alfa romeo gt 3.2
Se Nettiauton halpa GT 3.2. Kun Vaasassa asustelen niin kävin ostomielessä koejamassa.
+Plussat
+Väri. Ei se ollutkaan musta, vaan onko se nyt sitten tuhkanharmaa, tuhkanmusta, sellanen grafiittinen väritys tai jotain sinnepäin, mutta ei musta. Hieno väri kuitenkin. Auto vain oli pölyinen.
+Kahdet alkuperäiset 17" teledial vanteet, talvipyörinä Contin kitkat. Pintaa ainakin kohtuullisesti.
+Harmaa nahkasisusta
+Sanoi auton kuluttavan liikaa omaan käyttöön niin saattaisi sopia vaihtokin vähemmän kuluttavaan, sekä se että auto olisi menossa tämän viikon lopussa autoliikkeeseen ilman vaihtoa, eli myyntiautoliikkeelle. Tarkoittaa sitä, että saisi varmasti todella halvalla V6 GT:n.
-Sitten ne miinukset
-Maalipinnassa pari yksittäistä naarmua ja muutama pienen pieni lommo pellissä. Lommoissa ei kuitenkaan maalipinta rikki.
-Kesäkumit tais olla hakka z, aika lopussa. Kevään ensimmäisen kuukauden jälkeen viimeistään vaihtokunnossa.
-Kuskin penkistä ovenpuoleinen sauma toppauksen kohtiilta rikki. Ommeltu itse. Voisi saada vielä siistimmästi kunnolla tekemällä. Penkit muutoin kunnossa.
-Penkin toppaukset eivät sopineet itselle lainkaan. Jo noin 10 kilometrin kohtiilla rupesi painamaan lapojen sivuilta olkapäitä kohti rintakehää. Vertailukohtana 147 GTA:n nahkajakkara, joka on sekä selästä, että takapuolesta leveämpi. Enkä ole siis mitään jättikokoa itse (175/77). Jos on vähän kapeampi kuin minä, niin on kyllä sitten sellainen jakkara, että vaikka kuinkakyljellään menisi niin penkistä ei tipu.
-Ratti vinossa oikealle (10 - 20 astetta)
-Jarrut yllättävän ponnettomat jälleen verrattuna GTA:han. Piti ihan kunnolla painaa, eikä siltikään meinannut saada hidastuvuutta. Liekö käytön puutetta vai vaan tehottomammat.
Ja moottori ja vaihtesto omana osanaan.
Vaihtomoottori öljyjen loppumisen takia olikohan viimekesänä. Mukana käytetyssä moottoripaketissa välitetty??? vaihdelaatikko ja joku lukko. Tuo välitetty ei oikein ainakaan tuntunut. Kulutus ajotietokoneen mukaan 100 vauhdissa noin 9 molemmin puolin riippuen ylä- ja alamäistä ja satasessa oli noin 2500 rpm. Muistelisin samat olevan 147 GTA:lla, joten sillä vähän tuota välitettyä epäilin. Lukko siellä saattaakin olla, kun ei ainakaan kakkosella ruvennut toinen rengas sutimaan, vaikka oli vähän kosteaa. Samalla kelillä oma ex-GTA olisi ruvennut 4000 rpm:n kohtiilla lyömään yhdellä pyörällä joutavaa.
Moottori ei tuntunut aivan täystehoiselta, jälleen verrattuna GTA:n. Jotenkin puuttui sellainen 4000 vetopiikki mikä sai selän penkkiin. Painoa on kait vähän (alle 100kg??) enemmän ja tavaratilassa oli nuo talvinakit. Moottori oli vaihdettu Muukkosella, joten kait sinänsä se on ihan ok tehty. Jokin siinä vaan itselle ei oikeen iskenyt. Remmi oli vaihdettu viime syksynä joten sillä vielä pari kesää jäljellä.
Orggisimuputki oli korvattu tarvikkeella ja alkuperäistä ilmansuodatinkoteloa ja sinne johtavaa ilmanottoa ei ollut vaan jokin ilmansuodatinkotelon tilalla. Imuäänet olivat toki plussaa.
Summa summarum. Ajossa hyvän tuntuinen, ei vedellyt, ratti vähän vinossa, alusta yllättävän mukava mutta jämäkkä verrattuna 147GTA:n. GTA:ssa siis vain vähän kovemman tuntuinen. Kuitenkin tuntui, että vähän sellainen epäsiistin oloinen laite, joka olisi tarvinnut parempaa huolenpitoa. Mutta kuten sanottu, halvalla varmaan lähtis jos joku GT 3.2 kaipaa.
Vielä loppuun kysymys GT:n omistajille. Ovatko ne penkit todella noin kapeat, että tälläinen normivartalon omaavakaan ei niihin selän osalta mahdu. En pysty edes ajattelemaan, jos joku joka aktiivisesti kävisi salilla, mahtuisi tuohon penkkiin selästään.