Kitkat vai nastat?

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Kitkat vai nastat?

Äänestys päättyi 01 Joulu 2004, 15:46

Kitkat
30
36%
Nastat
53
64%
 
Ääniä yhteensä: 83

Copyfighter
Viestit: 849
Liittynyt: 27 Heinä 2004, 20:09
Car(s): Volvo S40 T5
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Kitkat vai nastat?

Viesti Kirjoittaja Copyfighter »

No niin, kummat on alla talvella? Itse Citcat-miehiä.
“The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter.”

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

samoin kitkat alla.. :)

Avatar
Savo
Viestit: 2044
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

Nastat on alla, mutta pyrin ajamaan aina urien sivussa, jos ei tarvitse ajaa liian lähelää toista autoa ja näkyvyys on hyvä.

Avatar
Hesem
Viestit: 521
Liittynyt: 15 Heinä 2003, 02:48
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Hesem »

Nastat mutta kunhan uudet joutuu ostamaan niin taitaa vaihtua kitkoiksi.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Kitkat :!:

Tosin tallissa vielä, kuten autokin tällä hetkellä. Alle voisi heittää parin - kolmen viikon kuluttua.

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Perjantaina tuli alle Green Diamond-"kitkat". ""-sen takia, että renkaisiin on suihkittu valmistusvaiheessa granulaatteja jääpitoa parantamaan, joten tuo on ennemmin nastattoman ja nastallisen välimuoto...

...eikä ollut pahan hintaiset. Suhteilla 185/65R15 kokoiset hintaan 230 euroa.
Ammattina autokauppa

Avatar
EVO
Viestit: 323
Liittynyt: 14 Syys 2003, 03:41

Viesti Kirjoittaja EVO »

Kitkoilla mennään...tosin ei vielä alla.

Avatar
motorhead
Viestit: 401
Liittynyt: 18 Touko 2004, 02:43
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja motorhead »

no nastat tietysti :)

ei ole kitkat vielä jostain syystä mua vakuuttaneet.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Nastarenkaat. Mutta ei tietenkään vielä alla.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Kitkat kyllä muuten houkuttelisi mutta vuoden jälkeen ovat aika säälittävässä kunnossa, vaikka pintaa onkin, verrattuna vuoden ajettuihin nastarenkaisiin.

Ja ennenkuin saadaan mahdoton tappelu aikaan niin jokainen ajaa niin paskoilla renkailla kuin haluaa, tämä on vain oma mielipide.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Nastat ja ne pyörivät jo alla. Ajattelin ottaa varman päälle, ettei tule tapettua ketään aamuliukkailla, edes vahingossa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

Nastat.
Kitkoista märällä asfaltilla huonoja kokemuksia. Pito on loppunut.

- Nokialaiset ja Blizakit.

Alfisti
Viestit: 417
Liittynyt: 09 Elo 2003, 07:20
Car(s): GT JTDm -04
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Alfisti »

Rolle kirjoitti:Kitkat kyllä muuten houkuttelisi mutta vuoden jälkeen ovat aika säälittävässä kunnossa, vaikka pintaa onkin, verrattuna vuoden ajettuihin nastarenkaisiin.

Ja ennenkuin saadaan mahdoton tappelu aikaan niin jokainen ajaa niin paskoilla renkailla kuin haluaa, tämä on vain oma mielipide.
Ei tapella, mutta yhdet Hakkapeliitta Q:t ajoin 164:lla slickseiksi talvikäytössä :wink: Tai oikeestaan takarenkaat oli slicksit ja edessä pari milliä pintaa. Paha sanoa oliko niissä vielä pitoa vai ei, kun ei ollut vertailukohtaa, mutta tiellä pysyin ainakin. Nastat ostin sen jälkeen vain halvemman hinnan takia. Nyt ajelen joko kesärenkailla tai nastallisilla, riippuu autosta.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Tammikuussa olisi tarkoitus aloittaa kortin ajaminen alffalla, joten uudet nastat tuli hankittua (vanhatkin olisi löytynyt, mutta halusin uudet ihan varmuudenvuoksi, jos ei muuta niin halpottavat ainakin opettelemista). Joten kohta Nokian Hakkapeliitta 4:set kokoa 195/65 15" ovat pihassa ja kukkaro köyhtyy 330 :cry:

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1013
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja :)
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

Kitkat tuli auton mukana. Eli niillä talvi aloitetaan, mutta liukauden yllättäessä vaihtuvat renkaat nastoihin. Emännän autoon laitan nastat, pysyy ehkä paremmin tiellä tolla takavetoisella :?

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Epezi kirjoitti: ja kukkaro köyhtyy 330 :cry:
Saitpas halvalla :shock:
Ammattina autokauppa

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Jooh, suhteilla sain suoraan renkailta, mutta kalliit ovat silti.... kaippa sitä pitäs onnessaan olla :roll:
Hintaa renkaskaupasta ostettuna en uskalla edes ajatella :shock:

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

AutonaAlfa kirjoitti:Kitkat tuli auton mukana. Eli niillä talvi aloitetaan, mutta liukauden yllättäessä vaihtuvat renkaat nastoihin.
Noi Saksankitkat lienee vähän kovemman nopeusluokan renkaita kuin Suomessa eli Suomeksi pitoa on mitä on talvella, eli nastat taitaa olla paikallaan vaikka voisitkin antaa vähän tasoitusta muille liikennevaloissa :mrgreen:

GU500:set pitäisi heittää alle vaikka eivät ole huimia kehuja ajettavuudesta saaneet. Koko kun on 195/55 niin ehkä ne ovat hieman tukevammat.. Tosin ei parilla sadalla varmaan parempia saa joten annetaan mahdollisuus.

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja m.sa »

tietenkin kitkat. kunnon rattipena pärjää vaikka slicksein.... :lol:
Abarth 500 Esseesse

Avatar
Niko Tuomola
Viestit: 561
Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
Car(s): 166 ts , 75 ts
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Niko Tuomola »

Meillä laitettiin viimesyksynä renkaat uusiksi. Omaan 75:een ja eukon farkku Mareaan . Molempiin Hakkapeliitta 4. Mulla meni kahdesta renkaasta nastoja poikki ja yllätys yllätys ei ollut molemmat takarenkaita :lol: .Eukolla kolmesta renkaasta sama homma. Takuuseen saatiin kyllä uudet tilalle, mutta vielä silti nuo yhteensä 3 alkuperäistä ajossa ja epäilys on niidenkin suhteen. Loput varmaan katkeilee heti, kun laitan taas alle. Hyvinhän nuo pitää, MUTTA aika paljon harmia ! Olisin laittanut kitkat jos olisin tiennyt etukäteen . Edelliset 10v olen kitkoilla ajanut ja kiinnosti kokeilla :(

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1013
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja :)
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

Rolle kirjoitti: Noi Saksankitkat lienee vähän kovemman nopeusluokan renkaita kuin Suomessa eli Suomeksi pitoa on mitä on talvella, eli nastat taitaa olla paikallaan vaikka voisitkin antaa vähän tasoitusta muille liikennevaloissa :mrgreen:
Juu, eihän noilla saa ajaa kuin 210 km/h :mrgreen:
Epäilykset ovat suuret noita kitkoja kohtaan, mutta yrittänytttä ei laiteta.
Lähtökiihdytys ei liene ongelma, mutta entäs se pysähtyminen? :?
Nastarenkaiden rahat on eteisen pöydällä jo odottamassa :wink:

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Rolle kirjoitti:GU500:set pitäisi heittää alle vaikka eivät ole huimia kehuja ajettavuudesta saaneet.
Pögön mukana tuli käytännössä uudet UG500:set, ja hyvinhän niillä ajelee, kunhan ei tarvitse sitä väistöä harjoitella asfaltilla, muualla mainittu sivumuljahdus oikein yllätti kun testasin pienellä mutkittelulla maantienopeudessa :shock: .
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Eipä nuo Saksan kitkat suomessa pidä. Tuulilasin testi kuvasi tätä aika hyvin jättämällä Dunlopit viimeiseksi. Jokaisella osa-alueella taisi jäädä viimeiseksi, kun ei meidän talveen ole suunniteltu.
Ammattina autokauppa

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1013
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja :)
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

Mistäs se niki ne omat renkaat hommasi? Mulle sellaset 205/50 15 kiitos!
Ja hintaa saa olla 100 egee kierros :)
Testeihin en luota pätkääkään, oma perse kyllä kertoo tarkemmin :wink:

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

AutonaAlfa kirjoitti:Mistäs se niki ne omat renkaat hommasi? Mulle sellaset 205/50 15 kiitos!
Ja hintaa saa olla 100 egee kierros :)
Testeihin en luota pätkääkään, oma perse kyllä kertoo tarkemmin :wink:
Siinä olet kyllä ihan oikeassa, rengastestit ovat yhtä tyhjän kanssa. Vertailkaapa huviksenne Tuulilasia ja TM:ää, olikos niissä yhtään samaa mielipidettä? Viime vuonna huvitti, kun lehtien arviot meni täysin ristiin.

Omani hommasin Autotehtaan Nesteeltä uudestakaupungista... Nyt pitäisi vaan suditella ennen pahempia kelejä, että tulee granulaatit esiin ja sehän mulle sopii :mrgreen:
Ammattina autokauppa

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Hakka nelosissa oli jotain vikaa nastoissa mutta lienee korjattu ja uudet saa takuuseen jos oli lähtenyt yli x määrä nastoja talven aikana. Kait ne siinä kanssa näkee että ovatko menneet poikki vai mitä.

Kyllä minä niihin testeihin vain luotan, tai sanotaanko TOP 4:stä kun valkkaa renkaat niin ei tarvitse jännittää. Tuulilasista ei ole kokemusta mutta TM:n rengastesteissä on niin monta lehteä jo mukana ja niin kauan tehty että eiköhän ne jotain tiedä. Omalla päällä kun lukee vielä artikkelin läpi niin eiköhän tule valituksi itselleen sopivat renkaat 8)

Alkupään ja loppupään sijoitukset saattavat heitellä testeissä mutta kyllä siinä erottuu jyvät akanoista.

AA: Laitetaanko kahdet setit UG500 195/55 koossa? Pitäisi saada jokunen prosentti pois noista..

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1013
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja :)
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

Pysyn sanomassani. :)
Halvimmat mitä rengasliikkeestä löytyy ja sit omalla perseellä tuntemuksia. Eihän noista tarvitse kärsiä kuin kolme talvea korkeintaan :silly: Talvella ajo muutenkin sellaista ryskyttämistä.

Rolle mikä on kimppatilauksen tiukkahinta? Saisko 205/50 :senä. Noi nykyiset kitkatkin näyttää naurettavilta. Liian kaposet 8)

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

AutonaAlfa kirjoitti:Rolle mikä on kimppatilauksen tiukkahinta? Saisko 205/50 :senä. Noi nykyiset kitkatkin näyttää naurettavilta. Liian kaposet 8)
GU500 ei saa kuin 195/55, ja taisi alennusta olla 50%, pitää kysyä jos onnaa useampi setti jne. 205 6" vanteella on ihan naurettavan näköinen, ja vielä naurettavammat jos sinne leveämmät laittaa. 195/55 mulla oli talvella ja oli vielä siedettävän näköiset. Sitä paitsi pysyy kyljet paremmassa kunnossa kun vedät rallia pitkin kyliä.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

niki kirjoitti:Nyt pitäisi vaan suditella ennen pahempia kelejä, että tulee granulaatit esiin ja sehän mulle sopii
Kiinnostava uutuus tuo. Kerrohan kokemuksia sitten kun niitä kertyy, sullakin on sen verran kokemuksia että osaat varmaan sanoa jotain. Olin lukevinani noista joskus lehdestä mutta ei voi enää muistaa mitä siinä sanottiin. Onkohan noi palaset verrattavissa nastoihin, eli onko jotain määräyksiä paljonko saa olla nastoja talvirenkaassa?

Ovatko ne siis ihan lamellikitkat missä on noita granulaatteja?

Jos ei olisi niin laiska ja kiireinen niin voisi jopa käydä lukemassa valmistajan sivuilta mutta luotetaan nyt enemmän käyttäjän subjektiiviseen (enemmän objektiiviseen) näkeymykseen.

b
Viestit: 24
Liittynyt: 29 Syys 2004, 22:41

Viesti Kirjoittaja b »

Yhden talven olen ajanut näillä ns. saksan kitkoilla ja täytyy sanoa, että parhaat talvirenkaat millä olen ajanut. Pitoa paremmin kuin hkpl 2:silla ja huomattavasti parempi ajettavuus kuin hkpl Q:lla. Merkkihän oli Continental.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Tänään heitin talviläskiä alle - ihanasti ropisevat. Gummit ovat Continental Winter Vikingit ja niistä ei kyllä ole mitään pahaa sanottavaa. Kohtuullisen äänettömät ja erittäin pitävät. Kolmas talvi on alkamassa ja kulutuspintaa & nastojakin on kiitettävästi jäljellä. Odotellaan lumisateita.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Rolle kirjoitti:
niki kirjoitti:Nyt pitäisi vaan suditella ennen pahempia kelejä, että tulee granulaatit esiin ja sehän mulle sopii
Onkohan noi palaset verrattavissa nastoihin, eli onko jotain määräyksiä paljonko saa olla nastoja talvirenkaassa?

Ovatko ne siis ihan lamellikitkat missä on noita granulaatteja?

Jos ei olisi niin laiska ja kiireinen niin voisi jopa käydä lukemassa valmistajan sivuilta mutta luotetaan nyt enemmän käyttäjän subjektiiviseen (enemmän objektiiviseen) näkeymykseen.
Nastojahan saa olla runsaat 100 kappaletta rengasta kohden ja nekin vain reunoilla. Green Diamondit ovat virallisesti kitkarenkaat, joten granulaattien määrää ei ole rajoitettu ja niitä löytyy koko renkaan matkalta, koko kulutuspinnan syvyydeltä 270 grammaa...

Muuten tuntuu olevan hyvät renkaat, mutta varsinkin kovissa nopeuksissa ohjauksen keskialue on varsin tunnoton, välillä tuntuu kuin auto "leijuisi" tien päällä ja nopeissa väistöissä perä elää hieman omaa elämää. Käytös on muuten ok, mutta kovin nopeissa liikkeissä rengas toimii auttamattomasti myöhässä. Kaikki tämä johtuu tietty siitä, että kumi on erittäin pehmeää, eikä kuvioihin ole tehty mitään vahvistus"siltoja" Michelinin tapaan ohjaustuntoa ja vakavuutta parantamaan... Muuten ovat normaaliajossa aika mukavat ja helpot, todella hiljaiset. Märkäpito asvaltilla tuntuu olevan mainio, samoin pito kuivalla asvaltilla. Erityisesti kunnon pääkallokelit kiinnostavat, että pääsee testaamaan granulaattien pitoa. Kyllä ne ainakin äänestä päätellen maata raapivat suditellessa...
Ammattina autokauppa

Avatar
Head
Viestit: 41
Liittynyt: 01 Huhti 2004, 02:31
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja Head »

Kitkat on hyvää karkkinakin...
Aaaaallllrightythen!

Avatar
Anthon
Viestit: 537
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Anthon »

Q-Kitkat

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Ajattelin laittaa tänne, kun en viittinyt uutta topiccia perustaa.

Continental tulilinjalla
Rengasvalmistajaa syytetään talvirengastestien manipuloinnista

Aftonbladetin toimittaja Robert Collin kertoi Aftonbladetin nettipalvelussa 25.12. julkaistussa jutussa Continentalin toimintatavoista. Continentalin rengastestiosastolla oltiin tavallistakin luovempia. Eri lehdille annetut testirenkaat erosivat toisistaan, koska renkaat oli räätälöity lehdittäin. Aftonbladet toteaa, että testivoiton arvo on miljoonia kruunuja, suurissa maissa kuten Saksassa ja Ranskassa jopa satoja miljoonia kruunuja.
Kuinka rengastehdas pystyi vaikuttamaan tuloksiin?

Jotta talvirengastesteistä olisi hyötyä ostajille, renkaat on testattava ennen myyntikauden alkamista. Se tarkoittaa, että syksyllä myyntiin tulevat renkaat ovat lehdistön testeissä jo edellisen kevättalven aikana. Tulevan kauden uusia renkaita ei vielä silloin ole myytävänä rengasliikkeissä. Lehdistö joutuu näin ollen luottamaan rengasvalmistajien rehellisyyteen.

Testattujen renkaiden oletetaan olevan aivan samanlaisia kuin ne, joita myydään seuraavana syksynä kuluttajille. Jos valmistaja toimittaa räätälöityjä renkaita testiin vaikuttaakseen lehtien saamiin testituloksiin, luottamussuhde rikotaan. Testi ei vastaa olettamusta testirenkaiden ja myytävien renkaiden samanlaisuudesta. Testituloksella ei voi myöskään perustella myytävän renkaan ominaisuuksia.

Aftonbladetin talvirengastestin voittajarengas oli Continental Viking Contact 3. Viking voitti myös Auto Motor und sport –lehden norjalaisen version testin, jossa erityishuomiota kiinnitettiin renkaan ominaisuuksiin kuivalla lumettomalla tiellä. Norjalaiset saivat testiin renkaat, joiden sivut olivat hyvin jäykät. Aftonbladet puolestaan sai renkaat, jotka oli valmistettu hyvin pehmeästä kumista. Sen ansiosta renkaan ote jäisestä pinnasta oli parempi. Juuri tätä ominaisuutta Aftonbladet painotti testissään eniten. Mutta myös Aftonbladetin saamien testirenkaiden sivuja oli vahvistettu. Näin valmistaja tavoitteli sivuttaispidon parantamista kuivalla lumettomalla tienpinnalla.

Aftonbladet on käynyt ostamassa ja testannut voittajarenkaat, sellaisena kuin niitä myydään tavallisille kuluttajille rengasliikkeissä. Osoittautui, että testissä aiemmin olleiden ja nyt ostettujen renkaiden välillä on suuria eroja. Kuluttajille myytävät renkaat pitävät jäisellä tienpinnalla huonommin, ja niiden sivuttaispito kuivalla asfaltilla on huonompi. Syynä on se, että Aftonbladetin valmistajalta testiin saamat renkaat olivat paksummat ja jäykemmät kuin kuluttajille myytävät renkaat.


Tuulilasin verkkosivuilta

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Kitkat oli 33 joista pidän enemmän... 156 mukana tuli täysin uudet nastarenkaat, joten niillä porskutetaan pari vuotta :roll:

Vastaa Viestiin