Sekalainen koeajoketju
Valvoja: Moderators
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Sekalainen koeajoketju
^
Se alusta ja yleisfiilis tekee paljon. Onhan se vähän tylsä, muovinen ja ankea, mutta erittäin mielellään sillä ajaa. Plus tosiaan tuo alusta, tietää mitä persuksen alla tapahtuu (tätä ei voi sanoa saman ikäisistä tai vähän vanhemmistakaan toitsuista). Moni ei tykkää, kuulemma liian kova alusta... Omasta mielestäni just sellainen kun sen pitääkin olla.
Se alusta ja yleisfiilis tekee paljon. Onhan se vähän tylsä, muovinen ja ankea, mutta erittäin mielellään sillä ajaa. Plus tosiaan tuo alusta, tietää mitä persuksen alla tapahtuu (tätä ei voi sanoa saman ikäisistä tai vähän vanhemmistakaan toitsuista). Moni ei tykkää, kuulemma liian kova alusta... Omasta mielestäni just sellainen kun sen pitääkin olla.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Sekalainen koeajoketju
Ainoa mikä noissa vähän hiertää on kytkin / moottori kombinaatio, etenkin jos kytkinpoljin on jäykkä, niin kuin kuluneilla kytkimillä noissa tuntuu olevan. vähän ehkä alhaalta puhditon yhdistettynä jossain määrin huonoon kytkin tuntumaan on välillä vaan tuskastuttava, harjoittelulla pääsee varmana parempiin fiiliksiin
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Re: Sekalainen koeajoketju
Millaisilla kulutus lukemilla subbet yleensä menee?lähinnä noi 2.0ja 2.5.Mitään raketteja noi ei ole ainakaan lukemien mukaan
Re: Sekalainen koeajoketju
^Mulla on ollut Subaru 2,5l koneella, mutta oli kyllä turbo. Lientä meni sellaiset 13 - 17 l/100, huolimatta siitä miten varovaisesti koitti lasketella. Talvella varmaan meni enemmänkin. Tuo tosin oli hieman enemmän sitä raketti-osastoa kuin nuo vaparit...
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Sekalainen koeajoketju
Uudempien kulutksesta ei tietoa, mutta lähipiiristä vähän vanhemman tietoa. Velipojalla oli aikanaan -91 vuotinen nelikko 1.8 koneella, eikä sillä meinannut alle kymppiin päästä edes kesällä talvesta puhumattakaan.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Sekalainen koeajoketju
Tuo kaverin kakslitranen ei ainakaan kamalasti enempää vie kuin 2.0 viiskutonen tessukka. Taisi jostain seitsemästä litrasta satasella puhella, kaupunkissa kympin tuntumassa
-
- Viestit: 835
- Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
- Car(s): ...Alfa etsinnässä.
Re: Sekalainen koeajoketju
Toyota GT86 A/T
Koeajo suoritettiin 18” nastarenkailla ulkolämpötilassa +3C, kostea asfaltti. Koeajoautolla mittarissa 1600km.
Koeajo alkoi istahtamisella hyvin lähelle asfaltin pintaa erittäin mainioon sportistuimeen, nahka/alcantara.
Jakkarassa päärynävartaloinen 186/120 Suomalainen nuori mies istuu kuin naisten koon 8 nahkahansikas Karelinen kädessä…kuitenkin hyvin mukavasti. Tilaa kuljettajalla on erinomaisesti ja ajoasennosta saa erinomaisen. Ohjauspyörä, polkimet ja vaihdevipu ovat esimerkillisen hyvin kohdillaan. Tunne ohjaamossa on hyvin lähellä erästä kuuluisaa urheiluautoa, Corvettea!. Toisaalta tulee mieleen Nissan GTR ohjaamon värityksestä.
Kone käyntiin napista ja vaihde D:lle, kevyt kaasun polkaisu tuottaa ”kraah” äänen ja niskojen nytkähdyksen. Liikkeellä ollaan ja ensimmäinen huomio kiinnittyy karmivaan nastarengasmeluun ja ihmeelliseen nypytykseen 30kmh nopeudessa. Stereot tässä autossa on turhat, suljin ne jo ensimmäisen 100m aikana tuottamasta lisämelua rengasmelun päälle.
Ensimmäiset liikennevalot, kokeillaan kuinka lähtee. Vaihteistosta manuaali asento, n-y-t nyt…..kraahkrutskhaakrutskronkskronksrunks…*#%&¤# ?. Viereinen mummo katosi horisonttiin kaiken tuon raksutuksen saattelemana jollain kuplalla. Siis mitä, tässä ei ole pitoa yhtään takarenkailla…ei yhtään.
Uusi yritys ja nyt on kaikki ajonvakautukset ja luistonestot poistettu…yy-kaa-koo ja mennään, kraaaaaaaaaaah tsum kraaaaaaah tsum kraaaaaaaaaaaaaaaaah….vaihdenäyttö näyttää vaihdetta kolme ja renkaista kuuluu KRAAAAAAAAH…vauhtia 120kmh !. Se tuli selväksi että vetopitoa ei ole, eikä tule…nastoilla ainakaan.
Tämä on mieletön auto, itsensä tuntee driftingmestariksi helposti….liikenneympyrään ja vauhtia ehkä 20kmh vaihde kakkosella, kaasua ja auto menee ympyrää renkaat rahisten lähes nokka ympyrän keskipistettä vasten kaasulla ohjaten….HAUSKAA!. Ohjaus on mainio ja alusta on kunnossa mutta epäilen että radalla ei kummoisia aikoja saa vaikka yrittäisi, tosin ajamisen ilo olisi parasta A-ryhmää jos menisi radalle.com driftauskisoihin, niihin tämä on vallan mainio auto ihan aloittelijallekin.
Moottorin 200hv ja 205nm kuulostavat jopa hyviltä ajoneuvon ilmoitettuun painoon 1250kg nähden. Mutta ahtaamattoman todella kiekuvan kierroskoneen luonne on auttamatta pienen moottorin heikko kohta normiajossa, tosin eipä tätä ole tehty normiajoon isoilla vaihteilla mutta jos harkitsisi jokapäiväiseksi ajoneuvoksi niin kannattaa huomioida että yhtään nopeuden vaihtelua ei voi tehdä pelkästään isolla vaihteella, esim. 70-90kmh kiihdytys manuaalin 6. vaihteella ei onnistunut kilometrin aikana kaasu pohjassa. Vaihdetta oli auttamatta pudotettava jo normi kiihdytyksessä vauhdista kuin vauhdista kierroslukumittarin 4500rpm kohdalle…..70kmh nopeudessa tämä tarkoitti 2 vaihdetta !.
GT86 on mielettömän hauska ja ajamisen iloa täynnä oleva auto, viimeistely on laadukkaan oloinen ja materiaalit hyvin valittuja. Varusteita on ”halpis” urheiluautoon vallan kiitettävästi ja ulkonäkö sekä sisustus on erittäin onnistunut, ajaessa 50 vuotias muuttuu 18 vuotiaaksi Start nappulaa painettuaan, viimeistään ensimmäisen reippaamman kaasun painalluksen jälkeen 7 vuotiaaksi. Gt86 vaihteisto ei ole yhtä sivistynyt kuin Alfan TCT ja GT86 vaihdot töksähtelevät melko pahasti hiljaisessa ajossa, tämä ei tosin haittaa yhtään hiemankin reippaammassa ajossa jota tällä ajetaan jokaisesta R-kioski reissusta mökkimatkaan, kortti on höllässä !
Lähdin koeajon jälkeen leveä hymy naamalla Toyotan pihasta omalla MiTollani ja se meinasi karata lapasesta V8:maisen alavääntönsä takia…voimaa tuntui olevan tolkuttomasti koeajettuun GT86 verrattuna. MiTon moottori ahdettuna vetää 1200-4500rpm pontevasti, vastaavasti GT86 kone lähtee vasta 4500rpm josta vetää kuin sinitarra 7500rpm kiekuen kuin riikinkukko…..koneluonteet ovat varsin vastakohdat, silti 1.4MA on huomattavasti tehokkaamman tuntuinen kaikissa tilanteissa.
GT86 on joka tapauksessa URHEILUAUTO sanan varsinaisessa merkityksessä!
Niin pahassa kuin hyvässäkin.
Plussat:
- kierroskone
- sisätilat ja materiaalit
- varusteet
- ajettavuus (varauksin)
- ulkonäkö
Miinukset:
- sisämelu
- vetopito (varauksin)
- hitaassa ajossa nypyttävä jousitus.
- ohjauspyörän vaihdeläpyskät, turhat mainiosti sijoitetun vaihdevivun johdosta joka tekee vaihtamisesta urheiluautomaisempaa,
lisäksi mauaalinen vaihto on oikein päin...+ ETEEN ja - TAAKSE !
Koeajo suoritettiin 18” nastarenkailla ulkolämpötilassa +3C, kostea asfaltti. Koeajoautolla mittarissa 1600km.
Koeajo alkoi istahtamisella hyvin lähelle asfaltin pintaa erittäin mainioon sportistuimeen, nahka/alcantara.
Jakkarassa päärynävartaloinen 186/120 Suomalainen nuori mies istuu kuin naisten koon 8 nahkahansikas Karelinen kädessä…kuitenkin hyvin mukavasti. Tilaa kuljettajalla on erinomaisesti ja ajoasennosta saa erinomaisen. Ohjauspyörä, polkimet ja vaihdevipu ovat esimerkillisen hyvin kohdillaan. Tunne ohjaamossa on hyvin lähellä erästä kuuluisaa urheiluautoa, Corvettea!. Toisaalta tulee mieleen Nissan GTR ohjaamon värityksestä.
Kone käyntiin napista ja vaihde D:lle, kevyt kaasun polkaisu tuottaa ”kraah” äänen ja niskojen nytkähdyksen. Liikkeellä ollaan ja ensimmäinen huomio kiinnittyy karmivaan nastarengasmeluun ja ihmeelliseen nypytykseen 30kmh nopeudessa. Stereot tässä autossa on turhat, suljin ne jo ensimmäisen 100m aikana tuottamasta lisämelua rengasmelun päälle.
Ensimmäiset liikennevalot, kokeillaan kuinka lähtee. Vaihteistosta manuaali asento, n-y-t nyt…..kraahkrutskhaakrutskronkskronksrunks…*#%&¤# ?. Viereinen mummo katosi horisonttiin kaiken tuon raksutuksen saattelemana jollain kuplalla. Siis mitä, tässä ei ole pitoa yhtään takarenkailla…ei yhtään.
Uusi yritys ja nyt on kaikki ajonvakautukset ja luistonestot poistettu…yy-kaa-koo ja mennään, kraaaaaaaaaaah tsum kraaaaaaah tsum kraaaaaaaaaaaaaaaaah….vaihdenäyttö näyttää vaihdetta kolme ja renkaista kuuluu KRAAAAAAAAH…vauhtia 120kmh !. Se tuli selväksi että vetopitoa ei ole, eikä tule…nastoilla ainakaan.
Tämä on mieletön auto, itsensä tuntee driftingmestariksi helposti….liikenneympyrään ja vauhtia ehkä 20kmh vaihde kakkosella, kaasua ja auto menee ympyrää renkaat rahisten lähes nokka ympyrän keskipistettä vasten kaasulla ohjaten….HAUSKAA!. Ohjaus on mainio ja alusta on kunnossa mutta epäilen että radalla ei kummoisia aikoja saa vaikka yrittäisi, tosin ajamisen ilo olisi parasta A-ryhmää jos menisi radalle.com driftauskisoihin, niihin tämä on vallan mainio auto ihan aloittelijallekin.
Moottorin 200hv ja 205nm kuulostavat jopa hyviltä ajoneuvon ilmoitettuun painoon 1250kg nähden. Mutta ahtaamattoman todella kiekuvan kierroskoneen luonne on auttamatta pienen moottorin heikko kohta normiajossa, tosin eipä tätä ole tehty normiajoon isoilla vaihteilla mutta jos harkitsisi jokapäiväiseksi ajoneuvoksi niin kannattaa huomioida että yhtään nopeuden vaihtelua ei voi tehdä pelkästään isolla vaihteella, esim. 70-90kmh kiihdytys manuaalin 6. vaihteella ei onnistunut kilometrin aikana kaasu pohjassa. Vaihdetta oli auttamatta pudotettava jo normi kiihdytyksessä vauhdista kuin vauhdista kierroslukumittarin 4500rpm kohdalle…..70kmh nopeudessa tämä tarkoitti 2 vaihdetta !.
GT86 on mielettömän hauska ja ajamisen iloa täynnä oleva auto, viimeistely on laadukkaan oloinen ja materiaalit hyvin valittuja. Varusteita on ”halpis” urheiluautoon vallan kiitettävästi ja ulkonäkö sekä sisustus on erittäin onnistunut, ajaessa 50 vuotias muuttuu 18 vuotiaaksi Start nappulaa painettuaan, viimeistään ensimmäisen reippaamman kaasun painalluksen jälkeen 7 vuotiaaksi. Gt86 vaihteisto ei ole yhtä sivistynyt kuin Alfan TCT ja GT86 vaihdot töksähtelevät melko pahasti hiljaisessa ajossa, tämä ei tosin haittaa yhtään hiemankin reippaammassa ajossa jota tällä ajetaan jokaisesta R-kioski reissusta mökkimatkaan, kortti on höllässä !
Lähdin koeajon jälkeen leveä hymy naamalla Toyotan pihasta omalla MiTollani ja se meinasi karata lapasesta V8:maisen alavääntönsä takia…voimaa tuntui olevan tolkuttomasti koeajettuun GT86 verrattuna. MiTon moottori ahdettuna vetää 1200-4500rpm pontevasti, vastaavasti GT86 kone lähtee vasta 4500rpm josta vetää kuin sinitarra 7500rpm kiekuen kuin riikinkukko…..koneluonteet ovat varsin vastakohdat, silti 1.4MA on huomattavasti tehokkaamman tuntuinen kaikissa tilanteissa.
GT86 on joka tapauksessa URHEILUAUTO sanan varsinaisessa merkityksessä!
Niin pahassa kuin hyvässäkin.
Plussat:
- kierroskone
- sisätilat ja materiaalit
- varusteet
- ajettavuus (varauksin)
- ulkonäkö
Miinukset:
- sisämelu
- vetopito (varauksin)
- hitaassa ajossa nypyttävä jousitus.
- ohjauspyörän vaihdeläpyskät, turhat mainiosti sijoitetun vaihdevivun johdosta joka tekee vaihtamisesta urheiluautomaisempaa,
lisäksi mauaalinen vaihto on oikein päin...+ ETEEN ja - TAAKSE !
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Sekalainen koeajoketju
^
Millä naisen logiikalla tuo on oikein?
Isompaa vedätetään silmään, kun veri pakenee takaraivoon ja pienempää työnnetään silmään kun hidastuvuus on jo valmiiksi paiskannut vöiden varaan
-Tazio
Sent from my iPhone using Tapatalk
Millä naisen logiikalla tuo on oikein?
Isompaa vedätetään silmään, kun veri pakenee takaraivoon ja pienempää työnnetään silmään kun hidastuvuus on jo valmiiksi paiskannut vöiden varaan
-Tazio
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Sekalainen koeajoketju
Juuri näin!Tazio kirjoitti:^
Millä naisen logiikalla tuo on oikein?
Isompaa vedätetään silmään, kun veri pakenee takaraivoon ja pienempää työnnetään silmään kun hidastuvuus on jo valmiiksi paiskannut vöiden varaan
-Tazio
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sinänsä ihmetyttää, ettei nykyajan hi tek mahdollista kepin toiminnan muuuttamista esim. ajotietokoneen kautta. Tai sitten ketään ei vaan kiinnosta.
VMP
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Sekalainen koeajoketju
automaatti vaihdenäytöllä... *Huoh*
Seat Ibiza 1.2tsi 5-ov.
Tällä kertaa kurssiautoksi tälläinen, eli lahti-espoo väliä 2 päivää...
Eipä lähtennyt tämä homma ruusuisesti liikkeelle, istun autoon, rönään penkkiä ja rattia edes ja takas, mutta ei vaan onnistu, mitenkään en saannut hyvää istuma-asentoa, ainoa asia joka toimi, oli, että penkki meni tarpeeksi alas. huonoa ajoasentoa ei parantannut ainakaan keskikyynärnojan puute, kovamuovinen ratti ei tuntunnut kädessä ollenkaan hyvältä, penkki oli liian kova ja siitä valui pois, sivuttaistukea ei ollut juurikaan, mutta kaikkien edellisten jälkeen, en enään jaksannut tästä välittää
Rammarin ja lämmönsäätimien kytkimet olivat mallikaasti esillä, mutta vaihdekepin eteen sijoitettu katkasin yksikkö ei ollut kovinkaan mukava käyttää, kaikkia nappeja ei nähnyt vaihdekepin takaa ja osan joutuu arpomaan.
Ajossa tuolla pärjäsi, jos ei odota turhia - edes kierrättämällä, alle 2500 oli ihan lupaavaa vetoa, mutta 2500 jälkeen auto tuntui menettävän parhaat paukkunsa. Motarilla meno olikin jo heikompaa, auto haki sen verran, että koko ajan sai olla ohjaamassa - taannoinen C3 oli isolla tiellä paljon mallikaampi joskin korkeus toi vähän epävarmuutta - sensijaan välitykset olivat onnistuneet talvinopeusraotuksille: 107km/h diginäytön mukaan, kierrokset noin 2500, kun sitikassa sama luku oli 1000 korkeammalla. Valot olivat nimelliset, sen sijaan seatissa parjattu rengasmelu ei ollut niin paha, kuin olisi voinnut olettaa. manuaalinen lämmönsäätö ei ollut oikein tehtävänsä tasalla, 1 "napsu" suuntaansa sai kylmän auton tuntumaan kuumalta ja päinvastoin, siinä sitten rönättiin edes takas
Auton start/stop järjestelmä oli myös kovin kranttu toimimaan, yli 120km motarilla ja sitten liikenne valoihin odottamaan, ei start/stop järjestelmä aktivoitunnutkaan, vaan kuski sai viestin "start to not possible"
Kaupungissa auto oli astetta enemmän kotonaan, vaikka kovalta ja tunnottomalta tuntunnut keula oli kovin herkästi pienoisessa, hallittavassa liu'ussa, saattoi johtoa myös continentalin nastarenkaista, en tiedä... autosta näki pihalle hyvin, ketteryyttä en kehu, se oli keskinkertaista; pelkkä pieni koko ei tehnyt yksinään autosta pikkunäppärää.
en jäännyt suuresti kaipaamaan tätä parin päivän sotaratsua enkä kokennut haikeutta palauttaa avaimia vuokraamolle.
+perushyvä motti, joskin karkea käyntinen
+riittävä varustus
+normi suoritus taajamassa ja sen ulkopuolella
-detaljit hiomatta hiukan jokapuolella
-ei herättännyt minkäälaista kiinnostusta eikä tehnyt mitään erityisen hyvin
Seat Ibiza 1.2tsi 5-ov.
Tällä kertaa kurssiautoksi tälläinen, eli lahti-espoo väliä 2 päivää...
Eipä lähtennyt tämä homma ruusuisesti liikkeelle, istun autoon, rönään penkkiä ja rattia edes ja takas, mutta ei vaan onnistu, mitenkään en saannut hyvää istuma-asentoa, ainoa asia joka toimi, oli, että penkki meni tarpeeksi alas. huonoa ajoasentoa ei parantannut ainakaan keskikyynärnojan puute, kovamuovinen ratti ei tuntunnut kädessä ollenkaan hyvältä, penkki oli liian kova ja siitä valui pois, sivuttaistukea ei ollut juurikaan, mutta kaikkien edellisten jälkeen, en enään jaksannut tästä välittää
Rammarin ja lämmönsäätimien kytkimet olivat mallikaasti esillä, mutta vaihdekepin eteen sijoitettu katkasin yksikkö ei ollut kovinkaan mukava käyttää, kaikkia nappeja ei nähnyt vaihdekepin takaa ja osan joutuu arpomaan.
Ajossa tuolla pärjäsi, jos ei odota turhia - edes kierrättämällä, alle 2500 oli ihan lupaavaa vetoa, mutta 2500 jälkeen auto tuntui menettävän parhaat paukkunsa. Motarilla meno olikin jo heikompaa, auto haki sen verran, että koko ajan sai olla ohjaamassa - taannoinen C3 oli isolla tiellä paljon mallikaampi joskin korkeus toi vähän epävarmuutta - sensijaan välitykset olivat onnistuneet talvinopeusraotuksille: 107km/h diginäytön mukaan, kierrokset noin 2500, kun sitikassa sama luku oli 1000 korkeammalla. Valot olivat nimelliset, sen sijaan seatissa parjattu rengasmelu ei ollut niin paha, kuin olisi voinnut olettaa. manuaalinen lämmönsäätö ei ollut oikein tehtävänsä tasalla, 1 "napsu" suuntaansa sai kylmän auton tuntumaan kuumalta ja päinvastoin, siinä sitten rönättiin edes takas
Auton start/stop järjestelmä oli myös kovin kranttu toimimaan, yli 120km motarilla ja sitten liikenne valoihin odottamaan, ei start/stop järjestelmä aktivoitunnutkaan, vaan kuski sai viestin "start to not possible"
Kaupungissa auto oli astetta enemmän kotonaan, vaikka kovalta ja tunnottomalta tuntunnut keula oli kovin herkästi pienoisessa, hallittavassa liu'ussa, saattoi johtoa myös continentalin nastarenkaista, en tiedä... autosta näki pihalle hyvin, ketteryyttä en kehu, se oli keskinkertaista; pelkkä pieni koko ei tehnyt yksinään autosta pikkunäppärää.
en jäännyt suuresti kaipaamaan tätä parin päivän sotaratsua enkä kokennut haikeutta palauttaa avaimia vuokraamolle.
+perushyvä motti, joskin karkea käyntinen
+riittävä varustus
+normi suoritus taajamassa ja sen ulkopuolella
-detaljit hiomatta hiukan jokapuolella
-ei herättännyt minkäälaista kiinnostusta eikä tehnyt mitään erityisen hyvin
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Sekalainen koeajoketju
Eilen käytin koululla Kian katsastuksessa, joten 20km koeajo tuli tehtyä.
KIA Cee'd 1.6Crdi 2008 farmari.
Tämä oli todellinen yllätys positiivisessa mielessä. Auto näyttääkin suhteellisen hyvältä sisältä ja ulkoa. Aika tylsä ulkoasu kuitenkin on, mutta kirkkaan punainen väri toimii.
Sisusta on muovinen, mutta ei tylsä tojota - tumma väri ja hopeisia listoja kivan varovaisen värikkäällä mittaristolla varustettuna näyttää jopa ihan hyvältä. Ajoasento oli heti hyvä ja penkitkään ei tuntunut yhtään huonolta, hallintalaitteet kivasti kuljettajan hollilla. Ajotuntuma oli nykyauton tapaan hieman epämääräinen ja hitaassa vauhdissa ohjaus oli aika tunnoton, mutta maantiellä se oli miellyttävän jäykkä ja vakaa. Auto myös meni mutkaan ilman mutinoita ja sivutuki piti kuskin paikallaan.
Se, mikä kuitenkin eniten yllätti, oili moottori.. 85kW kone antoi jopa vähän voimaa - 1500rpm:ssä lappu lattiassa ja auto ampaisee tuntuvasti ja mittarista havaittavasti. Punarajalle en kierrättänyt, mutta 4000rpm asti veto oli tasaista. Vääntöä pikkukoneessa ei alhaalla juurikaan ollut ja taajamassa oli pakko ajaa nelosella vitosen sijasta. Kaiken kaikkiaan koneen käyttöalue tuntui olevan alfamaisen sporttinen ja miellyttävä.
Kaiken kaikkiaan auto on tiloiltaan, sisustaltaan, ulkonäöltään ja ajotuntumaltaan hun ja erinomaisen perusauton välillä, eikä jäänyt yhtään paha maku tuolla lenkillä suuhun.
KIA Cee'd 1.6Crdi 2008 farmari.
Tämä oli todellinen yllätys positiivisessa mielessä. Auto näyttääkin suhteellisen hyvältä sisältä ja ulkoa. Aika tylsä ulkoasu kuitenkin on, mutta kirkkaan punainen väri toimii.
Sisusta on muovinen, mutta ei tylsä tojota - tumma väri ja hopeisia listoja kivan varovaisen värikkäällä mittaristolla varustettuna näyttää jopa ihan hyvältä. Ajoasento oli heti hyvä ja penkitkään ei tuntunut yhtään huonolta, hallintalaitteet kivasti kuljettajan hollilla. Ajotuntuma oli nykyauton tapaan hieman epämääräinen ja hitaassa vauhdissa ohjaus oli aika tunnoton, mutta maantiellä se oli miellyttävän jäykkä ja vakaa. Auto myös meni mutkaan ilman mutinoita ja sivutuki piti kuskin paikallaan.
Se, mikä kuitenkin eniten yllätti, oili moottori.. 85kW kone antoi jopa vähän voimaa - 1500rpm:ssä lappu lattiassa ja auto ampaisee tuntuvasti ja mittarista havaittavasti. Punarajalle en kierrättänyt, mutta 4000rpm asti veto oli tasaista. Vääntöä pikkukoneessa ei alhaalla juurikaan ollut ja taajamassa oli pakko ajaa nelosella vitosen sijasta. Kaiken kaikkiaan koneen käyttöalue tuntui olevan alfamaisen sporttinen ja miellyttävä.
Kaiken kaikkiaan auto on tiloiltaan, sisustaltaan, ulkonäöltään ja ajotuntumaltaan hun ja erinomaisen perusauton välillä, eikä jäänyt yhtään paha maku tuolla lenkillä suuhun.
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Sekalainen koeajoketju
^Mulla oli tommonen joskus pari päivää sijaisautona kun 159 oli pajalla. Yleisfiilis parin sadan kilometrin matkalta oli:
- Sisusta halvinta mahdollista ämpärimuovia...
- ...ja se näkyi...
- ...ja se kuului...
- ...ja se tuntui.
- Moottori oli todella karkean kuuloinen, eikä siis hyvällä tavalla
- Muutenkin todella äänekäs peli. Moottoritiellä ei tarvinnut keskustella kyytiläisen kanssa. Toyota Aygossa ajomelu samaa luokkaa.
+/- Ajoon ei liittynyt minkäänlaista draamaa suuntaan eikä toiseen
+ Ei hillholderin, ajonvakautuksen tai rattilukon toimintahäiriöista kertovia herjoja ajon aikana
+ Kelvollinen ajoasento löytyi suht helposti, vaikka penkki ei ollutkaan erityisen mukava
- Sisusta halvinta mahdollista ämpärimuovia...
- ...ja se näkyi...
- ...ja se kuului...
- ...ja se tuntui.
- Moottori oli todella karkean kuuloinen, eikä siis hyvällä tavalla
- Muutenkin todella äänekäs peli. Moottoritiellä ei tarvinnut keskustella kyytiläisen kanssa. Toyota Aygossa ajomelu samaa luokkaa.
+/- Ajoon ei liittynyt minkäänlaista draamaa suuntaan eikä toiseen
+ Ei hillholderin, ajonvakautuksen tai rattilukon toimintahäiriöista kertovia herjoja ajon aikana
+ Kelvollinen ajoasento löytyi suht helposti, vaikka penkki ei ollutkaan erityisen mukava
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Sekalainen koeajoketju
On kiva kuulla näistä pacific-rim laitteistakin jotain. Omat kokemukset ratintakana moisella rajoittuu 5 kilsan kaupassakäynti-lenkkiin jollain hjundain suvilla (en oikeesti muista mallia, vaikka kyseessä oli äitini silloinen - uusi - auto). 0.01 kilometrin kohdalla en muuta toivonut kuin että tuska loppuisi...
Joskus kuultu lause siitä, että nykyään ei enää huonoja autoja tehdäkään tuli tuolloin todettua vääräksi!
Pakotettu ajaminen jollain dcrdi koiransyöjien tuotteella olisi erinomainen syy lopettaa autoilu. Huh-huh.
Mutta taas: niin näiden kiijojen kuin sotkienkin liikenteessä oleva määrä saa itseni hyvälle tuulelle omista autovalinnoistani! Mitä siitäkin tulisi jos kaikki ajaisivat Alfalla?
Joskus kuultu lause siitä, että nykyään ei enää huonoja autoja tehdäkään tuli tuolloin todettua vääräksi!
Pakotettu ajaminen jollain dcrdi koiransyöjien tuotteella olisi erinomainen syy lopettaa autoilu. Huh-huh.
Mutta taas: niin näiden kiijojen kuin sotkienkin liikenteessä oleva määrä saa itseni hyvälle tuulelle omista autovalinnoistani! Mitä siitäkin tulisi jos kaikki ajaisivat Alfalla?
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Sekalainen koeajoketju
Kia Cee´d crdi 1.6 tuli polkaistua 2007 lopussa itsekin. Takan tuolloin parin vuoden aikana vuosi 156:lla ja toinen Omegalla. Niihin verrattuna ketterä, kevyt, helppo ja kulkeva laitos. Koeajoin auton säkkipimeimpään aikaan vuodesta, joten liukasta oli ja muutenkin auton sisustasta on paha sanoa. Minusta kuitenkin ihan terve käyttöauto hintaansa nähden.
+ kulku, helppoa ja vaivatonta.
+ moottorissa terve ja ilahduttava potku
- ohjaus tunnoton, tasapaksun kevyt ja taisipa sahauttaakin. Renu Scenic II-sarjaa ohjausten suhteen. Kyllä sillä auto tiellä pysyy, eikä ole niin hermostuttava kuin joku Toyota Urban Cruiser, jossa rattia piti pitää aktiivisesti suorassa, tai muuten kutsui oja.
Albertolli: 159:ssä on miellyttävän hiljainen kabiini. Ei natise, ei kolise, ei tuuli suhise tai moottori laula. Ts. aika hankala vertailukohta tuollaiselle arkikipolle. Vaihdoin Urban Cruiserini Lancia Deltaan ja ah sitä hiljaisuutta... kunnes huomasin, että 159 on siihen nähden todella vaimea tapaus!
+ kulku, helppoa ja vaivatonta.
+ moottorissa terve ja ilahduttava potku
- ohjaus tunnoton, tasapaksun kevyt ja taisipa sahauttaakin. Renu Scenic II-sarjaa ohjausten suhteen. Kyllä sillä auto tiellä pysyy, eikä ole niin hermostuttava kuin joku Toyota Urban Cruiser, jossa rattia piti pitää aktiivisesti suorassa, tai muuten kutsui oja.
Albertolli: 159:ssä on miellyttävän hiljainen kabiini. Ei natise, ei kolise, ei tuuli suhise tai moottori laula. Ts. aika hankala vertailukohta tuollaiselle arkikipolle. Vaihdoin Urban Cruiserini Lancia Deltaan ja ah sitä hiljaisuutta... kunnes huomasin, että 159 on siihen nähden todella vaimea tapaus!
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Sekalainen koeajoketju
^Minulla oli silloin vielä hyvin tuoreessa muistissa 1,3 Multijet Linealla ajetut 3v ja 100tkm ja Aygolla ajetut 1v ja 35tkm. Ne olivat miellyttävämpiä mielestäni niin melultaan kuin sisustaltaankin. Aygokin rehellisesti halvalla tehty toisin kuin Kia.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Sekalainen koeajoketju
^
Siinä ajamassasi oli sitten joko jotain vikaa tai muuta, nimittäin tuo kone oli hiljainen. Verrattavissa ehkä 156 2.4JTDm:ään ääneltään? Ja halpahan tuo sisusta on, sitä en kiellä, mutta se näytti kuitenkin ihan hyvälle. Toisin kuin samanikäisessä Tojotassa (parempi varustelutaso ja silti näytti halvimmalta, ankeimmalta mahdolliselta ämpärimuovilta). Eikä tuo kyllä rämissykään tai muuta. Mutta yksilöitähän nämäkin on.
Aijoo, tuolla oli ajettu tosiaan 262tkm ja katsoin kahteen kertaan matkamittarin näyttämän, että voiko pitää paikkaansa - kyllä piti. Ensin epäilin, että olisi vain 26tkm takana, koska se vähä jälki ja kuluma osuu yksiin käsityksestäni Kian laadusta. Alustakin ilmeisesti jossakin määrin hyvin kestävä, kun peräti kaksi kappaletta koiranluita oli vaihdettava. Vertauskohtana on sitten saman "laatuluokan" 207 ('06), 407, rellua ja sitikkaa. Sitten vähän kovemman hintaluokan Anjovista ja noita. Luonteeltaan tuo 85kW 1.6CRDI on mielestäni parempi, mitä tojon 2.x D4-D. Toisaalta tuo 85kW kone on varmasti tykimpi, kuin 1.6CRDI ja olikohan 66kW? Ero varmasti näkyy ja tuntuu - tuo on muuten Hyundain U-moottori tuo tehokkaampi malli.
Siinä ajamassasi oli sitten joko jotain vikaa tai muuta, nimittäin tuo kone oli hiljainen. Verrattavissa ehkä 156 2.4JTDm:ään ääneltään? Ja halpahan tuo sisusta on, sitä en kiellä, mutta se näytti kuitenkin ihan hyvälle. Toisin kuin samanikäisessä Tojotassa (parempi varustelutaso ja silti näytti halvimmalta, ankeimmalta mahdolliselta ämpärimuovilta). Eikä tuo kyllä rämissykään tai muuta. Mutta yksilöitähän nämäkin on.
Aijoo, tuolla oli ajettu tosiaan 262tkm ja katsoin kahteen kertaan matkamittarin näyttämän, että voiko pitää paikkaansa - kyllä piti. Ensin epäilin, että olisi vain 26tkm takana, koska se vähä jälki ja kuluma osuu yksiin käsityksestäni Kian laadusta. Alustakin ilmeisesti jossakin määrin hyvin kestävä, kun peräti kaksi kappaletta koiranluita oli vaihdettava. Vertauskohtana on sitten saman "laatuluokan" 207 ('06), 407, rellua ja sitikkaa. Sitten vähän kovemman hintaluokan Anjovista ja noita. Luonteeltaan tuo 85kW 1.6CRDI on mielestäni parempi, mitä tojon 2.x D4-D. Toisaalta tuo 85kW kone on varmasti tykimpi, kuin 1.6CRDI ja olikohan 66kW? Ero varmasti näkyy ja tuntuu - tuo on muuten Hyundain U-moottori tuo tehokkaampi malli.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Sekalainen koeajoketju
Eilen 10h / ~700km Kia Rion ratin takana.... Kiassa 80tkm mittarissa ja vuosimalli taisi olla -08.
Mainukset:
- Meno oli tyypillistä itämaista tyyliä, jossa kone pitää ihme kierrokset yllä vaikka kaasun päästää samalla kun painaa kytkimen pohjaan. Onkohan tämä joku ohjelmallinen välikaasu!? (Toyotoissa törmännyt samaan)
- Penkki oli kuin kirkossa, kova ja muodoton.
- Ohjaustuntuma veltohko (ei kuitenkaan ihan mahdoton)
- Kone aika puhditon
- Alusta kuin kivireki. Ihan kuin iskarit olisi pohjassa jokaisessa töyssyssä
Pirka..... siis Plussat:
+ Vaihteet toimi aika moitteitta ja oli "jämäkät".
+ Ajoasento löytyi ja auttoi huonon penkin aiheuttaman harmin kanssa.
+ Pitkällä matkalla pikkuautoksi ihan OK.
Neutraalia:
* Tasapaksu
* Mauton
* Hajuton (tosin voimakas tupakanhaju sisällä tässä yksilössä! HUH!)
Uhteenveto:
Ajaisin kuitenkin mielummintuolla 22 vuotta vanhalla 155:llä
Mainukset:
- Meno oli tyypillistä itämaista tyyliä, jossa kone pitää ihme kierrokset yllä vaikka kaasun päästää samalla kun painaa kytkimen pohjaan. Onkohan tämä joku ohjelmallinen välikaasu!? (Toyotoissa törmännyt samaan)
- Penkki oli kuin kirkossa, kova ja muodoton.
- Ohjaustuntuma veltohko (ei kuitenkaan ihan mahdoton)
- Kone aika puhditon
- Alusta kuin kivireki. Ihan kuin iskarit olisi pohjassa jokaisessa töyssyssä
Pirka..... siis Plussat:
+ Vaihteet toimi aika moitteitta ja oli "jämäkät".
+ Ajoasento löytyi ja auttoi huonon penkin aiheuttaman harmin kanssa.
+ Pitkällä matkalla pikkuautoksi ihan OK.
Neutraalia:
* Tasapaksu
* Mauton
* Hajuton (tosin voimakas tupakanhaju sisällä tässä yksilössä! HUH!)
Uhteenveto:
Ajaisin kuitenkin mielummintuolla 22 vuotta vanhalla 155:llä
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Re: Sekalainen koeajoketju
Volvo XC70 D5 AWD tomaatti summum
Ulkonäkö
Ei ihan yhtä pappa kuin perus V70, mutta melko pappamobiili kuitenkin
Sisätilat
Reilusti tilaa, leveyssuunnassa enemmän kuinomassa XC60:ssä ja takakonttitilahan on markkinoiden parhaimpia kantikkaan muotoilun ansiosta. Muutenkin kaksivärinen nahkasisusta, isot näytöt + navit yms loivat tyylikkään sisäilmeen
Varustelu
Volvon varustelupolitiikka on kohtuu simppeliä ja hyvä varustetason saa kohtuuhinnalla verrattuna saksalaisiin. Summum paketti taitaa maksaa 2-3te ja siinä tulee nahkat, sähköpenkit yms yms
Ajettavuus
Ei herätä tunteita puoleen tai toiseen. 159 on selvästi tunnokkaampi, mutta kyllä tuossa tiesi mihin auto on menossa. Korotettu maavara ei ajossa tunnu, toisaalta hyvä, kun ei sivuttaistuuli samalla tavalla ota kuin maasturiin, toisaalta näkyvyys ei sitten maasturin kanssa samaa luokkaa. Mukavuuspainotteinenhan tuo on.
Suorituskyky
Kyllähän tuo reilu parisataa pollea nelivedon kanssa tuota autoa liikuttaa vähintään riittävästi normaaliliikenteeseen ja ohituksiin. Nämä on tottumiskysymyksiä. Itse en mitään wau-efektejä saanut, mutta mukana ollut työkaveri oli todella vakuuttunut siitä miten motarille kelatessa 120kmh tulee nopeasti mittariin. Tomaatti oli uusittu ja toimii nyt paljon jouheammin kuin edellisen polven malli. tuommoisen kanssa voisi tämmöinen kärsimättömämpi kaverikin elää.
Yleisarvio
Käyttöautona varmasti passeli. On tilaa, maavaraa ja nelivetoa, eli kelillä kuin kelillä pääsee. tehot + tomaatti tekevät etenemisestä myös hyvin vaivatonta joka tilanteessa. Ulkonäkö vaan tökkii pahasti itselle, ja oman XC60:n rattiin oli mukava koeajon jälkeen palata.
Ulkonäkö
Ei ihan yhtä pappa kuin perus V70, mutta melko pappamobiili kuitenkin
Sisätilat
Reilusti tilaa, leveyssuunnassa enemmän kuinomassa XC60:ssä ja takakonttitilahan on markkinoiden parhaimpia kantikkaan muotoilun ansiosta. Muutenkin kaksivärinen nahkasisusta, isot näytöt + navit yms loivat tyylikkään sisäilmeen
Varustelu
Volvon varustelupolitiikka on kohtuu simppeliä ja hyvä varustetason saa kohtuuhinnalla verrattuna saksalaisiin. Summum paketti taitaa maksaa 2-3te ja siinä tulee nahkat, sähköpenkit yms yms
Ajettavuus
Ei herätä tunteita puoleen tai toiseen. 159 on selvästi tunnokkaampi, mutta kyllä tuossa tiesi mihin auto on menossa. Korotettu maavara ei ajossa tunnu, toisaalta hyvä, kun ei sivuttaistuuli samalla tavalla ota kuin maasturiin, toisaalta näkyvyys ei sitten maasturin kanssa samaa luokkaa. Mukavuuspainotteinenhan tuo on.
Suorituskyky
Kyllähän tuo reilu parisataa pollea nelivedon kanssa tuota autoa liikuttaa vähintään riittävästi normaaliliikenteeseen ja ohituksiin. Nämä on tottumiskysymyksiä. Itse en mitään wau-efektejä saanut, mutta mukana ollut työkaveri oli todella vakuuttunut siitä miten motarille kelatessa 120kmh tulee nopeasti mittariin. Tomaatti oli uusittu ja toimii nyt paljon jouheammin kuin edellisen polven malli. tuommoisen kanssa voisi tämmöinen kärsimättömämpi kaverikin elää.
Yleisarvio
Käyttöautona varmasti passeli. On tilaa, maavaraa ja nelivetoa, eli kelillä kuin kelillä pääsee. tehot + tomaatti tekevät etenemisestä myös hyvin vaivatonta joka tilanteessa. Ulkonäkö vaan tökkii pahasti itselle, ja oman XC60:n rattiin oli mukava koeajon jälkeen palata.
-
- Viestit: 835
- Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
- Car(s): ...Alfa etsinnässä.
Re: Sekalainen koeajoketju
Muistinpas.Tazio kirjoitti:^
Millä naisen logiikalla tuo on oikein?
Isompaa vedätetään silmään, kun veri pakenee takaraivoon ja pienempää työnnetään silmään kun hidastuvuus on jo valmiiksi paiskannut vöiden varaan
-Tazio
Sent from my iPhone using Tapatalk
Logiikasta, Teknarin koeajossa samaa pohtivat kuin sinä uudesta Audista, no katsokaapa selespiidiä.....+ eteen ja - taakse
Miksi muuten kaasupedaalinkin toiminta on väärinpäin
Re: Sekalainen koeajoketju
Tuli pitkästä aikaa ajettua faijan Ford S-Max 2.5 Turboa.
Eihän tota autoa voi kun kehua. Itse rakastan tota ulkonäköä, ei lainkaan bussimainen kuten kaikki muut noi muumi-autot kiitos särmikkään designin ja noiden vanteiden takia. Ja ne tuplaputket
Ja tosi hieno laite ajaa. Tarkka ohjaus, ei pahemmin kallistele ja toi kone on aivan loistava. Jännä muuten miten Fordin versio tosta viisipyttysestä turbosta on paljon sporttisempi ja ärhäkämpi kuin Volvon, joka on viritetty enemmän semmoiseksi cruiserimaiseksi.
Eihän tota autoa voi kun kehua. Itse rakastan tota ulkonäköä, ei lainkaan bussimainen kuten kaikki muut noi muumi-autot kiitos särmikkään designin ja noiden vanteiden takia. Ja ne tuplaputket
Ja tosi hieno laite ajaa. Tarkka ohjaus, ei pahemmin kallistele ja toi kone on aivan loistava. Jännä muuten miten Fordin versio tosta viisipyttysestä turbosta on paljon sporttisempi ja ärhäkämpi kuin Volvon, joka on viritetty enemmän semmoiseksi cruiserimaiseksi.
- Tiphookki
- Viestit: 504
- Liittynyt: 14 Kesä 2013, 14:38
- Car(s): Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16v 2005
- Paikkakunta: Espoo/Karstula
Re: Sekalainen koeajoketju
Mazda 3 Sedan 2.2 SKYACTIV-D koeajettu. Varustetasona paras minkä dieseliin saa eli Premium Plus.
Kiitämme:
- Alhaalta hyvin vääntävä jouhea diesel. Voisin väittää että paras dieselkoneella varustettu auto jota olen ajanut.
- Ajettavuus yleensä. Tarkka ohjaus joka ei vetele urissa, jämäkkä ja muutenkin helppo ajettava.
- Sisusta ei tunnu halvalta, kuten japseissa pitkään oli. Halpa muovi loistaa aika hyvin poissaolollaan. Tietty pari kohtaa on, josta löytyy kovaa muovia.
- Oikealla takana mahtuu istumaan.
- Todella hyvät penkit ja sain mahtavan ajoasennon. Istuinosa oli tarpeeksi pitkä eli japsit on vihdoinkin ymmärtänyt että ihmiset ovat pidempi jalkaisia Aasian ulkopuolella!
- Ulkonäkö
- Konehuoneessa on hyvin tilaa ja esim. laturi oli tosi hyvin esillä.
Moitimme:
- Kytkin on hieman outo.
- Takakontti on kyllä syvä ja tilava, mutta lastausaukko on aika "lyhyt", joten jos haluat tavaraa penkkiä vasten niin joutuu kyllä aika hyvin kurottamaa.
- Konepellissä ei ole kaasujousia.
- Pintakova jousitus joka korostuu vähän liikaa pienimissä nopeuksissa huonopintaisilla teillä.
- Multimedia/monitoiminäyttö oli jotenkin tahmea käytettävyydeltään. Tämä ei johtunut siitä että olisi pakkasta, koska auto oli sisätiloissa pyytäessäni sitä koeajolle.
- Hinta ehkä vähän liian pitkä.
Kaiken kaikkiaan todellakin harkinnan arvoinen kokonaisuus. Ainakin tässä tapauksessa japsit ovat parantaneet ajettavuutta ja sisustan osia viimeisen parin vuoden aikana enemmän kuin 10 vuoden aikana. 4,5/5.
Niin ja pyysin tarjouksen. Mazda 3 Sedan 2.2 SKYACTIV-D Premium Plus varustetasolla, metallivärillä, talvirenkaat alkuperäsillä aluvanteilla sekä lohkolämmitin ja sisähaara = 30 500€ toimituskuluineen.
Kiitämme:
- Alhaalta hyvin vääntävä jouhea diesel. Voisin väittää että paras dieselkoneella varustettu auto jota olen ajanut.
- Ajettavuus yleensä. Tarkka ohjaus joka ei vetele urissa, jämäkkä ja muutenkin helppo ajettava.
- Sisusta ei tunnu halvalta, kuten japseissa pitkään oli. Halpa muovi loistaa aika hyvin poissaolollaan. Tietty pari kohtaa on, josta löytyy kovaa muovia.
- Oikealla takana mahtuu istumaan.
- Todella hyvät penkit ja sain mahtavan ajoasennon. Istuinosa oli tarpeeksi pitkä eli japsit on vihdoinkin ymmärtänyt että ihmiset ovat pidempi jalkaisia Aasian ulkopuolella!
- Ulkonäkö
- Konehuoneessa on hyvin tilaa ja esim. laturi oli tosi hyvin esillä.
Moitimme:
- Kytkin on hieman outo.
- Takakontti on kyllä syvä ja tilava, mutta lastausaukko on aika "lyhyt", joten jos haluat tavaraa penkkiä vasten niin joutuu kyllä aika hyvin kurottamaa.
- Konepellissä ei ole kaasujousia.
- Pintakova jousitus joka korostuu vähän liikaa pienimissä nopeuksissa huonopintaisilla teillä.
- Multimedia/monitoiminäyttö oli jotenkin tahmea käytettävyydeltään. Tämä ei johtunut siitä että olisi pakkasta, koska auto oli sisätiloissa pyytäessäni sitä koeajolle.
- Hinta ehkä vähän liian pitkä.
Kaiken kaikkiaan todellakin harkinnan arvoinen kokonaisuus. Ainakin tässä tapauksessa japsit ovat parantaneet ajettavuutta ja sisustan osia viimeisen parin vuoden aikana enemmän kuin 10 vuoden aikana. 4,5/5.
Niin ja pyysin tarjouksen. Mazda 3 Sedan 2.2 SKYACTIV-D Premium Plus varustetasolla, metallivärillä, talvirenkaat alkuperäsillä aluvanteilla sekä lohkolämmitin ja sisähaara = 30 500€ toimituskuluineen.
Muut: Citroën Xsara 1.6i 16v SX Break 2001 (Huoltovastaava), Moskvitš 402-425 1.2
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Sekalainen koeajoketju
Hyundai I40 diesel at style tjsp:
+ajon kaikenlainen helppous, luontevuus ja järkeenkäyvyys
+kulku maantiellä mukavaa, hiljaista ja kohinatonta
+kuskin paikka 10+, kaikki juuri siellä missä pitää
+laadun tuntua
-ohjaus vois olla tunnokkaampi
-kitkoilla vähän vaeltaa maantievauhdeissa
-uudehko auto ja nahkaratti orastavasti ruvella
eli kyllä tuolla ajaisi!
+ajon kaikenlainen helppous, luontevuus ja järkeenkäyvyys
+kulku maantiellä mukavaa, hiljaista ja kohinatonta
+kuskin paikka 10+, kaikki juuri siellä missä pitää
+laadun tuntua
-ohjaus vois olla tunnokkaampi
-kitkoilla vähän vaeltaa maantievauhdeissa
-uudehko auto ja nahkaratti orastavasti ruvella
eli kyllä tuolla ajaisi!
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Sekalainen koeajoketju
Citroen DS4 2011 robotti 1.6 e-hdi
- ohjaus täysin tunnoton (aivan liian kevyt)
- robotti vaihtaa hiitaaastiii ja meno on nykivää
- ruma
- ratin alaosa on suora,hankala pyörittää
+ pirun tehokas persegrilli
Tämmöstö
- ohjaus täysin tunnoton (aivan liian kevyt)
- robotti vaihtaa hiitaaastiii ja meno on nykivää
- ruma
- ratin alaosa on suora,hankala pyörittää
+ pirun tehokas persegrilli
Tämmöstö
- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: Sekalainen koeajoketju
DS4 on valittu aikanaan vuoden kauneimmaksi autoksi. Omaan silmään tuo sattuu keskimääräistä tyyliikkäämmäksi kulkupeliksi, vaikka aavistuksen korkea onkin. Rumana vaikea lähteä pitämään, mutta makuasioita toki.willez kirjoitti:Citroen DS4 2011 robotti 1.6 e-hdi
....
- ruma
...
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Re: Sekalainen koeajoketju
Nyt palasin etelä matkasta, jossa oli vuokra autona skoda Citigo (sama kuin Seat Mii ja VW Up!).
kiitämme:
-kulutus (sekalaisessa ajossa, johon sisältyi runsaasti vuoristoajoa ja raskas kaasujalka) 6.5L/100km
-vakaa kovimmissakin nopeuksissa.
-siedettävä istuin
-automainen (toisin kuin kolmikko, Aygo, C1,107).
-tilat edessä
Moitimme:
-ruma
-3 sylinterinen, tärisee tyhjäkäynillä.
-huono ilmastointi(ei haitta suomessa).
-ei kiihdy! Loiva ylämäki ja nopeus häviä jo 4 vaihteella. Koko ajan joutuu kepittämään ja revitelemään konetta.
-liian paksu a pillari, mutkissa juuri ja juuri näkee mihin menee.
Vuokra autona vielä menee, mutta en oikeasti ymmärä ne, jotka ostavat sitä omalla rahalla.
kiitämme:
-kulutus (sekalaisessa ajossa, johon sisältyi runsaasti vuoristoajoa ja raskas kaasujalka) 6.5L/100km
-vakaa kovimmissakin nopeuksissa.
-siedettävä istuin
-automainen (toisin kuin kolmikko, Aygo, C1,107).
-tilat edessä
Moitimme:
-ruma
-3 sylinterinen, tärisee tyhjäkäynillä.
-huono ilmastointi(ei haitta suomessa).
-ei kiihdy! Loiva ylämäki ja nopeus häviä jo 4 vaihteella. Koko ajan joutuu kepittämään ja revitelemään konetta.
-liian paksu a pillari, mutkissa juuri ja juuri näkee mihin menee.
Vuokra autona vielä menee, mutta en oikeasti ymmärä ne, jotka ostavat sitä omalla rahalla.
Nothing beats cubic inch
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Re: Sekalainen koeajoketju
^
Nytpä muistin. Lupailit jossain yhteydessä laittaa vähän käyttökokemusta tuosta Navigatorista? Oikeasti ihmettelen edelleen miksi ei Escalade?
-Tazio
Nytpä muistin. Lupailit jossain yhteydessä laittaa vähän käyttökokemusta tuosta Navigatorista? Oikeasti ihmettelen edelleen miksi ei Escalade?
-Tazio
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Re: Sekalainen koeajoketju
^
Jos kerran on luvattu niin pidetään sanasta kiinni
Kiittämme (ei järjestyksessä)
-Koko
-muotoilu
-varustelu
-kone
-kääntöympyrä pienempi kuin alfassa
-harvinaisuus
-mukavuus
-äänet
-laatu ja viimestely mm. aidot puupanellit.
Moitimme:
-kulutus(no se oli ihan selvä juttu, tosin kaupungissa kuluttaa vain 25% enemmän kuin 166 V6.
-ilmajousitus(erittäin pehmeä ja tasaista kyytiä, hieno asia kun toimii, huonompi kuin ei. Toistaiseksi toiminut).
Miksi ei Escalade?
Huonompi varustelu, saman vuosikerran escaladen muotoilu ja laatu(!) ei ole mielyttänyt. Plussaksi Escaladessa voi laita moottorin koon, joka on 600cc ja 50hp vahvempi, mutta jenkkipojat ovat kertoneet että suorituskyky on aikalailla samanlainen.
Jos kerran on luvattu niin pidetään sanasta kiinni
Kiittämme (ei järjestyksessä)
-Koko
-muotoilu
-varustelu
-kone
-kääntöympyrä pienempi kuin alfassa
-harvinaisuus
-mukavuus
-äänet
-laatu ja viimestely mm. aidot puupanellit.
Moitimme:
-kulutus(no se oli ihan selvä juttu, tosin kaupungissa kuluttaa vain 25% enemmän kuin 166 V6.
-ilmajousitus(erittäin pehmeä ja tasaista kyytiä, hieno asia kun toimii, huonompi kuin ei. Toistaiseksi toiminut).
Miksi ei Escalade?
Huonompi varustelu, saman vuosikerran escaladen muotoilu ja laatu(!) ei ole mielyttänyt. Plussaksi Escaladessa voi laita moottorin koon, joka on 600cc ja 50hp vahvempi, mutta jenkkipojat ovat kertoneet että suorituskyky on aikalailla samanlainen.
Nothing beats cubic inch
-
- Viestit: 384
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 03:29
- Car(s): Isolohko Ducato + V70
- Paikkakunta: Savitaipale
Re: Sekalainen koeajoketju
Volvo V60 D5 AWD -12
+ mukava ajaa
+ hyvin toimiva neliveto + automaattivaihteisto on liukkailla keleillä liikkeellelähdöissä kiva
+ konjakin värisellä nahkasisustuksella ihan ok näköinen konttori
+/- paljon leluja ja säätöjä
- tunnoton ajaa vrt. 159 (ei silti yhtä tunnoton kuin vanhempi V70)
- ulkonäkö
+ mukava ajaa
+ hyvin toimiva neliveto + automaattivaihteisto on liukkailla keleillä liikkeellelähdöissä kiva
+ konjakin värisellä nahkasisustuksella ihan ok näköinen konttori
+/- paljon leluja ja säätöjä
- tunnoton ajaa vrt. 159 (ei silti yhtä tunnoton kuin vanhempi V70)
- ulkonäkö
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Sekalainen koeajoketju
Opel Vivaro, vuosimalli joku uudehko ja kone joku dieseli (ei mitään käryä).
Plussaa:
- Yllättävän ketterä
- Hitaissa nopeuksissa yllättävän loogiselta tuntuva ohjaus
- Näkyvyys
Miinusta:
- Epämääräinen kytkin- ja vaihteistotuntuma
- Vakaus moottoritiellä kruisaillessa
- Ohjauksen raskaus hitaissa vauhdeissa
Kaiken kaikkiaan, jos pakettiautoa kaipaisi ja tuollaisen halvalla saisi, kelpaisi kyllä. Onhan se pelkkää ämpärimuovia, mutta yllättävän mukava kulkine kuitenkin ajaa, eikä mikään ärsytä erityisesti. Paitsi tietenkin nykyisellään ainainen ongelma, eli commonrail + huono lämpeäväisyys.
Sitten on noita hyvin lyhyitä kokeiluja, mm. Kia Rio, Cee'd & kumppanit, siitä 2000-luvun alusta vm 2013 saakka.
Varsinkin nämä hieman paremmin varustellut yksilöt vaikuttavat sisustaltaankin jo jonkin verran eloisalta, toisin kuin esim. Tojo, eli hinta/laatu/fiilissuhteessa Kia vie voiton ja lujaa sekä pitkälle.
Sama kyllä koskenee myös Hyundaita... Vai Huyndai? Riippuu ehkä kirjoittajasta
Tekniikka tuntuu olevan pääsääntöisesti luotettavaa, esim lähes pomminvarmat (kuulemma) 16v DOCH-bensakoneet vanhemmissa Kioissa. Toisaalta se onkin sitten 90-lukuista tekniikkaa, vaikka auto olisikin pitkälle 2000-lukuinen (olisikohan vm 2005 ollut vielä?)
Plussaa:
- Yllättävän ketterä
- Hitaissa nopeuksissa yllättävän loogiselta tuntuva ohjaus
- Näkyvyys
Miinusta:
- Epämääräinen kytkin- ja vaihteistotuntuma
- Vakaus moottoritiellä kruisaillessa
- Ohjauksen raskaus hitaissa vauhdeissa
Kaiken kaikkiaan, jos pakettiautoa kaipaisi ja tuollaisen halvalla saisi, kelpaisi kyllä. Onhan se pelkkää ämpärimuovia, mutta yllättävän mukava kulkine kuitenkin ajaa, eikä mikään ärsytä erityisesti. Paitsi tietenkin nykyisellään ainainen ongelma, eli commonrail + huono lämpeäväisyys.
Sitten on noita hyvin lyhyitä kokeiluja, mm. Kia Rio, Cee'd & kumppanit, siitä 2000-luvun alusta vm 2013 saakka.
Varsinkin nämä hieman paremmin varustellut yksilöt vaikuttavat sisustaltaankin jo jonkin verran eloisalta, toisin kuin esim. Tojo, eli hinta/laatu/fiilissuhteessa Kia vie voiton ja lujaa sekä pitkälle.
Sama kyllä koskenee myös Hyundaita... Vai Huyndai? Riippuu ehkä kirjoittajasta
Tekniikka tuntuu olevan pääsääntöisesti luotettavaa, esim lähes pomminvarmat (kuulemma) 16v DOCH-bensakoneet vanhemmissa Kioissa. Toisaalta se onkin sitten 90-lukuista tekniikkaa, vaikka auto olisikin pitkälle 2000-lukuinen (olisikohan vm 2005 ollut vielä?)
- jansku
- Viestit: 517
- Liittynyt: 02 Huhti 2007, 16:10
- Car(s): VW Polo GT + VW Tiguan (ex; 156 1.8ts, 206CC, Mini One, C4 VTS, A2, A3 2.0tdi, Mini one, Mini Cooper S clubman, VW Polo, VW Polo, A4)
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Sekalainen koeajoketju
Impreza 2.5 WRX STI-S -11 (+ isompi turbo, uus putkisto jne jne)
Olen aina pitänyt näitä "muropakettiautoina"…Nyt täytyy sanoa että on ensimmäinen auto jota kohtaan tunsin kunnioitusta.
Tämä oli aivan brutaali kokemus, tehoa riitti hienosti, jopa niinkin hienosti ettei niitä tarvinnut joka käänteessä kutitella esille (~221kW).
Alustan säädettävyyden vuoksi kyseisellä autolla oli mukavaa ajella niin motarilla, kuin stadis mukulakivikaduilla.
Ohjaus oli erittäin tarkka sekä nopea.
Mutkissa perä antoi periksi, hyvä, koska silloin on helpompi korjata, (nelikko, 3 lukol), sekä olen niin kypsä olympiavolkkarin nelikon puskemiseen.
Kytkin oli helppo ja vaihdot tapahtuivat nopeasti. Laatikko ansaitsee siis myöskin kiitosta.
Boxer-koneen äänet , tämänkin vuoksi auto lämpeni samantien…mukavaa näin talvella.
Sisusta oli kuin 90-luvun toyotasta, kuppipenkkejä lukuunottamatta.
Tää on sellainen laite, jonka jokaisen täytyy käydä, vaikka huvin vuoksi testaamassa, vaikka sitten jääradalla ellei muuten uppoa.
En pysty sanoinkuvailemaan sitä fiilistä minkä koin, taisin nuortua kymmenisen vuotta. Edes kesällä kuin alla oli RS4 cabrio, herättänyt näin suurta omistamisen halua.
Ja vaikka Audin slogani onkin "teknistä etumatkaa", ja heillä on hyvät nelikot, ei tästä kyseisestä impusta ja audin nelikosta pysty puhumaan samana päivänä.
Aamen
Olen aina pitänyt näitä "muropakettiautoina"…Nyt täytyy sanoa että on ensimmäinen auto jota kohtaan tunsin kunnioitusta.
Tämä oli aivan brutaali kokemus, tehoa riitti hienosti, jopa niinkin hienosti ettei niitä tarvinnut joka käänteessä kutitella esille (~221kW).
Alustan säädettävyyden vuoksi kyseisellä autolla oli mukavaa ajella niin motarilla, kuin stadis mukulakivikaduilla.
Ohjaus oli erittäin tarkka sekä nopea.
Mutkissa perä antoi periksi, hyvä, koska silloin on helpompi korjata, (nelikko, 3 lukol), sekä olen niin kypsä olympiavolkkarin nelikon puskemiseen.
Kytkin oli helppo ja vaihdot tapahtuivat nopeasti. Laatikko ansaitsee siis myöskin kiitosta.
Boxer-koneen äänet , tämänkin vuoksi auto lämpeni samantien…mukavaa näin talvella.
Sisusta oli kuin 90-luvun toyotasta, kuppipenkkejä lukuunottamatta.
Tää on sellainen laite, jonka jokaisen täytyy käydä, vaikka huvin vuoksi testaamassa, vaikka sitten jääradalla ellei muuten uppoa.
En pysty sanoinkuvailemaan sitä fiilistä minkä koin, taisin nuortua kymmenisen vuotta. Edes kesällä kuin alla oli RS4 cabrio, herättänyt näin suurta omistamisen halua.
Ja vaikka Audin slogani onkin "teknistä etumatkaa", ja heillä on hyvät nelikot, ei tästä kyseisestä impusta ja audin nelikosta pysty puhumaan samana päivänä.
Aamen
itken mielummin alfa romeossa kuin toyotassa
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Sekalainen koeajoketju
Tämä on se asia, joka minulle on tökännyt Subaruissa siinä määrin, ettei ole tullut juuri harkittua. Sisusta on kuitenkin näkyvillä aina, kun autoa käyttää. Toki nuo muut ominaisuudet antaa paljon anteeksi...jansku kirjoitti:Sisusta oli kuin 90-luvun toyotasta, kuppipenkkejä lukuunottamatta
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Vainio
- Viestit: 650
- Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
- Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota - Paikkakunta: Lahti
Re: Sekalainen koeajoketju
On tullut kokeiltua useampaakin eri subarua kun olen etsiskellyt vaihdokkia nykyiselle 159:lle. Täytyy kyllä sanoa, että ainakin legacy ja impreza ovat todella hyviä ajettavuudeltaan kaksilitraisena dieselinä.
Ainoa mikä tökkii on tuo ulkonäkö... tai oikeastaan ulkonäkö/hinta suhde. Jos sitä japsiauton menee hankkimaan niin kyllä valinta Subaruun kallistuu.
Ainoa mikä tökkii on tuo ulkonäkö... tai oikeastaan ulkonäkö/hinta suhde. Jos sitä japsiauton menee hankkimaan niin kyllä valinta Subaruun kallistuu.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: Sekalainen koeajoketju
Eikös Audeissa käytetä edelleen kahta eri neliveto-tyyppiä; pitkittäisasennossa lepäävissä moottoreissa torsen, muissa joku haldex-"neliveto"? Niiden toiminnassa lienee suuria eroja, jonka kuski kyllä huomaa....
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Sekalainen koeajoketju
Juu, noin se VAG-leirissä menee. Ja tuonkin jaon molemmilla puolilla on tapahtunut kehitystä aikain saatossa.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Sekalainen koeajoketju
Haldex pelastaa maailman, 1 pyörä kun vetää suurimman aikaa (pitävällä jopa 2) niin menovettä ei mene juurikaan ollenkaan.
-
- Viestit: 835
- Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
- Car(s): ...Alfa etsinnässä.
Re: Sekalainen koeajoketju
Onkohan mikään neliveto yliveto ?. Kaikkien valmistamissa on jokin huono lenkki aina.
Mersulla hajoaa etuperät, subaruista menee kytkimet ja peruuttaminen "hangessa" on tuskaa kun auto ei käänny vetosuhteen takia, vagilla vetää vain ovet, honda ja volvo on etuvetoisia nelikoita, bimmeristä hajoaa elekroniikka...jne.
Yksikään nelikko ei kyllä pelasta huonoa kuskia....
Mersulla hajoaa etuperät, subaruista menee kytkimet ja peruuttaminen "hangessa" on tuskaa kun auto ei käänny vetosuhteen takia, vagilla vetää vain ovet, honda ja volvo on etuvetoisia nelikoita, bimmeristä hajoaa elekroniikka...jne.
Yksikään nelikko ei kyllä pelasta huonoa kuskia....
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Sekalainen koeajoketju
Jos kytkin kestää vain 12v/200tkm, se on huono?
Näin siis kaverin '00 Legacy.
Ja se kääntyy myös kunnon hangessakin hyvin, huomattavasti ketterämpi tuo jatkuvalla nelikolla varustettu legge on, kuin 156 alfa ihan vajaavetoisena pikkulohkolla....
Näin siis kaverin '00 Legacy.
Ja se kääntyy myös kunnon hangessakin hyvin, huomattavasti ketterämpi tuo jatkuvalla nelikolla varustettu legge on, kuin 156 alfa ihan vajaavetoisena pikkulohkolla....
-
- Viestit: 835
- Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
- Car(s): ...Alfa etsinnässä.
Re: Sekalainen koeajoketju
Tää nyt on suoli.24 mutta jollain subbarisivulla oli pitkät jutut uudemmista subaruista, myös kaverini "onnistui" juuri peruuttaessa mökin pihasta hangessa hajottamaan kytkimen. Maahantuoja on käsittääkseni jo myöntänyt alimitoituksen...Aquatica kirjoitti:Jos kytkin kestää vain 12v/200tkm, se on huono?
Näin siis kaverin '00 Legacy.
Ja se kääntyy myös kunnon hangessakin hyvin, huomattavasti ketterämpi tuo jatkuvalla nelikolla varustettu legge on, kuin 156 alfa ihan vajaavetoisena pikkulohkolla....
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9746949
Tuolta lisää....ja juttua riittää.
http://www.subaruclubfinland.net/bbs/vi ... 57&t=38977
Viimeksi muokannut UupunutRomeo, 07 Helmi 2014, 20:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Sekalainen koeajoketju
Essolla kertoivat, että Subarun voi aina ostaa dieselinä. Se kytkin on helppo vaihtaa ennakoivasti koneremontin yhteydessä.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Sekalainen koeajoketju
Tutulla remontimiehellä on semmonen pikku-wrc, ei ole paljoa kehunu. Voimansiirtoa myös moitti heikoksi.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Sekalainen koeajoketju
Niin no, itse en ole sellaisessa tilanteessa, jossa voisin edes uneksia uudemmasta
Ja tuon ketjun kun luki loppuun, niin mielipide on sama; tuon saa kyllä herkästi tuntumaan siltä, että sutii. Vaikka ei sudi. Käyttövirhekö? Ehkä, ehkä se on alimitoitettu mutta hajoaa nopeasti juuri väärällä käytöllä. Kuten aika moni muukin asia - en tiedä. Sen tiedän, että paikallinen subbehuolto itse kiroaa kaksoismassavauhtipyörärakennetta ja Subarun idiotismia sen suhteen.
Ja tuon ketjun kun luki loppuun, niin mielipide on sama; tuon saa kyllä herkästi tuntumaan siltä, että sutii. Vaikka ei sudi. Käyttövirhekö? Ehkä, ehkä se on alimitoitettu mutta hajoaa nopeasti juuri väärällä käytöllä. Kuten aika moni muukin asia - en tiedä. Sen tiedän, että paikallinen subbehuolto itse kiroaa kaksoismassavauhtipyörärakennetta ja Subarun idiotismia sen suhteen.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Sekalainen koeajoketju
ihan yhtä helpot vaihtaa dieselin ja bensan kytkimet. Kestävät ihan OK, ellei vetele hevoskärryjä... aina kun on kytkin kärähtännyt, niin autossa on ollu koukku ja useasti asiakas itse sanonnut, että kärry roikkuu perässä. Liian panava? en tiedä, osaamaton käyttäjä? ei siitäkään tietoa
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- jansku
- Viestit: 517
- Liittynyt: 02 Huhti 2007, 16:10
- Car(s): VW Polo GT + VW Tiguan (ex; 156 1.8ts, 206CC, Mini One, C4 VTS, A2, A3 2.0tdi, Mini one, Mini Cooper S clubman, VW Polo, VW Polo, A4)
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Sekalainen koeajoketju
Pakko sanoa että ehkä se ulkonäkö myös aiheutti pieniä tilanteita, tosin oma ajotyylikin oli aika epänaisellinen, kun alla oli kerrankin pelit ja vehkeet.Vainio kirjoitti:On tullut kokeiltua useampaakin eri subarua kun olen etsiskellyt vaihdokkia nykyiselle 159:lle. Täytyy kyllä sanoa, että ainakin legacy ja impreza ovat todella hyviä ajettavuudeltaan kaksilitraisena dieselinä.
Ainoa mikä tökkii on tuo ulkonäkö... tai oikeastaan ulkonäkö/hinta suhde. Jos sitä japsiauton menee hankkimaan niin kyllä valinta Subaruun kallistuu.
Joo en itse maksais tuollaisesta, nyt kolme vuotta vanhasta, ja 43000 km ajetusta autosta 45900 €
Tosin tässä sitä lottovoittoa odotellessa, varsinkin kun ei lottoa…jotta sais sen G 63 AMG
Offtopic:ina…kun oppis vielä ajaa
itken mielummin alfa romeossa kuin toyotassa
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Vs: Re: Sekalainen koeajoketju
Tässä bemarin kyhäelmän puutteet (tällä tietyllä moottorityypillä, softavika?):UupunutRomeo kirjoitti:Onkohan mikään neliveto yliveto ?. Kaikkien valmistamissa on jokin huono lenkki aina.
Mersulla hajoaa etuperät, subaruista menee kytkimet ja peruuttaminen "hangessa" on tuskaa kun auto ei käänny vetosuhteen takia, vagilla vetää vain ovet, honda ja volvo on etuvetoisia nelikoita, bimmeristä hajoaa elekroniikka...jne.
Yksikään nelikko ei kyllä pelasta huonoa kuskia....
https://www.youtube.com/watch?v=UMU6g9GstTw
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Sekalainen koeajoketju
Siis onko tommonen maksanu uutena ainakin 91800,-jansku kirjoitti:Vainio kirjoitti:nyt kolme vuotta vanhasta, ja 43000 km ajetusta autosta 45900
- jansku
- Viestit: 517
- Liittynyt: 02 Huhti 2007, 16:10
- Car(s): VW Polo GT + VW Tiguan (ex; 156 1.8ts, 206CC, Mini One, C4 VTS, A2, A3 2.0tdi, Mini one, Mini Cooper S clubman, VW Polo, VW Polo, A4)
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Sekalainen koeajoketju
Pikemmin ~70000,-stoichiometric kirjoitti:Siis onko tommonen maksanu uutena ainakin 91800,-jansku kirjoitti:Vainio kirjoitti:nyt kolme vuotta vanhasta, ja 43000 km ajetusta autosta 45900
Edit: TTS:kään -11 ei tuntunut niin hyvältä kuin kyseinen japski...
itken mielummin alfa romeossa kuin toyotassa
-
- Viestit: 835
- Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
- Car(s): ...Alfa etsinnässä.
Re: Vs: Re: Sekalainen koeajoketju
Mitäs tuossa oikein tapahtuu, kuski luistattaa kytkintä ?. Olin omalla käytännössä aika vastaavassa tilanteessa eilen pysäköidessä stadissa Suonionkadulla perä ylämäkeen taskuparkkiin, eturenkaat lumipenkan "väärällä" puolella ja joutui pienellä kaasulla suorittamaan ahtaaseen rakoon parkkauksen. Hyvin se sinne pujahti ilman ylimääräisiä huomioita vaikka mäki oli lunta, penkkaa ja jäätä.Raimo Miettinen kirjoitti:Tässä bemarin kyhäelmän puutteet (tällä tietyllä moottorityypillä, softavika?):UupunutRomeo kirjoitti:Onkohan mikään neliveto yliveto ?. Kaikkien valmistamissa on jokin huono lenkki aina.
Mersulla hajoaa etuperät, subaruista menee kytkimet ja peruuttaminen "hangessa" on tuskaa kun auto ei käänny vetosuhteen takia, vagilla vetää vain ovet, honda ja volvo on etuvetoisia nelikoita, bimmeristä hajoaa elekroniikka...jne.
Yksikään nelikko ei kyllä pelasta huonoa kuskia....
https://www.youtube.com/watch?v=UMU6g9GstTw
Tuolla aikaisemmalla tekstillä tarkoitin puolisarkastisesti että kirjoittajat ovat omaa mieltään mitä mistäkin nelivedosta ja tuntuu netissä ainoa oikea olevan UAZin neliveto....netissä normi katunelikoista etsitään aina joku heikkous (ja jos ei löydy niin editoidaan) johon sitten vedotaan miksei sitä ja tätä nelikkoa kannata ostaa kun se ja tämä ei kiipeä neukkukuution seinää pitkin omalle parvekkeelle parkkiin...ja vajaavetoinen ajaa saman asian.
- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
Re: Sekalainen koeajoketju
Neliveto on sellainen, jossa kuljettaja saa itse päättää tuleeko veto takaa vai molemmista päistä - tarvittaessa lukitsemalla voiman välityksen kiinteäksi mekaanisesti.
Nintendo-"nelivedot" on kaupunkilaisille, jotka se talvi pääsee aina yllättämään.
Nintendo-"nelivedot" on kaupunkilaisille, jotka se talvi pääsee aina yllättämään.
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
-
- Viestit: 835
- Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
- Car(s): ...Alfa etsinnässä.
Re: Sekalainen koeajoketju
Turpa kiinni metsänmenninkäinen.
- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
Re: Sekalainen koeajoketju
Lähiöpena ei huutele sielläUupunutRomeo kirjoitti:Turpa kiinni metsänmenninkäinen.
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -