Italialaiset moottoripyörät

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Italialaiset moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Se oli tyhjentävästi sanottu!!
Abarth 500 Esseesse

Avatar
Bisci
Viestit: 511
Liittynyt: 02 Elo 2007, 00:05
Car(s): V60 AWD,
OIIIIIIIO ja
TVR S
Paikkakunta: Savicity

Re: Italialaiset moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja Bisci »

Mm. tämä tyylikäs peli löytyi viime viikolla Firenzestä. Ja merkki on?
Liitteet
mp1.jpg
(78.9 KiB) Tiedosto ladattu 10484 kertaa
Ne jotka puhuu ei tiedä, ne jotka tietää ei puhu.
K.Rosberg

lato
Viestit: 137
Liittynyt: 29 Maalis 2008, 23:37

Re: Italialaiset moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja lato »

Maserati ?

Avatar
Bisci
Viestit: 511
Liittynyt: 02 Elo 2007, 00:05
Car(s): V60 AWD,
OIIIIIIIO ja
TVR S
Paikkakunta: Savicity

Re: Italialaiset moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja Bisci »

Joo, v. 1953 Maserati. Eipä ollut mitään käryä tollaisesta jutusta. Ei myöskään Isomoto -merkisestä prätkästä.
Ne jotka puhuu ei tiedä, ne jotka tietää ei puhu.
K.Rosberg

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: Italialaiset moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja Epezi »

http://www.nettimoto.com/ducati/monster/1436596" onclick="window.open(this.href);return false;

Eipä tartte näköjään paljoa maksaa pikkukoneisesta monsterista. Oon jo päättänyt että kun joskus on taas varaa prätkään tulee se olemaan monsteri.

Avatar
wekkuli
Viestit: 1348
Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Italialaiset moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja wekkuli »

Mulla on ollut Ducati Monster 1000 i.e. ja MV Agusta Brutale 910 S.

Fiilistä oli molemmissa... ja vikojakin oli riittämiin. Ducati leikkasi ensin kiinni ja myöhemmin moottorinohjausyksikkö kypsyi, onneksi molemmat takuuseen. Ja sitten pikkujuttujakin piisasi, takajarru piti ilmata jo muutaman tonnin ajon jälkeen, etupampun stefaa, rattaat-ketjut kypsyivät mielestäni aika ennenaikaisesti, mittaristossa se kestohuuru lasin takana. Ja kytkin olisi pitänyt kuulemma uusia jo 20tkm kohdalla. En uusinut, kun ei siinä mitään toiminnallista vikaa ollut. Ja aina se "tämmöistä ei ole ennen tapahtunut"-läppä Hailacin marmoritiskillä.
8)

MV Agusta oli vähän luotettavampi, mutta oli siinäkin hassut juttunsa. Jokumikälie ecuyksikkö siellä kastui, joten kun flekti lähti päälle, niin vilkku vasemmalle ja pitkät valot eivät toimineet. Ja se flekti oli päällä usein kun se kävi aina niin kuumana. Ei ihmekään, sillä kulutus oli kympin satkulle, lämmöksihän se bensa paloi varmaan 90-prosenttisesti ja lopuilla energioilla mentiin eteenpäin. Ja paras sillä olikin mennä eteenpäin vain reikäpäisen kovaa, rauhallisessa ajossa se oli jotenkin kova ja turhauttava. Pyörä oli todellakin kotonaan vain kovassa vauhdissa. Ja ainiin... menihän se etupampun stefa Brutalessakin. Aivan älyttömän tyylikäs pyörä niin kokonaisuutena kuin yksityiskohdissakin. Mutta kypsyin siihen kulutukseen, ei sillä voinut oikeasti lähteä juuri mihinkään muualle kuin niille teille, joiden varsilta tunsi bensa-asemien sijainnit.

Mutta hienoja pelejä, molemmissa soundit kohdallaan vaikka eri tavalla. Toinen jytisi ja toinen ulvoi kuin F-ykkönen.
:)
Nyt alla on KTM 990 Supermoto. Siitä olen onnistuneesti löytänyt sen tyylin, ajo-ominaisuudet ja jytisevän fiiliksen yhdistettynä japanilaistasoiseen luotettavuuteen.

edit. Katos kehvanderia, välillä tulee kateltua nettimotoa ja nettiautoa, onko omia vanhoja vielä liikenteessä, tuollahan se meitsin vanha Brutale onkin. Ei ole ihan kauheasti tullut kilometrejä kun neljässä kesässä mun omistuksen jälkeen on saatu kasaan 7000km... Mutta voijee, kun se on nätti! Ja samalla muistuikin mieleen toinen syy miksi se jäi historiaan. Se selviää kun katsoon esim noita vanteita ja miettii kumpaa tekee mieluummin enemmän, putsailee motoa vai ajaa sillä? Kotarin kylkeen sentään se kura oikeastaan kuuluu, ei tarvitse koko ajan puunata.
:-D

http://www.nettimoto.com/mv-agusta/brutale/1438345

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1773
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Parkano

Re: Italialaiset moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

Oisko kellään kokemuksia Moto Guzzi V10 Centaurosta.

Tällainen on lähiaikoina saapumassa lähipiiriini ja ollaan mietitty mm. penkkiä; tämä on malliltaan Centauro Sport jossa on hieman takakeno penkin takaosa. Pystyykö siinä toinen istumaan? Olisiko missään saatavilla Centauro GT:n penkkiä ja onko se vaihdettavissa?
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Italialaiset moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Mun monsterista taisi palaa kerran takavalopolttimo. Muuta vikaa ei ollut. Ja se oli vanha, olisko ollut -95.

Enää ei ole onneksi mopokuumetta ollut.

Tämä on ainoa, joka herättää hieman enemmän omistamisen halua. Mustana tai keltaisena. Pitäisi vielä olla Biposto, joten tarjonta on hyvin vähäistä.

Avatar
Oleino
Viestit: 1780
Liittynyt: 04 Touko 2006, 18:58
Car(s): 33 16v
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Italialaiset moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja Oleino »

Vähän virtaa taas tähän ketjuun, kohtahan se kevät on jo ovella. Alkuviikosta ostin -99 Ducati SS750:n ja viikonloppuna pääsee tutkailemaan tarkemmin mihin tuli sormensa työnnettyä. Tehoa on n. puolet siitä mitä wanhassa i/ö gixxerissä oli, mutta tyylissä ja ajo-ominaisuuksissa tämä vie 6-0. 8)

Tähän mennessä huomattua:

- Jakopää reilusti yliajalla
- Eturengas finaalissa
- Alunperin HF johon lisätty tarvikkeena lasikuituiset sivu/alakatteet
- Maalissa "kuplia" joiden alla vettä :crazyeyes:
- Kulutusosat ok
- Vaatii muutaman pisteosan ja ison huollon

Kirjoittelen varmaan "Mitä teit tänään tallissa" puolelle talven puuhasteluista jos innostun.
Liitteet
2014-01-10-353_small.jpg
Ducsu
(178.89 KiB) Tiedosto ladattu 9965 kertaa
Tein itse - säästin

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Re: Italialaiset moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Oleino kirjoitti:Vähän virtaa taas tähän ketjuun, kohtahan se kevät on jo ovella. Alkuviikosta ostin -99 Ducati SS750:n ja viikonloppuna pääsee tutkailemaan tarkemmin mihin tuli sormensa työnnettyä. Tehoa on n. puolet siitä mitä wanhassa i/ö gixxerissä oli, mutta tyylissä ja ajo-ominaisuuksissa tämä vie 6-0. 8)

Tähän mennessä huomattua:

- Jakopää reilusti yliajalla
- Eturengas finaalissa
- Alunperin HF johon lisätty tarvikkeena lasikuituiset sivu/alakatteet
- Maalissa "kuplia" joiden alla vettä :crazyeyes:
- Kulutusosat ok
- Vaatii muutaman pisteosan ja ison huollon

Kirjoittelen varmaan "Mitä teit tänään tallissa" puolelle talven puuhasteluista jos innostun.
Jollain perverssillä tavalla siisti ja linjakas tuo SS:n oudon mallinen alakatekin :) Miksköhän ihmeessä noissa on jakopää hihnalla, olen tosin kuullut että suht helppo vaihtaa kuitenkin. Jos tuosta ottais tuon kauhukahvan pois ja laittais ducktailin jos sellaisen saa niin linjakkuus paranisi entisestään, tankki tekee tuosta aika solakan näköisen :)

Avatar
guassimo
Viestit: 80
Liittynyt: 14 Kesä 2011, 07:07
Paikkakunta: Vaasa

Re: Italialaiset moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja guassimo »

Juhannuksen korvilla tuli hommattua entinen Ducaticuppilainen SS 1000 mallia 2004. Hyvin pitkälti samat hommat edessä itsellä kuin Oleinolla.

Remmit, ölppä ja filtterisatsi tuli tällä viikolla. Etugummeja tuli kaupassa parikpl mukaan ja harmaat Senna värityksellä olevat käyttämättömät täydet katteet myös, mutta ei taida malttaa laittaa paikolleen, kun radallakin tullut pyörähdettyä.. Parasta taitaa olla äänimaailma. Kuullostaa suunnilleen tältä :2gunfire:
Liitteet
WP_20130616_001.jpg
Huomasin että ei ookkaan näköjään mitään parempaa kuvaa kun tää...
(151.46 KiB) Tiedosto ladattu 9929 kertaa

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Re: Italialaiset moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Ei ois taas pitäny selata tätä ketjua ja mennä sen jälkeen nettimotoon kattomaan RSV Millejä.. Siin ois kyllä pyörä minkä haluaisin, joku kunnon avara ränni kiinni ja ei kun pauketta ilmoille. :evil: Kestääköhän nipussa, ilmeisesti ainakin Rotaxin kone toimii kun kello.

Avatar
SP
Viestit: 957
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 05:21
Car(s): Ducati 748 -01
Ducati Monster 750 -99
BMW D
Paikkakunta: Tampere

Re: Italialaiset moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja SP »

Oleino kirjoitti:Vähän virtaa taas tähän ketjuun, kohtahan se kevät on jo ovella. Alkuviikosta ostin -99 Ducati SS750:n ja viikonloppuna pääsee tutkailemaan tarkemmin mihin tuli sormensa työnnettyä. Tehoa on n. puolet siitä mitä wanhassa i/ö gixxerissä oli, mutta tyylissä ja ajo-ominaisuuksissa tämä vie 6-0. 8)

Tähän mennessä huomattua:

- Jakopää reilusti yliajalla
- Eturengas finaalissa
- Alunperin HF johon lisätty tarvikkeena lasikuituiset sivu/alakatteet
- Maalissa "kuplia" joiden alla vettä :crazyeyes:
- Kulutusosat ok
- Vaatii muutaman pisteosan ja ison huollon

Kirjoittelen varmaan "Mitä teit tänään tallissa" puolelle talven puuhasteluista jos innostun.

Samanlaista on tullu harkittua aika usein Pason kaveriks :wink:
Ex-autonasentaja entisessä elämässä...

Avatar
Saturnus
Viestit: 140
Liittynyt: 09 Marras 2013, 00:02

Re: Italialaiset moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja Saturnus »

Täällä päässä näyttöä jäänyt pyööräilyt hiukan vähiin, kortti puuttuu. Kaikenlaisilla päristimillä on runnottu, mutta tieliikennemopot jääneet vähemmälle. Ajan kortin nyt keväällä ja olisi tarkoitus ostaa Aprilia SXV. Toinen mitä tekisi mieli on Ducati Hypermotard, kokemuksia kellään Ducatista? :crazyeyes:

Avatar
Oleino
Viestit: 1780
Liittynyt: 04 Touko 2006, 18:58
Car(s): 33 16v
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Italialaiset moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja Oleino »

^Mulla on Ducatista jo parin sadan metrin kokemukset! :mrgreen: Mutta aikuisten oikeasti jos puhutaan niin olin 2011 töissä mm. Ducatia huoltavassa merkkiliikkeessä, enkä muista että mitään erityisen pahaa sanottavaa olisi sinä aikana Hypermotardista kuullut. Päinvastoin työkaverin mukaan se on yksi hauskimmista pyöristä ajaa. Aprilia SXV sen sijaan on ihan vieras laite.
SP kirjoitti:Samanlaista on tullu harkittua aika usein Pason kaveriks :wink:
Mun teki oikeasti mieli keltaista SS900:sta, mutta tämmönen tuli tällä kertaa. :-D
Tein itse - säästin

Avatar
wekkuli
Viestit: 1348
Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Italialaiset moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja wekkuli »

Ihan erilaisia pyöriä kai sikäli, että SXV on "oikea supermoto", kun taas hypermotard liian isona on enemmänkin normikatupyörä. Mutta perusnakuun verrattuna siinäkin kuitenkin tuo ajoasento, korkeus ja leveä tanko tuovat oman mausteensa hommaan.

Eikös SXV ole aika tiukkaviritteinen ja lyhythuoltovälinen? Käytöstä riippuen ei tulis kyllä mulle kyseeseen, kyllä sen moton pitää kilometrejä kestää, ja huoltovälinkin olla jossain määrin realistinen.

Ja sitten sanon vielä ne kielletyt sanat: Osta KTM 990 SM. Kaikin puolin pidemmän päälle parempi kuin hypermotard.
8)

Avatar
Saturnus
Viestit: 140
Liittynyt: 09 Marras 2013, 00:02

Re: Italialaiset moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja Saturnus »

Katuajossa SXV on ihan siedettävän hintainen huoltokustannuksiltaan, männänvaihtovälikin muistaakseni 8tkm ja jotain pientä venan säätöä yms. melko usein.

En halua "massakotaria", vaikka upeita ovatkin. SXV:ssä tehoa ja muotoja, mutta onko katuajoon liiankin äreä? Yksi mikä kanssa raapii takaraivoa on Husqvarnan 610 sm. SXV vie kyllä Hussesta voiton, mutta Ducatiin pitää paremmin tutustua. Maantielläkin VARMASTI mukavampi. Tehoakin riittää tarvittaessa.

Avatar
wekkuli
Viestit: 1348
Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Italialaiset moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja wekkuli »

Saturnus kirjoitti:"massakotaria"
990 SM perusmalleja (siis ei R tai T) näkee kyllä liikenteessä to-del-la harvoin. Ittellänihän sellainen on, enkä kyllä muista milloin olis samanlaista vastaan tullut. Taitaa olla liikenteessä vähemmän kuin Hypermotardeja.

Avatar
Saturnus
Viestit: 140
Liittynyt: 09 Marras 2013, 00:02

Re: Italialaiset moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja Saturnus »

Tarkoitin näitä perus nelipuolikkaita. 990 liian raskas supermoto kikkailutarpeen iskiessä.

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Re: Italialaiset moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Saturnus kirjoitti:Tarkoitin näitä perus nelipuolikkaita. 990 liian raskas supermoto kikkailutarpeen iskiessä.
Tollasta 450:istä vaivaa kyllä akuutti tehonpuute..Joskus oli sellainen yhden kesän alla. Kaverilla oli 990:inen ja kyllä sen aika jänniin asentoihin osaava sai, jäi kyllä itseltä koejamatta vaikka tarjottiin koska oli myöskin aika huiman korkunen mopo.

Avatar
wekkuli
Viestit: 1348
Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Italialaiset moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja wekkuli »

^Paljon voi korvata tekniikalla ja kokemuksella. Ittellä 173 senttiä lyhyyttä ja hyvin sujuu 990 supermotolla. Tässä vähän dramaattisempi pari, kaksi metriä korkea Paris-Dakar-pyörä ja 120-senttinen Gaston Rahier.
:-D

Kuva

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Re: Italialaiset moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

wekkuli kirjoitti:^Paljon voi korvata tekniikalla ja kokemuksella. Ittellä 173 senttiä lyhyyttä ja hyvin sujuu 990 supermotolla. Tässä vähän dramaattisempi pari, kaksi metriä korkea Paris-Dakar-pyörä ja 120-senttinen Gaston Rahier.
:-D

Kuva
Juu ei voi.. Jos ei jalat yllä maahan niin ne ei yllä maahan, olen tosin itsekin ajanut nuorena enskaa ihan huvikseni ja kyllä sitä tosin pärjättiin silläkin. Ei ne yllä kyllä gixxerissäkään molemmat mutta sen voi korvata vielä sillä tekniikalla ja kokemuksella :) Hommasta katoaa vaan äkkiä se ajamisen ilo jos pyörä on omille mitoille sopimaton.

legza
Viestit: 844
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
Paikkakunta: Hollola

Re: Italialaiset moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja legza »

MarcusV kirjoitti:Juu ei voi.. Jos ei jalat yllä maahan niin ne ei yllä maahan, olen tosin itsekin ajanut nuorena enskaa ihan huvikseni ja kyllä sitä tosin pärjättiin silläkin. Ei ne yllä kyllä gixxerissäkään molemmat mutta sen voi korvata vielä sillä tekniikalla ja kokemuksella :) Hommasta katoaa vaan äkkiä se ajamisen ilo jos pyörä on omille mitoille sopimaton.
Eihän se ajamisen ilo katoa, jos vaan kädet yltää tankoon ja jalat tapeille ja toi on ongelma lähinnä customeissa. Mutta eihän enduro ookkaan kaupunkiin tehty vaikka sillä onkin kätevä siellä ajella paitsi pysähdellä valoihin. :P

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Re: Italialaiset moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

legza kirjoitti:
MarcusV kirjoitti:Juu ei voi.. Jos ei jalat yllä maahan niin ne ei yllä maahan, olen tosin itsekin ajanut nuorena enskaa ihan huvikseni ja kyllä sitä tosin pärjättiin silläkin. Ei ne yllä kyllä gixxerissäkään molemmat mutta sen voi korvata vielä sillä tekniikalla ja kokemuksella :) Hommasta katoaa vaan äkkiä se ajamisen ilo jos pyörä on omille mitoille sopimaton.
Eihän se ajamisen ilo katoa, jos vaan kädet yltää tankoon ja jalat tapeille ja toi on ongelma lähinnä customeissa. Mutta eihän enduro ookkaan kaupunkiin tehty vaikka sillä onkin kätevä siellä ajella paitsi pysähdellä valoihin. :P
Niin, jos tarvii pysähtyä niin ettii sitten sopivan kanttikiven jalan alle. :roll:

UupunutRomeo
Viestit: 835
Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
Car(s): ...Alfa etsinnässä.

Re: Italialaiset moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja UupunutRomeo »

MarcusV kirjoitti:
legza kirjoitti:
MarcusV kirjoitti:Juu ei voi.. Jos ei jalat yllä maahan niin ne ei yllä maahan, olen tosin itsekin ajanut nuorena enskaa ihan huvikseni ja kyllä sitä tosin pärjättiin silläkin. Ei ne yllä kyllä gixxerissäkään molemmat mutta sen voi korvata vielä sillä tekniikalla ja kokemuksella :) Hommasta katoaa vaan äkkiä se ajamisen ilo jos pyörä on omille mitoille sopimaton.
Eihän se ajamisen ilo katoa, jos vaan kädet yltää tankoon ja jalat tapeille ja toi on ongelma lähinnä customeissa. Mutta eihän enduro ookkaan kaupunkiin tehty vaikka sillä onkin kätevä siellä ajella paitsi pysähdellä valoihin. :P
Niin, jos tarvii pysähtyä niin ettii sitten sopivan kanttikiven jalan alle. :roll:
Ööööö, miksi ?. Pysähtyy vaan ja stannaa tapeilla....sen verran pitää olla tasapainoa että valojen verran paikallaan seisoo kaatumatta.

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Re: Italialaiset moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

UupunutRomeo kirjoitti:
Ööööö, miksi ?. Pysähtyy vaan ja stannaa tapeilla....sen verran pitää olla tasapainoa että valojen verran paikallaan seisoo kaatumatta.
Jep, voiskin tehdä samantien sellasen uuden aluevaltauksen, alkaa ajamaan superpyörällä trialia ;)

andu
Viestit: 23
Liittynyt: 11 Syys 2008, 21:49
Car(s): EX 156 SW 2.0 TS -01
EX 147 2.0 TS
Ford Focus C-Max
Mazda MX-5 -96
3 x Ducati
Tunturi City -83
Paikkakunta: Helsinki

Re: Italialaiset moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja andu »

Tallista löytyy Ducati 450 Mark 3 D, Ducati 900 Supersport projekti ja toinen 450 single kilpuriprojekti.

Kuva

[URL=http://s1303.photobucket.com/user/ruisa ... 9.jpg.html]Kuva[/URL

Avatar
wekkuli
Viestit: 1348
Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Italialaiset moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja wekkuli »

Biutiful, ei kyllä kahta sanaa. Ducatin ilmajäähy-v2 on moottoripyörämaailman tyylikkäin mylly.

Avatar
SP
Viestit: 957
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 05:21
Car(s): Ducati 748 -01
Ducati Monster 750 -99
BMW D
Paikkakunta: Tampere

Re: Italialaiset moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja SP »

Laitetaan nyt kuva omasta moposta, tällaisella tuli käytyä koeajolla joskus 90 luvun vaihteessa ja taisi olla 2010 kun sain jo hankittua talliin oman :wink: Tarkoitus on museoida tulevaisuudessa ja jonkin verran osia on jo tullut hankittua...

Välillä kyllä polttelee hankkia vähän tuoreempi Ducati esim. -99 uudempi SS750 tai SS900, Jos GTV turbo ei mene käteisellä kaupaksi niin toivotaan että sais vaihdettua em. laitteeseen.
Liitteet
11042010498 – Kopio.jpg
(153.99 KiB) Tiedosto ladattu 9335 kertaa
Ex-autonasentaja entisessä elämässä...

Avatar
Oleino
Viestit: 1780
Liittynyt: 04 Touko 2006, 18:58
Car(s): 33 16v
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Italialaiset moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja Oleino »

^Kuvan perusteella sen verran siisti ettei varmaan vaadi mahdottomia museokatsastukseen, vähän vaan lisää vuosia. Minkähän takia pleksi on samassa värissä kuin muu pyörä? Eikös tuo ole kuitenkin ihan alkuperäinen ratkaisu?

Minä kävin eilen hakemassa läjän huolto-osia omaan kilkattimeen. Yllättävän järkihintaista italialaisiin autoihin tottuneelle. Samassa hintaluokassa pyörii verrattuna vaikka japanilaisten merkkiosien kanssa. :o: Bel Ray ja Metzeler on sentään yhtä kallista kaikkiin.

Vielä muutama kuukausi aikaa laitella. 8)
Tein itse - säästin

Avatar
SP
Viestit: 957
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 05:21
Car(s): Ducati 748 -01
Ducati Monster 750 -99
BMW D
Paikkakunta: Tampere

Re: Italialaiset moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja SP »

^kyllä toi pleksi on noissa malleissa aina samassa värissä muiden katteiden kanssa :wink: Joo eipä tuossa museointia ajatellen mahdottomasti ole tekemistä, kuvassa paikalla on vielä joku viriputki mutta onneksi maahantuojan poistomyynnistä löyty uudet orkkis äänenvaimentajat ja pakosarja englannista...
Ex-autonasentaja entisessä elämässä...

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Re: Italialaiset moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Kylläpä tuntuu GT todelliselta etanalta 1198:lla ajon jälkeen :lol:
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
wekkuli
Viestit: 1348
Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Italialaiset moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja wekkuli »

^Siinä on vaan se, että missään et sitä potentiaalia pysty hyödyntämään. Se ainakin mulla turhauttaa, kun tietää, että tämä menisi älyttömästi, mutta kuski jää vajaaksi. Ja parempi tietysti että jääkin normiliikenteessä, mutta jäisi se varmasti radallakin. Paljon hauskempi pidemmän päälle viedä pyörää, joka on "itsensä mittainen" ja fiilis on sellainen, että käyttää sitä koko potentiaalia (mikä ei vieläkään välttämättä tarkoita, että ihan maljaa osaisi pohjaan asti juoda, mutta mulle riittää että luulen niin, 1198n sarvissa en varmasti niin luulisi...).

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Re: Italialaiset moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Juuri näin.

Tuossa riittää haastetta ihan äärettömiin asti ainakin meikäläiselle, vaikka yli 30 vuotta kaikenlaisilla pyörillä olenkin jo ajellut.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2339
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Vs: Italialaiset moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Eilen oli Concoursissa muutama maahantuojan Ducati esillä ja kuola valuen niitä fiilistelin! On ne vaan seksikkäitä! :P

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Italialaiset moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Moottoripyörät on aina kiinnostaneet, mutta tähän päivään mennessä sellaista ei ole tullut omistettua (katulaillista..). Ei ole muuten korttiakaan.

Ajatus oli tämäkin asia korjata, joten mitäs asiantuntijat sanoo tuollaisesta 600 kuutioisesta Monsterista?
Miten se soveltuu mitoiltaan 180+ cm pitkälle?
Onko näissä jotain huomioitavaa eri vuosimalleissa?
Mitenkäs vakuutukset ja huollot?
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Italialaiset moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Kyllä oma n.180cm. varsi sellaiseen sopi ihan hyvin. Helppo käsitellä, mutta kääntösäde yllättävän iso. Aika kesy vehje, mutta kaupungissa pöristelee ihan mielikseen hyvän väännön johdosta. Maantiellä ja varsinkin ohituksissa tehottomuus sitten tuntuu.

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Italialaiset moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Ducatissahan jakopää on tehty omalla tyylillään, eli kahdella jakohihnalla. Tämä on tietty Ducatisteille tuttua, mutta merkistä tietämättömälle voi olla yllätys ja tosiaan on muistettava vaihtaa.. Olikohan venttiiliensäätkin vähän hankalaa ahtauden vuoksi? Ei ne ensimmäiset 600, 750 ja 900 juuri tehoilla leveile, mut vääntö kasvaa tietty suurempaan mennessä. Kyllä Monsterissa mielestäni uskaltaisi helposti 900 ostaa ekaksi pyöräksi, mut on ne toki kalliimpia. Vakuutusmaksut ei noissa liene pahoja kun nykyään käytetään teho/paino-suhdetta hinnoittelussa ja noi on siinä mielessä edullisia, mut tietty jos ei ole bonuksia mitä käyttää on ekat vuodet arvokkaampia. Kaskoa tuskin kannattaa ottaa. Menee Monsterin hinta parissa vuodessa, mut tää on mutua ja perustuu omiin kokemuksiin ja lähinnä Triumpheihin.
Abarth 500 Esseesse

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Italialaiset moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Tuosta kalliista (?) jakopäästä olin jo kuullutkin. Ei kai se tunnu italialaiselta, jos siinä ei ole räjähdysherkkä jakopää? :mrgreen:
Tarkoitus olisi lähinnä kaupungissa pöristellä. Eihän sitä perheellinen hyvin kauaksi osaa karata.. Siihen liittyen pienemmät tehotkaan ei haittaisi.

Mites nuo vakuutukset? Saako pyörän laitettua samalla tavalla seisontaan, kuin auton? Silloinhan kovemmatkaan maksut ei niin paljoa tunnu, kun käyttöaika on lyhyempi.
Senza cuore saremmo solo macchine

sämpy
Viestit: 2440
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Tuulos

Re: Italialaiset moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Koeistunta kannattaa vähintään tehdä. Tutulla on tuollainen, en ole vielä päässyt koeajolle, mutta kylminä tyyppeinä kahvojen sijainti ja asento tuntuivat todella oudoilta. Ei yhtään houkutellut pidempään reissuun. Eli oudon suora ja leveä ohjaustanko, pitäis olla pidemmät kädet. Itse kun olen 170cm ja lyhytkätinen, vääntyy ranteet ihme asentoon. Menee sitten loppukin ajoasento pieleen.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Italialaiset moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja Polforea »

hagger16 kirjoitti:Mites nuo vakuutukset? Saako pyörän laitettua samalla tavalla seisontaan, kuin auton? Silloinhan kovemmatkaan maksut ei niin paljoa tunnu, kun käyttöaika on lyhyempi.
Osalla vakuutusyhtiöitä toimii vielä perinteinen seisontavakuutus, osalla ei. Kannattaa kysyä vakuutusyhtiöstä ja todellakin kannattaa kilpailuttaa.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

sämpy
Viestit: 2440
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Tuulos

Re: Italialaiset moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Nii monella yhtiöllä lienee eri maksu eri kuukausille. Talvikuukausien maksu on niin pieni, ettei säästöä juuri synny,
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.

Avatar
wekkuli
Viestit: 1348
Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Italialaiset moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja wekkuli »

Tangon vaihto Monsteriin ei ole kovin vaikea juttu, jos asento tuntuu oudolta (ja monille tuntuu). Korkeampaa ja leveämpää crossitankoa "välipuulla" vaan kehiin, niin näyttää paremmalta ja tuntuu reteemmältä + pyörän käsittelykin kevenee ja helpottuu. Tarkkana vaan vaijereiden ja letkujen viennin kanssa, ettei rajoita liikkeitä tai kiristä ääriasennoissa. Se on nimittäin karvas yllätys jos kaasu ryntää käännöksessä (ai mistä tiiän).
:lol:

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Italialaiset moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Heh. Voin kuvitella. Mulla oli Aprilia RSV 1000 RR ja kerran tallista lähtiessä meinas käydä ekassa mutkassa hullusti kun poika (silloin 4v) oli pyörittänyt ohjausiskarin maksimikireydelle. Pysyin pystyssä mutta vähän aikaa meni siinä rajoilla.
Abarth 500 Esseesse

Avatar
stikkaaj
Viestit: 107
Liittynyt: 12 Marras 2012, 18:26
Car(s): Ducati S2R1000 ex: 147 2.0 Facelift
Paikkakunta: JKL

Re: Italialaiset moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja stikkaaj »

Kokemusta on näistä vanhemman runkomallin möröistä. Minulla on ollut Monsteri 620 ja nyt tällä hetkellä S2R1000. Ajoasento on tosiaan hieman etukeno muttei kyykkymäinen, tanko on vakiona korkeampi noissa alle tonnisissa ja kyllähän niillä kaupungissa pyörittelee mutta ei se mitään herkkua ole pidemmän päälle. Suuri ero on myös märkä ja kuivakytkimellä tuollaisessa pätkäajossa, märkäkytkin on huomattavasti kevyempi ja helpompi. Lisäksi vakiovälitykset ovat aika "pitkät" että melkein ykkösellä jytistelyksi menee kaupungissa. Jos siis etsit tuohon käyttöön mörköä etkä tehoja halua paljoa, niin suosittelen 620, 695 tai S2R800 versioita, kaikissa märkäkytkin ja vähän pystympi ajoasento.

Ainiin voisi tuo minun S2R1000 olla myös myynnissä jos jotakuta kiinnostaa hienokuntoinen Ducati 8)

Avatar
Oleino
Viestit: 1780
Liittynyt: 04 Touko 2006, 18:58
Car(s): 33 16v
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Italialaiset moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja Oleino »

Hagger16 kirjoitti:Onko näissä jotain huomioitavaa eri vuosimalleissa?
90-luvun lopulla ainakin supersportissa kaasutin vaihtui ruiskuun. Monstereihin en ole sen kummemmin tutustunut.
m.sa kirjoitti:Ducatissahan jakopää on tehty omalla tyylillään, eli kahdella jakohihnalla. Tämä on tietty Ducatisteille tuttua, mutta merkistä tietämättömälle voi olla yllätys ja tosiaan on muistettava vaihtaa.. Olikohan venttiiliensäätkin vähän hankalaa ahtauden vuoksi?
Jakopää on helppo tehdä eikä osat maksa juuri mitään. Vaihdoin vuosi sitten omaani ('99 750ss) hihnat ja ne taisivat maksaa n. 50-60e yhteensä. Marmoritiskillä. Joihinkin malleihin saa Gatesin luettelosta sopivan hihnat jotka ovat vielä halvemmat. Kiristin tai vapaarulla, en muista kumpi, on ihan standardilaakeri. Omassa oli molemmat niin hyvässä kunnossa että en vaihtanut.

Desmo-venttiilit jännittää monia pajoja, samoin kuin jakohihnat, eivätkä kaikki edes suostu näitä huoltamaan. En päässyt venttiileitä säätämään kun olivat toleransseissa, mutta näyttää todella vaivattomalta palasäädöksi. https://www.youtube.com/watch?v=dIj3nSJGPZw

Jakopään ja venttiilivälysten huoltoväli on muistaakseni 20tkm/2v.
m.sa kirjoitti:Ei ne ensimmäiset 600, 750 ja 900 juuri tehoilla leveile, mut vääntö kasvaa tietty suurempaan mennessä.
Pitää paikkansa. Silti ajamisen fiilis on huikea (ainakin 750 ja 900 koneissa) ja käytännön suorituskyky on riittänyt ainakin minulle.

Suosittelen ostamaan Ducatin. Koeajamalla selviää mikä on itselle sopivin vaihtoehto. 8)
Tein itse - säästin

Avatar
wekkuli
Viestit: 1348
Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Italialaiset moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja wekkuli »

Joo tuota pitkää ykköstä en muistanutkaan, tonninen monsteri ainakin oli todella pitkävälitteinen. Näyttää näppärältä kaupunkipyörittelyyn, mutta ei jotenkin kuitenkaan ole sitä mielestäni. Vaikka onkin kevyt, niin sen asento, jäykkä kytkin, katuporamainen tärinä jos yhtään liian pieni vaihde (yleensä on) ja lopulta oikeastaan hyvin kapea vetoalue arkiseen ajoon, alhaalla pultit irrottava tärinä vs ylhäällä liiallinen ärinä (joka pakottaa jatkuvaan kytkimen käyttöön ja vaihtamiseen) pitivät huolen siitä, että monsteri oli kotona ihan jossain muualla kuin kaupungissa.

Mutta mutkatie maaseudulla, noh, se korvasi kaiken. Kun vain olisi mulla toiminut luotettavasti, niin saattaisi olla alla vieläkin.

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Italialaiset moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Kuussatku Monsteri on sitten aivan eri maata. Hyvin toimii välitykset, eikä tärinää ole häiritsevästi, kunhan ajaa soppivan pienellä vaihteella. Isolla pykällä pienillä kierroksilla paukuttaa ketjuja. Ajoasento on mukavan sporttinen pienen etukenon ansiosta. Pappamopot sitten erikseen..
Mitään ruuveja ei omasta ikinä irronnut tai löystynyt. Oli siinäkin Laserin pöntöt ja hyvät puheet, mutta eihän se tietenkään samaan tapaan jytkytä kun tonninen. Tykkäsin todella vaikka tehoja edellisiin Ninjoihin verrattuna sikana vähemmän. Ainoa miinus oli ohjaustangon rajallinen kääntyvyys ja hieman hankala vekslaus siitä johtuen. Enää ei tule katsottua muita merkkejä...
Haaveissa olisi Sportclassic 1000 biposto, mutta uusi Scrambleri sporttiversiona on myös kiinnostavan oloinen.

Avatar
wekkuli
Viestit: 1348
Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Italialaiset moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja wekkuli »

Mä taas en oikeastaan koskaan erottanut jytinästä iskutilavuutta, hyvin ainakin 620 paukutti. Selkeä ero sen sijaan oli 2-venttiili-ilmajäähyn ja 4-v-nestejäähyn välillä. Vanhemmassa 2-venttiilisessä oli paljon paremmat jytinät.

Avatar
alamajy
Viestit: 1989
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
Paikkakunta: Imatra

Re: Italialaiset moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja alamajy »

Minulle tarjottiin ostettavaksi 1983, tai -84 tai -85 mallista 500cc Moto Morini moottoripyörää, jolla ei ole ajettu 12 vuoteen.
Silloin pyörään tuli sähkövika ja se jäi talliin.
Se näyttää aika paljon tältä:
http://moto.zombdrive.com/images/moto-m ... 1984-5.jpg
Kannattaako tuosta mitään maksaa eli onko jo harvinainen Suomesssa ja kannattaisi muutamalla satasella ostaa ja laittaa kuntoon?

Vastaa Viestiin