun. On perjaateesa ympäristörikos täyttää tietoisesti vuotava järjestelmä , kun luvanvaraista hommaa on nykyään...
Ja riippuu kuinka äkkiä se reikä löytyy ilmastoinnista. Luultavasti menee perusdiagnosointimaksu. Yleisinhän on tosiaan lauhdutin mikä on mennyt rikki kiven iskusta tms. saattaa nähdä ihan silmällä mistä kohtaa vuotanut vaikkei väriaineita olisikaan, sillä ilmastoinnin öljystä jää reijän ympärille kostea jälki lauhduttimessa.
Se vuototesti minkä ilmastointihuoltokone tekee on aika tyhjän kanssa, kone tajuaa vain, jos vuotaa seulana.
hagger16 kirjoitti:
Minulla odottaa pari Domusta entisöintiä varastossa. Yksi jo on ruokapöydän ympärillä.
Voiko yksi tuoli olla pöydän ympärillä? Onko käsissämme ontologinen ongelma.
Ehkä se onnistuu, jos tuoli on osana muiden tuolien kanssa muodostamaa ryhmää, jotka ovat pöydän ympärillä. Näin ainakin tässä minun todellisuudessa olen kuvitellut.. Sekalainen ryhmä tuohon on tullut koottua tarkoituksellisestikin. Mainitsemisen arvoisia Domuksen lisäksi ovat pari Punkaliven Kampa -tuolia. Harmi, että sekin firma meni nurin. Joo, tuolit on kivoja.
eanna kirjoitti:Elämäni toiseksi paras ostos, Eamesin DSR-tuolit.
Nuo on kyllä tyylikkäitä. Muistaakseni V.Jano noukkii samanlaisilla jakkaroilla. Mikä se paras ostos on?
Minulla odottaa pari Domusta entisöintiä varastossa. Yksi jo on ruokapöydän ympärillä. Niin ja yksi toisessa huoneessa ja yksi parvekkeella ja..
Ensimmäiseksi paras... Kirjoitin tähän ensin "Alfa", mutta kummasin sen kuitenkin pois.
Varmaankin Lokki-valaisin, periaattessa isävainaan peruja, mutta itse ostettu - long story ü Tunnearvoltaan kuitenkin erittäin tärkeä.
Mä haaveilen Masterseista terassille ja jos olisi isompi ruokapöytä, niin sinne kerääntyisi DSR:n seuraksi Seiskoja, Tapiovaaran Madmesoilleja ja... Onhan niitä.
Hommattiin tallikavereiden kanssa mukavan kattava jakopäänlukitussarja näihin Alfan ja Fiatin moottoreihin. Erityisen mukavaa oli paketin tuoneen kuriirin ajoitus, olin aamulla töihin lähtiessä juuri kääntämässä Alfaa ympäri yläpihalla, kun kuriiri peruutti portista
Vittorio Jano kirjoitti:
Hienot jakkarat eannalla - omat ovat puujaloilla ja siis tyyppiä DSW. Toistaiseksi niitä on kylläkin vain kaksi, sattuneesta syystä.
Noi puujalkaiset sopis meillekin. Mutta mä shoppailen vaan sekalaista sarjaa pinnatuoleja keittiöön. Pöydän aattelin raksata vanhasta ladon seinälaudasta.
Asiaa. MiTo on pystynyt yllättämään sivuunkirjoittaneen positiivisesti. Jokapäiväinen työhönsukkulointi on muuttunut arkipäivän ilonpidoksi.
Onnittelut hyvästä valinnasta.
^Kiitos. Kävin koeajaan uutta Mitoa maanantaina ja ei se muuta sitten vaatinutkaan...
Hyvät edut ja kohtuu hyvä tarjous omasta kulkineesta niin kaupat lyötiin lukkoon.
Vaikka auto on ulkoisesti pieni niin kivasti kuitenkin aikuisellekkin tilaa takaosastolla.
Albertolli kirjoitti:^^Hieno hankinta tosiaan. Mieluisen auton (ja etenkin Alfan) hankkiminen voi olla pitkällinen prosessi. Nimim. 166:n seuraajaa odotellessa
Kiitosta vain.
Meni vuosi etsinnässä. Tosin sinä aikana vaihtui moottori speksi 2.2:-->TBI , mikä aiheutti pientä lisä odotusta.
Tuli ostettua peli PS3:lle, viime kerrasta kun oli kulunnut jo hyvä vuosi
Grid 2. Vakuuttaa... Arcade, mutta kilpailussa on sopivaa 'jännitystä', Codemaster tuntuu osaavan autopelit, kyseinen studio pelasti F1 pelit mun mielestä. Vähän hiomista ajotuntumassa, mutta ei mitään ylitsepääsemätöntä
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Tulevalle kummipojalle hopeainen kolikkopankki. Hieman tyylitelty mutta silti helposti tunnistettavissa Enzo Ferrariksi. Hyvä aloittaa opettaminen ajoissa...
Muovikassillinen Seleniaa Spideriin. Hinta oli pompsahtanut 25 %:a eli kymppiin litralta. Sata putelia jäi vielä Hakkilan varastoon -tarvitsijoille tiedoksi.
Lisähankinta oli katalysaattorien ajaminen kunnolla kuumaksi päästömittausta varten.
Kolmas hankinta eli katsastusleima jäi yritykseksi, kun konttorilla oli siirrytty kesäaukioloon...
Muovikassillinen Seleniaa Spideriin. Hinta oli pompsahtanut 25 %:a eli kymppiin litralta. Sata putelia jäi vielä Hakkilan varastoon -tarvitsijoille tiedoksi
Mikäs pulju tuota Seleniaa myy ja missä ?
Oliko siellä Selenia Racing 10w-60 ?
Onko tuolla Konekeskolla oikein myymälä missä Seleniaa saa ostaa vai miten ?
Konekesko Vanha Porvoontie 245, Vantaa
Muovikassillinen Seleniaa Spideriin. Hinta oli pompsahtanut 25 %:a eli kymppiin litralta. Sata putelia jäi vielä Hakkilan varastoon -tarvitsijoille tiedoksi
Mikäs pulju tuota Seleniaa myy ja missä ?
Oliko siellä Selenia Racing 10w-60 ?