Yleinen avautumis-ketju
Valvoja: Moderators
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: Yleinen avautumis-ketju
^melkosia lukemia. Ihanne oleskelulämpötila taitaa olla 19 ja makuuhuone 17.
Meillä menee nuo vähän ristiin kun makuuhuoneet yläkerrassa ja lämpö karkaa sinne. Lattiat on noin 10c kun alapohjan eristys vähän heikko, siihenkin löytyy ratkaisu, eli villasukat.
Kaikkeenhan voi itsensä totuttaa, vaikka siihen 24c, mutta ei siinä mitään järkeä ole.
Meillä menee nuo vähän ristiin kun makuuhuoneet yläkerrassa ja lämpö karkaa sinne. Lattiat on noin 10c kun alapohjan eristys vähän heikko, siihenkin löytyy ratkaisu, eli villasukat.
Kaikkeenhan voi itsensä totuttaa, vaikka siihen 24c, mutta ei siinä mitään järkeä ole.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Yleinen avautumis-ketju
19 on varmaan ihan kiva lämpötila, jos ei ole vetoa yhtään.... Meillä 20,5 ja silti on kylmä, kun joa helvetin ikkuna vuotaa ja on selvää vedon tunnetta jatkuvasti pakkasilla.
Niin ja mutsilla on ~22C jatkuvasti, eikä vetele (uusista) ikkunoista yhtään.... Siellä on aina tukalan kuuma.
Niin ja mutsilla on ~22C jatkuvasti, eikä vetele (uusista) ikkunoista yhtään.... Siellä on aina tukalan kuuma.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
Re: Yleinen avautumis-ketju
Eikös tohon value serviceen kuulunu kaikkien jarrujen kunnon tarkastaminen ja kokeilu?Jonzan kirjoitti:Vein muijan 147 aamulla valueserviceen konalan autokeskukseen, ja unohdin mainita että älkää vetäkö käsijarrua päälle ku jätätte pihalle. No eiköhän sen ollu joku reiska nykässy kattoon asti ja takafillarit oli ku hitsattu kiinni. Siitä sitte hirveessä sivuluisussa etufillarit sutien viereiseen mätänettiin ostamaan moskaa ja pitkää ruuvaria. Täytyys varmaan vaijerit vaihtaa...
Olivat muuten laskuttaneet 2€ pientarvikelisän öljyropun kuparitiivisteestä! Heti särähti korvaan, kun kotiin tullessa tarjouksessa luvattiin kausihuolto hintaan 105€!!! Millä mä nyt ruokaa ostan loppu viikon...
- -TTY-
- Viestit: 1442
- Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
- Car(s): Y ´96
i30N ´20
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Yleinen avautumis-ketju
^^Kuulostaa suht tutulta kyllä nuo lämpötilat itsellekin. Vanha talo, niin vetää paikoista joista ei uskoiskaan. Yläkerta on suht lämmin ny kun on ikkunat uusittu, mut jos uunin lämmityksestä on yhtään kulunut aikaa, ei alakerrassa paljon viitsi ilman paitaa boastailla. Saishan niitä pattereita isommalle ruuvata mutta sitten taas Kouvolan Seudun Sähkö muistaa...
Mikä piru sieltä taas on rikki?
- Eero
- Viestit: 2584
- Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
- Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00 - Paikkakunta: Janakkala
Re: Yleinen avautumis-ketju
Suosittelen kyselemään esim. Mäkelän auto/kone sektorilta.Aquatica kirjoitti:Osa neljä:
En enää tiedä. Jotain pitäis keksiä. Esim työharjottelupaikka jostain Järvenpään kupeesta (eli Kerava-Lahti-akselilla todnäk...), vieläpä suht kiireellä.
Tai miten olisi Car-Pojat?
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Yleinen avautumis-ketju
Alakerrassa 20, yläkerrassa 18-19 ja just mukavaa. Aiemmin kiusasi eteisen kylmä lattia, mutta sekin helpotti kummasti kun tiivistin sisimmän ulko-oven ala- ja sivureunoistaan. Tuo ovi on vanha ja huullokset hieman, hmm, kärsineitä, eli niihin ei tiivistäminen enää onnistu. Hoksasin sitten ampua karmiin kiinni ihan perus jalkalistat ja tiivistää oven varsinaisesta ovipinnasta niihin. Maailman kaunein tuo ratkaisu ei ole, mutta auttaa siihen asti että keksin mitä sille ovelle haluan oikeasti isommin tehdä (vaihtaa/korjata). Samaten yläkerran ikkunat ja alakerran tuuletusluukut on tiivistetty perinteiseen malliin niin, että ulkokarmista puuttuu pätkä alatiivistettä ja sisäkarmista ylätiivistettä, jolloin painovoimaisen ilmanvaihdon korvausilma pääsee helposti sisään suoraan lämmitettävään kohtaan.Pasi kirjoitti:19 on varmaan ihan kiva lämpötila, jos ei ole vetoa yhtään.... Meillä 20,5 ja silti on kylmä, kun joa helvetin ikkuna vuotaa ja on selvää vedon tunnetta jatkuvasti pakkasilla.
Jos tuon kirjoittaa ilman väliviivaa (niinkuin usein on tehty), luen sen automaattisesti c-arpojat. Ekaa kertaa nimen luettuani mietin hetken, että mihin ihme veikkaustoimistoon jätkät autojansa huoltoon raahaa...Eero kirjoitti:Tai miten olisi Car-Pojat?
Ja avautuminen: tipo4:n jäähdytysjärjestelmä ei ole halunnut ilmautua oikein, eikä auto vielä eilenkään puhaltanut lämmintä sisälle (täytyy tänään taas yrittää kovemmin). Lisäksi kohtasin tuon kulkineen kanssa ensimmäisen kerran ysitonnisen kuuluisan ovenjäätymisongelman, eli kuskin ovi ei meinaa pysyä kiinni. Onneksi viisysi palvelee käyttöautona niinkuin pitääkin, pääsee lämpimästi töihin.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Yleinen avautumis-ketju
Säiliö täyteen ja letkuja puristelemalla nestettä kiertoon, kunnes ei enää säiliön pinta laske itsestään ja säiliö täyteen. Auto käyntiin, lämmöt täysille ilman puhallusta ja sitä mukaa nestettä lisäten, kun säiliöstä nestettä häviää, odottamaan koneen lämpenemistä niin, että vähintään kerran pulpauttaa säiliöstä ulos ja taas nesteet ylärajaan odottamaan uutta pulppausta.Polforea kirjoitti:Ja avautuminen: tipo4:n jäähdytysjärjestelmä ei ole halunnut ilmautua oikein, eikä auto vielä eilenkään puhaltanut lämmintä sisälle (täytyy tänään taas yrittää kovemmin).
Tuolla konstilla ainakin V6-koneinen tipo4 ilmaantui kivutta, mutta pulppasi ulospäin muistaakseni kolme kertaa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Yleinen avautumis-ketju
Nehän ilmaantuu itsestään, kun ei kaada koko määrää yhtäsoittoa.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Yleinen avautumis-ketju
Tuon ei pitäisi tarvita edes puristelua. Kuten VMTD totesi, järjestelmä on itseilmautuva. Periaatteessa ja normaalisti riittää kun kaataa nesteet sisään, käyttää lämpimäksi että termarikin aukeaa ja täyttää säiliön maksimirajaan.Alfissimo kirjoitti:Säiliö täyteen ja letkuja puristelemalla nestettä kiertoon, kunnes ei enää säiliön pinta laske itsestään ja säiliö täyteen.
Lämmönpyynnillä ei ole mitään merkitystä, kun autossa ei ole lämppärihanaa. Kennolla kiertää koko ajan täysi vesikierto ja lämpöä hallitaan sekoitusläpällä, jonka asento määrää paljonko ilmaa vedetään "suoraan" pihalta (oikeasti ilmastoinnin höyrystinkennon läpi, mutta se ei pakkasella vaikuta) ja paljonko lämppärin kennon kautta.Alfissimo kirjoitti: Auto käyntiin, lämmöt täysille ilman puhallusta
Ysitonnisen jäähdytysjärjestelmän ilmaus on siis normaalisti pyhä yksinkertaisuus ja aina aiemmin menny suit sait sukkelaan, mikä saa meikäläisen epäilemään että systeemissä on jossain kohtaa joko A) moskaa tai B) jäätä (minkä pitäisi noilla jäähdytysnesteillä olla täysin mahdotonta), eikä kumpikaan kuulosta positiiviselta asialta.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Yleinen avautumis-ketju
Joo, tossa yksi päivä pohdin kun makuuhuone oli taas todella kalsea, että mikä mättää..... No ikkuna tietty vuosi vähän.... Mutta yllätyksenä tuli että ulkoseinää vasten olevat sähkörasiat puhalsivat kylmää ilmaa kuin tuulettimet (siis oikeesti todella kovalla paineella!)-TTY- kirjoitti:^^Kuulostaa suht tutulta kyllä nuo lämpötilat itsellekin. Vanha talo, niin vetää paikoista joista ei uskoiskaan. Yläkerta on suht lämmin ny kun on ikkunat uusittu, mut jos uunin lämmityksestä on yhtään kulunut aikaa, ei alakerrassa paljon viitsi ilman paitaa boastailla. Saishan niitä pattereita isommalle ruuvata mutta sitten taas Kouvolan Seudun Sähkö muistaa...
Ja kun kävin kaikki rasiat läpi, niin niinhän ne tekee jokainen ulkoseinää vasten oleva, paitsi noi keittiön, jonka sähköt uusittiin kesällä.
Noh.... Tämän takia tässä edetään huone kerrallaan ja rakennetaan sisuskalut uusiksi.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
Re: Yleinen avautumis-ketju
Aika rajut lukemat! Itse olen huomannut että tuttavat pitävät kämppiään aika lämpiminä, 23 ja +. Meillä pyritään siihen 21-22 luokkaan. Ei se ole kivaa talvella jos heti tultua sisälle hiki alkaa valumaan ennen kuin kerkee riisua.willez kirjoitti:^ Siis onko sulla 17c sisälämpötila ?? Kylmähän se on.. Tässä meillä mittari näyttää nyt 24,1c.
Porukat asuu etelä Espanjassa ja niille ei ole helppoa mennä talvisin kun luut jäätyy sisällä. Vaikka ulkona on yli +15 sisällä hyvin kylmää sisälämmöks. Ikkunat ja koko talon rakenne tsoukkia joten lämmitys menee hukkaan seurauksena sisällä 18 astetta ja ilmankosteus megakorkea. Seinät ja lattiat tietysti kuin jääkaapista.
Mutta siihen tottuu. Shokki tulee vast kun matkustaa täältä vuoden ympäri lämmitetyistä kämpistä paikkaan jossa talvella pukeudutaan paksummin sisälläkin.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Yleinen avautumis-ketju
Rakentamismääräyskokoelman mukainen suunnittelun lähtökohta asuintilojen lämpötilalle lämmityskaudella on 21 astetta. Jos sisälämpötila tosiaan on 17 niin siitä on jo ihan asiallista rutkuttaa huoltoliikkeelle ja jos ei korjausta tilanteeseen tule niin isännöitsijälle. Onko patterit ilmattu?
Lämpötilan mittaamisessa kannattaa huomioida
1) mistä mitataan; Merkitsevää on lämpötila suunnilleen keskellä huonetta, ikkunoiden ja ulkoseinien vieressä on ja saakin olla viileämpää.
2) millä mitataan; Clas Ohlsonin viiden euron mittarin näyttämässä voi olla useamman asteen heitto kunnolliseen kalibroituun mittariin.
Lämpötilan mittaamisessa kannattaa huomioida
1) mistä mitataan; Merkitsevää on lämpötila suunnilleen keskellä huonetta, ikkunoiden ja ulkoseinien vieressä on ja saakin olla viileämpää.
2) millä mitataan; Clas Ohlsonin viiden euron mittarin näyttämässä voi olla useamman asteen heitto kunnolliseen kalibroituun mittariin.
- Epäkelpokeräilijä -
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Yleinen avautumis-ketju
^Kohta yksi on tullut todettua itsekkin.... Keskellä huonetta näyttää tuon 20,5 ja ikkunan vieressä yleensä noin 3 astetta vähemmän, kun pakkasta on -10
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Yleinen avautumis-ketju
^^ se on vain suunnitteluohjearvo, minkä mukaan lämmitysjärjestelmät yms. mitoitetaan ja ylipäätään rakentamismääräykset koskevat ainoastaan uudisrakennuksia. Toki näitä vaatimuksia ujutetaan vanhoihinkin silläviisiin, että muutoslupaa ei heltiä, jos ei korjaushankkeessa näistä piitata. Ympäristöministeriöllä ei ole valtuuksia antaa olemassaolevia rakennuksia koskevia määräyksiä.
Oikea vertailukohta on asumisterveysohje
http://www.finlex.fi/pdf/normit/14951-a ... je_pdf.pdf
Eli kaikki on OK, jos huoneilman lämpötila on vähintään +18 °C ja itseasiassa hyvin, jos lämpötila on +21 °C.
Tosin viihtyisyyden kannata optimi on lähempänä +22 °C (+/- 3 °C yksilöllisistä eroista johtuen), kun vaatetus on kevyttä. Mutta tämä edellyttää tasalämpöistä tilaa, jossa sekä ilma että kaikki seinäpinnat ovat 22 °C lämpötilassa. Jos katto ja 2 seinää ovatkin +20 °C lämpötilassa ja loput +22, niin ilman lämpötilan pitää olla +24, jotta lämmönhukka & viihtyvyys ovat samat kuin tasalämpöisessä 22 °C tilassa.
Eli kun joku kehuu, että meillä on niin lämmin talo, että sisällä on +25 ja hyvin tarkenee/ei ole yhtään tukalaa, osaatte suhtautua asiaan oikealla tavalla ... eli tuossa vain kompensoidaan vetoa/huonoja ikkunoita. Kon. poiston kerrostaloissa ei 24...26 lämpötilat ole mitenkään harvinaisia ja silti osa asukkaista haluaisi lisää löylyä...
Oikea vertailukohta on asumisterveysohje
http://www.finlex.fi/pdf/normit/14951-a ... je_pdf.pdf
Eli kaikki on OK, jos huoneilman lämpötila on vähintään +18 °C ja itseasiassa hyvin, jos lämpötila on +21 °C.
Tosin viihtyisyyden kannata optimi on lähempänä +22 °C (+/- 3 °C yksilöllisistä eroista johtuen), kun vaatetus on kevyttä. Mutta tämä edellyttää tasalämpöistä tilaa, jossa sekä ilma että kaikki seinäpinnat ovat 22 °C lämpötilassa. Jos katto ja 2 seinää ovatkin +20 °C lämpötilassa ja loput +22, niin ilman lämpötilan pitää olla +24, jotta lämmönhukka & viihtyvyys ovat samat kuin tasalämpöisessä 22 °C tilassa.
Eli kun joku kehuu, että meillä on niin lämmin talo, että sisällä on +25 ja hyvin tarkenee/ei ole yhtään tukalaa, osaatte suhtautua asiaan oikealla tavalla ... eli tuossa vain kompensoidaan vetoa/huonoja ikkunoita. Kon. poiston kerrostaloissa ei 24...26 lämpötilat ole mitenkään harvinaisia ja silti osa asukkaista haluaisi lisää löylyä...
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Yleinen avautumis-ketju
Joo, tarkoitinkin lähinnä että tuo mitoitusarvo on "hyvä lämpötila", ja jos ollaan kaukana siitä niin asialle kannattaa yrittää tehdä jotakin.
- Epäkelpokeräilijä -
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Yleinen avautumis-ketju
Hehheh,täällä voi oleskella m*nasillaan kesät-talvet Tiivis suht uusi kerrostalo,ja vielä kerros keskellä talon ytimessä.. Mm'm warmmEpezi kirjoitti:^melkosia lukemia. Ihanne oleskelulämpötila taitaa olla 19 ja makuuhuone 17.
Kaikkeenhan voi itsensä totuttaa, vaikka siihen 24c, mutta ei siinä mitään järkeä ole.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Yleinen avautumis-ketju
Edellisestä unohtui mainita, että tonnarin lämpömittarihan ei toimi. No, ei siinä mitään, sehän korjaantuu kätevästi lyömällä hyllystä ehjä mittaristo paikalleen. Sitä varten tarvii vaan nostaa kojetaulun kansi, joka on parilla hassulla ruuvilla kiinni.
...mutta koska autossa on apparin airbag, on yksi niistä juuri sopivan syvällä, että biitillä irrottaminen on merkeleellistä jos ylipäätään mahdollista. Se, jonka mielestä on ollut hyvä idea pistää mun pitkät torxit jonnekin piiloon, saa ilmoittautua nyt ja kertoa missä ne on.
...mutta koska autossa on apparin airbag, on yksi niistä juuri sopivan syvällä, että biitillä irrottaminen on merkeleellistä jos ylipäätään mahdollista. Se, jonka mielestä on ollut hyvä idea pistää mun pitkät torxit jonnekin piiloon, saa ilmoittautua nyt ja kertoa missä ne on.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 835
- Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
- Car(s): ...Alfa etsinnässä.
Re: Yleinen avautumis-ketju
Voi vattu näitä flätrun renkaita. Aamulla mittaristossa paloi jälleen info rengaspaineista, muutama km myöhemmin syttyi punainen rengasvaroitusmerkki huutomerkein ja kolmioin ruutuun....pysäkille ja renkaat ihan täynnä.
Järjestelmän nollaus ja uusi aktivointi....kilometri ja samat soidinmenot taas, vittu!. Ajelin perille ja sitten huoltoasemalle tarkastamaan rengaspaineet, kaikki renkaat näytti silmämääräisesti normi paineisilta...mittaamaan, oikea etukulma 1,5bar....oikea takakulma 2,1bar....vasen etukulma 1,7bar ja vasen takakulma 0,5bar !!! .... Hei, auto on tullut 350km sitten rengasliikkeestä....täyttelin renkaat 2,6bar ja loppuihan se plinkutus.
Järjestelmän nollaus ja uusi aktivointi....kilometri ja samat soidinmenot taas, vittu!. Ajelin perille ja sitten huoltoasemalle tarkastamaan rengaspaineet, kaikki renkaat näytti silmämääräisesti normi paineisilta...mittaamaan, oikea etukulma 1,5bar....oikea takakulma 2,1bar....vasen etukulma 1,7bar ja vasen takakulma 0,5bar !!! .... Hei, auto on tullut 350km sitten rengasliikkeestä....täyttelin renkaat 2,6bar ja loppuihan se plinkutus.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Yleinen avautumis-ketju
Kyllä kait tuollaiset paineet jo ajossa tuntuu? Tai ainakin paineiden tasaamisen jälkeen luulisi olleen erilainen ajettava.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Yleinen avautumis-ketju
Jaa parilla, mä olen joutunut irroittamaan 17 ruuvia, ennenkuin mittaristo on irti.Polforea kirjoitti:Edellisestä unohtui mainita, että tonnarin lämpömittarihan ei toimi. No, ei siinä mitään, sehän korjaantuu kätevästi lyömällä hyllystä ehjä mittaristo paikalleen. Sitä varten tarvii vaan nostaa kojetaulun kansi, joka on parilla hassulla ruuvilla kiinni.
...mutta koska autossa on apparin airbag, on yksi niistä juuri sopivan syvällä, että biitillä irrottaminen on merkeleellistä jos ylipäätään mahdollista. Se, jonka mielestä on ollut hyvä idea pistää mun pitkät torxit jonnekin piiloon, saa ilmoittautua nyt ja kertoa missä ne on.
-
- Viestit: 835
- Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
- Car(s): ...Alfa etsinnässä.
Re: Yleinen avautumis-ketju
Ei mitään muutosta....millään tavalla ei huomannut ajossa paineiden vaikutusta.Alfissimo kirjoitti:Kyllä kait tuollaiset paineet jo ajossa tuntuu? Tai ainakin paineiden tasaamisen jälkeen luulisi olleen erilainen ajettava.
Johtuu varmaan siitä että tuo bimmeri on melkoinen hetekka alustaltaan, vaappuu melkoisesti.
Ruudussa luki että ajaa voi 80kmh nopeutta ongelmitta, ajelin kuitenkin 120 mittarinopeutta...
-
- Viestit: 2037
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
- Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Yleinen avautumis-ketju
Ei taas nettikaupat saa minulta kehuja. Kyselin osien perään jotka tilasin marraskuussa Berlina sportivon kaupasta. Kuulemma tilaus kadonnut bitti-avaruuteen.
Tilausvahvistukset kuitenkin tullut.
Tilausvahvistukset kuitenkin tullut.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Yleinen avautumis-ketju
En mä päässy kun viiteentoista, kun 2 puuttui jo aiempien aukojien jäljiltä . Vika ei ollut tyypillinen mittaristovika, kun ei toisella mittaristolla herännyt, joten anturi ja kaapeli tutkimuskohteiksi.VMTD kirjoitti:Jaa parilla, mä olen joutunut irroittamaan 17 ruuvia, ennenkuin mittaristo on irti.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Re: Yleinen avautumis-ketju
Vastaava tapaus? http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014013 ... 0_uu.shtmlJanne kirjoitti:Lapsi meni tänään ekaa kertaa päivähoitoon ja vaimo innosta puhkuen takaisin töihin.
Tunnin työssäolon jälkeen tuli tekstari, että hänet on irtisanottu tuotannollisiin ja taloudellisiin syihin vedoten. REILU MEININKI! Eihän me esim. säädettykään tuota lapsen hoitohommaa ku 3kk ja ei tainnut tulla esimiehistölle mieleenkään ilmoitella asiasta etukäteen. Voi saatanan saatana!
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Yleinen avautumis-ketju
kliks tommosta... Pitäsköhän muuttaa v*ttuhun täältä p*rkele !?
Re: Yleinen avautumis-ketju
Muutin aikoinaan juuri aurinkorannikolle Suomesta ja hauskaa oli se nelisen vuotta kunnes huomasin ettei sekaan mikaan taydellinen mesta ole. Ehka ikuinen paratiisi sille joka haluaa dokaa loppuiansa elaen kuin 17 v turisti ilman mitaan elamanlaatua muttei se ole kaikille.willez kirjoitti:kliks tommosta... Pitäsköhän muuttaa v*ttuhun täältä p*rkele !?
Kunnan työpaikoista 80 % on hotelli/ravintola-alalla eli mitas teet siella? Ei kaikille riita niita 5 €/t tarjoilijaduuneja vaikka tyytyisikin siihen.
Re: Yleinen avautumis-ketju
Sain lapparin takaisin huollosta tutun kautta kuukauden odottelun jalkeen.
1. Huolto unohti palauttaa laturin.
2. Huolto vaihtoi kovalevyn, asensi Win 8 uudelleen, jatti aktivoitumatta enka ma tuon kanssa ikina saanut mitaan aktivointikoodia!
1. Huolto unohti palauttaa laturin.
2. Huolto vaihtoi kovalevyn, asensi Win 8 uudelleen, jatti aktivoitumatta enka ma tuon kanssa ikina saanut mitaan aktivointikoodia!
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Yleinen avautumis-ketju
Eilen vanha papparainen Corollallaan ei osannut ajaa.
Järvenpäässä, hitusen liukasta oli. Valoihin tämä ~12 mallinen Corolla pysähtyi kaikki pyörät lukossa! Eli ABS:t ei tainnut olla toiminnassa, liekkö kässäri tai joku hieman laahannut jne...?
Seurauksena tästä, vaikka jätin useamman metrin tilaa, meni Corolla hieman pitkäksi. Ja se perkele valutti autoa ylämäessä lähemmäs. Torvensoitolla ei ollut väliä. En voinut mennä taaemmas, kun ihan persuksissa kiinni CR-V (kai tuo oli se vähän kookkaampi citymaasturi Hondalta?) - ainakin peilinäkymän perusteella. Pappa valutti -> painan torve -> pysähtyi -> hetken päästä taas valuttamaan.
Tiedättehän te, miten kävi. Onneksi sorollassa ei ollut koukkua. "KOPS". Harmi, etten nähnyt jälkiä puskurissa, meinaan otin kuvan autosta ja kilvestä kontaktikohdalla. Pappa siis ilmeisesti halusi valutella autoa alaspäin pois suojatieltä, muttei tainnut ymmärtää korollan pikkukeulan olevan jo pois suojatieltä - vaan jatkoi valuttamista. !"##%½!""#¤&
EDIT:
Paikkahan oli tämä, keskimmäinen kaista (motarin suuntaan):
http://goo.gl/maps/5gHcW
Järvenpäässä, hitusen liukasta oli. Valoihin tämä ~12 mallinen Corolla pysähtyi kaikki pyörät lukossa! Eli ABS:t ei tainnut olla toiminnassa, liekkö kässäri tai joku hieman laahannut jne...?
Seurauksena tästä, vaikka jätin useamman metrin tilaa, meni Corolla hieman pitkäksi. Ja se perkele valutti autoa ylämäessä lähemmäs. Torvensoitolla ei ollut väliä. En voinut mennä taaemmas, kun ihan persuksissa kiinni CR-V (kai tuo oli se vähän kookkaampi citymaasturi Hondalta?) - ainakin peilinäkymän perusteella. Pappa valutti -> painan torve -> pysähtyi -> hetken päästä taas valuttamaan.
Tiedättehän te, miten kävi. Onneksi sorollassa ei ollut koukkua. "KOPS". Harmi, etten nähnyt jälkiä puskurissa, meinaan otin kuvan autosta ja kilvestä kontaktikohdalla. Pappa siis ilmeisesti halusi valutella autoa alaspäin pois suojatieltä, muttei tainnut ymmärtää korollan pikkukeulan olevan jo pois suojatieltä - vaan jatkoi valuttamista. !"##%½!""#¤&
EDIT:
Paikkahan oli tämä, keskimmäinen kaista (motarin suuntaan):
http://goo.gl/maps/5gHcW
Re: Yleinen avautumis-ketju
Saattoihan tuo myös olla alfa 166, Pajero tai Volvo V70...Aquatica kirjoitti:En voinut mennä taaemmas, kun ihan persuksissa kiinni CR-V (kai tuo oli se vähän kookkaampi citymaasturi Hondalta?)
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Yleinen avautumis-ketju
Ei, kyllä siinä keulassa iso H-kirjain majaili Toki Huyndain merkki on aika lähelle samaa, mutta lukitsen vastauksenievilpet kirjoitti:Saattoihan tuo myös olla alfa 166, Pajero tai Volvo V70...Aquatica kirjoitti:En voinut mennä taaemmas, kun ihan persuksissa kiinni CR-V (kai tuo oli se vähän kookkaampi citymaasturi Hondalta?)
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
- Macela
- Viestit: 2365
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Yleinen avautumis-ketju
Vaiko Hyundai Santa Fe? Edit: No olihan se korealainenkin jo tossa aiemmin mainittu, lässähti koko juttu ny
// Ens viikko tulee olemaan mukavuusalueen ulkopuolella:
Intissä kahden yön mettäleiri.. ja varmaan on taas -20C vähintään.
// Ens viikko tulee olemaan mukavuusalueen ulkopuolella:
Intissä kahden yön mettäleiri.. ja varmaan on taas -20C vähintään.
Noni
- nurmi
- Viestit: 166
- Liittynyt: 22 Heinä 2011, 23:11
- Car(s): Gtv 2.0 -00
1502 -77
X3 3.0sd -07
ex.156 V6 -00 - Paikkakunta: Turenki
Re: Yleinen avautumis-ketju
Tehostinöljyt jäi aamulla pihaan
Näyttäis letku irronneen kuskinpuolelta hammastangon vierestä
Näyttäis letku irronneen kuskinpuolelta hammastangon vierestä
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Yleinen avautumis-ketju
Et kai sää tarvi mitään koodia jos koneessa on se Win8 -tarra? Koodi on paistettu emolevylle tehtaalla ja Win8 lukee sen sieltä aktivointivaiheessa.Pujazuba kirjoitti:Sain lapparin takaisin huollosta tutun kautta kuukauden odottelun jalkeen.
1. Huolto unohti palauttaa laturin.
2. Huolto vaihtoi kovalevyn, asensi Win 8 uudelleen, jatti aktivoitumatta enka ma tuon kanssa ikina saanut mitaan aktivointikoodia!
Re: Yleinen avautumis-ketju
Sytyttääkö tuo varoitusvalon?nurmi kirjoitti:Tehostinöljyt jäi aamulla pihaan
Näyttäis letku irronneen kuskinpuolelta hammastangon vierestä
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Yleinen avautumis-ketju
^ei kai sen pitäs. sen huomaa kun ohjauksen keveys häviää.
Re: Yleinen avautumis-ketju
Wintoosi vaittaa etta nykyinen koodi on jo kaytössa toisessa koneessa. Kokeile toista koodia tai osta uusi!matti_vuorio kirjoitti:Et kai sää tarvi mitään koodia jos koneessa on se Win8 -tarra? Koodi on paistettu emolevylle tehtaalla ja Win8 lukee sen sieltä aktivointivaiheessa.Pujazuba kirjoitti:Sain lapparin takaisin huollosta tutun kautta kuukauden odottelun jalkeen.
1. Huolto unohti palauttaa laturin.
2. Huolto vaihtoi kovalevyn, asensi Win 8 uudelleen, jatti aktivoitumatta enka ma tuon kanssa ikina saanut mitaan aktivointikoodia!
Aika heikko palvelu jos multa kysytaan. Mutten valita silla yleensa tuo Win 8 alkaa arsyttaa niin paljon etta se lahtee pois seiskan tielta parin kk valein!
- nurmi
- Viestit: 166
- Liittynyt: 22 Heinä 2011, 23:11
- Car(s): Gtv 2.0 -00
1502 -77
X3 3.0sd -07
ex.156 V6 -00 - Paikkakunta: Turenki
Re: Yleinen avautumis-ketju
Ei syty. Ohjaus vaan muuttu raskaaksi.Pujazuba kirjoitti:Sytyttääkö tuo varoitusvalon?nurmi kirjoitti:Tehostinöljyt jäi aamulla pihaan
Näyttäis letku irronneen kuskinpuolelta hammastangon vierestä
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Yleinen avautumis-ketju
Jaa no sitten. Puhelinaktivointi on ainoa tapa saada koodi toimimaan "kahdessa" eri koneessa. Slui.exe 4 -komento käynnistää puhelinaktivoinnin. Kun oot sitten aikasi "peltipiän" -kanssa keskutellu, niin aktivointi epäonnistuu ja sinut siirretään jonnekin päin maailmaa helpdeskiin. Sieltä sitten saa koodin joka toimii.Pujazuba kirjoitti:Wintoosi vaittaa etta nykyinen koodi on jo kaytössa toisessa koneessa. Kokeile toista koodia tai osta uusi!matti_vuorio kirjoitti:Et kai sää tarvi mitään koodia jos koneessa on se Win8 -tarra? Koodi on paistettu emolevylle tehtaalla ja Win8 lukee sen sieltä aktivointivaiheessa.Pujazuba kirjoitti:Sain lapparin takaisin huollosta tutun kautta kuukauden odottelun jalkeen.
1. Huolto unohti palauttaa laturin.
2. Huolto vaihtoi kovalevyn, asensi Win 8 uudelleen, jatti aktivoitumatta enka ma tuon kanssa ikina saanut mitaan aktivointikoodia!
Aika heikko palvelu jos multa kysytaan. Mutten valita silla yleensa tuo Win 8 alkaa arsyttaa niin paljon etta se lahtee pois seiskan tielta parin kk valein!
Re: Yleinen avautumis-ketju
Sama täällä,vaikka tuoreet öljyt on,neuvottelu pajan kans huomenna ..tuttaanurmi kirjoitti:Tehostinöljyt jäi aamulla pihaan
Näyttäis letku irronneen kuskinpuolelta hammastangon vierestä
- Jonzan
- Viestit: 624
- Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
- Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS - Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Yleinen avautumis-ketju
Argh!! Hakkasin näköjään kampuran takastefan vähän liian kovaa paikalleen. Huomasin Tossa valoa vasten, että Stefan metallirunko on parista kohtaa klommolla. Hyvä että huomasin tässä vaiheessa kun on vielä laatikko irti. Voi olla että ois hieman vuotanu. Hakkasin isolla tuurnalla ja kumivasaralla. Milläs porukka on noita paikalleen laittanu?
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Yleinen avautumis-ketju
Jollain tasaisella puukalikalla saa ilman vaurioita.
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Yleinen avautumis-ketju
^^ Oikeen kokonen hylsy / holkki on myös hyvä
- Jonzan
- Viestit: 624
- Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
- Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS - Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Yleinen avautumis-ketju
Joo, kalikalla saa sen siihen lohkon tasoon asti, mutta pitäs kai Se pohjaan asti saada jollain. Pitää varmaan vaan varovammin hakata. Noin iso hylsy maksaa ihan homona.
Re: Yleinen avautumis-ketju
Saa olla kohtuu iso hylsy.willez kirjoitti:^^ Oikeen kokonen hylsy / holkki on myös hyvä
On se vähän kettumainen laittaa mutta kärsivällisyyttä tai sitten sellainen "työkalu" joka kiristellään pikkuhiljaa kampuran pultinreikiin niin että menee suorassa sisään.
- Streider
- Viestit: 491
- Liittynyt: 12 Joulu 2011, 13:07
- Car(s): Opel Insignia GS -19
Honda Civic 1.6i DOHC -89
Honda Accord 2.0i tourer -07
Volvo V90CC D5 AWD -19
ex. Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -17, 156 V6 + kaikenlaista.. - Paikkakunta: Otalampi
Re: Yleinen avautumis-ketju
Voi hevon perse, Alfan askissa on reikä. Mistä perkeleestä mä tähän hätään vaihdelaatikon tuohon löydän
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Yleinen avautumis-ketju
Onkos siellä se joku tiedossa ollut letku/vaijeri/mikä-lie hinkannut sen puhki?
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
Re: Yleinen avautumis-ketju
Eilen illalla X-Traili jäi jumiin keskelle maantietä olevaan märkään lumikasaan. Puolen tunnin lumiraiskauksessa makaaminen (kun kerrankin oli farkut päällä) ja kamppailu auton alta lumen poisto, lattiamattojen laitto renkaiden alle, ei mitään apua. Uppos vaan syvemmälle.
Lopulta onneks tuttu oli lähistössä ja toi F-150:nsä vetämään 'pikkumaasturia' pois lumesta.
Lopulta onneks tuttu oli lähistössä ja toi F-150:nsä vetämään 'pikkumaasturia' pois lumesta.
- Streider
- Viestit: 491
- Liittynyt: 12 Joulu 2011, 13:07
- Car(s): Opel Insignia GS -19
Honda Civic 1.6i DOHC -89
Honda Accord 2.0i tourer -07
Volvo V90CC D5 AWD -19
ex. Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -17, 156 V6 + kaikenlaista.. - Paikkakunta: Otalampi
Re: Yleinen avautumis-ketju
Ei ole tiedossa että olisi mikään hinkannut puhki, askin takaosasta kuulemma tullut ratas katsomaan päivänvaloa.Pasi kirjoitti:Onkos siellä se joku tiedossa ollut letku/vaijeri/mikä-lie hinkannut sen puhki?