Hitto kun repesin!stoichiometric kirjoitti:
De-Kaa-Wee
Valvoja: Moderators
Hitto kun repesin!stoichiometric kirjoitti:
^sieltä autosta sisältä häviää yllättävän näppärästi irtotavarat sillä aikaa, kun omistaja häärää hutlarilla ja ovet on auki.UupunutRomeo kirjoitti:Mä olen aina ihmetellyt tätä "pyssymies" osiota. Meinaatko ettet avaa ovia jos se piippu sojottaa klyyvaria kohti kymmenen sentin päässä....vai jatkatko lastaamistaPolforea kirjoitti:Suuressa maailmassa autovaras ja pari pyssymiestä on sisällä siinä ajassa, kun nostat rojut konttiin ja siirryt etuovelle.Isola kirjoitti:Enemmän ihmetyttää se, että kun pysäköidyn ja lukitun auton peräluukun ponnauttaa auki kaukosäätimellä, keskuslukitus ei kuitenkaan avaudu. Kaipa siihenkin jokin syy on...
Riippuu siitä, haluaako pyssymies autoni lisäksi ostokseni.UupunutRomeo kirjoitti:Mä olen aina ihmetellyt tätä "pyssymies" osiota. Meinaatko ettet avaa ovia jos se piippu sojottaa klyyvaria kohti kymmenen sentin päässä....vai jatkatko lastaamista
Jep, eli turvallisuusvarustehan tuo on ja ihan looginen sellainen siellä, missä noin käy. Suomessa onneksi moinen on melko harvinaista, joten systeemin toiminnan aihetta ei välttämättä heti tule mietittyä. Vastaavia juttuja kuin nämä, että ekalla painalluksella aukeaa vain kuskin ovi ja tokalla loput sekä se, että auto vetää ovet lukkoon kun lähdetään liikkeelle. Varmasti pirun hyödyllisiä jossain, mutta onneksi ei ole moisia tarvinnut ikinä oikeasti miettiä.Jevgen kirjoitti:^sieltä autosta sisältä häviää yllättävän näppärästi irtotavarat sillä aikaa, kun omistaja häärää hutlarilla ja ovet on auki.
Äp! Pari vuotta sitten kävi lähipiirissä perä perää kaksi tapausta, joissa joku hörhö yritti liikennevaloissa seisovaan autoon sisälle. Toinen Hässlingissä, toinen Tampereella. Ei siis mitenkään tuntematonta täälläkään. Olin kyllä jo tuota ennen kääntänyt sen automaattilukituksen päälle - jostain syystä saksalainen oli ollut sitä mieltä, ettei tuollaista tarvitse.Polforea kirjoitti:Vastaavia juttuja kuin nämä, että ekalla painalluksella aukeaa vain kuskin ovi ja tokalla loput sekä se, että auto vetää ovet lukkoon kun lähdetään liikkeelle. Varmasti pirun hyödyllisiä jossain, mutta onneksi ei ole moisia tarvinnut ikinä oikeasti miettiä.
Polforea kirjoitti:Jep, eli turvallisuusvarustehan tuo on ja ihan looginen sellainen siellä, missä noin käy. Suomessa onneksi moinen on melko harvinaista, joten systeemin toiminnan aihetta ei välttämättä heti tule mietittyä. Vastaavia juttuja kuin nämä, että ekalla painalluksella aukeaa vain kuskin ovi ja tokalla loput sekä se, että auto vetää ovet lukkoon kun lähdetään liikkeelle. Varmasti pirun hyödyllisiä jossain, mutta onneksi ei ole moisia tarvinnut ikinä oikeasti miettiä.Jevgen kirjoitti:^sieltä autosta sisältä häviää yllättävän näppärästi irtotavarat sillä aikaa, kun omistaja häärää hutlarilla ja ovet on auki.
Eipä tarvii kun olla rahapussi ja / tai puhelin auton keskikonsolissa ja itse pakkaamassa kaupan pihalla nojatuolia takaronttiin tai rautakaupan noutopihalla äheltämässä tasoitesäkkien kanssa. Noin ainakin olen ajatellut, että minulle voisi käydä ja siksi tulee tuota erillislukitusta ko. tilanteissa joskus käytettyä. Kyllä henk. koht. ainakin harmittaisi, mikäli omaisuutta häviäisi.UupunutRomeo kirjoitti:Toki autossa kannattaa säilyttää rouvan kiiltävät ja lasten lusikat. . Ja mielellään kojelaudalla näkyvissä. Mulla ei ole ollut yhdessäkään autossa varashälyttimiä koska maksan vakuutusmaksuni, materiaalin vieköön jos henki jää...ei haittaa yhtään.
Itellä kun on ollut vähän huono päivä, niin ajattelin yrittää saada edes vähän hymyä muiden huuliin.unknown kirjoitti:Hitto kun repesin!stoichiometric kirjoitti:
De-Kaa-Wee
Ensimmäinen "Audimies" joka on perillä merkkinsä historiasta.unknown kirjoitti:Hitto kun repesin!stoichiometric kirjoitti:
De-Kaa-Wee
Juu, ei mitenkään mahdotonta täälläkään, mutta onneksi ei kovin yleistäkään. Sillä, ettei ole tarvinnut asiaa ajatella, tarkoitin ettei omalle kohdalle ole sattunut (vielä) mitään tuollaista. Todennäköisyys on jatkossakin pieni, kun aika vähän tulee kaupungeissa pyörittyä.Isola kirjoitti:Äp! Pari vuotta sitten kävi lähipiirissä perä perää kaksi tapausta, joissa joku hörhö yritti liikennevaloissa seisovaan autoon sisälle. Toinen Hässlingissä, toinen Tampereella. Ei siis mitenkään tuntematonta täälläkään.
Ajonvakautusta ei saa tosiaan kokonaan pois, itseä harmittaa tuossa omassa E 320cdi:ssä sama. (Toki harmituksen aiheita on muitakin, suurimpana ehkä se ettei tuollasesta MB:stä tunnu pääsevän eroon edes puoli-ilmaiseksi antamalla. Samat romut näkyy olevan nettiautossa kuukaudesta toiseen...)gYdEbUh kirjoitti:Ostin juuri Mersun -00 CLK Avantgarden eli parhaalla varustetasolla. Kotimatkalla rupesin katselemaan tarkemmin että aikamoisen yksinkertaisen näköinen ilmastointi. Eikai vaan? No, eihän manuaali-ilmastointi näemmä ole Suomessa Mersun parhaaseen varustetasoon sisältynyt tuollaisessa autossa.
Sitten toinen juttu on ettei luistonestoa ja ajonvakautusta saa kokonaan pois mitenkään. Etenkin tuo luistonesto ärsyttää kohtuu paljon. Joku foorumilaisista varmaan osaa sanoa miten tuon saa pois parhaiten pois toiminnasta? Sulakkeen irroitus ei toimi, se on vaan valoja varten ilmeisesti.
Ei saa pois. Napista saat painella maailman tappiin, mutta 'pois' asento tarkoittaa 'pois kunnes Gunther päättää, että nyt se laitetaan päälle'gYdEbUh kirjoitti:Sitten toinen juttu on ettei luistonestoa ja ajonvakautusta saa kokonaan pois mitenkään. Etenkin tuo luistonesto ärsyttää kohtuu paljon. Joku foorumilaisista varmaan osaa sanoa miten tuon saa pois parhaiten pois toiminnasta? Sulakkeen irroitus ei toimi, se on vaan valoja varten ilmeisesti.
Pitää olla V8, jotta mersun avokätinen varustelupolitiikka suo kylkiäisiksi kaksialueisen automaatti-ilmastoinnin. Ts. CLK 430 -mallissa tämä oli vasta vakiotavaraa.gYdEbUh kirjoitti:Ostin juuri Mersun -00 CLK Avantgarden eli parhaalla varustetasolla. Kotimatkalla rupesin katselemaan tarkemmin että aikamoisen yksinkertaisen näköinen ilmastointi. Eikai vaan? No, eihän manuaali-ilmastointi näemmä ole Suomessa Mersun parhaaseen varustetasoon sisältynyt tuollaisessa autossa.
Sama asia vähän eri nuotilla laulettuna. http://www.youtube.com/watch?v=Wo94TELnlWk
Osaatkos sanoa onko autossa jotain pistoketta tai liittimiä jonka irroittamalla nuo vehkeet saa pelistä pois? Ja mitä tarkalleen tapahtuu jos niin tekee?alfa 156 v6 kirjoitti:Ajonvakautusta ei saa tosiaan kokonaan pois, itseä harmittaa tuossa omassa E 320cdi:ssä sama. (Toki harmituksen aiheita on muitakin, suurimpana ehkä se ettei tuollasesta MB:stä tunnu pääsevän eroon edes puoli-ilmaiseksi antamalla. Samat romut näkyy olevan nettiautossa kuukaudesta toiseen...)gYdEbUh kirjoitti:Ostin juuri Mersun -00 CLK Avantgarden eli parhaalla varustetasolla. Kotimatkalla rupesin katselemaan tarkemmin että aikamoisen yksinkertaisen näköinen ilmastointi. Eikai vaan? No, eihän manuaali-ilmastointi näemmä ole Suomessa Mersun parhaaseen varustetasoon sisältynyt tuollaisessa autossa.
Sitten toinen juttu on ettei luistonestoa ja ajonvakautusta saa kokonaan pois mitenkään. Etenkin tuo luistonesto ärsyttää kohtuu paljon. Joku foorumilaisista varmaan osaa sanoa miten tuon saa pois parhaiten pois toiminnasta? Sulakkeen irroitus ei toimi, se on vaan valoja varten ilmeisesti.
sutimiseneston saa pois ja pyörät suorassa saa suditettua niin paljon kuin haluaa mutta heti kun ottaa isomman luisun niin järjestelmä tulee ja pelastaa
Ajonhallinnan releen irrottamalla Eemeli parani huomattavasti luisuttelun suhteen Samalla meni toki muutakin tuollasta elektroniikkaa pimeäksi (ABS jne...)gYdEbUh kirjoitti:Osaatkos sanoa onko autossa jotain pistoketta tai liittimiä jonka irroittamalla nuo vehkeet saa pelistä pois? Ja mitä tarkalleen tapahtuu jos niin tekee?alfa 156 v6 kirjoitti:Ajonvakautusta ei saa tosiaan kokonaan pois, itseä harmittaa tuossa omassa E 320cdi:ssä sama. (Toki harmituksen aiheita on muitakin, suurimpana ehkä se ettei tuollasesta MB:stä tunnu pääsevän eroon edes puoli-ilmaiseksi antamalla. Samat romut näkyy olevan nettiautossa kuukaudesta toiseen...)gYdEbUh kirjoitti:Ostin juuri Mersun -00 CLK Avantgarden eli parhaalla varustetasolla. Kotimatkalla rupesin katselemaan tarkemmin että aikamoisen yksinkertaisen näköinen ilmastointi. Eikai vaan? No, eihän manuaali-ilmastointi näemmä ole Suomessa Mersun parhaaseen varustetasoon sisältynyt tuollaisessa autossa.
Sitten toinen juttu on ettei luistonestoa ja ajonvakautusta saa kokonaan pois mitenkään. Etenkin tuo luistonesto ärsyttää kohtuu paljon. Joku foorumilaisista varmaan osaa sanoa miten tuon saa pois parhaiten pois toiminnasta? Sulakkeen irroitus ei toimi, se on vaan valoja varten ilmeisesti.
sutimiseneston saa pois ja pyörät suorassa saa suditettua niin paljon kuin haluaa mutta heti kun ottaa isomman luisun niin järjestelmä tulee ja pelastaa
Puntossa on kait vesiventtili ja siitä tulee lorinan ääni. Sopivasti kun aukeaa niin lorisee, samaa tekee joskus tuo 155:n ja samaa teki edellinenkin, enimmäkseen silloin kun käännetään lämpöä lisää lorina ilmenee.AriFerra kirjoitti:Täälläkö uskaltaa kysyä muista merkeistä?
Ikäni ollut F14T mies, toki Alfaa arvostan mahottomasti. Kai se tuo hankintahinta on ollut aina se kynnyskysymys, että fiiuihin olen päätynyt. Tollasia n 30-60 tkm ajettuja olen aina hankkinut, ja hiivatit kuitenkin selkeästi edukkaampia kuin Alfat. Edellinen auto oli vuoden 2007 Bravo Nuova, 1.4 T-Jet 150 hp. Tykkäsin ihan mahottomasti. Hinnakseen todella laadukas, hyvä ajaa ja maukkaasti tehoja.
Häpeäkseni tunnustan, että nykyinen autoni on GS II. No, jos ei italiaano, niin sitten sentään patonki, ei sentään pois euroopasta. Ja on toi GS 2.0 turbokoneella, 163 hp, yllättänyt miten mukava vehje on.
Mutta nyt asiaan: kakkosautona on sentään italiaano, vuoden 2004 Punto. 1.2 8 venttiilinen.
Kylmänä kun käynnistän, kuuluu "lorinaa". Kyllä, nyt saa nauraa. Mielestäni en ole seonnut, vaan ihan selkeää lorinaa kuuluu. Lämppäri? Syylari? Lämpeää normaalisti, vedet eivät katoa. Kovalla pakkasella tyhjäkäynnillä lyhyessä ajossa lämppäri alkaa puhaltamaan kylmää, vaikka ajossa tulee lämmintä. Tämän laitan pienen koneen vähäisen hukkalämmöntuoton piikkiin kovalla pakkasella, mutta entä tuo "lorina"?
Jos noin nopeasti teit, et ilmeisesti irrottanut imu- ja pakosarjaakaan vaan siirsit vain kannen "vinosti sivuun"?Keltsi kirjoitti: Omaan Unoon (1.1 8V) edellinen pahvin vaihto oli 1,5h ja 16€, tässä en todellakaan tehnyt mitään muuta (ei kannen oikaisua, uusia kannen pultteja, jne.)
Hyssss...ei volkkareissa ole vikoja ja jos joku uskoo, voi mennä maine...jansku kirjoitti:Vag-konsernin vehkeissä monenlaista ongelmaa...
Apua apua kissa syö rapuaAlfissimo kirjoitti:Hyssss...ei volkkareissa ole vikoja ja jos joku uskoo, voi mennä maine...jansku kirjoitti:Vag-konsernin vehkeissä monenlaista ongelmaa...
Pienet silleAlfissimo kirjoitti:En epäillyt hetkeäkään
Pätevä lista, sopisi 98,7% automerkeistä sellaisenaan.....jansku kirjoitti:Vag-konsernin vehkeillä seuraavat tapaukset ovat jääneet mieleen
- Turbo halki (20tkm ajetusta A4 2.0tdi Quattro)
- Puolat paukkuu pelottavan monesta yksilöstä
- Bensapumppu vikoja
- DSG - en viitsi edes aloittaa
- S-tronic sekoilee omiaan, (pitkittäiskoneessa), sekä laatikko ulisee
- Öljyn kulutus 2.0tdi Quattrossa from hell
- Dieseleissä kaksoismassavauhtipyörä kuluu ennen aikojaan
Niin, eihän se itse DSG-laatikko ole huono, vaan sen ohjainyksikkö Mechatronic. Anteeksi harhaanjohtava ilmaus.Aquatica kirjoitti:^
Ai? Mikä jää ulkopuolelle, Lada?
Niissä (uudemmissa) sitten ongelmia ajoneston ja jokaisen sähköhärpäkkeen kanssa...
Noita DSG-tason ongelmia ei monella ole ollut. Eikä taida tulla olemaankaan. Yksittäisiä mallisarjoja maageista leviää tai on vaan surkeita, mutta DSG:ssä oli hieman enemmän kuin yksittäinen sarja =D
Eikä bensapumppu/suutinvikaisiakaan ihan liikaa tule mieleen. VAG on erikoistunut näihin.
VAG on myös erikoistunut öljypumppuihin...
Ja sitä seuraavaan moottorituhoon, koska...
Saksalaiset sähköt (TM) ei toimi, eli inforuutu on pimeänä...
Kuski luulee piippauksen olevan palaneesta polttimosta ja jatkaa ajoa...
En tietoisesti kerro yksityiskohtaisia vaikka kyseessä on tietty merkki ja malli.UupunutRomeo kirjoitti:Pätevä lista, sopisi 98,7% automerkeistä sellaisenaan.....jansku kirjoitti:Vag-konsernin vehkeillä seuraavat tapaukset ovat jääneet mieleen
- Turbo halki (20tkm ajetusta A4 2.0tdi Quattro)
- Puolat paukkuu pelottavan monesta yksilöstä
- Bensapumppu vikoja
- DSG - en viitsi edes aloittaa
- S-tronic sekoilee omiaan, (pitkittäiskoneessa), sekä laatikko ulisee
- Öljyn kulutus 2.0tdi Quattrossa from hell
- Dieseleissä kaksoismassavauhtipyörä kuluu ennen aikojaan
Ja huomatkaa kirjoitusjärjestys, ainahan hienoin on lauseen viimeisenäAlfissimo kirjoitti:Termi olympia-volkkari otettu tosissaan.
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-128 ... -auto-ospu
willez kirjoitti:^^ Kyllähän se aski itsessään on ihan susi. Oli just koulutus DSG ja VAG-COM väylätekniikasta. Siellä puhuttiin että olis laatikon akseleissa laakerinkaula ongelmia. Tulee ns. "täystuho" sitten kun laakeri hajoaa yms.
Todellakin tosissaanAlfissimo kirjoitti:Termi olympia-volkkari otettu tosissaan.
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-128 ... -auto-ospu
Kiitos vinkistä. Tässä tapauksessa tosin näyttää ettei ongelma ole siinä. Tuntuu sladi onnistuvan kivasti paitsi että yhtään märällä kelillä syttyy ESP/BAS merkkivalo palamaan aika pian jolloin ESP on kokoajan päällä.alfa 156 v6 kirjoitti:Ajonhallinnan releen irrottamalla Eemeli parani huomattavasti luisuttelun suhteen Samalla meni toki muutakin tuollasta elektroniikkaa pimeäksi (ABS jne...)gYdEbUh kirjoitti:Ostin juuri Mersun -00 CLK Avantgarden eli parhaalla varustetasolla. Kotimatkalla rupesin katselemaan tarkemmin että aikamoisen yksinkertaisen näköinen ilmastointi. Eikai vaan? No, eihän manuaali-ilmastointi näemmä ole Suomessa Mersun parhaaseen varustetasoon sisältynyt tuollaisessa autossa.
Sitten toinen juttu on ettei luistonestoa ja ajonvakautusta saa kokonaan pois mitenkään. Etenkin tuo luistonesto ärsyttää kohtuu paljon. Joku foorumilaisista varmaan osaa sanoa miten tuon saa pois parhaiten pois toiminnasta? Sulakkeen irroitus ei toimi, se on vaan valoja varten ilmeisesti.
Ajonvakautusta ei saa tosiaan kokonaan pois, itseä harmittaa tuossa omassa E 320cdi:ssä sama. (Toki harmituksen aiheita on muitakin, suurimpana ehkä se ettei tuollasesta MB:stä tunnu pääsevän eroon edes puoli-ilmaiseksi antamalla. Samat romut näkyy olevan nettiautossa kuukaudesta toiseen...)
sutimiseneston saa pois ja pyörät suorassa saa suditettua niin paljon kuin haluaa mutta heti kun ottaa isomman luisun niin järjestelmä tulee ja pelastaa
Osaatkos sanoa onko autossa jotain pistoketta tai liittimiä jonka irroittamalla nuo vehkeet saa pelistä pois? Ja mitä tarkalleen tapahtuu jos niin tekee?
Hieno toi dsg-loodan paskasmenneen rattaan kuvatus tossa.Giallo Pozzuoli kirjoitti:Todellakin tosissaanAlfissimo kirjoitti:Termi olympia-volkkari otettu tosissaan.
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-128 ... -auto-ospu
Putoaako pois päältä jossain tietyssä nopeudessa ?gYdEbUh kirjoitti: Vakkari pitäisi ensinnä saada pelaamaan.