
2pyttyisen puristuksista kysyntää
Valvoja: Moderators
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
2pyttyisen puristuksista kysyntää
Täällä kun tuntuu olevan päteviä tekniikka väkeä.Kyseessä siis kelkka ski-doo 600.Mittailin tuossa puristuksia.Lämpimäksi en konetta vielä käyttänyt,mutta kylmänä mittailin seuraavat tulokset.Ilman kaasua:8,5,ja toinen 8.Kaasu pohjassa tulokset 9,5,ja sama 8.Mikä moisen eron selittää,ja mikälie vialla?Mittari mallia halpis,mutta erot tuskin virheelliset.Ja tiedän että paineet mitataan kaasupohjassa,ei takerruta siihen 

- MP
- Viestit: 780
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
- Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS
CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec - Paikkakunta: Oulu
Re: 2pyttyisen puristuksista kysyntää
Voishan siellä olla esmes roskaa imuläpissä tms. toisella puolen . Pientä eroa vois tulla myös karstottuneesta männänrenkaasta tai kampikammion stefasta, joka ei enää ihan parhaassa iskussa tai pikku leikkausjäljistä toisella puolen.
Miten se käy ja käynnistyy?
Miten se käy ja käynnistyy?
MP
Re: 2pyttyisen puristuksista kysyntää
Onkos tämä 2 tahtinen?
Läppäventtiili kaput?
Läppäventtiili kaput?
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Re: 2pyttyisen puristuksista kysyntää
hyvin käy,uteliaisuuttani vain mittasin.Kyseessä läppäkone,läpät imusarjassa.
Oma päätelmäni on,ettei sylintereissä vikaa,koska paine suht tasainen,ja hyvät ilman kaasua(10%sisällä),kun taas kaasu pohjassa tulee enemmän painetta imupuolelta,niin toisen sylinterin paineet nousee niinkuin kuuluukin,toisaalta molemmissa sen verran hyvin painetta,ettei toinen sylinteri ihan harakoille kaikkia imuilmoja luulisi työntävän.
Pohdiskelin kanssa noita läppiä.Jos läppä koko ajan auki,niin ei pitäisi olla vaikutusta,koska luistin sen paineen sinne vapauttaa.Jos läppä ei aukea,niin sitten ei paineet nouse,oli kaasua tai ei.Arvauksia tosin nämä
Sen verran ahtaaseen rakennettu kone,ettei huvikseen viitsisi alkaa purkailemaan
Oma päätelmäni on,ettei sylintereissä vikaa,koska paine suht tasainen,ja hyvät ilman kaasua(10%sisällä),kun taas kaasu pohjassa tulee enemmän painetta imupuolelta,niin toisen sylinterin paineet nousee niinkuin kuuluukin,toisaalta molemmissa sen verran hyvin painetta,ettei toinen sylinteri ihan harakoille kaikkia imuilmoja luulisi työntävän.
Pohdiskelin kanssa noita läppiä.Jos läppä koko ajan auki,niin ei pitäisi olla vaikutusta,koska luistin sen paineen sinne vapauttaa.Jos läppä ei aukea,niin sitten ei paineet nouse,oli kaasua tai ei.Arvauksia tosin nämä

Sen verran ahtaaseen rakennettu kone,ettei huvikseen viitsisi alkaa purkailemaan
Re: 2pyttyisen puristuksista kysyntää
Yleensä räkii kaasariin takaisin, jos tuo läppä on rikki.
- JTE
- Viestit: 122
- Liittynyt: 22 Maalis 2006, 19:54
- Car(s): 2x33 16v,155 1.9td,75 2.0ts,coupe 20vt,164 2.0ts,Lybra 1.9jtd
- Viesti:
Re: 2pyttyisen puristuksista kysyntää
Onkos minkäverran ajettu männillä ?
Re: 2pyttyisen puristuksista kysyntää
Ei ehkä liity aiheeseen, mutta 2 sylinterisiin 2T-koneisiin kuitenkin.
Kun aika usein poistetaan tuorevoitelusysteemi käytöstä ja aletaan sekoittamaan öljyä bensan sekaan, niin ainakin joissakin (rotax neste?) koneissa täytyy kampiakselin keskilaakerin voitelu turvata koska saa voitelunsa tuorevoitelupumpulta erillisen putken kautta. Käytännössä pieni säiliö josta menee letku keskilaakerille, öljyn määrää seurataan.
Törmäsin tuossa jokin aika sitten tapaukseen jossa oli keskilaakeri leikannut kiinni ja kampiakseli kierossa kun asiaa ei oltu huomioitu.
Kun aika usein poistetaan tuorevoitelusysteemi käytöstä ja aletaan sekoittamaan öljyä bensan sekaan, niin ainakin joissakin (rotax neste?) koneissa täytyy kampiakselin keskilaakerin voitelu turvata koska saa voitelunsa tuorevoitelupumpulta erillisen putken kautta. Käytännössä pieni säiliö josta menee letku keskilaakerille, öljyn määrää seurataan.
Törmäsin tuossa jokin aika sitten tapaukseen jossa oli keskilaakeri leikannut kiinni ja kampiakseli kierossa kun asiaa ei oltu huomioitu.
- MP
- Viestit: 780
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
- Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS
CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec - Paikkakunta: Oulu
Re: 2pyttyisen puristuksista kysyntää
Ei ois ennenkuulumatonta, jos imuläppään asti ois päässy joku oksanpätkä tai kaarnanpala.
MP
-
- Viestit: 491
- Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52
Re: 2pyttyisen puristuksista kysyntää
Tuohan on ihan normaali ero.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: 2pyttyisen puristuksista kysyntää
Ei aina. Minulla mopossa oli kaksiosaisen läpän toisesta siivestä pala lähtenyt pakoputkea pitkin muille maille ja ainoa ero oli tyhjäkäynnin katoaminen. Jos olisi räkinyt kaasariin, olisi läppärunko otettu ensimmäisenä auki, mutta nyt ehdittiin vikaa etsimään koko lailla vaikeammista paikoista ennen tuon läppävian tajuamistaA Bart kirjoitti:Yleensä räkii kaasariin takaisin, jos tuo läppä on rikki.

Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Re: 2pyttyisen puristuksista kysyntää
Normaalia ei ole,ettei paine nouse kun kaasuttimen luistimet on ylhäällä,versus alhaalla.rasvanäppi kirjoitti:Tuohan on ihan normaali ero.
Joo,kyseessä vuoden 2006 rotaxin 600cc nestekone,mallia en muista,mutta kyseessä mxz 500ss.
pitänee mennä tutkimaan tilannetta talliin....