Onko Alfa muka tuning-auto?

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
ollikuhta
Viestit: 598
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 00:38
Paikkakunta: loppi

Onko Alfa muka tuning-auto?

Viesti Kirjoittaja ollikuhta »

Tiistain (18.10.) keltaisessa pörssissä automyynti H. Sinkkonen Kankaanpäästä myy Alfa 164:ää mainiten mm. " hyvä ja tehokas tuning-aihio".
Onko Alfa Romeo muiden asiaa harrastavien mielestä "tuning"- luokan auto???
Minusta ainakaan sitä ei voi, eikä edes saa verrata op**eihin, sea**ihin, ja muihin mielestäni sieluttomiin, lisää "egoa" huutaviin autoihin.

Anyway-jokainenhan tietysti tekee omaisuudellaan, mitä lystää- se on faktaa.

pee
Viestit: 447
Liittynyt: 01 Huhti 2003, 00:56
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pee »

Jaa, vai ei muka ole oiva tuning-aihio: http://www.cuoresportivo.ch/alfas/164/6 ... 64xtr2.jpg Kuten kuvan "pimp my ride"-käsittelyn kokenut 164 todistaa, on se varsin mainio kohde kyseiseen käyttöön :-) No, laitetaan nyt varmuuden vuoksi vielä toinenkin hymiö :-)

Edit: Aaargghhh... Mun silmät palaa: http://www.cuoresportivo.ch/alfas/164/6 ... 4-gelb.JPG

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Re: Onko Alfa muka tunig-auto?

Viesti Kirjoittaja niki »

ollikuhta kirjoitti: Anyway-jokainenhan tietysti tekee omaisuudellaan, mitä lystää- se on faktaa.
Niinpä :crazyeyes:

Ei kyllä yhtään nappaa 164:n tuningräpellykset... niitäkin on livenä pari nähty...
Ammattina autokauppa

Avatar
eltsu
Viestit: 576
Liittynyt: 15 Huhti 2004, 02:33
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja eltsu »

Toi jälkimmäinenhän näyttää jotenkin Mi pösöltä jos peittää keulan :mrgreen: Loistava teinipirssin aihio siis, ei voi muuta sanoa...

Kaitpa se on jokaisen oma asia mitä autolleen tekee jos museo-virasto ei ole jostain syystä laittanut pirssiä toimenpidekieltoon ja sellaisia ei Suomesta taida montaa löytyä... Mutta kyllä julkisivulautakuntakin voisi antaa jotain määräyksiä liittyen juuri kaikenmaailman lintulautoihin yms. kötöstyksiin mitä toiset autoihin niittaa kiinni :puke:
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Re: Onko Alfa muka tunig-auto?

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

ollikuhta kirjoitti:Tiistain (18.10.) keltaisessa pörssissä automyynti H. Sinkkonen Kankaanpäästä myy Alfa 164:ää mainiten mm. " hyvä ja tehokas tuning-aihio".
Onko Alfa Romeo muiden asiaa harrastavien mielestä "tuning"- luokan auto???
Muuhun tuosta Sinkkosen autosta ei juuri olekkaan?? oli vähän kärsineen olonen :shock: Kävin viikonloppuna vilkaseen kun halus ostaa/vaihtaa mun V6:sen... Vissiin liian halpa kun autoliike haluaa ostaa ja muille ei tunnu kelpaavan :lol: No, en valita jos "joudun" ajaan ite 8)

quadrifoglio
Viestit: 14
Liittynyt: 21 Loka 2003, 19:00
Paikkakunta: lappeenRanta

Viesti Kirjoittaja quadrifoglio »

Täällä itäisessä Suomessa pörrää eräs mallimerkiltään mainitsematon tuninki joka omasta mielestäni muistuttaa lähinnä Subarun ralliversiota värin ja kookkaan lintulaudan puolesta. Anteeksi jos mielipiteeni aiheuttaa pahennusta omistajassa. EI vain ole makuun. "Tietty raja" on varsin häilyvä käsite jonka yli olen varmasti itskin mennyt koristelistojen osalta..

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no ei todellakaan ole mikään tuning auto..tyytykööt tuunaajat vastaisuudessakin ooppeleihin sekä volkkareihin... :wink:

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Mielestäni Alfa on lähinnä vaikeasti tuunattava, jotkut mallit ovat kerta kaikkiaan niin loppuun asti muotoiltuja, toiset taas niin toivottomia, ettei niistä saa tuning-miesten keinoilla kuin vähän huonomman näköisiä.

Tuning kai on joltain osin tai suurilta osin auton yksilöllisyyden lisäämistä -vaikka ei sitä lopputuloksia vertailemalla helposti näe. Alfojen rekisteröintimäärillä sellaiseen ei taida olla monellakaan kovaakan tarvetta.

Ajattelin tosin laittaa hiilikuituiset Down Force -tunnelit pystyssä olevan 75-mallin perän alle. Tankki on jo valmiiksi takaluukussa, joten tila on otettava hyötykäyttöön mitä pikimmin.

Ehhehe...

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no enemmin tuplaputket taakse seiskafemma kumpaankin takanurkkaan ulostulot...näin suunnittelin tehdä tuohon ysikymppiseen kun tuli 75 American tankkikin homattua niin luonnistuu huomattavasti helpommin... :wink:

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Tuplat tulee, mutta aioin olla erilainen ja iskeä kaksi isoa rosterivaimenninta räkäisesti matalalle riippumaan, vierekkäin ja vaateriin - tai jotain sinnepäin. Syynä on, että kaikenlaiset vajaapytty-pikkulohkokuskit ovat pilanneet koko tuplaputkiston idean.

Tietysti tuon Down Force -rakennelmaan tulee ilmanohjaimen muotoon saumattomasti valmistetu rosterivaimentimet molemmille puolelle, mutta aloitetaan nyt noilla vähän vaatimattomilla ratkaisuilla...

Naapuri: "Et taida saada tuota Alfaa tallista ensi kesäksikään - onko muuten kiva raapia Golfin laseja siinä tallin edessä joka aamu, ollaan akan kanssa naureskeltu aamukaffella, että ei se opi".

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no juu tuo idea vois olla kanssa ihen jees..ei välttämättä ole pahan näköinen tuokaan.. :)
tuo on ihan tosi että noita tuplaputkia alkaa olla melko monessa tuning- kotterossa... :?

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Ei pojat, ei näin... Kait se sitten on tjyyning auto.
Kuva

Kuva

No, kait tuo voi hienokin olla mutta itse alkaisin riisumaan alustaneoneita ja kylkiteippauksia siinä vaiheessa kun Alfaani luultaisiin Preludeksi kuten tuon kuvan alkuperäisessä lähteessä on :D
Kait se sitten on lähettävä tästä vahvistuneena huomenna ostamaan kunnolla kittiä ja kuitua ja korisarjaa ja varustaa GTV tommin kakstasosella alumiinisiivellä, kameleontti flippimaalilla ja kylkiteippauksilla, unohtamattakaan alustaneoneita :D
"Call me a boy racer!" :silly:

Jep, kai niitä alfojakin tuunataan mutta kiitos ei... riisi on riisi ja alfa on alfa :D

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

noh pois teipit ja ehkä spoikka yks lamppu jääny pois takaa ku o oikeen tuplaputketkin 8)

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Ehkäpä parhaimman näköinen 156 mitä olen nähnyt :roll: olen itsekin ajatellut alustavaloja turboon, siitä kun puuttuu helmat niin olisi helppo laittaa kunnon pitkät loisteputket helmojen sisään 8)

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Juu, nätti auto on muuten mutta alustaneonit ja kylkiteippaukset on jotain mitä en laittaisi Alfaan ikinä... :D

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Ei ollenkaan niin pahan näköinen kuin yleensä, itseasiassa ihan hieno.

Periaatteesta pitää vaan sanoa ei tuollaisille :wink:
Ammattina autokauppa

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Olisikohan 18W riittävä? Ajttelin että kun kynnyskotelo on melko pitkä niin sinne saisi myös tuollaisen 120cm pitkän lampun hyvin (vai oliko metrinen). Pitkällä ajoreissulla voisi kaivaa takapenkiltä akkari taskukirjat ja lukea ajankuluksi vaikka levähdyspaikalla tai yöhuoltamolla muidenkin tuunareitten alustavalojentäydentäessä valaistusta :)

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

No mut hei, Alfa Romeohan on ainoa oikea tuning auto! Koria ei tarvitse paljon muutella, joten keskitytään tekniikkaan!

Use the force Luke, use the force.

Pikku videopätkä todisteeksi:http://w1.226.telia.com/~u22607544/Alfa_vs_Corvette.mpg

Ja nyt takaisin putelin kaulaan kiinni! :drinking:

Edit: Ja paremman näköinen tuo 156 on kun jotku "ihan itse uretaanista mysäsin korisarjan" datsunit, jonka kylkeen on liimattu aasin kokoisia japanilaisia kirjoitusmerkkejä, joista edes auton omistajalla ei oo mitään hajua mitä ne tarkoittaa!
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

GAMMA500 kirjoitti:Olisikohan 18W riittävä? Ajttelin että kun kynnyskotelo on melko pitkä niin sinne saisi myös tuollaisen 120cm pitkän lampun hyvin (vai oliko metrinen). Pitkällä ajoreissulla voisi kaivaa takapenkiltä akkari taskukirjat ja lukea ajankuluksi vaikka levähdyspaikalla tai yöhuoltamolla muidenkin tuunareitten alustavalojentäydentäessä valaistusta :)
Hmmm... Saisko sinne jotenkin sovitettua noita työmaavalojen 500W poltimoita? Helmoihin 5-6 kpl ja puskureihin pari vähemmän. Sen jälkeen kukaan ei enään ikinä koskaan milloinkaan edes huomaisi kilpailevien tuunareitten naurettavan himmeitä alustaneoneja!

Plussana tulis vielä se, että Alfan alusta pysyisi syys sateillakin kuivana, jalkoja ei palelis ja ympäri vuoden vois ajella sulalla, jos ei jopa kuivalla asfaltilla!!! :lol:
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
j.kuutti
Viestit: 67
Liittynyt: 09 Loka 2004, 09:54
Car(s): GT 3.2 V6 Q2
MiTo QV
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja j.kuutti »

Äskeisessä tulikin kaikki oleellinen, mutta kuka pelle oikeesti tekee noita teippauksia alfaan. Hyi v**tu!!!!! :puke: :puke:

Ana M
Viestit: 240
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 18:12
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Ana M »

Tuo kuvan auto sijaitsee lienee täällä lappeen Rannassa. Ainakin kuva näyttäisi olevan satamasta ja tuon autonkin oon nähny pyörivän täällä.

Minulta on tultu usein kysymään mitä mieltä oon tuosta tuuninki versiosta. Ehkä se on hiukan liioiteltu. Mutta makunsa kullakin. Jos haluuaa huomiota autollaan niiin tuolla sitä ainakin saa.

Mutta sen voin sanoa että noiden kuvien ottaja on taitava. Erittäin hienoja kuvia molemmat. Jos tuo kuvaaja ei ole ammattilainen niin kannattaisi harkita ainaki sivu toimena. Kuvat on kuin NFS undergroundista :)
33 P4 -91, Skoda Octavia 4x4 -04, Superb 4x4

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

j.kuutti kirjoitti:Äskeisessä tulikin kaikki oleellinen, mutta kuka pelle oikeesti tekee noita teippauksia alfaan. Hyi v**tu!!!!! :puke: :puke:

Word!

Ei tulisi pieneen mieleenkään laittaa tollasia :D Riisi ja ooppeli räpättimet sun muut sitten asia erikseen :D

Avatar
Hämis
Viestit: 442
Liittynyt: 05 Elo 2003, 17:20
Car(s): MB GLE 500e
- MB GLC 220d,
- BMW 328i (F30),
- Chrysler Voyager Signature Edition,
- 159 Q4 JTDm,
- 156 TS Selespeed SW
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Hämis »

Täälläkin pyöriskelee hopeinen 156 jossa on takana kulmissa sellaiset helmapalat. Kerran olin sen takana valoissa ja huomasin että sikaflexi irvistelee niiden palojen reunoilta. En tiennyt olisiko pitänyt pillahtaa itkuun vai revetä.

Ltn
Viestit: 97
Liittynyt: 10 Kesä 2004, 02:16
Paikkakunta: Lpr

Viesti Kirjoittaja Ltn »

Kuulisittepa vielä tuon sinisen tuning 156:n äänet :mrgreen: :mrgreen:

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Jepjep, GTA tyyliset helmat ja korisarjat jossain V6:sessa menee vielä mainiosti mutta siinä vaiheessa kyllä vaihdan merkkiä kun vastaan alkaa tulemaan 156 "Supereita" alustaneoneilla ja kaksitasoisilla alumiinisiivillä missä on paikat niin pikkulinnuille kuin variksillekin :D

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

MarcusV kirjoitti:Jepjep, GTA tyyliset helmat ja korisarjat jossain V6:sessa menee vielä mainiosti mutta siinä vaiheessa kyllä vaihdan merkkiä kun vastaan alkaa tulemaan 156 "Supereita" alustaneoneilla ja kaksitasoisilla alumiinisiivillä missä on paikat niin pikkulinnuille kuin variksillekin..
V6:ssa menee vielä mainiosti, mutta ei pienemmillä moottoreilla varustetuissa? :roll:

Mikähän olisi sitten sellainen merkki, jota nykypäivänä ei tuunattaisi.

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Heh.. Siis pointti oli se että vastustan jotain 1.6:sia joissa on autoakin leveämmät korisarjat, evospoilerit sun muut mutta pellin alla tehoa joku sata heppaa :D
Eli juuri että näyttää siltä että voisi kulkeakin jonnekin mutta karu totuus on jotain muuta :P

Ja niinpä, harvaa merkkiä ei jollain tapaa tuunattaisi mutta merkin imago ja luonne pitäisi pitää mielessä kun aletaan ruuvaamaan alusiipiä kiinni :D

Avatar
sirTONTO
Viestit: 79
Liittynyt: 07 Syys 2004, 05:31
Paikkakunta: Tampere

yökötys

Viesti Kirjoittaja sirTONTO »

ei se roomeo juulian koruja tarvi.
esimerkkinä 85-95 ikäset autot.
vulva ei kaipaa helyjä.
bajjerinfmoottoriwerstas eip tartte.
mersedesmith ei kaipaa.
saabiin ei saa edes yrittää.
ainoona japsina joku kolmetimanttia malli.
skodaa kukaan ei edes myönnä omistavansa (ehkä jlk94).
mitä pitää maalata teipata ja repiä merkki widduun.
touota+läksys
nissan/datsun
lada (paitsi niva)
ford+kaikki jenkkilouskut
sori sori tästä saan kuulla ja taidan haukkua omaanikin FIAT kaikella kunnioituksella fiatin kötteröt ei oo kaikki kauniimpia vieläkään.
sitikka
rellu
bösössös

jos olisin sika ja rikas samaan aikaan...
ottaisin ehdottomasti...166 3.0 v6 sportronic
taip 156 gta sportwagon

kumpaankin kuuluisi samat TUNAUKSET maalauttaisin ruostetta strategisesti tärkeisiin paikkoihin, ostaisin käytetyt ja kolhitut vanteet. virityttäisin tappiin
miks älkää kysyky luin juttuni just ja havahduin olevani hiiieman väskä
ASSISTENZA TECNICA

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Saappia on hyvä tuunata juu ho00r!!!!!!! :shock:
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Roach
Viestit: 786
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 22:02
Car(s): 147 + 159
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Roach »

Ana M kirjoitti:Tuo kuvan auto sijaitsee lienee täällä lappeen Rannassa.
Joutsenossa majaili ainakin vielä jokin aika sitten...

Ana M
Viestit: 240
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 18:12
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Ana M »

joo ilmeisesti tuo kaveri on Joutsenosta kotoisin. En tiedä asuuko ko. kaveri siellä vielä vai onko muuttanui tänne lappeeseen, kun aika usein se täällä pyörii. Toisaalta eipä tästä ole pitkä matka Joutsenoon. Ja toisaalta mitäpä tuolla on niin edes väliä :mrgreen:
33 P4 -91, Skoda Octavia 4x4 -04, Superb 4x4

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Kaveri asuu Lappeenrannassa, ja osti auton vasta elokuussa. On auton neljäs omistaja, eli se on pyörinyt eri puolilla Suomea.

Kyseinen Alfa on V6, ja kyljissä olevat jutskat on maalatut.

Avatar
eltsu
Viestit: 576
Liittynyt: 15 Huhti 2004, 02:33
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja eltsu »

Jos nyt ihan totta puhutaan niin kyllä esim. 156 on jo kohta melkein yhtä yleinen näky kuin joku jojota korolla tms. kulkuväline (meidänkin pienellä kylällä aika monta yksilöä pyörii ihan vakituiseen). Mikseipä tuota nyt sitten voisi hieman tuunatakkin jos siltä tuntuu... Ja yhtä lailla isot pyörät ja alennusjouset on tuunausta kuin merkkien poistaminen ja vapaavirtaussuotimet yms. Kyse on vain näkemys eroista. Jos kerta ei saa tuunata niin pidetään perkele alkuperäiset jouset ja vanteet tai lakataan valittamasta :twisted:

Itse en noista lisäsiivistä yms. oikein perusta mutta antaa kaikkien kukkien kukkia, paitsi ruoste kukat kannattaa kyllä poistaa ajoissa :mrgreen:
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88

Avatar
ahma
Viestit: 567
Liittynyt: 19 Heinä 2004, 16:19
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja ahma »

Meitä on moneen junaan, jotkut tykkää äidestä ja jotkut tyttäristä mutta pääasia on että kaikilla on hauskaa..?

Miks auton pitää olla yleinen jotta sen tuunaaminen on oikeutettua? Mä en jaksaisi ostaa DX-corollaan edes kapseleita. Jos joskus tulisi into laittaa autoa, valitsisin varmasti sellaisen joita ei ole kymmentä enempää koko maassa.

Laittaminen ja raiskaaminen on sitten asia erikseen, niiden raja on hyvin häilyvä, kaikilla ei ole samanlainen tyylitaju eikä kauneuskäsitykset. Itse en esim. ikinä pulttaisi 156:seen spoileria.

Onko nyt suurin ongelma se, että 156:sen hinnan tiputtua "liian alas", siitä tulee teinisuhareiden tunausaihio ja kyseisen merkin arvostus laskee vai se että tunaamattomat autot eivät enää erotu massasta? :wink:
156 2.0 TS ['98]

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Onneksi on sentään V6 :D
Mutta juuh, makuasiahan tämä on.. Itse vaan en haluaisi että italialainen autoni näyttäisi riisipussilta :D

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Kovasti näyttää pojat vihaavan japanilaisia autoja. :roll:

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Mitä ne sellaiset ovat? :wink:
Ammattina autokauppa

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

eltsu kirjoitti:Jos nyt ihan totta puhutaan niin kyllä esim. 156 on jo kohta melkein yhtä yleinen näky kuin joku jojota korolla tms. kulkuväline
No jos nyt ihan ihan totta puhutaan, niin ei siitä yhtä yleistä tule kuin Corollasta. Alfan mittapuun mukaan toki paljon myyty auto.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
eltsu
Viestit: 576
Liittynyt: 15 Huhti 2004, 02:33
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja eltsu »

Ehkä hieman liioittelin :mrgreen:, mutta pointti on kuitenkin se että se ei sykähdytä ja herätä suojeluvaistoa samalla tavalla (meikäläistä ainakaan) kuin joku vanhempi ja/tai harvinaisempi malli. Tällaisen auton "silpomisen" hyväksyn paljon helpommin kuin sellaisen jonka kpl määrät suomessa lasketaan yhden tai kahden käden sormin.
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

niki kirjoitti:Mitä ne sellaiset ovat?
..Kysyy mies joka on omistanut ooppelin. :roll:

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

eltsu kirjoitti:Ehkä hieman liioittelin :mrgreen:, mutta pointti on kuitenkin se että se ei sykähdytä ja herätä suojeluvaistoa samalla tavalla (meikäläistä ainakaan) kuin joku vanhempi ja/tai harvinaisempi malli. Tällaisen auton "silpomisen" hyväksyn paljon helpommin kuin sellaisen jonka kpl määrät suomessa lasketaan yhden tai kahden käden sormin.
Noinhan se menee. Välillä vain menee hernettä nenään, kun 156:sta väitetään yleiseksi kansanautoksi. Väkevää tuningia en suosittele siihenkään, oli pellin alla mikä pannu tahansa. Alfa on kuitenkin aina Alfa.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Väkevää tuningia. :lol:

En tiedä mikä tuossakin oli niin hauskaa.

Avatar
eltsu
Viestit: 576
Liittynyt: 15 Huhti 2004, 02:33
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja eltsu »

onko laimean ja väkevän raja sama kuin alkoholilla? Eli jos yli 20% ulkonäöstä on muutettu, tuuninki muuttuu väkeväksi :mrgreen: Väkeviä ei suositella yli 20 vuotiaille :lol:
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Voi hyvinkin olla. Pitää lähettää kysymys GTi Magazineen. :-D

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Vittorio Jano kirjoitti: Väkevää tuningia en suosittele siihenkään, oli pellin alla mikä pannu tahansa. Alfa on kuitenkin aina Alfa.
Jep! Samoilla linjoilla.

Eikä mulla mitään riisipusseja tai tuningia vastaan ole, on mulla yks jenkkijapsi vieläkin tallissa (Mitsu Eclipse) joka olisikin mahtava tuning aihio, vain ahdin puuttuu tosin minun makuuni :D

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Laitoin tämän saman linkin tuonne GTV:n vanteet keskusteluun, mutta mun mielestä tämä on sitä ainoaa oikeaa "thyynausta" Alfaan. Hyvä väri, matala alusta ja riittävän läskit renkaat. Toivottavasti kone vastaa ulkonäköä!

http://www.carlone.ch/Neue%20Autos2/Alf ... 06%202.JPG
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Ana M kirjoitti:Mutta sen voin sanoa että noiden kuvien ottaja on taitava. Erittäin hienoja kuvia molemmat. Jos tuo kuvaaja ei ole ammattilainen niin kannattaisi harkita ainaki sivu toimena.
On kaveri ehkä muutaman kuvan ottanut, mutta kyllä tuohon tavallinen tallaajakin kykenee.
Tarvitaan hieman parempi kamera, jalusta ja sopiva valaistus, lisäksi pari harjoituskuvaa.
Piti oikein kokeilla, otin töistä tarvittavat vermeet ja eikun kuvaamaan.

Tulos näyttää tältä pienen harjoittelun jälkeen.

Hieman OT, mutta haitanneeko tuo.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Alfissimo kirjoitti:On kaveri ehkä muutaman kuvan ottanut, mutta kyllä tuohon tavallinen tallaajakin kykenee. Tarvitaan hieman parempi kamera, jalusta ja sopiva valaistus, lisäksi pari harjoituskuvaa.
Kyllä joutuu vähän asiaan perehtymään, aika hieno jo tuo sinun ottama kuva! Keväällä kun vähän räpsittiin ilman jalustaa ja sen kummemin kameraa perehtyen niin ei tullut kummoisia kuvia :oops: Se täytyy sanoa että kyllä valaistus tekee ihmeitä.

Kuva

Onhan tuossa sitä tuuninkia joten sopinee tänne. Ei paha. Muitakin saman kuvaajan otoksia tuolta cardomainista löytyy. Ei paha.

Avatar
wetear
Viestit: 168
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 03:42
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja wetear »

Rolle kirjoitti:. Ei paha. Muitakin saman kuvaajan otoksia tuolta cardomainista löytyy. Ei paha.
Muuten hyvä, mutta tuo kottero etualalla peittää muuten kaunista näkymää. :-D

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Rolle kirjoitti:Kyllä joutuu vähän asiaan perehtymään
Totta totta... tarkoitin vain, että normaali tossunkuluttaja käy ostamassa hieman paremman kameran, asianmukaiset vermeet ja alkaa harjoittelemaan, niin pystyy ihan hyviin tuloksiin.
Rolle kirjoitti:aika hieno jo tuo sinun ottama kuva!
Kiitoksia, hieman tuli valo väärästä kulmasta, mutta piti tyytyä siihen mitä kaupungin suunnittelijat (lue: insinöörit :mrgreen: ) tarjoavat.

Edit: Valokin olisi voinut olla hieman "valkoisempaa".

Kamera Sony DSC-W1 jalustan kanssa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Vastaa Viestiin