Yleinen avautumis-ketju

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

MarcusV kirjoitti:
Aquatica kirjoitti:^
Keravan arvauskeskus meinasi tappaa faijan. Tännekin sen kertonut, mutta kertauksena: oli vähän pipiä ja rintasärkyä ymv. pientä kivaa. Tulehdusarvot läpi katosta. 2vko buranaa ja kotia lepäämään. Takaisin 2vko päästä, sama jatkuu - ei muutaku lisää buranaa. Faijan onneksi oli paikalla käymässä joku sydänkirurgi tjsp... siitä sitten lanssilla teholle. Ei kuulemma ollut päiviä elinaikaa jälellä, jos ei olisi päässyt hätäleikkaukseen (?) tai oikean hoidon piiriin ylipäänsä.

Että kyllä nuo osaavat muuallakin...
Nojuuh, mutkin on kymmenen vuoden ajan pistetty ennen asian hoitamista pihalle närästyslääkkeet kourassa ja myös ehdotettu "ahdistuksen" lievittämistä puhumalla ammattiauttajalle.. Eivät vaan normilekuritkaan aina osaa lukea noita sydänfilmejä vaan se vaatii ammattilaisen.
Jorvi hoiteli takavuosina yhen sedän infarktia keuhkokuumeena ja kun antibiootti ei auttanut, keksivät sitten diagnosoida tarkemmin. Toinen setä lähti närästyslääkkeet taskussa lauantaina ja kellahti kumoon tiistaina...niin että silloin, kun itse jouduin sinne aivoinfarktin vuoksi, ei luottamus ollut kovinkaan korkealla. Yksi sikäläinen neurologi vielä alkoi kinastelemaan merkonomin kanssa, mistä se B12-vitamiini ihmiskehoon tuleekaan, jos ei olla purkin äärellä.

Oma avautuminen liittyy kusenkeltaisen padan kuvaan kojetaulussa. "Have engine checked" ja melkoinen ravistus oireina, tyhjäkäynnillä kans. Kun kiihdytti ja kiekat nousi yli 2000 rpm, hakkaus väheni, samoin kolmosella pystyi ajamaan kuuttakymppiä ihan ok (n. 3000 rpm), mutta kun laittoi neloselle, alkoi ravistaa.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja jkk »

^mä en ymmärrä et miten julkisen sektorin terveydenhuolto henkilökunnasta on niin tunareita vaikka ovat suurinpiirtein samat koulut käyneet kuin yksityiset...

liittyyks toi sun ravistus niinku vaihteisiin selkeesti? eiks vaihtokunnossa oleva vauhtipyörä ravistele? vai onko tuossa sellasta ollenkaan?

Avatar
Tiphookki
Viestit: 504
Liittynyt: 14 Kesä 2013, 14:38
Car(s): Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16v 2005
Paikkakunta: Espoo/Karstula

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Tiphookki »

Viime perjantaina tietokoneesta levisi tuuletin ja se meni takuukorjattavaksi (reilu 5kk vanha kone), lauantaina katkesi konepellin aukaisuvaijeri jonka saaminen pian olisi aika pirun tärkeää, töissä saatananmoinen kiire ja hermot kireellä. Ei kai tässä muuta.
Viimeksi muokannut Tiphookki, 31 Heinä 2013, 17:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Muut: Citroën Xsara 1.6i 16v SX Break 2001 (Huoltovastaava), Moskvitš 402-425 1.2

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

jkk kirjoitti:^mä en ymmärrä et miten julkisen sektorin terveydenhuolto henkilökunnasta on niin tunareita vaikka ovat suurinpiirtein samat koulut käyneet kuin yksityiset...

liittyyks toi sun ravistus niinku vaihteisiin selkeesti? eiks vaihtokunnossa oleva vauhtipyörä ravistele? vai onko tuossa sellasta ollenkaan?
:?

Emmää mistää mitää tiiä. Vikakoodi nollattu ja kinneri kulkee. Pakonokan asentotunnistinvikaa epäilivät. Unohtu sanoa, että ravisti vapaallakin, kun painoi kaasua. Antiavautuminen: oli kivaa ajaa busson kyydissä pajalle ja letkassa takaisin. Jotain hyötyä pojan muutosta Alkon viereen. :-D

Toi julkisen vs. yksityisen laatutaso on mielenkiintoinen kysymys. Diacorin neurologi teki paljon paremman vaikutuksen (onneksi olin silloin töissä niin meni työterveyden piikkiin).

Avatar
PK
Viestit: 516
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja PK »

:drinking: no kyllä auto säikäytti tänään, kun just olin lähtenyt asiakkaan luota, niin yhtäkkiä pilli huutamaan ja kissan kokoset kirjaimet näytölle,että "NUMBERPLATE LIGHT FUNCTION FAILURE"... tai jotain ja siinä ekana tuli miäleen että ei vittu menikö mittarivalot tai jotain ja ankaraa kiroilua mielessä. Ja koitin siinä päivänvalossa kurkkia, mut sit hoonolla soomella hokasin et rekkarikilpeehän tää tarkottaakin... no kohta ilmoitus hävisi ja kaikki hyvin taas... :-D

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja mutt »

h_lauri kirjoitti:Toi julkisen vs. yksityisen laatutaso on mielenkiintoinen kysymys.
Sitäkin mielenkiintoisempi siitä tulee, kun huomioidaan, että julkisen lekurit ovat varsin usein töissä myös yksityissektorilla.

Yksityisellä on enemmän aikaa per asiakas, kun määrät on pienempiä. Lisäksi resursseja voidaan keskittää niille alueille josta raha tulee, ja jättää harvinaisemmat ja kalliimmat hankaluudet julkiselle. Syöpähoitoja ja isoja operaatioita tehdään aika vähän yksityisellä verrattuna julkiseen. Julkisella puolella tk-lääkärin työhönsä käyttämästä ajasta ja resursseista päättävät kunnallispoliitikot, joilla ei yleensä ole muuta kompetenssia aiheeseen, kuin katsoa minkä näköisiä numeroita on viivan alla. Kaikilla ei sitäkään, ja sitten käy niitä kukkasia, että viedään toimintaedellytyksiä perusterveydenhuollolta, kun halutaan säästää kuluista, jotka tulevat raskaammasta hoidosta - jonka tarpeeseen voitaisiin vaikuttaa siellä perusterveydenhuollossa.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

^

Täyttä asiaa.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Tazio »

^^ ja ^
Joo, tosin jonkin verran jokunen vuosi sitten ko. probleemeja rapsutelleena ei voi välttyä valitettavalta diagnoosilta jossa suurimmat ongelmat ovat käsittämättömät organisaatiot ja p***a johtaminen.

-Tazio

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Noihin aiempiin Suomen posti viesteihin. Mulla kesti Lohjalta sen suuttimen matka Vaasaan yli viikon. Kiinasta tuli paketti kuudessa päivässä. :lol:

Avatar
Tiphookki
Viestit: 504
Liittynyt: 14 Kesä 2013, 14:38
Car(s): Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16v 2005
Paikkakunta: Espoo/Karstula

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Tiphookki »

Kaveri tilasi Kreikasta kamaa ja ihmetteli, että missähän viipyy. Noh joku Kesäbörje oli tiputtanut saapumisilmoituksen naapurin postiluukusta ja kyseinen naapuri oli jossain lomalla. Paketti lähti takasin Kreikkaan ja joutuu nyt maksamaan toistamiseen toimituskulut vaikka selitti myyjälle, että mitä oli käynyt. Oli kaveri pistänyt pikkusen hyvää palautetta postille asiasta.
Muut: Citroën Xsara 1.6i 16v SX Break 2001 (Huoltovastaava), Moskvitš 402-425 1.2

insinörtti
Viestit: 2188
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): kaasukattilalaitos
Paikkakunta: Vantaa

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Ihanaa, mikkisoft!

Aikoinaan tietämyskone käynnistyi tasan minuutissa, mutta ajan mittaan kertynyt muutama service päkki yms. tauhkaa ja rupesi menemään 10 min. SSD kovalevy palautti käynnistymisajan tuonne minuutin pintaan, mutta tänä aamuna oli vuorossa imperiumin vastaisku - Win7 asenteli 70 päivityspakettia eikä siihen mennyt kuin tunti. Nyt koneen käynnistyminen ottaa pikkasta vaille 5 min. Yrittävät vissiin markkinoida niitä tuoreempia käyttiksiään?

Mikähän olisi taas 10 kertaa nopeampi vaihtoehto SSD lätylle? :roll:
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Unix?

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^^^Mun yankeista tulleille sarjiksille meinasi käydä samoin, saapumisilmoitus kun oli kadonnut jonnekin. Onneksi paikallinen asiamiespostin täti oli ihmetellyt kun ei mulla yleensä kestä 2 viikkoa hakea pakettia ja laittanut matkaan ylimääräisen pakettikortin. Jotkut osaa vielä palvellakin.

^^Älä sammuta sitä :mrgreen:.

Avautuminen: jostain syystä katoin viikonloppuna vaihto-ohjeet nokan asentoanturille. Se kampuran anturi on sittenkin vähän vittumaisemmassa paikassa ollessaan startin ja torspoboksin välissä. Nyt on uusi anturi autossa, nimittäin pahvilaatikossaan repsikan jalkatilassa. Tarttee joku päivä yrittää kovemmin.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
hjpp
Viestit: 1568
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
Paikkakunta: Espoo

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja hjpp »

Ihanata... Moottorin takaa nousee sininen savu ja kuuluu...tsup, tsup, tsup....ja rakkine käy vaikeasti täristäen.

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3209
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

Muutaman kuukauden ollut st transiitti sai osuman peurasta. Perskele, kun onkin läjässä..
..ammattina autoslalom..

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

hjpp kirjoitti:Ihanata... Moottorin takaa nousee sininen savu ja kuuluu...tsup, tsup, tsup....ja rakkine käy vaikeasti täristäen.
EGR finaalissako ? Tai ruiskutuspumpussa häikkää ?? Tai se kuuluisa DPF-hiukkasloukku-ongelma ?
( dieseliä joutuu tuolloin öljyn sekaan ja öljytaso nousee --> täällä jotakin vastaavaa..
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-159 ... smoke.html

JT
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Herra Salo
Viestit: 691
Liittynyt: 29 Heinä 2006, 23:22
Paikkakunta: Nokia

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Herra Salo »

kumimuumi kirjoitti:Muutaman kuukauden ollut st transiitti sai osuman peurasta.
Ikävämpi juttu, eläimet sais opetella pysymään metsässä. Oliko transit sellainen oranssiraitainen?
Sellaisen näin eilen Pirkanhovilla.
Viimeksi muokannut Herra Salo, 02 Elo 2013, 22:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ammattiautoilua vuodesta 1998 ja Alfailua vuodesta 2004.

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Parempi se peura kuitenkin on kopata autoon, jonka ikä mitataan kuukausissa kuin autoon, jonka ikä mitataan kymmenissä vuosissa, saatika kymmenissä. Tuoreehko transiitti oletettavasti uhrautui mallikkaasti kuljettajansa sijasta.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Laitoin kaasugrillin tulille tuossa jokunen tunti sitten. Piti ne tavalliset äänet joista tiesi että syttyi. meni ehkä 30sek(?) ja haistoin kaasun. Sen enempiä ajattelematta painoin kipinää että syttyy "toisestakin reunasta". Ei muuten kannata. Jumalaton lieska kun grillin kansi lensi auki :silly: Nyt ei sitten punaisessa palaneessa kädessä ole juuri ihokarvoja kyynärtaipeen alapuolella. Jääpakkaus kunnes tunto hävisi + nyt rasvalappu yöksi. Lääkäriinhän en lähde. Luojan lykky että oli puuvillaa päällä. Ja ei muuten palanu rannekellon kohdalta, joka puolestaan on onneksi metallia. Jäi Raymond ehjäksi, se on tärkeintä :mrgreen:

Minim. "Kakskytä vuotta grillannu niin osaan nää hommat"
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Malminkartanon jannu soitti torstaina, että "se venttiilinvaihto maksaa noin 300, mutta kun asentaja kuuli, että se on jo vaihdettu, epäili hän, että kyseessä olisi hihnapyörä ja sen vaihdon yhteydessä kannattaisi vaihtaa kaikki jakopään kilkkeet". TTU. No vaihtoväli on tuohon kuulemma neljä vuotta/100 tkm, ikää nyt 3 v 4 kk ja taulussa 62500 suunnilleen. Ei meinaan ole paria tonnia ylimääräistä...

Onkos kellään käryä siitä, mikä muu tuossa TBissä voisi aiheuttaa pakopuolen ilmaliikenneanturin erroreita? Juu en saanu täsmällistä vikakoodia kaverilta, mutta jostain läpällisestä poistoventtiilistä se taisi puhella vähemmän mukavia...ai niin ja vikakoodin lukunollaus maksoi sitten 107 euroa, mutta sen taisinkin jo mainita.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Epezi »

h_lauri kirjoitti:Ei meinaan ole paria tonnia ylimääräistä...
Eihän se jakopää ole kuin jotain 550€ osineen ja töineen. Sitä en tiedä mitä uusi hihnapyörä maksaa...
En löytänyt aikaisempia viestejäsi että millä perusteella sitä hihnapyörää ollaan nyt vaihtamassa.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Epezillä on humööriä?

V70 jakopää, raidetangon pää ja pari muuta pikkujuttua vaihdettuna Malminkartanossa 900 euroa viime keskiviikkona (kuuntelin edellisen asiakkaan puheita asentajan kanssa, kun maksoi). TBi:hin pelkkä hihnapyörä samassa paikassa n. tonnin. Siis jokin pakopuolen poistojutska viskas mulle Have engine checked -messun ja eniten epäilty oli joko anturi tai venttiili, mutta semmoinen tohon vaihdettiin kesällä 2011. Siksi asentaja epäili hihnapyörän kulumaa. Juu tiedostan olevani merkonomi ja tykkimies, kenties myös tietämätön. :-D

Avatar
Tomlau
Viestit: 256
Liittynyt: 16 Huhti 2013, 20:47
Car(s): AR MITO QV -11

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Tomlau »

^ Kannattaisi tarkistaa ettei löydy päivitystä tuohon. Esim Tbi koneisiin löytyy juurikin tuohon jako koodiin päivitys. Vinkkinä vain

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3209
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

Herra Salo kirjoitti:
kumimuumi kirjoitti:Muutaman kuukauden ollut st transiitti sai osuman peurasta.
Ikävämpi juttu, eläimet sais opetella pysymään metsässä. Oliko transit sellainen oranssiraitainen?
Sellaisen näin eilen Pirkanhovilla.
Kyllä se oli juuri se. Minä varmaan ajamassa, tai silloin tällöin rouva kaahamassa. :-D erottuiko?
..ammattina autoslalom..

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Epezi »

No en ota kantaa tuohon vikadiagnoosiin kun ei mitään hajua mikä se vikakoodi on. Mutta 550€ jakopäärempasta ei ollut huumoria :wink:

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Ruoste!!! Tiesin ja näin kyllä, että tässä käyttöautoksi tarkoitetussa vaihdossa itselle jäänessä tessussa hitsattavaa on. Nyt olen tässä viikonloppuna aukonut paikkoja vain todetakseni, ettei tätä välttämättä kannata alkaa tekemään. :( :evil:
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

^Alkaa vissiin huonolla pidolla olleet varttikutoset olla sitten ihan oikeasti paskoja.. :/

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Tämä on joskus vedetty takahelmasta johonkin kivetykseen yms. porsaaseen ja leivottu pakkelilla umpeen ruosteineen päivineen. Samaa pakkelia on sitten aloituksen jälkeen leivottu kaikkien muidenkin 156:n vakio ruostepaikkojen päälle. On se perkele, kun loppupeleissä nuo helmat yms. pohjan pikkumädät on kohtuu yksinkertaisia hitsata kuntoon, niin mikä saatanan idiotismi käskee ne leipomaan jonkun lasikuitukitin alle pelkästään katsastusta varten :fist: . Tuolla oli puolikkaan nyrkin kokoista pakkelinölliä helman taka kulmassa.

Laitan kuvaa kansan nähtäville, kun nyt täältä auton alta selviän koneelle.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

^otan osaa, nuo ovat kyllä ikäviä hommia. Mielestäni kaikkein pirullisimpia kunnostaa.

Toivottavasti saat autosi kuitenkin kuntoon.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja DaViega »

hjpp kirjoitti:Ihanata... Moottorin takaa nousee sininen savu ja kuuluu...tsup, tsup, tsup....ja rakkine käy vaikeasti täristäen.
Kuulostaa ihan vuotavalta suuttimelta.

Muuttorumban keskellä pyykinpesukone sanoo sopimuksen irti... niin kuin ei olisi muuten rahan menoa tässä kohtaa. Oliskos tollaset suoraveto koneet mistään kotosin?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja jkk »

Alfissimo kirjoitti:On se perkele, kun loppupeleissä nuo helmat yms. pohjan pikkumädät on kohtuu yksinkertaisia hitsata kuntoon, niin mikä saatanan idiotismi käskee ne leipomaan jonkun lasikuitukitin alle pelkästään katsastusta varten :fist: . Tuolla oli puolikkaan nyrkin kokoista pakkelinölliä helman taka kulmassa.
rahahan varmaan tuossa on ollut takana. mut ei pakkelit kauaa ruosteen pääl pysy, et onko tuore katsastus fiksi jotta auto saadaan eteenpäin?

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Siellä oli jotain lasikuitukittiä leivottu ja oli sen näköistä, että ollut paikallaan kauemmin kuin vuoden. Lokakuussa leimattu, siis kohta taas edessä, eikä mahdu omaan ymmärrykseen, kuinka tuo on vuosi sitten leiman saanut. Sellaisistakin kohdista, joissa pakkelia ei ole hämäämässä, on pohjapelti lähes koko pohjan matkalta irti pystykantista. Sinänsä juuri ei väliä, kun ei sitä pystypokkaustakaan ole juuri jäljellä :shock: . Kyllä mä tuon vielä meinasin tehdä, ainakin visio omassa päässä on toteutuksesta.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja jkk »

^oho, no on kyllä vissiin aikamoinen työmaa, isoja paloja vaan sitten, ettei tarvi mitään palapeliä rakentaa postimerkin kokosista paikkauksista :D

berliina
Viestit: 1051
Liittynyt: 09 Marras 2005, 18:05
Car(s): ALFETTA GTV6
Paikkakunta: hausjärvi

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja berliina »

alffissimo mä otin apparin lattian esiin eikä siellä ollu kuin yksi väkisin hakattu reikä 8cm.pitkä ja leveimmältä kohtaa 3cm.On siinä katsuri hakannu raivopäissä reikää on kuin tonnikalapurkki ois ruuvarilla aukaistu.Joutaa siis ainakin apumiehen lattia siitä raadosta.Toiveissa saada gtv keskiviikoks maalattua sen jälkeen katsotaan muut reiät.
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Voipi vain olla, ettei tuota toimita alkaa toisesta autosta leikatuilla paloilla paikkaamaan, vaikka kuinka hyvä yksilö olisi. Täytyy nyt silti vielä katsoa, mitä kaikkea tuolta löytyy, että olisiko toisen auton paloista hyötyä varsinkin tuon takapään kotelon uusiksi tekemisessä. Ehkä, kuvat kertokoot enemmän.
Liitteet
IMG_2403.JPG
Moni kakku päältä kaunis
(278.92 KiB) Tiedosto ladattu 4466 kertaa
IMG_2407.JPG
Tällaista löytyi...
(280.02 KiB) Tiedosto ladattu 4466 kertaa
IMG_2410.JPG
Tuosta se kasa lähti...
(197.54 KiB) Tiedosto ladattu 4466 kertaa
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
VMTD
Viestit: 3178
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Ei ainkaan sen auton pohjasta kannata laitta mikä minulla oli aikoinaan, sehän oli pehmeä jo silloin. Nyt seissyt taivasalla jo 3 vuotta.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Ilmeisesti Jussi samaa autoa tarkoittaa :roll: . Tiedä sitten, olisiko siitä tuo helmapellin yläpuolella oleva kotelo järjellisesti hyödynnettävissä. Jos ei muuten niin ainakin malliksi leikattuna. Tuosta vanhasta kun ei oikein enää saa alkuperäisestä muodosta selvää...
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
VMTD
Viestit: 3178
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja VMTD »

No kyllä tuo kotelo voi olla vielä käyttökelpoinen.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^^
Huh, tuo on jo karua. Karumpi kuin meidän ex-156... Paljonkin. Siinä ei edes kittiä ollut, oli vaan rehellistä ruostetta.
Mut on se täysin käsittämätöntä, kuinka porukka vetää jollain pakkelivirityksellä ruosteet piiloon ja vähän lasikuitukittiä sekaan, notta leiman saa ja sit ajellaan tyytyväisenä. Joillakin se on varmasti "teen nyt näin ja sit kun on leimaa ni teen kunnol" ja homma jää. Ja sitten on ne muut, jotka ei vaan jaksa panostaa vaan "leimakuntoon halvimmalla mahollisella tavalla". Melkein kannattaisi jo hommata joku vähempiruosteinen konerikko sillä 400eurolla millä niitä vähän väliä nettiautosta saa, ottaa siitä peltiä tai vaikka siirtää tekniikka semmoseen :D

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja jkk »

^taikka sit hoitaa autoa niin ettei lahoa ympäriltä pois :wink: luonnonilmiöitähän ei voi kokonaan estää, mutta hidastaa toki :)

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Monille nämäkin varmasti olleet vaan käyttöautoja, jolloin halpa leima varmasti mielessä. Sit kun alkaa oleen liian rapee kitille, niin kiertoon..

vesamaan
Viestit: 1736
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6
Paikkakunta: Orimattila

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

jeQQ kirjoitti:Monille nämäkin varmasti olleet vaan käyttöautoja, jolloin halpa leima varmasti mielessä. Sit kun alkaa oleen liian rapee kitille, niin kiertoon..
Pitääkös tässä ruveta pohjaa tökkimään :shock: :lol:

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

vesamaan kirjoitti:
jeQQ kirjoitti:Monille nämäkin varmasti olleet vaan käyttöautoja, jolloin halpa leima varmasti mielessä. Sit kun alkaa oleen liian rapee kitille, niin kiertoon..
Pitääkös tässä ruveta pohjaa tökkimään :shock: :lol:
Ei tartte. ;) En mä kyllä oo tainnu kuulla että pohjaa kitillä vedeltäis muutenkaan? :D

E: Sitäpaitsi, ehämmä saanu sitä edes leimattua... :lol:

Avatar
Portti
Viestit: 1110
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Portti »

Tämä ei ole varsinainen avautuminen, huomio ennemminkin.

Alitehoiset autot on vaarallisia.

Kaverin parin vuoden ikäisellä 105-heppaisella 1.2 TSI Golf-farmarilla käytiin Syötteellä maastopyöräreissulla kesälomalla. Aika huimaa oli istua kartturin penkillä kun kuskilla oli aika agressiivinen ajotyyli ja auto ei kulkenut mihinkään. Ohitukset oli jännittäviä kun ensin kuski roikkui edellä ajavan takapuskurissa muutaman minuutin ja sitten mentiin hivuttamalla ohi. Kaasu oli vissiin pohjassa koko tuon operaation ajan. Missään ei vaan huomannut sitä kaasun painallusta.

Onneksi Pohjois-Pohjanmaalla oli paljon pitkiä suoria. Meitä oli kolme aikuista miestä + kamaa aika paljon + kolme maastopyörää katolla, mikä epäilemättä teki auton suorituskyvystä vielä ekstriimimpää.

Itsekin ajoin jonkin verran tuolla autolla ja oli kyllä traumaattinen kokemus.

Syötteen reissun päälle omalla kesälomareissulla oli 7 päivän ajan vuokra-autona Hyundai i30-farmari 100 hevosvoimaisella 1.4-bensakoneella. Samanlaista herkkua sai siis nauttia enemmänkin. Itse kun olin ratissa niin ei tullut mieleenkään moottoritien ulkopuolella lähteä tuolla ohittelemaan. Alppiserpentiineillä oli jännää kun jatkuvasti sai laittaa pienempää sisään ylämäissä.
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

^Josko se takapuskurissaroikkuja olisi kuitenkin vaarallisempi kuin autonsa?

Aikoinaan oli pakko opetella ohittelemaan laiskoilla dieseleillä ja silloin jotenkin luonnostaan ymmärsi, että oman auton etukulman saavuttaessa ohitettavan takakulman oli nopeuseron oltava mahdollisimman suuri. Eihän noilla olisi muuten päässyt ohi ollenkaan.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Kyllä se on kokemuksesta parin PSA:n valmistaman 110 heppaisen dieselinkin kanssa vauhti ladattava omalla kaistalla, ennen kuin ohitusta kannatti tosissaan harkita. Ennakoimallahan tuostakin selvisi, mutta voi olla täyteen ladattu 1.2 ätshii kovilla, kun ohitusta yrittää, roikkuipa sitten puskurissa tai kauempaa vauhtia kelaamalla.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Portti
Viestit: 1110
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Portti »

WWWVespa kirjoitti:^Josko se takapuskurissaroikkuja olisi kuitenkin vaarallisempi kuin autonsa?...
Kuski + auto = vaarallinen yhdistelmä.
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

^Varsinkin, jos ei itse ymmärrä.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Tuo. Eipä tuolla 1.8TS:lläkään ole mitään asiaa ohitella täydessä kuormassa, jos ei ole pitkää pätkää kiihdyttää. Nimimerkillä 100-alue jossa n. 75kmh kulkevaa kärryautoa ja rekkaa ymv, vitoselta neloselle ja kaasu pohjaan? Ei mitään. Kolmoselle, kaasu edelleen pohjassa? Ei yhtikäs mitään. Kakkoselle? No nyt tapahtuu, valitettavasti vaan loppuu kierto kesken ja on heti kepitettävä takasin kolmoselle, mutta kun kiihtyvyys on alkanut jaksaa jo kolmosellakin runnoa ohi, ohi kun rekasta pääsee on nopeutta mittarin mukaan n. 105... Eli 75 -> 105 kestää täydellä lastilla about saman, mitä tyhjänä 0-120.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Ja sitten se avautuminen kun unohtui koko homma... Eli avautuminen. Airbagin valo syttyi, mutta jätti sammumatta. Ensimmäistä kertaa sitten huhtikuun...

Lukittu