jkk kirjoitti:en vieläkään ole hiffannut miten ihmeessä primeran ja 166 voi sekoittaa keskenään.
Ei moni muukaan
Pakko vähän puolustaa... se on optinen harha joka tulee vain nopealla vilkaisulla lähinnä ajovalojen samanlaisen sijainnin ja hämäävästi sijoitetun nissan logon (+ pienen kolmiomaisen maskin koristelun) takia. Näin siis ALMERAN kanssa, se että joku sotkee 166 primeraan on ihan puhtaasti huonoa näköä
^Mun ei pitäisi katella noita GT kuvia sitten ollenkaan
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
jkk kirjoitti:en vieläkään ole hiffannut miten ihmeessä primeran ja 166 voi sekoittaa keskenään.
Ei moni muukaan
Pakko vähän puolustaa... se on optinen harha joka tulee vain nopealla vilkaisulla lähinnä ajovalojen samanlaisen sijainnin ja hämäävästi sijoitetun nissan logon (+ pienen kolmiomaisen maskin koristelun) takia. Näin siis ALMERAN kanssa, se että joku sotkee 166 primeraan on ihan puhtaasti huonoa näköä
^Mun ei pitäisi katella noita GT kuvia sitten ollenkaan
Minä erota Almeraa Primerasta. Mutta toinen niistä, joku oikea vuosimalli, nimenomaa valojen + keulan yleismuodon takia näyttää kaukaa vilkastulta "ihan liikaa" pre-FL 166:lta. Tosin tähän joku sanoo, että näyttää FL:ltä enemmän ja sitärataa. Muttakun ei.
PS.
En muuten tietääkseni ole kuitenkaan kertaakaan morottanut yhtäkään Nissanistia. Sen sijaan kerran väsyneenä toisi nousta lapa jollekin sporttimersulle
Aquatica kirjoitti:nimenomaa valojen + keulan yleismuodon takia näyttää kaukaa vilkastulta "ihan liikaa" pre-FL 166:lta. Tosin tähän joku sanoo, että näyttää FL:ltä enemmän ja sitärataa. Muttakun ei.
Jos matkaa on yli 300 metriä, niin kyllä joskus tulee katottua uudemman kerran P10 Primeraa, että tuleeko 166:nen vastaan. Jos Primera tulee vastaan ilman valoja niin illuusiota ei synny, eikä liioin P11 -korinen aiheuta vääristymää. Sitä en tiedä kuinka nuo morotusetäisyydeltä voi sekottaa.
^
Kuka morotusetäisyydestä puhui. Monestihan joku tulee "jostain" vastaan ja on hyvin vähän aikaa reagoida missään muotoa. Itse olen huomannut monesti yhden hauskan jutun: sekä nissanisti (oli sitten primeratsu tahi almanakka) sekä 166-kuljettajilla on yksi yhteinen asia. Valojen suuntaus.
Aina.
Joka.
Kerta.
Suoraan.
Silmiin.
Häikäistynä on vaikee sanoo kovin tarkkaan mitä siellä valojen välissä on
MarcusV kirjoitti:Vuosien tauon jälkeen takaisin Alfan leiriin ja hankin GT:n. Jotkut vanhat foorumilaiset saattaa muistaa meikäläisen viininpunaisen GTV turbon joka oli miiteissäkin toisinaan.
Hyvä, hyvä! Nyt vaan tonttiin, niin ei tarvii möteissä kuunnella kuittailua maatalouskoneesta, kuten itselleni alkuun tapahtui... (Oikeesti auttaa alustasarja siihen GT:n epämukavaan taipumukseen, että kovaa käskettynä saatta keinua ristikkäin.) - Millä offsetilla ja miten leveät vanteet? Näyttää istuvan aika kivasti!
EDIT: tuossa stanssi Zeatekit lähes yläasennossa (pyydän anteeksi likaisen auton postaamista, täytynee pestä ennen Bellaa). Rengaistus 17" 215/45.
Viimeksi muokannut lerppu, 18 Heinä 2013, 10:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hmm, meni koomailuksi. Editoimalla ei näemmä saa kuvaa lisättyä. Koska kävin kuvan kumminkin parkkiksella ottamassa, lisään sen tähän, vaikka ketään ei kiinnostaisikaan! Kostoksi.
Tuo MarcusV:n nykyinen GT oli vielä ainakin viime kesänä vähän kallellaan, hanttarin puoli korkeammalla - näyttäisi äkkiseltään edelleenkin luonnottoman korkealta. Jousien kanssa ilmeisesti jotain epämääräistä säädetty jossain vaiheessa.
Korkeellahan tuo JTS normaalistikin leijuu, Bussossa on 15 mm vähemmän matkaa navasta kaareen ihan tehtaalta. Tässä parin vuoden takaa kuva tehdas-asussa.
Cuore Sportivo kirjoitti:Tuo MarcusV:n nykyinen GT oli vielä ainakin viime kesänä vähän kallellaan, hanttarin puoli korkeammalla - näyttäisi äkkiseltään edelleenkin luonnottoman korkealta. Jousien kanssa ilmeisesti jotain epämääräistä säädetty jossain vaiheessa.
Mitämitä, onko tämä jollekin tuttu auto ja tunteeko joku historiaa? Ei ainakaan mielestäni enää ole kallellaan mutta korkeahan se on kieltämättä mutta niinhän nää aina 17" ja matalaprofiilisilla vaikka vakiona onkin 16"set. Ei tietoa offseteista.yms
Ajolleen myöskin ihan moitteeton tuntus olevan. Miks hitossa muilla on GT:ssä linssivalot mutta mulla ei??
Saa olla tyytyväinen että ei ole "linssivaloja". Esim. parkkien vaihto aloitetaan irroittamalla puskuri, jotta saa xenon-teelmän ulos autosta. Sitten mahtuu purkamaan setin, jotta pääsee siihen yhden euron polttimoon kiinni...
lerppu kirjoitti:Saa olla tyytyväinen että ei ole "linssivaloja". Esim. parkkien vaihto aloitetaan irroittamalla puskuri, jotta saa xenon-teelmän ulos autosta. Sitten mahtuu purkamaan setin, jotta pääsee siihen yhden euron polttimoon kiinni...
Mites muuten onko mitään aavistusta näkeekö noilla halogeeneilla mitään verrattuna xenoneihin, kun ei alffa nyt varsinaisesti kuuluisa ole hyvistä valoistaan.
^Ei mitään tietoa. En oo oikeestaan 2 1/2 vuoden omistajuuden aikana ajanut pimeään aikaan Alfalla katuvaloverkoston ulkopuolella, joten vaikea sanoa xenoneidenkaan tehosta suuntaan tai toiseen. - Mutta vastasin silti!
lerppu kirjoitti:Saa olla tyytyväinen että ei ole "linssivaloja". Esim. parkkien vaihto aloitetaan irroittamalla puskuri, jotta saa xenon-teelmän ulos autosta. Sitten mahtuu purkamaan setin, jotta pääsee siihen yhden euron polttimoon kiinni...
Mites muuten onko mitään aavistusta näkeekö noilla halogeeneilla mitään verrattuna xenoneihin, kun ei alffa nyt varsinaisesti kuuluisa ole hyvistä valoistaan.
Kuulemma GT:n halogeenit on vähän paremmat kuin 156:n vastaavat.
156:ssa taas on ihan OK-tasoisest, vaikka huonot verrattuna moniin muihin. Jos umpion heijastinpinta on hyvässä hapessa ja lasi ei umpinaarmuinen, näkyy valoilla ihan hyvän matkaa. Itse ainakin totesin nykyisessä 156:Ssa olevan ainakin kaksinkertainen valoteho edelliseen verrattuna; siihen todennäköisesti ei myöskään tullut haluttua 12V:tä valoille saakka. Ehkä 10V. Tai vähän alle. Tai jotain. Sillä ei nähnyt sitten mitään ilman pitkiä. Nykyisellä näkee.
Joo, sain edellisen käyttöauton myytyä torstaina, mutta ostajalla oli eri pankki kun minulla jotenka rahat ovat tilillä vasta maanantaina. Jouduin kaverilta hattu kourassa lainaamaan rahat tohon maanantaihin asti, koska tiesin ettei se viikonloppua selviä myynnissä Kauhee paniikki oli koko päivän töissä, jos myyjä ilmottaakin ettei myykkään tai joku maksoi varausrahan tilille tjsp.
No nyt on helpottunut olo, ja varmaan elämäni parhaat kaupat tehty hinta/laatu suhteutettuna. En edes tienny että alfan mallistosta löytyy noinkin laadukkaita autoja Ilmamassamittarissa ilmeisesti häikkää, kun ontuu kiihdytyksissä siinä 5500-6000rpm kohdalla? Onneksi on pari ylimäärästä hyllyssä.
Tähän kinneriin tulee joka tapauksessa heti xenonit kun vaan saan uuden sarjan jostain. Halogeenipolttimot kuuluvat siihen Hagelstamin Antiikkia, Antiikkia sarjaan Kiitos vinkistä edellisen omistajan suhteen, privaa lähtee!
Abarth kirjoitti:Onnea Jonzan hienon hankinnan johdosta!
Onko takapönttö joku viri-merkkinen vai johtuuko kovat äänet muusta?
Siinä on joku ihan viriviri kokoputkisto laitettu, mutta metelit johtuu näköjään takapöntössä olevasta isosta reijästä. Täytyy uus ettiä jostain.
Haitariputki ennen imusarjaa oli paskana ja korjattu eristysteipillä, vuosi ihan helvetisti. Korjasin väliaikasesti ileteipillä paremmin ja pitävämmäks. Loppu veto-ongelmat eikä nyi enää yhtään. Aika hieno auto ajaa
lerppu kirjoitti:Saa olla tyytyväinen että ei ole "linssivaloja". Esim. parkkien vaihto aloitetaan irroittamalla puskuri, jotta saa xenon-teelmän ulos autosta. Sitten mahtuu purkamaan setin, jotta pääsee siihen yhden euron polttimoon kiinni...
Mites muuten onko mitään aavistusta näkeekö noilla halogeeneilla mitään verrattuna xenoneihin, kun ei alffa nyt varsinaisesti kuuluisa ole hyvistä valoistaan.
Mä voin sanoa, että olen ainakin ollut tyytyväinen GT:n xenoneihin, kun on joutunut ajamaan talvella mm. Pohjois-Karjalan synkillä pikkuteillä. Vaikea kuitenkin verrata minkälainen on ero, jos olisi halogeenit.
PS. Jos oikein muistan kun kävin vaihtamassa parkkivalot, niin korjaamolla sanottiin, että sen parkin saa vekslattua jotenkin myös ilman puskurin irroittamista.
Edit: MarcusV, onko sun GT ollut alusta asti Suomessa? Olisikohan näitä "sinisiä lokki-GT:ä" Suomessa täten 3 kpl.
Onnittelut hankinnasta! Jos ei itsellä olisi välttämätöntä tarvetta farkulle ja vetokoukulle niin olisin itsekin lähtenyt tuota kärkkymään. On kyllä aika käsittämätön hinnan ja ominaisuuksien suhde.
lerppu kirjoitti:Korkeellahan tuo JTS normaalistikin leijuu, Bussossa on 15 mm vähemmän matkaa navasta kaareen ihan tehtaalta. Tässä parin vuoden takaa kuva tehdas-asussa.
Onkohän tätä mun gayteetä sitten laskettu lähemmäs asfalttia? Sisätiloissa ei kuitenkaan ole lisämassaa monenkaan kolikon edestä.
Vai onkohan tässä kyseessä optinen harha.
PS. hieno 166, pirun hieno auto! Ei heti uskoisi, että auto esiteltiin silloin viime vuosituhannella
Mulla on pyörännavan keskeltä kaareen 35 cm. Muistaakseni orkkis oli ainakin nelisen senttiä korkeemmalla... Siitä mittailemaan, ei tarvii valvoa yötänsä mysteeriä pohtien!
^
En ole nähnyt vähään aikaan boschin askeja, mutta edellinen oli kyllä erityisen paljon tuota pienempää boksia muistuttava. Toisaalta kuvasta vähän paha mittasuhteita päätellä (ainakin meikäläisen)
Aika pieni.
Itselleni tuli NGK:n tulppia 8kpl ja ne meni n. 2x tupakkiaskin levyseen ja alle moisen paksuuden kokoiseen boksiin. Oli siis kirjekamaa helposti. Ehkä joku 12cm leveyttä, 2cm paksuutta ja korkeutta nyt hieman yli tulpan koko. En ole noin pieneen tilaan menevää öljynsuodatinta vielä nähnytkään
Jottei ihan OTksi mene, niin meninpäs puoliskon kanssa hommaamaan PS3.lle uuden ohjaimen ja Little Big Planet Kartinkin.