Liikenteestä

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Tuomas K kirjoitti:
gYdEbUh kirjoitti:Jos tuossa hidastetöyssyssä tarvitsee vetää 5km/h niin silloin pitäisi hiekkateilläkin vetää sen 5km/h. Ja näinhän se ei ihan mene jos sitä hiekkatietä sattuu vähän pidempi pätkä tulemaan..
Kyllä monissa hidastetöyssyissä saa melkein sen 5 km/h ajaa, madalletulla vieläkin hiljempaa.

Tavallaan kyllä aika hölmö keskustelu. Niin kuin tuossa sanottiin, niin se on hidastetöyssy, eli siihen hidastaminen on siis se toivottu reaktio. Nuo tapaavat vielä olla sellaisilla alueilla ja paikoissa että siellä liikkuu jalankulkijoita ja muuta kevyttä liikennettä. Se ei siis ole mikään ylpeilyn aihe kuinka lujaa pystyy hidastetöyssyn yli ajamaan.
Aikamoinen amisteini saa olla jos kuvittelee että se että mä ajan normaalivauhtia hidasteeseen on mun osalta jonkinlaista elvistelyä.
Ja Aquatikalle tiedoksi että iso ongelma autoille hiekkatiellä on kivisuihku joka vie maalia auton alaosasta siinä määrin että auton elinikä voi vähentyä vuosilla mädäntymisen johdosta.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Vanhempien nykyinen kotikatu on vedetty betoniporsailla keskeltä umpeen juurikin aikanaan tapahtuneen jatkuvan, kohtuullisen kovavauhtisen, läpiajoliikenteen takia. Tuosta pätkästä menemällä välttyi kaksilta valoilta, vain ollakseen kolmansissa samaan aikaan näiden kaksien valojen kautta kiertäneiden kanssa, vain hieman edempänä jonossa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
pitkämies
Viestit: 2457
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

Turvallista matkaa. Ja kuva Bauhaus Pirkkala.....
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

paksupekka
Viestit: 28
Liittynyt: 03 Syys 2013, 11:03
Car(s): Ex Alfa Romeo Mito QV
Porsche 944
Bmw 318D Touring xDrive

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja paksupekka »

Just mietinkin miten saan Mitolla terssin portaiden runkokamat mökille. Kiitos - Ongelma ratkaistu! :-D

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Kuva
Tai sit näin.

Avatar
S_A
Viestit: 1829
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

Ei jmalauta onko toi Aygo kuva aito? :D :-D

Tuli muuten Länsi-Väylää ajeltua tänään pitkästä aikaa koko päivä ees taas. Siinä Lauttasaaren, Katajaharjun liittymän kohdalla olevan siltatyömaan kohdalla on 60kmh nopeusrajotus. Ajelin itse siihen sen 60-65kmh mittarin mukaan ja olin liikkuva shikaani. Parhaimmat lähti ohi itse työmaan kohdalla, nopeimmat jo heti kun vauhtia aloin tiputtelemaan ja koko päivän siinä oli pari työmiestä töissä.

En ole oikeen koskaan tajunnut niitä autoilijoita, jotka valittavat teitten huonosta kunnosta. Sitten kun niitä teitä korjataan, vähät välitetään tietyömaiden nopeusrajoituksista ja ajetaan ohi hiljentämättä ja valitetaan kun pitää hiljentää tai on ruuhkia sen takia. Meinaa useempi tänäänkin ajo siitä hiljentämättä läpi sen 80-90kmh. Mitäköhän mieltä nää ois, jos ne olisivat itse sielä suljetulla kaistalla töissä ja siitä ajaisi ohi hiljentämättä. Voisi olla toinen ääni kellossa aika pian.
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Tuosta on puhuttu kauan ja monessa paikassa. Osasyy on valitettavasti se, että vaikka ei olisi miehen miestä kymmenen kilometrin säteellä tekemässä tasan yhtään mitään työn tapaista, nopeusrajoitus pysyy. Ja se korpeaa. Kunnioitus laskee.
Pitäisi olla sama tyyli kuin briteissä: työmaa-alueella kamerat napsimassa... Toimii ;p Tosin parempi olisi saada ääliöiden kalloon hidastamisen merkitys ja vielä enemmän, turhat työmaa-aluerajoitukset pois silloin kun siellä ei ole a) työmiehiä b) esteitä c) reikiä tiessä...

Avatar
S_A
Viestit: 1829
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

Tiedän joo, että kunnioitus laskee kun rajotukset on sunnuntainakin ja kukaan ei ole töissä. Tässä Länsi-Väylän tapauksessa ne oli taas illalla huputettuja ne merkit. Päivällä olivat töissä. Mutta vakuutusyhtiö ei kyllä anna armoa, jos auton hajottaa sen takia tietyömaalla, että "ei sielä ketään pitänyt olla töissä" tai "ei sielä eilenkään ollut sitä rautatankoa". Mutta ymmärrän kyllä, että se vtuttaa kun jätetään asiat levälleen.

Mutta kyllä nyt pitäisi sen verran olla kunnioitusta, että kun näkee sielä varotusvalot vilkkumassa ja miehiä töissä, että hiljentää ees sen 200m matkan ajaksi vähän. Se on kuitenkin melkosta piittamaattomuutta, jos siitä hiljentämättä läpi vetää. Tekisi mieli sanoa ruma sana näist kuljettajista jotka ajavat noin, mutten sano, koska tietävät itsekin mitä tekevät, aikuisia ihmisiä kuitenkin.. :-D

Kuitenkin tuo Keimolan työmaa on hyvä esimerkki siitä, että jengi vaan ajaa sielä miten huvittaa. On sielä ollut kamera auto ottamassa pahimpia muistikortille. Jotkut kun ajavat miten niitä huvittaa, vaikka täys järkinenkin näkee, että sielä on paljon työmiehiä, autoja, varotusvaloja ja 50 rajotus, ja nopeudet on yli 80kmh pahimmillaan.

Se Kannelmäen liittymän kohdalla oleva tietyömaa 3.tiellä on myös hyvä esimerkki. Helvetin kapee shikaani, kapeat ahtaat kaistat niin sinne vaan 80kmh lasissa. Piti bussin kanssa yksi päivä tehdä rautalangasta täysin selväksi se asia, että sinne ei ole mitään asiaa väliin kun bussi tai rekka sinne ensikei menee. Nissan Mickran kuljettajan silmät kun eivät kertoneet, että sinne ei yksinkertaisesti mahdu turvallisesti vierekkäin, ja kun tämän aikeen näin, että hän aikoo ohittaa mut siinä shikaanissa betonivallien välissä, vilkku vasemmalle ja keskeltä yli. Eipä tullut romua, kun tuo joutui väkisin jarruttamaan.
Mutta ilman sitä vilkkua ja tilanottamista; olisi tullut romua....ja paljon.....

Mutta mun mielestä nää asiat on aikalailla asenteellisia. Millään ei ole merkitystä, mistään kun ei enää nykyään jää kiinni. Tehdä voi kaikenlaista ja etenkin tietyömailla voi ajaa miten huvittaa. Asenteesta se on aika paljon kiinni, miten näihin suhtautuu. Mutta kuten sanottua; jos tuola kolaroi sen takia, että ei nyt vaan viitsinyt hiljentää, niin onhan se aika aasi kolari kyllä........
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Viimeksi tänään 130:llä Keimolan työmaalla perässä tulleen Polon kuski lämmitti renkaita kuin formulakuski konsanaan, kun ajelin vissiin liian hitaasti kruisaillessani suurinpiirtein suurinta sallittua. Ei se pätkä oikeasti kovin pitkä ole, vaikka kieltämättä suora tie tylsä tuota vauhtia onkin. Mä en kuitenkaan jaksa alkaa pohtimaan onko siellä joku töissä, reikiä tms sillä hetkellä - cruise päälle suurimman sallitun tienooseen ja rauhallisesti etiäppäin. Se on helppoa, turvallista ja sallittua ja jos oiiiikein hyvä säkä käy, takana kiroilee joku isokenkäinen, jolla on osavastuu ko. työmaasta.

Tietöiden tekeminen ei muuten nykyään edes rajoitu arkipäivien 8-16 -välille, eli siellä voi olla porukkaa mulloinkin. Pelkkään kellotauluun ei siis voi luottaa.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
S_A
Viestit: 1829
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

Joo se 130:sen tietyösuora on kyllä piinasuora. Mutta 50 on rajotus ja sitä pitää ajaa. Oli sielä joku töissä tai ei. Sakot saa kuitenkin, JOS ajaa mitä huvittaa. :lol:
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

UupunutRomeo
Viestit: 835
Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
Car(s): ...Alfa etsinnässä.

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja UupunutRomeo »

S_A kirjoitti:Ei jmalauta onko toi Aygo kuva aito? :D :-D

Tuli muuten Länsi-Väylää ajeltua tänään pitkästä aikaa koko päivä ees taas. Siinä Lauttasaaren, Katajaharjun liittymän kohdalla olevan siltatyömaan kohdalla on 60kmh nopeusrajotus. Ajelin itse siihen sen 60-65kmh mittarin mukaan ja olin liikkuva shikaani. Parhaimmat lähti ohi itse työmaan kohdalla, nopeimmat jo heti kun vauhtia aloin tiputtelemaan ja koko päivän siinä oli pari työmiestä töissä.

En ole oikeen koskaan tajunnut niitä autoilijoita, jotka valittavat teitten huonosta kunnosta. Sitten kun niitä teitä korjataan, vähät välitetään tietyömaiden nopeusrajoituksista ja ajetaan ohi hiljentämättä ja valitetaan kun pitää hiljentää tai on ruuhkia sen takia. Meinaa useempi tänäänkin ajo siitä hiljentämättä läpi sen 80-90kmh. Mitäköhän mieltä nää ois, jos ne olisivat itse sielä suljetulla kaistalla töissä ja siitä ajaisi ohi hiljentämättä. Voisi olla toinen ääni kellossa aika pian.
Liikenne aamu"ruuhkissa" stadiin päin muutenkin aamuisin hyvää "race" harjoitusta. Olenkin harkinnut kypärä päässä ajoa, sen verran on henkeä ihmisillä aamuisin. Ymmärrän että köyhällä on kiire töihin mutta kun Jagget ja Maseraatit vetää 120-130 mittarissa aamulla 7.00-7.45 Helsinkiä kohti pitää velkaa olla ajokista paljon. Itse en Maseratin omistajana viitsisi edes herätä ennen 10. Mitä noihin tietyömaiden nopeuksiin, olet oikeassa mutta vastaavasti tätä ongelmaa ovat edesauttaneet tietyöläiset itsekin....viikonloppuisin ne 30kmh kyltit taidetaan jättää ihan vaan vittuilun ilosta tietyömaan alueelle huputtamatta ?...toki on paikkoja joissa tietyön aiheuttamana ei vaan voi ajaa kuin merkittyä 30kmh jos sitäkään.

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja jknracing »

pitkämies kirjoitti:Turvallista matkaa. Ja kuva Bauhaus Pirkkala.....
Katos. Betonimyllyllä saa kuljetettua paneeliakin... :mrgreen: :drinking:
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
pitkämies
Viestit: 2457
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

^ Jep jep. :lol: Ja kuva on ihan aito......mikä on aikas pelottavaa..... :crazyeyes:
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja jkk »

^tee se itse äijän kaatuma/keulimarauta autoon :D

Avatar
Isola
Viestit: 1645
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Isola »

Kesän aikana useampaan kertaan tuon nimenomaisen rautakaupan noutohallissa vierailleena en oikeastaan ihmettele yhtään. Sen verran loistokkaita suorituksia siellä toisinaan näkee.
Järkiautoilija

Avatar
S_A
Viestit: 1829
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

Tänään taas nähtiin Lintuvaarassa esimerkilistä vastuunkantamista aamuhämärässä.
Sama Lintuvaaran 30 rajotusalueinen kapea tie asutusalueen läpi, josta olen puhunut ennenkin täällä. Risteys, jossa on jakajallinen suojatie ja pysäkki heti tuon suojatien jälkeen.

Mitä tekee Audisti 7.00 aamulla kun bussi pysähtyy risteyksen jälkeen pysäkille?
- Ajaa tietenkin jakajan väärältä puolelta ohi hiljentämättäkään.
Aika voitto n.4 sekunttia. Omalle kotipihalleen johtavalla tienpätkällä voi siis tehdä ihan mitä tahansa. Sielä on varmaan kiva asua sen jälkeen kun teilaa naapurin muksun teho-osastolle..
Mutta eihän se nyt voi juuri HÄNELLE sattua tietenkään. Joku muu.
Kalliit on autot ja varmaan on vastuullinen korkeapalkkainen työ autoa kun katsoo, mutta liikenteen ymmärtäminen, ennakointi, havannointi, riskien ymmärtäminen saati autolla ajaminen on ihan utopiaa.

JOS mulla ois ollu päätösvalta, niin sen Audi olisi jäänyt siihen ja 3kk joukkoliikennekoulutusta + riittävän tuntuva sakkolappukäteen ilman selittämisiä. Multa ei heru tipantippaa ymmärrystä tollaselle ajamiselle. 30 alue, näkyvyys talojen pihoille 0, hämärrää, risteysalue, suojatie = riski 100%.
JOS on noin kiire, lähde töihin kello 02.10. EI varmasti tarvitse odotella minkään auton takana sillon, jos se on 3-5 sekunnista kiinni tuo töihin ehtiminen.
Miten meillä linja-autonkuljettajilla on aikaa odotella kaikenmaailman kiilaajat ja risteyksen tukkijat ja bussikaistojen tukkijat, kun näillä muilla ei ole edes sitä 3-5 sekunttia aikaa....Joskus vaan tulee pohdittua......

Ja niin...kyllä se punanen valo varmaan alkaa vihreeltä näyttämään kun tarpeeksi paljon katsoo ohi. Siltä se näytti Manskulla sunnuntaina 10 aikaan.....
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
Albertolli
Viestit: 4181
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Audi-mies on eri mies!

Toisenlainen järjen jättiläinen oli eilen Vantaanportin K-raudan parkkiksella. Ruudussa oli joku bemarin citymaasturi parkissa, muija istuu apparin penkillä ja ainakin merkintöjen mukaan 3 litrainen diesel louskuttaa tyhjäkäyntiä. Onko ne tosiaan niin kylmiä autoja, että sisällä ei tarkene hetkeäkään ilman lämmitystä?

Teki mieli jäädä seuraamaan koska itse Isäntä tulee takaisin rautakaupasta (tai viereisestä Autokeskuksesta), mutta itselläni oli hoppu kotiin.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
S_A
Viestit: 1829
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

Albertolli kirjoitti:Audi-mies on eri mies!

Toisenlainen järjen jättiläinen oli eilen Vantaanportin K-raudan parkkiksella. Ruudussa oli joku bemarin citymaasturi parkissa, muija istuu apparin penkillä ja ainakin merkintöjen mukaan 3 litrainen diesel louskuttaa tyhjäkäyntiä. Onko ne tosiaan niin kylmiä autoja, että sisällä ei tarkene hetkeäkään ilman lämmitystä?

Teki mieli jäädä seuraamaan koska itse Isäntä tulee takaisin rautakaupasta (tai viereisestä Autokeskuksesta), mutta itselläni oli hoppu kotiin.
HEH ja tähän kun lisätään se, että nykyaikainen iso diisseli jäähtyy perkeleen nopeesti, jos annat sen louskuttaa. Esim. talvipakkasella niin siitä ei ole mitään iloa kun lämpömittari tippuu silmissä alas. Toista se oli joskus 80-luvulla, mutta tänään nää moottorit on niin erilaisia, että siinä ei ole mitään ideaa louskuttaa sitä sen enempää. Kylmenee silmissä.
2 minuutin takia nyt ei ehkä kannata sammuttaa, mutta 5:den kannattaa.
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja DaViega »

En tiedä mikä iski sellasen tilavessa verson kuskiin, varmaan yleinen asennevamma... Käännyin kolmion takaa T-risteyksessä etuajo-oikeutetulle tielle, se on vähän kaareva, näkyvyys siis huono sille kuka liittyy, mutta ei mikään este jos ei ole täysi etana. Itse katsoin risteyksen, ei tullut ketään joten sekaannuin muuhun liikenteeseen. juuri kun pääsin omalle kaistalle, huomasin taustapeilistä valot, joten kiihdytin normaalia nopeammin - sitten katse nopeusmittariin, näytti kuutta kymppiä, rajotus 50, sitten katse taustapeiliin, kerkesinkö kevyesti pois alta? Enpä kerinny, anjovis verso oli takaluukussa ja jo keskiviivan kohdalla, meni varmaan 80 mittarissa ohi...

Edessä oli koulu, jonka kohdalla 40 rajotus, autosta päätellen, tuonkin tilakikkulan syy oli kuskata nappuloita, lisäksi hyöty oli 2 sekunttia, ajettiinhan sitä peräkkäin kunnes tiet erkanivat, ja se asennevamma? toyotan piti roikkua edellä ajaneen puskurissa... Onnea ja menestystä :lol:

Tästä paikka, käännyin vasemmalle, toyota tuli oikealta http://goo.gl/maps/VjWB7" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Ei hävinny mersukuski tänä aamuna, kun päätti ohittaa vasenta kaistaa ajaneen nosturin tapasen laitoksen vasemmanpuoleiselta ryhmittymiskaistalta
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Kyllä tuosta DaViegan tilanteen risteyksestä näkee sen verran pitkälle oikealle, ettei todellakaan ollut Toyota kovin lähellä, jos ei sitten erikseen ole jäänyt huomaamatta. Jos jonkun "eteen" käännytkin, niin silti ei normaalikiihdytyksellä hitaammallakaan autolla häiritse oikealta tulevan matkantekoa.

Täytyy muuten todeta tuota asennevammaa olevan noilla Versokuskeilla enemmänkin. Koskeeko sitten vain tätä Lahden aluetta, mutta sitä suuremmalla varmuudella noilla Versokuskeilla on tarve todistaa jotain, ehkä itselleen, jos luukussa komeilee D4D... joo-o :roll: .
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Alfissimo kirjoitti:Kyllä tuosta DaViegan tilanteen risteyksestä näkee sen verran pitkälle oikealle, ettei todellakaan ollut Toyota kovin lähellä, jos ei sitten erikseen ole jäänyt huomaamatta. Jos jonkun "eteen" käännytkin, niin silti ei normaalikiihdytyksellä hitaammallakaan autolla häiritse oikealta tulevan matkantekoa.

Täytyy muuten todeta tuota asennevammaa olevan noilla Versokuskeilla enemmänkin. Koskeeko sitten vain tätä Lahden aluetta, mutta sitä suuremmalla varmuudella noilla Versokuskeilla on tarve todistaa jotain, ehkä itselleen, jos luukussa komeilee D4D... joo-o :roll: .
Ne tuntuu kuvittelevan, että Alfa kuitenkin hajoaa ko tojo laittaa hanaa.... Toinen vaihtoehto on sitten se, että haluavat mieluusti katsoa (olla katsomatta) taustapeilistä komeutta, kuin nähdä sen edessä muistuttamassa ja hokemassa "tuollaisen olisin saanut tällä rahalla... kaksi tai jopa kolmekin... ja olis tyyliä... ja hieno... MUT KUN SE ON VIKAPOMMI... mut kun hieno..."

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Sen Tojon vuosihuolto on mun autoa kalliimpi, joten sitä ei kannata kadehtia. Tämän hetkinen ulkoinen habituskaan ei tue minkäänlaista harhaluuloa kalliimman luokan laitteesta :lol:
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja jkk »

tapiolas itätuulenkujalla, siellä tunnelin päässä on kavennus joka tuntuu olevan kauhean hankala käsittää. tänään kaks kertaa käynyt niin, että kun pysähdyn odottamaan että vastaantulija on mennyt ohi(kavennus omalla kaistalla) niin takana oleva sankari varmaan tuumaa et mitä vittua tuo alfapelle pysähtyy ja lähtee jumaliste ohittamaan. yllättyy sitten kun vastaan tuleekin auto.

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

S_A kirjoitti:Joo se 130:sen tietyösuora on kyllä piinasuora. Mutta 50 on rajotus ja sitä pitää ajaa. Oli sielä joku töissä tai ei. Sakot saa kuitenkin, JOS ajaa mitä huvittaa. :lol:
Tänään tuossa meni ohi kolme autoa. Näistä viimeisenä mennyt mersu puskikin sitten samantien jonon keulille asti, painaakseen jarrua heti kun rajoitus nousee 50 -> 80. Paikka on entistä stimuloivampi, kun pohjoisesta tullessa eka 50 lätkä on käännetty pois, mutta etelästä tullessa rajoituksen nousua ei ole aikaistettu.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

AAW
Viestit: 975
Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
Car(s): Stelvio JTD
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm
Paikkakunta: Billnäs

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja AAW »

Tänään päivän sankari oli Toyota kuski, eka kerta kun multa menään moottoritiellä ohi oikealta. Ei riittänyt 130-140 mittarivauhti Anjovis kuskille joka päätti lähteä oikean pientareen kautta ohi :crazyeyes:

Avatar
S_A
Viestit: 1829
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

AAW kirjoitti:Tänään päivän sankari oli Toyota kuski, eka kerta kun multa menään moottoritiellä ohi oikealta. Ei riittänyt 130-140 mittarivauhti Anjovis kuskille joka päätti lähteä oikean pientareen kautta ohi :crazyeyes:
Joo itsekin kohdannut samoja juttuja, kun en viitisi heti ohituksen jälkeen mennä toisen nenän edestä takaisin oikealle kaistalle, niin ajan hetken vastenta ja sitten kun etäisyyttä on toisellekin osapuolelle riittävästi (ettei tunnu vittuilulta siis ja muutenkin on kohteliasta ettei siitä nenän edestä heti liiippaa takaisin oikealle kaistalle), niin vaihdan kaistan sitten takaisin oikealle.

Muutaman kerran on tässä tänäkin kesänä käynyt niin, että takana oleva on lähtenyt oikealta ohi kun olen juuri aikeissa vaihtaa kaistaa takaisin oikealle. Se on mukavaa kun toiset ymmärtää niin hyvin nämä säännöt ja ennen kaikkea ottaa muut huomioon.
1-2s takia käsittömättömiä ohituksia ja tosiaan tosta oikeelta ohittamisestahan saa sakot tai enemmän, riippuu millasen tilanteen siitä saa aikaiseksi, JOS partio auto sen näkee.... :roll:

Uskoisin meinaa, että ne, jotka tekevät noita oikealta ohituksia ja vetävät 1½ auton mitan verran 130kmh nopeudessa keulan edestä takaisin ohituksen jälkeen oikealle kaistalle; ottavat ihan yhtä isot pultit siitä, JOS niille tekee saman tempun.
Ja kyllä jokaisen luulisi tietävän, että millanen käytös tuola tien päällä on provoisoivaa ja vittuilua suoraan sanoen. Jos ei tiedä, niin ihmettelen kyllä.
Tuskin nää ihmiset kuappajonossa kuitenkaan samalla tavalla käyttäytyy kuin liikenteessä toisia kohtaan.... vai käyttäytyykö?
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

AAW
Viestit: 975
Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
Car(s): Stelvio JTD
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm
Paikkakunta: Billnäs

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja AAW »

Joo tässähän kaiken lisäksi ei ollut pelkästään oikealta ohittaminen mutta pientareen kautta oikealta ohi, oltiin sitten kolme autoa rinnan. :bad-words: Tuosta olisi takuuvarmasti mennyt kortti piiiiiitkäksi aikaa.

Avatar
S_A
Viestit: 1829
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

AAW kirjoitti:Joo tässähän kaiken lisäksi ei ollut pelkästään oikealta ohittaminen mutta pientareen kautta oikealta ohi, oltiin sitten kolme autoa rinnan. :bad-words: Tuosta olisi takuuvarmasti mennyt kortti piiiiiitkäksi aikaa.
Ois menny joo, ei siinä selitellä enää. :roll:
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Kiilaamalla oikealta ohittaminen on todella typerää, samaa mieltä edellisten kanssa. Tästä huolimatta valtakuntamme sykkiviä valtaväyliä päivittäin kuluttaessa kohtaan noin 4 kertaa vuodessa tilanteen jossa oikeaa kaistaa edeten sivuutan vasemmalla kaistalla olevan ajoneuvon. Joillain ihan oikeasti tulee joku hartialukkoa vastaava tila noiden kaistavalintojen suhteen.

Viimeisin itse asiassa tapahtui toissa viikon maanantaina kun aamuisen ja lähes tyhjän Hämeenlinnan väylän vasenta kaistaa 'etenevä' Avensis ei Karhunkorpi - Nurmijärvi välillä yksinkertaisesti katsonut aiheelliseksi vaihtaa kaistaa.

-Tazio

Avatar
S_A
Viestit: 1829
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

Jotkut on vaan tollasia joo, ajaa miten lystää. En tiedä oikeen miten tota sitten selittäisi sinäänsä. Eräskin päivä eräs Ooppeli kuski ajoi Manskua bussikaistaa Spora-halleilta Pohjoiselle-Rautatienkadulle asti, jonne sitten kääntyi. Lukutaidoton varmaan sitten tuokin... :lol:
Mutta onko tämä sitä sitten että, eikö vaan välitetä mistään? Mutta sitten jos noin ajaa, niin ei saisi kyllä alkaa provosoitumaankaan mistään, jos millään ei ole mitään väliä....
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Nyt täytyy kysyä raadilta kumpi oli urpå, tai oliko kumpikin.

Olen tässä viime aikoina ajellut aika paljon kärry perässä. Moottoritiellä tuppaan pitämään cruisessa sen 82, joka vastaa GPS:n mukaan nopeutta 80-81. Jos taustapeilissä näkyy rekka jossain kaukaisuudessa niin nostan nopeutta sen verran ettei rekkakuskin tarvitsisi lähteä junnaamaan ohitukseen alle kymmenen kilometrin nopeuserolla kun en toisaalta näe oikein fiksuksi pudottaa omaa nopeuttakaan konetiellä seitsemäänkymppiin.

Tänään taas pohjoiseen kohti Nurmijärveä ajellessa jossain kilometrin päässä näkyi rekka, joten nostin cruisen asetuksen 85:een. Välimatka näkyi silti hiljalleen pienenevän joten nostin asetuksen 89:ään. Rekka tuli aina vaan hitaasti lähemmäksi, ja kontin tuntumaan päästyään aloitti ohituksen. Nopeusero oli silmämääräisesti arvioiden parhaimmillaan 1-2 kilometriä tunnissa ja Klaukkalan ja Nurmijärven välisessä juuri ja juuri havaittavassa "mäessä" tilanne kääntyi toisin päin eli rekka alkoi jäämään. Lopulta vähän ennen Nurmijärven ramppia ohi päästyään rekka pääsi ohi, jolloin nopeusero jostain syystä supistui tasan nollaan.

Ymmärtäisin jotenkin jatkuvan rajoitinta vasten ajamisen tapauksessa jossa rekkaveturi on joku vanha rytö ja rajoitinta voi käyttää "vakkarina" ajamalla koko ajan kaasu pohjassa. Olen joskus itsekin tehnyt niin. Tässäkin kuitenkin oli kyseessä 2000-luvun Volvo jossa ihan varmasti on oikeakin vakionopeussäädin. Ajansäästöstä tuollaisilla nopeuseroilla ei varmaan tarvitse edes puhua mitään ellei ajella Hangosta Utsjoelle, ja taitaa olla aika epätodennököistä että se edessä keikkuva peräkärry sattumalta olisi menossa samaan paikkaan. Klaukkala-Nurmijärvi-välillä se hyöty oli nyt noin yksi rekanmitta kun välillä vekotin puutui pieneen mäkeen, koko ajan letka henkilöautoja perässä.

Minunkin olisi ollut aika helppoa tiksauttaa cruiseen vaikka yksi kilometri lisää vauhtia, tai sitten pudottaa se pois ohituksen ajaksi. Ymmärtääkö joku miksen tehnyt niin? Jälkikäteen en ole ihan varma ymmärränkö itsekään.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Rolle »

No olisit voinut asettua sen urpon yläpuolelle tiputtamalla vauhtia ohitustilanteessa, kun se 82 km/h kelpasi aiemminkin..

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Joo, voi olla. Tässä ei kukaan tainnut varsinaisesti voittaa mitään.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Helppoa se on jälkiviisastella, itse olisin luultavasti nostanut vauhdin 130:iin, kun rekka yrittää noin hitaasti ohi :grab:

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Rasvis kirjoitti:Minunkin olisi ollut aika helppoa tiksauttaa cruiseen vaikka yksi kilometri lisää vauhtia, tai sitten pudottaa se pois ohituksen ajaksi. Ymmärtääkö joku miksen tehnyt niin? Jälkikäteen en ole ihan varma ymmärränkö itsekään.
Luulen ymmärtäväni - se tuskin tuli mieleen tuolla hetkellä. Ehkä seuraavalla kerralla tulee, kun asiaa on oikein julkisesti pohdittu.

Mulla on vastaavissa tilanteissa tapana tipata cruise väläyttämällä jarruvaloa. Oma nopeus toki putoaa yleensä sinne 70km/h tienooseen hetkeksi, mutta tilanne on tuolloin suhteellisen nopeasti ohi ja uusi järjestys on looginen, jossa kovemman keskinopeuden omaava menee ensin. Jarruvalo kertoo älyllisille kuskeille takanapäin (ja sille ohittajalle), että mukana ollaan, homma on kohta ohi. Lisäviive itelle ei ole kummoinen, mutta eipähän tartte katsella kun taustapeilissä näkyy vain USIS, AINACS tai OVLOV, mikä yleensä on ennenpitkää edessä jos ohituksen estää.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Joo, näin voisi kyllä toimia jatkossa. Vastaava tilanne näyttää tulevan kohdalle aina silloin tällöin joten mielenosoituksen sijaan kannattaa ehkä tehdä vasemmalla kaistalla jonottavien autoilijoiden elämä helpommaksi. Viime talvena ajettiin vastaavaa skabaa ekspressbussin kanssa, siinä se muihin tienkäyttäjiin kohdistuva kiusa oli sentään sikäli pienempi että kaikilla oli vauhtia se talvinopeusrajoituksen mukainen satanen.

Vaikka olenkin sitä mieltä että ohitukseen lähtevän osapuolen pitäisi tehdä se harkinta ohituksen mielekkyydestä niin ei se nyt taida kamalasti olla itseltäkään pois jos tuossa kohtaa vähän joustaa. Vaakakupissa on lähinnä vain se tunnepohjainen "jos valitset olevasi hölmö niin ole sitten".
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

Mielekkäistä ohituksista tuli mieleen Ranskassa näkemäni juttu, rekka ohitti toista moottoritiellä, se sujui hitaasti ja vaikutti näin henkilöautojen menemisiin. Kun se lopulta pääsi ohi niin välittömästi siirtyi juuri ohitettu rekka ohituskaistalle ryhtyen ohittamaan äskeistä ohittajaa. Mistähän tuossakin oli sitten oikein kyse.

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

Moisten olemattomalla nopeuserolla ohittavien kanssa tuli aikoinaan mentyä röökille levähdyspaikalle. Röökittömyyden aikana olen vältellyt kärryä vetäessäni motareita, kun vanhoilla valtateillä on paljon vähemmän porukkaa.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Minä taas valitsin sen konetien juuri siksi että siellä yhdistelmästä on paljon helpompi päästä ohi. Ei se sitten ihan nappiin mennyt kuitenkaan.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja mutt »

Ottimo kirjoitti:Mielekkäistä ohituksista tuli mieleen Ranskassa näkemäni juttu, rekka ohitti toista moottoritiellä, se sujui hitaasti ja vaikutti näin henkilöautojen menemisiin. Kun se lopulta pääsi ohi niin välittömästi siirtyi juuri ohitettu rekka ohituskaistalle ryhtyen ohittamaan äskeistä ohittajaa. Mistähän tuossakin oli sitten oikein kyse.
Ranskasta.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
pitkämies
Viestit: 2457
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

Rasvis kirjoitti:Nyt täytyy kysyä raadilta kumpi oli urpå, tai oliko kumpikin.

Olen tässä viime aikoina ajellut aika paljon kärry perässä. Moottoritiellä tuppaan pitämään cruisessa sen 82, joka vastaa GPS:n mukaan nopeutta 80-81. Jos taustapeilissä näkyy rekka jossain kaukaisuudessa niin nostan nopeutta sen verran ettei rekkakuskin tarvitsisi lähteä junnaamaan ohitukseen alle kymmenen kilometrin nopeuserolla kun en toisaalta näe oikein fiksuksi pudottaa omaa nopeuttakaan konetiellä seitsemäänkymppiin.

Tänään taas pohjoiseen kohti Nurmijärveä ajellessa jossain kilometrin päässä näkyi rekka, joten nostin cruisen asetuksen 85:een. Välimatka näkyi silti hiljalleen pienenevän joten nostin asetuksen 89:ään. Rekka tuli aina vaan hitaasti lähemmäksi, ja kontin tuntumaan päästyään aloitti ohituksen. Nopeusero oli silmämääräisesti arvioiden parhaimmillaan 1-2 kilometriä tunnissa ja Klaukkalan ja Nurmijärven välisessä juuri ja juuri havaittavassa "mäessä" tilanne kääntyi toisin päin eli rekka alkoi jäämään. Lopulta vähän ennen Nurmijärven ramppia ohi päästyään rekka pääsi ohi, jolloin nopeusero jostain syystä supistui tasan nollaan.

Ymmärtäisin jotenkin jatkuvan rajoitinta vasten ajamisen tapauksessa jossa rekkaveturi on joku vanha rytö ja rajoitinta voi käyttää "vakkarina" ajamalla koko ajan kaasu pohjassa. Olen joskus itsekin tehnyt niin. Tässäkin kuitenkin oli kyseessä 2000-luvun Volvo jossa ihan varmasti on oikeakin vakionopeussäädin. Ajansäästöstä tuollaisilla nopeuseroilla ei varmaan tarvitse edes puhua mitään ellei ajella Hangosta Utsjoelle, ja taitaa olla aika epätodennököistä että se edessä keikkuva peräkärry sattumalta olisi menossa samaan paikkaan. Klaukkala-Nurmijärvi-välillä se hyöty oli nyt noin yksi rekanmitta kun välillä vekotin puutui pieneen mäkeen, koko ajan letka henkilöautoja perässä.

Minunkin olisi ollut aika helppoa tiksauttaa cruiseen vaikka yksi kilometri lisää vauhtia, tai sitten pudottaa se pois ohituksen ajaksi. Ymmärtääkö joku miksen tehnyt niin? Jälkikäteen en ole ihan varma ymmärränkö itsekään.

Tuttu tilanne. Varovainen veikkaus että kyseessä oli ns. puoliperävaunuyhdistelmä?? "Puolikkaan" kuskit kun edelleen ajavat monet kilometripalkalla, joka tarkoittaa sitä että ihan joka paikkaan, ja kaikkialla, mennään nappi laudassa.....Liemiautot ajaa yleisesti abaut 82 ja suuri osa täysperäkuskeistakin tyytyy nykyään kasivitoseen.....Ja aikas monissa firmoissa autot rajoitetaan jo vapaaehtoisesti esim. 83-85:een......Joukkoon vaan mahtuu edelleen kaikenmaailman keksijää jotka mummun vanhan jalkalampun katkaisijalla ohittavat rajoittimen tms tms.....Toisille nafta vaan ilmeisesti on edelleenkin halpaa??!
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Joo, taisi olla joku "irtoperä" vai miksi niitä suomalaisten nuppien vetämiä ulkomaalaisia puolikkaita kutsutaan.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
pitkämies
Viestit: 2457
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

Jep. "irtoperäkuski" sopii erittäin hyvin kuvaukseen.

PS: 10 pistettä! siitä että viitsit edes katsella taustapeiliin ja ajatella.....-respect-
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

Raskaan liikenteen kuljettajille kollektiivinen kiitos täältä (sellaisia kun taitaa tältäkin foorumilta löytyä muutamia)

Ajan aika paljon tietä 58 Orivedeltä Keuruulle asti. Etenkin talvisella ilmalla saavutan helposti jonkun isomman auton kuljettajan, siinä kun mäkiä riittää mihin vauhti voi pudota kuorma päällä. Ei ole ollut kertaakaan tilannetta, etteikö talvipimeällä olisi tullut ohitusmerkkiä näiltä herrasmieskuljettajilta. Katuvaloja ei ole ja lumipöllystä on aika vaikea nähdä hyviä ohitussuoria, eikä muistin varassakaan kehtaisi lähteä rinnalle. Lisäksi joka kerta on hätävilkulla vilautettuun kiitokseen tullut vielä kaavan mukainen kuitti (pitkillä kerran perään).

Näin liikenteen pitäisikin toimia! :)
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen

Avatar
pitkämies
Viestit: 2457
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

^ Näin sen pitäisikin toimia. Ja toimii ainakin omalla kohdalla....

PS: "Ohitusmerkin" kanssa pitää tosin olla tarkkana! Vain varmoissa tilanteissa!!! :wink:
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

Tuolla tiellä ne hyvät suorat on niin pitkiä että ehtii vähän laiskemmallakin vermeellä turvallisesti. :wink:
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Mittariin tuli tällä viikolla vuorokaudessa plus muutamassa lisätunnissa aika tarkalleen 1600km, ja seikkoja tuli nähtyä..
Mielenkiintoisin tapaus oli kun ajelin 130km/h+ mittarissa motarin oikealla kaistalla ja silmäkulmalla huomaan että joku metallipuoli ilmestyi aivan kaistani viereen. Katson peilistä ja näen metallipuomin metrin kaistalla josta juuri ajelin..
Viereisellä pellolla oli traktori jonka perässä oli molemmille puolille sivuille n.10m ulkoneva puomi, joka jakeli jotain pellolle.
Traktorikuski oli ajautunut pieneen havainnointivirheeseen..
Jos olisin ajanut tuon kohdan ohi n. kolme sekuntia myöhemmin olisi metallipuomi ollut auton kyljessä, mikä on huono juttu noissa nopeuksissa. Näin Tanskassa.
Yhdessä vaiheessa kuvittelin olevani kiireinen ja ajelin 700km 6.5 tuntiin Tanskassa ja ruotsissa. Ainoat tauot oli pikainen kusitauko ja moottoripyöräpoliisin vastaantulo mittarissa ollessa 30km/h ylinopeutta. Poliisi sanoi mun kilpien olevan laittomat, mutta ruotsin läpiajo niillä on sallittua joten ei siinä mitään ja pyysi ottamaan rauhallisesti.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
S_A
Viestit: 1829
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

Tuo Myyrmämen aseman; Jönsäksentien remontti on viimein suht valmis. Mutta se mitä siitä on nyt tullut, on tullut todellinen miina paikka jalankulkijoille. Kelan suuntaan eli Jönsäksentietä ajettaessa kohti Vaskivuorentien risteystä; pysäkkialueen jälkeen on heti suojatie. Kaistoja on 2 samaan suuntaan ja rajotus alue on käsittääkseni 30 tai 40. Tänään mitä nyt töissä katselin sitä touhua, bussi pysähtyy pysäkille, suojatiehen jää 3-5m matkaa ja ohi ajavat autot ajavat siitä hiljentämättä ohi, vaikka ihmisiä oottelee suojatien edessä. Bussi kun peittää näkyvyyden suojatielle täysin.
Jos tohon ei liikennevaloja tule, niin tossa kyllä sattuu vielä joskus todella pahasti....
Ei siinä mitään jos suojatietä lähestyvien autojen kuljettajat tajuaisivat tuon suojatien ja pysäkillä seisovan bussin katveen, mutta kuinka moni tajuaa?
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
S_A
Viestit: 1829
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

Katsoitkos kukaan eilen A-studiota?
Liikenneministeri Merja Kyllönen oli haastateltavana autoilijoiden suojatie käyttäytymisestä.
Mun mielestä mielettömän hieno haastattelu, hyvin asiallinen ja totuudenmukainen.
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Onneksi tuo aihe on noussut tapetille! :-D

aivan karmeaa katseltavaa kun pysähdyt 2-kaistaisella tiellä suojatien eteen, sitten viereiseltä kaistalta menee 3-4 autoa huoletta ja puhelin korvalla ohi :?
Lasken mielelläni kävelijät läpi, en näe sitä mitenkään pakkopullana tai v*ttuiluna autoilijoita kohtaan - päinvastoin, kun joku viitsii lähteä kävellen, niin tottakai sitä tavallaan haluaa tehdä helpoksi.

Muistuu mieleen oma lapsuus kun piti mennä vilkkaan tien yli aamulla koulubussiin, kyllä kyrsi pientä ihmistä kylmässä tai sateessa odottaa, kun lämpimät autot pohottivat ohi :roll: ehkä tuosta syystä etenkin koululaiset pääsevät minun edestä tien yli erityisen helposti. :lol:

Eria asia ovat sitten ne jotka tsiigailevat tipuja siinä kadun reunalla eivätkä edes ole 'hereillä' tilanteessa.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Vastaa Viestiin