Liikenteestä
Valvoja: Moderators
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Re: Liikenteestä
Voit rauhassa liittää Tampereen mukaan tähän "Kouluesimerkkiin".
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Liikenteestä
Eteläinen kolmosmotari välillä Hml-Hki kuuluu mukaan listaan, ykkössijalla ehdottomasti tämän pätkän osalta Klaukkalan liittymä eteläänpäin.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Liikenteestä
Kivoja hetkiä tälläset. Minäkin katsoin yks päivä Kehä 3:sen rampissa, että kiva takaa tulee lavetti rekka. No oottelin siinä hiljakseen kiihdyttäen bussin kanssa ja tajusin sitten siinä kohtaa, että takana ollut A4 Audi lähti musta ohi suoraan sen rekan eteen, joka vaihtoi samantien tyhjälle vasemmalle kaistalle. Audi suhtahti ohi ja rekka oli Audin vierellä.matti_vuorio kirjoitti:Tänään pääsin todistamaan kouluesimerkin, miten Oulussa liitytään moottoritielle. Taustatietona, että keli oli hyvä ja tiellä 100km/h rajoitus. Rampilla edelläni ajoi farmari Focus, jolla vauhtia noin "viisari" 70km/h. Pääsin rampilta siihen kiihdytyskaistalle ja katsoin, että moottoritien oikeaa kaistaa tulee taksi. Juuri kun tämä taksi oli minun rinnalla, niin tämä Focus tuuppaa kiihdytyskaistalta motarille ilman vilkkua ja 70km/h nopeudella. Taksi teki aika rajun väistöliikkeen vasemmalle kaistalle välttääkseen kolarin. Onneksi siellä ei ollu ketään, koska kuskilla ei ollu mitään mahdollisuutta tarkistaa onko kaista vapaana. Mese jäi sitten ajelemaan Focuksen eteen, en jäänyt katselemaan tilannetta sen pidemmälle.
Onko tätä ongelmaa muilla Suomen motareilla? Oulussa sitä kaasua ei löydy autoista ja sinne liikenteen sekaan työnnetään alinopeudella vaikka väkisin. Tästä syystä näkee usein, että motarilla ajavat ottavat sen vasemman kaistan aina ramppien kohdalla. Varmuuden vuoksi ja ym. tilanteita välttääkseen.
Mitä liikkui Audistin mielessä? Minähän oisin voinut "olla huomaamatta" ja kääntää oikealle kun rekka on Audin vierellä......
No voitti se siinä taas sen 4 sekunttia kun tuli mun edellä Juvanmalmille, tuntunut olevan kiire minnekään sielä enää, mutta rekan eteen piti päästä kiihdyttämään; ohi bussista.
Ja muutenkin: nämä liukkaat kelit viime aikoina simuloivat oikein mainiosti joittenkin neliveto-autoilijoiden aivokäyrät maksimi idiootti asteelle. Käsittämättömiä manöövereitä, pieniin väleihin ja rajuja kiihdytyksiä. Otetaan mittaa toisista nelivetoautoista Manskulla ja kiilataan busseja, kun nyt "sieltä takaa voi kaasupohjassa ESP vilkkuen tulla X5:Sella suoraan eteen".
Ihan ekoilla jää keleillä tässä kun näitä nyt on ollut; X5:nen ajoi noin 1s päässä edellä ajavan takaluukusta. Ilmeisesti se ajatteli Vihdintiellä, että kyllä pysähtyy kun KYLLÄ lähteekin.
Hauska esimerkki oli Vihdintieltä tuossa eräs aamu; peilijäinen tie; minä lähden Autokeskuksen nurkilla pysäkiltä ja takana tullut Dodge sitten päätti, että häntä ei kiinnosta ja avasi hanaa vähäsen lisää ja heitti musta ohi sitten naapuri kaistaa pitkin. Katselin riemastuneena, että koskakohan Dodke kuski tajuaa, että tuo tie on aivan peili jäässä ja jono seisoo edessä. No sitten kun se tajusi sen; tilaa löytyi kummasti pientareen puolelta pysähtyneen auton viereltä......
Kyllä tuola kaikenlaista näkee.... Neliveto ihan selkeästi aiheuttaa joillekin ylimielisyyttä. No kyllä se opettaa sitten kun se lähtee....
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Liikenteestä
Lisään listaan persepoliksen kehätiet, länärin ja ykköstien Turkuun saakka.matti_vuorio kirjoitti:Onko tätä ongelmaa muilla Suomen motareilla?
Toinen ilmiö, joka on hanurista, on dösat, joiden nokan edessä on dösakaistaa kilsa, mutta jotka silti tunkevat pysäkiltä suoraan normikaistalle. Esimerkiksi Turuntien/kakkoskehän risteys itään. Minä kun en tunne linjanumeroita, niin en tiedä, milloin vankkurit on menossa Karamalmilta vasemmalle ja siksi toisekseen, kaistan vaihdolla ei tuossa kohdassa ole edes kiire. Onkohan siinä kertaakaan kolahtanut?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Liikenteestä
Lisätään listaan 130.
Tänään(kin) Rajamäeltä Nurmijärven kautta kohti Keravaa (Palojoen ja Nahkelan kautta, eli pieni lenkki ajetaan 130iä) oli taas ongelmia ihmisillä. Ramppi liukas, mäkeä ja vähän luntakin. 60kmh alue tuossa kohdin, silti pitää pysähtyä kiihdytyskaistalle vain, jotta voisi kiihdyttää rekan eteen
Tänään(kin) Rajamäeltä Nurmijärven kautta kohti Keravaa (Palojoen ja Nahkelan kautta, eli pieni lenkki ajetaan 130iä) oli taas ongelmia ihmisillä. Ramppi liukas, mäkeä ja vähän luntakin. 60kmh alue tuossa kohdin, silti pitää pysähtyä kiihdytyskaistalle vain, jotta voisi kiihdyttää rekan eteen
Re: Liikenteestä
Tänään ei joillain ollut tilannenopeus kohdillaan tai huomio oli jossain muussa kuin liikenteessä.
Tukholmankadun ja Mäntytien risteyksessä Huynday (Tuscon?) rysäytti kunnolla VW Transporterin kylkeen. Kaikkea sälää pitkin katua ja sporaliikenne seis. Ilmeisesti ei henkilövahinkoja.
Lopentiellä Vihtijärven levähdyspaikan kohdalla Punto ja Tojo? vielä rajummin yhteen. 2 lanssia lähti paikalta vilkut päällä, kun siitä ajelin ohi.
Tukholmankadun ja Mäntytien risteyksessä Huynday (Tuscon?) rysäytti kunnolla VW Transporterin kylkeen. Kaikkea sälää pitkin katua ja sporaliikenne seis. Ilmeisesti ei henkilövahinkoja.
Lopentiellä Vihtijärven levähdyspaikan kohdalla Punto ja Tojo? vielä rajummin yhteen. 2 lanssia lähti paikalta vilkut päällä, kun siitä ajelin ohi.
Ride on!
Re: Liikenteestä
Luultavasti taksikuski oli nähnyt tilanteen kehittymisen kaukaa ja oli valmiiksi varmistanut onko vasemmalla tilaa.matti_vuorio kirjoitti:Taksi teki aika rajun väistöliikkeen vasemmalle kaistalle välttääkseen kolarin. Onneksi siellä ei ollu ketään, koska kuskilla ei ollu mitään mahdollisuutta tarkistaa onko kaista vapaana.
Itse ainakin tulee väisteltyä joka päivä. Ja ihan "piruuttani" väistän vielä rajummin kuin olisi tarve, että heräisi edes joitain ajatuksia kanssa-autoilijoissa kuinka sieltä kiihdytyskaistalta/rampilta pitäisikään liittyä liikenteeseen. Väistötilannehan tapahtuu aivan luonnostaan, kun pyrin ajamaan aina oikealla, enkä automaattisesti anna tilaa siirtymällä vasemmalle (paitsi raskaalle liikenteelle). Ei tuolla pääsisi ehjin nahoin yhtenäkään päivänä töihin tai töistä kotiin, jos ei lähtisi siitä oletuksesta, että päälle "se" sieltä tulee varmasti. Eli katson aina onko vasemmalla tilaa, kun näen jonkun tulevan rampilta kohdalle/eteen.
Vahva allekirjoitus.h_lauri kirjoitti:Lisään listaan ykköstien Turkuun saakka.
-
- Viestit: 1137
- Liittynyt: 12 Loka 2006, 15:12
- Car(s): Giulietta 2,0 JTDm -12, ex-159 2,4 JTDm -06,ex-156 SW GTA -03, ex-156 SW 2,0 TS -01, ex- 156 2,0TS -00
- Paikkakunta: Hattula
Re: Liikenteestä
Ja Hämeenlinnan kohdalla keskustasta pohjoiseen tulee tällä hetkellä todella mielenkiintoisia tilanteita ton tunnelityömaan, tällä hetkellä sitäpaitsi täysin turhan, 70-rajoituksen johdosta.
Toinen ihmetys tiistai-illalta: Pakkasta -15 niin Tampereen suunnasta nousee motarin rampista suola-auto vilkut päällä
Toinen ihmetys tiistai-illalta: Pakkasta -15 niin Tampereen suunnasta nousee motarin rampista suola-auto vilkut päällä
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Liikenteestä
Jaa minkä rajoituksen?RIPA kirjoitti:Ja Hämeenlinnan kohdalla keskustasta pohjoiseen tulee tällä hetkellä todella mielenkiintoisia tilanteita ton tunnelityömaan, tällä hetkellä sitäpaitsi täysin turhan, 70-rajoituksen johdosta.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Liikenteestä
Siinä tunnelissa on pakko olla 70 rajoitus niin pitkään kun dynaamiset rajoitukset ei toimi. Tunneliin kun ei saa liikenne joutua pysähtymään, se pitää varustaa liikennevaloilla, joita taas ei saa olla yli 70km/h rajoitusalueella. Kunhan dynaamiset rajoitukset saa toimimaan (ne on tulossa, ne leditaulut on ollu jo pitkään tien vieressä odottamassa), voi ilmeisesti pitää normaalitilanteessa liikennevalot pois päältä ja rajoituksen satasessa ja tarvittaessa vetää liikennevalot päälle ja punaiselle ja rajoituksen seittemäänkymppiin tai alle.
Ole tyytyväinen, jos bussin eteen tuikkaa vain nelivedot. Henkilöauton eteen meinaan tulee samala kaavalla yhtä iloisesti myös vajaavetoiset ja -tehoiset. Onhan se vissiin kivaa kun kerrankin Mondeo (ei ST) jaksaa sutia sillä yhdellä eturenkaalla, mutta ei se peilijäällä sutien pahemmin vauhtia kerää. Toki, mun edessä oli tänäänkin jonon (6 autoa) pisin turvaväli, mutta silti pisti ihmetyttään, miksi on niin tärkeätä lähteä sudittelemaan jonon viimeisen auton eteen - takana kun olisi tilaa vaikka muille jakaa.S_A kirjoitti: Ja muutenkin: nämä liukkaat kelit viime aikoina simuloivat oikein mainiosti joittenkin neliveto-autoilijoiden aivokäyrät maksimi idiootti asteelle. Käsittämättömiä manöövereitä, pieniin väleihin ja rajuja kiihdytyksiä. Otetaan mittaa toisista nelivetoautoista Manskulla ja kiilataan busseja, kun nyt "sieltä takaa voi kaasupohjassa ESP vilkkuen tulla X5:Sella suoraan eteen".
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Liikenteestä
Tampereella koomisin paikka on bauhaussin ramppi nokiallepäin. Kiihdytyskaistaa on kilometri mutta kaikki sieltä punkee sekaan heti kun sulkuviiva vaihtuu katkoviivaksi vaikka kotterot ei ole kerennyt kelata hädintuskin viittäkymppiä siihen ylämäkeen. Ruuhka-aikaan vielä on tilanteita jossa yksi rekka on kilometrin matkalla keskikaistalla ja kaikki henkilöautot "ohittamassa" rekkaa vasenta kaistaa 90-95km/h vauhdilla. Kolme kaistaa joista vain yksi käytössä niin että siinä on 3km letka Ja sitten kun pirkkalan puolella alamäki aukeaa ja tie on muuttunut kaksikaistaiseksi niin kaikki vetää sitä 20-30pinnaa kovempaa kuin mitä 1km sitten kun junnattiin ylämäkeä.
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Re: Liikenteestä
Risteyksissä ja mutkissa oikaiseminen. Mikä siinä on kun pitää aina oikoa vastaantulevan kaistan kautta kääntyessään? Tänäänkin (niinkuin melkein joka aamu) olisi taas saanut uuden maalin puskuriin jos ei olisi itse väistänyt. Sen toki ymmärrän että iso auto vaatii tilaa, mutta katumaasturia en laske isoksi autoksi.
Toinen on kestoaihe on suojatiet. Autoilijat ei yleensä anna tietä, mutta jos annat niin jalankulkija katselee vastakkaiseen suuntaan tai huitoo käsillään että menes nyt siitä. Siinähän ne sekaannukset sitten syntyy kun vuoron perään luovutaan oikeuksista. Yksinkertainen homma tuokin olisi. Jalankulkija on siinä tien laidassa sen näköisenä, että hypää tielle heti kun mahdollista ja autoilija antaa sitä tilaa. Homma sujuisi jouhevasti. Nyt pysähdyt siihen suoijatien eteen niin pitää välillä melkein käydä taluttamassa se jalankulkija tien yli, että pääsee jatkamaan matkaa.
Toinen on kestoaihe on suojatiet. Autoilijat ei yleensä anna tietä, mutta jos annat niin jalankulkija katselee vastakkaiseen suuntaan tai huitoo käsillään että menes nyt siitä. Siinähän ne sekaannukset sitten syntyy kun vuoron perään luovutaan oikeuksista. Yksinkertainen homma tuokin olisi. Jalankulkija on siinä tien laidassa sen näköisenä, että hypää tielle heti kun mahdollista ja autoilija antaa sitä tilaa. Homma sujuisi jouhevasti. Nyt pysähdyt siihen suoijatien eteen niin pitää välillä melkein käydä taluttamassa se jalankulkija tien yli, että pääsee jatkamaan matkaa.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: Liikenteestä
Jos Bauhaussilta liittyy Nokian suuntaan, niin kannattaa pitää sama kaista Kurikan liittymään asti ja pääsee kätevästi jurnuttajista ohi laillista nopeutta ylläpitäen. Viidenkympin jurnuttajat tukkivat tietä siellä keskikaistalla. Vaikka oikealta ohittaminen tässä kohtaa onkin laillista, niin saa olla tarkkana ettei joku Kurikkaan liittyjä aja päälle, koska peiliin katsominen ei kaikilta onnistu.Vode kirjoitti:Tampereella koomisin paikka on bauhaussin ramppi nokiallepäin. Kiihdytyskaistaa on kilometri mutta kaikki sieltä punkee sekaan heti kun sulkuviiva vaihtuu katkoviivaksi vaikka kotterot ei ole kerennyt kelata hädintuskin viittäkymppiä siihen ylämäkeen. Ruuhka-aikaan vielä on tilanteita jossa yksi rekka on kilometrin matkalla keskikaistalla ja kaikki henkilöautot "ohittamassa" rekkaa vasenta kaistaa 90-95km/h vauhdilla. Kolme kaistaa joista vain yksi käytössä niin että siinä on 3km letka Ja sitten kun pirkkalan puolella alamäki aukeaa ja tie on muuttunut kaksikaistaiseksi niin kaikki vetää sitä 20-30pinnaa kovempaa kuin mitä 1km sitten kun junnattiin ylämäkeä.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Liikenteestä
Tuossa eilen piti tuota oikomista ihmetellä. Nyt talvella kun on vähän lunta tiellä, niin se ajouran keskellä oleva kevyt lumivalli näkyy menevän vasemmalle kaartuvissa mutkissa aina siihen keskiviivan päälle, eli ajoura on reilusti toista metriä vastaantulijoiden puolella. Oikealle leikataan sitten pientareen kautta. Tiemerkinnätkin on näkyvissä, joten lumi ei tuota selitäHepa kirjoitti:Risteyksissä ja mutkissa oikaiseminen. Mikä siinä on kun pitää aina oikoa vastaantulevan kaistan kautta kääntyessään? Tänäänkin (niinkuin melkein joka aamu) olisi taas saanut uuden maalin puskuriin jos ei olisi itse väistänyt. Sen toki ymmärrän että iso auto vaatii tilaa, mutta katumaasturia en laske isoksi autoksi.
Olen asunut Tampereella joten tuo on tuttua.Hepa kirjoitti:Toinen on kestoaihe on suojatiet. Autoilijat ei yleensä anna tietä, mutta jos annat niin jalankulkija katselee vastakkaiseen suuntaan tai huitoo käsillään että menes nyt siitä. Siinähän ne sekaannukset sitten syntyy kun vuoron perään luovutaan oikeuksista. Yksinkertainen homma tuokin olisi. Jalankulkija on siinä tien laidassa sen näköisenä, että hypää tielle heti kun mahdollista ja autoilija antaa sitä tilaa. Homma sujuisi jouhevasti. Nyt pysähdyt siihen suoijatien eteen niin pitää välillä melkein käydä taluttamassa se jalankulkija tien yli, että pääsee jatkamaan matkaa.
Tamperelaiset jalankulkijat taitaa olla niin ehdollistettuja pelkäämään suojateitä (aiheesta) etteivät uskalla lähteä yli. Se on kyllä todella ärsyttävä tilanne kun pysähtyy suojatien eteen ja jalankulkija katselee puunlatvoja.
Re: Liikenteestä
Joo lyhyesti sanottuna; "uria pitkin vaikka ojaan tai rekan keulaan". Tullut taas lumien tultua huomattua tämä ihmisten tyyli ajaa pimeään mutkaan puoliksi naapurin puolella. "Ei sieltä ketään vastaan tule....."Hepa kirjoitti:Risteyksissä ja mutkissa oikaiseminen. Mikä siinä on kun pitää aina oikoa vastaantulevan kaistan kautta kääntyessään? Tänäänkin (niinkuin melkein joka aamu) olisi taas saanut uuden maalin puskuriin jos ei olisi itse väistänyt. Sen toki ymmärrän että iso auto vaatii tilaa, mutta katumaasturia en laske isoksi autoksi.
Toinen on kestoaihe on suojatiet. Autoilijat ei yleensä anna tietä, mutta jos annat niin jalankulkija katselee vastakkaiseen suuntaan tai huitoo käsillään että menes nyt siitä. Siinähän ne sekaannukset sitten syntyy kun vuoron perään luovutaan oikeuksista. Yksinkertainen homma tuokin olisi. Jalankulkija on siinä tien laidassa sen näköisenä, että hypää tielle heti kun mahdollista ja autoilija antaa sitä tilaa. Homma sujuisi jouhevasti. Nyt pysähdyt siihen suoijatien eteen niin pitää välillä melkein käydä taluttamassa se jalankulkija tien yli, että pääsee jatkamaan matkaa.
Ja tietyillä autoilla ei näemmä voi ajaa toisiaan oikean puolen pyörät lumella, ei nelivedolla ei takavedolla ei etuvedolla.
Hauskoja tilanteita Lakistontiellä kun tulevat yli 70kmh alamäkeen pimeää mutkaa naapurin puolella ja sitten sieltä tuleekin bussi vastaan. Ilmeet ollut ihan hauskoja seurata vastaan tulijan puolella....
No kyllähän sen jokainen tietää mistä toi oikominen johtuu. Olosuhteisiin nähden liian suuri tilannenopeus ja sen takia ei uskalleta viedä autoa puoliksi lumelle.
Eli suurin osa taitaa vääntää jonkinlaisen tortun housuun kun sieltä sitten joku tulikin vastaan. Parhaat kyllä pimeälläkään eivät tajua vastaan tulevan pitkiä valoja huomioida vastaan tulijan suunnasta katsottuna oikealla penkalla, vaan se on täysi yllätys siltikin vaikka yrität viestittää kaukovaloilla, että täältä tullaan.
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Liikenteestä
^ei tuo ihan tuo pelkkiä kaarteita koske. Sehän on kanssa selvä, että pienemmillä teillä on 3 kpl renkaanuria. Tai lumisateen jälkeen risteysalueilla yms. kaistojen määrä on pienee 30 %. Siis 4 -> 3 ja Kehä I:n kolmikaistaisilla osuusilla on 2 leveähköä kaistaa plus puolikas busseille. Rupeaa kummasti keskikaide pelottamaan. Jos vaikka tien reunan ja kaiteen väliin on yön aikana ilmaantunut oja, joten on syytä pitää 2 m etäisyyttä siihen kaiteeseen...
Mutta tätä törttöilyä on autettu ihan tienpidon toimestakin. Viime talvena ihmettelin, onko ajotaidossani vikaa, kun Tapiolassa piti suht tarkkaan sihdata omaa ajolinjaa vasemmalle kaartavissa mutkissa, kun tuntui, että oma auto meinaa ihan väkisin puskea naapurin tontille. Jo hlöauton kohtaaminen teki tiukkaa, busseista puhumattakaan. Kevväämmällä, kun lumi alkoi sulaa, paljastui, että syksyn ensimmäinen aurakuski oli pistänyt mutkat suoriksi ja lumivalli oli tasan tarkkaan keskellä ulommaista kaistaa ja kaikki loput aurasuharit olivat koko talven noudattaneet näitä ajolinjoja.
Eikä ole ainoa paikka, missä tienpidossa / suunnittelussa on munattu. Esim. tässä on kiva paikka runsaslumisena talvena, kun Tasetietä itään mentäessä kallioleikkaus pikku hiljaa puskee lähemmäs tien reunaa -> lumivalli ei mahdukaan enää tien sivuun vaan valtaa oikeanpuoleisen kaistan käytännössä kokonaan. Varmaan kiva ylläri pystymetsästä tulleille, kun tämä kaventuminen tapahtuu niin loivasti, ettei ongelmaa välttämättä hahmota etäältä.
http://goo.gl/maps/x0hZ2
Mutta tätä törttöilyä on autettu ihan tienpidon toimestakin. Viime talvena ihmettelin, onko ajotaidossani vikaa, kun Tapiolassa piti suht tarkkaan sihdata omaa ajolinjaa vasemmalle kaartavissa mutkissa, kun tuntui, että oma auto meinaa ihan väkisin puskea naapurin tontille. Jo hlöauton kohtaaminen teki tiukkaa, busseista puhumattakaan. Kevväämmällä, kun lumi alkoi sulaa, paljastui, että syksyn ensimmäinen aurakuski oli pistänyt mutkat suoriksi ja lumivalli oli tasan tarkkaan keskellä ulommaista kaistaa ja kaikki loput aurasuharit olivat koko talven noudattaneet näitä ajolinjoja.
Eikä ole ainoa paikka, missä tienpidossa / suunnittelussa on munattu. Esim. tässä on kiva paikka runsaslumisena talvena, kun Tasetietä itään mentäessä kallioleikkaus pikku hiljaa puskee lähemmäs tien reunaa -> lumivalli ei mahdukaan enää tien sivuun vaan valtaa oikeanpuoleisen kaistan käytännössä kokonaan. Varmaan kiva ylläri pystymetsästä tulleille, kun tämä kaventuminen tapahtuu niin loivasti, ettei ongelmaa välttämättä hahmota etäältä.
http://goo.gl/maps/x0hZ2
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- WWWVespa
- Viestit: 1742
- Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
- Car(s): 159 SW
ex 147 1.6 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Liikenteestä
Urissa näillä keleillä ajaminen on oikeastaan hölmöyttä, sillä lumella on selvästi parempi pito kuin kuuraisella kestopäällysteellä.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Liikenteestä
Olen kerran sammuttanut auton risteykseen, kun vihainen täti vain huitoi. Meni se yli sitten lopulta.Tuomas K kirjoitti:
Tamperelaiset jalankulkijat taitaa olla niin ehdollistettuja pelkäämään suojateitä (aiheesta) etteivät uskalla lähteä yli. Se on kyllä todella ärsyttävä tilanne kun pysähtyy suojatien eteen ja jalankulkija katselee puunlatvoja.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Liikenteestä
Vittorio Jano kirjoitti:Jaa minkä rajoituksen?RIPA kirjoitti:Ja Hämeenlinnan kohdalla keskustasta pohjoiseen tulee tällä hetkellä todella mielenkiintoisia tilanteita ton tunnelityömaan, tällä hetkellä sitäpaitsi täysin turhan, 70-rajoituksen johdosta.
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Re: Liikenteestä
Nuo huitovat jalankulkija on kyllä niin koomisia.Vittorio Jano kirjoitti:
Olen kerran sammuttanut auton risteykseen, kun vihainen täti vain huitoi. Meni se yli sitten lopulta.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Liikenteestä
Jospa sekin oli alfisti ja morotti italialaisittain?
Re: Liikenteestä
Tänään edessä ajavalla säiliöautolla hohti vaunun takajarru punasena. Soittelin sitten auton kyljessä olleeseen numeroon. Ei kerinnyt suurempaa haveria tulemaan kalustolle, soitteli kaveri tuossa äsken takaisin ja oli jo matkaa jatkamassa. Kuulema tarvii vähän enempi jarruremppaa.
Päivän feelgood hetki
Päivän feelgood hetki
200 baria vaparissa..
-
- Viestit: 835
- Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
- Car(s): ...Alfa etsinnässä.
Re: Liikenteestä
Mikäs siinä, on aina ihanaa saada takana ajavalta "rakkautta" torven muodossa. Annoin Konalassa aamulla jalankulkijalle tietä pysähtyen suojatien eteen, takana tullut Wurthin pakettiautokuski oli täysin eri mieltä siitä saako näin tehdä...räikkä pohjassa lähdettiin ajamaan edessä näkynyttä jonoa kohti, joka tietenkin seisoi punaisissa valoissa. Takanamme oli noin sata autoa, edessä 300...olisikohan päästy kovin paljon ennemmin määränpäähän jos en olisi antanut jalankulkijan mennä
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Liikenteestä
^ Tuo on aina tehokas konsti hankkia firmalle ilmaista mainosta.
Todistin tänään astetta innovatiivisempaa reitinvalintaa. Ensin kuvan mukaisesti vasemmalta kaistalta suoraan "ramppikaistalle", sitten niinku leikisti etelään vievään ramppiin mutta oikeasti siitä juuri ehti koukkaamaan edellä menevän pakun ohi, pois rampista ja miljoonaa eteenpäin. Ja siis nimenomaan eteenpäin eikä myöskään pohjoiseen vievään ramppiin. Ilmeisesti tarkoitus oli saada parannettua sijoitusta liikennevirrassa parilla pylälällä, se varsinainen Kehä Kolmonen kun veti vain masentavaa seitsemää-kahdeksaakymppiä. Vilkulla ei toki kannattanut lähteä yllätystä pilaamaan.
Arvaako joku auton merkin?
Todistin tänään astetta innovatiivisempaa reitinvalintaa. Ensin kuvan mukaisesti vasemmalta kaistalta suoraan "ramppikaistalle", sitten niinku leikisti etelään vievään ramppiin mutta oikeasti siitä juuri ehti koukkaamaan edellä menevän pakun ohi, pois rampista ja miljoonaa eteenpäin. Ja siis nimenomaan eteenpäin eikä myöskään pohjoiseen vievään ramppiin. Ilmeisesti tarkoitus oli saada parannettua sijoitusta liikennevirrassa parilla pylälällä, se varsinainen Kehä Kolmonen kun veti vain masentavaa seitsemää-kahdeksaakymppiä. Vilkulla ei toki kannattanut lähteä yllätystä pilaamaan.
Arvaako joku auton merkin?
- Liitteet
-
- konkelo.JPG
- (83.73 KiB) Ei vielä ladattu
- Epäkelpokeräilijä -
-
- Viestit: 835
- Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
- Car(s): ...Alfa etsinnässä.
Re: Liikenteestä
AlfaRasvis kirjoitti:
Arvaako joku auton merkin?
-
- Viestit: 835
- Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
- Car(s): ...Alfa etsinnässä.
Re: Liikenteestä
BmwRasvis kirjoitti:Close, but no cigar!
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Liikenteestä
Minä veikkaan yhtä toista aalla alkavaa
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Liikenteestä
^Acura kuuluisi kyllä ennemmin mielenkiintoisiin autobongauksiin .
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 835
- Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
- Car(s): ...Alfa etsinnässä.
Re: Liikenteestä
Mä tiedän, mä tiedän.....Aston Martin ja kuski oli James Bond
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Liikenteestä
HooVee (eikä tarkoita hyvää viikonloppua)
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 835
- Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
- Car(s): ...Alfa etsinnässä.
Re: Liikenteestä
Alfissimo kirjoitti:HooVee (eikä tarkoita hyvää viikonloppua)
Tämmöstä merkkiä ei löytynyt edes Mobilesta.de....
Re: Liikenteestä
Tänään tuli nähtyä Kehä 3:sella miten saadaan vasemmalle kaistalle ketjukolari aikaiseksi. Siis, miten se voi tapahtua.
Auto rampista reilulla vauhdilla suoraan vasemmalle kaistalle, oikealla kaistalla ajava auto vaihtaa samaan aikaan kaistaa vasemmalle kun tämä ylinopeudella rampista tullut auto menee heittäen sinne vasemmalle kaistalle. Tuloksena tiukka jarrutus ja melkeen kylkikosketus.
Tulipahan seurattua taas kohteltamista.... Kiire on kova joo. Just tollanen suoraan oikean kaistan yli vasemmalle suht jyrkästi muuta liikennettä kovemmalla nopeudella on järkevää etenkin iltapäivä ruuhkassa.
Auto rampista reilulla vauhdilla suoraan vasemmalle kaistalle, oikealla kaistalla ajava auto vaihtaa samaan aikaan kaistaa vasemmalle kun tämä ylinopeudella rampista tullut auto menee heittäen sinne vasemmalle kaistalle. Tuloksena tiukka jarrutus ja melkeen kylkikosketus.
Tulipahan seurattua taas kohteltamista.... Kiire on kova joo. Just tollanen suoraan oikean kaistan yli vasemmalle suht jyrkästi muuta liikennettä kovemmalla nopeudella on järkevää etenkin iltapäivä ruuhkassa.
-
- Viestit: 835
- Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
- Car(s): ...Alfa etsinnässä.
Re: Liikenteestä
^^Jos oli Qutro niin lupa ohittaa oikealta sisältyy kauppahintaan
Re: Liikenteestä
No joo tässä tapauksessa toi Völvö latasi suoraan vasemmalle ja ohitettava Völvö meinasi kolkata kylkeen. En minkäkään varmaan ois sitä rampilta tullutta Völvöä nähnyt, koska se tuli niin lujaa ja niin poikittain kaistojen yli. Toiset on vaan niin perkeleen hyviä, että ne voi tehdä tollasia.UupunutRomeo kirjoitti:^^Jos oli Qutro niin lupa ohittaa oikealta sisältyy kauppahintaan
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Liikenteestä
Kerran tällainen tuli mua päin. Aamulla ajoin länsiväylää Helsinkiä kohti vasenta kaistaa, kun muistaakseni kehä ykkösen rampista sälli rykäisi kerrasta vasemmalle kaistalle eli suoraan mun ajaman auton etunurkkaan.S_A kirjoitti:En minkäkään varmaan ois sitä rampilta tullutta Völvöä nähnyt, koska se tuli niin lujaa ja niin poikittain kaistojen yli. Toiset on vaan niin perkeleen hyviä, että ne voi tehdä tollasia.
Ihan tasaista liikennevirran nopeutta ajoin, mutta sankari kehtasi vielä kysyä että tulinko lujaa kun ei ollut nähnyt. Ehkä jos rauhassa katsoisi ettei ole muita autoja alla ennen kuin vaihtaa kaistaa saattaisi ne nähdäkin
Re: Liikenteestä
Sinä sen sanoit. Miljonaa ja sitten kysytään, että "täh..etkö sä nähnyt.."Tuomas K kirjoitti:Kerran tällainen tuli mua päin. Aamulla ajoin länsiväylää Helsinkiä kohti vasenta kaistaa, kun muistaakseni kehä ykkösen rampista sälli rykäisi kerrasta vasemmalle kaistalle eli suoraan mun ajaman auton etunurkkaan.S_A kirjoitti:En minkäkään varmaan ois sitä rampilta tullutta Völvöä nähnyt, koska se tuli niin lujaa ja niin poikittain kaistojen yli. Toiset on vaan niin perkeleen hyviä, että ne voi tehdä tollasia.
Ihan tasaista liikennevirran nopeutta ajoin, mutta sankari kehtasi vielä kysyä että tulinko lujaa kun ei ollut nähnyt. Ehkä jos rauhassa katsoisi ettei ole muita autoja alla ennen kuin vaihtaa kaistaa saattaisi ne nähdäkin
Näille ei niiku yhtään leikkaa se, että tilannenopeutta kun on tarpeeksi niin aika yksinkertasesti loppuu kesken itseltä ja muilta ja sitten kolisee ja syyllinen löytyy peilistä aina, mutta kuin moni noista myöntää olevansa syypää?.
JOtenkin tuntuu kun tota menoa katselee tuola, että suurin osa ei ees tajua omaa virhettään vaan se syy on aina muiden. Tai sitten tajuavat, mutta silti syyttävät muita. Itse kun ei voi tehdä virheitä.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Liikenteestä
Näin tänää ensimmäistä kertaa ikäni aikana sen, kun täysperärekan (kuormatun) perävaunu lähtee vetelemään driftiä rampissa. Ja vauhtia oli peräti ~30kmh. Oli toki aavistuksen jäässä kyseinen ramppi, eli Hangontien (25) ja Hyvinkään moottoritien ramppi kohti etelää. Oli kuin paremmastakin hollywood-leffasta tuokin kokemus
Re: Liikenteestä
Joo ja sitten nää vielä lisää näitä maksimipainoja. Ei näistä päättäjistä kyllä kukaan ole ajanut koskaan rekkaa talviolosuhteissa, jokainen voi miettiä miltä tuntuu 60 tonnin kuormalla tulla jotain jäistä alamäkeä alas, jonka perässä on loiva kiristyvä mutka. Mutta eihän se mitään, hyödyt maksimiin ja lisää painoja, että saadaan lisää rahaa ja hyötyä ja taloudellisuutta....Aquatica kirjoitti:Näin tänää ensimmäistä kertaa ikäni aikana sen, kun täysperärekan (kuormatun) perävaunu lähtee vetelemään driftiä rampissa. Ja vauhtia oli peräti ~30kmh. Oli toki aavistuksen jäässä kyseinen ramppi, eli Hangontien (25) ja Hyvinkään moottoritien ramppi kohti etelää. Oli kuin paremmastakin hollywood-leffasta tuokin kokemus
Itse en ole E-korttia ajanut, mutta tuo ajatuskin puistattaa, että pitäisi tollasia tonnimääriä ajella talvikelissä täyspakatulla perävaunu-yhdistelmällä.... Bussissakin on ihan riittävästi mulle.
- WWWVespa
- Viestit: 1742
- Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
- Car(s): 159 SW
ex 147 1.6 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Liikenteestä
Tuohon riittää pahimmillaan sadekeli ja uusi asfaltti eikä silloinkaan tarvitse olla kauheasti vauhtia. Silloin tarvitsee vain hillittömästi vääntöä, että vetoauto pystyy alkaa oikaista vedättämällä. Toki tila ja muuten tyhjä tie avittavat huomattavasti oikaisupyrkimyksissä.Aquatica kirjoitti:Näin tänää ensimmäistä kertaa ikäni aikana sen, kun täysperärekan (kuormatun) perävaunu lähtee vetelemään driftiä rampissa. Ja vauhtia oli peräti ~30kmh. Oli toki aavistuksen jäässä kyseinen ramppi, eli Hangontien (25) ja Hyvinkään moottoritien ramppi kohti etelää. Oli kuin paremmastakin hollywood-leffasta tuokin kokemus
Älkää siis ihmetelkö, jos isot autot ajavat mielestänne turhan hiljaa rampeissa - siellä voi olla empiriaa taustalla.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.
Re: Liikenteestä
Joo mutta 60 tonnin rekan eteen kannattaa vaihtaa kaistaa noin 100m ennen liikenne valoja ja vetää jarrut kiinni viime hetkellä kun keltaset syttyy ja ABSt nilkuttaen pysäyttää se juuri sopivasti viivalle ja sitten katsoa peiliin, mitä sieltä tapahtuu...WWWVespa kirjoitti:Tuohon riittää pahimmillaan sadekeli ja uusi asfaltti eikä silloinkaan tarvitse olla kauheasti vauhtia. Silloin tarvitsee vain hillittömästi vääntöä, että vetoauto pystyy alkaa oikaista vedättämällä. Toki tila ja muuten tyhjä tie avittavat huomattavasti oikaisupyrkimyksissä.Aquatica kirjoitti:Näin tänää ensimmäistä kertaa ikäni aikana sen, kun täysperärekan (kuormatun) perävaunu lähtee vetelemään driftiä rampissa. Ja vauhtia oli peräti ~30kmh. Oli toki aavistuksen jäässä kyseinen ramppi, eli Hangontien (25) ja Hyvinkään moottoritien ramppi kohti etelää. Oli kuin paremmastakin hollywood-leffasta tuokin kokemus
Älkää siis ihmetelkö, jos isot autot ajavat mielestänne turhan hiljaa rampeissa - siellä voi olla empiriaa taustalla.
Näin ne tekee Vihdintiellä, ison auton eteen vaan jarrutustilanteessa punasia lähestyttäessä.
Ei niitä kyllä tunnu pelottavan mikään, tosin ei osa näistä taida tajutakaan, että "nyt kun siitä rekasta tai bussista päästiin ohi, niin sen eteen voi turvallisesti mennä kelissä kun kelissä jarruttamaan......"
Tietenkin tohonkin pitää varautua ja ennakoimalla varautuukin ja osan näistä näkee jo monen sekunnin takaa, että ne tulee siihen eteen vaikka vasen kaista olisi tyhjä, niin ne haluaa siihen bussin eteen liikennevaloissa, kelissä kuin kelissä. Vaikka vasen kaista olisi typötyhjä 10km matkalta, ei auta.
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
- WWWVespa
- Viestit: 1742
- Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
- Car(s): 159 SW
ex 147 1.6 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Liikenteestä
^Tuolla tavalla on vaan aina vähän päästä myöhässä eivätkä asiakkaatkaan pääse ajoissa perille.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.
-
- Viestit: 835
- Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
- Car(s): ...Alfa etsinnässä.
Re: Liikenteestä
Pitää sanoa suoraan että olen tämän bussikuskin fani. Ihmettelen että eteen ajavat älykääpöt vielä viitsii nousta autosta levitellen lapasiaan. Minkähän näköinen "karelin" tämä bussikuski on...?matti_vuorio kirjoitti:^
Rupia sinäkin harrastamaan tätä: http://www.youtube.com/watch?v=3hqvYOjqGks
Re: Liikenteestä
Hei, jokaisella on oikeus rikastua just niin paljon ku kiinnostaa! Ei se ole keneltäkään pois! Kysy vaikka Wekkulilta tai hommafoorumiltaS_A kirjoitti: Mutta eihän se mitään, hyödyt maksimiin ja lisää painoja, että saadaan lisää rahaa ja hyötyä ja taloudellisuutta....
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Liikenteestä
Itse onnistuin viime syksynä tyhmäilemään 3-tiellä helsingin päässä risteyksessä, missä 2 kaistaa kääntyy vasemmalle, muistaakseni 1-tietä kohti. Tajusin vähän myöhään, että vain oikeanpuoleisin kaista menee suoraan ja käännyin vähän turhan pienellä etäisyydellä bussin eteen. Sinänsä tuosta ei olisi ollut mitään haittaa, kun samalla nostin nopeuttani. Mutta sitten itse tyhmyys, katsoin liikennevaloista, että oikeanpuoleisin valo on oikealle kääntyville ja suoraan meneville olisi punainen. Tästä seurasi vähän äkkinäinen jarrutus hetken aikaa, ennen kuin tajusin suoraan menijöillekin palavan vihreän, joutui bussikin varmaan aika äkkinäisesti jarruttamaan.
Näin jälkeenpäin ihan tyhmää oli edes vaihtaa kaistaa turhan lähelle bussia, olisin ihan hyvin voinut vaan hidastaa reilusti ja vaihtaa bussin taakke, kun siinä oli muistaakseni pidempi väli seuraavaan autoon, kuin mitä oli miulla bussin eteen. Hävetti kyllä pirusti olla seuraavissa valoissa pysähtyneenä bussi vierellä. Oli vielä senverran pimeää, etten nähnyt bussin linjaa tai yhtiöitä (ei ollut mielestäni lähiliikenteen bussi), etten pystynyt edes jälkikäteen anteeksipyyntöä yrittää lähettää.
Näin jälkeenpäin ihan tyhmää oli edes vaihtaa kaistaa turhan lähelle bussia, olisin ihan hyvin voinut vaan hidastaa reilusti ja vaihtaa bussin taakke, kun siinä oli muistaakseni pidempi väli seuraavaan autoon, kuin mitä oli miulla bussin eteen. Hävetti kyllä pirusti olla seuraavissa valoissa pysähtyneenä bussi vierellä. Oli vielä senverran pimeää, etten nähnyt bussin linjaa tai yhtiöitä (ei ollut mielestäni lähiliikenteen bussi), etten pystynyt edes jälkikäteen anteeksipyyntöä yrittää lähettää.
Suoraan vaan suoraa
Re: Liikenteestä
No toi on vähän eri juttu kun nämä kiireiset aamu-iltatyömatkalaiset, jotka ajavat joka päivä 10 minuutin tarkkuudella samaa tietä ees taas. Osa ei oikeasti ajattele tipan tippaa sitä, että onko viisasta mennä rekan tai bussin eteen jarruttamaan liukkaalla kelillä alamäessä ennen punasia valoja. Ei niitä kiinnosta eikä ne osaa sitä edes niin ajatella, että siinä olisi jotain riskipitosta juttua.Garmund kirjoitti:Itse onnistuin viime syksynä tyhmäilemään 3-tiellä helsingin päässä risteyksessä, missä 2 kaistaa kääntyy vasemmalle, muistaakseni 1-tietä kohti. Tajusin vähän myöhään, että vain oikeanpuoleisin kaista menee suoraan ja käännyin vähän turhan pienellä etäisyydellä bussin eteen. Sinänsä tuosta ei olisi ollut mitään haittaa, kun samalla nostin nopeuttani. Mutta sitten itse tyhmyys, katsoin liikennevaloista, että oikeanpuoleisin valo on oikealle kääntyville ja suoraan meneville olisi punainen. Tästä seurasi vähän äkkinäinen jarrutus hetken aikaa, ennen kuin tajusin suoraan menijöillekin palavan vihreän, joutui bussikin varmaan aika äkkinäisesti jarruttamaan.
Näin jälkeenpäin ihan tyhmää oli edes vaihtaa kaistaa turhan lähelle bussia, olisin ihan hyvin voinut vaan hidastaa reilusti ja vaihtaa bussin taakke, kun siinä oli muistaakseni pidempi väli seuraavaan autoon, kuin mitä oli miulla bussin eteen. Hävetti kyllä pirusti olla seuraavissa valoissa pysähtyneenä bussi vierellä. Oli vielä senverran pimeää, etten nähnyt bussin linjaa tai yhtiöitä (ei ollut mielestäni lähiliikenteen bussi), etten pystynyt edes jälkikäteen anteeksipyyntöä yrittää lähettää.
Kyllä ne näkee, jotka ovat "pihalla" ja ovat "eksyneet" ja silleen, sen erottaa kyllä kun on ulkopaikkakuntalainen etsimässä jotain tiettyä risteystä tai jotain. Sen kyllä ymmärrän, että siinä on ihan pallo hukassa aivan kuten itsellä on aina Turussa.
Mutta nää työmatkalaiset, se ihan normaalia, että eivät pahemmin katsele ja välitä mistään oikeastaan. Vihdintienkin aamu ruuhka on hauskaa seurattavaa kun 2-3 auton ohituksia tehdään ja kuitenkin samoissa valoissa ollaan 10m etäisyyksillä juuri ohitetuista autoista. Pikasia kaistan vaihtoja, kiihdytyksiä ja ohituksia ja kuitenkin seuraavissa valoissa ollaan vierekkäin.
HEH.
-
- Viestit: 835
- Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
- Car(s): ...Alfa etsinnässä.
Re: Liikenteestä
Ylipäätään ihmettelen ihmisten kiirettä, silläkö matka joutuu nopeammin että hierotaan edessäolevan takapuskurista maalit ?. Sitten on juuri nämä todella kiireiset joiden pitää päästä ohi esim. 95kmh ajavasta 80kmh alueella ajaakseen nopeutta 96kmh
Re: Liikenteestä
Näimpä. Hirveellä kiirellä ohi ja sitten ei ole kiire minnekään, ja pahimmillaan vielä käännytään seuraavasta.UupunutRomeo kirjoitti:Ylipäätään ihmettelen ihmisten kiirettä, silläkö matka joutuu nopeammin että hierotaan edessäolevan takapuskurista maalit ?. Sitten on juuri nämä todella kiireiset joiden pitää päästä ohi esim. 95kmh ajavasta 80kmh alueella ajaakseen nopeutta 96kmh