Peltipoliisit välkyttää

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Nopeuskamera on välähtänyt, ja...

Sakko tullut aina
15
10%
Sakko tullut yleensä
17
11%
Sakko tullut harvoin
19
13%
Sakkoa ei ole tullut
50
33%
*Eipä ole välähtänyt kohdallani koskaan*
49
33%
 
Ääniä yhteensä: 150

Avatar
Vito
Viestit: 743
Liittynyt: 21 Helmi 2004, 02:27
Car(s): 156 SW 2.4 JTDm-05,Ducati 750 supersport-97,Triumph Daytona 955i-05 ja pari muuta Italialaista autoa.
Paikkakunta: Loch Troll

Re: Peltipoliisit välkyttää

Viesti Kirjoittaja Vito »

Useita kertoja on räpsyny ja sakko on tullut aina ja kiistänyt olen joka kerta,että pääsis kattelemaan kuvia :mrgreen:
Yhden kerran olen maksanut ja senkin vain siks ettei kaverin mutsille olis tullu vaivaa eikä poikansa olis tarvinnu tulla Englannista suomeen tunnistamaan kuskia.
Sakon ja kutsun kuvien katseluun välinen aika on sen verran pitkä,että siinä välissä ennättää kasvattaa vaikka movemberviikset ja leukaparran :mrgreen:
Oikeesti ne kuvat ei ole niin hyviä kuin väitetään,eikä niistä välttämättä tunnista kuskia.Viimekskin poliisi väitti että mä en istu omassa autossani kuskin paikalla vaan hantin paikalla,vaikka varmasti ajoin itse. :mrgreen: Kiistin olleeni koko autossa ja olleeni kyseisenä aikana todistettavasti ulkomailla enkä tunne kuskia ja olen jättänyt autoni vapaasti ystävien käyttöön.(vieressä istuvahan ei sais edes näkyä kuvassa eikä poliisilla ole syytä sevittää vieressä istuvan henkilöllisyyttä)Tämä riittää yleensä tutkintaa tekevälle poliisille,tosin ne aina hämmästelee kuinka helposti ihmiset jättää autonsa tuntemattomille käyttöön. :mrgreen: Niitähän ei oikeesti kiinnostas paskan vertaa tehdä noita tutkintoja.

Carlo Coppa
Viestit: 673
Liittynyt: 11 Helmi 2006, 22:06
Car(s): Sprint QV -88, 75 V6 3.0 -88, Maserati 4.24v -90, MaXi5 -00
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Peltipoliisit välkyttää

Viesti Kirjoittaja Carlo Coppa »

Vito kirjoitti:Niitähän ei oikeesti kiinnostas paskan vertaa tehdä noita tutkintoja.
Niitä tutkintoja ei edes tarvitsisi tehdä jos ihmiset tunnustaisivat rehellisesti tekosensa sen sijaan että valehtelevat poliisille niin että korvat heiluu :roll: .

Avatar
Vito
Viestit: 743
Liittynyt: 21 Helmi 2004, 02:27
Car(s): 156 SW 2.4 JTDm-05,Ducati 750 supersport-97,Triumph Daytona 955i-05 ja pari muuta Italialaista autoa.
Paikkakunta: Loch Troll

Re: Peltipoliisit välkyttää

Viesti Kirjoittaja Vito »

:mrgreen:
Minun ei tarvitse todistaa etten ajanut autoa,vaan toistaiseksi polliisilla on näyttövelvollisuus että ajoin.
Jos polliisi ei siihen pysty niin se on voivoi.
Jos kaikki tunnustais rehellisesti rikoksensa jo etukäteen niin ei tarvittas koko poliisia ja mun kaltaiset taparikolliset voitas panna kakkua lusikoimaan jo syntymästä :roll:

Carlo Coppa
Viestit: 673
Liittynyt: 11 Helmi 2006, 22:06
Car(s): Sprint QV -88, 75 V6 3.0 -88, Maserati 4.24v -90, MaXi5 -00
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Peltipoliisit välkyttää

Viesti Kirjoittaja Carlo Coppa »

Jos poliisi kysyy sinulta että ajoitko ja sinä valehtelet että et ajanut niin se on voivoi. Mutta kukin tyylillään. Jollain näyttövelvollisuudella jeesustelu on tässä kohtaa minusta toisarvoista.

Avatar
Vito
Viestit: 743
Liittynyt: 21 Helmi 2004, 02:27
Car(s): 156 SW 2.4 JTDm-05,Ducati 750 supersport-97,Triumph Daytona 955i-05 ja pari muuta Italialaista autoa.
Paikkakunta: Loch Troll

Re: Peltipoliisit välkyttää

Viesti Kirjoittaja Vito »

Carlo Coppa kirjoitti: Niitä tutkintoja ei edes tarvitsisi tehdä jos ihmiset tunnustaisivat rehellisesti tekosensa sen sijaan että valehtelevat poliisille niin että korvat heiluu :roll: .
Tällä jeesustelu on toisarvoista.
Juh,tunnustetaan nyt vielä että mä olen myös valehdellut tulojani silloin kun siitä oli vielä hyötyä,lisäks olen valehdellut elätettävieni määrän.
Montako vuotta mun nyt pitäs rehellisenä miehenä mennä vapaaehtoisesti istumaan? :silly:

Avatar
Albertolli
Viestit: 4181
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Peltipoliisit välkyttää

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

^Riittää kun teet avokätisen lahjoituksen joulupataan Alfabbs:n nimissä :mrgreen:
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Peltipoliisit välkyttää

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Mitä hemmettiä! Alan menettää uskoa itseeni. Syksyllä kehä III:lla väläytin vuokra autolla kameraa, silloin nopeus auton mittarin mukaan 87 kun rajotus 80, luonnollisesti ei edes huomatusta kotiin...
Ja nyt sitten 12 tiellä kun nopeus rajotus vaihtuu kuuteen kymppiin, käännän vakkarin pois ja rullailen moottorijarrutuksella, kameraan :? pikkasen kerkesin jarruuttaa, oisko nopeus ollu välähtäessä ehkä 73 tjsp...
Kaikkein hauskinta on, että 1) näin horisontissa kun kamera välähti minut ohittaneelle bemarille 2) tiesin tuon kameran ja että se on naurettavassa paikassa heti rajotuksen vaihtuessa - ei vaikuttannut minuun :lol:
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Marutei
Viestit: 512
Liittynyt: 10 Marras 2012, 19:42

Re: Peltipoliisit välkyttää

Viesti Kirjoittaja Marutei »

^Ehkä ne antaa anteeksi kun on niin hyvän näköinen auto? 8)

legza
Viestit: 844
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
Paikkakunta: Hollola

Re: Peltipoliisit välkyttää

Viesti Kirjoittaja legza »

kolme kertaa välähtänyt, ensimmäisellä kerralla ansaittu varoitus. toisella kerralla ei ansaittua rikesakkoa, kolmannella kerralla ei ansaittua rikesakkoa/päiväsakkoa? kysympä että miksi ei kuulu mitään, kun rekkarikilven pitäs olla ollut erittäin puhdas etenkin tällä viimeisellä kerralla.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Peltipoliisit välkyttää

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

^Mites se kuskin tunnistus? Pitääkö tehdä, ennen kuin lähettävät lapun? Meinaan, tsiigasin omaa ajoasentoani sillä silmällä ja totesin pärstäni ehkä jäävän peilin taakse.

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Re: Peltipoliisit välkyttää

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Hauska kokemus itselläni joskus vuosia sitten kun ajelin kiireessä työhaastatteluun keskustaan ja ajoin huoltotunnelia pitkin sinne stockmannin parkkiin. No siellähän on kamerat ja 30 alue eli välähtihän se kamera :D
Tuli sitten lappu postitse ja piti netissä vastata että kiistätkö vai myönnätkö ja minähän myönsin. Hetken päästä tuli toinen lappu että eipäs uskota että olit sinä, valokuvan henkilö näyttää vanhemmalta kun minä :D Vastasin että edelleenkin oli meikäläinen kyseessä niin lopulta tuli sitten kutsu laitoselle ja siellä sitten sanoivat että on selkeästi sama kaveri. Tämän lisäksi kerran välähtäny kolmosella tolppa ja siitä ei tullut sakkoa, mittarissa ehkä 80 alueella 90:iä eli todellista nopeutta ei ollu montaa ylitte.

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Re: Peltipoliisit välkyttää

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

Marutei kirjoitti:^Ehkä ne antaa anteeksi kun on niin hyvän näköinen auto? 8)
Itseasiassa ottavat Alfoista kuvia kahvihuoneen(?) seinälle. Mullekin välähti kesällä kuutostiellä Taavetissa, vaikka ajoin ihan samaa vauhtia kuin kaikki muutkin, joille ei välähtänyt. Ei sieltä mulle mitään postia tullut, joten luulen heidän ihastelevan sillä hetkellä puhtaana kiiltänyttä autoani donitseja mutustellessaan.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Peltipoliisit välkyttää

Viesti Kirjoittaja DaViega »

^Kyllä mulle sitten on sakko tulossa, oli aika ryönäsessä kunnossa loskasohjon takia :mrgreen:

Ei ne minun mielestä tunnista kuskia ennen kuin lähettävät laput, tarjoavat kyllä sitten 'asiakkaalle' mahdollisuuden kiistää olevansa kuvassa. En jaksa tuohon ryhtyä jos lappu lopulta tipahtaa postista.

^^
On se kumma kun se sakko pitää melkein vaatia :lol: Mä olisin tossa vaiheessa kysynnyt että selviääkö huomatuksella tämän kaiken juoksemisen ja edestakasin seilaamisen takia
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Vastaa Viestiin