Liikenteestä

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja jkk »

^^näin on, antavat tietä niille jotka haluaa ympyrään.

Tänään pohjoistapiolas edessäni oli auto valoissa ja autossa oli kaks n.18-20 v muijaa ja ilmeisesti heidän kaverinsa käveli kadulla vieressä. no mitä tekevät autossa olevat muijat, ikkuna auki ja jäävät saataana rupattelemaan liikennevaloissa. valot vaihtu vihreeks, torvet soi ei helvetti...

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Tänään meinasi 45:n varrella "Ristikiven" liikenneympyrässä Tuusulassa tulla rekka eteen. Puoliperävaunullinen auto ja paahtoi tuhatta ja sataa ympyrään, jos en olisi ollut kunnolla hereillä olisin ajanut suoraan vaunun alle...

Avatar
azorblade
Viestit: 443
Liittynyt: 15 Elo 2009, 23:39
Car(s): 156 V6 -00

ex:
75 ts, 156 v6 ja jts, 159 2.4 sw
Paikkakunta: Kontiolahti

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja azorblade »

DaViega kirjoitti:Kovimmat suhaajat käyttävät vilkkua vasemmalle ja onnistuvat pysähtymään liikenne ympyrään :lol:
kyl ne kovimmat ajaa väärään suuntaan, ja vilkku vähän joka suuntaan :D , eikä tässä nyt meinata teinejä jotka illalla ajaa rinkiä vaan,
pari kertaa itänaapurin kilvissä oleva auto tullut keskellä päivää vastaan väärään suuntaan, kun joensuusta lähdettäessä kajaanin tiellä oli vielä väliaikainen iso ympyrä.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Taas tuossa hetki sitten töistä lähtiessä joku oikaisi ympyrässä kääntymällä vasemmalle :roll:

On se niin vaikeeta.

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Noniin,nyt oli jännät paikat liikenteessä..


Ajelin kaikessa rauhassa vakkari päällä 80 alueella tasaista vauhtia.... Nissan Terrano suhahti jostain kaukaisuudesta perseen taakse roikkumaan... Roikkuu siinä varmaan jonkun 3 kilometriä, kunnes tulee piiiiitkä suora.

Heti suoran alussa nopeus muuttuu 80 -> 100km/h

Painan reippaasti kaasua 100km/h nopeuteen kyltin kohdilla, kunnes tajuan, että se hemmetin terraario on lähtenyt ohitus yritykseen hetkeä aijemmin tässä maagisessa nopeudennosto kohdassa. No arvatakkin saattaa että tämä minun italiankottero kiihtyy 80 -> 100 ihan pikkusen nopeemmin kuin se viereisen kaistan pesuallas... tämä tietysti johtaa tilanteeseen, ettämelkein rinnalla ohittamassa oleva auto jäi melkein auton mitan taakse.

Siinä sitten kun tuo liikkuva akvaario oli saanut tarpeeksi vauhtia että pääsi edelle, tuli kuskin paikalta sellattis kansainväliset käsimerkit että.

Olenko syyllistynyt liikenneturvallisuuden vaarantamiseen?
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja jkk »

^terrano kuskin on syyllistynyt kun osti liikenteeseen liian hitaan paskaläjän. samaa voi sanoa mopoista ja mopoautoista ja kaikista muista kotteroista joilla menee 2 viikkoa tavotenopeuteen kiihtymiseen.

e: ja myös kaikki ne pyöräiljät jotka kärsii viherpuna-sokeudesta ja aivojen vajaatoiminnasta liikenteessä. tänään kaks lippalakkia ei uskonut liikennevaloja vaan meinasivat jäädä scudeton jyräämäks perkele.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Pasi kirjoitti:Olenko syyllistynyt liikenneturvallisuuden vaarantamiseen?
Joo, voit toimittaa korttisi lähimmälle poliisilaitokselle.

Väki tuntuu suhtautuvan rajoitusten vaihtumiskohtiin ja ylipäätään niihin lappuihin rustattuihin numeroihin lähinnä suuntaa-antavina joten aika usein tulee kyllä tuollaisia samantyyppisiä tilanteita kohdalle. Oma työmatka on kuitenkin melkein kokonaan nelikaistaista tietä joten hommasta tuskin koituu sen suurempaa riskiä. Silti ohituksen suorittaja tai yrittäjä kokee välillä jonkinlaisena haasteena tai kiusantekona kun rajoituksen vaihtuessa polkaisen tölkkiin vähän lisää menoa.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
S_A
Viestit: 1829
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

Pasi kirjoitti:Noniin,nyt oli jännät paikat liikenteessä..


Ajelin kaikessa rauhassa vakkari päällä 80 alueella tasaista vauhtia.... Nissan Terrano suhahti jostain kaukaisuudesta perseen taakse roikkumaan... Roikkuu siinä varmaan jonkun 3 kilometriä, kunnes tulee piiiiitkä suora.

Heti suoran alussa nopeus muuttuu 80 -> 100km/h

Painan reippaasti kaasua 100km/h nopeuteen kyltin kohdilla, kunnes tajuan, että se hemmetin terraario on lähtenyt ohitus yritykseen hetkeä aijemmin tässä maagisessa nopeudennosto kohdassa. No arvatakkin saattaa että tämä minun italiankottero kiihtyy 80 -> 100 ihan pikkusen nopeemmin kuin se viereisen kaistan pesuallas... tämä tietysti johtaa tilanteeseen, ettämelkein rinnalla ohittamassa oleva auto jäi melkein auton mitan taakse.

Siinä sitten kun tuo liikkuva akvaario oli saanut tarpeeksi vauhtia että pääsi edelle, tuli kuskin paikalta sellattis kansainväliset käsimerkit että.

Olenko syyllistynyt liikenneturvallisuuden vaarantamiseen?
ET. Minkäs näille kpäille mahtaa? Mitään ei päässä liiku, vaikka täysjärkinenkin ymmärtää, että rajotus vaihtuu niin nopeus muuttuu, täysin saapashan tossa kohtaa ohi lähtee etenkin tollasella romulla.

Taas se nähtiin, että se on aina jonkun toisen syy, tapahtu mitä tahansa. :-D
Eli siis tarkotan sitä, että kun kiihdytit sataseen; Nissanin kuljettajalle tuli kiire; se oli sun syy että se rajotusvaihtu ja sinä kiihdytit. NIssanin kuljettaja tuskin edes tajuaa, että koko pska oli kokonaan omaa syytä.
TOSIN; uskoisin jokaisen tollasia typeriä ohituksia tekevän tietävän, että ihan itse siinä saa itseään syyttää. Mutta niin sitä omaa tyhmyyttä on kiva jakaa muiden syyksi.....

Itselle muuten käynyt 132 tiellä sama homma Vihtijärven ylämäessä. Akka lähti ohittamaan ylämäkeen rajotuksen vaihtuessa 60:stä 80.... Ei muuten päässyt ohi.... Mutta meni sitten seuraavassa alamäessä sitäkin kovempaa katsoen vieressä meikäläistä... :lol:
Mun syy että ensimmäinen ohitus kusi?? KYLLÄ.

LIikenne on.
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Tossa kun loviisasta ajelee porvooseen, niin uuden motarin työt ovat pitäneet vanhan moottoritien alun shikaanina.... nopeus 60km/h josta se nousee 200m motarin alkamisen jälkeen samantien 120km/h....

siinä tulee aika usein ajeltua 60 aivan loppuun asti ja polkastua 120 lasiin heti kyltillä.... siinä on lähes poikkeuksetta aina joku ohittamassa ja aika poikkeuksetta, joutuu jäämään taaksen :)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

UupunutRomeo
Viestit: 835
Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
Car(s): ...Alfa etsinnässä.

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja UupunutRomeo »

On ilmaista antaa kiireisempien mennä. Annoin tänään kaksi kertaa samalle autolle tietä 100km matkalla :-D .

Avatar
S_A
Viestit: 1829
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

On joo, jos vaan sattuu huomaamaan, että toinen lähtee takaa järjettömässä paikassa ohittamaan, ylämäkeen; rajotuksen vaihtuessa 60stä 80piin. Ei se mun syy ollut, että se akka ei sitä tajunnut, että ehkä minäkin kiihdytän siihen rajotukseen mikä alkaa hetken päästä.....
Mutta pääsihän se ohi sitten seuraavalla suoralla ja katosi horisonttiin.
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
pitkämies
Viestit: 2457
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

Tampereen hieman....hmmm....omalaatuiseen liikenne"kulttuuriin" tottuneena on aina vaihteeksi mukava pyörähtää harrastamassa kehäkiitoa ja sukkulointia tsadin ytimessä. On jotensakin hämmästyttävä tunne kun irroitat käyttöön jokaisen irtisaatavan hevosvoiman Saksalaisen kuormankuljettimen pannuhuoneesta, ja otsasuoni pullottaen toteat; Ei p..kele tää vessa ei väännä tarpeeks ja mä en ehdi tuon bemarin eteen ja ramppikin loppuu ihan just!....kunnes tajuat että se bemari ja se taximersu sen takana siirtyvät vasemmalle kaistalle ja viereesi avautuu kuin taikaiskusta auton mentävä ura.....Tältäkö Mooseksesta tuntui kun yhdellä sauvanheilautuksella vesi väistyi?!? :lol: Vaimitensenytmeni.....
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

pitkämies kirjoitti:On jotensakin hämmästyttävä tunne kun irroitat käyttöön jokaisen irtisaatavan hevosvoiman Saksalaisen kuormankuljettimen pannuhuoneesta, ja otsasuoni pullottaen toteat; Ei p..kele tää vessa ei väännä tarpeeks ja mä en ehdi tuon bemarin eteen ja ramppikin loppuu ihan just!....kunnes tajuat että se bemari ja se taximersu sen takana siirtyvät vasemmalle kaistalle ja viereesi avautuu kuin taikaiskusta auton mentävä ura.....Tältäkö Mooseksesta tuntui kun yhdellä sauvanheilautuksella vesi väistyi?!? :lol: Vaimitensenytmeni.....
Olin just pyyhkiny näytön! :bad-words: :lol:

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

Vilkaisin tapojeni vastaisesti illansuussa sisällä olevaan peiliin, kun bussi oli lähdössä pysäkiltä Lehtisaaresta Espoon puolelle tultuani. Seurauksena oli, että tapojeni vastaisesti jätin antamatta linja-autolle tilaa viidenkympin rajoituksella ja minulla on edelleen auto, jossa on ehjä perä. Se takanani suhannut kuljettaja ajoi aivan turhan lähellä ja kevyen jarrutukseni aikana hänen autonsa alkoi näyttää suunnattoman suurelta.

Sääntöjen mukaan mun olisi tullut antaa bussille esteetön kulku, mutta liikennetilanteen vuoksi toimin toisin, mikä oli kai ainoa järkevä ratkaisu. Terveisiä vaan sille perässäroikkujalle, että noin kilometrin päässä tuosta kohdasta on mutka, jonka saa ajaa noin lähellä autoni takaluukkua, jos auton ominaisuudet ja kuljettajan taidot riittävät roikkumiseen. Harmi vain, että kyseinen saksalaisvalmisteinen auto kääntyi Otaniemeen eikä tullut tuohon mutkaan perässäni.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

pitkämies kirjoitti:Tältäkö Mooseksesta tuntui kun yhdellä sauvanheilautuksella vesi väistyi?!?
Tuo homma toimii Tsadin liepeillä yllättävänkin hyvin. Useimmiten henkilöautonkin kanssa saa tilaa silloin kun pitäisi rampista saada ängettyä ruuhkautuneelle pääväylälle, ja tilan antamisesta saa vielä usein kiitokseksi morjenstuksen. Ainahan tietysti silloin tällöin osuu sekaan joku joka on ostanut paikan just siltä kohtaa jonoa, mutta eipä se maailma muutenkaan vielä ihan virheetön ole.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

WWWVespa kirjoitti:Vilkaisin tapojeni vastaisesti illansuussa sisällä olevaan peiliin, kun bussi oli lähdössä pysäkiltä Lehtisaaresta Espoon puolelle tultuani. Seurauksena oli, että tapojeni vastaisesti jätin antamatta linja-autolle tilaa viidenkympin rajoituksella ja minulla on edelleen auto, jossa on ehjä perä. Se takanani suhannut kuljettaja ajoi aivan turhan lähellä ja kevyen jarrutukseni aikana hänen autonsa alkoi näyttää suunnattoman suurelta.

Sääntöjen mukaan mun olisi tullut antaa bussille esteetön kulku, mutta liikennetilanteen vuoksi toimin toisin, mikä oli kai ainoa järkevä ratkaisu. Terveisiä vaan sille perässäroikkujalle, että noin kilometrin päässä tuosta kohdasta on mutka, jonka saa ajaa noin lähellä autoni takaluukkua, jos auton ominaisuudet ja kuljettajan taidot riittävät roikkumiseen. Harmi vain, että kyseinen saksalaisvalmisteinen auto kääntyi Otaniemeen eikä tullut tuohon mutkaan perässäni.
Et kai vaan tarkoita Otaniemestä kohti Lauttasaarta 51:lle (?) kääntyvää ramppia, jossa on mukava Alfa-mutka? :) On muuten maan mainio paikka jättää peräroikkujat jälkeen... Eikä tarvitse edes ajaa ylinopeutta.

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

^Juu, sitä tarkoitin. Enkös mä kerran kutsunut sitä sisäpeilin tyhjennysmutkaksi?
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Taisit kutsua. Sitähän se kieltämättä on - vain hullu huonolla autolla tai normaali ihminen hyvällä alustalla varustetulla autolla siihen voi huoletta mennä suurinta sallittua - ainakin kesällä ja kuivalla :lol:

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja jkk »

^pakettiautolla yli 50 kmh on siinä mutkassa kamikaze-meininkiä :mrgreen:

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

Täytyy tunnustaa, että tiputin siinä viikko sitten yhden katumaasturillaan perässäroikkuneen satojen metrien päähän. Pakko sen kuskin oli tulla ennen Katajaharjun liittymää rinnalle katsomaan, millainen tallaaja sitä Alfaa vain seitsemääkymppiä Keilarannan kohdalla suoraa tietä tai yhdeksääkymppiä Länärillä ajaa. Kaiken kruunasi, että se seisoi hetken päästä Lemissaarentiellä punaisissa, kun ajelin Lauttasaarentietä vihreillä.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.

Avatar
S_A
Viestit: 1829
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

WWWVespa kirjoitti:Täytyy tunnustaa, että tiputin siinä viikko sitten yhden katumaasturillaan perässäroikkuneen satojen metrien päähän. Pakko sen kuskin oli tulla ennen Katajaharjun liittymää rinnalle katsomaan, millainen tallaaja sitä Alfaa vain seitsemääkymppiä Keilarannan kohdalla suoraa tietä tai yhdeksääkymppiä Länärillä ajaa. Kaiken kruunasi, että se seisoi hetken päästä Lemissaarentiellä punaisissa, kun ajelin Lauttasaarentietä vihreillä.
Ei saa kiusata tai saada mielihyvää tollasista tempuista.. :drinking: :-D
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

paksupekka
Viestit: 28
Liittynyt: 03 Syys 2013, 11:03
Car(s): Ex Alfa Romeo Mito QV
Porsche 944
Bmw 318D Touring xDrive

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja paksupekka »

Aquatica kirjoitti:
WWWVespa kirjoitti:Vilkaisin tapojeni vastaisesti illansuussa sisällä olevaan peiliin, kun bussi oli lähdössä pysäkiltä Lehtisaaresta Espoon puolelle tultuani. Seurauksena oli, että tapojeni vastaisesti jätin antamatta linja-autolle tilaa viidenkympin rajoituksella ja minulla on edelleen auto, jossa on ehjä perä. Se takanani suhannut kuljettaja ajoi aivan turhan lähellä ja kevyen jarrutukseni aikana hänen autonsa alkoi näyttää suunnattoman suurelta.

Sääntöjen mukaan mun olisi tullut antaa bussille esteetön kulku, mutta liikennetilanteen vuoksi toimin toisin, mikä oli kai ainoa järkevä ratkaisu. Terveisiä vaan sille perässäroikkujalle, että noin kilometrin päässä tuosta kohdasta on mutka, jonka saa ajaa noin lähellä autoni takaluukkua, jos auton ominaisuudet ja kuljettajan taidot riittävät roikkumiseen. Harmi vain, että kyseinen saksalaisvalmisteinen auto kääntyi Otaniemeen eikä tullut tuohon mutkaan perässäni.
Et kai vaan tarkoita Otaniemestä kohti Lauttasaarta 51:lle (?) kääntyvää ramppia, jossa on mukava Alfa-mutka? :) On muuten maan mainio paikka jättää peräroikkujat jälkeen... Eikä tarvitse edes ajaa ylinopeutta.
Mulla on siinä tullut kerran pappa vastaan vasenta kaistaa :crazyeyes:
Siinä on vielä mukavasti se umpinainen betonikaide, joten näkyvyys eteen on aika rajattu. Onneksi ehdin väistää oikealle kun tapojeni mukaan en siinä juuri himmaillut. Vaikka olikin vähän iäkkäämpi herra, niin täytyy kyllä ihmetellä miten oli taivutellut autonsa länsiväylältä siihen...

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

S_A, kyllä se takaluukussa roikkuminen kiusaa ja taitaa olla vielä pahemmanlaatuista kuin oma sisäänpäinhymyilyni.
Juu-juu, tämäkin kommenttini on subjektiivinen, kun en erityisemmin pidä tuollaisesta tavasta ajaa.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja jkk »

^ ja S_A :( itse en ainakaan pidä siitä ajatuksesta että tiukan paikan tullen joku hanurissa roikkuja tulis takakontinsta niskaan!

Avatar
S_A
Viestit: 1829
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

WWWVespa kirjoitti:S_A, kyllä se takaluukussa roikkuminen kiusaa ja taitaa olla vielä pahemmanlaatuista kuin oma sisäänpäinhymyilyni.
Juu-juu, tämäkin kommenttini on subjektiivinen, kun en erityisemmin pidä tuollaisesta tavasta ajaa.
Joo siis joo ei se kontissa roikkuminen ole kivaa edellä ajavalle. Samaa mieltä olen tottakai.

Osahan haluaa provosoida vaan kun ajaa sentin päässä takapuskurista. Osa taas taitaa ajaa tajuamattakaan sitä ollenkaan.
Se on jännä huomata aina kun itse huomaa ajavansa liian lähellä, että miten paljon enemmän aikaa havannointeihin, ja reagointeihin tulee kun jättää sitä väliä kunnolla. Koko ajaminen muuttuu rennoksi ja aikaa on ennakoida todella pitkälle asioita.
Tottakai siihen aina sitten joku änkee väliin, mutta sitä se on se liikenne.
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
S_A
Viestit: 1829
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

jkk kirjoitti:^ ja S_A :( itse en ainakaan pidä siitä ajatuksesta että tiukan paikan tullen joku hanurissa roikkuja tulis takakontinsta niskaan!
Joo en mäkään. Siksi siinä pitääkin malttaa ja tempasta käsijarrusta...eiku siis jättää väliä edellä ajavaan niin paljon, että JOS edessä jotain tapahtuu niin takana oleva ei osu sitten turhaan.
Mutta tätä tää on. Maltti on valttia joo.
Joskus kyllä itse kullakin tuola kiehahtaa sen verran, kun kokee ihan selkeää vtuilua ja sun muuta, ihmisiähän me vaan.
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

UupunutRomeo
Viestit: 835
Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
Car(s): ...Alfa etsinnässä.

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja UupunutRomeo »

paksupekka kirjoitti:Et kai vaan tarkoita Otaniemestä kohti Lauttasaarta 51:lle (?) kääntyvää ramppia.....

Mulla on siinä tullut kerran pappa vastaan vasenta kaistaa :crazyeyes:
Siinä on vielä mukavasti se umpinainen betonikaide, joten näkyvyys eteen on aika rajattu. Onneksi ehdin väistää oikealle kun tapojeni mukaan en siinä juuri himmaillut. Vaikka olikin vähän iäkkäämpi herra, niin täytyy kyllä ihmetellä miten oli taivutellut autonsa länsiväylältä siihen...
Näitä on sattunut vuosien saatossa useita samassa kohdassa. Syy: ovat ajaneet kivenlahden suunnasta vahingossa bussikaistaa ohi rampin, kiepsauttavat bussipysäkin jälkeen oikealle tulosuuntaan sitten luullen molempien (otaniemeen ja helsinkiin kaartuvat) ramppien olevan samaa sille helsinkiin johtavalle huomaten mutkassa jotain olevan pielessä kun vastaan tulee autoja.

Havainnolistetuna kuinka tämä tapahtuu....mustalla viivalla oikea ajoreitti, punaisella viivalla "pappojen" uups reitti.
Kuva

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

Jos sinne väärälle kaistalle päätyy, kannattaa ottaa iisisti ja tehdä uukkari Hanasaaren tai Katajaharjun liittymässä. Jälkimmäisessä tarvitsee muutaman viikon ajan moinen tehdä soveltaen, kun siltaremontin vuoksi vasemmalle kääntyminen on kielletty (tänä aikana tarvitsee käydä Isokaarella).
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Itse ihmettelen kovasti sitä että kun itse pyyhin madalletulla Gtv:llä hidastetöyssyistä 30km/h ja normaalikopperolla 45km/h ilman mitään ongelmaa. Niin miten helkutissa tuntuu jokainen kippo mun edellä olkoon minkälainen tahansa menevän hidasteen yli 5km/h.. Itsellä on tapana tässä tilanteessa liimaantua aivan konttiin kiinni.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

En tiiä muista, mutta ei tolla viisysillä voi täkäläisistä pompuista juuri 5 km/h kovempaa ajaa.

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Spider pitää viedä töyssyjen yli melkeinpä taluttamalla.
VMP

Avatar
Albertolli
Viestit: 4181
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Vauhti hidastetöyssyihin täytyy sovitella omaan haluun ryhtyä iskariremonttiin.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

UupunutRomeo
Viestit: 835
Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
Car(s): ...Alfa etsinnässä.

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja UupunutRomeo »

Espoossa 45kmh on kyllä monessa hidastetöyssyssä "suoritus". Pidän jopa 10kmh nopeutta rohkeana tekona normipulkalla. Mitolla ei uskalla 5kmh lujempaa ainakaan, etupuskuri jää kyllä 90% hidastetöyssyistä sille paikalleen jos ei hampaat irtoa ikenistä.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja jkk »

riippuu ihan hidasteista, jotkut on niin matalii et voi ajaa ihan ok mut jotkut taas teräviä ja korkeita. huvittavaa kuitenkin että nuo iso kaupunkimaasturit vetävät ihan neitinä noista...

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Hidastetöyssyt on olemassa, jotta niiden jälkeen voisi kiihdyttää takaisin tavoitenopeuteen nopeasti, tehokkaasti ja taloudellisesti. Tämä ei onnistu, ellei niihin hidasta.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
S_A
Viestit: 1829
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

Meinasin pari vuotta sitten ajaa yhden ML- Mersun perseestä sisään sellasen betoni-hidastustöyssyn kohdalla Pähkinärinteessä. Tämä kun pysähty siihen ja meni matelemalla yli. Ei siihen tartte henkilöautollakaan jarrutella kovin kamalasti, 20kmh riittää mutta toi veti vauhdin nollille. Ajattelin, että on siinäkin maastoauton kuljettaja, maavaraa on tolkuttomasti ja ei voi töyssystä yli ajaa.
KUNNES se sitten käänty, niin näin millaset pyörät sielä oli; arviolta 22 tuumaa, 265/30 tai jotain tonne päin rengaskoko.......
Pitää olla kyllä vähän outo mielikuvitus, että ostaa maasturin ja laittaa siihen tollaset pyörät.....
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Jos mersumies tahtoo maasturin maasturiksi, hän ostaa G:n.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Albertolli kirjoitti:Vauhti hidastetöyssyihin täytyy sovitella omaan haluun ryhtyä iskariremonttiin.
Ainoastaan kovilla pakkasilla on jotain merkitystä iskareiden kulumiseen hidasteeseen ajaessa reippaammin. Jos rahaa haluaa säästää niin parempi vetää hidasteisiin niin lujaa kun järkevästi pystyy niin ei tarvi polttaa bensaa kiihdytykseen ;)
Jos et usko niin mieti vaikka hiekkateitä ja pieniä teitä talven suojakeleillä.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

Töyssyjä on vaan niin monenlaisia, että yhtä ainoaa oikeaa ajotapaa niiden yli ei taida olla. Vantaalla on osassa sisällä kanttikivet, joten niissä riittää korkeutta ja nekin ovat keskenään hyvin erilaisia, minkä voi todeta vaikka Viestitiellä.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

gYdEbUh kirjoitti:
Albertolli kirjoitti:Vauhti hidastetöyssyihin täytyy sovitella omaan haluun ryhtyä iskariremonttiin.
Ainoastaan kovilla pakkasilla on jotain merkitystä iskareiden kulumiseen hidasteeseen ajaessa reippaammin. Jos rahaa haluaa säästää niin parempi vetää hidasteisiin niin lujaa kun järkevästi pystyy niin ei tarvi polttaa bensaa kiihdytykseen ;)
Jos et usko niin mieti vaikka hiekkateitä ja pieniä teitä talven suojakeleillä.
Hidastetöyssyt on hidastetöyssyjä ihan tarkoituksella. Ei niihin kuulu ajaa suurinta sallittua. Eihän ne muuten mitään hidasteita ole...?
Ja jokainen iskarin vastaanottama isku kuluttaa sitä. Jokainen kunnon isku kuluttaa sitä enemmän. Ja se on vain fysiikan lakeihin perustuva fakta, kun neste kulkee rei'ästä läpi, se syö reikää isommaksi väsyttäen iskaria, metallikin pehmenee ajan myötä. Se, onko tuolla mitään merkitystä käytännössä on toki ihan oma asiansa, mutta eipä se nyt ripustukselle hyvää tee joutua joustamaan puolentoistatonnia painavan lullan alla yli suunnitellun. Toki sen pitää se kestää, mutta ei joka päiväistä ajoa ja joka kerta. Itse esim. pyrin välttämään täysin tarpeetonta iskarinpohjausta ja ylipäänsä nopeita, kovia iskuja alustaan - vaikka se taittuisikin. Mitä rankemmin sitä käsittelee, sen nopeammin se väsyy ja kuluu ja sen useammin joutuu palikoita vaihtamaan (ja turha selittää vetristymisestä, kun mm. 156 on hyvä esimerkki siitä, kuinka alusta joustaa reilusti yli "normaalin" käyttöalueensa ääritilanteissa, kyllähän se katajakin kivasti taipuu mutta rajansa silläkin on).

Ja sitten edelleenkin se, että se hidastetöyssy on aika usein ihan tarkoituksella siinä. Korotettu suojatie? Pitkä suora, johon laiteltu töyssyjä kiihdytyskisoja hillitsemään? Koulualue? Lapsia? Näkövammaisia? Vaihtoehtojahan on paljon.

Avatar
GreenThing
Viestit: 811
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 20:50
Car(s): Tipotii '17, Lancia Y10 Tie '89, Fiatx10
Paikkakunta: Kärkölä

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja GreenThing »

Ei niin kiire voi olla kellään, ettei hidastetöyssyihin ole aikaa hidastaa...
Pientä vahingoniloa tunsin tuossa vähän aikaa takaperin, kun huomasin koulun edessä sijaitsevalta hidastetöyssyltä alkavan öljyläntin. 40km rajoitusalueella sijaitseva hidastetöyssy oli merkitty huomioviivoin tiessä, liikennemerkein ja heijastintolpin, niin ei ainakaan voi väittää että tuli yllättäen...

paksupekka
Viestit: 28
Liittynyt: 03 Syys 2013, 11:03
Car(s): Ex Alfa Romeo Mito QV
Porsche 944
Bmw 318D Touring xDrive

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja paksupekka »

Aquatica kirjoitti:
gYdEbUh kirjoitti:
Albertolli kirjoitti:Vauhti hidastetöyssyihin täytyy sovitella omaan haluun ryhtyä iskariremonttiin.
Ainoastaan kovilla pakkasilla on jotain merkitystä iskareiden kulumiseen hidasteeseen ajaessa reippaammin. Jos rahaa haluaa säästää niin parempi vetää hidasteisiin niin lujaa kun järkevästi pystyy niin ei tarvi polttaa bensaa kiihdytykseen ;)
Jos et usko niin mieti vaikka hiekkateitä ja pieniä teitä talven suojakeleillä.
Hidastetöyssyt on hidastetöyssyjä ihan tarkoituksella. Ei niihin kuulu ajaa suurinta sallittua. Eihän ne muuten mitään hidasteita ole...?...
Olen kanssasi sinänsä täsmälleen samaa mieltä ajonopeuksista paikoissa joissa näitä on, mutta kyllähän tiellä pitäisi pystyä ajamaan sillä sallittua nopeutta ilman riskiä auton hajoamisesta. Joissakin paikoissa pimeällä töyssy on niin huonosti merkitty, että niihin voi vahingossa törmätä.
Hidastetöyssyjen nimi on tavallaan harhaanjohtava, koska niillähän pyritään estämään ylinopeudet näillä alueilla. Ei
Jos alueelle haluttaisiin alhaisempi nopeus, niin kyltinhän voi aina vaihtaa - siihen ei töyssyjä tarvita. Nythän jengi hurjastelee töyssylle, himmaa yli ja kiihdyttää seuraavalle nuppi kiehuen. Paljon turvallisempaa olisi laittaa paljon pieniä kohoumia, joiden yli pystyisi ajamaan sitä suurinta sallittua, mutta ylinopeudella matkanteko muuttuisi hankalaksi. Valitettavasti talvi ja tienhoito ei ole sellaisille ratkaisuille kovin ystävällinen.
Valitettavasti suurin osa töyssyistä on sellaisia, että niissä ei edes se 30km/h ole useimmille autoille "turvallinen".

Avatar
Albertolli
Viestit: 4181
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

gYdEbUh kirjoitti:
Albertolli kirjoitti:Vauhti hidastetöyssyihin täytyy sovitella omaan haluun ryhtyä iskariremonttiin.
Ainoastaan kovilla pakkasilla on jotain merkitystä iskareiden kulumiseen hidasteeseen ajaessa reippaammin. Jos rahaa haluaa säästää niin parempi vetää hidasteisiin niin lujaa kun järkevästi pystyy niin ei tarvi polttaa bensaa kiihdytykseen ;)
En tiedä minkälaisia hidastetöyssyjä siellä päin on, mutta jos intoa riittää niin voidaan täälläpäin järjestää vaikka 12 hidastetöyssyn "koerata" joista ajat suurinta sallittua nopeutta. Jos selvität kaikki 12 normaalikorkuisella autolla ilman, että öljypohja on entinen, iskarit solmussa tai pyöränkulmat viturallaan niin tarjoan pullakahvit.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Heh. Hienonkuuloinen haaste ja vähän houkuttaa, mutsilla on aika näppärä Honda Jazz uusilla vakiokumeilla :mrgreen:
Mutta jos nyt kuitenkin unohdetaan tuo haaste ainakin tällä haavaa. jJa kyllä hidasteita ja hidastepaikkoja on tuhansia erilaisia Suomessa, jos auton joku osa roiskeläppiä lukuunottamatta ottaa kiinni hidasteessa niin silloin on ainakin liikaa vauhtia.
Ajelin pari viikkoa faijan sitikka C5:llä josta meni jousituksen pumppu rikki ja lopulta auto lillui pohjaanlyöntikumien varassa.
Sillä pääsi ilman kosketusta kyseisen hidasteen yli juurikin vetämällä n.3km/h ja kyllä vähän kyrsi ja kosketuksia tuli yli puolet kerroista.
Joo mitä lujempaa hidasteeseen vetää sitä enemmän auto kuluu vaikkei kosketusta oliskaan. Hauskaa tässä oin vain se että ihmiset yleisesti ottaen harrastajat lukuunottamatta huolehtii autostaan aika surkeasti. Ja sitten ollaan yliylisäästämässä iskareita ja jotain alustan osia hidasteissa.
Mua henkilökohtaisesti ärsyttää ihmisten tyyli vetää hidasteiden yli ihan niinkun se olisi joku piikkimatto jonka yli on pakko ajaa. Tuntuu aivottomalta touhulta koska hidastetöyssyssä jonka ylitän aikalailla päivittäin voi vetää normipelillä ihan hyvin 30km/h ilman mitään ongelmia ja itsestäänselvästi tuolla nopeudella pystyy myös havaitsemaan jalankulkijat. Tässä on kyseessä sellainen betoniporsaan tyylinen.
Ei 80km/h tielläkään tarvitse yhtäkkiä alkaa vetämään 25km/h jos alkaa vaikka sataa rankasti.
Jos tuossa hidastetöyssyssä tarvitsee vetää 5km/h niin silloin pitäisi hiekkateilläkin vetää sen 5km/h. Ja näinhän se ei ihan mene jos sitä hiekkatietä sattuu vähän pidempi pätkä tulemaan..
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Hidastetöyssy med 8cm korotus, joskus turhankin jyrkällä kulmalla vs. 2cm nimismiehenkihara hiekkatiellä... ei ole vertailukelpoiset. Nimmarikiharat toki aiheuttaa pidon häviämisen hyvinkin tehokkaasti ja nopiasti.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

gYdEbUh kirjoitti:Jos tuossa hidastetöyssyssä tarvitsee vetää 5km/h niin silloin pitäisi hiekkateilläkin vetää sen 5km/h. Ja näinhän se ei ihan mene jos sitä hiekkatietä sattuu vähän pidempi pätkä tulemaan..
Kyllä monissa hidastetöyssyissä saa melkein sen 5 km/h ajaa, madalletulla vieläkin hiljempaa.

Tavallaan kyllä aika hölmö keskustelu. Niin kuin tuossa sanottiin, niin se on hidastetöyssy, eli siihen hidastaminen on siis se toivottu reaktio. Nuo tapaavat vielä olla sellaisilla alueilla ja paikoissa että siellä liikkuu jalankulkijoita ja muuta kevyttä liikennettä. Se ei siis ole mikään ylpeilyn aihe kuinka lujaa pystyy hidastetöyssyn yli ajamaan.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Tuomas K kirjoitti:
gYdEbUh kirjoitti:Jos tuossa hidastetöyssyssä tarvitsee vetää 5km/h niin silloin pitäisi hiekkateilläkin vetää sen 5km/h. Ja näinhän se ei ihan mene jos sitä hiekkatietä sattuu vähän pidempi pätkä tulemaan..
Kyllä monissa hidastetöyssyissä saa melkein sen 5 km/h ajaa, madalletulla vieläkin hiljempaa.

Tavallaan kyllä aika hölmö keskustelu. Niin kuin tuossa sanottiin, niin se on hidastetöyssy, eli siihen hidastaminen on siis se toivottu reaktio. Nuo tapaavat vielä olla sellaisilla alueilla ja paikoissa että siellä liikkuu jalankulkijoita ja muuta kevyttä liikennettä. Se ei siis ole mikään ylpeilyn aihe kuinka lujaa pystyy hidastetöyssyn yli ajamaan.
Ja hidastetöyssyt on usein yhdistettynä korotettuun suojatiehen, joten vielä parempi syy olla hidastava vaikutus. Se nopeuslätkähän ei siellä tien poskessa ihan oikeasti vaikuta pätkääkään, jos haluaa kaahata - sen sijaan hidastetöyssyillä tuppaa olemaan moinen efekti, jostain kumman syystä...

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

Hidastetöyssyjä käytetään myös teillä, joilta halutaan poistaa läpiajo. Vanhat tavat ja reitit ovat vaan niin tiukassa, että jotkut ajavat näitä katuja, vaikka pääväylien kautta pääsisi nopeammin. Ehkä sinne tienlaitaan pitäisi laittaa mainokset, joissa kehotettaisiin kokeilemaan edes joskus järkevämpää reittiä.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja jkk »

^taikka suljeta tie toisesta päästä?

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

Tien sulkeminen on varsin radikaali toimenpide, jos ajatellaan vaikka hälytysajoneuvojen kantilta.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.

Vastaa Viestiin