Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.
Valvoja: Moderators
- Bozz
- Viestit: 7
- Liittynyt: 01 Elo 2013, 23:06
- Car(s): Alfa Romeo 159 SW 2,2 JTS
BMW C1 - Paikkakunta: Kaarina
Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.
Kiitos.
Aikaisempina Bayerische Motoren Werke tuotteina on ollut
-79 320i
-84 518i
-98 528i farkku
-00 530d farkku
-02 530d farkku
Viimeiset kaksi hankittu uutena.
Ja nykyisessä omistuksessa on BMW C1 skootteri, missä ei tarvitse kypärää
Laittaisin kuvan jos vain tietäisin miten - No löytyihän se
Aikaisempina Bayerische Motoren Werke tuotteina on ollut
-79 320i
-84 518i
-98 528i farkku
-00 530d farkku
-02 530d farkku
Viimeiset kaksi hankittu uutena.
Ja nykyisessä omistuksessa on BMW C1 skootteri, missä ei tarvitse kypärää
Laittaisin kuvan jos vain tietäisin miten - No löytyihän se
- Liitteet
-
- bmw-c1.jpg
- BMW C1 (ei ihan Alfa aiheista, mutta...)
- (27.5 KiB) Tiedosto ladattu 7604 kertaa
- Heksi
- Viestit: 128
- Liittynyt: 18 Heinä 2013, 13:46
- Car(s): 300E-24 -92
500 SEC -85
200 quattro 20V -90 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.
Terve vaan kaikille, täällä kirjoittaa myös tuore 159-kuski, malli on 2.4 JTDm Q4 Berlina, vm. -07. Harrasteautoina löytyy museorekisteröity Audi 100 -77 ja kesäauton virkaa toimittaa BMW 320i Cabrio -91. Sataviisysejä oon katsellut pidemmän aikaa, ja nyt kun kohdalle sattui sopiva Q4 niin se oli pakko hankkia, varsinkin kun tulen ajelemaan autolla enimmäkseen talviaikaan. Vastaavan kaliiberin menopeliä minulla ei ole vielä ollutkaan, joten kylläpä Alfa tuntuukin hyvältä!
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.
Tervetuloa ja onnittelut hankinnasta. Saman kombinaation ottaisin itsekin jos 159:ä olisin ostamassa.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
-
- Viestit: 349
- Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
- Car(s): AR 159 2.4 Jtdm
Fiat Barchetta
AR 147 2.0 TS (pojalla)
ex. AR 156 V6 - Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.
Morjens. Pitihän tämäkin kokea vanhalla iällä. Lähdin katselemaan mummolleni autoa ja satuin kauppaan missä lymyili musta Alfa. Hmm. Hetken istuttuani ratintakana voisin vaikka vannoa että se vihreä kärmes iski mulle silmää. Koeajolle oli päästävä. Huonosti nukutun yön jälkeen lähettiin paikalle poikani kanssa uudestaan. Myyjä tempas vehkeen käyntiin ja V6 ärähti hereille. Poikakin (13v) katsahti minuun ja sanoi että onpas aika miehekkäät äänet
Ajaminen oli erittäin virkistävä kokemus. Viikko siitä ja uudestaan kauppaa hieromaan. Olin täältä lukenut pelonsekaisella tunteella kaikkea mahollista ja osasin tutkia ne sudenkuopat kyseisestä mallista...totta tosiaan kaikki tuntui hyvin tutulta: Takaovenkahva paskana, samainen takaikkuna ei avaudu...jne. Näistä huolimatta olin jo astunut liian pitkälle tähän suohon josta ei enää takasin voi kääntyä. Ostin auton. Plusaa oli se että auto on huollatettu jämptisti ja jakohihna vaihdettu ajallaan 60 kympin välein... Näköjään myös viimeisin käyttäjä oli armeliaasti vaihtanu ne perinteiset.. Ilmamassamittarin,tulpat,vesipumpun+jakorullat Ilmanlämpöanturin.
Työskentelen varaosamyyjänä tälläkin palstalla mainitussa ketjussa joten työnpuolesta pääsen vertailemaan jonkinverran tarjontaa eri osista. Tosin en halua niitä täällä kommentoida..vastata voin toki jos jotain yleistä tietoutta haluatte. Ymmärtänette tämän.
Suurin syy Alfan ostoon taisi olla se että soitan myös bändeissä räväkkää takaaa-ajomusaa (surf/spy/go-go instrua) ja musiikki on kuulunut elämääni kokoiän. Nuoruudesta muistan hämärästä kun uutisissa kerrottiin Sammy Babitsinin kuolleen liikenneonnettomuudessa...Auton nimihän oli tietty uutisoitu kissankokoisin kirjaimin " Suosikkilaulaja syöksyi kuolemaan Alfa Romeo urheiluautollaan" siitä se alfa jäi mieleen... Onhan mulla ollu mm. Camaroa, Dodge Ramia, yms järkiautoja ennenkin
Ja niinkuin joku täällä osuvasti sanoikin: Alfalla ajaminen on kuin paneminen ilman kumia...jne
Koskaan ei tosiaan tiedä milloin se laukeaa.. Morjestamisiin kymenlaaksosta.
"Herra Stiletto"
Ps. Mummo jäi sitte tyystin ilman uutta kiessiä ..
Ajaminen oli erittäin virkistävä kokemus. Viikko siitä ja uudestaan kauppaa hieromaan. Olin täältä lukenut pelonsekaisella tunteella kaikkea mahollista ja osasin tutkia ne sudenkuopat kyseisestä mallista...totta tosiaan kaikki tuntui hyvin tutulta: Takaovenkahva paskana, samainen takaikkuna ei avaudu...jne. Näistä huolimatta olin jo astunut liian pitkälle tähän suohon josta ei enää takasin voi kääntyä. Ostin auton. Plusaa oli se että auto on huollatettu jämptisti ja jakohihna vaihdettu ajallaan 60 kympin välein... Näköjään myös viimeisin käyttäjä oli armeliaasti vaihtanu ne perinteiset.. Ilmamassamittarin,tulpat,vesipumpun+jakorullat Ilmanlämpöanturin.
Työskentelen varaosamyyjänä tälläkin palstalla mainitussa ketjussa joten työnpuolesta pääsen vertailemaan jonkinverran tarjontaa eri osista. Tosin en halua niitä täällä kommentoida..vastata voin toki jos jotain yleistä tietoutta haluatte. Ymmärtänette tämän.
Suurin syy Alfan ostoon taisi olla se että soitan myös bändeissä räväkkää takaaa-ajomusaa (surf/spy/go-go instrua) ja musiikki on kuulunut elämääni kokoiän. Nuoruudesta muistan hämärästä kun uutisissa kerrottiin Sammy Babitsinin kuolleen liikenneonnettomuudessa...Auton nimihän oli tietty uutisoitu kissankokoisin kirjaimin " Suosikkilaulaja syöksyi kuolemaan Alfa Romeo urheiluautollaan" siitä se alfa jäi mieleen... Onhan mulla ollu mm. Camaroa, Dodge Ramia, yms järkiautoja ennenkin
Ja niinkuin joku täällä osuvasti sanoikin: Alfalla ajaminen on kuin paneminen ilman kumia...jne
Koskaan ei tosiaan tiedä milloin se laukeaa.. Morjestamisiin kymenlaaksosta.
"Herra Stiletto"
Ps. Mummo jäi sitte tyystin ilman uutta kiessiä ..
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!
Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.
Hieno tarina ja tervetuloa.
Onnellisia kilometreja.
Onnellisia kilometreja.
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.
Alfan kutonen saattaa tosiaan aiheuttaa käärmeenpureman
Nautinnollisia kilometrejä Stilettolle ja tervetuloa foorumille.
Nautinnollisia kilometrejä Stilettolle ja tervetuloa foorumille.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.
^^ Tervetuloa kerhoon ! Tietysti sitten kun pakoputki on vaihtoa vailla niin http://www.alfisti.net" onclick="window.open(this.href);return false; ja isompaa happosta ränniä alle ni kuulostaa vielä paremmalta
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.
^^^Tervetuloa vaan minunkin puolesta Stiletto, ja tietty kaikki muutkin
Morjestellaan liikenteessä ja saa tuonne "pizza miitteihinkin" tulla jos siltä tuntuu. Aika rentoa meininkiä sielläkin. Syödään Orazion pizzaa ja jauhetaan... Alfoistakin
Morjestellaan liikenteessä ja saa tuonne "pizza miitteihinkin" tulla jos siltä tuntuu. Aika rentoa meininkiä sielläkin. Syödään Orazion pizzaa ja jauhetaan... Alfoistakin
Ayrton Senna da Silva forever
- Bozz
- Viestit: 7
- Liittynyt: 01 Elo 2013, 23:06
- Car(s): Alfa Romeo 159 SW 2,2 JTS
BMW C1 - Paikkakunta: Kaarina
Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.
Moi
Missä nuo miittingit tapaa olla ja koska?
Voisi olla kiva käväistä jos ei ihan "korvessa" (siis liian pitkän matkan takana)
Missä nuo miittingit tapaa olla ja koska?
Voisi olla kiva käväistä jos ei ihan "korvessa" (siis liian pitkän matkan takana)
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.
"Tapahtumat ja kokoontumiset"-ketju on erinomainen paikka noita katsella ja seurata. Sinne tuppaa tulemaan miittiasioita kun joku semmottia järjestää.
Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.
Terve! Hämmentyneenä olen pistänyt merkille, että toiset Alfalla ajavat morjenstaa liikenteessä Kolme päivää sitten hankin 156 sw 2.0 TS, -01. Ajettu 156000 ja hinta oli mielestäni kohdallaan. Huollot vaikuttavat olevan ok, tosin kylmänä käynnistäessä kuulostaa hetken dieseliltä, mutta siihenkin löytyi jo täältä diagnoosi. Kaupan yhteydessä käytettiin auto myyjäliikkeen (Kamux-raisio) piikkiin konttorilla ja vikalistaan tuli vasen etu ylätukivarsi ja alapallonivel. Myyjä soitti varaosamyyjälle joka lupasi laittaa osat myyjän piikkiin minulle matkahuoltoon. Toisen takaoven maalipinnan on joku ilmeisesti myllyttänyt puhki ja sen maalailen kunhan ehdin. Muitakin hyvin pieniä puutteita on, mutta niihin pitää paneutua muualla.
Kolmen päivän jälkeen voin sanoa, että tuo on ensimmäinen autoni, jolla olen lähtenyt ajelemaan huvikseni. Ihana auto!!! Emännälle on jo ilmoitettu, että tästedes isäntä ajaa Alfalla...
Oman auton kunnossapito omatoimisesti kiinnostaa, mutta kokemusta ei kauheasti tekemisestä ole. Jos Rauman seudulta löytyy Alfisteja, joille mahtuu porukkaan yksi tietämätön, niin saa ilmoittaa itsestään.
Kolmen päivän jälkeen voin sanoa, että tuo on ensimmäinen autoni, jolla olen lähtenyt ajelemaan huvikseni. Ihana auto!!! Emännälle on jo ilmoitettu, että tästedes isäntä ajaa Alfalla...
Oman auton kunnossapito omatoimisesti kiinnostaa, mutta kokemusta ei kauheasti tekemisestä ole. Jos Rauman seudulta löytyy Alfisteja, joille mahtuu porukkaan yksi tietämätön, niin saa ilmoittaa itsestään.
-
- Viestit: 16
- Liittynyt: 14 Elo 2013, 20:20
- Car(s): Alfa Romeo 159 1,9 JTDm, vm 2008.
- Paikkakunta: Raahe
Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.
Terve vaan kaikille,
Jälleen uusi jäsen ilmoittautuu mukaan Alfa-maailmaan. Ikäni olen Fiatilla ajanut, mutta nyt vihdoin historian ensimmäinen Alfa minullakin ja muutama tuhat onnellista kilometriä 195:llä takana. Hieno peli kertakaikkiaan, olis pitänyt ostaa jo paljon aiemmin. Morjestellaan kun tavataan!
Jälleen uusi jäsen ilmoittautuu mukaan Alfa-maailmaan. Ikäni olen Fiatilla ajanut, mutta nyt vihdoin historian ensimmäinen Alfa minullakin ja muutama tuhat onnellista kilometriä 195:llä takana. Hieno peli kertakaikkiaan, olis pitänyt ostaa jo paljon aiemmin. Morjestellaan kun tavataan!
Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.
Terve!
Kaikenlaisia ritsoja ajettuani olin melkein 5 vuotta ilman autoa (ihan vapaaehtoisesti, kun ei ollut tarvetta) mutta tässä kesällä oli välttämätöntä hankkia joku järkevä perheauto. Erilaisten onnellisten ja onnettomienkin sattumien jälkeen kävi niin, että "järkeväksi perheautoksi" valikoitui 156 2.0 JTS FL sedan. En tiedä, miten tässä näin pääsi käymään. Ehkä tuolla vaan oli mukavampi ajaa kuin vaihtoehdoilla, vaimonkin mielestä: ennen kuin hän kävi koeajolla, totesin että kannattaa ensin funtsia ostaako vai ei, muuten päätös saattaa syntyä ajellessa itsestään. Arvatkaapa, miten kävi? Ja kyllähän tuohon ihan hyvin mahtuu perhettä ja tavaraakin, ainoa suuri epäjärkevyys on loppujen lopuksi se, että takapenkkejä ei saa kaadettua ilman rälläkkää.
Osasyy voi olla myös tämä foorumi, joka on yhtä aikaa mahtava tietolähde, ja toisaalta sympaattinen yhden asian intoilupaikka. On helppoa aikansa viestejä lueskeltuaan ruveta ajattelemaan, että minäkin haluan tuollaisen. Tietoa löytyy sen verran, että jos viitsii vähän vaivautua, ei tarvitse ihan joka vikinän takia nostaa käsia pystyyn ja roudata autoa pajalle.
Kaikenlaisia ritsoja ajettuani olin melkein 5 vuotta ilman autoa (ihan vapaaehtoisesti, kun ei ollut tarvetta) mutta tässä kesällä oli välttämätöntä hankkia joku järkevä perheauto. Erilaisten onnellisten ja onnettomienkin sattumien jälkeen kävi niin, että "järkeväksi perheautoksi" valikoitui 156 2.0 JTS FL sedan. En tiedä, miten tässä näin pääsi käymään. Ehkä tuolla vaan oli mukavampi ajaa kuin vaihtoehdoilla, vaimonkin mielestä: ennen kuin hän kävi koeajolla, totesin että kannattaa ensin funtsia ostaako vai ei, muuten päätös saattaa syntyä ajellessa itsestään. Arvatkaapa, miten kävi? Ja kyllähän tuohon ihan hyvin mahtuu perhettä ja tavaraakin, ainoa suuri epäjärkevyys on loppujen lopuksi se, että takapenkkejä ei saa kaadettua ilman rälläkkää.
Osasyy voi olla myös tämä foorumi, joka on yhtä aikaa mahtava tietolähde, ja toisaalta sympaattinen yhden asian intoilupaikka. On helppoa aikansa viestejä lueskeltuaan ruveta ajattelemaan, että minäkin haluan tuollaisen. Tietoa löytyy sen verran, että jos viitsii vähän vaivautua, ei tarvitse ihan joka vikinän takia nostaa käsia pystyyn ja roudata autoa pajalle.
Nulq
- Jukka Järvinen
- Viestit: 34
- Liittynyt: 17 Kesä 2013, 15:05
- Car(s): Alfa Romeo 159 Q4
Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.
Terve, olen ollut jo parikuukautta Alfabbs jäsen ja alfa 159 SW Q4 omistaja reilu 4kk.
Olen todella tyytyväinen foorumin tasoon ja onhan sitä jo pari topicii tullut avattua positiivisin tuliksin ja lisää myöhemmin varmasti tulee. Ennen Alfaa olen omistanut pari Fiat Puntoa, Nissan Almeran, Seat Altean, Opel Astran, nyt Alfan ja Pihaa YRITTÄÄ jakaa Skoda Superb työsuhde ( Omaksi en välttämättä hankkisi). Alfa on kyllä ottanut osansa perheessä ja sitä on käytetty lekurilla siinä missä perheen koiria. Alfa ostettiin Metroautosta puolenvuoden takuulla joka on kyllä ollut todella tarpeen. Muuten olisi huoltoliikkeen mukaan noin 4500e laskut menny omasta pussista. Ja ajattelinkin tervetuliaisiksi jakaa oman päiväkirjan syystä että asiat olisi voinut hoitua helpomminkin kuin seuraavassa
Ja olisin kiinnostunut myös missä PK seudulla olette käyttänyt autojanne huollossa?
Nyt alkaa mielestäni olla jo palautteen aika..
Ensimmäinen huoltoni liikkeessänne (myyvän autoliikkeen toimesta varattu) oli 120 tkm huolto,(suluissa olevat kuului kauppa sopimukseen:120km huolto aurauskulmat, uudet kesärenkaat, eteen uudet jarrusatulat, jarrulaikat ja palat, taakse uudet palat. Nämä hoitui ok.), ja samalla pyydetty tarkastamaanedestä ja takaa kuuluvaa kolinaa. Auto oli huollossa 4 viikkoa (ymmärrettävää koska osaa piti odotella käsittääkseni italiasta) Huolto tehty ja samalla löydetty vika imusarjasta. Imurarja vaihdettu. Samalla vaihdettu jarrut eteen. Asiakaspalvelija kehui huoltomiehen suomen parhaaksi alfa asiantuntijaksi ja että auto on huollossa niin pitkään koska ”tehdään se nyt kuntoon kerralla”. Huoltomies ei ollut havainnut mitään vikaa takana liittyen kolinaan.
Kun auton sain takaisin oli pohjapanssari väärin kiinnitetty ja roikkui.
Toiseen huoltoon toin autoni sen jätettyä minut tielle. Jäähdytinnesteet roiskui konehuoneeseen. Tällöin vika löydettiin ja jäätiin taas viikoksi odottamaan osaa. Samalla pyysin katsomaan taas sitä kolinaa auton alustasta, koska rengasliikkeessä minulle kerrottiin että jotain ihmeellistä siellä on. Kerroin että kolina kuuluu oikealta edestä ja takaa. Tuolloin löydetty ”täysin sökö” tukivarsi vasemmalta edestä, uusittu. Muualta ei löydetty vikaa. Ei myöskään öljyvuotoa havaittu. Kun ajoin autolla kotiin, kurkkasin pellin alle ja pohjapanssari puuttui kokonaan, myöskin sulakerasian ruuvit puuttui kokonaan.
Auto oli yön pihalla ja aamulla KAS, öljyä laatoituksella. Ilmoitin että tuon auton takaisin pohjapanssarin ja sulakerasian kiinnitystä varten. Ja samalla pyysin taas tarkastamaan sen samaisen öljyvuodon. Auto otettiin halliin ja kohta pyydetiin myös minut haliin, pojat eivät löytäneet vuotoa vieläkään. Kännykän valolla näytettyäni mekaanikoille mistä öljyä vuotaa, asiaa ryhdyttiin tutkimaan. Tilattiin uusi öljynlauhdutin ja auto oli taas viikon hullossa odottamassa osia.
Nyt auto ei vuoda öljyä ja toimi muutenkin hyvin. Kolina häiristi edelleen ja siksi päätin viedä sen autotohtorille, koska en suoraan sanoen enää luottanut mekaanikkojenne ammattitaitoon. No, KAS, raportissa korjauskehotus. Oikea ”koiranluu” aivan sökö, oikealta edestä ei tohtorin kanssa löydetty välystä mistään, se jääköön nyt mysteeriksi ja ilmoittaa itsestään paremmin myöhempänä. Miten on mahdollista, että jos valitan kolinasta takaa, KOLME KERTAA ei tätä edes tutkita? Autotohtori löysi vian heti! Samalla tohtori löysi omien sanojensa mukaan ”löytökorin” auton moottoritilasta. Isoja klemmareita ja jonkun kumitiivisteen.. toivottavasti nämä nyt ei eivät puutu jostain tärkeästä kohtaa...? Korjauskehoitus myös ODB järjestelmämuistissa vikakoodeja...
Auto kävi taas tuossa koiranluun vaihdossa ja vikakoodit oli nollattu, eli oletan että kun koodit vain nollataan, eikä selvitetä mistä johtuneet, niin ne ovat olleet jotain hetkellisen häiriön koodeja? Vaihdoin akun itse niin vikakoodit peräisin varmaan siitä?
Toivottavasti ei ollut pitkästyttävä tarina
Olen todella tyytyväinen foorumin tasoon ja onhan sitä jo pari topicii tullut avattua positiivisin tuliksin ja lisää myöhemmin varmasti tulee. Ennen Alfaa olen omistanut pari Fiat Puntoa, Nissan Almeran, Seat Altean, Opel Astran, nyt Alfan ja Pihaa YRITTÄÄ jakaa Skoda Superb työsuhde ( Omaksi en välttämättä hankkisi). Alfa on kyllä ottanut osansa perheessä ja sitä on käytetty lekurilla siinä missä perheen koiria. Alfa ostettiin Metroautosta puolenvuoden takuulla joka on kyllä ollut todella tarpeen. Muuten olisi huoltoliikkeen mukaan noin 4500e laskut menny omasta pussista. Ja ajattelinkin tervetuliaisiksi jakaa oman päiväkirjan syystä että asiat olisi voinut hoitua helpomminkin kuin seuraavassa
Ja olisin kiinnostunut myös missä PK seudulla olette käyttänyt autojanne huollossa?
Nyt alkaa mielestäni olla jo palautteen aika..
Ensimmäinen huoltoni liikkeessänne (myyvän autoliikkeen toimesta varattu) oli 120 tkm huolto,(suluissa olevat kuului kauppa sopimukseen:120km huolto aurauskulmat, uudet kesärenkaat, eteen uudet jarrusatulat, jarrulaikat ja palat, taakse uudet palat. Nämä hoitui ok.), ja samalla pyydetty tarkastamaanedestä ja takaa kuuluvaa kolinaa. Auto oli huollossa 4 viikkoa (ymmärrettävää koska osaa piti odotella käsittääkseni italiasta) Huolto tehty ja samalla löydetty vika imusarjasta. Imurarja vaihdettu. Samalla vaihdettu jarrut eteen. Asiakaspalvelija kehui huoltomiehen suomen parhaaksi alfa asiantuntijaksi ja että auto on huollossa niin pitkään koska ”tehdään se nyt kuntoon kerralla”. Huoltomies ei ollut havainnut mitään vikaa takana liittyen kolinaan.
Kun auton sain takaisin oli pohjapanssari väärin kiinnitetty ja roikkui.
Toiseen huoltoon toin autoni sen jätettyä minut tielle. Jäähdytinnesteet roiskui konehuoneeseen. Tällöin vika löydettiin ja jäätiin taas viikoksi odottamaan osaa. Samalla pyysin katsomaan taas sitä kolinaa auton alustasta, koska rengasliikkeessä minulle kerrottiin että jotain ihmeellistä siellä on. Kerroin että kolina kuuluu oikealta edestä ja takaa. Tuolloin löydetty ”täysin sökö” tukivarsi vasemmalta edestä, uusittu. Muualta ei löydetty vikaa. Ei myöskään öljyvuotoa havaittu. Kun ajoin autolla kotiin, kurkkasin pellin alle ja pohjapanssari puuttui kokonaan, myöskin sulakerasian ruuvit puuttui kokonaan.
Auto oli yön pihalla ja aamulla KAS, öljyä laatoituksella. Ilmoitin että tuon auton takaisin pohjapanssarin ja sulakerasian kiinnitystä varten. Ja samalla pyysin taas tarkastamaan sen samaisen öljyvuodon. Auto otettiin halliin ja kohta pyydetiin myös minut haliin, pojat eivät löytäneet vuotoa vieläkään. Kännykän valolla näytettyäni mekaanikoille mistä öljyä vuotaa, asiaa ryhdyttiin tutkimaan. Tilattiin uusi öljynlauhdutin ja auto oli taas viikon hullossa odottamassa osia.
Nyt auto ei vuoda öljyä ja toimi muutenkin hyvin. Kolina häiristi edelleen ja siksi päätin viedä sen autotohtorille, koska en suoraan sanoen enää luottanut mekaanikkojenne ammattitaitoon. No, KAS, raportissa korjauskehotus. Oikea ”koiranluu” aivan sökö, oikealta edestä ei tohtorin kanssa löydetty välystä mistään, se jääköön nyt mysteeriksi ja ilmoittaa itsestään paremmin myöhempänä. Miten on mahdollista, että jos valitan kolinasta takaa, KOLME KERTAA ei tätä edes tutkita? Autotohtori löysi vian heti! Samalla tohtori löysi omien sanojensa mukaan ”löytökorin” auton moottoritilasta. Isoja klemmareita ja jonkun kumitiivisteen.. toivottavasti nämä nyt ei eivät puutu jostain tärkeästä kohtaa...? Korjauskehoitus myös ODB järjestelmämuistissa vikakoodeja...
Auto kävi taas tuossa koiranluun vaihdossa ja vikakoodit oli nollattu, eli oletan että kun koodit vain nollataan, eikä selvitetä mistä johtuneet, niin ne ovat olleet jotain hetkellisen häiriön koodeja? Vaihdoin akun itse niin vikakoodit peräisin varmaan siitä?
Toivottavasti ei ollut pitkästyttävä tarina
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
- Car(s): VW Polo GTI -18
- Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.
Millainenkohan on kyseisen huoltoliikkeen "keskivertoasentaja" jos tuo on paras?
- Jukka Järvinen
- Viestit: 34
- Liittynyt: 17 Kesä 2013, 15:05
- Car(s): Alfa Romeo 159 Q4
Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.
Selvennykseksi edelliseen... Kyseinen "päiväkirja" on siis palaute joka lähetetty huoltoliikkeeseen.
- Jukka Järvinen
- Viestit: 34
- Liittynyt: 17 Kesä 2013, 15:05
- Car(s): Alfa Romeo 159 Q4
Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.
winorloose: Samaa on tullut mietittyä itsekin..
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.
PK Seudulla voi suositella esim. Auto Milanoa, PHT-Speediä (järvenpää) etenkin aavistuksen vanhempien kanssa, itse omaan hyviä kokemuksia Carpojat järvenpäästä.
- Jukka Järvinen
- Viestit: 34
- Liittynyt: 17 Kesä 2013, 15:05
- Car(s): Alfa Romeo 159 Q4
Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.
Millassiist hinta eroista puhutaan jos vertaa esim autokeskuksen tai deltan jos delta vielä tekee... niin esim määräaikais huolloissa? Pht on mulle uus nimi mut joskus on milanosta tullu thönniig käikäleitä ostettua..
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.
Omat kokemukset rajoittuvat 156:een, mutta esim. Delta tarjosi jakopää + takapyöränlaakeri + ajoituksenmuunninrempalle 2.0TS:ään hintaa 2900eur, kun kaikki muut samalla hommalla 1300-1350eur... (AK:sta en edes kysynyt).
Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.
Appiukoltani sain ensimmäisen alfan alleni ja sen jälkeen ihastuin heti. Appiukon alfalla pääsin tosin liian harvoin ajelemaan ja näin ollen tuli eteen pakollinen toimenpide. Oli ostettava alfa. Sellainen sitten tarttuikin käteen Espoon autokeskukselta eroon päästävien pinosta. Myyjä piti huolen että ymmärsin jääväni yksin tämän kanssa oston jälkeen, mutta minua ei pelottanut. Palo oli liian kova mekaanikon paperit taskussa ja hintakin sopiva vaikka pieniä korvauksia tulisikin. Nyt puolitoista vuotta myöhemmin pieniä korjauksia tehneenä olen vieläkin tyytyväinen ja niin on myös appiukko omiinsa ja nyt vävyynsä.
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.
Tervetuloa kaikillle uusille ja RoniB:lle erityisonnittelut hyvästä appiukkohankinnasta.RoniB kirjoitti:olen vieläkin tyytyväinen ja niin on myös appiukko omiinsa ja nyt vävyynsä.
Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.
Uus täällä. Terve vaan kaikille! Tällä hetkellä tallista löytyy saksasta vahingossa kärrätty gtv 3.0. Talvenaikana ois tarkotus laittaa kuntoon,.
You just feel Alfa, or you don`t. Simple as that.
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.
Taisin käydä tällä viikolla aikaisemmin kyselemässä vetarin niveliä sulta. Sen verran kuulostaa tutulta tarinalta. Terve vaan tätäkin kautta.Stiletto kirjoitti:Morjens. Pitihän tämäkin kokea vanhalla iällä. Lähdin katselemaan mummolleni autoa ja satuin kauppaan missä lymyili musta Alfa. Hmm. Hetken istuttuani ratintakana voisin vaikka vannoa että se vihreä kärmes iski mulle silmää. Koeajolle oli päästävä. Huonosti nukutun yön jälkeen lähettiin paikalle poikani kanssa uudestaan. Myyjä tempas vehkeen käyntiin ja V6 ärähti hereille. Poikakin (13v) katsahti minuun ja sanoi että onpas aika miehekkäät äänet
Ajaminen oli erittäin virkistävä kokemus. Viikko siitä ja uudestaan kauppaa hieromaan. Olin täältä lukenut pelonsekaisella tunteella kaikkea mahollista ja osasin tutkia ne sudenkuopat kyseisestä mallista...totta tosiaan kaikki tuntui hyvin tutulta: Takaovenkahva paskana, samainen takaikkuna ei avaudu...jne. Näistä huolimatta olin jo astunut liian pitkälle tähän suohon josta ei enää takasin voi kääntyä. Ostin auton. Plusaa oli se että auto on huollatettu jämptisti ja jakohihna vaihdettu ajallaan 60 kympin välein... Näköjään myös viimeisin käyttäjä oli armeliaasti vaihtanu ne perinteiset.. Ilmamassamittarin,tulpat,vesipumpun+jakorullat Ilmanlämpöanturin.
Työskentelen varaosamyyjänä tälläkin palstalla mainitussa ketjussa joten työnpuolesta pääsen vertailemaan jonkinverran tarjontaa eri osista. Tosin en halua niitä täällä kommentoida..vastata voin toki jos jotain yleistä tietoutta haluatte. Ymmärtänette tämän.
Suurin syy Alfan ostoon taisi olla se että soitan myös bändeissä räväkkää takaaa-ajomusaa (surf/spy/go-go instrua) ja musiikki on kuulunut elämääni kokoiän. Nuoruudesta muistan hämärästä kun uutisissa kerrottiin Sammy Babitsinin kuolleen liikenneonnettomuudessa...Auton nimihän oli tietty uutisoitu kissankokoisin kirjaimin " Suosikkilaulaja syöksyi kuolemaan Alfa Romeo urheiluautollaan" siitä se alfa jäi mieleen... Onhan mulla ollu mm. Camaroa, Dodge Ramia, yms järkiautoja ennenkin
Ja niinkuin joku täällä osuvasti sanoikin: Alfalla ajaminen on kuin paneminen ilman kumia...jne
Koskaan ei tosiaan tiedä milloin se laukeaa.. Morjestamisiin kymenlaaksosta.
"Herra Stiletto"
Ps. Mummo jäi sitte tyystin ilman uutta kiessiä ..
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.
Terve!
Japsien ja Volvojen jälkeen tuli hommattua ekaa kertaa kakkosauto. Italialaisista ei ole aikaisempaa kokemusta, mutta varoittelijoita ja "hulluksi haukkujia" kyllä lähipiiristäkin löytyy. Tosin eipä heilläkään juuri kokemuspohjaa varoituksilleen ole. Muutamaa kävin katselemassa ja lopulta kotiin tuli metallinhohtopunainen 2002 vuoden 156 2.0 JTS (Sedan). Alfa valikoitui oikeastaan hintansa takia. Kakkosautobudjetti oli niin tiukka, että jos ei halunnut loppuun ajettua niin vaihtoehdot olivat oikeastaa Fian Punto / Alfa 156. Veekutosta himoitsin, mutta koeajo tuollaisella 2.0 JTS:llä vakuutti voimat riittämään kakkosauton tarpeiksi. Jo nyt tuntuu edellisen T4:sen jäljiltä, että olisi se V6 pitänyt hankkia. Autolla on rullattu 162tkm, mutta tällä koneella vasta 81tkm. Olivat muuten huollossa rikkoneet koneen...
Auton ostin hämeenlinnasta (Itse asun Turun kupeessa) trokarilta oikein mukavaan hintaan. Lopetteli toimintaansa, kun oli mennyt hali alta (jää eläkkeelle). Sanoi, että hallin pitää olla huomenna tyhjä. No kohtuuhintaan auton sain, mutta on tässä vikojakin... Niin ja takuu taitaa olla samaa luokkaa kuin yksityiseltä ostaessa Uskoisin, että kun Alfan valot loppuivat näkymästä firman lopetuspaperit olivat jo postilaatikossa. Njoo tietoinen riski, mutta korjauksiin on jo nyt mennyt noin 400e. Vielä pitäis vaihdattaa jakohihna, öljyt, vasen pyöränlaakeri, maalauttaa helmat, saata motor failure kuriin, Bosen vahvisti (koitin ko ns. uunittaa ei auttanut kauaa), käsijarrukahvan krominappi (koko kahva), vaihdekepin nuppi, kuskin sisäkahvan jousi (koko kahva) yms. Eipä ole halpa kakkosauto pitää, mutta kyyti on hyvää. Niin ja sitten pitöisi eitenkin vielä vähän tuunailla. Vakionopeudensäädin ja värittömät sivuvilkut on jo asennettu. Korjausten jälkeen madallusta (iskarit+jouset), ja ISOMPAA vannetta ja rengasta.
Auton ostohinta alkaa varmaan tuossa vaiheessa olla jo lähes tuplattu
Japsien ja Volvojen jälkeen tuli hommattua ekaa kertaa kakkosauto. Italialaisista ei ole aikaisempaa kokemusta, mutta varoittelijoita ja "hulluksi haukkujia" kyllä lähipiiristäkin löytyy. Tosin eipä heilläkään juuri kokemuspohjaa varoituksilleen ole. Muutamaa kävin katselemassa ja lopulta kotiin tuli metallinhohtopunainen 2002 vuoden 156 2.0 JTS (Sedan). Alfa valikoitui oikeastaan hintansa takia. Kakkosautobudjetti oli niin tiukka, että jos ei halunnut loppuun ajettua niin vaihtoehdot olivat oikeastaa Fian Punto / Alfa 156. Veekutosta himoitsin, mutta koeajo tuollaisella 2.0 JTS:llä vakuutti voimat riittämään kakkosauton tarpeiksi. Jo nyt tuntuu edellisen T4:sen jäljiltä, että olisi se V6 pitänyt hankkia. Autolla on rullattu 162tkm, mutta tällä koneella vasta 81tkm. Olivat muuten huollossa rikkoneet koneen...
Auton ostin hämeenlinnasta (Itse asun Turun kupeessa) trokarilta oikein mukavaan hintaan. Lopetteli toimintaansa, kun oli mennyt hali alta (jää eläkkeelle). Sanoi, että hallin pitää olla huomenna tyhjä. No kohtuuhintaan auton sain, mutta on tässä vikojakin... Niin ja takuu taitaa olla samaa luokkaa kuin yksityiseltä ostaessa Uskoisin, että kun Alfan valot loppuivat näkymästä firman lopetuspaperit olivat jo postilaatikossa. Njoo tietoinen riski, mutta korjauksiin on jo nyt mennyt noin 400e. Vielä pitäis vaihdattaa jakohihna, öljyt, vasen pyöränlaakeri, maalauttaa helmat, saata motor failure kuriin, Bosen vahvisti (koitin ko ns. uunittaa ei auttanut kauaa), käsijarrukahvan krominappi (koko kahva), vaihdekepin nuppi, kuskin sisäkahvan jousi (koko kahva) yms. Eipä ole halpa kakkosauto pitää, mutta kyyti on hyvää. Niin ja sitten pitöisi eitenkin vielä vähän tuunailla. Vakionopeudensäädin ja värittömät sivuvilkut on jo asennettu. Korjausten jälkeen madallusta (iskarit+jouset), ja ISOMPAA vannetta ja rengasta.
Auton ostohinta alkaa varmaan tuossa vaiheessa olla jo lähes tuplattu
Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.
Terve vaan kaikille !
Menin sitten ostamaan jotain mikä sykähdytti. Alfa Romeo 147 vm.2003 tuli pihalle. Saa nähdä miten elämä tästä mullistuu
Menin sitten ostamaan jotain mikä sykähdytti. Alfa Romeo 147 vm.2003 tuli pihalle. Saa nähdä miten elämä tästä mullistuu
- Antijape
- Viestit: 758
- Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
- Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS
Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.
147:sta tämä tauti itselläkin lähti. Consider yourself infected!Bubba kirjoitti:Terve vaan kaikille !
Menin sitten ostamaan jotain mikä sykähdytti. Alfa Romeo 147 vm.2003 tuli pihalle. Saa nähdä miten elämä tästä mullistuu
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.
^^ Tervetuloa lahopäiden joukkoon, Bubba
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 04 Syys 2013, 12:21
- Car(s): 156 sedan 2.0 -03
Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.
Liityin viimein alfa ollu pihassa jo pitemmän ajan.
156 sedan 2.0 -2003 ihana matkakumppani.
156 sedan 2.0 -2003 ihana matkakumppani.
- Ricardo
- Viestit: 41
- Liittynyt: 09 Elo 2013, 15:43
- Car(s): 156 2.0TS sportwagon, Seat Exeo ST, Ex-Seat exeo TDI, Ex-volvo s40 T4
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.
Morjens kaikille! Vihdoinkin pihasta löytyy Alfa 156 sportwagon 2.0 TS -02.
Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.
Onnea kaikille. Talvi Alfalla on yhtä hieno kokemus kuin kesäkin
-
- Viestit: 314
- Liittynyt: 16 Kesä 2013, 19:55
- Car(s): Projekti:
155 2.5 V6 -92
Ex: 33 1.7 16V QV -90
Ex: 33 1.7 16V QV -90
Ex: 75 T.SPARK -92
Ex: 159 SW 2.2 JTS -06
Ex: 75 T.SPARK -90
EX: 33 1.5 QV -85 - Paikkakunta: Sastamala
Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.
Terve vaan kaikille tasapuolisesti täällä oleville .
Tervehditään nyt kaikkia vielä, vaikka kesäkuussa tuli tähän forumiin liitettyä. Tuli hommattua heinäkuussa Alfa 75ts ja
sitä on tullut jonkin verran laiteltua jo ja lisääkin vielä pitäisi tehdä. Peltitöitä ja muuta hommaa on ollut, mutta kyllä
sillä vielä ajelee mainiosti. Tarkoitus on pitää lähes alkuperäisessä kunnossa ja hommata pikkuhiljaa tarvittavia osia mitä pitää vielä vaihtaa ehjiin. Alfa Romeo 33 1.5 v.85 oli eka autoni, kun kortin sain parikymmentä vuotta sitten.
Sen jälkeen on ollut muutamia autoja ja välillä oli 75ts joka oli oikein hyvässä kunnossa, mutta tuli myytyä kun oli muutama ostaja kiinnostunut. Sitten oli välillä vajaa vuoden 159 jts 2.2. Mut nyt tällä aattelin harrastusta aloitella ja täältä onkin kivasti löytynyt
neuvoja ja asiantuntemusta. Kiitos kaikille ja morjestellaan .
Tervehditään nyt kaikkia vielä, vaikka kesäkuussa tuli tähän forumiin liitettyä. Tuli hommattua heinäkuussa Alfa 75ts ja
sitä on tullut jonkin verran laiteltua jo ja lisääkin vielä pitäisi tehdä. Peltitöitä ja muuta hommaa on ollut, mutta kyllä
sillä vielä ajelee mainiosti. Tarkoitus on pitää lähes alkuperäisessä kunnossa ja hommata pikkuhiljaa tarvittavia osia mitä pitää vielä vaihtaa ehjiin. Alfa Romeo 33 1.5 v.85 oli eka autoni, kun kortin sain parikymmentä vuotta sitten.
Sen jälkeen on ollut muutamia autoja ja välillä oli 75ts joka oli oikein hyvässä kunnossa, mutta tuli myytyä kun oli muutama ostaja kiinnostunut. Sitten oli välillä vajaa vuoden 159 jts 2.2. Mut nyt tällä aattelin harrastusta aloitella ja täältä onkin kivasti löytynyt
neuvoja ja asiantuntemusta. Kiitos kaikille ja morjestellaan .
Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.
Morjens.
Itse juuri liityin foorumille ja hankkisin juuri Alfa Romeo 156, 2.5l V6 moottorilla. Ensimmäinen autoni tämä nyt sitten on.
Itse juuri liityin foorumille ja hankkisin juuri Alfa Romeo 156, 2.5l V6 moottorilla. Ensimmäinen autoni tämä nyt sitten on.
If I fail, if I succeed. At least I live as I believe.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.
^
Tervetuloa ja onnea hienosta hankinnasta. Suoraan kuninkuusluokkaan sitten, jätit ne vajaapyttyiset välistä? (seuraavaksi hankitkin sitten GTA:n )
Ja tervetuloa muillekin uusille, ei muuta kuin kuvia autoista Pic of my Car-ketjuun!
Tervetuloa ja onnea hienosta hankinnasta. Suoraan kuninkuusluokkaan sitten, jätit ne vajaapyttyiset välistä? (seuraavaksi hankitkin sitten GTA:n )
Ja tervetuloa muillekin uusille, ei muuta kuin kuvia autoista Pic of my Car-ketjuun!
Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.
Joo no mä en hirveästi perusta noista pienemmistä Potkii mukavasti tuo 2,5 V6 GTA'ta en ole vielä edes kokeillut. Kai sekin jossain vaiheessa pitää koettaa.Aquatica kirjoitti:^
Tervetuloa ja onnea hienosta hankinnasta. Suoraan kuninkuusluokkaan sitten, jätit ne vajaapyttyiset välistä? (seuraavaksi hankitkin sitten GTA:n )
If I fail, if I succeed. At least I live as I believe.
- _L_T_V_
- Viestit: 377
- Liittynyt: 09 Heinä 2008, 17:47
- Car(s): Fiat Linea T-jet, 156 V6
ex Lancia Kappa, 164 V6, 156 V6, 156 TS Sele, 156 JTS - Paikkakunta: Pirkkala
Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.
onko tänne nyt tullut uusia jäseniä oikein roppakaupalla vai kuvittelenko vain toivottavasti en kuvittele...hieno juttu ja tervetuloa vaan kaikille uusille Alfisteille....
- Lazzarella
- Viestit: 4
- Liittynyt: 08 Syys 2013, 15:37
- Car(s): Alfa Romeo GT 1.9 JTD Black Line Distinctive
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.
Morjens,
Tämmöinen tarinan Alfan ostosta:
Vuosien kuolaamisen jälkeen vihdoin pääsin eroon järkiperäisistä perusteluista ja ostin Alfan.
Ensin oli tarkoitus ostaa perheelle ns ykkösauto, mutta koeajojen jälkeen rouva totesi että 159 ei tule taloon ja "osta itsellesi Alfa jos kerran haluat" joten siirryin GT Alfojen avartavaan maailmaan. Ensin pyörin joitakin kuukausia nettiautossa mutta sieltä ei kuitenkaan sopivalla hinnalla haluamaani autoa löytynyt, joten käänsin katseeen etelämmäksi kohti arvoituksellista Saksan markkinaa. Aikani pyörittyäni mobile.de ja autoscout24 palstoilla löytyi musta GT 1.9JTD, blackedition tai sportiva mikä tämä nyt sitten onkaan, ja viikon pyörittelyn jälkeen lensin viime viikon maanantaina Saksaan ja ostin auton koeajon ja renkaan potkimisten jälkeen.
Päivä1. Tiistaina sitten hyppäsin autobaanalle ja lähdin ajelemaan kotia kohti, tarkoituksena ajaa SAksan, Tanska ja Ruotsin läpi ja tulla lautalla Suomeen, autobaanalla ensimmäisen kerran 190km/h ja ajoa takana noin 30km syttyi moottorin varoitusvalo, nokka kohti huoltamoa ja äkäinen soitto myyjälle, auto vikakoodin lukuun ja selitykset myyjältä "seissyt 3kk tallissa et voi kengittää heti vaan ajele ensin rauhassa ja jne" vikakoodin nollauksen jälkeen ja google translaterin käännösten missä vika oikein oli (huoltamon henkiläkunta ei puhunut englantia) taas tienpäälle ja kohti ensimmäistä yöpaikkaa Kielin lähellä, loppu päivä menikin sitten jo oikein hyvin.
Päivä2. Keskiviikkona oli tarkoitus ajaa n. 800km Ruotsiin yöksi. autobahnalla, jälleen noin 30km ajettuna, ihmettelin kun peilistä katsottuna kuivaan asfalttiin alkoi tulla märkää raitaa perässä apukuskin puolelta auton takaa, mutta auton edessä ei raitaa näkynyt (ajaessa). nykäisin levikkeelle ja huomasin että apukuskin eturenkaan lokasuojasta valuu öljyä pihalle -> navigaattorin ja puhelimen avulla lähin Fiat/Alfa huoltamo ja auto sinne ja ylös = öljyn jäähdytin haljennut . Varaosaa saatavilla mutta menee yön yli. Pohjois Saksassa jossain keskellä ei mitään ja yksi englantia puhuva myyjä liikkeessä. Sovittiin myyjän kanssa että huolletaan ja hän lupasi järjestää autokorjaamolta yöpaikan (sihteerit varaavat jostain hotellista yöpaikan) ja kuljetuksen hotelliin, autoliikkeen päällikkö lähti viemään hotelliin ja poikkesi matkalla, omatoimisesti pyytämättä, huoltamon kautta jotta sain olutta ostettua (olin maininnut aiemmin että nyt maistuisi tilanteeseen yksi tai useampikin olut ). No vaeltelin yhden päivän ja illan ja aamun pikku kaupungissa ja nautiskelin pari olutta erittäin siistissä hotellissa.
Pä'ivä3 Soittivat puolenpäivän aikaan ja tulivat hakemaan autolla hotellilta ja kuljettivat huoltamoon. Lasku maksuun ja auto alle. Se vähä vitutus mitä laskusta oli tullut kaikkosi ensimmäisen 5minuutin ajon jälkeen kun taas pääsi Alfan rattiin ja kaikki toimi ja auto tuntui edelleen aivan mahtavalta. Nyt se 800km Tanskan ja Ruotsin maanteitä edessä ja kohti Kalmaria. Tämä osuus olikin sitten tylsä kun kaikki toimi hyvin ja nopeus rajoitukset olivat voimassa
Päivä4 Kalmarista Öölannin kautta tukholmaan ja Suomen lauttaan. taaskaan ei mitään ongelmia
Päivä5 Suomessa ja kaikki toimi taas kuin unelma. heinäkuussa Bella Italiassa käyneenä tiesin että kannattaa ajaa Lotilan tietä Turusta pohjoiseen joten kävin nautiskelemassa Mustiala - Akaa välin ja hymy oli korvissa
Kaikkine ongelmineen oli hieno reissu, hienoine maisemineen, kalliine ylimääräisine pysähdyksineen ja ennenkaikkiaan hienolla autolla ajettuine 2200km. En usko että tuota "seikkailua" olisi VAG konsernin autolla saanut aikaiseksi
Tämmöinen tarinan Alfan ostosta:
Vuosien kuolaamisen jälkeen vihdoin pääsin eroon järkiperäisistä perusteluista ja ostin Alfan.
Ensin oli tarkoitus ostaa perheelle ns ykkösauto, mutta koeajojen jälkeen rouva totesi että 159 ei tule taloon ja "osta itsellesi Alfa jos kerran haluat" joten siirryin GT Alfojen avartavaan maailmaan. Ensin pyörin joitakin kuukausia nettiautossa mutta sieltä ei kuitenkaan sopivalla hinnalla haluamaani autoa löytynyt, joten käänsin katseeen etelämmäksi kohti arvoituksellista Saksan markkinaa. Aikani pyörittyäni mobile.de ja autoscout24 palstoilla löytyi musta GT 1.9JTD, blackedition tai sportiva mikä tämä nyt sitten onkaan, ja viikon pyörittelyn jälkeen lensin viime viikon maanantaina Saksaan ja ostin auton koeajon ja renkaan potkimisten jälkeen.
Päivä1. Tiistaina sitten hyppäsin autobaanalle ja lähdin ajelemaan kotia kohti, tarkoituksena ajaa SAksan, Tanska ja Ruotsin läpi ja tulla lautalla Suomeen, autobaanalla ensimmäisen kerran 190km/h ja ajoa takana noin 30km syttyi moottorin varoitusvalo, nokka kohti huoltamoa ja äkäinen soitto myyjälle, auto vikakoodin lukuun ja selitykset myyjältä "seissyt 3kk tallissa et voi kengittää heti vaan ajele ensin rauhassa ja jne" vikakoodin nollauksen jälkeen ja google translaterin käännösten missä vika oikein oli (huoltamon henkiläkunta ei puhunut englantia) taas tienpäälle ja kohti ensimmäistä yöpaikkaa Kielin lähellä, loppu päivä menikin sitten jo oikein hyvin.
Päivä2. Keskiviikkona oli tarkoitus ajaa n. 800km Ruotsiin yöksi. autobahnalla, jälleen noin 30km ajettuna, ihmettelin kun peilistä katsottuna kuivaan asfalttiin alkoi tulla märkää raitaa perässä apukuskin puolelta auton takaa, mutta auton edessä ei raitaa näkynyt (ajaessa). nykäisin levikkeelle ja huomasin että apukuskin eturenkaan lokasuojasta valuu öljyä pihalle -> navigaattorin ja puhelimen avulla lähin Fiat/Alfa huoltamo ja auto sinne ja ylös = öljyn jäähdytin haljennut . Varaosaa saatavilla mutta menee yön yli. Pohjois Saksassa jossain keskellä ei mitään ja yksi englantia puhuva myyjä liikkeessä. Sovittiin myyjän kanssa että huolletaan ja hän lupasi järjestää autokorjaamolta yöpaikan (sihteerit varaavat jostain hotellista yöpaikan) ja kuljetuksen hotelliin, autoliikkeen päällikkö lähti viemään hotelliin ja poikkesi matkalla, omatoimisesti pyytämättä, huoltamon kautta jotta sain olutta ostettua (olin maininnut aiemmin että nyt maistuisi tilanteeseen yksi tai useampikin olut ). No vaeltelin yhden päivän ja illan ja aamun pikku kaupungissa ja nautiskelin pari olutta erittäin siistissä hotellissa.
Pä'ivä3 Soittivat puolenpäivän aikaan ja tulivat hakemaan autolla hotellilta ja kuljettivat huoltamoon. Lasku maksuun ja auto alle. Se vähä vitutus mitä laskusta oli tullut kaikkosi ensimmäisen 5minuutin ajon jälkeen kun taas pääsi Alfan rattiin ja kaikki toimi ja auto tuntui edelleen aivan mahtavalta. Nyt se 800km Tanskan ja Ruotsin maanteitä edessä ja kohti Kalmaria. Tämä osuus olikin sitten tylsä kun kaikki toimi hyvin ja nopeus rajoitukset olivat voimassa
Päivä4 Kalmarista Öölannin kautta tukholmaan ja Suomen lauttaan. taaskaan ei mitään ongelmia
Päivä5 Suomessa ja kaikki toimi taas kuin unelma. heinäkuussa Bella Italiassa käyneenä tiesin että kannattaa ajaa Lotilan tietä Turusta pohjoiseen joten kävin nautiskelemassa Mustiala - Akaa välin ja hymy oli korvissa
Kaikkine ongelmineen oli hieno reissu, hienoine maisemineen, kalliine ylimääräisine pysähdyksineen ja ennenkaikkiaan hienolla autolla ajettuine 2200km. En usko että tuota "seikkailua" olisi VAG konsernin autolla saanut aikaiseksi
"You have to love Alfa's, it's the law" - Richard Hammond TopGear, 4C koeajolla
- _L_T_V_
- Viestit: 377
- Liittynyt: 09 Heinä 2008, 17:47
- Car(s): Fiat Linea T-jet, 156 V6
ex Lancia Kappa, 164 V6, 156 V6, 156 TS Sele, 156 JTS - Paikkakunta: Pirkkala
Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.
nyt se sitten varmaan toimiikin pitkään kivasti kun on tottunut suhun (vierasti varmasn vähän aluksi) Onnea hankinnasta ja tervetuloa joukkoon!
Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.
Hieno roudtrippi. Itse ihastuin Alfaan samankaltaisella reissulla.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.
Lazzarellalle tervetuloa! Vaikeuksien kautta voittoon on raskaahko ja koeteltu, mutta lopulta palkitseva reitti.
Saako kysyä että miksi rouva viisysin hylkäsi? Liian raskas ja kankea?Lazzarella kirjoitti: Ensin oli tarkoitus ostaa perheelle ns ykkösauto, mutta koeajojen jälkeen rouva totesi että 159 ei tule taloon
Minkä koodin laite antoi?Lazzarella kirjoitti: Päivä1. Tiistaina sitten hyppäsin autobaanalle ja lähdin ajelemaan kotia kohti, tarkoituksena ajaa SAksan, Tanska ja Ruotsin läpi ja tulla lautalla Suomeen, autobaanalla ensimmäisen kerran 190km/h ja ajoa takana noin 30km syttyi moottorin varoitusvalo, nokka kohti huoltamoa ja äkäinen soitto myyjälle, auto vikakoodin lukuun ja selitykset myyjältä "seissyt 3kk tallissa et voi kengittää heti vaan ajele ensin rauhassa ja jne" vikakoodin nollauksen jälkeen ja google translaterin käännösten missä vika oikein oli (huoltamon henkiläkunta ei puhunut englantia) taas tienpäälle ja kohti ensimmäistä yöpaikkaa Kielin lähellä, loppu päivä menikin sitten jo oikein hyvin.
Näin huonon palvelun jälkeen teki varmaan kovasti mieli tinkiä puolet laskun loppusummasta pois .Lazzarella kirjoitti: Sovittiin myyjän kanssa että huolletaan ja hän lupasi järjestää autokorjaamolta yöpaikan (sihteerit varaavat jostain hotellista yöpaikan) ja kuljetuksen hotelliin, autoliikkeen päällikkö lähti viemään hotelliin ja poikkesi matkalla, omatoimisesti pyytämättä, huoltamon kautta
...
Pä'ivä3 Soittivat puolenpäivän aikaan ja tulivat hakemaan autolla hotellilta ja kuljettivat huoltamoon.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 32
- Liittynyt: 11 Syys 2012, 09:27
- Car(s): 159 2.4 Jtdm Q-tronic, 2010
Ex. 156 2.0 JTS, 2005 - Paikkakunta: Nummela
Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.
Tervehdystä vaan! tässä on itse kyllä tullut foorumia luettua jo toista vuotta ja Afla ollut omistuksessa vuoden päivät..
Alfoilla tullut ajeltua joku 5 vuotta jo satunnaisesti (Appivanhemmilla oli aikaisemmin 156, 2.0ts ja myöhemmin 2.0jts)
Tämä jälkimmäinen Alfa meinasi lähteä myyntiin appivanhempien osalta ja itselläni ei sattunut olemaan omaa autoa, joten oli pakko tämä yksilö pelastaa itselleni.. Olihan Alfa jo vaikutuksen tehnyt aikaisemmin mutta vasta ostettuani sen omakseni taisin enemmän seota näihin italian unelmiin..
Nyt 156 on palvellut itseäni vuoden verran vaihtelevin menestyksin mutta kuitenkin mieltä miellyttäen, osaa on vaihdettu ja pintoja kunnosteltu mutta mielestäni se on ollut sen arvoista.. eihän toi jts mikään maailman nopein raketti ole mutta on se mielestäni melkosen kova peli 2 litran vapariksi, kiva välillä antaa vähän kyytiäkin mutkateillä..
Itsehän ajan työkseni taksia ja tulee uusia volvoja ja joskus mersuja ajeltua mutta kyllä se joka kerta hymyn nostaa korviin ku laittaa oman auton koneen tulille ja pienistä nitinöistä välittämättä ajo ei ole niin pehmeää kuin työkaluilla ajettaessa..
Alfoilla tullut ajeltua joku 5 vuotta jo satunnaisesti (Appivanhemmilla oli aikaisemmin 156, 2.0ts ja myöhemmin 2.0jts)
Tämä jälkimmäinen Alfa meinasi lähteä myyntiin appivanhempien osalta ja itselläni ei sattunut olemaan omaa autoa, joten oli pakko tämä yksilö pelastaa itselleni.. Olihan Alfa jo vaikutuksen tehnyt aikaisemmin mutta vasta ostettuani sen omakseni taisin enemmän seota näihin italian unelmiin..
Nyt 156 on palvellut itseäni vuoden verran vaihtelevin menestyksin mutta kuitenkin mieltä miellyttäen, osaa on vaihdettu ja pintoja kunnosteltu mutta mielestäni se on ollut sen arvoista.. eihän toi jts mikään maailman nopein raketti ole mutta on se mielestäni melkosen kova peli 2 litran vapariksi, kiva välillä antaa vähän kyytiäkin mutkateillä..
Itsehän ajan työkseni taksia ja tulee uusia volvoja ja joskus mersuja ajeltua mutta kyllä se joka kerta hymyn nostaa korviin ku laittaa oman auton koneen tulille ja pienistä nitinöistä välittämättä ajo ei ole niin pehmeää kuin työkaluilla ajettaessa..
Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.
Tervehdys harrastajat!
Rekisteröidyin tänne "varmuudeksi" Alfan osto mahdollisesti kiikarissa.
Kokemusta Alfasta on vuosilta 1998-2001, silloin meillä oli -89 75TS, ja oli hauskin auto mitä ollut.
Sitten perhe kasvoi jne. tekosyitä että joutui ajamaan järki perheautoilla.
Nyt tekisi mieli hommata alkupään 159 farmarina( perheautoksi ).
Mutta millä moottorilla, siinäpä pohtimista.
Kilometrejä tulee about 16-18 tkm. vuodessa ja iso osa tässä pääkaupunkiseudulla ja jonkun verran peräkärryn ja asuntovaunun vetoakin tiedossa.
Houkuttaisi kyllä käydä kokeilemassa "isoa" dieseliä, mikä niissä on jakohihnan vaihtoväli??
Näihin tunnelmiin...
Rekisteröidyin tänne "varmuudeksi" Alfan osto mahdollisesti kiikarissa.
Kokemusta Alfasta on vuosilta 1998-2001, silloin meillä oli -89 75TS, ja oli hauskin auto mitä ollut.
Sitten perhe kasvoi jne. tekosyitä että joutui ajamaan järki perheautoilla.
Nyt tekisi mieli hommata alkupään 159 farmarina( perheautoksi ).
Mutta millä moottorilla, siinäpä pohtimista.
Kilometrejä tulee about 16-18 tkm. vuodessa ja iso osa tässä pääkaupunkiseudulla ja jonkun verran peräkärryn ja asuntovaunun vetoakin tiedossa.
Houkuttaisi kyllä käydä kokeilemassa "isoa" dieseliä, mikä niissä on jakohihnan vaihtoväli??
Näihin tunnelmiin...
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.
Tervetuloa blue!
Koeaja ne mitä pääset ja päätä, minkä haluat. Ainakin ite noilla kilsoilla menisin puhtaasti fiiliksellä.blue kirjoitti:Mutta millä moottorilla, siinäpä pohtimista.
Viisysillä saa kiskoa 1500kg. Ainakin kaksnelkun nokilekan perässä sallittu maksimikuorma tulee ihan kiltisti.blue kirjoitti: Kilometrejä tulee about 16-18 tkm. vuodessa ja iso osa tässä pääkaupunkiseudulla ja jonkun verran peräkärryn ja asuntovaunun vetoakin tiedossa.
Ymmärtääkseni 4v/120tkm. Jotkut lähteet väittää 5v/120tkm, mutta ymmärtääkseni/muistaakseni 4v on oikein.blue kirjoitti: Houkuttaisi kyllä käydä kokeilemassa "isoa" dieseliä, mikä niissä on jakohihnan vaihtoväli??
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.
Ciao!
Uusi forumilainen ilmoittautuu... Oma Alfa historia on alkujaan vuodelta 1999 jolloin hankin ensimmäisen 156 2.0TS:n, jolla tuli ajettua 150tkm. Sen jälkeen tapahtui yhtä sun toista ja auto vaihtui f -sanaan. Ei siitä sen enempään. Jokaisella on pimeä puolensa.
Paluu Alfaan oli 156 Sportwagon 2.0 JTS joka on vaihtunut vuosia sitten GT Coupe 2.0 JTS:n. Tällä autolla tein tänä kesänä pidemmän reissun, kun kesäkuun alussa suuntasin keulan kohti Kreetaa ja elokuussa sieltä takaisin Suomeen. Jos ja kun GT tarkoittaa Gran Turismoa, niin oma mielipiteeni on, että GT on juuri sitä. Mukava auto ajaa 800 km päivätaipaleita. Ja se ei tarkoita Gran Takapenkki - sekin on kokeiltu appivanhempien kanssa Ja juu senkin irstaat , tarkoitin matkustustamista siellä.
Nyt on hiipinyt mieleen auton vaihtaminen. Nettiautossa näyttäisi olevan neljä Breraa 3.2 V6 Q4 versiona. Onkos foorumilaisilla niistä tietoa?
SMa
Uusi forumilainen ilmoittautuu... Oma Alfa historia on alkujaan vuodelta 1999 jolloin hankin ensimmäisen 156 2.0TS:n, jolla tuli ajettua 150tkm. Sen jälkeen tapahtui yhtä sun toista ja auto vaihtui f -sanaan. Ei siitä sen enempään. Jokaisella on pimeä puolensa.
Paluu Alfaan oli 156 Sportwagon 2.0 JTS joka on vaihtunut vuosia sitten GT Coupe 2.0 JTS:n. Tällä autolla tein tänä kesänä pidemmän reissun, kun kesäkuun alussa suuntasin keulan kohti Kreetaa ja elokuussa sieltä takaisin Suomeen. Jos ja kun GT tarkoittaa Gran Turismoa, niin oma mielipiteeni on, että GT on juuri sitä. Mukava auto ajaa 800 km päivätaipaleita. Ja se ei tarkoita Gran Takapenkki - sekin on kokeiltu appivanhempien kanssa Ja juu senkin irstaat , tarkoitin matkustustamista siellä.
Nyt on hiipinyt mieleen auton vaihtaminen. Nettiautossa näyttäisi olevan neljä Breraa 3.2 V6 Q4 versiona. Onkos foorumilaisilla niistä tietoa?
SMa
- Ramsester
- Viestit: 174
- Liittynyt: 24 Marras 2012, 20:41
- Car(s): GTV 2.0 V6 TB -99
156 2,5 V6 -98
147 2.0 TS -04
Fiat Stilo 1,4 -04 - Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.
Terve vaan täältä Lappeenrannan suunnaltakin.
Olen myöskin ajellut Fiateilla melkein koko ikäni ja nököttäähän tuossa pihalla vieläkin Bravo. Ykkösautoksi tuli hommattua kesällä 156 V6. Lisääntyi taas moottorin sylinterien määrä yhdellä. Edellisessä Mareassa oli 5
Olen myöskin ajellut Fiateilla melkein koko ikäni ja nököttäähän tuossa pihalla vieläkin Bravo. Ykkösautoksi tuli hommattua kesällä 156 V6. Lisääntyi taas moottorin sylinterien määrä yhdellä. Edellisessä Mareassa oli 5
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.
5-pyttynen Marea, se 2.0? Mulla oli 115 Weekend vm. 2000. Kolmelapsiselle perheelle halpa, mutta tilava. Vaihdoin sen 130 Stilo monivankkuriin ja sen Cromaan. Sitten piti pojalle saada ensiauto ja lopputulemana on toi nykyinen (silläkin menovesi vaihtui liuottimeen ja mukimäärä noúsi kahdella n. 18 kk sitten).
Tervetuloa taloon.
Tervetuloa taloon.
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.
^Viispyttynen on tosiaan se kaksilitrainen, mallimerkinnältään lienee 155.
^^Tervetuloa, itsellänikin taudinkuva on mennyt Fiatin (ja Lancian) kautta Alfaan.
^^Tervetuloa, itsellänikin taudinkuva on mennyt Fiatin (ja Lancian) kautta Alfaan.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Wessie
- Viestit: 71
- Liittynyt: 30 Heinä 2013, 13:22
- Car(s): Alfa Romeo GTV 3.0 1998 - 659A/831 (Kesäauto)
Alfa Romeo GTV 3.0 1998 - 601/495 (Projekti) - Paikkakunta: Helsinki
Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.
Jonkun aikaa on tullut foorumilla notkuttua sen enempää kirjoittelematta mutta kerta se on ensimmäinenkin.
Tänä kesänä kolmen vuoden projekti harrasteauton löytämiseksi kulminoitui vihdoin, ja käyttöpassatin kaveriksi löytyi Seinäjoelta 98' GTV 3.0 V6 (Foorumin käyttäjän "Tomiso" entinen auto). Nyt on ensimmäinen ajokausi ohi, noin 5000km takana ja Alfa peitteen alla talviunilla. Toivon mukaan viimeistään joulukuussa löytyy aikaa nostaa auto pukkien päälle ja alkaa syvällisemmin tutkia sen sielunelämää. Pikkurassausta on ehtinyt olla juuri sopivasti, mutta tähän mennessä kaikki tarpeellinen on toiminut odotetusti.
Koetan jossakin vaiheessa löytää aikaa kirjoitella tarkemmin ja kuvien kanssa harrastuksen etenemisestä.
-W-
Tänä kesänä kolmen vuoden projekti harrasteauton löytämiseksi kulminoitui vihdoin, ja käyttöpassatin kaveriksi löytyi Seinäjoelta 98' GTV 3.0 V6 (Foorumin käyttäjän "Tomiso" entinen auto). Nyt on ensimmäinen ajokausi ohi, noin 5000km takana ja Alfa peitteen alla talviunilla. Toivon mukaan viimeistään joulukuussa löytyy aikaa nostaa auto pukkien päälle ja alkaa syvällisemmin tutkia sen sielunelämää. Pikkurassausta on ehtinyt olla juuri sopivasti, mutta tähän mennessä kaikki tarpeellinen on toiminut odotetusti.
Koetan jossakin vaiheessa löytää aikaa kirjoitella tarkemmin ja kuvien kanssa harrastuksen etenemisestä.
-W-
"When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat" - Henry Ford
- Macela
- Viestit: 2365
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.
Täältä pirkanmaalta morot!
Toistaiseksi tullut vain luettua näitä foorumeita. Nyt hankinnassa se ensimmäinen oma auto kun ajokortti nyt reilun vuoden ollut ja Alfaan tähdätään.
Siittä asti kun autoista on mitään ymmärtänyt, niin Alfa Romeo on kiinostanut, ja nyt viimeaikoina ihan tosissaan ruvennut kattelemaan muutamia eri malleja.
164 ollut "meillä kotona" joskus, ja siittäpä tämä Alfa Romeo kiinostus taitaa johtuakin, vaikka Porsche 924 ja Preludekin ollut niin kyllä se Alfa jotenkin mielenkiintosin noista oli.
164 ja 75:lle alkaa ikää jo kertyyn ja melkeimpä harrastepeleiksi noi menevät.
"Järkevämpänä" vaihtoehtona Farkkumallinen 156 uudemmalla sisustalla kiinostaisi, mutta taas 3000€ budjetti rajaa melko paljon, joko farkkukorimallin taikka uudemman sisustan pois.
Alfa Romeo merkkinä kuulemma ei niin luotettava kuin monet muut merkit, mutta onko tämä vain Essonbaari -juttuja. Onhan toki niin että se harmaa Corolla on varmempi, mutta uskon että Alfan ajonautinto, muotoilu yms. korvaa sen vaivan mitä mahdollisesti ylläpitäminen tuo.
Toistaiseksi en löytäny sopivaa topiccia missä voisi vähän syvemmin kysellä kaikista Alfa -malleista.
Anyways, meni jo vähän aiheesta ohi, mutta katotaan mitä tapahtuu
Toistaiseksi tullut vain luettua näitä foorumeita. Nyt hankinnassa se ensimmäinen oma auto kun ajokortti nyt reilun vuoden ollut ja Alfaan tähdätään.
Siittä asti kun autoista on mitään ymmärtänyt, niin Alfa Romeo on kiinostanut, ja nyt viimeaikoina ihan tosissaan ruvennut kattelemaan muutamia eri malleja.
164 ollut "meillä kotona" joskus, ja siittäpä tämä Alfa Romeo kiinostus taitaa johtuakin, vaikka Porsche 924 ja Preludekin ollut niin kyllä se Alfa jotenkin mielenkiintosin noista oli.
164 ja 75:lle alkaa ikää jo kertyyn ja melkeimpä harrastepeleiksi noi menevät.
"Järkevämpänä" vaihtoehtona Farkkumallinen 156 uudemmalla sisustalla kiinostaisi, mutta taas 3000€ budjetti rajaa melko paljon, joko farkkukorimallin taikka uudemman sisustan pois.
Alfa Romeo merkkinä kuulemma ei niin luotettava kuin monet muut merkit, mutta onko tämä vain Essonbaari -juttuja. Onhan toki niin että se harmaa Corolla on varmempi, mutta uskon että Alfan ajonautinto, muotoilu yms. korvaa sen vaivan mitä mahdollisesti ylläpitäminen tuo.
Toistaiseksi en löytäny sopivaa topiccia missä voisi vähän syvemmin kysellä kaikista Alfa -malleista.
Anyways, meni jo vähän aiheesta ohi, mutta katotaan mitä tapahtuu
Viimeksi muokannut Macela, 02 Joulu 2018, 23:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Noni
- Ramsester
- Viestit: 174
- Liittynyt: 24 Marras 2012, 20:41
- Car(s): GTV 2.0 V6 TB -99
156 2,5 V6 -98
147 2.0 TS -04
Fiat Stilo 1,4 -04 - Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.
Joo viispyttynen oli 2-litranen Marea HLX. Ihan kiva peli sekin, mutta kyllä tuo vinkkelikutonen on hyvä peli.
Voi olla, että tulee vaihto toiseen samanlaiseen eteen. Eräs kauniimman sukupuolen edustaja päätti tulla parkkipaikalta kylkeen. Vakuutusyhtiön edustaja kertoi korjauksen maksavan auton hinnan verran...
Voi olla, että tulee vaihto toiseen samanlaiseen eteen. Eräs kauniimman sukupuolen edustaja päätti tulla parkkipaikalta kylkeen. Vakuutusyhtiön edustaja kertoi korjauksen maksavan auton hinnan verran...