Ei ole loppunut koskaan, vaikka ex-tessulla oli äärettömän lähellä. Eli alkoi nykimään ja kaarteissa syöttö jo katkesikin... Tilanne oli se, että Itellan palkanmaksut oli "hieman" myöhässä ja bensa yksinkertaisesti läheni loppuaan. Lopussa bensamittari ei enää hievahtanutkaan, mihinkään suuntaan laisinkaan. Tällöin olin ajanut kaksi päivää höyryillä, kuitenkin jakeluajoa eli auto kävi jatkuvasti ja pakkastakin oli. Lopuksi oli pakko lainata työkaverilta 20eur bensarahaa, jotta pääsi edes kotia asti - onneksi juuri samana päivänä pöllähti palkat tilille, joten selvittiin ilman loppumista.
Thesis on siitä kakkamainen että polttoainemittariin voi ja PITÄÄ luottaa. Alfojen kanssa tottui siihen että kun mittari alkoi mennä punaiselle niin pienellä kopautuksella tai seuraavalla käynnistyksellä tankkiin mystisesti aina ilmestyi "lisää" ainetta.....Nyt ajoin häpeäkseni eräs yö töihin lähtiessä tankin tyhjäksi, kas kun edellisenä päivänä havaitsin polttonesteen olevan hyvin vähissä, mutta totesin itsekseni; "Kyllä sillä nyt töihin ja tankille aina pääsee"....Mutta mutta, kun neula näyttää tyhjää, niin se myös tarkoittaa TYHJÄÄ. Ja tyhjästä on paha nyhjäistä. (onneksi on varakanisteri ja toimivat jalat! )
Just pari viikkoa sitten ja ensimmäistä kertaa elämässäni loppui lennosta, kun oli tulkkausvirhe mittarin näytön ja todellisuuden kanssa. JTD:n ja TS:n mittarit käyttäytyvät eri lailla ja viisarin asento, jossa JTD:llä ajoi vielä helposti mittarille, tarkoittikin TS:ssa tyhjää .
Lisäksi kerran on loppunut aiemmin, mutta sitä ei lasketa, kun valutin auton suoraan mittarille, kuten olin muutenkin menossa. Bensa ei oikeasti siis loppunut, tankkaus vain oli täydellisesti ajoitettu .
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Silloin joskus kun olin nuori ja hölmö, uskoin veljen väitteisiin siitä, kuinka pitkälle faijan Toledolla pääsee valon sytyttyä. Onneksi hyytyi lähelle huoltoasemaa.
Volvossa (740) puolestaan on tunnetusti hyvä polttoaineviisari, joten siihen ei voi luottaa, mutta hyvä tankkausväli oli n. 700km. Perän kosahdettua ja taka-akselin näin vaihduttua ei mittarin anturikehä ollut ihan entisensä, vaan nopeusmittari pyöri 2-4x nopeudella ja matka- ja trippimittarit 4x nopeudella. Mielestäni trippi pyöri vasta toista kierrosta sitten tankkauksen (n. 1900km), mutta se olikin jo kolmannella kierroksella (n. 2900km) ja niin tiilikeula hyytyi tienvarteen. Hetken keksi jopa hoksata mistä on kyse ja faija oli jo matkalla apuun, kun hoksasin soittaa että varulta hakee matkan varrelta kannullisen Volvon voimajuomaa mukaan.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
pari kertaa, kerran 75 2.0 TC:n puikoissa ja kerran pösön, no 75.ssa bensamittari eli ihan omaa elämäänsä ja tuolla yksilöllä tulikin ajeltua lähinnä trippimittarin varassa, pökötin kanssa ne kuuluisat viimmeiset sanat eli "kyllä sillä vielä pääsee"..
Viimeksi muokannut 90, 28 Marras 2013, 21:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Autolla ei ole koskaan loppunut, mutta traktorilla pääsi kerran loppumaan muutama kilometri ennen tankkaus pistettä. Sitten vaan tankattiin kansterista, ilmattiin puolituntia ja matka jatkui.
Todellakin Otsikon mukaisesti LÖPÖ on loppunut kerran, sekin oli tahallinen koe kun piti oikeasti tietää missä kohtaa löpö loppuu ja mukana olikin jerry ja lisäakku. Bensa ei ole ikinä loppunut matkalle, kerran huoltamon pihaan ~10m ennen mittaria...liukumalla perille.
Alfissimo kirjoitti:Just pari viikkoa sitten ja ensimmäistä kertaa elämässäni loppui lennosta, kun oli tulkkausvirhe mittarin näytön ja todellisuuden kanssa. JTD:n ja TS:n mittarit käyttäytyvät eri lailla ja viisarin asento, jossa JTD:llä ajoi vielä helposti mittarille, tarkoittikin TS:ssa tyhjää .
Mä tulkkasin finnidatsunin perusteella Golf LD:n mittaria. Ei ois kannattanu, löpö loppui Bembölessä siihen koulun kohdalle. Liu'utus ylämäkeen ei olisi onnistunut, joten auto pientareelle ja hakemaan lisää. Varakannun asemesta asema lahjoitti mulle tyhjän öljygangsterin. Tietåvämmät kertoivat, että vm 1980 olisi pitänyt tehdä jotain, jotta polttoaine olisi noussut koneeseen, 1981 oli feisliftattu siltä osin.
^ Sen ainoon kerran kun auto hyyty järvenpäässä, niin ei huoltoasemalla ollut kanisteria myytävänä eikä lainata! Aivan käsittämätöntä menoa nykyhuoltamoilla.......
Läheinen halpahalli kuitenkin yllätti tarjonnallaan.
^Oliko kuitenkin abc:n liikenneasema vai ihan oikea huoltoasema?
Joskus ajoin testimielessä Sierran aivan tyhjäksi, mutta kannu oli mukana.
Ensimmäinen autoni Taunus -75 hyytyi liikennevaloihin bensa-asemaa vastapäätä, lähti kuitenkin vielä käyntiin sen verran, että sain rykästyä liikkeelle ja valutettua mittarille.
Matka ei siis ole tyssännyt kertaakaan aineen loppumiseen.
Ei ole koskaan loppunut, mutta edellisellä 924S:llä oli kyllä ihme ettei koskaan loppunut. Matkamittari ei meinaan toiminut, ja bensamittari toimi siten että kun tankkasi täyteen, mittari näytti puolta ja sitten kun ajoi tankin puolilleen, niin näytti tyhjää. Tietysti tuli tankkailtua aina vähän varman päälle, mutta monta reissua tuli kyllä tehtyä siten että vaikka näyttää tyhjää, niin "enhän ole vasta kuin pari reissua heittänyt, kyllä siellä vielä on." Pietarissa moottoriradalta lähtö vähän jännitti kun näytti tyhjää ja tiesi että kulutus on voinut olla jotain vähän muuta kuin se 8.02l/100km.
Kerran mulla loppu oikeesti talliin bensa. Ajoin sen sinne normaalisti mutta seuraavalla kerralla ei käyntiin millään. Asiaintilan toteutuminen vaikeutui siitä että bensamittarin anturi oli viallinen (minun sitä tietämättä) ja mittari näytti 1/4-tankkia. Ei muuta kuin hinaus korjaamolle josta sitten soittivat että ei se ilman bensaa kulje No olihan siinä korjattavaakin, se anturi. Auto 166 TS.
Kerran loppui Pirkkalassa liikennevaloihin polttoaine, koska 405:n mittari valehteli ihan kivasti. Toisella kerralla loppui bensa 10 metrin päästä kotipihasta.
Turbo Unossa moottoritiellä reippaassa ylinopeudessa loppui yhtäkkiä veto. Onneksi sitä vauhtia oli kuitenkin sen verran, että vapaalla rullaten pääsin huoltiksen pihaan. Tämän siis lasken puolikkaaksi, kun pääsinhän mä kuitenkin tankille asti ilman kävelyreissua.
Toisen kerran sitten Integralessa loppui meno ihan kotinurkille, kun en vielä tuntenut mittarin italialaista logiikkaa ja melkein tyhjä tarkoittikin totaalisen tyhjää.
Kerran on ekalla autollani (Ford Escort LX -85) menny tankki tyhjäksi.. tämäkin siitä syystä, että kuskattava kaveri sekotti ajatuksen ja jatkoin matkaa vaikka piti kääntyä tankille... onneks ei tarvinu ku alle kilometri hinata koslaa... mainittakoon, että ko. autossa ei se bensamittari koskaan toiminut...
toisen kerran olen melkein jäänyt polttoaineen takia tielle, kun kiltti ABC:n tankin täyttäjä oli laittanut bensiiniä diiselimittariin... Scudon tankki 90% täys 98:ia ja eikusta kotiopäin... ihmettelin vähä huonoa käyntiä ja internetsin ihmeellisestä maailmasta selvisi, että oli enemmänki autoja hyytyny ko. aseman litkuista. Noh eikun soitto aseman kautta vakuutusyhtiölle, hinuri pihaan, auto pukeille ja eikun polttoainejärjestelmää huuhtelemaan... tuli kyllä kuntoon ja on edelleen varmatoimisin fiiatti, minkä olen omistanut...
Kahdesti olen jäänyt ja kummallakin kerralla auto on ollut sama 99 eikä matkaa huoltsikalle ollut kuin vajaa kilometri. Ensimmäisellä kerralla moka oli oma, kun faija sanoi olevan syytä tankata menomatkalla, kun olin hoitamassa asiaansa. Suhtkoht tuoreena kortillisena hoidin sen homman ensin ja jäin 300 metrin päähän. Toisella kerralla evästyksenä olivat melkein samat sanat, mutta silloin menovesi ei riittänyt kotoa lähimmälle mittarille, vaan meno tyssäsi noin 700 metriä liian aikaisin.
EX työromun sain kerran jätettyä ison tien varteen keskelle ei-mitään.. Olikohan viikko-pari ko. pelin ostosta, kun ihmettelin ettei polttoainemittari tunnu hirveästi liikkuvan vaikka kilometriä on tullut jo reippaasti. Kun asiaa auton myyjältä ja diilanneelta kysyin, niin viisaat miehet vaan hoki, että ei se kuluta paljon mitään niin siitä johtuu
Trippimittari piti myös olla täydestä tankista nollattuna, mitä se ei sitten kuitenkaan ollut
Äänestin yhtä, mutta sitten muistin että onhan se toisenkin kerran loppunut... Ensimmäisen kerran joskus opiskelijana kun tuli aina ajeltua höyryillä, jäin maantien varteen ja soitin kaverille joka toi kanisterilla bensaa. Toisen kerran muutama vuosi sitten, oli tankki vähän huono eikä voinut tankata edes puolilleen, katsoin että kyllä tuolla viellä hetken pääsee, eikä päässytkään. Takakontissa oli tyhjä kanisteri, joten hain kävellen puolentoista kilometrin päästä lisää soppaa. Myöhästyin töistä.
Pari kertaa olen jäänyt. Ex-Mazda 626:n bensamittari ei toiminut, joten trippimittarin mukaan ajeltiin. Pari kertaa laskupää sitten petti, yhden kerran vieläpä keskelle ruuhkaista risteystä. Eipä sillä, ei 156:n bensamittari paljoa paremmin toimi. Tähän asti olen mennyt laskemalla niin että 12 litraa kaupungissa riittää sadalle kilsalle, seka-ajossa sitten se kymppi. Toistaiseksi menovesi ei ole kesken loppunut (äänekäs puun koputus).