Huonolla autolla ei hyvä kuskikaan voi kuin korkeintaan voittaa jonkun osakilpailun.
Selväähän on että Red Bull on vain onnistunut rakentamaan vuodesta toiseen voittaja auton.Aerodynamiikkahan nykyään on kaike a ja o, kun moottoripuolella ei voi ihmeitä tehdä.
Mielestäni moottorien kierrosluvun rajoitus sääntö on älytön.Silloin ennen nähtiin kenen koneet oikeasti kesti ja kenen ei. (Ferrarin kesti, Mersun ei) Tuo sääntö ja testirajoituksethan selvästi tiputtivat Ferrarin valtaistuimelta.
Nyt kun moottorit on tasapäistetty ainoa keino on aerodynamiikan kikkailut.Ja Ferrarillahan taitaa edelleenkin olla ongelmia oman tuulitunnelinsa kanssa, ja käyttävät Toyotan vanhaa.(mikä sekin tuntuu aika uskomattomalta tällä tasolla)
Turhaan ei Adrian Newey:tä ole kautta aikain kehuttu suunnittelijana.Mietitäänpä nyt vaikkapa kuinka monta mestaruutta on eri merkkisillä autoilla/ teameilla voitettu..
Onhan kai häntä Ferrarillekin koitettu houkutella, ja miksi ei. Miehen meriitit on kyllä sellainen käyntikortti että vertaistaan saa hakea.
Nykyisin katson kuljettajan merkityksen auton kehittäjänä olevan aika pieni.(kiitos testirajoitusten) Enemmänkin juuri näiden inssien harteilla.
Ennenhän Schumikin lähes asui Fioranon radalla ym. Italian ringeillä...ja menestystä myös tuli...

Ja mitä tulee Alonson ajotaitoihin,niin mielestäni suoritukset ei- voittaja autolla ovat olleet kyllä vähintäänkin kiitettävää tasoa.
Virheetöntä työskentelyä radalla, vaikka yritys onkin tapissa.Viimevuonnahan ratkaisevat pisteet valuin hukkaan lähinnä muiden tötöillessä päälle.
Riski siihen kasvaa tottakai, jos lähtee muualta kuin paalulta.
