Polforea kirjoitti:Kauhia pettymys, katoin ensin itekin että seiska ja rupesin tiiraileen keulan suuntaan että olisko peräti tiilikeula, mutta olikin tuommoinen pyöristetty versio.
Tiilikeulaseiska, etenkin sedanina, on komee.
No soriii...
Itseasiassa kävin kattomassa yhtä sedan seiskaa, mutta auton kunto ei vastannut Volvojen mittakaavassa matalaa mittarilukemaa ja muuten jäi hähmäinen vaikutelma. Tämä on rehdisti paljon ajettu, mutta kunnoltaan silti perempi kuin se seiska. Ja tässä on ihku 2,3 kone 531 kannella kakslitrasen sijaan.
Albertolli kirjoitti: Ja tässä on ihku 2,3 kone 531 kannella kakslitrasen sijaan.
Onnittelut mahtavan talviauton hankinnasta. (Sitä tällä hankinnalla vissiinkin on haettu.) Itsellä oli opiskeluaikaan samanlainen, porrasperä tosin, jolla tuli hieman vajaa 100tkm kolmeen vuoteen ajettua. Melkoisen murheeton laite ja talvella tosiaan mahtava. Juuri sopivasti tehoa pieneen lelusteluun, mutta ei kuitenkaan yllätä missään tilanteessa. Eikä tarvii jänskättää että lähteekö käyntiin vaikka onkin "vanha" ja yleisesti ottaen reilusti kilometrejä mittarissa.
Mulla on kierros Sitikan 16x7 ET27 peltivanteita jotka istuu transaxle Alfaan kun nenä päähän. Ne painaa 10 kg/kpl tai vähän alle. OZ Ultraleggerat samassa koossa taita olla n. 8.5 kg. Halvat alut on varmasti painavampia.
Nuo Citikan vanteet painaa jonkun mittauksen mukaan 4,7 kg !
takuu varmasti alle 5 kg kpl ! Koossa 15/6,5 .
jakokin on 4*108 käytetään aika paljon eri spritti/Ralli vehkeissä ,
sekä Citikan tapaisissa Sportwagoneissa
Tuli täytenä yllätyksenä kun ensimmäistä kertaa pyörittelin C5;n 'peltivanteita', olivat oikeasti niin kevyitä, että vähän aikaa piti tiirailla mitä tässä onkaan kädessä
Harmi vaan, että joustamattoman massan minimointi tässä tapauksessa ei kääntynnyt hyviksi ajo-ominaisuuksiksi
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Athrez kirjoitti:Talvikiekot heitetty alle! Tykkään kyllä näistä talvivanteista, vois vaikka heittää nää vanteet kesäkumeihi kesäks. Ois tarkotus täs jossai vaihees tummentaa takalasit
Noi on tyylikkäimmät vanteet 156:seen.
Vedä ympäri mieto kalvo joka näyttää tehdastummennukselta. Edellisessä autossani oli Llumarit paitsi tuulilasissa ja uskomattoman paljon tekee ulkonäköön, ja aina meni leimalta lävitte kun näytti niin viralliselta
v-m.t kirjoitti:Nuo Citikan vanteet painaa jonkun mittauksen mukaan 4,7 kg !
takuu varmasti alle 5 kg kpl ! Koossa 15/6,5 .
jakokin on 4*108 käytetään aika paljon eri spritti/Ralli vehkeissä ,
sekä Citikan tapaisissa Sportwagoneissa
Pherkele noiha menis Mondeonki alle. Rupeiskohan kulkemaan..
IMHO noi ON hienommat, mutta mie oonki erilainen nuori
ps. mietinkin miten hyvin noi toimii talvikelissä (kun omat on kesäkäytössä) eli pysytään viispuolaisessa tilavassa vanteessa josta on miellyttävämpi naputella jäätä ja lunta sitten irti
Ei ole paha talvella. Kesällä on enemmän päänsärkyä oikeastaan kun noiden puhdistus ja kiillotus eri aineiden ja harjojen voimin vie puolet päivästä mutta lopputulos on sen arvoinen!
Totesin, että ykköskäyttöautosta ei ole kuvia. Se on ihan tavallinen metallimusta 156 sw. Osaatte varmaan kuvitella
Kakkoskäyttis on tässä ja vanteista puheen ollen nämä vanteet ovat talvella tosi keljut - keräävät lunta käsittämättömällä innolla varsinkin takana. Edessä jarrusatulat sorvaavat itselleen tilaa ja lieventävät ongelmaa.
Pujazuba kirjoitti:Ei ole paha talvella. Kesällä on enemmän päänsärkyä oikeastaan kun noiden puhdistus ja kiillotus eri aineiden ja harjojen voimin vie puolet päivästä mutta lopputulos on sen arvoinen!
Jotenkin hyvin vaikea yrittää kiinnostua noista autoista tässä kuvassa
Ghost kirjoitti:Totesin, että ykköskäyttöautosta ei ole kuvia. Se on ihan tavallinen metallimusta 156 sw. Osaatte varmaan kuvitella
Kakkoskäyttis on tässä ja vanteista puheen ollen nämä vanteet ovat talvella tosi keljut - keräävät lunta käsittämättömällä innolla varsinkin takana. Edessä jarrusatulat sorvaavat itselleen tilaa ja lieventävät ongelmaa.
GT:seen kuten muihinkin alfoihin, sopii mainiosti nuo "monipuolaiset" mutta just viime viikonloppuna tuskailin että lähtee meikäläisen vanteet keväällä myyntiin kun hankailin niistä pesukintaalla jarrupölyä.yms paskaa pois.. Onhan ne kiiltävinä tietty hienot
Talveksi löytyy kuinka ollakaan GT:n vakiovanteet jotka nekin on aivat järkyttävät tuossa asiassa.. Kai sitä tyylin takia pitää kärsiä, ei se kauniilla autolla ajaminen muutenkaan helppoa ole kun aina surettaa jos autoa ei ole ehtinyt pestä vimpan päälle. Haluaisin btw nähdä livenä miltä näyttää GT niillä GTA:n teledialeilla, en ole yhdessäkään koskaan nähnyt.
Ghost kirjoitti:Totesin, että ykköskäyttöautosta ei ole kuvia. Se on ihan tavallinen metallimusta 156 sw. Osaatte varmaan kuvitella
Kakkoskäyttis on tässä ja vanteista puheen ollen nämä vanteet ovat talvella tosi keljut - keräävät lunta käsittämättömällä innolla varsinkin takana. Edessä jarrusatulat sorvaavat itselleen tilaa ja lieventävät ongelmaa.
Ghost kirjoitti:Totesin, että ykköskäyttöautosta ei ole kuvia. Se on ihan tavallinen metallimusta 156 sw. Osaatte varmaan kuvitella
Kakkoskäyttis on tässä ja vanteista puheen ollen nämä vanteet ovat talvella tosi keljut - keräävät lunta käsittämättömällä innolla varsinkin takana. Edessä jarrusatulat sorvaavat itselleen tilaa ja lieventävät ongelmaa.
GT:seen kuten muihinkin alfoihin, sopii mainiosti nuo "monipuolaiset" mutta just viime viikonloppuna tuskailin että lähtee meikäläisen vanteet keväällä myyntiin kun hankailin niistä pesukintaalla jarrupölyä.yms paskaa pois.. Onhan ne kiiltävinä tietty hienot
Talveksi löytyy kuinka ollakaan GT:n vakiovanteet jotka nekin on aivat järkyttävät tuossa asiassa.. Kai sitä tyylin takia pitää kärsiä, ei se kauniilla autolla ajaminen muutenkaan helppoa ole kun aina surettaa jos autoa ei ole ehtinyt pestä vimpan päälle. Haluaisin btw nähdä livenä miltä näyttää GT niillä GTA:n teledialeilla, en ole yhdessäkään koskaan nähnyt.
Yksi vaihtoehto on sitten niinkin hankala asia, kuin erittäin pehmyt lumiharja
Liuotinta -> painepesuri -> liuotinta ja vesiämpäri -> lumiharjalla putsaus -> painapesuri. Todistettu toimivaksi hyvinkin tiheäpuolaisen Mazdan aluvanteen kanssa, joten miksipä ei toimisi myös tuossa tilanteessa? Vielä parempi, jos harja on oikea pehmeä vanneharja. Perään vielä komea vaha ja á vot, johan on hyvä!
^
Kuten sanoin, yksi vaihtoehto. Monesti mm. jarrupöly on suhteellisen sitkeätä tavaraa, tosin olen nähnyt käytännössä joko MALCOn tai MAFRAn (en muista, kumman) vannehapon tehon omin silmin ja se toimii. Ruiskuttaa ihan reilusti, antaa vaikuttaa useamman minuutin ja sitten painepesurilla pois ja hyvä tuli. Pinttyneeseen likaan kuitenkaan edes tuo ei pakosti tepsi - kaikkihan on siitä kiinni, että kuinka puhdasta haluaa ja missä kunnossa ne ylipäänsä on.
Aquatica kirjoitti:^
Kuten sanoin, yksi vaihtoehto. Monesti mm. jarrupöly on suhteellisen sitkeätä tavaraa, tosin olen nähnyt käytännössä joko MALCOn tai MAFRAn (en muista, kumman) vannehapon tehon omin silmin ja se toimii. Ruiskuttaa ihan reilusti, antaa vaikuttaa useamman minuutin ja sitten painepesurilla pois ja hyvä tuli. Pinttyneeseen likaan kuitenkaan edes tuo ei pakosti tepsi - kaikkihan on siitä kiinni, että kuinka puhdasta haluaa ja missä kunnossa ne ylipäänsä on.
75:n DS2500 palat pölyttää vanteet aika karmivan näköisiksi ja se pöly istuu kiinni kuin tauti, mutta kun käytin auton käsinpesussa oli se sälli saanut ne jollain voodoolla puhtaaksi. Kysyin että millä se ne pesi, mutta sanoi vain että käytössä on "oikeat aineet".
Ei nyt ihan auto, mutta jostain Alfa Romeostahan tämäkin on peräisin! ( Mistäköhän yksilöstä on, mahtaako kukaan tietää? ) Foorumilaiselta ostin kauan sitten, ja foorumilaisen kasaama käsittääkseni. Sen verran on mukava paikka näpytellä tietokonetta etten ihan heti luovu.
Jotain samanlaista olen ollut rakentelemassa, ongelma on tosin ollut oikeanlaisen penkin löytämisessä, materiaali/väri akseli ei oikein tunnut löytyvän
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
pitkämies kirjoitti:Ei nyt ihan auto, mutta jostain Alfa Romeostahan tämäkin on peräisin! ( Mistäköhän yksilöstä on, mahtaako kukaan tietää? ) Foorumilaiselta ostin kauan sitten, ja foorumilaisen kasaama käsittääkseni. Sen verran on mukava paikka näpytellä tietokonetta etten ihan heti luovu.
Vahva OT, eikä kenenkään pidä loukkaantuman... Jos kissa ei ymmärrä poistua viimeistään käynnistyvän auton alta, niin sen on luonto tarkoittanut ja toisena tositarina kaverin kissasta. Kaverin isällä oli (on edelleen) kaivinliike ja useampia sora-autoja pihassa. Yksi perheen kissa pääsi päiviltään kun oli mennyt ruokatunnin aikana flektin kehän sisäpuolelle pötköttelemään ja flekti olikin ollut kesähelteellä hetikäynnistyvää lajia, kun oli virrat käännetty päälle.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.