Mainitsemisen arvoista: Rondasta eteläänpäin, Marbellan suuntaan ajetaan upeaa tietä joka on ajajan paratiisi. Melko suosittu supersport ja katupyörälyreitti kiitos vuoristoserpentiiniksi korkean nopeusrajoituksen ja hyväkuntoisen tien.
Viimeksi ajoin 146 Alfallani siellä ja muistan hyvin että paikoin oli melko vaativaa pitää vauhtia 80:ssä vaikka nopeusraja niin vaati! Meinas oikein antaa periksi kurveissa, mutta pienikin Alfa kun on Alfa niin pysyi tiellä.
Käykäähän Rondan kävijät ajamassa pari kierrosta legendaarisessa Ascarissa. Esittäkää rahamiehiä niin teille järjestetään sellainen tutustumiskierros radan omalla Lotuksella.
Enää ei ehdi Ascarille,huomenna auton nokka kohti Portugalia.
^^ Tuota tietä MiTolla ajeltiin mennen tullen, majoitus kun on täällä Esteponassa.Täällä ei tosiaan hauskuus lopu teiden suhteen, kolme viikkoa on mutkia ja mäkiä suhailtu suu messingillä.
Tutun oloinen mittaristo päässyt ajokortin hintaa käsittelevään artikkeliin. Kyllähän tuollaisesta ilosta jo voisi jotain maksaakin, jos Alfalla pääsisi korttia suorittamaan.
Poksu kirjoitti:Tutun oloinen mittaristo päässyt ajokortin hintaa käsittelevään artikkeliin. Kyllähän tuollaisesta ilosta jo voisi jotain maksaakin, jos Alfalla pääsisi korttia suorittamaan.
Tämänköhän varaan muuan täkäläinen autokoulu laskee, kun MiTolla kouluttaa...
^Tämä ei kertone autoista juuri mitään, mutta omistajista paljonkin! Top Gearin Hammond tämän jo vuosia sitten kiteytti "Skoda's - Volkswagen's for mean people".
Tuo juurikin lienee alkuperäisen postauksen syy... Jos kuitenkin ajattelen omalta kohdaltani, niin en suosittelisi Alfaa ystävälle! Tämä on vähän samanlainen tilanne kuin esim. koirien suhteen (mulla on kaksi): En ikinä suosittele kenellekään, joka koiran hankkimista harkitsee. Koirista on faktisesti vain haittaa. Pirusti vaivaa, vaativat huoltoa, sitovat itseensä ja ovat huonoja keskustelukumppaneita. Niistä naapurit saavat myös mainion lyömäaseen sinua vastaan. Mutta se abstrakti puoli on se syy miksi mulla on aina ollut ja tulee olemaan koiria: Ehdotonta rakkautta ja kyseenalaistamatonta lojaaliutta. Vaikeasti selitettävää kiintymystä. Sopii autojen maailmassa jotenkin myös Alfaan! Onko se "parhautta", tiedä sitten siitä!
Nå. Mikä on käyttöominaisuuksiltaan jotenkin olennaisesti parempi samanikäinen pikkutila-auto? Ohjaustuntuma voisi kyllä olla parempikin mutta toisaalta ajomukavuus on aikasta hyvä.
^ Sitä en tiedä , mahtuuko senikkiin 3 ruokakassia ja zafiraan vain 2 lomittain , mutta korjaamo työntekijän näkökulmasta senikki on viimeisenä listalla
Car(s): Alfa Romeo 159 Sportwagon 2.4 Jtdm Qtronic -09 Fiat Punto 60 S 3d 1.2 -00 Ex: Fiat Stilo 1.8 Dynamic 3d -03, Alfa Romeo 156 1.8 Ts -98, Fiat Stilo 1.6 3d -02, Fiat uno 1.1 Ies -93
^Taas hyvää mainosta meille alfisteille
Mutta asiaan, tänään tuulilasissa oli tällä kertaa skuupissa toimittajan haaviin jääneitä salakuvia uudesta Alfa-SUVista, vihdoinkin! Kovastihan se näyttää giuliettalta, vähän korkeampi vaan.. Moottorista siinä kerrottiin että tulis 3.2 V6!
Kiitos tuosta linkistä. Mobilistissa oli vuosia sitten kuva samasta lähdöstä, eikä toimituksella ollut hajuakaan milloin se oli otettu. Eltsusta kirjoitetussa kirjassa Kuolemankurvista Moukaripörssiin kaikki Alfat ovat mallia P2.
Hesarin ja Uuden Suomen arkistoissa luulisi olevan paljonkin kuvia 30-luvun Eltsusta, mutteivät vain viitsi julkaista niitä.
Minä en niele tuosta mitään johtopäätöksiä. Viime kerralla kun näin vastaavan, Alfa Romeo oli aivan toisessa päässä.
Eihän eri aikojen tuloksia voi verrata toisiinsa ellei ne ole saman firman, samoilla kriteereillä tehty kysely.
Kalutuissa paloissa esitettiin Volvon vaihtoehdoiksi Giulietta ja Audi A3 ja Audista todettiin, että Volvo ja Alfa on kivemman näköisiä, mutta että A3 on laadukas. Kaikki on suhteellista?
Pujazuba kirjoitti:Minä en niele tuosta mitään johtopäätöksiä. Viime kerralla kun näin vastaavan, Alfa Romeo oli aivan toisessa päässä.
Eihän eri aikojen tuloksia voi verrata toisiinsa ellei ne ole saman firman, samoilla kriteereillä tehty kysely.
Tämä tuli omaankin mieleen heti. Ihan naurettava hajonta...?
Linkki löytyy tuolta ylempää tai sitten jos laiskottaa, niin tässä: http://www.tekniikkatalous.fi/autot/omi ... ot/a903008" onclick="window.open(this.href);return false;
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Kyllä maakohtaisuus näkyy. Ai siis Rellu ja Alfaromu parempia kuin yksikään saksalainen. Suomessa lista voisi olla hieman toisennäköinen. Mutta päivän piriste ehdottomasti!
^
Kokemuksien perusteella se oli kyllä jo '99:ssä... Myös manuaalin mielestä. Nopea tökkäsy polkimelle ja täysjarrutus oli taattu, ei voimaa tarvinnut yhtään - eli siis, nopeasti painat poljinta vähänkin -> hätäavustin täysille -> pysähtyy ja nopeasti.
Sama nykyisessä, mikä on ensimmäistä feisliftiä (boselift, ilman bosea ), tosin tässä onkin sitten jo VDC mitä edellisessä ei ollut, toki myös ASR ja herkut. Tuo oli ihan uusi juttu, että MSR(? mikähän tää on, joku VDC:hen kuuluva palikka?) myös alasvaihdettaessa pyrkii pitämään pyörät pyörimässä.
Autoilijanakin huomaa ihan päivänselvästi miten harvoin jotkut käyttävät vilkkua. Hyvä esimerkki on kun herra tai rouva päättää pysähtyä tien sivuun...hidastelee..pysähtyy...peiliin ei katsota...vilkkua ei käytetä...varmaan ei edes ajatella että täällä on muitakin tienkäyttäjiä joista moni ei osaa lukea mitä sinun mielessäsi liikkuu.
Mutta motoristille autoilijan vilkun pois jättäminen voi olla kohtalokas!
ainakin täällä Suomessa tuntuu, että vilkku on vain auton kuljettajalle muistutus kääntymisestä. käteväähän se on laittaa päälle samalla kun rattia kääntää, ei rasitu liikaa. Ja siis tietenkin jos pysähtyy bussipysäkille niin rattia ei tarvitse kääntää niin paljon että vilkku menisi päälle, eli sitä ei silloin käytetä. onhan meillä kaikilla hermoja siinä vaiheessa pysähtyä 100km/h-->0km/h varmistaakseen että edellä oleva auto ei pysähtynyt esim. hirven takia.
Minäkin perjantaina tulin töistä kun tuli samanlainen tapaus vastaan, oli jo pysähtynnyt, sitten kun alkoi huyndai vihdoin kääntyä kaistan yli, niin vilkku löytyi vihdoin ja viimein.
Mutta mutta... toi artikkeli... koko ajan sellanen tunne, että osa motoristeistä pistää aina autoilijoita paremmaksi.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean